Elköltöztünk: filmdroid.hu
A bombák földjén producere beperelte a filmjét letöltő torrentezőket
2010.05.19. 12:00 166 komment
Nicolas Chartier, A bombák földjén egyik producere egyszer már sikeresen magára irányította a reflektorfényt azzal, hogy az Oscar ceremónia előtt e-maileket küldözgetett az Akadémia tagjainak, hogy Kathryn Bigelow filmjére adják le voksukat és ne az Avatarra. A szabályok tiltják az efféle cselekedetet, ezért az Akadémia úgy döntött, hogy Chartier nem vehet részt a díjátadón. Ez volt a legenyhébb büntetés, hiszen még akár azt is megtehették volna, hogy a filmet kizárják az Oscarról.
A producer most úgy döntött, hogy bepereli az összes BitTottent felhasználót, aki leöltötte A bombák földjént. A film egyik kedvelője küldött is egy mailt Chartier számára, amiben leírja, hogy az emberek többsége nem keres pénzt azzal, hogy leszedte a filmet a világhálóról és szerinte ez a lépés Chartier részéről eléggé kegyetlen. A producer nem hagyta szó nélkül az e-mailt, válaszlevelében azt írta az illetőnek hogy hagyja csak nyitva minden alkalommal az ajtaját,amikor elmegy otthonról és mondja meg a családjának, hogy nyugodtan hívjanak be embereket az utcáról, akik bármit elvihetnek a lakásából, azt azonban ne adják el, csak saját maguk használják. Ha az e-mail küldője úgy érzi normális dolog az, hogy a filmjét ingyen megszerezze, akkor nyílván minden bútorát és vagyonát is nyugodtan átadja másnak. A továbbiakban pedig így folytatta Chartier:
"Annyira örülök, hogy ti barmok azt hiszitek a lopás nem elítélendő. Remélem, hogy a családod és gyerekeid egy nap a börtönben végzik lopás miatt és akkor talán majd tanultok a dologból. Addig is csak maradjatok ilyen hülyék, hiszen ezt nagyon jól csináljátok. És légyszi, még csak véletlenül se kölcsönözzétek ki a filmjeimet és ne is fizessetek érte, ugyanis nagyon kedvelem az olyan okos és legfőképp őszinte embereket, akik a műveimet nézik."
Címkék: per
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ocse1917 2010.05.19. 12:14:04
speedle 2010.05.19. 12:57:03
a film meg amúgy is sztem egy középszerű alkotás volt.
Spawn85 2010.05.19. 13:15:19
Repce Manó 2010.05.19. 13:17:13
A fogyasztók között általánossá vált, hogy a film az internetnek hála az övék is, és nem tudatosul bennük, hogy törvénytelen, amit csinálnak, persze nem is nagyon tudatosítják senkivel. Néha felröppen egy-egy hír, hogy megfogtak pár torrentezőt, de ez senkit sem érdekel, valamilyen szinten hagyják, hogy áramoljon az információ a filmeken keresztül, pedig ahogy a youtube-ról is el lehet távolítani tartalmakat, úgy a letöltő oldalakat is lehetne szabályozni. Lehet óbégatni, hogy Hollywood milyen sok bevételhez jut évente, de az igazán érdemes alkotások kevés kivétellel rendszeresen elbuknak a pénztáraknál. Ennek következménye, hogy kizárólag az ugyanazon sablonokra épülő tucatfilmek áramlanak majd be, illetve már most is ez a tendencia.
Repce Manó 2010.05.19. 13:29:19
suo tempore 2010.05.19. 13:29:51
producerként gondolom nem terézanyai hagyományokból pénzeli a filmeket, hanem ez befektetés részéről
ami engem illet, elment már jópár ezer forintom olyan mozifilmekre, amik kifejezetten szarok voltak, a bemutatójukban le is lőtték az összes poént, és hasonlók...szóval egy ideje nem mentem moziba, mert ugye nekem is a saját pénzem a fontos
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.19. 14:11:18
pepo05 2010.05.19. 14:15:17
MOndom mindezt úgy, hogy szörnyülközve nézem, mi folyik torrenten: Ha már egy friss, cam-os filmhez nincs egy hét múlva felirat, mindenki követeli, hogy hol van már a felirat, ahelyett, hogy befogná a pofáját, és vagy elmenne moziba, vagy legalább megtanulna angolul. AZ is elborzaszt, hogy milliók pofáznak filmekről szaros cam-os verziók megtekintése után, de amikor valaki felteszi a kérdést, hogy miért nem megy a moziba, akkor jön az ugyan már, drága a mozijegy, nincs pénz kitérő sablon duma, amikor ezen emberek nagy részénél valami másra, cigire, piára, benzinre a kocsikázáshoz van pénz, csak nem a filmre költik, mert nem elég fontos nekik. Nincs is ezzel gond, csak akkor ne nyilvánítsanak véleményt, főleg ne a megszokott, 3 mondatos, bunkó, a választékosságot, vagy az intelligens önkifejezést még hírből sem ismerő formában.
Mégis van egy nagy bajom ezzel a torrentezés bűn dologgal. Fizetnék én minden hollywood-i filmért, ha megérné. Ha a mozijegyekből befolyó pénzt értelmes filmekre fordítanák, és nem az lenne, hogy készül egy halom, totálisan kőbuta, értelmetlen fos, amelynél csak szörnyülködik az ember, hogy adhattak ki erre száz millió dollárt. Felfoghatatlan a számomra, hogy mondjuk egy olyan nullszint rendező, mint mondjuk Leterrier mi a túróst keres Hollywood-ban. Én úgy havonta egyszer elmegyke moziba, de amíg ilyen filmeket fognak forgatni az én pénzemből, nem fogok gyakrabban járni. Nem azt kérném, hogy az én igényem szerint csinálnaka filmet, csak azt, hogy igényes filmeket csináljanak és olyan embereket használjanak, akik tehetségesek. Ne olyanokat, akik már 4-szer bizonyították, hogy abszolúte fogalmuk sincs arról, hogy kell jó filmet csinálni.
Még valami, amiért utálom az ilyen produceri kirohanásokat: Ne ők pofázzanak, hanem a stáb kisebb tagjai. A bevételből ugyanis a színészek, rendezők mellett ők akasztják a legnagyobbat. Nem kell azért félteni őket...inkább a maszkmestereknek, kellékeseknek, meg ezeknek kellene felszólalnia, nem az ilyen pénzmágusoknak, akiket anniyban károsítja meg a torrent, hogy nem 20 milliót akasztanak, csak 11-et.
Ja és még valami: Sokakat az is tántorít, hogy mondjuk egy 1000 ft-os mozijegy árának felét a külföldi forgalmazó teszi zsebre, aki a népszerűsítésen kívül semmilyen energiát, munkát nem ölt bele a filmbe. Valahogy úgy kellene megcsinálni, hogy a tényleges készítők jobban részesüljenek a bevételből.
