Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

TOP 10 legjobb horror filmek

2011.10.14. 21:00 BeniMan 80 komment

 

 Kis szünet után újra itt van Top 10-es rovatunk. Szép számmal jönnek a horror bemutatók októberben (A dolog, Paranormal Activity 3, Fertőzés). Ennek apropóján összeszedtem a 10 legjobb horrorfilmet. A lista összeállításánál nem csak azt vettem figyelembe, hogy mennyire rémisztő vagy durva az adott film, hanem azt is hogy milyen hatással volt a horror a mozi történetére. A lista szubjektív! Ez csak az Én személyes véleményem, a saját listám. Szerintetek melyik a 10 legjobb horror film? Melyik film/filmek maradtak le a listáról? A Ti TOP 10 listátok hogy néz ki? A kommentekben lehet vitázni!

10. Fűrész

A megháborodott szadista sorozatgyilkos áldozatait megszállottan az élet értékére akarja megtanítani úgy, hogy erkölcsileg szilárd embereket rabol el, és hátborzongató játékra kényszeríti őket, melynek tétje a saját életük. James Wan 2004-ben egy ötletes és felettébb szórakoztató filmmel állt elő melynek vége tényleg arcul csapott minket. Kár hogy a zseniális első részt elrontották az ötlettelen folytatások…

9. Rémálom az Elm utcában

Wes Craven zöld-piros csíkos pulóveres, borotvaéles pengékkel felszerelkezett gyilkoló gépe az 1984-es Rémálom az Elm utcában című filmben tűnt fel először. Generációkat tartott rettegésben Freddy Krueger, akinek kalandjai 6 folytatást éltek meg, összeeresztették Jasonnel a Péntek 13 filmek gyilkosával majd újrakezdték az Elm utca rémének kalandjait 2010-ben. A klasszikus 1984-es filmben Robert Englund formálta meg zseniálisan Freddyt.

8. Halloween

John Carpenter horror klasszikusában Michael Myers, a mániákus gyilkos vérengzését követhettük nyomon. Máig a slasher filmek alapjaként tekintenek a Jamie Lee Curtis főszereplésével készült horrorra. Amúgy tudtátok, hogy Myers maszkja egy Kirk kapitány álarc volt, amelyet hófehérre festettek és a szemeit nagyobbra vágták?

7. Psycho

Alfred Hitchcock a borzongás mestere 1960-ban hozta el talán legemlékezetesebb alkotását. Norman Bates az elmebeteg gyilkos a filmtörténet egyik legemlékezetesebb alakja. A fürdőszobai jelenet pedig a filmtörténet egyik legnagyobb klasszikusa, amelyet hét napig vették és hetven kamera beállítást használtak fel hozzá.

6. Az élőhalottak éjszakája

A zombifilmek mesterétől George A. Romerotól 1968-ban mutatták be Az élőhalottak éjszakája horrort. A produkció bemutatása után szinte azonnal kultuszfilmmé avanzsált, és Romero felépített egy olyan zombiuniverzumot, melyet máig sokan próbáltak meg lemásolni, de egyikük sem volt képes felvenni a versenyt a mester mindmáig érezhető legnagyobb hatású alapművével.

5. A dolog

A legtöbb horrorral ellentétben itt nem a gore-ra helyezik a hangsúlyt, hanem az ember félelmeire, amit még megspékelnek a klausztrofóbiás helyszínnel. Nem lehet hova menekülni, nincs hova menni, a végtelen hómezőkön nincs esély az életben maradásra. John Carpenter zseniális filmje ma is megállja a helyét. A filmről koimbra hosszabban is értekezett a linket itt találjátok.

4. Ragyogás

Minden idők egyik legintenzívebb és legizgalmasabb horrorfilmje, ami valaha is készült és ezt képes volt úgy elérni, hogy az erőszak igazából háttérbe szorul a filmben. Elképesztően baljós és félelmetes, Kubrick remekük felépíti és elmélyíti a rettegést. A kritikát itt olvashatjátok.

3. A cápa

Spielberg filmje látványos pszicho-horror ami nem elsősorban a moziban hat. A film bemutatása után milliók nem mentek a tengerbe, vagy csak ameddig leért a lábuk, és itt kezdődik a film igazi sikere. Mára A Cápa egy fogalom lett, a filmtörténet megkerülhetetlen klasszikusa, amit mindenkinek látni kell egyszer. Itt pedig a kritika a filmről.

2. Alien, Aliens

A második helyet megosztva kapja Ridley Scott ALIEN című klasszikusa és annak folytatása az ALIENS, amelyet már James Cameron rendezett. Koimbra szavaival élve Ridley Scott elhozta a horrort, Cameron pedig a terrort mutatta be. Évtizedek teltek el a két film bemutatása óta, de azóta sem sikerült undorítóbb és félelmetesebb szörnyet kreálni!Az évek során az ALIEN quadrológia minden darabját sikerült feldolgozni itt a Droidon. A Kritikákat itt, itt, itt és itt találjátok.

1.   Az ördögűző

Az ördögűzőt William Peter Blatty azonos című regénye alapján, Willian Friedkin rendezte és hatalmas sikereket ért el. Máig az egyik legjobb horrorként tartják számon. Személy szerint Én még mindig halálra rémülök a megnézésén. Mindössze 15 millió dollárba került, és 402, 5 milliót hozott, zseniális film. Armida tollából született régebben egy írás, amelyet itt találtok.

