Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Miecs filmklubja

2009.08.12. 09:40 Miecs 5 komment

Ollókezű Edward / Edward Scissorhands

 

Alkotók: Tim Burton (rendező), Caroline Thompson (forgatókönyvíró)

Év: 1990

szereplő(k):
  Johnny Depp (Ollókezű Edward)
  Winona Ryder (Kim Boggs)
  Dianne Wiest (Peg Boggs)
  Anthony Michael Hall (Jim)
  Kathy Baker (Joyce Monroe)
  Bryan Larkin (Max)
  John McMahon (Denny)
  Vincent Price (a feltaláló)

Díjak, jelölések, egyéb:
 Golden Globe díj (1991) - Legjobb színész - zenés film és vígjáték kategória jelölés:
 Johnny Depp

Egy különc feltaláló élő, érző, gondolkodó lényt, egy fiút barkácsol magának. A mű - akit Edward névre keresztelt alkotója - már szinte tökéletes, csak a kezek nem készültek még el. Átmeneti megoldásként hegyes, éles, ollószerű késekkel helyettesíti a feltaláló az életre kelt lény kezét, de arra már nem jut ideje, hogy befejezze, amit elkezdett - meghal, mielőtt elkészíthetné Edward végleges, emberi kezeit. A szerencsétlen, megárvult fiút egy asszony fogadja be, aki tudja, hogy Edward félelmetes, gyilkos karmai soha nem tudnának ártani senkinek, lévén gazdájuk melegszívű, gyengéd lény. Edwardot lassan a városka többi lakója is befogadja és megszereti, az ollókezű pedig bravúros nyirbálótechnikájával hálálja meg ezt: még soha nem látott e föld olyan divatos frizurákat és mintára vágott bukszusbokrokat, mint Edward működése idején. De az idill nem tarthat örökké...

forrás: port.hu

Miecs szerint:
      Bevallom, mikor még kicsi voltam láttam ezt a filmet.. nem emlékeztem rá és valamiért elbújtattam magamban a "nemérdekel" kategória címszó alá. A héten Johnny Depp hetet szándékoztam tartani, és eddig két filmet néztem meg. Ez volt az egyik, amit ráadásul nem is láttam még. Igazából egészen a film 3/4-éig nem is volt rám lehengerlő hatással, nem éreztem azt, hogy én tényleg meg akartam nézni ezt a filmet. Szinte csak 60%-ra kötötte le a figyelmem. És akkor jött egy pont.. nem számítottam rá, hogy ilyen hatást fog kiváltani belőlem, de mikor Edward elmegy a városkából, sírva fakadtam, vagyis nem is sírva, csak elkezdtek potyogni a könnyeim... nagyon.

      Számomra ez a film végül hatalmas élvezet volt. Johnny Depp játéka csodálatos, nehéz lehetett megformálni,  átérezni  Edward karakterét. A legjobban engem az arcjátéka és a mozgása fogott meg. A történetbe nem tudok és nem is akarok belekötni.

       Következmény: miután post-oltam ezt a bejegyzést, az első dolgom lesz megrendelni dvd-n a filmet. Még ezerszer újra szeretném nézni.

Címkék: miecs filmklubja

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr331304499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.08.12. 09:43:33

Régen láttam már, arra emlékszem, hogy nem is nagyon akartam megnézni, mivel valahogy úgy éreztem, hogy ez az ollókezű srác nem fog tetszeni. Aztán egyszer csak leültem elé és kellemes, pozitív csalódás volt.

ForgerON · http://filmdroid.blog.hu 2009.08.12. 12:36:08

Szintén kölyök koromban láttam, és valamiért féltem a filmtől, majd fokozatosan feloldódtam, és magával ragadott. Végül teljesen elmúlt a félelem; átvette helyét a csodálat.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2009.08.12. 20:33:46

www.youtube.com/watch?v=T13wQyVPhvU

Legutóbb Karácsonykor néztem meg. A linkelt jelenethez érve potyogni kezdtek a könnyeim.

Tim Burton legszebb meséje az Ollókezű Edward.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.08.12. 20:37:03

Hmm, azt hiszem itt az ideje, hogy újranézzem, ha már mindenki sírt rajta.
Én legutoljára a Marley meg én filmen pityeregtem, aelőtte pedig a Híd Terabithia földjére fantasyn. Azelőtt pedig kb 20 éve nem volt ilyen:)
süti beállítások módosítása