Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Kérdés: Melyik magyar regényből látnátok szívesen nagy költségvetésű hollywoodi filmet?

2010.10.15. 21:25 koimbra 92 komment

Rengeteg olyan regény íródott itthon az évtizedek alatt, amely könnyedén képezhetné az alapját egy-két nagyobb költségvetésű hollywoodi filmnek. Jómagam inkább a ponyva-illetve szórakoztató regényeket (azon belül is sci-fi vagy fantasy) részesítem előnyben, úgy gondolom, hogy a Mysterious Universe címszó alatt íródott kalandok remekül megállnák a helyüket a mozivásznon is, York Ketchikan vagy Brett Shaw karaktere remek főhős lehetne, akiket nem csak nagyszerű humorérzékkel áldott meg az író, hanem fantasztikus esetekbe is keverednek.

Vagy akár elővehetnék Cherubion világát is, Jeffrey Stone (Nemes István) az Éj-és Hajnal trilógiáját vetette papírra és (szerintem) sajnos azóta se írt ilyen szórakoztató és élvezhető regényeket. A központi szereplő Leon Silver egy másik világba kerül, ahol három vezér zászlaja (Choler, a Sötét Láng Ura a fekete mágia mestere. Melan, a Technokrata, a gépezetek és józan logika megszállottja, Sang, az Eszelős kiszámíthatatlan), alá egyesülnek az itt élő lények és mindenki azt a személyt látja Silverben, aki elhozza a békét erre a földre. Silver először csak értetlenül pislog, majd lassan felfedezi a benne szunnyadó erőket, több zűrbe is belekeveredik és a környék legjobb csaja (azaz boszorkánya) is az övé lesz. (Stone után Douglas Rowland tett le még négy regényt.)

De megemlíthetnénk a M.A.G.U.S.-t is, ahol kalandozók, mágusok, bárdok, tolvajok kerülnek különféle veszélyes helyzetekbe, van aki kardjának és több éves harci tudásának segítségével éli túl az egyes eseteket és van aki ügyességére, rafináltságára támaszkodik. Nem csak közismert és nagy rajongótáborral büszkélkedő szerepjáték, hanem született jó néhány regény is: pl Nyulászi Zsolt (Dale Avery) vagy Raoul Reiner (Kornya Zsolt).

Ha klasszikust kellene említeni, akkor az Egri csillagokból izgalmas, látványos, pompázatos filmet rittyenthetnének össze (bár az ebből készült magyar alkotást maximum effektek terén múlnák felül) mondjuk Ridley Scott prezentálásában. Esetleg Roland Emmerich? Vagy Michael Bay? Á, nincs benne helikopter. És vajon az Álomgyár Az ember tragédiájával mit tudna kezdeni?

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr132374711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Twix · http://fogalmam.blog.hu/ 2010.10.15. 21:52:43

Az ember tragédiájából nagyon jó filmet lehetne csinálni. Az már megint más, hogy mennyire lenne filmként egyedi - nekem például van egy jó ötletem hozzá. Az Egri csillagokat pedig tényleg max. effektek terén lehetne felülmúlni.

Az Indul a bakterházat ne felejtsük ki!;) Mondjuk Indul a metróállomás. Néger kissrácot küldik el dolgozni egy hotdog árushoz, hogy ketchupot meg mustárt fröccsintsen a hotdogokba, műszak előtt bevásároljon virsliből meg buciból. A végén nagy hamburgerhajigálás a konkurencia végett és rájuk szakad a metró.
Oh, bocsi, ez gagyi:DD

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2010.10.15. 21:53:18

Nálam Az ember tragédiája az abszolút csúcs, ha azt elkészítenék, wow...

countrypecos 2010.10.15. 22:04:30

:(( Szégyellem, de hazai műveket egyáltalán nem olvastam. Egyéb ajánlás, ami érdemes rá?! :)

countrypecos 2010.10.15. 22:05:31

@countrypecos: Hazai művek alatt a fantasy, sci-fi könyveket értettem. Természetesen nem a klasszikusnak számító művekre gondoltam. :P