Ti jöttök!

Címkék: top10

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr493293330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.10.14. 21:57:52

Nekem a Fűrész a kedvencem. A cápa és az Aliens sem rossz, viszont a Ragyogást nevetségesen rossznak tartom ( leszámítva persze Nicholson játékát ). Az ördögűzőt végig se néztem, annyira nem kötött le. Amúgy jó a lista, bár nekem inkább tűnik objektívnek, mint szubjektívnek.

shiver23 2011.10.14. 22:00:29

Nekem az Aliens sci-fi akciónak, a fűrész és a pszicho thrillernek számít, a cápa bábfilm míg a halloween-re és az Alien-re a legjobb szó, hogy unalmasak.
Ugyanezt az ördögűzőre is mondhatnám hiszen rengeteg unalomba fulladó jelenet van benne főleg az első egy órában, amikor bemutatják a pap életét. Viszont ami utána jön az tényleg hatásos. A Rémálom az elm utcában-t pedig túlságosan későn sikerült megnéznem (-értsd nem gyerekkoromban-) ahhoz hogy félelmetesnek, élvezetesnek hasson.
A ragyogást ahányszor látom annál jelentéktelenebbnek hat pedig elsőre tényleg átjött :-).
Ezek után jöjjön az én top 10 listám, szintén szubjektív, ezek gyakorolták rám a legnagyobb hatást:

1. A DOLOG (abszolút favorit többek közt az időtállósága miatt is)
2. A KÖD (John Carpenter számomra másik nagy mesterműve)
3. RAGADOZÓ (akciófilm is egyben de itt a helye)
4. PARANORMAL ACTIVITY (szigorúan egyszeri nézésre tényleg hatásos)
5. THE GRUDGE - ÁTOK (Én személy szerint besz@rtam rajta először)
6. MERÜLÉS A FÉLELEMBE (Nagyon hangulatos a helyszín miatt, többszöri nézésre is alkalmas, aki még nem látta pótolja)
7. HELLRAISER 1. (bizarr és brutális, itt a helye)
8. A BESTIA (Mai szemmel már nem üt akkorát de akkor is az egyik legjobb "szörnyfilm")
9. AZ ÖRDÖGŰZŐ (Az utolsó egy óra miatt itt a helye)
10. A BARLANG (kegyetlen, brutális és nyomot hagy benned, de csak egyszeri nézésre)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.10.14. 22:15:51

@Sparrow: Lehet-e egy ilyen lista objektív?:)

Legjobb horrorok szerintem.
A dolog: Kiállta az idő próbáját, még most is nagyon jó, izgalmas.
Texasi láncfűrészes: az első pillanattól elkap, Jessica Bielért lehet abszolút lehet szurkolni
Aliens: A franchise legjobb darabja, komor hangulató, ijesztő akció-sci-fi horror
Ördögűzés Emily Rose üdvéért: Megijedtem egyszer-kétszer, ráadásul újranézés alkalmával is:)
REC found footage stílusban készült, majd betojtam rajta.
Kocka- sci-fi horror, amiben fogalmad sincs, hogy mi vár a következő szobában
A cápa- legjobb cápás film, párja nem akadt eddig

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2011.10.14. 22:33:29

Visszapörgettem most melyek voltak a legjobb horrorfilmek melyeket eddig láttam. Következtetés: amelyeket egyedül néztem meg, valamilyen oknál fogva éjszaka:

1. A dolog
2. Az ördögűző
3. Ház a kísértet hegyen
4. Magasfeszültség

Rolee83 2011.10.14. 23:06:13

A régebbi filmek közül amiket gyerek fejjel néztem és féltem utána: Alienek, Cápa, Gyerekjáték, Rémálom, Péntek 13..

Az újak közül, amiken izgultam: Halálos hallgatás, A barlang(a csajos), a két legújabb Texasi láncfűrészes, az új Halloween...

Több most hirtelen nem jut eszembe, a trancsír filmeket nem érdemes idevenni!

hardstyler 2011.10.15. 00:36:37

Szerintem a trancsirfilmeknek is van helye a horrorok között.Kisgyerekkoromban a vámpiros meg farkasemberes filmektöl féltem, aztán meg néztem pár ilyen filmet és átértékelődött bennem minden erröl a műfajröl.Igazábol a Dolog volt az, szóval nálam az az első a többi kb egy helyen van.
- A Dolog (nem is irok róla semmit, csak azt hogy az előzményre nagyon kiváncsi vagyok)
- Péntek 13 (Valaki egyszer azt mondta Jason olyan mint valami természetfeletti Terminátor, ez igaz is )
- Rémálom az elm utcában ( Freddynek látványosak a módszerei és még van humora is)
- Gyerekjáték ( Chucky-nak is van humora,de inkább csak az első 2-3 film a jó)
- Alien trilógia ( hatásos és mindegyik más)
- Tágra nyilt elme ( H.P.Lovecraft miatt,de mai szemmel már gagyi)
- Hellraiser ( Elég elborult, de ezért jó,de csak az első 4)
- Kampókéz ( Kicsit elvont,de nekem tetszik)
- Ördögűzés Emily Rose üdvéért ( Első nézésre nem tetszett,de attol függetlenül párszor megijesztett)
- Halálmester ( Az első rész zseniális, a többi nem)

Az Evil dead meg a Hullajó kimaradt.

