Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

A 10 legjobb 2009-es film, és az 5 leggyengébb, amit idén láttam

2009.12.30. 20:10 nyuszisz 37 komment

 

Azt nem mondanám, hogy 2009-ben elkerültek a jó filmek, de mivel csak azok közül válogathatok, melyek idén készültek, igen nehéz dolgom van a top 10-es lista készítésénél. Talán fordítva kellene haladnom, és a végére hagyni a legjobbat, de a választék miatt mégis kezdem az elsőkkel a lelkesedés kedvéért.

Két erősen kiemelkedő színvonalú 2009-es filmet láttam idén:

1. Antichrist - Ki az Antikrisztus a filmben és miért ez a címe? Nyilván a nő lehet, mert kiderült, hogy eredendően gonosz, és amit tesz az alapján ez akár egyértelmű is lehetne. De nem az. Mert ott van a férfi is, akihez számos bibliai esemény kapcsolódik, ami Krisztusra utal. A férfinek vannak az állatokkal kapcsolatos látomásai, ő temettetik el és részesül a feltámadásban. Valójában istenként is viselkedik (vagy vélhetjük úgy is), amikor a nő megszabadításáért dolgozik. Érthetjük úgy is, hogy a férfi a Krisztus a nő pedig az Antikrisztus, vagy úgy is, hogy ketten együtt képviselik az Antikrisztust, vagy külön-külön, de még azt sem tartom kizártnak, hogy maga a gyerek az, hiszen ő indította el a lavinát. Vagy egyik sem. Mondjuk az, hogy nem is az Antikrisztusról van szó, hanem egy folyamatról, amit nevezzünk megváltásnak, gyógyításnak, vagy megszabadításnak és bibliai értelemben valami jó dolog az emberiségre nézve, de a film szerint teljesen fölöslegesen. Mert  az ember eredendően gonosz és az is marad. Maga a film az antimegváltás. Az év tökéletes első helyezettje.

 

2. Az irányítás határai (The Limits of Control) - A szellemi és az anyigas világ felkavaró ellentéte egy csodálatos filmben. "Aki azt hiszi, különb élete van a többi embernél, az látogasson el egy temetőbe. Ott majd meglátja, mi is az élet valójában.

 

Egy képzeletbeli ugrást követően jöhetnek a következő filmek:

 

3. Moon - Talán nem volt még ennyire kézzel fogható egyetlen sci-fiben sem az egyén elszigeteltsége és egyben az emberiség jövője.

4. Becstelen brigantyk (Inglourious Basterds) - Quentin Tarantino filmjei olyan kútból merítenek, melyek nagyon távol állnak tőlem. Ennek ellenére élvezni tudom a filmjeit, sőt az ideit egyenesen a limonádé csúcsának tartom. A hátborzongató feszültség forrása pedig Christoph Waltz a náci ezredes, Hans Landa bőrébe bújva.

5. The Informers -  Bret Easton Ellis újabb könyvadaptációja. A filmesek ezúttal Az informátorok című novelláskötet tizenhárom fejezetét próbálták meg összefüggő történetté gyúrni. Akik olvasták, tudják, hogy a vállalkozás nem volt lehetetlen, hiszen mégiscsak elejétől a végéig, sorrendben ajánlott olvasni a novellákat, így fejünkben egy nagyszerű irodalmi mű  univerzuma bontakozhat ki.

6. District 9 - egy sci-fi, mely egészen más oldalról közelíti meg az idegeneket, bár semmi új dolgot nem talál ki, mindössze vegyíti a dokumentumfilmek és az akciófilmek világát. Ám, ha valósághűséghez ez még nem lenne tejesen elegendő, a készítők teljesen törvényes jogi alapokra helyezték az egész sztorit.

