Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Küzdelem a fűszerért

2008.03.18. 11:20 koimbra 10 komment

Peter Berg rendezheti a Dűnét. Frank Herbert klasszikusához nem először nyúlnak a filmesek. David Lynch 1984-ben már levezényelhetett egy Dűne mozifilmet, egyik szerepben Sting is szerepelt. A mű azonban megbukott. 2000-ben egy minisorozatot gyártottak a regényből, az HBO le is adta Magyarországon.

Bátor választás Peter Berg szerintem, mivel eleddig nem a kasszasikereiről volt híres. Az Amazonas kincse The Rockkal a főszerepben megbukott, akárcsak a tavalyi A királyság (bár ez dvd-n máris többet hozott, mint a mozikban). Idén azonban talán rámosolyoghat a kasszasiker is, mivel Will Smith-szel a főszerepben mutatják be a Hancock szuperhős filmet.

Herbert regényében egy az uralkodóházak egy értékes erőforrás miatt csapnak össze. Az erőforrás neve a Fűszer. A sok háborúskodás mellett még a homok alatt rejtőző férgekre is ügyelni kell, nehogy bekapja a vigyázatlan embert szőröstűl-bőröstűl járgányával együtt.

Herbert regénye a játékkészítőket is megihlette. A Dune játékban a 3 uralkodóház közül egyet kiválasztva kellett kitermelni a fűszert, majd legyőzni az ellenfeleket. Nem vagyok egy nagy stratégiai játékos, de a Dune 2-őt még én is végigtoltam a régi 486-os gépemen.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr4385863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kadaj01 2008.03.18. 13:15:33

"Az erőforrás neve a Fűszer", azaz a féreg szarja... ezt azért tegyük hozzá!

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.18. 16:40:20

Jó tegyük...ezek szerint szart szüreteltem a játékban folyton:D

hahakocka 2008.03.18. 17:31:54

A Dune 2 -t ha nem nyomtam végig 10 szer mind 3 házzal akkor 1 szer se. Régi szép idők kb 14 éve volt. :)

Dis 2008.03.18. 21:25:48

Életem egyik legnagyobb játéka!
Mennyire örültünk az élet-, valósághű grafikának. Pedig, ha jól emlékszem az egész volt kb. 5 mega. :) Mostanában 1000-szer ekkorából csinálnak egy "hasonlót". :)

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2008.03.18. 21:37:33

A David Lynch féle elég jó volt, csak sok feleslegesen gusztustalan jelenet is volt benne, a főszereplő Kyle TwinPeaks MacLachlan volt. A minisorozat másról szól, mint a film?

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.19. 10:35:27

A minisorozatban volt egy kiválasztott a Muab dib , aki egyesítette a Fremeneket és legyőzték a gonosz uralkodóházat...nekem így rémlik:)

· http://filmkeltes.blog.hu/ 2008.03.27. 20:34:49

A Lynch féle jó verzió szerintem, meg is van dvd-n.
De kíváncsi leszek, Berg mit művel majd!

Zsolti 2008.08.07. 21:11:28

A mozifilm írtózatosan gyenge volt.
A minisorozat már sokkal jobb. Nemtom hányszor néztem meg:D De elég sokszor. 6 órányi film:D
Mondjuk a Dűne Gyermekei minisorozat jobb lett sztem.
Nemtudom miért a Dune 2-ről raknak ki ide képet mikor ott a Dun2000 meg az Emperor: Battle for Dune aminek azért már pofásabb minősége van... :/

Kóczy · http://koczy.wordpress.com 2008.08.08. 11:18:50

A minisorozat olyan szempontból volt jobb, hogy azért 3x90 percben azért jobban el lehet mesélni egy történetet, mint 1x150-ben. Tehát szerintem a minisorozatban sokkal árnyaltabb volt a sztori, de nagyjából ugyanaz volt, mint a mozifilmmé.
A Dűne gyermekei minisorozatot még nem láttam.

Berg-gel kapcsolatban nekem A Királyság bejött, és a Hancock sem volt rossz. (Azt pedig nem is tudtam, hogy Az Amazonas Kincse-t is ő rendezte.)

Koimbra 2008.08.08. 11:23:22

Zsolti: a Dűne kettővel játszottam, ahogy írtam is, és ezért is raktam ki ezt. Tudom, hogy van Battle for Dune is, játszottam vele, nekem nehéz volt, tesómnak meg könnyű:)
süti beállítások módosítása