L'Angelus 2011.10.15. 09:09:02

Magyarország tele van Jigsaw-kal.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.10.15. 09:55:53

Na akkor én is írok párat, ami tetszett. Korábban is írtam, hogy nálam az abszolút favorit a Fűrész, az egész széria összességében, mindegyik rész imádom. A Rec nem igazán jött be, de a második rész már nagyon tetszett.
Mondhatnám még a Másvilágot, Hívatlan vendéget és a Megszólít az éjszakát is, bár ezek nem egyértelműen horrorfilmek.
Az Alien végén már beletekertem, hogy történjen végre valami, azt untam nagyon. Viszont a három folytatás egészen színvonalasra sikeredett, különösen természetesen Cameron rendezése. Aztán bármennyire is meglepő, én A túlvilág szülöttén is fostam rendesen. Nagyon jó volt még a Kedvencek temetője és A szem is. Aztán ott van a Shutter Thaiföldről, ami olyan nyomasztó hangulattal rendelkezik, amilyet még sehol sem láttam. A Grave Encounters is jó. Az Ideglelést sem tartom rossznak, bár lehetne sokkal izgalmasabb. Az ördögűzés Emily Rose üdvéért szerintem is jó, különösen a színészi játékok miatt, és valóban vannak félelmetes jelenetei. A Kampókéz nem igazán fogott meg. Amit még megemlítenék, az a Mártírok, ami egy ritka nagy fos ugyan, de kétségkívül nagyon fosatós.

NZ79 2011.10.15. 10:00:55

Jó kis lista, az élboly filmjeivel teljesen egyetértek.:)

Az ördögűző engem is halálrarémít, akárhányszor nézem is meg.Egyszer sikerült némi italozás után megtekintenem,"tudatmódosulva"..hát ajánlom mindenkinek a megtekintés ezen módját is.....:):)Azért ez a 400 millió dollár ez brutál..inflációt hozzászámolva meg gondolom több mint a duplája.

NZ79 2011.10.15. 10:02:54

Azért az 1976-os, Richard Donner féle Óment még megemlíteném.

nezezon12 2011.10.15. 10:10:18

28 nappal kesobb,
Gotika,
A kor(The Ring),
Sziklak szeme,
A baranyok halgatnak,
Pandorum

borisz 2011.10.15. 11:20:35

a postban felsoroltak mellett:
It (bár a vége nagyon el lett szúrva, a mai napig fosok a bohócoktól)
28 nappal később
28 héttel később első ~20perce

Sanosuke 2011.10.15. 12:01:31

akkor beleugatok énis.

ne felejtsük még el Carpenter egy másik nagy filmjét sem az Őrület Torkában is elég jó, egyik kedvenc filmem.

érdekes hogy a Péntek széria nem került be :)

viszont hogy csak 9. helyen van az Elm utcai rémálom ez érthetetlen számomra.

Sanosuke 2011.10.15. 12:02:17

@shiver23: nekem mind az első Hellraiser film tetszik.

Sanosuke 2011.10.15. 12:09:00

@borisz: ha fosol a bohócoktól akkor a clownhouse-t (1988)is nézd meg.

redmist 2011.10.15. 12:31:26

Halálhajó, Sikoly 1,2,4

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2011.10.15. 12:32:31

Az 1968-as Rosemary gyermeke Roman Polanskitól, Ira Levin bestselleréből. A terhes nőket kötelezően el kell tiltani tőle, de másnak is nyomasztó. Komeda a világ egyik legjobb filmzenéjét írta hozzá a hibbant ophéliás bölcsődallal, amit Mia Farrow énekel.

Gaspar Gil y Pollas · http://www.kulturtapas.com 2011.10.15. 12:39:22

Hát ezek egytől-egyig klasszikusok. Valahogy nekem is az Ördögűző az első, de nyilván ez nagyon szubjektív kérdés. mindenesetre bravúrós felsorolás, tény.
- Gaspar
www.kulturtapas.com

Peter T. Sinclare 2011.10.15. 12:44:09

A Fűrész miért került bele a listába? Jól indul, de teljesen hiteltelen, hogy a doki levágja a lábát, csak mert nem éri el a telefont, az meg végképp az, hogy a kopasz fickó hosszú órákon át fekszik mozdulatlanul és az sem látszik, hogy lélegzik. Egy átlagember is meg tudja állapítani, hogy él, egy orvosnak meg végképp ösztönösen észre kell vennie a jeleket.

Aranyos film, kiváló alapötlettel, de nem nagy durranás. A menet közben bemutatott helyzetekből is van egy, ami kamu, a széfes - aki egyetlen filmet is látott, amiben kasszafúrók vannak, az tudja, hogy csak hallgatni kell, mikor kattan a számzáras szerkezet. Gyúlékony anyaggal bekenve a közelébe se menne épelméjű ember a gyertyának.

Az Xtro viszont simán bekerülhetne a top 5-be, az Alien1 is a top 3-ba, az Ördögűző viszont inkább vicces paródia már önmagában is.