7. Watchmen - Maga a történet egy elképzelt nyolcvanas években játszódik, ahol az országok között nagyban folyik a versengés az atomfegyverek gyűjtögetése terén és hidegháborús, harmadik világháború előtti hangulat terjeszkedik. A szuperhősök underground csoportja már sejti a lehetséges világvégét. Az tetszett a legjobban, hogy nem túlzottan idealizált hősöket mutat be a történet, sokkal emberibbeket az eddig megszokottnál. Nemhogy nem tökéletesek, egyenesen súlyos hibával rendelkeznek, és mégis lehet őket szeretni. Volt kellő guilty pleasure anyag bőven, akció és erőszak mellett romantika, és jól adagolt kosztüm-mennyiség.

8. (500) Days of Summer - romantika, kicsit másképp, kicsit hétköznapibb módon, mint megszoktuk.

9-10. Coraline, 9 (Nine) - A két animációs film közül egyik sem tökéletes, de mindkettő kiemelkedik valamiért. A Coraline világa erősen idézi Karácsonyi lidércnyomás és A halott menyasszony egyszerre komor és néhol mégis vidám, fantáziadús és színes világát. A 9 pedig egészen más színekben pompázik. Mindkettő egy új világot teremt a maga módján.

 

Az legrosszabb filmek, amik eszembe jutnak, természetesen csak azok közül, amelyeket még végig bírtam nézni. Amelyeket nem láttam, vagy el sem csábultam miattuk a moziba, nem értékelhetem:

 

1. Gamer - legalább az Equilibrium szintjét megüthette volna, ehelyett sztereotípiákkal burkolja hiányosságait.

2. Public Enemies - azért kerülhet egy ilyen listába, mert az elvárásaimhoz képest hatalmas csalódást okozott.

3. The Hangover - vígjáték, amin nem tudtam mosolyogni.

4. Angels & Demons - a krimit és az (áltudományos) történelmi regényt öntötte ponyvába és népszerű. Nem tudom, miért.

5. Ghosts of Girlfriends Past - nem vártam, hogy jó film lesz, ám még ahhoz képest is gyenge.

 

Ugyan mozizás szempontjából nem volt kedvező számomra az év, nem bánom, mert eközben rengeteg dvd-t tudtam megtekinteni. Ráadásul számos 2009-es film csak a közeljövőben kerül a mozikba! Megnézésre vár: Fantastic Mr. Fox; The Imaginarium of Doctor Parnassus; Up in the Air New York, I Love You; A Serious Man stb. 

Az általam mellőzött, vagy nem látott filmeket, kérlek, ajánljátok kommentben; ha van kedvetek, akkor pedig írjátok meg a saját top 10-es listátokat is.

 

Címkék: top 10

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr61633576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2009.12.30. 20:28:08

a hangoverrel tökéletesen egyet értek, a megtört öleléseket (új almodovar) és a szomjat (thirst, bakjwi) mindenképpen nézd meg ;)

desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2009.12.30. 20:45:19

A filmes ízlésünk eléggé különbözik, bár ezt már eddig is tudtam.
(500) Days of Summer, Becstelen brigantyk és a Hold érdekel, de idén már biztos, hogy nem nézem meg őket.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.30. 20:49:03

Én tökre egyetértek ezzel a listával. Mondjuk a Coraline-t még nem láttam, de a többit igen. A Watchmen helyezését mondjuk én felcseréltem volna az Informátorokkal.

nyuszisz 2009.12.30. 20:51:09

@Rorschach: egy Rorschachtól ez csere természetes :)

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.30. 21:01:57

@nyuszisz:

:)
Még az irányítás határait se láttam. Megvan már mit nézek meg ma. thepiratebay indít 1..2..3...

Dominik Blasir 2009.12.30. 21:21:19

Ugyan nem láttam mindent a listádról, de nagyrészt egyetértek. A Moon, az Antichrist, a (500)Days of Summer és a The Limits of Control megnézésre vár nálam még, elég sok jót hallottam róluk, de még valahogy kimaradtak. A Hangoveren én tudtam nevetni néha, bár nem a legjobb film.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.30. 21:26:15

Nekem a rosszak közül a Gamer nem tetszett, a többi bejött.
A 9 és a Coraline csalódás volt, az Irányítás határait meg akarom nézni

