Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Égető bizonyíték (Burn After Reading)

2008.11.27. 18:21 koimbra 38 komment

A Coen tesók tavaly a világ legjobb 87. filmjét alkották meg (legalábbis az imdb szerint), különféle elismerésekkel halmozták el az alkotást, szám szerint 89 díjjal, ezek között van Oscar is. Nem is ültek sokáig a babérjaikon, belevágtak egy forgatásba, ami kém-vígjáték lenne.

 

Adott egy CIA elemző (John Malkovich), aki nem tűri, hogy áthelyezzék, ezért inkább felmond. Mérgelődik, ehhez ért nagyon, majd arra gondol valami nagyot fog csinálni és megírja emlékiratait. Ezt a felesége (Tilda Swinton) szerzi meg magának, a váláshoz majd jól fog jönni, ám a cd pedig egy edzőterem padlóján landol, ahol az ott dolgozók (Frances McDormand, Brad Pitt) nagy pénzt látnak benne és zsarolni próbálják az ex-elemzőt, majd elmennek az orosz nagykövetségre is. Ki ne hagyjam, hogy a volt ügynököt csalja a neje egy másik fickóval (George Clooney), aki nők terén több végén égeti a gyertyát.

 

Ezek után azt gondolnánk, hogy egy vígjátékot vagy egy csavaros kémfilm az Égető bizonyíték, amihez összetrombitáltak néhány neves színészt, majd hozzáláttak a produkcióhoz. A szereplők mindent megtesznek, láthatóan boldogan, hogy magukból hülyét csináljanak. Ez teljes mértékben sikerül is neki, a forgatáson is nagy lehetett a muri, miközben tele szájjal röhögtek a másik ábrázatán, csak éppen a filmben nem viccesen adják elő magukat. Nevezhetjük ripacskodásnak vagy jutalomjátéknak alakításukat, de a legjobb szó rájuk nézve az idióta lenne. Senki sem normális az a helyzet, amit még olykor a butasággal is tetéznek.

 

 

John Malkovich az egyetlen aki teljesen mogorva, arrogáns a játékidő alatt, fuck-ol is rendesen, ahogy a száján kifér. Brad Pitt pedig olyan fejet vág végig, mint egy általános iskolás idióta, Tilda Swintonra rátekintve pedig hirtelen az jut eszembe, hogy nem is kellett volna a kólába jég. Hülye emberek keverednek hülye szituációkba. Ettől még talán lehetett volna belőle jó, nézhető, élvezhető film is, hát nem lett az.

 

Érdemes lenne talán boncolgatni azt a szálat is, mikor a lemezzel elmennek az oroszokhoz, majd benyögnek valami ilyesmit: „Ha nem kell, akkor elmegyünk a kínaiakhoz.”. Beszólnak a társadalomnak szépen, ügyesen, hátha sokan tojnak a terrorfenyegetésekre és azoknak, akik elfeledték már ama bizonyos 9/11-et. Inkább maradjunk abban, amit korábban már írtam a szereplőkről: önzők és buták.

 

A nagy unalom és humortalanság közben ne csodálkozzunk, ha a jegyünket cincáljuk apró darabokra miközben a rá kiadott pénzünkre gondolunk, én meg adok az élvezeti faktorra egy 10 %-ot. Jobb lett volna egy werkfilmet megnézni a forgatásról, azon jobban szórakozhattam volna. Egyetlen jelenet volt, ami jó sikerült ez pedig mikor Brad Pitt a buta fejével George Clooney szekrényében pislog.

 

imdb: 7,6

rottentomatoes: 79 %

 

Előállítási költség: 37 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 60 millió dollár
Eddigi összbevétel: 127 millió dollár
 


 
Címkék: iromány kém blackcomedy 10 %

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr13791804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.11.27. 20:54:59

A filmet nem láttam még, de az előre tetszik, hogy Brad hülyét csinál magából, és levetkőzi a nők bálványa imidzset.