Kísértetház a hegyen? Szintén kiváló.

A zombis filmek szinte mindegyike meg... hát, kuka. A legtöbb esetben szándékosan hülyén viselkednek a szereplők (sok korai horrorra szintén igaz). Talán a 28 nappal később az első, ami említésre méltó.

kyanzes (törölt) 2011.10.15. 12:50:36

Evil Dead és Hellraiser biztosan hiányzik.

eMJe 2011.10.15. 12:52:53

A Fűrész hype-ot sosem értettem, nem túl izgalmas film, de mivel elég sok részt megélt, mások biztos alacsonyabb ingerküszöbbel rendelkeznek:)
Az Ördögűző hasonló nálam, aludni jót tudok rajta.
Volt valami Motel nevű film, azt például csak egyszer láttam, na azt azóta sem. Számomra az már elég durva volt. Mondjuk többet ki lehetett volna belőle hozni, így is elég kegyetlen.

eMJe 2011.10.15. 12:53:42

Hellraisert kifelejtettem:)

Sanosuke 2011.10.15. 13:07:24

a Phantasm I-II ismeri valaki ?
azok is jópofák.

multi84 2011.10.15. 13:13:56

A horroral nekem az a bajom hogy az csak gyerekként üt. Tizenegynéhányévesen a Rémálom az elm utcában az Omen de még a Kedvencek Temetője is maradandó volt a Cápa, Alien, Fűrész az nálam nem horror kategória...

Felnőtt fejjel már nem igazán tudom élvezni őket a régiek már kicsit viccesen hatnak mai szemmel az újjak meg csak a hangeffektek miatt ijedősek amúgy nem. De lehet ez is csak a korral jár hogy már nem kerül annyira feszültség alá az ember, így én már messzire kerülöm őket mert már nem kötnek le...

A Kárpátok Ostora 2011.10.15. 13:14:30

Vigyázó szemetek Ázsiára vessétek, esetleg Spanyolországra. A hollywoodi horror halott. Persze a klasszikusok attól még klasszikusok, de egy No-roitól vagy Audition-től pl. évekig rémálmai lesznek minden földi halandónak.

kozi001 2011.10.15. 13:29:02

Alien
The Thing
Predator
Halálhajó
Twin Peaks
Psycho

Sci-fi horrorokat/thrillereket szerettem! A zombi+darabolós marhaságokat sose szerettem!
Kb. olyanok a felsoroltakhoz képest mint a Mónika-Show a Discoveryhez viszonyítva...!

Advanced Flight 2011.10.15. 13:58:56

Alien, Predator, The Thing, Cápa: ezek nem igazi horrorfilmek.

Ami tényleg horror és jó:

Kör, Psycho, Exorcist, Omen, Végső állomás 1-2., Barlang, Ragyogás.
Ha valaki szereti a nyomasztó horrort: Silent Hill. De az tényleg csak egyszer nézhető.

Fűrész meg egyéb trancsírozós hülyeségek meg műmájer kisfiúknak valók.

Blake007 2011.10.15. 14:20:20

Én még a Candymant is megemlíteném. Természetesen a már korábban elhangzottak mellett. (Aliens meg nekem nem horror)

BeniMan 2011.10.15. 14:24:20

@Advanced Flight: @shiver23: A Dolog nem horror??? Ne vicceljünk már... A cápa és az Alien szintén ott van. Én azt szeretem ha egy horror megrémít, ha a film képes arra hogy elérje azt hogy beleborzongjak. És erre a hatásra vagyok vevő. Én beleborzongok ma is az Alien/Aliens egyes részeibe és képes vagyok halálra rémülni a Cápa egyes részein is. Amúgy pedig tényleg horrorként vannak elkönyvelve ezek a filmek. @A Kárpátok Ostora: Maximálisan egyet kell hogy értsek veled. Manapság tényleg nem készülnek értékelhető filmek Amerikában. Az a problémám az Ázsiai és néhány mostani horror filmmel hogy nem megrémiszteni akarnak, hanem inkább trancsírozást mutat be ami max gusztustalan de nem rémisztő. Ezért is nem szeretem a Sziklák szeme stílusú horrorokat, amik inkább gusztustalanok mint rémisztők.
Amúgy sokat gondolkodtam a Péntek 13-on és a Gonosz halott 2-n, illetve a Rosmary gyermekén. Ezek az utolsó rostán sajnos kiestek.
Amúgy örömmel látom h Ti is elkezdtetek listát írni. :) Szerencsére népszerűek ezek a Top 10-es filmek. :)

BeniMan 2011.10.15. 14:26:20

*értékelhető horrorfilmek természetesen.

vagodeszka 2011.10.15. 14:27:39

En megvedem a Furesz 1-et. Szerintem egy igazi jol sikerult film volt az elso resz, nagyon regota nem lattam ilyen kellemes csavarokkal megspekelt horrort. A csapdas reszek igazan kemenynek hatottak es ude szinfolt volt az egesz sztori, nem egy tipikus trancsirozos eszetlen film volt, legalabbis nem egy sablon otlettelen tucat horror.
Az, hogy a tobbi reszben mi tortent teljesen mindegy, semmivel se csokkenti az elso resz nagyszeruseget.
Amugy az Evil Dead 1 tenyleg hianyzik a listarol, bar erdekes, hogy amin regen borzongtunk azon ma sirva rohogunk. Persze ez ervenyes a The Thingre is :-)