Boyzndahood 2010.10.15. 22:07:45

A láthatatlan emberből lehetne jó filmet csinálni szvsz .....Legjobb

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.10.15. 22:08:29

@countrypecos: Anthony Sheenard, Harrison Fawcett - szerintem ők teljesen jó és szórakoztató műveket írtak, pl az említett Mysterous Universe. Jeffrey Stone-tól is akad egy-kettő, de a Cherubion-féle írásait nem múlta felül soha.

tolcsi 2010.10.15. 22:31:08

hú mikor pár éve végeztem a Hajnal trilógiával,az első gondolatom volt,hogy mekkorát ütne vásznon:D

ForgerON · http://filmdroid.blog.hu 2010.10.15. 22:31:32

Szívesen megnéznék egy filmet, amiben a Szakandár Guru szidná Yvorl **** farkát. =)

Gandalf Garaboncias 2010.10.15. 22:39:50

Gárdonyi: A láthatatlan ember.

Van benne szerelem, epic fight, látványos fordulatok...
furcsa, hogy eddig még senki nem figyelt fel rá. Mekkora jó filmes alapanyag már!

nickdundee 2010.10.15. 22:47:12

Silvernek a csaja volt az a aprócska tülköket viselő Chlovia vagy hogy is hívják?Mert egy-két regényt sok-sok évvel ezelőtt én is olvastam és az a lány valahogy megmaradt az emlékezetemben...

Narg 2010.10.15. 23:48:52

Csepregi Tamás - Szintetikus Álom

cyberpunk Budapesten, nagy lenne a wow faktor :D

Dejdő 2010.10.16. 00:11:11

A Pál utcai fiúk-Tarantino rendezésében:d ahogy azt már Bödöcs is említette!

_Phelan_ 2010.10.16. 00:37:17

"Nem csak közismert és nagy rajongótáborral büszkélkedő szerepjáték, hanem született jó pár olyan regény is, amely magyarok nevéhez fűződik"

oO Ezt, hogy értsem? Mármint kérlek, sorold a külföldi származású MAGUS írókat. :)

@nickdundee: Japp, Chlovia volt. ;)

Btw, mire törekednénk? Mert pl a MAGUSnak mostmár olyan (egymásnak ellentmondani se félő xD) háttérirodalma van, főleg pár területnek/személynek, hogy kijönne a GYÚ szintű trilógia belőle.

tylerx 2010.10.16. 08:06:17

Ami elsőre eszembe jutott:
Gáspár András - Kiálts farkast

(Külföldi MAGUS írókra én is kiváncsi lennék. :)

Daermon85 2010.10.16. 08:55:36

Nálam egyértelmű:
Anthony Sheenard (Szélesi Séndor) - Ellopni egy Chagallt

tjunior 2010.10.16. 08:58:45

Passuth László:Esőisten siratja Mexikót.
Na abból lehetne egy 150 millás történelmi eposzt csinálni. Van benne minden egzotikum, romantikus szál, látvány, vér, óriási csaták.

tjunior 2010.10.16. 08:59:50

ja és Rendezőnek Ridley Scott

FayeFaye 2010.10.16. 10:31:16

Szabo Magda Katalin utcajabol Oscar jelolt film lenne tuti, valoszinuleg Kate Winslettel.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.10.16. 10:42:50

Csernai Zoltán - Titok a világ tetején+Az Özönvíz legendája.

Ebben a két összefüggő könyvben a szerző összehozza a tibeti jetit, a bibliai Özönvízet és az ósumér Gilgames-eposzokat. Kurva jó film lenne belőle, de minimum Avatar-szintű költségvetés kell hozzá. Utálom Cameront, de ezt megrendezhetné. De akkor is inkább Emmerich.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.10.16. 11:44:47

@_Phelan_: Csak magyar MAGUS írók vannak? Ezt eddig nem tudtam:)

Egyébként Leslie L Lawrence is írt még pár érdekes regényt anno, fénykorában. Azokból is lehetne esetleg.

AntiChrist™ 2010.10.16. 11:46:43

Á, mekkora poszt!!

@tylerx: Egyetértek :) Nekem is ez ugrott be elsőként.
Gáspár András: Kiálts farkast, és/vagy Ezüst félhold blues.

