Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

A maszk (The Mask)

2011.06.02. 22:30 koimbra 20 komment

Dean6 küldte az alábbiakat, köszi.

A minap unatkoztam és leültem a tv elé, kapcsolgattam, mire a Cool Tv-n akkor kezdődött a Maszk. Gondoltam végre egy normális film, megnézem. Hozzáteszem, hogy tv-ben utálok filmet nézni, leginkább a reklámok miatt. Úgy emlékeztem jó kis film még a Vhs korszakból, amikor egy ismerős ismerősétől csupán egy videókazetta áráért átvették nekem. Rongyosra is néztem, amennyire csak lehetett, nem csak a lejátszó fejét kellett állandóan takarítgatni, de folyton újravenni másik kazettára, ami akkor még elég macerás dolog volt, és persze költséges. Bár gondolom, sokan emlékeznek a „régi szép időkre”. Szóval visszatérve sok idő eltelt az utolsó visszanézés óta,bár még mindig szinte minden jelenetére emlékeztem. Bármennyire is váratlanul ért, jól szórakoztam rajta. Gondoltam be is szerzem DVD-n, de nem kapható… 



A karakter Amerikában régebben is nagy népszerűségnek örvendett, ahogy szerintem most is. A 90-es években egy rajzfilmsorozat is készült belőle, majd 1994-ben egy hatalmas sikerű alkotás. A maszk képregény formában is megjelent 1998-tól. Úgy emlékszem nálunk is lehetett kapni, kisebb koromban én is vettem/kaptam egyet, valahol a padláson porosodhat. A mozikban osztatlan sikert aratott, bár az IMDB-n kevésbé nyerte el a közönség tetszését. A 23 millió dollárból készült film világszinten 351 milliót hozott.

A siker oka, úgy hiszem, Jim Carrey volt, hiszen ekkoriban már kezdett felfutni, főleg, hogy ugyanebben az évben jött ki az Ace Ventura első része is. A tipikus hollywoodi filmekből nem is hiányozhat a dögös női szereplő sem, akit Cameron Diaz testesít meg. Hozzáteszem eszméletlen jól nézett ki, mostanában már úgy vélem kevésbé, dehát az évek elteltek. A színészi tehetségét nem kívánom firtatni. Jim Carrey viszont itt tényleg megmutatta, hogy a kor legnagyobb komikusa. Valami eszméletlen, hogy mit ad elő bizonyos jelenetekben, elvégre ő a „gumiarcú” ember. Olyan légkört képes teremteni a filmben, ami nem csak, hogy megnevettet, de amivel képes időtálló alakítást hozni. A castingosok remek munkát végeztek, az összes szereplő nagyon el lett találva.

A történetről röviden, bár úgy hiszem, ismeri mindenki:
Stanley Ipkiss egy kétbalkezes figura, akinek semmi sem jön össze, mígnem egy éjszaka az élete megváltozik, amikor a folyóból egy őskori mágikus maszkot halász ki, mégpedig Loki maszkját. Ezután összetűzésbe kerül a rendőrséggel, a helyi maffiaszerűséggel (Dorian Tyrell) és persze szerelmes lesz a csini csajba (Tina Carlyle).


 

Szerintem felesleges a történettel bajlódni. Nem egy nagy durranás az egész sztori, de a szereplők kárpótolnak, meg persze a poénok is. Hozzáteszem volt, hogy jókat nevettem, főleg Jim Carrey játékán.
A rendező Chuck Russell olyan képregényfilmes atnoszférát teremtett, amit a mai filmek is megirigyelhetnének. Van egy misztikus beütése a filmnek, de egyértelműen vígjáték, azonban akciódús is. Minden a helyén van.
Negatívumként megemlíteném, kicsit megmagyarázhatták volna, hogy hogyan került Loki maszkja a vízbe, bár volt egy kis magyarázat,de az inkább Loki kilétéről szólt. Meg még talán azt is elárulhatták volna, hogy miért akarta a saját bárját felrobbantani a rossz  fiú?!? Ez elég érdekes volt. Sokra ment volna vele…

A kiadás után terveztek a filmnek egy folytatást, de nem valósult meg ismeretlen okok miatt. Őszintén megvallva megnéztem volna egy rendes, hasonló folytatást. Készült egy második rész 2005-ben, a Maszk fia vagy mi, de valami borzasztó lett,inkább merüljön a feledés homályába. Kíváncsi vagyok, mikor készül el a reboot, főleg, hogy manapság divat lett. De megnéznék egy Christopher Nolan rendezésű, darkos filmet belőle, nem vígjáték kategóriában, valamikor a közeljövőben. Jim Carrey kedvenc színészek között van, sajnálom, hogy nem kap rendes szerepeket, talán mostanság az Igenember igazán szórakoztató volt.