BeniMan 2011.10.15. 14:31:09

@vagodeszka: A The Thinges résszel nem értek egyet de a többi megállapításoddal maximálisan :) Viszont szerintem az Evil Dead 2 az igazán klasszikus.Mondjuk h az a 11. a listán. :)

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2011.10.15. 14:41:48

Fájóan hiányzik a Blair Witch Project, bár lehet csak rám volt nagy hatással... Illetve a 10-es listán kopogtat nálam még a Kedvencek temetője is :)

virágelvtárs 2011.10.15. 15:13:55

A Fűrészt nagy divat "letrancsírosozni", én is ezen a szinten voltam pár éve, még le is hülyegyerekeztem azt, aki ajánlotta. Azóta mindegyiket alig vártam, én nem a vér miatt. Sőt, csak a vér miatt mondják horrornak. Nem félelmetes és nem ijesztős. De úgy jó, ahogy van. És nagyon jó ötleteket adott, hogy mit csináljak a volt főbérlőmmel. Időben elköltöztem.

Béla tata (törölt) 2011.10.15. 15:50:27

A legfélelmetesebb film, amit valaha láttam, és szerintem lehet horror kategóriába sorolni, az az Égi tűz -
www.imdb.com/title/tt0106912/
a film maga nem para, addig míg nem mutatják, hogyan rabolták el az ufók a favágót. (besírtam,bef@stam). Én még idesorolnám a Kör-t is,az Evil Dead-et is.

Csabi87 · http://talesfromtheblog.blog.hu 2011.10.15. 16:11:07

Egészen tetszetős lista, bár az Ördögűző speciel pont nem a kedvencem. A Fűrész els része abszolút kedvenc.
Az Evil Dead sorozat szerintem szintén jó, illetve a Sziklák szeme remake is nagyon tetszett és az is egy kedvenc.
Na meg a Rec 1, 2.

csillámpóni 2011.10.15. 16:23:42

Két zsánert alig említ valaki. Az egyik a japán gore-slasher, mint a Ginī Piggu filmek, vagy a humorosabb fajta Ichi the Killer.

A másik a lírai retro-vonal mint a Dracula: Pages froma Virgins diary, vagy a HPLHS-féle Call of Cthulhu. (Tulajdonképp érdemes egyszer egymás után megnézni a Nosferatut és a Shadow of the Vampire-t)

Romero Martinja alulértékelt és kevésbé ismert vámpírfilm, de például ott van a Trouble Every Day Claire denis filmje, ami egész jó, és Vincent Gallo úgy néz ki benne, mint Eugene Hüzt.

Aztán ott vannak a kimondottan humoros horrorfilmek mint a Shaun, a Braindead, Fright Night, Toxic Avenger és hasonlók.

Meg a művészieskedők, mint az újabb francia vonal, a Martyrs és hasonlók.

Az agyatlan fastságok mint a Motel/Hostel 1-2.

És van egy kisköltségvetésű experimentalista ág, de ezek jórészt beszerezhetetlenek ezért nem is fájdítom senki szívét velük.

Reterro 2011.10.15. 16:24:10

Stephen King regényéből a film valóban remek, s azt hiszem a felsoroltak közül az első és éppen ez mond a legtöbbet.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.10.15. 16:44:46

A Sikoly 1-nek azért be kéne férnie a 10-be.

Árkádia 2011.10.15. 16:46:25

Sziasztok,

Besz***s kategória:
Ördögűzés Emily Rose üdvéért (a csajszi kifordulós jelenete kellemetlenül érintette a lelkivilágom)
Átok (ezt végig sem tudtam nézni, nálam annyira necces)
Gyerekjáték (ezt sem nagyon, máig hallom a baba cipőjének dobogását a fülemben)

Ami tuti befutó:
A dolog (nagyon várom az prequelt!)
Aliens (klasszikus)
Ördőgűző
A barlang széria
Paranormal Activity
Ház a Kísértet hegyen
A másvilág
Hatodik érzék

Uuups, ez 11 lett! :)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2011.10.15. 16:53:49

Hú, nem rossz lista, és itt is első az Ördögűző. Rengeteg listán vezet és ezért meg is néztem pár hete (gondoltam mint filmes lemaradást bepótolandó) de parázás helyett inkább röhögtem rajta. Nagyon nem tudtam komolyan venni.