Krizzta · http://krizzta.blog.hu/ 2009.12.30. 21:45:10

A Coraline tényleg jó, de nem gyereknek való mese. Az Informerst nem láttam, de listára tettem, az első kettődet sem, talán később:)

Top10?(rangsorolás nélkül)
- Mary and Max
- The blind side
- District 9
- Taken
- All about Steve
- Becstelen brigantik
- The box
- Hét élet
- Kétely
- Spíler
- Moon

Amikben csalódtam:
Képlet, 2012, Excsajok szelleme, Törvénytisztelő polgár

Nézendők között van még az Avatar, az Ahol a vadak várnak, Az időutazó felesége, Up in the air, Kecskebűvölők, Sherlock Holmes

Shyllard 2009.12.30. 21:47:16

A jók közül nem láttam még az Antichrist-et, mert úgy hallottam elég depressziós a hangulata...Az Irányítás határai és a The Informers még várat amgára nálam, de valszeg csak jövőre tiudom őket megnézni...:)
A rosszak közül én csak az excsajok szellemét nem láttam, a többit igen és sok közülük eléggé tetszett nekem. Gamer állat egy akciófilm, a Közellesnégeknél borzalmas volt kamera és a hangeffekteket sem dolgozták ki jól, de számomra az erdős jelenet felejthetetlen. :) Másnaposok olyan egyszernézős poénos film, Angyalok és Démonok faja, mert csak.. :)

Nomeg szerintem az év 5 legjobbja:
Moon - amiatt, amit írtál
The Brothers Bloom - életemben először nevettem igazán egy filmen
Becstelen Brigantyk - Tarantino egy zseni
(500) Days of Summer - nem szokványos romantikus film
PAranormal Activity - eredeti sztori és végigborzongtam :)

Számomra az 5 legszarabb:
Fel - első tíz perc faja, a többit untam
Végső Állomás 4D - nem végső állomás...
Szörnyek az Űrlények ellen - hatalmas csalódás, unalmas volt az egész
Boszorkány-hegy - hihetetlen f*s
Bruno - ízléstelen, nézhetetlen trágyadomb, maga az antimegváltás (csakhogy lopjak egy szót a begyejzésből :D), senkinek sem ajánlom..

Shyllard 2009.12.30. 21:48:36

@Krizzta: az Ahol a vadak várnak meglepően jó film, én azthittem gyerekmese az egész, de annál sokkal durvább dolgok vannak benne (amit persze a kicsik nem bírnak felfogni, így mindenkinek nézhető)

College · http://college.freeblog.hu 2009.12.30. 22:10:26

Hát nemtom, Tarantino filmjét a limonádék közé sorolni... jaj.
És hát oké, tudjuk, a filmdroid lehúzta az Avatart, de hogy helyette a District 9 lenne az maradandóbb sci-fi ebből az évből... Már nem is emlékszem egy jelenetére sem.
Ha a Hangoveren meg nem mosolyogtál, akkor menthetetlenül nincs humorérzéked.

nyuszisz 2009.12.30. 22:42:56

@College: hát igen, én húztam le az Avatart, itt a Filmdroidon :) Számomra D9 maradandóbb.

Hegyi 2009.12.30. 23:17:02

Most komolyan, a MOON?
mi a fenének van a csávó a holdon, mikor még a filmben is van egy jelent, hogy a mesterséges intelligencia robotkarja akarja berakni a bányászott cuccot. Semmi szükség a csávóra, még az sem mentség, hogy ha baj van akkor megoldja, mert a bajok okozója is ő.
Aztán már a trailer alapján is lehetett sejteni, hogy szárnyas fejvadász féle korlátozott életciklusú klónok lesznek, és valóban. Aztán ott a hold, ami nem tud kapcsolatot létesíteni a Földel, és a főhős ezt megeszi. A Hold itt van a szomszédban, szinte egy walkietalkie-val átlehetne szólni.

popcore · http://leples2tang.blogspot.com/ 2009.12.30. 23:18:23

az antikrisztust nem láttam, de nem is akarom. ezért én kicserélném a harry brown-ra. a becstelenek szerintem harmadikak. ja és a watchmen nekem nincs a tízben. na majd én is lassan megoldom a kis listámat, bár szerintem januárra csúszik.