Kixx 2010.05.19. 14:25:51
FlybyWire 2010.05.19. 14:28:38
Ez a fasz meg csak hadd csináljon még nagyobb barmot magából nyilvánosan :)
Holdbase 2010.05.19. 14:28:41
Mert az úgy ne működjön már, hogy először lehetetlenné teszem a fájl megosztást a neten, aztán csinálok egy teljesen semmis pocsék-szar filmet, amiben a trailer 2 perce izgalmas, majd megveszik a mozijegyeket, utána nem kapják vissza, hiába zúzzák szét a mozit, hogy mi volt ez a szar!
Jah, azt hiszi ez a bohóc, hogy már csak azért is megteheti, mert az a film oscar-t nyert? Annál nagyobb a felelőssége!(szerintem mindenki tudja, hogy miért is kapott díjat...)
phaidros 2010.05.19. 14:33:00
Jaffar 2010.05.19. 14:36:35
Ha eleve nem fizettél érte, akkor inkább kussolj és ne reklámozd, mert max csak magyarisztánban érezheted magad királynak ezzel a felfogással. Inkább örülj, hogy még megteheted. A posztban le van írva egy nagyon jó hasonlat. Valszeg egyikötök sem menne bele, ha a saját cuccait valaki elvinné és "csak használná, de nem adná el", plusz, miután rájött, hogy nincs is szüksége rá, kidobná.
Hajrá magyarok, lopjatok tovább, mert ti megérdemlitek.
pepo05 2010.05.19. 14:36:59
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.05.19. 14:38:42
unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2010.05.19. 14:39:45
unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2010.05.19. 14:41:23
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.05.19. 14:42:15
Na mindegy, a lenyeg az, hogy ha elviszek egy TV-t a lakasabol, akkor o ezzel pont egy TV arat bukja, ha meg letoltom a filmjet, akkor valami 0 es 1 kozotti szorzot lehet alkalmazni. Nyilvan nem 0 es nyilvan nem 1. Tehat nem igaz, hogy nem veszit vele, de az sem igaz, hogy (minden esetben, vagyis atlagosan) 1 egyseget bukik (legyen az DVD eladas vagy mozijegy - eleve a ketto mas osszeg).
A torvenyek ugyanugy rosszak, mint az uzleti modellek, amiket alkalmazni probalnak.
Én vagyok az apád 2010.05.19. 14:49:06
baliquez 2010.05.19. 14:50:00
A "magyarisztánozók", meg a "magyarmentalitásozók" meg a hasonló műkurvák pedig bepuszilhatnak meleg szarig, el lehet menni, tessék.
Archenemy 2010.05.19. 14:50:12
Pipas 2010.05.19. 14:51:06
(1) A lopás nem áll meg a bíróságon, ha a károsult nem tett meg minden tőle elvárhatót annak érdekében, hogy megakadályozza a bűncselekményt. Azaz, ha közprédára kitette a bűncselekmény tárgyát, akkor nem várhatja el, hogy a jog megvédje.
Archenemy 2010.05.19. 14:53:17
cselaxi 2010.05.19. 14:54:04
FlybyWire 2010.05.19. 14:54:29
Egyébként pedig fogadjunk, hogy minimum 3x annyi pénzt költöttem eddig életemben filmek, zenék vagy játékok megvásárlására, mint te. Ami jó ugyanis, azt megveszem. Pontosan azért töltök le filmeket néha, hogy az ilyen fostalicska szarokra mint ez, egy fillért se adjak ki, az ilyen vérköcsögöket, mint ez a producer pedig nemcsak támogatni nem fogom, de ahol lehet szívatom.
Pipas 2010.05.19. 14:54:31
Akik letöltöttek abban a jóhiszemű tudatban tették, hogy a törvény nem rendeli büntetni a tettüket. Ergo anyagi felelősséggel tartoznak, de nem követtek el bűncselekményt.
Pilgram (törölt) 2010.05.19. 14:56:07
FlybyWire 2010.05.19. 14:56:37
Holdbase 2010.05.19. 14:58:00
Pipas 2010.05.19. 14:58:04
Ezt viszont nyilvánvalóan nem lehet bizonyítani, hiszen be kellene bizonyítani azt, hogy akkor is megnézték volna a filmet, ha nem jutnak hozzá ingyen.
SÜN 2010.05.19. 14:59:23
Pipas 2010.05.19. 15:00:05
Vagyis a rendező nem kap egy fillért sem, a letöltő pedig elfelejti a filmet és soha többet nem beszél róla.
Silent Bob 2010.05.19. 15:03:32
Az ugye megvan, hogy az adathordozók árába Magyarországon bele van építve a zenék és filmek után fizetendő jogdíj?
DArchAngel 2010.05.19. 15:03:36
Mert kb. ennyiért érdekelne. Mivel drágább:
1. Törvényes vagyok, nem töltöm le, nem veszem meg.
2. Nem vagyok törvényes, de letöltöm. Így sem veszem meg.
Eredmény: akkor sem vettem volna meg, ha nem tölthetem le.
purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.05.19. 15:04:40
szóval aki kiírja saját célra, az vmennyit már úgyis fizet:)
persze tudom, h ez csúnya dolog, de szar filmeket drágán eladni még csúnyább (a bombák földjént spec nem láttam)
ja és már 1500 egy átlag mozijegy, röhej, pedig a mozi ünnepe minden évben bebizonyítja, h 500-ért igenis lenne igény a mozizásra, csak a tulajdonosok surmók
legyen minden nap "mozi ünnepe" és akkor senki se fog károgni a letöltésekért
az meg már külön kaetgória, h az extrák nélküli (!) avatar 3 ezer, és mindenhol agyon reklámozzák...
Archenemy 2010.05.19. 15:05:07
összeszedtem, hogy egyben meglegyen:
(1) A lopás nem áll meg a bíróságon, ha a károsult nem tett meg minden tőle elvárhatót annak érdekében, hogy megakadályozza a bűncselekményt. Azaz, ha közprédára kitette a bűncselekmény tárgyát, akkor nem várhatja el, hogy a jog megvédje.
2) A törvény azt mondja, hogy ha nem 'anyagi haszon szerzésének céljából tulajdonították el' akkor nincs bűncselekmény. Lehet, hogy a törvény rossz, de akkor a törvényt kell megváltoztatni és csak az új törvény után lehet azt alkalmazni.
Akik letöltöttek abban a jóhiszemű tudatban tették, hogy a törvény nem rendeli büntetni a tettüket. Ergo anyagi felelősséggel tartoznak, de nem követtek el bűncselekményt.
(3) Ha nam bűncselekmény, akkor magánvád (polgári per), akkor viszont bizonyítani kell, hogy a tett konkrét megkárosítás, azaz, ha nem töltötték volna le, akkor kifizették volna.