Amit megemlítenék: Sóhajok (Suspiria), nagyon jó és kevésbé ismert szürreális horror.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2011.10.15. 17:47:54

1. Sikoly
2. Ördögűzés Emily Rose üdvéért
3. Dellamorte Dellamore
4. Adsz vagy kapsz
5. Fűrész
6. Péntek 13. - 3. rész
7. Kedvencek temetője
8. A texasi láncfűrészes
9. Rémálom az Elm utcában (1984)
10. Holtak hajnala (2004)

Az első hely sorsa nem volt kérdéses, a többinél már nem léyneges a sorrend.
Van még rengeteg kedvenem, pl. A nyolcadik utas is, de azt inkább a sci-fi listámra tenném fel, még akkor is, ha tényleg horror.
A műfajon belül pedig a slasher filmekért vagyok odáig.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2011.10.15. 17:54:02

A kör, Sikoly merre vannak?
Az ördögűző meg iszonyúan túlértékelt, az Ördögűzés Emily Rose üdvéért akkor már sokkal jobb a témában.

chipshop (törölt) 2011.10.15. 18:11:35

Az en top tizem:

Omen
Ordoguzo
Psycho
Ragyogas
Rosemary gyermekei

de a legnagyobb hatassalo ram ket horror volt

1.Capa: abszolut elso hely,1 evesen lattam 15 eves koromig anyunak kinnt kellett allni afurdi ajto elott es hallgatozni,mert szent meggyozodesem volt,h a capa minjart feltor a furdokadbol,lol.Szigeten elek,tengerparton lakom,oceanoknal nyaralok megis SOHA nem megyek be a vizbe,semmilyen korulmenyek kozott,pedig ma mar 29 vagyok nem 14:-))Akarhanyszor kozel megyek a vizhez,mindig beugrik a capa betetdala-))))

A masik mozi ami sokkolta elmemet es elrenttentett a kesobbi horror nezestol az az Eden Lake volt.Azota nem neztem horror,egyaltalan.Egeszen eddig a filmig nagy horror fan voltam es gyakorlatilag semmi nem akasztott ki,de az eden lake kiverte a biztositekot,es fel evbe telt amig tultettem magam rajta.

chipshop (törölt) 2011.10.15. 18:12:53

Nem 1 evesen lattam eloszor a capat,hanem 14 de lefeljtettem a 4-et:-00Egyebkent a Capat a mai napig imadom megnezni:)))

Picurigor 2011.10.15. 18:21:16

Számomra a következő filmek az alap horrorok:

1. Az ördögűző
2. Alien, Aliens
3. A dolog
4. Cannibal Holocaust
5. Sziklák szeme

karnak 2011.10.15. 18:26:32

@csillámpóni: hát ez a lista nem az a lista, ami a horrormirroron is megállná a helyét, nem hiszem h bele kene menni:)

CernaGeza 2011.10.15. 18:36:42

a braindead (magyarul hullajó asszem) nagyjelenetét érdemes megtekinteni:

www.youtube.com/watch?v=KkUdGkIwMFQ

jasszgeri 2011.10.15. 18:48:47

szamomra minden idok legfelelmetesebb filmje az omen 1 volt. annak idejen, a 90es evekben, kis szaroskent menozesbol jo sokat megneztunk, be is szartunk, de felnott fejjel mar csak az omen-ben szereplo nevelono/dada karaktere az, amitol kivagyok. felemetes az a no.

igaz, nehany filmet felnove nem neztem meg meg ujra, gondolok itt a poltergeist sorozatra tobbek kozott. vagy volt egy alamondasos vhs-e is a szomszed gyereknek, asszem "zombi log a harangkotelen" volt a cime. na azt szivesen megneznem ujfent, ha megtalalnam. :D

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2011.10.15. 19:08:28

Nem klasszikus horror, de a Hatodik Érzék-től hetekig rettegtem a sötétben, huszonévesen.

DEW3yl · http://dew3yl.wordpress.com 2011.10.15. 19:54:44

Sorrend nélkül nekem a Magas Feszültség (Haute Tension), 28 Day Later, The Ring, Saw, Kedvencek Temetője (Pet Sematary), Kocka (Cube), The Langoliers, Rec, I SPit On Your Grave és a horror-vígjáték kategóriában pedig a Nothing But Trouble és a Zombieland

Cryin'Clown 2011.10.15. 19:58:45

cápa mint horror, omf dog

felsoroltunk pár mainstream filmet, tök nice

a jobbak után kutatni kéne, sokuk még cska nem is EU vagy US termék

rexter 2011.10.15. 20:25:38

szerintem a ragyogás béna. eleve minden Stephen King könyvből készült film béna (a könyvekhez képest különösen) de ez nagyon.

vicces vagy nem én kiskoromban egyszer láttama Freddyt, rettegtem, azóta egyedül a Blair witch project tudott megijeszteni..

sztrugackij 2011.10.15. 20:32:51

A Kört és a Kockát nem kellett volna kihagyni.
A sorrenddel sem értenék egyet,de hát a filmértékelés eléggé szubjektív dolog.

Valakitől olvastam fentebb,hogy beletekert az Alien-be?
Min edződött addig?

2011.10.15. 21:02:54

Nálam a Halálhajó az abszolút befutó, rengetegszer láttam, de még mindig végigizgulom. A Kocka 2 se kutya, bejött az is.
Én inkább a gore/trancsír vonalat csipázom, ha horrorról van szó, ennek ellenére a Fűrész első része NEM tetszett! De a második... Az Aliens óta tudjuk, akkor jó a trancsír horror, amikor sokan vannak! :DDD Az ijesztegetés nekem unalmas (Alien). Pedig mostanában néztem meg a Freddy 1-et (nem a 2010-est) és egész jónak tűnt! De a favoritom az a Freddy vs. Jason, imádom, ahogy gyakják egymást! :D
Egy filmet említenék negatívumként: a Kör. Valami elképesztően ultrafos, nézhetetlen, unalmas, ráadásul még érthetetlen is. Így trailer alapján a ijesztgetős Ragyogás sem jött le nekem valami jól. Persze megnézem, aztán meglátjuk.