Armida 2008.11.27. 21:03:53

Nekem is tetszik, ahogy leírtad. Tuti megnézem. :)

blakrol 2008.11.27. 21:31:10

sztem fura amit írtál
én láttam és szétröhögtem magam
pont az a lényeg, hogy mindenki hülye

Péterke 2008.11.27. 21:38:17

A trailer alapján nekem is bejön a film. Coenék nem hinném hogy elszúrják.

Flagett 2008.11.27. 21:38:32

Nemá, szerintem is zseniális volt.
Clooney-n széjjelröhögöd magad.

FayeFaye 2008.11.27. 21:45:51

En halalosan untam, es nem azert, amiert a legtobb kritikus fanyalgott, hogy a Coen testverek megint egy komoly film utan csinaltak egy vicceset. En kifejezetten szeretem a vicces filmjeiket, meg az Intolerable Cruelty-t is, pedig az ugy tunik rajtam kivul senkinek nem tetszett, de ez a film nem is volt vicces! Azt a nehany poent, ami volt benne pedig mar egy tucatszor lattam a trailerben, mielott meg megneztem volna a filmet. Valaki ugy foglalta ossze a filmet, hogy 'Szep, okos szineszek jatszanak ronda, hulye mebereket.', ez kb. le is fedi.

poprocks 2008.11.27. 21:55:55

szerintem is zseniális a film, pont az emberi butaság miatt olyan más. én rengeteget röhögtem rajta, a filmet abszolút nem lehet komolyan venni!

Aki a butaságban elrejtett poént nem veszi észre annak no comment...

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.11.27. 22:01:43

hát épp a lényeget nem fogtad ezek szerint

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.11.27. 22:03:21

Azon kívételes alkalmak egyike, amikor egyetértek koimbrával: a film szar volt. unalmas.

Andor 2008.11.27. 22:07:06

Még nem láttam, de feltett szándékom, hogy apránként megnézem a Coenek Összes Műveit. Az "Ó, testvér..."-ben a kezük alatt még az a bájgúnár Clooney is élvezhető volt, ezért még azt sem tartom lehetetlennek, hogy a megatehetségtelen Tilda Swintonból is ki tudják hozni a legjobb formáját. Amúgy, hogy mit esznek azon a nőn, fel nem foghatom...

McDormand, Malkovich viszont rulez.

kaamir 2008.11.27. 22:15:25

Nekem tetszett, bár egy kicsit többet vártam. Nem térdcsapkodós vígjáték, nem az új Nagy Lebowski, inkább az egész film egy nagy fanyar és gúnyos tréfa. Mindenki hülye, önző, primitív és a lehető legrosszabb döntést hozza minden helyzetben, ahogy ezt a Coen univerzumban már megszokhattuk.

Jó volt a dramaturgia is, ahogy a lassú felvezetést követően bedurvultak, felgyorsultak az események. Hogy aztán egy frappáns húzással vége legyen.

Amúgy meg igazi színészfilm; mindenki kedvére bohóckodhat, karikírozhatja saját manírjait. A ripacskodástól azért szerintem nagyon messze vannak.

80% összességében, mert Coenéknek ez -valljuk be -kisujjgyakorlat, és mert a legjobb filmjeik színvonalát ezúttal nem érték el.

Megvagy hadnagy 2008.11.27. 22:24:56

Nekem is tetszett, foleg amikor Malkovich a telefonba uvolt a bankos ugyintezovel, na az halali volt

toff 2008.11.27. 22:30:14

"Coenék legrosszab filmje?" azt nem tudom, de minden idők egyik legrosszabb helyesírása

Vowel 2008.11.27. 22:30:32

a színészek zseniálisak voltak, a film nekem sem volt egy nagy durranás...:S
de a színészek...zseniálisak! ;)

shüti 2008.11.27. 22:36:14

A lényeget nem fogta meg? Szerintem is ritka rossz film, a végén majdnem visszakértem a pénzem.

Legrosszab film? Hát az index rohadtul nem tud írni, a cikkben viszont sehol sincs, hogy legrosszabb

trukkossajt 2008.11.27. 22:54:21

Az lenne a lényeg, hogy a színészeken mosolyogjunk, hogy minderre képesek? A Trópusi viharon lehetett nevetni, ott is hasonló volt a helyzet, ezen a filmben még csak el se mosolyodtam.
Jó annak, aki élvezte, én inkább sajnálom, hogy erre költöttem.