Ezt viszont nyilvánvalóan nem lehet bizonyítani, hiszen be kellene bizonyítani azt, hogy akkor is megnézték volna a filmet, ha nem jutnak hozzá ingyen.
(4) Ha szerződésszegés történt, akkor nem a fizetés a római jog válasza, hanem az eredeti állapot visszaállítása.
Vagyis a rendező nem kap egy fillért sem, a letöltő pedig elfelejti a filmet és soha többet nem beszél róla.
Pipas 2010.05.19. 15:05:54
Megválaszolandó viszont, hogy ki végezte a sokszorosítást ebben az esetben. Ha bizonyítható, hogy xy volt tettes, akkor nyilván ítéletet kell hozni, amíg azonban nincs tettes, addig nincs eljárás.
Tehát beperelt x ezer embert, ahol x ezerszer kell nizonyítani a bűnösséget, kábé x ezerszer 5 ezer forint kártérítés reményében.
purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.05.19. 15:05:59
Jaffar 2010.05.19. 15:06:21
Azért erre nem fogadnék :)
A zenetáram csak idén 200 CD (eredeti)-vel nött :P. De azért fogadjunk.
Holdbase 2010.05.19. 15:07:32
purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.05.19. 15:08:18
magyar bucó 2010.05.19. 15:09:08
Nyilván a bírálók megvesztegetésével. Nem csak e-mailt lehet küldeni, vannak a meggyőzésnek egyéb eszközei is.
A film egyébként szar (na jó, gyenge középszerű alkotás), nem érte meg a jegy árát. Hol kérhetem vissza a pénzem?
Egregor 2010.05.19. 15:09:17
1. a letöltés legális idehaza, tehát nem jogellenes letölteni és megnézni egy filmet, nem törvénytelen
2. ha másolás történik, akkor az nem lopás, mert az eredeti a jogos tulajdonosnál marad.
3. szellemi termékek esetében sem minősül lopásnak a másolás, mert nem állítja senki sem, hogy az az ő alkotása (plágium, ugyebár), sőt, egyértelművé teszi, honnan is ered.
4. Bárki mondhat véleményt egy legálisan megszerzett és megtekintett műről. Bárki. Az is, akinek nem tetszik a pofája te fasiszta gyökér, mert ez a demokrácia lényege. Akkor is el kell fogadd a másik véleményét, ha az ellentétes a tiéddel.
5. Amíg nem az alkotók kaszálnak, hanem olyanok, akiknek a közvetítésen kívül semmi munkájuk nincs benne, és pofátlanul magas árakat szabnak, addig szüljenek sünt! Egy ótvar retek filmért nem fizetek egy fillért sem (miközben több, mint 200 bolti filmdvd-m van, és azt szoktam legtöbbször letölteni, ami beszerezhetetlen évek óta, vagy Európában nem is fogják forgalmazni).
6. Ha Hollywood ennyire sír, akkor mutassa meg, ők hogy kezdték! Elloptak mindent (és az tényleges lopás volt) a keleti parti filmesektől, egy rakás jogbitorló tolvaj alapította az egész szennyhalmot. Ne sírjanak, kushadjanak!
7. Az idők változnak, akkor sem érdekelte a hanglemezgyárosokat, hogy tönkremennek az automata zongorákhoz hengereket gyártók, amikor megjelentek a piacon, a rádiósokat sem érdekelte a gramofon halála (ami nem következett be, csak átment lemezjátszóba), a mozi sem halt bele a tv-be, hát a mozi nem fog belehalni a torrentbe sem.
8. A videóval felvett adás is illegális másolás terméke. Volt sírás-rívás a kalózvideók miatt? Volt. Elhallgattak? Igen. Miért? Mert nem tudták megfékezni a terjedését, és belátták, hogy az ő érdekük is.
FlybyWire 2010.05.19. 15:10:13
Pipas 2010.05.19. 15:10:36
Talán még annyit, hogy jogi szakvizsgával nem rendelkezem, ezért nincs jogom (és szándékom), hogy bárkinek jogi tanácsot adjak. Az olyan lenne, mintha orvosi szakvizsga nélkül műtenék.
Valójában nem is értek ezekhez, csak összeolvastam mindenféle dolgokat különféle könyvekből.
Viszont: FONTOS, hogy nem véletlen az, hogy a törvény nem rendeli büntetni az internetről való filmletöltést. Azért nincs rá törvény, mert képtelenség lenne beilleszteni a jogi alapelvekbe.
dz02 2010.05.19. 15:11:41
Pipas 2010.05.19. 15:15:55
Ha ellopták volna a filmet, akkor azzal megakadályozták volna, hogy az eladó eladja a filmet az adott összegért, ez viszont nyilván nem történt meg.
Tehát x ezer forintért árulták, most is azt teszik. Mi történt volna, ha nem töltik le ötvenezren? Erre senki sem képes hitelt érdemlően válaszolni. Tehát a jog számára nincs semmilyen állapot, amit helyre tudna állítani.
66th Zealot platoon 2010.05.19. 15:19:19
purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.05.19. 15:20:05
így ne csodálkozzanak a forgalmazók.
Pipas 2010.05.19. 15:25:08
A 'bigámia' (többnejűség) nem áll meg közokirathamisítás nélkül. Csak az követhet el többnejűséget, aki kivakarja a felesége nevét az iratokból, illegális sokszorosítást pedig az követ el, aki anyagi haszonszerzés céljából másolatot készít.
Aki megnéz egy filmet, az nem követ el büntetendő cselekményt akkor sem, ha nem fizetett.
Abban azonban nem vagyok biztos. hogy nem található olyan bekezdés a szerzői és szomszédos jogok (a szerzőivel szomszédos, nagyon vicces jogi formula, könnyű félreérteni) szabályozásában, ami alapján nem lehet elítélni valakit, ha lemásol egy filmet. Az biztos, hogy az 'anyagi haszonszerzés céljából' a kulcskérdés.
bgp 2010.05.19. 15:28:10
Szóval az összes tolvaj jogvédő meg producer befoghatja.
szekertabor · provo.blog.hu 2010.05.19. 15:29:29
Mi? A BOMBÁK FÖLDJÉN rétegfilm? Én meg azt hittem, hogy pont azokat a filmeket torrentelik előszeretettel és nagy számban, amelyek miatt sor áll a mozik előtt.
Amúgy a rétegfilmeket pontosan azért érdemes torrentelni - ha egyáltalán - , mert másként nem, vagy csak nehezen hozzáférhetőek.