Blake007 2011.10.15. 21:36:49

- Halloween 2007- egyik legjobb horror remake. Az eredetin szerintem egy ovis se tud félni.
- Candyman, Kampókéz - félelmetes a film korához képest különösen.
- Rémálom az Elm Utcában 2. szerintem az első még amatőr, a második a leg félelmetesebb, többi vigjáték.
- Grudge, Átok, beszartam tőle.
- Péntek 13 Harmadik rész az örök kedvenc, Jason itt nagyon elemében van.
- Ragadozó Nem horror, de mindig is félelmet keltett bennem a láthatatlan lény. Miután látható, már nem féltem tőle.
- Ördögűző. Iszonyúan rémisztő, különösen aki kicsit is vallásos azoknak.
- Paranormal Activity Pár álmatlan éjszakát köszönhetek neki.
- Ideglelés Úgyszintén.
- Sziklák Szeme Brutális, szadista film.
- Frankenstein A Robert de Nirós. Nagyon féltem tőle kiskoromban.
Mindegyiket ajánlom.

hompakker 2011.10.15. 21:40:54

A Lake Eden nálam is totál kiverte a biztosítékot. Egy Kör-nél, vagy Freddy-s filmnél tudod, hogy végső soron egyfajta mesét nézel, viszont a Lake Eden végén úgy álltam fel, hogy basszus, ez akármikor megtörténhetne velem is, mert ilyen a világ - nagyon nyomasztó érzés volt. Ugyanez a kategória, bár nincs ilyen jól megcsinálva a Them (eredeti francia címe: Ils).

Amin még kibuktam és eddig talán nem volt említve az a The Orphanage (spanyol eredetiben: El Orfanato), bár ennél gondolom közrejátszhatott az is, hogy vannak gyerekeim. Szar volt, na!

Az ismertebb új francia horrorok (Frontier(s), Inside...)közül igazán csak a Martyrs ütött, nem is a gore részek, hanem az utolsó fél óra miatt.

johevi 2011.10.15. 21:42:20

Nekem a Kör és az Ideglelés hiányzik

hompakker 2011.10.15. 21:50:43

@rexter: Azért szerintem van pár jó Stephen King adaptáció: a Remény rabjai máig a kedvenc filmem, és a Halálsoron is abszolút nézhető (nekem főleg Sam Rockwell miatt), de a Tortúra is remek, sőt az Eminens is egyszer nézhető darab. A Ködtől vártam sokkal többet, bár a legvége jó lett, abban az értelemben, hogy nem ilyen befejezésre számítottam.

Kéne csinálni egy Top 10 Leginkább Alulértékelt Filmek listát is...

Les Grossman 2011.10.15. 22:05:01

Nagyon jó lista lett, azonban az Ördögűző szerintem, amellett, hogy jó horror film, nem való az első helyre. Én felcserélném a Rémálom első részével.
A Ragyogást pedig nem értem miért dícsérik annyian. Rettentően unalmas és fárasztó film; a könyv ezerszer jobban megragadja a amiről szó van.

gastro, missing in action 2011.10.15. 22:07:25

a Hellraiser nálam is benne lenne a top10-ben :)

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2011.10.15. 22:34:18

"A lista összeállításánál nem csak azt vettem figyelembe, hogy mennyire rémisztő vagy durva az adott film, hanem azt is hogy milyen hatással volt a horror a mozi történetére."

Ez alapján akkor már nem lehet teljesen szubjektív. 10-ből 9 felsorolt film egyértelműen a műfaj klasszikusa, szóval ez a lista inkább amolyan klasszikusok listája szerinted, mint sem a 10 legjobb horror a te véleményed alapján. Van még pár, amit pótolnom kéne az Alien viszont tényleg brutális még ennyi év után is. A Halloweent most néztem, frusztráló és erős atmoszférával bír, de én top 10-be semmiképp sem raknám be (mármint a sajátomba).

BeniMan 2011.10.15. 22:49:21

@Gevin: A lényeg az hogy nem csak azt néztem h mennyire brutál, vagy véres, hanem azt is hogy mennyire jó FILM. Amúgy ez a lista tényleg nem szentírás, ez csak az Én saját személyes véleményemet tükrözi. Csak azt nézem h nekem mi az a 10 film ami bejön és azt listába rendezem. Végül is felfoghatjuk egy vitaindítónak ezt a 10-es listát, ami után mindenki megoszthatja a saját listáját vagy kedvenceit. A Halloween ahogy írtam a slasher filmek alapja az első ilyen mű és éppen ezért z Én listámon mindig is helye lesz. Igazából nekem nagyon bejött. :) Érdekes h Romero '68-a filmjét senki nem említette pedig szerintem egyértelműen az a zombi filmek királya.