Shyllard 2009.12.30. 23:34:33

@Hegyi: Nemértetted a Hold lényegét, itt a főszereplő a lényeg és annak a vívódásai, stb...

Spawn85 2009.12.31. 00:40:53

Nem láttam minden filmet a listáról, de nagyrészt egyetértek.
Két-három dologgal nem: Nekem az Másnaposok és az Angyalok és Démonok tetszettek. A Gamer-ről meg már nagyon sokszor elmondtam a véleményem. :)

djhady 2009.12.31. 00:46:04

Az en listam igy nez ki, nem vo0lt konnyu a valasztas:

1. Transformers 2 (felulmulta a varakozasomat)
2. Inglorious Basterds (nem vagyok nagy Tarantino fan de ez bejott)
3. Star Trek
4. District 9
5. Rock 'n' Rolla
6. 9 (aprolekosan es szepen kidolgozott vilag)
7. The Box (tetszett a sztorija, egyedi)
8. Year One es The Hangover (sirva rohogos)
9. Terminator Salvation
10. 2012

Tovabba Watchmen, Surrogates, Cloudy Whit Chance Of Meatballs, Planet51, Knowing, Law Abidin Citizen, Surrogates, Talking Of Pelham 123 amiket kiemelnek.

Legrosszabbak:
1. Push
2. Dragonball Evolution
3. Echelon Conspiracy
4. Gamer (Az elgondolas jo, de ahogy kiviteleztek az valami szornyu)
5. X-men Origins Wolverine

Amit meg tervezek megnezni 2009-bol:
1. Avatar
2. The Lovely Bones
3. Sherlock Homes
4. Whiteout
5. The Road

DEW3yl · http://dew3yl.wordpress.com 2009.12.31. 04:31:46

Egy kis idén(y)-záró kommentet dobtam össze így egy fél óra alatt, mely tartalmazza az én Top és Bottom listám is.
Mindezek előtt szeretném megköszönni a sok cikket, melyeket szinte napi rendszereséggel olvasok és nagyon tetszenek. Eddig külföldi oldalakat olvastam, de csak más egy magyar. Mégegyszer köszi.
És akkor Top 10:
1. Hangover - a Snatch óta nem láttam ilyen jó vígjátékot
2. Inglorious Basterds - több vérre vártam, de így is szuper film
3. G.I. Joe: The Rise of Cobra - a borzalmas Dragon Ball adaptáció után (melyről később) ez maga a csúcs, meg persze amúgy is; nagyon szerettem a rajzfilmsorozatot és rettentően örültem mikor láttam, hogy azt a hangulatot sikerült megőriznie a filmnek is
4. Taken - jó színész, jó forgatókönyv, nagyon jó ötletekkel és kitűnő rendezés
5. Papírkutyák - akárki akármit mond nekem a Mucsi-Scherer páros nagyon tetszik és egyik legjobb magyer vígjátéknak tartom
6. Zombieland - talán volt olyan 3 perc mikor nem röhögtem és még kétszer meg is ijjedtem, amit még horror filmek sem igazán érnek el nálam; egyetlen hibája, hogy bitang rövid
7. Ice Age: Dawn of the Dinosaurs - én kamáztam a másik kettőt, de ez nagyon magasrá tette a lécet
8. 2012 - sablonokkal és nem túl nyerő grafikával ugyan, de nekem elnyerte a tetszésemet, főleg mivel a műfajhoz képest kevés klisés helyzetet is Cusack megmentette, és nagyon sok minden történik benne
9. Avatar - a grafika mindent visz és elég jól kitalált volt a történet is; szerintem is megérte várni a szükséges technika létrejöttére, de valahogy meg kellene próbálni elszakadni az ennyire humanoid alien-ektől
10. Transformers: Revenge of the Fallen - akárcsak az Avatar esetében a látványvilág, igaz itt satnya a sztori ahhoz képest, de szeretem a képregényadaptációkat - legalábbis nagyrészüket

Ezek mellett még tetszett a Saw VI, Terminator Salvation ás Fast & Furious, melyeket általában lehúznak, de szerintem jó irányba mentek el velük - főleg a Saw és a F&F esetében, amikor is az előző részek egyáltalán nem tetszettek.