Esetleg Nemere Istvántól a Lars-Don-Ariel ciklus első három-négy kötetét lenne érdemes vászonra vinni. Az ötödik és a hatodik már nem tetszett.

És az efes által említett Csernai-féle Az özönvíz balladája is érdekes könyv. Elképesztően látványos mozifilmet lehetne belőle készíteni - csak kellene hozzá vagy 200 millió euró :)
Sci-fi, dráma, szex, vér, árulás, halál, tragédia - minden van benne.

Tipca 2010.10.16. 11:48:41

Az ember tragédiája és az Egri csillagok tényleg érdekes kísérlet volna, viszont én egy korabeli regénysorozatot néznék meg szívesen nagyköltségvetésű filmként. Raana Raas (Görgey Etelka) Csodaidők című tetralógiájában bőven elegendő anyag lenne egy látványos franchise-hoz. A sci-fi környezet, a drámai mondanivaló, a halvány, de erőteljes krimi szál és a hatalmas bolygóközi háború mind olyan, ami jó alapanyag volna.

A másik, amit el sem hiszem, hogy még senki nem mondott, Zsoldos Péter Viking trilógiája. Ha más nem, a Távoli tűzből remek mozi lenne, de akár egy tévés minisorozathoz is elegendő történés van benne.

Tipca 2010.10.16. 11:51:44

@koimbra: tényleg, LLL! bár tőle válogatni kellene, mert bármennyire is szeretem, be kell vallani, hogy a könyveinek java része elég egy kaptafa. De például A gonosz és a fekete hercegnőből (ebből majdnem lett is egy film), a Vérfarkas éjszakájából (és a Visszatérből), az Ahol a pajpaj járból és a Véresszakállú Leif és a lávamezőből mind jobbnál jobb filmek születhetnének. Ó, azért jó néha álmodozni. :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.10.16. 11:55:01

@Tipca: Kb mindegyik egy sémára épül, ő az erős, ravasz detektív, aki megfekteti az összes jó csajt és rájön mindenre. Bemutatja a szereplőket, majd hullani kezdenek, az utolsó száz oldalon pedig elmeséli, hogy milyen éles logikával jött rá az egyes dolgokra.
Egy ideje szerintem rosszakat ír, pedig próbálkoztam.
A vámpírosból jó filmet lehetne készíteni, a címet nem tudom sajna.

Golden eye 2010.10.16. 12:03:28

Attila a hun fejedelem.Egy Nagy Sándor címü filmhez hasonlót eltudnék képzelni.

AntiChrist™ 2010.10.16. 12:08:23

@Tipca: Basszus, tényleg! Zsoldos Péter. A feladatból anno készült tévésorozat.

@koimbra: Lőrincz bátyó korai műveiből lehetne mazsolázni. Sziget a ködben - talán erre gondolsz. A vérfarkas éjszakája is érdekes lehetne.

Sajna már vagy jó 15 éve nem írt olvasható művet. Ugyanazt az egy sztorit írja kb. 30 éve - és ez már baromi unalmas. Csak a helyszín más. Utoljára 4-5 éve próbálkoztam valamelyik könyvével, de nem bírtam elolvasni.

verhold 2010.10.16. 12:08:40

Tényleg érdekes ötlet, és ahogy mindenki, én is eljátszottam már többször is a gondolattal (főleg régebben), hogy bizonyos sztorik milyen állati jól festenének hollywoodi költségvetéssel megcsinált filmként.
Nálam, az egyik legelső ilyen a ForgerON által már említett Káosz-ciklus John Caldwell-től (Nemes István). Abból ugyan leginkább az első 5 könyv.... de az valami brutális lenne egy hozzáértő (és látvány terén is teljesíteni képes) rendező kezében. Én leginkább Peter Jackson-ra szavaznék :P

Tipca 2010.10.16. 12:09:49

@koimbra: Igen, és a végén az életben maradt szereplők mind összegyűlnek egy helyre, ahol aztán életveszélybe kerülnek és/vagy leleplezik a főgenyát. :) Viszont van pár könyve (köztük az említettek), ahol a sztori, a körítés és egy-két váratlan fordulat feledteti a sémát. Amúgy az utóbbi években tényleg nem az igazi már. Rossznak nem rosszak a könyvek, de unalmasak, és nincs bennük semmi egyedi.