chipshop (törölt) 2011.10.15. 23:24:59

@hompakker: Abszolut egyetertek,az Eden Lake azert nyomasztott evekig,mert ez barmikor megtortenhet.Mas kerdes,hogyha a pasimmal lemegyek a tohoz,es alapbol hat tini egy rotweilerrel(lehet h mas fajta volt)bombolteti a zenet,akkor anelkul h letelepdnek,visszafordulok,es akkor ezt az egeszet egyszeruen el lehetett volna kerulni:-)Soha nem tudtam olyan filmeken rettegni mint Alien,Freddie,Hostel,Furesz sot engem a Martyr sem viselt meg.Ellenben nem tudnam ujra megnezni a Ragyogast,van benne valami elkepesztoen nyomszato(ahogy a kissrac teker a bringan:-)).Az Orphan(Arva)egy egesz jol felepitett mozi.Ha van kedved nezd meg a The Children-t.Nem tudom ez milyen neven ment magyar forgalmazasba,de valami elkepeszto mozi,utana radobbentem h nem akarok gyereket:-)))

crazyfish 2011.10.16. 00:20:06

Madarak...Hellraiser...androméda törzs...
nyomasztó egy filmek...

2011.10.16. 05:40:54

Fűrészt az első 25-be sem engedném.

gébence · http://soraim.blog.hu 2011.10.16. 10:01:31

Alap mind. Szerintem nem feltétlenül "rontja el" a többi epizód az első részt, mert azokat megnézve úgyse változik meg a vélemény az első részről. Tény, hogy az messze a legeredetibb darab a sorozatból, már azzal, hogy csak pár helyszíne és annál is kevesebb szereplője van. Mellesleg a listáról a Halloween a kedvencem. Freddy meg a kedvenc gonoszom.

Árja Macska 2011.10.16. 10:21:43

"...akarja megtanítani úgy, hogy erkölcsileg szilárd embereket rabol el..."
már csak az a kérdés, hogy melyikük szilárd erkölcsileg:
- a feleségét csaló gordon?
- a másokat lesből fényképező adam?
- a drogfüggő amanda?
- ...? (a többi részből)

Torzonborz Torkosborz (törölt) 2011.10.16. 10:50:21

Nos akkor itt az én listám!
Van benne egy-kettő, amiről még csak nem is hallottatok (szerintem), pedig mint horror, igazi klasszikus:

1: A halál 1000 arca sorozat (5 rész)
2: A massza
3: Hellraiser sorozat
4: A balta
5: Train
6: Viasztestek
7: Pitch Black, 22 évente sötétség
8: A kaptár 1. rész
9: Pandemonium
10: 30 nap sötétség

Vélemény?

klacus 2011.10.16. 11:00:40

1. Bolygó neve halál
2. Bolygó neve halál
4 ...
5 ...
10. Bolygó neve halál

BeniMan 2011.10.16. 11:06:45

@Árja Macska: Elég pofás lista. De nagyon remélem az eredeti Viasztestekre gondoltál és nem a Paris Hiltonos rettenetre... :S

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2011.10.16. 16:54:42

@Metálszív: A balta egész jó volt, a Viasztestek viszont nem egy nagy eresztés.

pocokfa · http://szerelmemakonyv.blog.hu/ 2011.10.17. 07:57:43

28 nappal később - nálam mindent visz
Pitch Black
30 nap sötétség

vrango 2011.10.17. 08:06:08

Nos, horrort én is inkább csak tizenévesen néztem, egy-két kivételtől eltekintve.
Alapvetően azt szeretem, ha a rémület okozója valamilyen természetfeletti dolog, nem egy szimpla (vagy éppen túlságosan kattant) bűnöző, ergo nálam a sci-fi témájú horrorok jönnek szóba: Alien, Dolog, Halálhajó... A Ragyogásnak szintén volt ilyen "mgamagyarázhatatlan" beütése, az Ómenről nem is beszélve (a 2. részt szerettem főleg, a varjakat, meg a jég alá szorult srácot, stb.).
Az újabbak közül a Sikoly 1. és a Magasfeszültség tetszett, bár nem a fentiek szerint készült (ezen kívül a Magasfeszültség bántó módon el is let cs*ve); a nagyon gore, slasher, ázsiai, stb. alműfajokat messzire kerülöm.
A Psycho (vagy akár a Madarak) szintén nagyon klasszikusok, de talán csak az első a horror (valamelyest).
Az Ördögűzőt, meg a Rosemary gyermekét nem láttam, de szerintem már nem is fogom.
Ja, itt volt még említve a Massza is - hahaha, jó kis videós korszak:)

hompakker 2011.10.18. 07:17:58

@chipshop: A Martyr utolsó fél órája azért borított ki, *SPOILER* mert végig azt hittem, hogy a csaj ki fog tudni szabadulni és nem fogják tudni megtörni. A tehetetlensége zavart, az hogy lassan, szisztematikusan törték be különféle kínzásokkal, miközben azt vártam, hogy mikor fordul a kocka és tépi ki a melák agyát az orrán keresztül. Szívesen ott lettem volna egy pusztakezes belezésre...

A The Children-re a tippet kösz, én már a gyerek kérdést abszolváltam, gondolom minden-mindegy alapon megnézhetem. :)

rejtjel 2012.02.25. 18:38:07

És mi van a Blairwitch Project-tel? A Kört én is hiányolom, félelmetes volt. A Spielberg-féle Poltergeist? Én azt nem is néztem végig, bár még bőven kiskorú voltam :)
süti beállítások módosítása