Pipas 2010.05.19. 15:29:51
Ha viszont anyagi kár történt, akkor bizonyítandó, hogy kifejezhető anyagi kár történt. Ellenben nyilvánvaló, hogy ha a csávó nem töltötte volna le a filmet, akkor elment volna sörözni a haverjaival, azaz a károsult a kocsmáros. ;)
purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.05.19. 15:37:29
persze meg lehet rendelni külföldről is dvd-n, de ebben az országban sztem az emberek fele nem beszél egyáltalán idegen nyelvet... na meg nem véletlenül vagyunk néhány külföldi megrendelő oldalon tiltólistán...:(
Donor 2010.05.19. 15:41:54
Biztos nagyon művészi, meg hazafias, meg sokatmondó, de az Avatart a gagyi futószallag története ellenére 3* láttam moziban....ezt meg ezért nem töltöm le mert minek?
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.05.19. 15:45:49
Bérgyilkos Bohóc 2010.05.19. 15:46:39
horcrux 2010.05.19. 15:51:17
baliquez 2010.05.19. 15:51:26
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.19. 15:51:30
Amiket megveszünk 990 forintért, azokat nem töltjük le. Amiket letöltünk, és tetszik, jó eséllyel kívánjuk birtokolni, ezért megvesszük DVD-n is (akkor is, ha nem 990Ft). Ha megítélésünk szerint megkívánja a mozivásznat a film, megnézzük moziban is.
Amiket megnézünk moziban, azok egy részét is megvásároljuk, mert szeretnénk birtokolni.
Tehát ha egy film tetszik, abból lesz DVD bevétele -legalábbis tôlünk-, ha egy film nem tetszik, akkor se mozibevétel, se DVD bevétel.
Ô azt szeretné, hogy fizessem ki, hogy megtudjam tetszik -e, aztán vegyem meg ha tetszik.
Vajon tudja -e a terjesztô, hogy a DVD megvásárlói közül hányan töltötték le a filmet korábban?
Számomra a letöltés egy 100% hosszúságú trailer, aminek alapján eldöntöm, hogy szeretném -e látni a filmet.
Mellesleg ezúton is üzenem az Unusual Suspects terjesztôjének, hogy megvenném a filmjét, ha kapni lehetne.
Pipas 2010.05.19. 15:55:07
Ha egy filmet nem forgalmaznak online, akkor nem kell csodálkozni, ha az emberek nem fizetnek érte online. Máshogyan megközelítve: én a filmet töltöttem le, árulnak ugyan egy műanyag korongot, de az nyilván nem ugyanaz!
Javasolt védekezési mód: én környezetvédő vagyok, nem fogok műanyagot vásárolni, nekem a film kellett, azt pedig senki sem árulta pénzért, nem tudtam megvásárolni.
Szívesen kifizetem az állomány letöltését annak, aki ezt a szolgáltatást a piacon árulta, feltéve természetesen, hogy bebizonyítja, hogy a szolgáltatásának nincs azonos értékű, de annál olcsóbb alernatívája.
yanchi345 2010.05.19. 15:57:37
Nem töltöttem le, nem néztem meg, mert nem érdekel a filmje. De ha érdekelne is, pénzt biztosan nem adnék érte, úgyhogy nem hivatkozhat rá, hogy kár érte a letöltéssel.
Viszont több film is van, amit letöltöttem, megnéztem, majd utána megvettem DVD-n, és nem azért, mert a letöltött verzió minősége nem volt megfelelő. Hanem azért, mert olyan értékesnek tartottam, hogy megvettem.
Pipas 2010.05.19. 15:57:51
balukaaaa teh master · http://gothic-risen.blog.hu/ 2010.05.19. 16:03:35
midnight coder 2010.05.19. 16:06:16
the_line 2010.05.19. 16:06:43
inferno88 2010.05.19. 16:13:33
Általában letöltöm az első gagyi verziót,belenézek hogy tudjam nem lesz szar.Most nem így tettem.Meg is bántam.
40 perc szenvedés után felálltam,hazamentem.G*ci morcosan.
Aztán mikor meghallottam,hogy elvitte az Avatar elől a rakás díjat..váááá
Sokan mondták,hogy az Avatar már lerágott csont,akármilyen szép is.De akkor is gyerekek!Az összes arcon azt láttam,h húúúúú bmeg.
Daybreakers-nek is állati jó az alapstoryja,de magát a filmet elb*szták.
Avatar pedig kihozta a maxot a történetéből.
Nekem régóta nem volt ilyen jó filmes élményem,mint az Avatar.
Ennyi
purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.05.19. 16:15:27
"Avatar pedig kihozta a maxot a történetéből."
hát igen, egy kb. 10 soros történetből nem nehéz kihozni a maximumot:P
Patrick Bateman 2010.05.19. 16:15:28
Az egyetlen kielégítő irány az lenne, ha erre tudnának üzleti modellt kidolgozni a forgalmazók, én pl. készséggel el tudnék fogadni egy racionális mértékű (pl. 3000 Ft/hó) átalánydíjat az internetszolgáltatás árába építve, ha már egyszer ugyanezt lenyeljük az adathordozóknál. Ettől kezdve pedig az indexoldalakat üzemeltessék a forgalmazók és a gyártók, és részesedjenek a letöltésszám arányában. Igy le tudnák dönteni, hogy a blockbusterek bevételeiből szponzorálnak-e rétegfilmeket.
ZX 2010.05.19. 16:16:18
Egyébként pereljen be ez a fasz nyugodtan, mind a sokmillió másikkal együtt, sokra nem megy vele.
magyar bucó 2010.05.19. 16:16:31
Izé, milyen terroristákról beszélsz? Azokról, akik a hazájuk szabadságát védik a megszálló idegenekkel szemben?
daraltbel 2010.05.19. 16:20:54
Az analógia azért szar, mert a lakásomban lévő tárgyakat nem lehet végtelen mennyiségben sokszorosítani (mint a .avi fileokat).
Egyébként meg nekem egy rakás dévédém van itthon, de olyan filmet tuti nem vennék meg 4000 ft-ért, amit még nem láttam. Először letöltöm, megnézem, és ha tetszik, esetleg megveszem.
Jaffar 2010.05.19. 16:29:12
Ès ösmét meg lett magyarázva, hogy miért jó lopni :)
Engem nem az zavar, hogy nálunk a zemberek 90%-a lop, hanem inkább az, hogy még meg is magyarázzák, hogy nekik van igazuk. Külföldön is sokan töltik le és illegálisan nézik meg, de ott nem dicsekednek vele, mert a lopás bün. Nálunk meg elég ha megmagyarázzuk, hogy mit miért lopunk vagy pl az adónál, hogy miért csaljuk el. Söt, akinek az nem teccik, az hülye!!!
Hajrá magyarok, ez a jövö, hiszen nem magatokért loptok, az életben maradásért. Ha nem lopnátok (különösen szellemi terméket), akkor elöbb-utóbb éhenhalnátok = tehát lopni kell és nem bün :) Hajrá trollok, szerintem még tüntessetek is :)
Jaffar 2010.05.19. 16:31:02
Ezzel tökéletesen egyetértek, de jelenleg nem ez a helyzet, sajna.