Egyébként a vámpíros az A gonosz és a fekete hercegnő (mikor Vlad Tepes leszármazottja gyilkolászik), meg annak a folytatása, a Sziget a ködben (bár az annyira nem jó már).

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.10.16. 12:26:39

Skandar Graun nekem soha nem jött be igazán, a Káosz Dréniában a szobatársamnak volt meg, olvasgattam, de 200 oldal után abbahagytam (asszem 400 oldalas volt), de szerintem Hollywoodban nem fognak soha olyan filmet készíteni, ahol egy ork a főhős. Esetleg animációs filmet, de hát ez nem lehetne megoldani PG-13-ként.:)

M, az állat 2010.10.16. 12:44:22

bay :D haha! teljesen átdizájnolná a törökök felszerkóját, nem is beszélve az egri várról, ami egy hatalmas repülőgép-anyahajóra hasonlítana. a várvédőkből kiborgot csinálna, és amikor a puskaporos malomkereket bezavarják az araboknak, ott véletlenül átírná a forgatókönyvet egy taktikai atomtöltetre. csak hogy autentikus legyen!

amúgy én is Cherubiont látnám legszívesebben nagy költségvetésű hállivúdi film formájában, vayg valamelyik M.A.G.U.S.-t. (Renegát, mondjuk)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.10.16. 12:47:17

Szigeti veszedelem, 300-verzióban:

csáplábú, denevérszárnyas démonokkal, aranypáncélos angyalokkal, perzsa mágusokkal, fűrészkezű órásokkal, és persze belassítva, kovás pisztollyal lövöldöző, 2,5 méteres alabárddal törököket lefejező, elit csatavértes, vasalóállú Zrínyivel!!!
;)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.10.16. 12:51:22

Ja és Gáspár Andrástól bármit meg lehetne filmesíteni Hollywoodban, mivel eleve meghatározta az akciódús, filmszerű írói stílusát a James Bond-széria (Tier-Nan Gorduin, Hálózat-könyvek), az Alien-, Predator- és Star Wars filmek (AVP- és Han Solo-regények), meg a Szárnyas fejvadász (Kiálts farkast, Két életem egy halálom).

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.10.16. 12:56:38

A tanú, Chris Rockkal és Martin Lawrence-szel. Na jó, nem.

Angel Wing 2010.10.16. 13:07:19

A Magyarok által írt Aliens&Predators nagyot ütne.

Aztán ott van a Káosz sorozat, valamint az Éj és hajnal triológia, meg az új író által írt Cherubion alkonya.

xido 2010.10.16. 13:07:45

Nemere István:
Műkincsrablók a kisbolygón
A kupolaváros titka

Vannak benne tinik,vicces robot,sci-fi..mi kell még?:)

lenins 2010.10.16. 13:12:37

Bogáti Péter : Az utolsó ember

Celtic 2010.10.16. 13:18:36

@ForgerON: Naigen, akartam mondani, hoyg Nemes Istvannak volt meg azert masik kellemes regeny-ciklusa is :)

Esetleg Nemere es Toke Peter ifjusagi konyveibol.

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2010.10.16. 13:22:06

Vavyan Fable szinte összes regényéből iszonyat jó krimi-vígjátékokat lehetne csinálni.
A Mesemaraton ahogy kezdődik, elképzeltem már annyiszor vásznon :D:D:D

1116001 2010.10.16. 13:24:34

Én egy Rejtő adaptációra lennék kíváncsi.

Celtic 2010.10.16. 13:25:41

Opsz, egy nagy kedvenc, szinten Valhallas iro:
Josh Keegan: Neonbiblia. Zsenialis mu (szerintem), nagyon jo lenne.