Real013GSF 2008.11.27. 23:33:43

Pedig enyhén zseniális film ,de úgy veszem észre, hogy a többségnek ami egy picit is elvont, már gáz. (bocs)

TD223 2008.11.28. 00:03:26

Hát, annál az egy jelenetnél sokkal több vicces jelenet van. Nem humortalan ez, hanem szokatlan humorú és minimum nézhető. Mintha negatív kritika lenne, hogy hülyék a szereplők! De ez volt a feladatuk!!!

Dr. No 2008.11.28. 01:23:09

"Ezek után azt gondolnánk, hogy egy vígjátékot vagy egy csavaros kémfilm az Égető bizonyíték, amihez összetrombitáltak néhány neves színészt, majd hozzáláttak a produkcióhoz."
"ám a cd pedig"
"Senki sem normális az a helyzet, amit még olykor a butasággal is tetéznek."
Aki által a fenti mondatokat leírva bírtak lenni az által kritika ne íródjon akármi is a véleménye de azonban momentánnyilag elgondolással tetézve

vakablak 2008.11.28. 02:07:55

Láttam a filmet, és majd szétszakadtam rajta, olyan jól mulattam. Nekem egyáltalán nem tűnt eltúlzott blődlinek, épp ellenkezőleg, visszafogott, ötletes vígjáték volt szerintem.

Felülmúlhatatlanul zseniális a jelenet a film végén J.K. Simmons (CIA osztályvezető) száraz dialógusa a CIA beosztott vezetővel, a film csúcspontja. Amiről ott beszélnek, azt minden más filmben képileg kivesézték volna dúsan, itt viszont épp az a nagyszerű, hogy a végkifejlet egy hányaveti beszélgetésben hangzik el csupán.

9-eset adtam neki az imdb-n.

Chaoyang 2008.11.28. 05:56:35

2 honapja megvan DVD-n, a gyujtemenyem egyik kedvenc peldanya lett. A film jo, aki fanyalog, az nem ert a filmekhez es nincs humorerzeke. Ennyi.

ctrl 2008.11.28. 07:19:54

imdb: 7,6

rottentomatoes: 79 %

OLvastam máshol is kritikákat ahol a mennybe menesztették a filmet plusz ahogyan látom a kommentelőknek is tetszik, ergo a poszt szerzője vmit nagyon benézett.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.11.28. 07:52:15

nem értem mi bajod van, nem vetted be a gyószered, mielőtt nekiültél megnézni ezt? szokásos havi látogatását teszi Vér néni barátnődnél, vagy mi?

Zoltan77 · http://www.measmoviestar.blog.hu 2008.11.28. 09:01:03

Az a helyzet, hogy igen, vannak vicces pillanatai a filmnek, de ilyen kvalitású rendezőkkel, színészekkel, sokkal sokkal jobb, irónikusabb, fekete-komédiásabb filmet vártam.
1x azért bőven meglehet nézni, de ennyi.

Barnebyte 2008.11.28. 09:05:29

Zseniális film!
Nem az a fajta, ahol már a szereplők első felbukkanásánál látod, hogy mi lesz a történetben a szerepük, a film a saját maga kritikája. Borzalmasan alakítanak a színészek, viszont ha jobban megnézed, éppen ez a dolguk, és nagyon jól csinálják. A film vége a kedvencem, az utolsó mondatok:
"-Mit tanultunk, Palmer?
-Nem tudom, uram...
-Faszán én sem.
-Talán azt, hogy mégegyszer ne csináljunk ilyen.
-Igen uram
-Mondjuk szar se tudja, mit csináltunk egyáltalán...
-Igen uram, nehéz lenne rámutatni...
-Kurva istenit..."

És Brad Pitt abban a ruhásszekrényben, az az arc...félelmetes. :)

pozsi 2008.11.28. 09:12:44

Szerintem is, jó jelenetek vannak benne, de nem áll össze egy egész filmmé. Én a felétől fogva kezdtem magamat rosszabbul érezni. A sztori elvarrása a végén szerintem elég béna.