Bottom X:
1. Dragon Ball Evolution - legrosszabb film amit láttam annak fényében, hogy mit vártam tőle; egyetlen pozitívum vele kapcsolatban: újra elkezdtem nézni az anime-t a hatására és már a 100. résznél vagyok
2. Public Enemies - borzalom a köbön: Depp kicsit hoz rajta, de az sem elég, nagyon kevés lehetőség a színészek kibontakozására és a rengeteg sötét jelenet ellenére a digitális kamera választása szerintem egyenesen baromság volt
3. Race to Witch Mountain - szinte elaludtam, talán a FilmDroid-on volt kritika, de én nem értem, hogy élvezheti bárki ezt a filmet
4. Watchmen - sokat vártam tőle, de nagyon kevésnek bizonyult, és Doctor Manhattan végig idegesített
(a következők sorrend nélkül)
The Boat That Rocked - annak ellenére, hogy indie szerű film, semmi eredetit nem nyújtott
Surrogates - egyáltalán nem lép ki a Death Race és Gamer kategóriából, ami Bruce-tól elvárható lett volna
Gamer - a 300-ban és Rock N Rolla-ban megkedveltem Butler-t, de itt mint egy 2000-es évek derekán lévő JCVD és a film is olyan direct-to-DVD szagúra sikeredett
Up - szinte már Avatar stílusú hype ellenére nem volt nagy durranás, lehet 3D-ben jobb, de itthon kevés

Amiket várok:
The Imaginarium of Doctor Parnassus - lehet, hogy a halála miatti cécó miatt, de nekem a Dark Knight-ben nagyon tetszett Leadger (nem is tudok most kapásból jobb karaktermegformálást mondani); Depp kedvencem és Farrell is jó, látványos és izgalmas filmnek ígérkezik
Sherlock Holmes - Guy Ritchie az Isten számomra (kivéve természetesen a Swept Away-t, mire képes egy faszi egy nőért ...), igaz ezt nem ő írta, de ott van Downey Jr., aki nálam abszolút toppos színész; ha tudnám, hogy nem leszek totálkár péntekre már foglaltam is volna jegyet rá
Armored - tetszett a trailer, a SWAT is bejött, remélem nem csalódok
The Messenger - Harrelson nagyon jó színész és szerintem itt is fog bizonyítani
Couples Retreat - én bírom az ilyen vígjátékokat meg Vince-t és Tony Stark sofőrjét is (Iron Man rendező, nem keresem már a nevét)
District 9 - már vagy háromszor meg akartam nézni de nem sikerült, na majd hétvégén regenerálásképpen
The Goods: Live Hard, Sell Hard - Piven-t kamázom a füstölgő ászokból meg még valami filmben tuti tetszett, jó sztori szerintem
The Slammin` Salmon - ugyan olyan stílusú mint az előző film; a Halálsoron óta Duncan-nel minden filmet megnézek (még a pocsék Daredevil-t is)
Law Abiding Citizen - remélem nem a Gamer sorsára fog jutni, trailer-ből nagyon állat

PS: Úgy érzem rekord hosszúságú komment, de hát az utolsó idén.

Rolee83 2009.12.31. 09:46:57

Én top10-et nem tudok írni, de ez a pár film várakozáson felül teljesített:
-Avatar
-Becstelen Brigantyk
-Elrabolva
-District 9
-Másnaposok

Néhány film amiben csalódtam vagy csak simán mást vártam:
-Terminátor 4
-Hasonmás
-Halálos iram
-Watchmen

A sorrend véletlenszerű! Lehet, hogy kihagytam valamit de most így hirtelen ezek jutottak eszembe!