Ja, meg Mikszath-ot. Nezek par magyar Mikszath-tevefilmet, hat borzalmas. Olyan szerencsetlen, buvalbaszott mindenki, hogy nem tudom vegignezni. Nagy szineszek, gondolom nagy rendezo es vmi borzalmat hoznak ossze egy zsenialis iro muvebol :(

Celtic 2010.10.16. 13:27:27

@1116001: Sztem lehetetlen. Magyarok se tudtak megcsinalni :(

junker 2010.10.16. 13:31:03

Egy igazi, nagy költségvetésű hollywoodi remake a Szabadság, szerelem c. filmből?
Mondjuk Csányi-Dobó helyett a Pitt-Jolie párossal, ha már úgyis itt vannak :-)
LLL-nél még szóba jöhetnének a Lőrincz L. László néven írt könyvek. Azok azért más jellegűek, mint a Lawrence-ek. Pl. A Nagy mészárlás és folytatásai (Kő fiai, Kéz a sziklán) szerintem zseniálisak, köröket ver a Da Vinci kódra és társaira.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.10.16. 13:59:44

@1116001: Rejtőt inkább hagyják, a Három testőr Afrikában film hatalmas csalódás volt, és ha a hazaiak nem tudtak vele mit kezdeni, akkor Hollywoodban mit tennének vele?

Erunamo 2010.10.16. 14:13:22

Rejtőből szerintem is lehetne, a Csontbrigádból egy Remény Rabjaihoz hasonló filmet :)
vagy Böszörményi Gyula Gergő sorozata is jó lenne, most hogy a harry potter mindjárt véget ér.

Simonmagnus 2010.10.16. 14:23:37

Nem is kérdés: FAWCETT A KIRÁLY!!! A többiek a nyomába sem érnek...

scsaba1 2010.10.16. 14:28:13

Balassi Bálint életéről egy igazi baszós-kardozósat.

daraltbel 2010.10.16. 14:39:58

A láthatatlan ember EPIC lenne.

Replikáns 2010.10.16. 14:55:01

Ha lehet akciófilm is a listán, akkor Nemere: Neutronakcióját megbirnám nézni moziban

Tipca 2010.10.16. 14:59:15

@junker: Hát nem tudom. Nagy elvárásokkal és lelkesedéssel kezdtem bele a Nagy mészárlásba (a Kicsik sorozatot imádom), de férfiasan bevallom, alig tudtam végigszenvedni. A folytatást nem is erőltetem inkább. Valahogy nagyon fura volt az egész könyv... de ez csak magánvélemény.

Skandar Graunnal, Leonsióval meg Chloviával egyedül a Káosz éje, Éj káosza és Zzzűrzavar paródiasorozatban találkoztam. Az eredeti könyvek is hasonlóak? Értem ezalatt, hogy azokban is van poén?

@Hamlet: Ez a Szigeti veszedelem verzió most nagyon megfogott. Szinte látom is magam előtt... bizarr. De jó értelemben. :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.10.16. 15:03:24

@Tipca: A paródiák fergetegesek ugyan, de a szereplőket lesüllyeszti a szánalmas szintre. Leon Silverből egy kis drogos senkit csináltak:) De azért jókat nevettem rajta. Az eredeti könyvekhez csak alig-alig hasonlít.

gitáros 2010.10.16. 15:23:16

Aki LLL-t ekézi (egyébként joggal), az gondoljon már bele, Agatha Christie mennyivel változatosabb...
:)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.10.16. 15:26:15

@Tipca: sajnos jó ideje összemosódik már Nemes Pista bácsinál az igazi könyv meg a paródiakönyv. Állítólag ma már úgy ír meg egy 200 oldalas "regényt", hogy oldalanként megiszik egy korsó sört és elsüt egy fingós-hányós-fosós-baszós viccet. Szánalom. ("Hé te ork, fedezz hátulról! Ahh, ahh, de ne így!!!")