Összességében egy nagyon jó film. Szórakoztató és vicces, amely kikapcsol egy másfél órára. Ajánlom mindenkinek. Jó kis nosztalgia volt. 85 %

imdb: 6,7
rottentomatoes: 75 %

Címkék: iromány vígjáték 85 %

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr962952618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nép fia 2011.06.02. 22:56:40

Én is VHS-en láttam először. Ez volt az első film, amit tékából vettem ki. Hatalmas élmény, mai napig megunhatatlan poénokkal, Jim Carrey egyik legnagyobb alakítása.

Urban legend, nem tudom, hogy mi igaz belőle, de állítólag a forgatókönyvírók először egy horrorfilmet akartak csinálni. De amikor meglátták Jim-et, átírták rá a szerepet vígjátéknak. Mit ne mondjak, a lehető legjobb húzásuk volt!

game ower 2011.06.02. 23:14:53

Most néztem meg a The Priest címü filmet,és igen kellemesen csalódtam.Az utóbbi évek szerintem legjobb vámpíros filmje.Nem tudom,hogy hova kell az esetleges filmekröl szerzett tapasztalatokat komentálni,így esett,hogy ide írtam.Mindenkitöl elnézést kérek,de muszály volt megosztanom ezt az infót.Bár a történet irrealisztikus,mégis úgy tárja elénk a történetet,minha az realisztikus lenne.Mindent egybe véve egy igazi pörgös akció mozival állunk szemben,ami végig uralma alatt tartja a nézöt,legalábbis nekem ez volt az érzésem.A negatív hösök is kellöen hitelesek voltak,mint szerpjáték,és mint a CGI terén.A cselekmény sem az agyon unt történet,hanem jól kidolgozott,és érzödik a filmen,hogy törödtek vele nem is keveset.Szó mi szó,mindenkinek csak ajánlani tudom.

Fecniii 2011.06.02. 23:33:13

@game ower: a jobb felső sarokban a Fimes naplónk topicot ajánlom.

A nép fia 2011.06.02. 23:35:57

OFF
@game ower: Jaja, benézted, pajti! :-)

ON
A zárójelbe tett angol cím pontatlan. The Mask.

mr.roper 2011.06.03. 06:35:28

@A nép fia: Én úgy értesültem még anno a film hazai premierje idején hogy a forrásul szolgáló képregény eredetileg egy kevésbé vicces, agresszívabb bosszúállós - szuperhősös sztori volt, tehát annyira mégsem lehet urban legend hogy horrorban gondolkodtak a készítők.Amúgy egy kellemes atmoszférájú képregény-paródia szerintem is de a 85% egy kissé talán túlzás számomra.:-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.03. 08:13:20

@A nép fia: én is tékából. :D
Nagyon csíptem a filmet, meg a rajzfilmsorozatot is.
A képregény egyébként a rajzfimsorozatnak volt képregényverziója.

L'Angelus 2011.06.03. 08:15:54

FELTÉTLENÜL MEG KELL NÉZNED A YOUTUBE-ON A 2 KIVÁGOTT NAGYJELENETET, ÉS MÉG A "REAR EARLY VERSION"-T, AHOL MÉG NEM VOLT CG-ADALÉK. AZ A VERZIÓ SOKKAL BŐVEBB, ÉS JOBBAN LÁTSZIK RAJTA, HOGY TINA ÉS STANLEY HOGYAN KEZDETT EL VONZÓDNI A MSÁIK IRÁNT.

HIGGY NEKEM: AZOKKAL A RÉSZEKKEL EGYÜTT VÁLIK TELJESSÉ A FILM SZTORIJA.