Rolee83 2009.12.31. 09:55:40

Kifelejtettem a Benjamin Button-t az első felsorolásból!! :) Kezdetben egyáltalán nem érdekelt, de munkatársam ajánlása miatt megnéztem és nem bántam meg. Nagyon jó!

matthew01 2009.12.31. 10:32:46

@nyuszisz:Angels and Demons?
Te olvastad a regényt?

Hegyi 2009.12.31. 11:12:47

@Shyllard: értem én, hogy vívódás, csak éppen kb olyan, mintha azon vívódna, hogy nincs dugóhúzója ahelyett, hogy letörné az üveg nyakát. Mostanában előszeretettel takaróznak azzal, hogy ez dráma és azért nem fontos, hogy hihető legyen a története, hanem az a lényeg, hogy a szereplők nagyon drámaian reagálnak. A BSG-ben is ez volt.
Az Avatarnál meg azzal takaróznak, hogy ez inkább fantasy mint science ezért nem kell azzal foglalkozni, hogy mi a fenének mennek egy másik bolygóra egy csomó energiát belefecölve, mikor ezzel az energiával analizálhatnák a szupravezető ércet és előállíthatnák, ismeretlen anyag nem lehet, csak valami keverék a periódus rendszer elemeiből. Esetleg a keletkezése lehet különös, de az utaztatás költségeiből azt is ki lehetne kutatni.
Régen is voltak logikátlanságok a filmekben, de azért nem ekkorák. Vagy csak én öregszem.

nyuszisz 2009.12.31. 11:12:50

@matthew01: nem, és nem is érdekel a film után. Itt a filmről van szó, és akármilyen izgalmas ponyvából adaptálták, nem tetszett.

katzenkotze 2009.12.31. 12:25:36

Már azt hittem én voltam egyedül úgy, aki szerint a Másnaposok nem fergeteges. Volt pár jó vicc, de semmi amitől ilyen hisztériát kellett volna csapnia

matthew01 2009.12.31. 12:26:40

@nyuszisz: sajnos nekem is csalódás volt a film egy kicsit, de ha elolvasod a könyvet, amit nagyon ajánlok akkor biztos h érthetőbb lenne a film is.éppen ez a lényeg h 1 Dan Brown regényt nem lehet vászonra vinni 2 órában.nekem volt szerencsém az összeset olvasni.ez 1 kicsit fura helyzet.általában a filmet lehúzzák meg ilyesmi de ha megérted a lényegét és nem marad rejtve előtted akkor igen nagy hatású tud lenni.mint a Da-Vinci kód-ban. ott is az egész filmnek az utolsó 2 perce a lényeg.csak az.arról szól.ott a katarzis.ott rázott a hideg a moziban.Ron Howard azt az érzést próbálta áthozni amit akkor érzett amikor letette a könyvet.egyszerűen az embernek csak kedve támad elmenni a Szent Péter térre és ott állni.ennyi.egyszer valaki azt kérdezte tőlem: miért térdel le Langdon a végén?
ez kb annyit jelent mintha valaki azt mondaná az SW6 után h: aha jó film, de Vader miért dobta le az uralkodót??és mért olyan hangos ott az a zene?és mért az címe h: A Jedi VISSZATÉR?
ha nem láttad az SW4-SW5-t akkor értelmetlen.
ugyanez itt is.véleményem szerint ezt a filmet inkább azoknak készítették akik ismerik a könyvet. de ez csak az én véleményem.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.31. 12:32:11

@katzenkotze: Soha nem vagy egyedül:) Elég elmenni az imdb-re, ott aztán láthatod, hogy még a legjobb filmre is érkezett egyes osztályzat és a legrosszabbnak is kapott ötöst:)
A Másnaposok kapcsán is sokan néznek értetlenül, nekem tetszett, de ettől függetlenül megértem, ha valaki szerint egy nagy nulla a film:)

Dejdő 2009.12.31. 12:51:08

Nehéz egy ilyen listát összehozni,de itt az enyém:
-Becstelen Brigantyk
-Másnaposok
-Engedj be!
-A felolvasó
-Benjamin Button
-Elrabolva
-Fel!
-Zombieland
-The blinde side
-The Brothers Bloom
Legrosszabbak:
(nem sokat "emelnék ki",mert rengetek van amiben csalódtam,és borzalmas volt,de végigszenvedtem)
-Pokolba taszítva (pocsék....ez a jó szó rá,Raimi se Pókembert se horrort nem csináljon ha ilyen)
-Brüno (le kéne csukni a csávót és egy digitális kamera közelébe se engedni,nehogy forgasson valami szart)
-Bunyó (ilyen címmel minimum 5 jó verekedés lehetett volna benne,erre volt 4 nagyon gyenge)
-Drangonball (szóra sem méltó)
Többet nem alázok,pedig lenne mit.....