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.10.16. 15:27:59

@Hamlet: És régen hogy írt? Egyáltalán hogy tudta olyan remekül megírni az Éj meg Hajnal trilógiát? Ennyire tellett neki vagy csak nem érdekli, hogy mit hoz össze?

junker 2010.10.16. 15:44:28

@Tipca: Gusztus dolga, engem nagyon megfogott. Úgy alakult hogy a Kéz a sziklánnal kezdtem (sztoriba illeszthető de önálló regény), utána jött a Nagy mészárlás és a Kő fiai. Ezeknél a könyveknél én már akkor kiáltottam a megfilmesítésért, csak nem hallotta meg senki :-)
Nálam a Kicsikkel nagyjából egy szinten van. Na abból is jöhet a filmverzió.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.10.16. 15:47:58

Láthatalan ember esetében Gárdonyi neve mindenképpen húzónév lenne a mozikban (Gárdonyiről mindenkinek Az Egri csillagok nagy költségvetésű mozi jut eszébe)

Vagy Rejtő Jenő Szőke ciklonja. Az olyan kalandozós-kincs után nyomozós-nemzet aranyás. Azt úgy tudom Pálffy György is tervezi/tervezte. Egy másik irodalmi mű pedig szintén Pálffy-tól az újragondolt Toldi.

Kemény tények:
egy mai átlagos hollywoodi költségvetésű film 150-200m USD
egy mai magas költségvetésű európai film 50m Euro ~ 60-70m USD
legdrágább magyar film (Sorstalanság) kb 10m USD

De álmodozni jó :)

igényes 2010.10.16. 15:49:52

Sikeres könyvet, nagy állami támogatással az alábbiak jöhetnének:
http://bookline.hu/search/search!execute.action?inner=true&searchfield=orb%C3%A1n+Viktor&tabname=konyv

junker 2010.10.16. 15:50:50

@gitáros: Változatosabb, csak nem magyar. Itt a magyarokról van szó. És én is inkábbb LLL sci-fi írásait dicsérem, nem a krimit. Bár utóbbiak közt is van legalább 5-6 nagyon szórakoztató, kiemelkedő alkotás.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.10.16. 15:56:04

@koimbra: régen biztos csak kétoldalanként ivott. ;) Ezért a Boldogság kék szörnyetege, a Kornyával közösen írt középkori Terminátor, meg az Éj/Hajnal-trilógia egész tűrhetőek lettek. A többi szerintem erősen felejtős cucc...

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.10.16. 16:01:44

@Hamlet: Ráférne a blog.hura egy karbantartás, néha előfordul, hogy nem jelenik meg a komment, csak később, de már olyan is volt, hogy egyáltalán nem jelenítette meg a hozzászólást.
A Terminátor regények jók voltak, legalábbis egy ideig, a középkorban játszódó cselekmény volt a legélvezhetőbb, aztán csak olvasható szintet hoztak, végül már némileg unalmas volt, asszem Christopher Sethfild (vagy ki) írta, mostanában nem láttam újabb részt belőle.

A Cherubion témában meg Rowlandnak adta át a stafétabotot, de ő nem hozza azt, amit régen Stone. A következő részt csak azért fogom elolvasni mert (spoiler) a legutóbbiban kinyírta Chloviát és remélem visszahozza valahogy:)

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.10.16. 16:39:57

@koimbra:

Rejtő légiós történeteit élőszereplőkkel nem lehetne megcsinálni, viszont írt pár regényt amik a vadnyugaton játszódnak, azokból jó filmet lehetne összerakni.

algi 2010.10.16. 16:46:11

Mennyi Sheenard, és alig van Zsoldos! Ej-ej.

Az Ellenpont is mekkora lenne?

Nádasi Balázs 2010.10.16. 16:59:59

Megerősítem, Gáspár Andrástól a Kiálts farkast az sci-fi alapmű! Abszolút egyet kell értenem Hamlettel, hogy ma talán Gáspár András az egyik legjobb magyar író sci-fi és fantasy író. Kornya Zsolttól nagyon jó még a Hitehagyott-triológia is. Az ilyen filmeket az amerikaiak imádnák.

Más műfajban, egy már-már feledésben lévő magyar írótól, Kardos G. Györgytől az Avram Bogatil hét napját meg kellene rendezni, történelmi tanulságai miatt. A sorstalanságból pedig egy Spielberg-kaliberű producer Oscar-díjas filmet készített volna, így aztán A napfény íze az, amit magaménak tudok érezni. (A Hídembert pedig egyáltalán nem, valahányszor rágondolok, mindig a Kretén-karikatúra ugrik be, amiben Széchenyi Transformerként Lánchíddá alakul át.)