Nádasi Balázs 2008.11.28. 09:22:18

Szerintem kurva jó film! :D A szereplők paródiát csinálnak saját magukból, pld. amikor Pitt Mr. Black-ként mutatkozik be...

Ő úgy hozza a 7 éves értelmi szinten lévő idiótát, hogy az valami fantasztikus, Francis McDormand is nagyon sötét, az oroszokkal tárgyal, zsarol, hogy fussa plasztikai műtétre, George Clooney meg azok után, hogy mindenféle kémfilmben nagyot alakított, most kémektől rettegő paranoiást játszik, aki mindenkivel félrekúr, egyedül Tilda Swinton volt az, aki szerintem most is ugyanazt hozta, amit mindig szokott... és valóban, Brad Pitt az öltözőszekrényben az idióta mosolyával (a poént nem LÖVÖM le), JK Simmons mint CIA-s, hogy a holttestet "ne, dehogy, égessék el"... csúcs :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.11.28. 09:52:21

Szerintem nem volt jó, én szeretem a poént, nem vagyok egy merev ember, de ez nem volt vicces számomra.
Coenék legjobb filmje az Ó, testvér merre visz utad szerintem, azt tudtam élvezni messzemenőkig.

ricardo montelban 2008.11.28. 13:02:29

öreg

ma jártam nálad utoljára. Annyit értesz a mozikhoz, mint egy betépett sün. Egy centivel sem többet.

nem a bántó szándék vezérelt! esküszök nem.

Koimbra 2008.11.28. 14:29:28

ricardo: nem vagyok kritikus, de a véleményemet mondjuk leírhatom. Egyébként nyilván neked tetszett a film, nekem nem jött be.
Adios

dörmögő 2008.11.28. 16:22:33

Annak csak lehet örülni, ha ricardo nem jön többet, de tényleg, olvastam más blogokban is néhány hozzászólását, nem túl kulturált a viselkedése és azt hiszi, hogy az atomkirály

VVega · https://debugme.eu/ 2008.11.28. 19:26:01

Nem kell reagálni az arcoskodó személyeskedőkre. Attól függetlenül, hogy a 10% szerintem is nagyon erős túlzás, azért inkább jobb, mint rossz a film :)

poprocks 2008.11.28. 19:52:37

Hát aki szerint a Trópusi vihar jobb volt..pfffff

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.11.29. 01:45:42

VVega: az élvezhetőségi szintje nálam ez, nekem nem tetszett.

poprocks: a Trópusi viharral nem igazán lehet összehasonlítani, ez blackcomedy, az meg vígjáték...de ha választanom kéne akkor a Trópusi vihart, azt legalább élveztem.

Egyébként pedig ha minden igaz Coenék legtöbbet szidott filmje a Kegyetlen bánásmód nekem tetszett:) De mint mondtam a legjobb az Ó, testvér, merre visz utad.

poprocks 2008.11.29. 10:52:51

Nem én hasonlítottam a Trópusi Viharhoz hanem egy pár sorral feljebb.....

Algieba 2008.11.30. 14:23:56

Egyszer meg lehet nézni. Clooney a legjobb. Rajta szórakoztam a legjobban.
Pitt is jól adja a sportmániás gyagyát.
Aki nem vette volna észre, az egész filmet a nők mozgatják, és a filmben új értelmezést nyer a "végzet asszonya" zsáner. :D
Ami persze szintén nagyon kicsinyes és ostoba kép.
Nekem tetszett.

EnZsolt 2008.12.03. 15:14:21

Nekem a film nagyon tetszett. Mikor Pitt beszáll Malkovich mellé a kocsiba és rákezd: "Osbourne Cox?" én már visítottam :D Malkovich pedig hozta a szokásos zsenialitását.

nyuszisz 2008.12.14. 11:35:57

Szerintem vicces film, nekem nincs sok humorérzékem, de ezen mosolyogtam, és a Trópusi viharon is ;-)
süti beállítások módosítása