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.05.19. 16:31:27
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.05.19. 16:33:19
Lófaszt.
Silent Bob 2010.05.19. 16:35:18
1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
35. § (1) Természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az
jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja.
Bérgyilkos Bohóc 2010.05.19. 16:38:11
daniferi 2010.05.19. 16:40:16
Különben is, ha már a filmekről és a lopásról van szó, mondhatjuk azt is, hogy a kábeltévé szolgáltató pedig engem lop meg, mert 50 csatornát kell fizetnem, hiába nézek csak 3 db-ot :)
Páneurópai Harci Kos 2010.05.19. 16:46:14
viszont sohasem fogja tudni behajtani a zsét.
Gz, mennyi ártatlan bárány van itt:)
lepetit 2010.05.19. 16:46:36
Veder1 2010.05.19. 16:47:17
A magyar szabályozás nem ugyanaz, mint az USÁban, vagy akár Franciaországban, Svédországban. Ráadásul a magyar gyakorlat is folyamatosan változik. Alapvetően elmondható, hogy a marasztaló ítélethez akár polgári jogi, akár büntető, a bírák a haszonszerzési célt megkövetelik (emelt díjas sms-t használó warez sitok). Azonban kezd kialakulni nálunk is egy gyakorlat ami a letöltést (haszonszerzési cél nélkül) legálisnak tekinti, de a visszatöltést már nem. Ezért nem olyan egyértelmű a torrentezés megítélése.
Saját véleményem alapján a torrentezés nagyban hasonlít a rádióadón hallgatott zene felvételéhez, ami ugye legális. Az alkotók, forgalmazók bevételkiesését meg az üres kazetta díjjal kompenzáljuk. Ami az eltérést adja, az az, hogy míg egy kalóz adást adó rádiót be lehet azonosítani és el lehet kapni, addig a torrent eredeti feltöltőjét nem tudod felelősségre vonni.
Repatarurgyán 2010.05.19. 16:47:35
ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2010.05.19. 16:49:30
Silent Bob 2010.05.19. 16:53:58
Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.05.19. 16:54:49
Ettől függetlenül ez a szerencsétlen Chartier egy kegyetlenül nagy faszfej. Egyébként meg nézze a bombás filmjét az, akinek nincs jobb dolga. Ennél még a puszta lélegzés is jobb elfoglaltság.
Rántott máj (törölt) 2010.05.19. 16:56:01
Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.05.19. 17:09:40
Festmény, szobor esetében sem tilos a másolatkészítés (még ha mégoly élethű is), csak ha utána ráfogom, hogy eredeti és/vagy ebből hasznom származik. Ekkor már hamisítvány.
SH4RK 2010.05.19. 17:13:38
Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.05.19. 17:17:49
Szomorú olvasni, hogy aki ilyen tartalmat lop, az milyen harmatos logikával próbálja racionalizálni amit tett.
A gyerekeimnek is azt tanítom, hogy nem torrentezünk, a havertól nem fogadjuk el a letöltött játékokat, zenét - még kölcsön sem - mert azzal a szerzőket lopod meg, és ha azt akarod, hogy legyen Gears of War 3, akkor fizetünk az első és a második részért.
Ha szereted a jó filmeket, zenéket, játékokat, könyveket, akkor legyen benned annyi tartás, hogy honorálod a szerzőnek.
inebhedj - szerintem 2010.05.19. 17:18:38
Tehát, ha itt én torrentről letöltöm a Bombák földjén-t (megjegyzem, ezt talán megy a moziban 50 km-re,viszont nem tartozik az érdemes lenne elmenni kategóriába, így le se töltöm, de maradva az elméletnél, és feltételezve, hogy ez érdekelne, de nem vetítik a környének kategóriás), akkor ugyebár ez nem eredményez bevétel kiesést a producernek (forgalmazónak, fityfenének).
Errefelé akkor lehet torrentezni?
dr. Wilbur Swain 2010.05.19. 17:27:20
Alikam 2010.05.19. 17:31:07
Amúgy meg pereljen:)
Kit érdekel?
Fizetheti majd a perköltségeket:)
rosszabbik 2010.05.19. 17:34:02
Alikam 2010.05.19. 17:35:05
Neki szabad körlevelet küldözgetni a torrentezőknek nem szabad ezt a fos, "szegény hős amerikai katonák" féle szart feltölteni:)
Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2010.05.19. 17:36:53
2010.05.19. 17:40:11
Kérdezem a tisztelt jogvédőket, hogy ha megveszek egy filmet, de mégsem tetszik, visszakapom-e az árát? Ha megnézem a moziban, de nem tetszik, visszakapom-e a jegy árát? Amint ezekre a kérdésekre igen lesz a válasz, abbahagyom a letöltögetést.
Repce Manó 2010.05.19. 17:41:22
Feketecsuklya 2010.05.19. 17:43:40
itt van a kutya elásva...
annyira életszerűtlen ezeknek a holivúdi faszfejeknek az életvitele, hogy egyikünk se fog lelki ismeretfurdalást érezni, mert nem bírt 30 lábbal hosszabb yachtot venni valamelyik faszfej.
A szellem meg kireppent a palackból, talán mindenféle hisztiző producer miatt nem kellene IRL 1984-et rendezni, bár az amerikaiak már jó úton haladnak efelé.
Tessék az új kornak új megoldásokat találni.
Talán az sem olyan nagy baj, ha nem kap valaki 50 millió dollárt egy filmszerepért.
Repce Manó 2010.05.19. 17:45:04
Môžeš mi pomôct'? 2010.05.19. 17:47:25
Csak küldjétek gyorsan, mert képes és még a sms warez letöltőket is beperli.
Repce Manó 2010.05.19. 17:50:05
Môžeš mi pomôct'? 2010.05.19. 18:01:15
Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.05.19. 18:07:04
Ennek az érvnek van egy másik neve is, úgy hívják kommunizmus. Egy időben nagyon népszerű volt, nézz utána, mennyire vált be.
Repce Manó 2010.05.19. 18:09:32
DeToXXX 2010.05.19. 18:20:39
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.19. 18:22:52
tincze 2010.05.19. 18:25:12
ők fújják a passzát szelet.felérnek kb. az arab olajsejkekkel!aranybudi, hasonlók
Girhes Joe 2010.05.19. 18:25:34
A kapitalizmusban viszont nincs megszabva a dolgok ára, hanem az kialakul, mindenkinek annyit ér a munkája, amennyit a piac megfizet érte.
Ha a piac úgy dönt, hogy a filmek szimpla megtekintéséért nem kíván fizetni, csak plussz szolgáltatásokkal együtt (moziélmény, 3D, stb...), akkor a filmek szimpla megtekintését biztosítani 0 értékű munkává válik, és neki kell állni a plussz szolgáltatásokból élni.