Hiába gondolkoztam, a többi, ami eszembe jutott, mind túl provinciális jellegű; egy amerikai azt nem tudná befogadni.

drumlin · http://szinhaz.blog.hu 2010.10.16. 17:02:41

lőrincz l. lászló: a föld alatti piramis.

korrekt noir-scifi-krimi jönne ki belőle.

Meg6ó 2010.10.16. 17:14:06

És amit már -idegen zászlók alatt- megcsináltak?
Pl. Nemerétől a "Holtak harcát" Stalloné-val "Demolition man" címmel. Vagy a "Játszma tízmilliárdét" Bruce Willis- szel "Armageddon" -ként. Ez a kettő egy kötetben jelent meg, lehet hogy valaki vitte magával olvasgatni a repülőre Hollywoodba menet? De ott van tőle az "Acélcápa" is, amiből szvsz került valamennyi a "Vadászat a Vörös Október" -be.
Vagy régi klasszikus a "Shop around the corner" (1940) James Stewart -tal, amit Meg Ryan és Tom Hanks játszott el újra (szvsz elég gyengén) a "Szerelem hálójában" címmel 1998 -ban. Mondjuk itt egy percig sem titkolták, hogy László Miklós írta a darabot.

draft22 2010.10.16. 17:17:36

A dögkeselyű, Edward Nortonnal.

minnifield űrhajós 2010.10.16. 17:17:55

szíriusz kapitányból harry potter féle sokrészes filmáradatot lehetne összehozni.és igen, a lars-don ariel regényeket legalább animációs formában megcsinálhatnák, a képregények is nagyon tetszettek anno.

Meg6ó 2010.10.16. 17:20:42

@Rorschach:
Most képzeljük el a "Piszkos Fredet" pl. Tarantinótól mondjuk Brad Pit mint Fülig Jimmy, Sir Ian McKellen mint Piszkos Fred és Wing Rhames mint Nagy Bivaly. Lehet, hogy bennem a hiba, de lenne benne valami.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.10.16. 17:41:36

van még sok ilyen fércmű amiből sikeres halivudi szar lehetne

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.10.16. 17:45:32

@Meg6ó:

Szerintem nem nagyon működne. Ha realisztikusra vennék, akkor a lényeg vaszne el, mert a poénok és párbeszédek nagy részét ki kellene hagyni, ha meg beletennének mindent, akkor meg kapnánk egy Asterix szerű ökörködést.

Analyzer 2010.10.16. 18:09:44

@algi: bezony!!!!! de akar a tavoli tuz is

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.10.16. 18:23:52

@Rorschach: Az igazi Rejtő-film nekem régi mániám. Szerintem meg lehet csinálni, méghozzá igen nagy költségvetéssel. Én a klasszikus Korcsmáros-féle képregények karaktereivel tudom elképzelni, valahogy úgy, ahogy a Jim Carrey-féle Maszk volt megcsinálva. Tehát élőszereplőkkel, de kurva vaskos CGI-vel.

igényes 2010.10.16. 18:50:35

Gyorsan kell írni egy regényt. Kolontásri és devecseri, somlójenői cigányok gazdagodása! Producer Orbán Viktor!

.Frajti 2010.10.16. 19:12:21

Dallos Sándor: A nap szerelmese + Aranyecset

Megvalósíthatnák, itthon már tervben van, de félek, alulmarad a könyvhöz képest. Munkácsy lehetne pl. Ryan Gosling.

bagamoyo 2010.10.16. 19:21:38

Én a Láthatatlan emberre szavazok! olyan negyvenezres csatajelenetekkel..

Csinus 2010.10.16. 19:50:04

Az Éj- és a Hajnal-trilógia csúcs már én megnézném L.L.Lawrence-A gonosz és a fekete hercegnő-t is.És még 1-2 Fable is belefér mondjuk az Álomhajsza vagy a Mesemaraton.

Celtic 2010.10.16. 20:49:09

@Replikáns: Jaja, tenyleg. A csokanak volt par kellemes konyve a '80-as evekben.

