Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Trónok harca (Game of Thrones - Five Kings One Throne) - 2. évad

2012.06.07. 22:00 ForgerON 22 komment

George R. R. Martin sikeres regényének első kötetéből, hasonlóan sikeres adaptáció készült Trónok harca (Game of Thrones) címmel. Bezsebelte a Goldel Globe Legjobb drámáért járó díját, valamint Peter Dinklage a Legjobb férfi mellékszereplő díjat szerezte meg. Az elismerés, és az óriási nézettség egyenes úton vezetett a költségvetés növekedéséhez. Az első évaddal magasra tette a lécet az HBO, ám a folytatással nem csak sikerült az elvárt minőségi szintet elérni, hanem túl is szárnyalták azt. A történet ott folytatódik, ahol abba maradt. Az egykori király, Robert Baratheon halálát követően a darabjaira hullott Hét királyságban sorra jelennek meg az önjelölt királyok, akik a fiatal Joffrey és anyja, a Régens királynő által birtokolt vastrónt követelik. Az egyesítés által teremtett hajdani béke szertefoszlik, a kialakult káosz pedig háborúhoz vezet…

got_s2.jpg

 

Epikus csatajeleneteket ne várjon továbbra se senki, ez még mindig nem az a sorozat. Viszont újfent mesés tájakon kalauzolnak végig bennünket, kitűnő összhangot képezve a részletesen kidolgozott kosztümök, és a CGI által teremtett elemekkel. Kiváló táptalaj a drámai történetnek, amely dinamikusan bontakozik ki, jól követhető, viszont az értékes háttér információk továbbra is elmaradoznak. Így a néző nem kap teljesen átfogó képet az eseményekről, a karakterekről, és a háttérben húzódó érdekekről, amik igazán színessé, és komplexé teszik a sorozatot. A színészi teljesítményre nem lehet panasz, mindenki hozza a kötelezőt. Egyes jelenetek - főként, ahol két szereplő társalog -, számomra kissé vontatottnak tűntek, s akkor éreztem, hogy bizony ezeken lehetett volna kurtítani más jelenetek javára. A különböző eseményszálak kiegyensúlyozottak, egyikre se lehet azt mondani, hogy előrébb való a többinél, vagy, hogy az lenne a sorozat gerince.

A korábban megismert szereplők után újabb karakterek kerülnek bemutatásra, akikért izgulhatunk, vagy éppenséggel kívánhatunk számukra keserű sorsot. Csupán személyes vélemény, de az újak közül Stannis Baratheon (Stephen Dillane) volt, akivel nehezen barátkoztam meg. Nem úgy, mint Davos (Liam Cunningham), és Brienne (Gwendoline Christie), akiknek nagyon is feküdt a szerepük. 

A speciális effektekkel megbízott stúdió (Pixomondo) munkatársai kitettek magukért, sikeresen elhitették, hogy amit látunk, az valós hús-vér-kő és- fa, mind-mind a lüktető Westeros világának szerves része. Külön öröm volt végre igazi rémfarkasokat látni a huskyk helyett.

got_s2_ghost.jpg

A könyv és a filmsorozat közötti eltéréseket felesleges felhánytorgatni, egyszerűen el kell fogadni. Minden változtatás GRRM beleegyezésével történt, valamint azt kell figyelembe venni, hogy magát az adaptációt objektív módon kell elvégezni. A kamera és a filmes környezet adta lehetőségek viszont kiválóan lettek hasznosítva, például Tyrion hármas trükkjénél, vagy Bronn és a lannister katonák énekénél.

A kilencedik epizód végén felcsendülő The Rains of Castamere dal pedig fenomenális. A sorozat zenéjéért felelős  Ramind Jawadi komponálta, és a The National frontembere, Matt Berninger adta a hangját a remek muzsikához. Egy olyan hatalmas pluszt adott a résznek, amely hosszú időre magával ragadta a gondolataimat.

Összegezve; az első évadból ismert recept ismét bevált, méltó folytatást tettek le az asztalra. Várjuk a következő évadot, s ne felejtsétek, a tél közeleg!