L'Angelus 2011.06.03. 08:28:10

@doggfather:
Ja, hogy ezt szokta jelenteni, ha csupa nagy betűt használ valaki? Oké, akkor nem csinálom többet, hacsak nem vagyok engesztelhetetelnül dühös. Értem. : D

De most csak azért így írtam, hogy könnyebben észrevegyék, és biztosabb legyen, hogy választ kapok. Elnézést.
: )

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.03. 08:34:27

@L'Angelus: semmi gond, és igen, azt jelenti általában, ha vki neten/blogon/fórumon/chaten nagybetűzik, hogy kiabál.

L'Angelus 2011.06.03. 08:46:38

@doggfather:

Itt van a prológus linkje, ennek mentén már biztosan megtalálod a többit, amit mondtam az előbb:

www.youtube.com/watch?v=saBNqkdMI1M&feature=BFp&list=WLD7DB8D918400CB8E&index=40

Mese92 2011.06.03. 08:48:23

Óó, tudom mindenki ezzel jön, de én is rongyosra néztem a VHS-t, egy ismerősünk a HBO-ról vette fel és minden nap megnéztem :D Az volt a kedvenc jelenetem, amikor elkapja a rendőrség és kipakolják a zsebeit és minden létező hülyeséget megtalálnak nála.

Meg kell mondjam, hogy majdnem az összes ütős szinkronhang megjelenik a magyar változatban. A főszereplőnek Rátóti Zoltán volt a hangja, aki lubickolt a szerepben. Igazi meglepetés, ha egy filmben felbukkan, hátha még főszereplőt játszik! (Valaki emlékszik az Európa Expresszre? Ő volt az orosz főnök)

De a mellékszerepekben is igazi gyöngyszemek bukkannak fel: Für Anikó, Szerednyey Béla, Szakácsy Sándor, Sthol András, Szabó-Sipos Barnabás és Kerekes József, aki a rendőrnyomozó balek társát játszotta. Általában ő Jim Carrey hangja, de nem illett volna az önbizalom hiányos Stanley Ipkisshez, jobb választás volt Rátóti. Még kiemelném szegény Csonka Andrást is, aki tényleg nagyon ritkán szinkronizál, ő volt az autó szerelő.

Ja, és még csak annyit: "Hát nem egy tündibündi?"

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.03. 09:49:36

Jim Carrey-vel nagyon jó volt, lehet újra meg kellene nézni. Sajnos a folytatás egy kalap kaki volt.
Carreynek ha már nem fog menni a szekér, akkor esetleg az Ace Venturának és A maszknak is visszaállíthatná a régi fényét, mert amit a folytatásokkal csináltak....bleehh

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2011.06.03. 12:41:11

Ó, igen, ez mennyire nagy film:)
Kedvenc jelenetem a parkos, úgy egyben, a végén a tánccal - "csik-csikibum" XD
Mai napig évente egyszer minumum előveszem újranézni.
És abszolút igaz, Cameron Diaz talán sohasem volt ennyire dögös, mint ebben a filmben XD

FayeFaye 2011.06.03. 15:48:36

Ha, en ezt meg moziban lattam egy osztalytarsnommel es a kisoccsevel, akire nekunk kellett volna vigyaznunk. En meg rabeszeletem, hogy ez egy vicces film, biztos nem art a kisfiunak, akit persze total sokkolt az egesz, mi meg iszonyatosan le lettunk cseszve, hogy maradando karokat okoztunk a kissrac pszichejeben.:)

COLT 2011.06.03. 17:01:36

@FayeFaye: Ezzel? ez tényleg egy marha vicces film, jó kis vígjáték, anno még nagyon pár éves fejjel néztem videon:D

Spawn85 2011.06.04. 15:11:57

Szerintem ez Jim Carrey egyik legjobb filmje. Ha nem a legjobb. :) Nekem nagyon tetszett.

A folytatása viszont valami elképesztően borzalmas volt.

A nép fia 2011.06.04. 17:40:51

@Spawn85: Nem is igazi folytatás volt, csak valami vadhajtás. 10 percig bírták az idegeim. :-)

COLT 2011.06.06. 14:39:23

@Spawn85: Pedig Jim Carreynek régen sok jó filmje volt, mostanság közepesen gyenge:)
süti beállítások módosítása