Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

A végső állomás (The Final Destination)

2009.11.29. 20:02 koimbra 5 komment

 

 

Az ezredfordulóra már nyakig voltunk a tini-horrorokban , a kezdeti jobb produkciók után már leginkább csak gyatra, förtelmes művek születtek. Személy szerint kihoztam a tékából a Végső állomást akkor, de nem néztem meg, mivel nem volt visszatekerve a kazetta, így természetesen rányomtam a megfelelő gombra, hogy tekerjen, majd egy idő után megállítottam és belenéztem a filmbe, de nem fogott meg amit láttam, így megtekintés nélkül vittem vissza a tékába. Hozzám került még néhányszor a film, majd egyszer rávettem magam és végignéztem, nem bántam meg, teljesen pozitív csalódás volt a produkció. A második sem volt rossz, de már nem volt olyan jó, mint az első, a harmadik viszont jobb lett, mint az előző felvonás.

 

A Végső állomás az eddigiek bevett sémáját követi, a nagy csapás után a túlélők próbálnak továbbra is életben maradni. A főszereplők üldögélnek egy látványos, izgalmas autóversenyen, Nick (Bobby Campo) azonban tömegszerencsétlenséget vizionál és néhány emberrel együtt kirobog a stadionból...s lőn, bekövetkezik a tragédia. A túlélők persze nem örülhetnek sokáig annak, hogy életben maradtak, mivel egyesével hullani kezdenek, ám „nagyon ügyesen” rájönnek, hogy maga az öreg Kaszás vadászik rájuk, mivel nem tetszik neki a dolgok ilyetén alakulása.

 

 

Az első három epizódban úgy gondolom a készítők már bemutattak mindent, amit csak lehetett, csak az indokolta volna ezen rész elkészültét, hogy ötletesebb halálnemekkel rukkolnak elő, olyanokkal, ami után a néző elismerően nagyot bólint képzeletben a rendező, szereplők, forgatókönyvíró, stb felé. De az alkotóknak volt még egy ütőkártyájuk, az oly divatos 3D, amely ugyan nagyszerű, de ettől függetlenül a film még lehet borzalom. A produkció ugyan nem lett tré, de felesleges volt megcsinálni, szórakozás szempontjából legalábbis ez a helyezet.. Szerintem valahogy így kaphatott zöld utat a film: „Te csináljunk még egy Végős állomást.” - „Csináltunk már hármat, kizárt, hogy ki tudjunk izzadni olyat, ami még egyszer beültetné a nézőket a mozikba, ráadásul a tinikkel se számolhatunk be, mivel R kategóriás lenne a cucc” - „De ott van a 3D...” - „Hogy ez nekem miért nem jutott eszembe.”

 

 

Miért számított jónak az első három rész? Egyrészt a film eleji látványos tömegszerencsétlenség miatt. Másrészt mert a tökéletes sorozatgyilkost mutatták be be, a Halált. Nem fogható el, nem győzhető le, nem látható, csak átverni lehet, őt is csak időlegesen, .A látványos tömegszerencsétlenség után érdekes volt, ahogy a Halál leszámol a túlélőkkel, ebben rejlett a franchise varázsa. Az előző filmek esetében azonban a Kaszás a véletlenekre épített és nem csapott át soha röhejesbe, viszont itt már inkább a képtelen, abszurd megoldásokat alkalmazott, mintha úgy lettek volna vele a készítők, hogy a jelenet úgyis beleszögezi a nézőt a székbe, akik magasról tesznek arra, hogy miképp is oldották meg a feladatot.

 

Akad azonban több fájó dolog még a filmben. Gyakorlatilag fél másodperc alatt jönnek rá, hogy ki játszadozik velük, illetve mit kell tenniük. Egyik pillanatban még azt se tudják mi van, a következő jelenetben meg „hát neteztünk egy kicsit, tudjuk mi az ábra” szöveggel jönnek elő. A szereplők többségéért egyébként egyáltalán nem lehetett szorítani, illetve jobban mondva már várjuk, hogy legyen meg már a Halál akarata. A rasszista fickóért nem volt kár, a biztonsági őr esetében pedig úgy gondoljuk, hogy jobb lenne, ha távozna az élők világából, a nagyképű srác sem volt szimpatikus, stb. Ha azt mondom, hogy a színészek alakítása nem éppen a legjobb, akkor még finoman is fogalmaztam.

 

 

Nem sikerült 3D-ben látnom, talán nyomott volna a latba valamennyit a végén, de egyszerűen zavaró volt több dolog is a filmben, 35 %-ot tudok adni rá. Az utolsó negyed óra (spoiler: az új vízió) már inkább elkeserítő volt, én konkrétan karomat széttárva néztem a vászonra, hogy ezt miért kellett így megoldani. David R. Ellis (Mobil, Kígyók a fedélezten) a kaszkadőrből lett rendező nevéhez kötődött a franchise leggyengébb darabja eddig (a második rész, ami még így is nézhető volt), de most sikerült elkészíteni a legrosszabb filmjét, ettől függetlenül a negyedik hozta a legjobb bevételt.

 

imdb: 5,1

rottentomatoes: 29 %

 

Büdzsé: 40 millió dollár

Amerikai bevétel: 66,4 millió dollár

Összbevétel: 152,6 millió dollár

 


Címkék: horror thriller iromány franchise végső állomás 35 %

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr511561207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

curby (törölt) 2009.11.29. 21:03:25

Nekem ez is tetszett.simán volt olyan jó mint az első három rész.

Spawn85 2009.11.29. 23:09:11

Egynek elment. Én azt mondom, hogy az első rész volt a legjobb. A második még elment a harmadik már kevésébé de egynek az is elment. Én ezt a részt is kb. a harmadik résszel érzem egy szintűnek. Nyilván 3D-ben nagyobb élmény lett volna...

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2009.11.30. 09:57:55

A Végső Állomás első része tetszett nekem, mert állandó feszültség volt, bárhol ott rejtőzhetett a végzet...:)

"mivel nem tetszik neki a dolgok ilyetén alakulásának" -->ez, őőő... hogy is van?

Rolee83 2009.11.30. 12:54:54

Mi 3D-ben néztük és nagyon király volt!! Egyébként meg a 4 részt nyugodtan egy kalap alá lehet venni, mindben csak a kivégzések a jók! :)

szalito1 2009.12.01. 06:29:16

SZERINTEM IS JÓ FILM VOLT
süti beállítások módosítása