Nem én vagy Feketecsuklya, hanem a PIAC láthatatlan keze döntött úgy, hogy nem ér annyit a hollywoodi film, amit kérni akarnak érte!
Girhes Joe 2010.05.19. 18:34:14
Fogjátok már fel végre, hogy senki nem a LOPÁSt magyarázza ki, egyszerűen azért, mert a szerzői jogsértés NEM LOPÁS, annak nevezni nem más, mint a dolgok durva elferdítése!
Arról lehet vitatkozni, hogy a letöltögetés jó-e vagy nem, okoz-e kárt vagy nem, ha igen akkor mennyit, hogyan lehetne tenni ellene, mit kellene másképp csinálni, de könyörgom, a szerzői jogsértést nevezzük szerzői jogsértésnek, ne lopásnak, mert ahhoz semmi köze! A súlyos testi sértést se nevezzük gyilkosságnak csak azért, mert potenciálisan, szélső esetben eredményezhetett volna esetleg akár halált is...
Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.05.19. 18:43:26
De a másodikban nem - ugyanezzel a logikával ment anno a nép, hogy kifossza a téli palotát. Az, hogy "mert mások is ezt csinálják", szintén gyenge érv, és nem teszi törvényessé a lopást.
Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.05.19. 18:46:32
MirmiX 2010.05.19. 18:47:42
index-cenzura.biz 2010.05.19. 18:49:08
lol, mondta az, aki pénzt adott a filmhez.
mert a film hozott neki 1000%-os hasznot, és neki ez nem elég.
Ez az elcsépelt hasonlat meg rolfmao.
inkább így szólna helyesen:
ha aki bejön a lakásodba, az minden székedre ránézhet és kimehet úgy, hogy a szék ott marad a lakásban... öö , csak így ugye látszik, hogy nem szenvedett kárt.
Aki meg rá akar ülni a székre, az fizessen.
Girhes Joe 2010.05.19. 18:51:07
Nem a lopást, hanem a szerzői jogsértést!!! Arról beszélünk most.
A téli palota kifosztása azért nem egészen ugyanaz a tészta, ott _elvenni_ akarták a gazdagék pénzét, itt meg csak _beintenek_ nekik, hogy a továbbiakban ennyiért nem tartunk igényt a munkátokra. (Persze ez így sarkított, amúgy én is azon a véleményen vagyok, hogy igen, okoz negatív hatást a másolás, de egyrészt nemcsak negatívat, másrészt a negatív hatás nem mérhető össze azzal, amit a filmipar állít. Ugyanis nem a bevételüktől lettek megfosztva - ami esetleg lehetne analóg a film tőlük való ellopásával - hanem a bevétel csak egy kisebb szeletétől, és azt se tudjuk meghatározni egzakt módszerekkel, mekkora is pontosan ez a szelet.)
csz0 (törölt) 2010.05.19. 18:51:44
Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.05.19. 18:52:45
Tudod, hogy miért kerül annyiba a BKV jegy, mint amennyibe? Azért, mert aki évek óta bliccel, annak a költségét arra terheli a BKV, aki fizet.
Tudod, miért kerül a gáz Neked annyiba, amennyibe? Mert a gázművek Veled fizetteti meg azoknak a gázszámláját, akik évek óta nem fizetik ki a számlájukat.
Mit gondolsz, miért kerül ma egy DVD 3000 Ft-ba, egy Xbox játék 16000 Ft-ba, stb?
Mert a forgalmazó a fizető ügyfelekre terheli azoknak a költéségét, akik ahelyett, hogy fizetnének a tartalomért, ellopják azt.
Legközelebb nézd meg azokat, akik moziba járnak, vagy akik online megrendelnek egy CD-t, DVD-t: amikor illegálisan letöltesz egy filmet, zenét, játékot, akkor igazából tőlük lopsz.
Ha mindenki becsületes lenne, olcsóbb lenne az élet.
És Te is tudod, hogy ez igaz.
Girhes Joe 2010.05.19. 18:55:41
Dehogy. A törvény szerint végképp nem lopás, egész más paragrafusokban foglalkozik vele, és egész más jogcímen is ítélnek el, mint a besurranó tolvajt.
Amit Te mondasz, az az erkölcsi megítélés, de erre írtam azt, hogy ez se tekinthető lopásnak, mert ha a másolás károsítás is (valamennyire tényleg az), teljesen más a természete, és a jogtulajdonosra gyakorolt hatása is. Nem lett megfosztva a műve feletti rendelkezés jogától attól hogy én letöltöttem a filmjét, továbbra is azt csinál vele, amit akar. A tartalmat se loptam el, hisz nem kezdtem el az én művemként forgalmazni. Mindössze annyit csináltam, hogy jogellenesen másoltam. De nem loptam.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.19. 18:57:27
Vagy elôtte a VHS-másolás volt a rákfene, azelôtt meg... a sötétkamrák mélyén tevékenykedô cellulózrágó kisördögök?
magyar bucó 2010.05.19. 18:58:05
"Tudod, hogy miért kerül annyiba a BKV jegy, mint amennyibe? "
Mert a bérletek a jegyekhez képest irreálisan olcsóak, azaz a jegyes utasok finanszírozzák a bérleteseket.
Meg valamiből a nokiásdobozokat is meg kell tölteni.
kencel 2010.05.19. 18:58:35
iqlight (törölt) 2010.05.19. 19:03:02
Engem is kurvára zavarna, hogy letöltik a "művemet" de szarnék rá, ha dollármilliókat keresnék evvel együtt is. Ez a tipikus szarrágó görény, akinek a világ nem elég. Szóljon be a letöltőknek szíve joga, de ne pereskedjen. Nem tudom jó-e a hasonlat, de egyből egy piros ferrari-s csóka jutott eszembe akit valaki lefotózott mert paraszt módon parkolt, aztán jött fröcsögni, hogy mindent és mindenkit beperel. Na mindenesetre én le nem töltöm ezt a filmet, mert ezek után nem vagyok kíváncsi sem rá. Legyen akármilyen jó a film.
Girhes Joe 2010.05.19. 19:05:10
Na épp a bliccelést se tekinti se a törvény, se az erkölcs lopásnak, pont ezen bukik meg az elméleted!
Ez éppen engem igazol: a bliccelés nem szép dolog, de az se úgy okoz kárt, mint a lopás, hanem egész máshogyan, mert a bliccelő senkitől nem vett el semmit, csak használt egy már meglévő infrastruktúrát, ami az ő illegális utazása nélkül is pontosan ugyanannyiba került volna. A károkozás itt se számszerűsíthető sehogyan. Ez meg csak azt bizonyítja, hogy az állandó költségű javakra nem találtak még ki épkézláb, igazságos finanszírozási konstrukciót, amiben nem attól függ a jegyem ára, hogy mások hogyan veszik igénybe ugyanazt a szolgáltatást (eltekintve a közpénzből finanszírozástól, amitől érthető módon ódzkodik mindenki).