Repce Manó 2009.12.31. 13:07:33

Antichrist még nem jelent meg nálunk, márpedig kedvenc európai rendezőm filmjét nagyvásznon akarom látni:)
Nálam még nem végleges a lista, mert még lesznek pótlások, de egyelőre így néz ki.

1. Rövidlátók - japán film, amely egy olyan életérzést közvetít, amin először röhögünk, de később rájövünk, hogy ennek általánosnak kellene lennie, csodálatos film
2. Becstelen brigantyk - én sem vagyok Tarantino rajongója, de kezdenek megváltozni a dolgok, ezt a filmet remekül összehozta.
3. Engedj be! - svéd ifjúsági vámpírfilm remek, folyamatosan kibontakozó hangulattal, ami egyre erősebb.
4. Gran Torino - mert Eastwood hiába halmozta tele klisékkel, akkor is egy hihetetlen érzelmes, megindító film lett az eredmény, ami mellesleg nem kicsit szórakoztató
A továbbiakban még el nem döntve a sorrend: Pokolba taszítva, District 9, Crank 2, Az utolsó ház balra, illetve a legérdekesebbek voltak Semih Kaplanoglu trilógiájának két filmje, amik most érték el hazánkat, a Jumurta és A tejesember, amit meg szeretnék említeni majd a végleges listámban.

monday 2009.12.31. 13:32:56

Az én idei mozi-top10-em:

Fausta éneke
Welcome
Két szerető
Engedj be!
A felolvasó
Tiszta napfény
Elcserélt életek
Isten hozott az isten háta mögött
Becstelen Brigantik
Gran Torino

nyuszisz 2009.12.31. 14:42:46

A felolvasó, Engedj be, Gran Torino, Benjamin Button, Elcserélt életek 2008-as filmek, ezek közül A felolvasót és az Elcserélt életeket tettem volna a top 10-be.

nyuszisz 2009.12.31. 14:43:54

@nyuszisz: ja, és az Engedj be!-t is :)

monday 2009.12.31. 15:10:30

@nyuszisz: Igazad van, de szerintem a legtöbbünk csak idén látta őket moziban.

Például a Mozi, aszpirin és keselyűk című film 2007-es, de csak most ősszel vetítették a Művészben a brazil filmnapok alatt - az is nagyon jó volt.

airmax23 2009.12.31. 15:17:50

Az én kis listám az alábbi

top10
1.Hangover
2.(500) Days of Summer
3.Gran Torino
4.The Blind Side
5.Taken
6.Zombieland / Az Igen Ember
7.Marley meg Én
8.District 9
9.Nász-ajánlat
10.Puskás Hungary

és pár nézhetetlen
-Szörnyek és Ürlények
-Angyalok és Démonok
-Excsajok Szelleme
-Rémségek Cirkusza
-Brüno
-Terminator 4
-Álom.net még most is elfog a gyomor görcs, még tv-ben is kár volt megnézni

Remélem 2010ben már csak össze hozzák a Jóbarátok mozifilmet !!

Skaffen-Amtiskaw 2010.01.01. 09:45:09

@Hegyi: A bázis körül volt rakva zavaró berendezésekkel, így magyarázták, hogy miért nem tud kapcsolatot létesíteni. A végén azért sikerül, mert lerombolja őket.

A filmben csak annyit tudsz, amennyit a főszereplő, tehát az sem biztos, hogy bányászni rakták oda, akár a biológiai kísérleten is lehet a hangsúly
süti beállítások módosítása