Címkék: sorozat iromány game of thrones

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr314572355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_drk 2012.06.07. 22:08:55

azé a 2 személyes párbeszédes részek szinte a legnagyobbak ebben az évadban!
Ott vannak nagy csattanók ,szavakkal ölik egymást! :D

Elanor_ 2012.06.07. 22:53:36

@_drk: én is pont ezt akartam írni... én a kettest még nem láttam, csak az első szériát (és a könyvet is olvastam), és ott a párbeszédek annyira pontosak, ütősek, sosem terjengősek, hanem szikárak és precízek, de abszolút nem unalmasak.
pl. azon sokszor röhögtem, milyen furfangosan küldik el egymást a halál faszára. :)

Shyllard 2012.06.07. 23:52:10

Jó évad volt nagyon, nekem most főleg a Lannister-szál tetszett a leginkább, jól kibontották őket ahhoz képest, hogy milyen képet kaptunk róluk az első évadban :) A 9. rész meg egyszerűen fenomenális volt, nem csak magán a GOT-on belül, de mint sorozatepizódnak is rendkívül emlékezetesre sikeredett, ritka izgalmas volt és a színészek is rendesen kitettek magukért, bár ez igaz az egész sorozatra :)
A párbeszédek szerintem teljesen élvezhetők voltak, meg sztem pont a Stannis-színész volt az egyik legjobb új, elég nehéz és ellentmondásos a karaktere, de pont a 9. részben sikerült megmutatnia milyen fából is faragták igazán :)
Összegezve az év egyik legjobb évada, sztem ezt már kőbe is véshetjük, nagy kár, hogy csak jövőre jön a következő évad, dehát jó munkához idő kell (könyveket meg nem fogom olvasni, ha már úgyis adaptálják ilyen minőségien, plusz van olvasnivaló bőven)

Shyllard 2012.06.07. 23:53:02

Jah igen, meg ezt a dalt tényleg nagyon jól eltalálták, a rész megnézése után jó ideig hallgatgattam még :P

Dean6 2012.06.08. 04:04:58

Szerintem nem lett semmivel sem jobb,mint az első évad.Tervezem,hogy elolvasom a könyveket,de először a sorozatot fogom megnézni. Nekem folyton olyan érzésem van,hogy pont amikor beindulnának a dolgok,akkor van vége...és ez már nagyon unalmas. A csatajelenet a 9.részben borzalmas volt,én csak nevetni tudtam rajta,ahogy kb 30 ember védte a várat,aztán vége... Nálam tipikusan az a sorozat,amit meg-meg nézek hetente,de egyáltalán nem várom.

Blake007 2012.06.08. 07:28:00

Hát jó sorozat. DE azért nem szeretem a sorozatokat, mert valahogy olyan.... érezni rajt, hogy csak sorozat, ahogy ezen is. :) elnyújtott részek, gyengébb látvány és CGI, ami azért nem a legnagyobb gond, nade mégis. Meg az, hogy pl. egy nomád vezérnek hófehér fogai vannak és sima arcbőre... meg ilyen kis apróságok teszik számomra hiteltelenné. De még így is az egyik legélvezhetőbb sorozat.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.06.08. 07:38:10

nekem is nagyon tetszett és szerintem is inkább a 2 szereplős párbeszédek az erősségei a sorozatnak, semmint gyengéi.

speedle 2012.06.08. 09:23:54

Blake007
azért vegyük már észre, h nem 300 milliót költenek el egy részre, jóhogy nem olyan a CGI. DEEE!!!

én inkább nézek egy ilyen minőségi művet, mint mondjuk egy csatahajó, tf, avatar stb. cgi orgiát, melyek csak a CGI-t tudják felmutatni, mást semmit. azért zárójelben megjegyezném, h az első évados extrákon mutogatták, h miket pótoltak cgivel és hát hmmm... nem is gondoltam volna.

bár szerény véleményem szerint a második évad nem lett olyan jó, kicsit szétdarabolt és a könyv nem olvasóinak először érthetetlen DEEEE még mindig magasan a minőségibb sorozatok közé tartozik a tengerentúlon.

Shyllard 2012.06.08. 09:37:19

@speedle: Sztem teljesen érthető az egész, sok ismerősömmel úgy nézem, h nem is olvastuk a könyveket és minden tiszta :P
@Blake007: Sztem látványban is eléggé ott van, elég gyönyörű tájakat mutatnak be úgy, h teljesen hitelesnek hat az egész, persze a sárkányokon még lehet mit alakítani, de ahhoz képest, hogy a TV-ben miféle effekteket szoktak bemutatni mindenképp átütő a Trónok harca látványvilága.