A gázlopás és áramlopás az más tészta, mert ott egy adott, valahol megtermelt mennyiséget ténylegesen elvettek a szolgáltatótól, amely mennyiséget így nem tudja eladni. Ez valóban lopás, nem bliccelés!
Közöd??? 2010.05.19. 19:13:42
azt hiszem a műalkotások és az üzleti világ összefonódásainak vége, ismét itt az ideje, hogy egy sztár annyit keressen mint egy villanyszerelő xD
Evil One 2010.05.19. 19:16:44
Töki, nagyon okos vagy, a kapitalizmusban meg mindennek annyi az ára, amennyiért megveszik.
Ha valakinek 0 forintot ér a film és hozzá is jut, akkor ez van.
A törvény betűje meg faszt se érdekel, elvileg csak a társadalmi normákat kellene átültetnie a gyakorlatba. A társadalmi norma meg az, hogy a kutyát nem érdekli egy brutálgazdag producer kiesett, fiktív (!!) bevétele.
Így szarjon sünt, ha nem éri meg, ne csináljon filmet. De csinál, mert megéri. Akkor?
Eastbay1 2010.05.19. 19:17:40
Evil One 2010.05.19. 19:24:01
A filmek nem ezért drágák. Azért drágák, mert egy rakás marketinges szuperzseni kikalkulálta azt a határértéket, amivel a haszon biztosított és alkalmazza lelkesen ugyanazt minden régióban, így a reál ára egy filmnek 6-10szerese itthon, mint nyugaton. Kíváncsi vagyok, hányan vennének világszerte filmet, ha hirtelen akár csak hatszor annyiba kerülne, mint eddig.
Ez nem mentegetőzés, mert pont leszarom, ki hogy hívja a letöltést, illetve mit gondol rólam. Csak puszta ténymegállapítás.
ZX 2010.05.19. 19:30:30
arctic 2010.05.19. 19:37:15
Európában nincs ilyen nagy felhajtás a filmgyártás körül, se a költség, se a bevétel nem összehasonlítható a hollywoodival. Érdekes, mégis készülnek néha filmek is. Jók. Ja, és ezeket meg is veszem dvd-n, ha meglátom. Ha.
Fene a tolvaj pofámat.
Viharkabát 2010.05.19. 19:46:38
Na evvel mélyen egyetértek - főként mióta eféle faszkalap producerek a jogtulajdonosok - és talán a pofátlan, fenyegetőző, hatóságszínlelő joggvédők is kimennének a divatból.
Viharkabát 2010.05.19. 19:49:59
Ezzel is egyetértek. Tenném hozzá, én is főleg 990 Ft-os dvd-ket veszek, ami ennél drágább azt max. köcsönkérem egy megnézés erejéig. Ha elmúlt az újdonság varázsa és lement az ár úgyis megveszem.
Közöd??? 2010.05.19. 19:50:56
filmek esetében olyan, hogy szellemi tulajdon nem létezhet, a szellemi tulajdon fogalma maga a lopás
gunsmoke (törölt) 2010.05.19. 19:54:50
Ha minden filmért fizettem volna, amit életemben láttam, már rég földönfutó lennék.
Egyébként én inkább azt tartom rablásnak, hogy több ezer forintot kérnek az enyhén szólva is vitatható minőségű dvd filmekért. A blu-ray árakról már nem is beszélve.
Persze a filmipart is a profit hajtja, de ha a milliárdos színészeket, producereket, rendezőket vesszük, akkor elég aránytalanul vannak elosztva a pénzek.
Egyébként meg szart se keresnének ezzel a filmmel, ha nem lett volna körülötte akkora felhajtás.
koschwarz 2010.05.19. 19:58:36
Valakinyolc 2010.05.19. 19:59:48
the_line 2010.05.19. 20:03:11
mokas_gizi 2010.05.19. 20:05:22
Magyarországon filmet és zenét szabadon tölthetnek le az emberek, a lemezek jogdíjat tartalmaznak...a netszolgáltatók is fizetnek jodíjat...
A zsidóknak meg Hollywoodban el kellene menni dolgozni...
mokas_gizi 2010.05.19. 20:11:55
Itt az a nagyon érdekes, hogy honnan gondolja azt a Droid, hogy az összes letöltő megvásárolta volna, kikölcsönözte volna az ő filmjét...?!
Én letöltöttem megnéztem és ennyi, de nem tudtam volna letölteni nem nézem meg...
Ez az ember egy ingyen élő senki és a perekből akar jelentős bevételt nyerni, ami USA-ban igen könnyen sikerülhet, mert ott igen érdekes törvények vannak...
(Viccesen erre mondta USA-ban élő ismerősöm, hogy ott az emberek 90% már volt börtönben a maradék 10% meg azok akik a törvényeket hozták...)
A filmnek meg sok mondanivalója nincs, bepofátlankodnak, megszállnak egy idegen országot erőszakkal és még ők szanáltatják magukat, hogy az Arabok (őslakosok évezredek óta) nem hgayják magukat és néha-néha felrobbantanak 1-2 amerikai betolakodót...
Irakban roppant furcsa mód NEM találták meg a különböző biológiái fegyvereket és társait...és rosszabbak lettek a dolgok, mint szadam idejében...
Most valószínűleg Irán következik a nem létező atomfegyverei miatt /Akinek van ideje nézzen utána, hogy Irán hol tart atomfegyver előállításában, még évek kellenek hozzá, csak a sajtó mit obéga, ami kinek a kezében is van...?/
és vajon kiknek van abban a térségben illegális atomfegyvere...?
és a legnagyobb poén kitől lopta a terveket és minden egyebet hozzá...?
»RyuK« 2010.05.19. 20:23:24
foodlfg 2010.05.19. 20:27:15
Node, mi a film angol címe, mert akkor azzal keresek rá a torrentz.com-on.
kilobike 2010.05.19. 20:34:56
"Az Álomgyárban jól fizetett marketingcsapat javasol, számol,kalkulál, tervez, hogy a az elkészítendő film anyagi hasznot hoz-e, mennyit, de legalábbis megtérül-e. Ennek az előkalkulációnak az egyik fontos eleme, hogy mennyien veszik meg(adathordozó, mozi, bögre, póló,stb.).
A fájlcserélőkről filmet(egyebet) letöltögetők legalább 80%-a nem tartozik ebbe a körbe. Ergo nem is számolnak velük. Tehát nincs elveszett bevétel, mert nincs ami elvesszen.
Még valami: az hogy mennyien nem vették (nézték, kölcsönözték,stb.)volna a terméket, legalább annyira egzakt, előrelátható szám, mint az elmaradt bevétel mértéke.