Alex Mahone 2010.10.17. 17:05:17

Bármelyik Leslie L. Lawrence-könyvből olyan krimit lehetne csinálni, hogy Hollywood maga alá csinál.

toxi27 2010.10.17. 22:34:26

Én mikor először olvastam Harrison Fawcett Katedrális könyvét egyből az jutott eszemben, hogy ebből milyen király filmet lehetne csinálni akár 2 részbe is.

Celtic 2010.10.17. 23:11:25

Nem magyar, lengyel:
A farao.
Anno mar a lengyelek csinaltak belole a 60-as evekben, nem rossz, de erdekes a cipokremmel bekent arcu szereplogarda...Szoval ezt mai szinvonalon valoszinuleg jobban meg lehetne csinalni, foleg az USA-ban.

Tony Almeida 2010.10.18. 16:18:29

A Cherubion-saga valóban ütne.

Nekem még Mark F. Wilson terminátor regényei jöttek be nagyon, T. barátunk a középkorba megy vissza, zseniális, sokkal jobb sztori, mint az eredeti. Ilyen sorrendben javallott (lévén folytasásos), letehetetlen mű:

Mark F. Wilson : Démon a jövőből
Mark F. Wilson : Orgyilkos
Mark F. Wilson : A gólem
Mark F. Wilson : A leszámolás

Tony Almeida 2010.10.18. 16:20:11

A Cherubion-saga valóban nagyon ütne.

De ennél is jobb lenne Mark F. Wilson Terminátor könyvei, melyben T. barátunkat véletlenül a középkorba küldik vissza. Az összes T sztorinak 100x odaver.

Ebben a sorrendben:

Mark F. Wilson : Démon a jövőből
Mark F. Wilson : Orgyilkos
Mark F. Wilson : A gólem
Mark F. Wilson : A leszámolás

Tony Almeida 2010.10.18. 16:20:43

Sorry, azt hittem, elveszett a hozzászólásom :D

vrango 2010.10.20. 09:08:13

Sajnos a kérdésfelvetés inkább csak akadémikus eszmefuttatásokra szolgál, de azért érdemes elgondolkodni rajta...

Az én tippjeim:

1. Bán Mórtól szinte bármi!
Csodálkozom, hogy még nem merült fel Jani neve, mert az egyik legjobb mai magyar író szerintem.
Kiváló áltörténelmi-fantasy (Nomádkirály-ciklus) művein kívül rögtön itt van a Hunyadiakról írott (pontosabban folyamatosan íródó-) regényfolyama, amelyet kötelezővé tennék iskolásoknak - ha nem lenne benne annyi naturális, erőszakos harci- és szexjelenet:P
A sci-fi írásait nem ismerem.

2. Raoul Renier-től a Sötét Mersant-saga.
Regényben nagyon jó (bár főleg csak az első rész, a Hitehagyott; tulajdonképpen elég lenne csak ezt megcsinálni)

3. M*-művekből is van épp' elég jó; nagyon örülnék egy megfilmesített "s éjre vált a nap"-nak (Jan van der Boomen; in: Kyria örök), de akár egy "Jó széllel toroni partra"-feldolgozásnak is; utóbbi előnye, hogy igazából "kamaradarab", tehát relatíve kevesebb pénzből össze lehetne hozni, ráadásul - mivel tudtommal valóban lejátszott szerepjátékpartin alapul - már eleve a regény olyan, mint egy feszes tempójú forgatókönyv:D
De ha már M*, akkor lehet, hogy valamelyik fő márkanévvel kellene kezdeni a sort: az Észak lángjaival (Wayne Chapman), vagy az Acél és Oroszlánnal (szintén Renier).

4. Cherubiont annyira nem ismerem, viszont a kiadónak van egy másik sorozata, amely kellőképpen érdekes: Ammerúnia elfekkel teli, darkos világa; itt inkább novellákról van szó, bár jelentek meg regények is (Eric Muldoom, Soren Ward).

5. Sci-fiből talán gyengébben állunk; mindenesetre Zsoldos regényeit tényleg illene már megfilmesíteni...

(És persze még hosszan folytathatnánk a sort...)
süti beállítások módosítása