Gandalf Garaboncias 2012.06.08. 09:55:15

Kicsit sok volt benne az időhúzás: olyan, mintha ez csak egy átvezető évad lenne az első és a harmadik között. De hát ez nem a sorozat hibája, Martin eredeti könyveiben is elnyújtják a szálakat, mint a rétestésztát.
Mindezek ellenére a legjobb tévésorozatok közé sorolható, elsősorban a kitűnő színészgárdának köszönhetően. És az új CGI-s csapat sokkal jobb munkát végzett, mint az első évadé.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.06.08. 09:56:03

A hatodik résznél járok, szóval még nem jutottam el a végééig. A széria aduásza szerintem egyértelműen a kistermetű krapek:) Nem spórolták ki az ütős beszélgetéseket sem, de azért mégsem olyan, mint az első évad. Valamivel gyengébb és kissé vontatott.

Spawn85 2012.06.08. 11:37:53

@koimbra: Igen, én már végignéztem, és én is úgy voltam vele, hogy nem rossz ez sem, de az 1. évad jobban tetszett.

ruprecht 2012.06.08. 15:39:39

A 3-ik könyvet olvasom már, és zseniálisnak tartom a megfilmesítést. Minden karakter tökéletesen el lett találva! Viszont a könyv oly rengeteg háttéradatot közöl az egyes helyszínekről, klánokról, régi csatákról, királyokról, hogy hihetetlen. A politikai krimit keverni fantasyvel, családregény formában: nagyon ügyes, de remélem egyszer vége lesz, mert könnyű átesni a lovon: ha az árulót elárulja egy áruló, akit magát is elárulta egy másik áruló, akinek a királyának a testvérének öccsének szolgálólányának férjének feleségét a kovácsa felcsinálta, és a fattyú gyerekének gyereke, annak új felesége egy újabb kulcsfigura lesz... szóval egy idő után fárasztó tud ám lenni ezt követni. Jók az epizódonkénti csattanók, de Isaura is szabad lett végül, vagy 250 rész után!!! 5-6 évad után nem ártana egy izmos hepiend.

greyjoy 2012.06.08. 20:20:18

szerintem egyáltalán nem vontatott, főleg nem a könyvhöz képest :D
A Stannist alakító színésszel az elején nekem is bajom volt, de az évad végére teljesen hitelessé vált a szememben.

speedle 2012.06.08. 23:47:31

második könyv kivégezve. így már sokkal tisztább minden. SOKKAL :D

viszont agyaltam rajta, h miért nem lehetett egy komorabb animációs v rajzfilm - sorozatot csinálni élőszereplős helyett? egy korszakindító lett volna. egy darkfantasy rajzfilmsorozat!

vrango 2012.06.09. 00:21:25

@speedle: Ne viccelj, egy csomó dark fantasy japán anime van!
Szerintem nagyon kár lett volna ezeket a remekül kidolgozott karaktereket rajzfilmfigurákká silányítani!

vrango 2012.06.09. 00:22:44

Egyébként a 2. évadot még nem láttam, de az első tetszett - persze, azért a könyvek az igaziak:)
(A Sárkányok táncára még gyűjteni kéne, de a többit már évekkel ezelőtt elolvastam)

speedle 2012.06.10. 00:18:56

vrango: tényleg jogos! eszembe sem jutott anime, a nyugati világ járt az eszemben és ott még nem hallottam ilyenről (ha vki tud esetleg akk ne tartsa magában!). a karakterek meg miért ne működhetnének rajzfilmben is? egy-két jó rajzoló, animátor kell. viszont a siránkozó - jajj, de gagyi a cgi - emberek számára a köv évadok még több "károgásra" adnak majd okot.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.06.12. 13:02:01

A kilencedik résznél járok, úgy vélem az évad legjobbja lett. A csatákat én speciel nem hiányoltam, de a szűk költségvetésből most olyat rittyentettek, hogy csak na:D
Azért volt ám serege az ostromlónak, meg se rezdült az arca, hogy elvesztett pár száz hajót:)
Egyébként én szinkronnal nézem, mert a HBO ezen a téren is minőségi munkát végez

mojoking77 2012.06.18. 16:49:28

@ruprecht: Ne haragudj, de nagyon nem ertelek. Valahol nagyon elveszhettel. Azt irod, hogy a harmadik konyvnel jarsz, es szeretned, ha valahol az 5-6 resz kornyeken lenne vege..... Hmmm, segitek, egeszen pontosan 7 konyv lesz, ha megerjuk mi is es az iro George RR Martin is... A happy end-rol szerintem mar most tegyel le, nem tudom hol jarsz a harmadik konyvben, de valoszinuleg meg csak az elejen...
süti beállítások módosítása