Röviden: ne ugasson Hollywood, igyekezzen kevesebb fost gyártani."
...és a helyzet azóta csak rosszabb.
BeniMan 2010.05.19. 20:35:17
Amúgy a Bombák Földjén szerintem is egy szar volt. Ez a faszi pedig egy bunkó paraszt ezt már az Oscar előtti ügyével is megmutatta!
kilobike 2010.05.19. 20:39:33
Ez marhaság. A film nem arról szól, ha nem láttad, ne ítélj, ha láttad, akkor gondold át.
Valójában jó film, de mint ahogy valaki írta, kb. 56 díjjal rendelkezett, mire a forgalmazó ébredt, hogy ezt bizony árulni kellene.
A magyar mozibemutató előtt kb. 2 hónappal 1080p-ben néztem meg, otthon.
A Mo.-on soha be nem mutatott filmekről már nem is beszélve.
0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2010.05.19. 20:58:19
Zuzu Petals 2010.05.19. 21:10:01
2010-ben miért kell még mindig ilyen szembekötősnek lenni. tessenek csinálni online streamesoldalakat, ahol választhatok, hogy milyen nyelven, milyen felirattal nézem a filmet, és tessenek normál áron adni (pl. 1 perc 2-3 Ft), és számoljanak percben ugye,h ne kelljen kifizetnem az egész filmet, ha 10 perc után tudom, hogy szar az egész. Ha ilyet csinálnának, kapnának egy halom pénzt a megtekintések után is, illetve reklámokból is. De ez eszükbe se jut. A videotékák ideje leáldozott, a mozi is csak akkor izgi, ha 3D-s. Egy online streamelős oldalért én pl. szívesen fizetnék, mert sokszor jól esne megnézni vmi jó kis filmet, ha hazaér az ember. A tömegszarokat seedelik csak sokan, értelmes filmeket alig tudok beszerezni (külföldről elvből nem rendelek), és még torrenten is vadászni kell őket.
Igazán kihasználhatnák már a kedves producerek a lustaságomat....
tizenot 2010.05.19. 21:19:18
Hulye fasz, ekkora ongolt.
Perillustris 2010.05.19. 21:30:52
mokas_gizi 2010.05.19. 23:39:15
Megnéztem a filmet egy bombaszakértő szemszögéből mutatja be az Iraki helyzetet...
Mindezt úgy beállítva, hogy szegény ártatlan amerikaikat megint bánják így röviden kb ennyi...
Nem kellene idegen országokat megszállni és akkor nem robbantgatnák fel az amerikai katonákat...
Média is igen erősen hazudik és a amerikai filmkészítők is igen erősen hazudnak...az ottani dolgokkal kapcsolatban, ezeket általában meg mind a kiválasztott nép irányítja, mint tudjuk...
Egyik ország hasonló témában készített egy filmet, talán törökök voltak azt hiszem, igen sok országban betiltották a filmet, elég kevés helyen vetítették valamely rejtélyes okoknál fogva...
mokas_gizi 2010.05.19. 23:54:27
A zsidók is ugyanezt csinálták amikor Izrael államot megalapították az Arabok földjén... ők pl valóban terroristák voltak, most is igen érdekes dolgokat művelnek az ügynökeikkel idegen országokban...
kilobike 2010.05.20. 00:15:29
nekem nem ez jött le belőle.
Nem kellene politikai felhangokat hallani a filmben.(Na jó azért akad benne, anélkül amerikai film nem igen készül.)
Ez egy nyomorult ember nyomorult sztorija, akit egy nyomorult rendszer juttatott ide. A film játszódhatott volna más időben/háborúban, Cameronné Irakot választotta. Én így látom, de nem szeretnék ebbe belemenni.
A percre fizetős filmnézés jó ötlet, vajon miért nem erőltetik a kiadók/stúdiók/forgalmazók? Nincs akkora extraprofit? Nem lenne miért sírni, amikor egy film nem hozza legalább a belekerülés dupláját? Nem lehetne ujjal mutogatni a fájlcserélőkre?
Kolbert István 2010.05.20. 00:43:58
Vegyünk egy szituációt.
Kedd este 10 óra. Dolgoztam egész nap, a bnőmmel lefekvés előtt megnéznék egy filmet. A tv felejtős. Van a polcomon 40-50 eredeti dvd, de láttam mind. Moziba nem tudok menni már, meg amugy se mozdulnék ki. Mit tudok tenni? felmegyek mondjuk ncore-ra torrentezni és letöltök egy filmet 5-10 perc alatt, mert gyors a netem. Ki tudnám fizetni és ki is fizetném ha lenne legális letöltő vagy online filmnéző oldal. Van ilyen Mo-n? Of course nincs.
Ébresztő vaskalapos jogvédők...
A világ túlhaladta a régi jogrendszert. Ezt kellene felismerni a kiadóknak. Fejleszteni kellene, és kidolgozni egy megfelelő koncepciót az online-ra, a megváltozott szokásokra, ahelyett h perelgetni akarnak.
Fatal Error! System Halted! 2010.05.20. 09:34:47
Én letöltök, igaz nem torrentről, és nem épp a moziban játszott szar kamerás felvételt. A bombák földjént is letöltöttem, legalább 1 éve, de tetszett és most megveszem. Ennyi.
Alex Mahone 2010.05.20. 14:52:19
Spawn85 2010.05.20. 15:55:17
Az, hogy ez a film szar-e vagy jó, az mindenkinek egyéni megítélés kérdése. Van, akinek tetszik, van akinek nem. Ezzel nem mondtam újat, ez minden filmnél így van.
Spawn85 2010.05.20. 17:50:44
Kolbert István 2010.05.20. 19:02:34
faragodg 2010.05.21. 10:48:08
Azt hiszem az ilyen jellegű marketing erejét Seth Godin Ideavirus könyve már bebizonyította.
A torrentet a kiadóknak sokkal inkább "investment"-nek kéne tekintenie, mint ellenségnek. Ehelyett görcsölnek, hogy a régi üzleti modelljük már nem működik. Ez bevonzza a további görcsölést, és valaki más pedig elviszi az orruk alól az iparág jövedelmezőségét.
A szerzői jogok ma Magyarországon megengedik, hogy a megvásárolt filmet kölcsönadjam. És, ha jól tudom digitális másolatot is készíthetek, mert a jogdíjat a tárolókapacitás megvásárlásával megfizetem. Mi lenne egy olyan streaming közösségi szolgáltatóval, aki csak a tagok megvásárolt filmjeinek a kölcsönadását teszi lehetővé. Egyszerre csak annyi példányban, ahány eredetit elérhetővé tettek a jogos tulajdonosok. Olyan lenne mint egy nyílt téka vagy könyvtár, ahonnan a barátodtól kölcsönkaphatod a filmet, könyvet. :-)