Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Az emlékmás (Total Recall)

2012.08.17. 18:00 BeniMan 89 komment

TotalRecall_Hu_TRIO_1sht_ONLINE.jpg

A megvásárolható álommal végre elérhetővé válik a régi vágy: a világ olyan, amilyennek akarjuk. Csak ki kell fizetni. Isten hozott a Rekallnál, annál a cégnél, amely az álmokat emlékekké változtatja! Douglas Quaid (Colin Farrell) egyszerű gyári munkás - bár szereti gyönyörű feleségét (Kate Beckinsale), mégis valami többre vágyik a nyomasztó hétköznapoknál. Jelentkezik egy ígéretesnek tűnő vakációra: kéri, lássák el egy szuperkém emlékeivel. De a rutinműveletbe szörnyű hiba csúszik, és Quaidnek menekülnie kell, nyomában a rendőrséggel, melyet Cohaagen kancellár (Bryan Cranston) irányít. Quaid egy szabadságharcossal (Jessica Biel) szövetkezik, hogy megkeressék a földalatti ellenállás vezérét (Bill Nighy), kinek segítségével megfékezhetik Cohaagen ámokfutását. A képzelet és valóság határai összemosódnak, Quaid sorsa egy hajszálon múlik, miközben fokozatosan rájön, ki is ő valójában, és milyen végzet vár rá.

 

Az eredeti, vagyis Arnold Schwarzenegger 1990-ben készült mozi igazi klasszikus, talán az egyik legjobb filmje az osztrák tölgynek, ahogy arról korábban már írtunk. Az a film a maga nemében korszakalkotó volt, hiszen Az emlékmás volt lényegében az utolsó nagy költségvetésű film, amelyben a trükköket jórészt még makettekkel oldották meg, de a film több helyen tartalmaz digitális trükköket is. A metróban a röntgenfalon átlátható csontvázakhoz mozgásához először alkalmazták mozifilmben a motion capture technikát.

DF-00828_rv2.JPG

Verhoeven szeretett volna folytatást készíteni a filmhez, de különböző okokból nem nyílt erre lehetősége. Ha folytatás nem is, egy reboot készült. A film vagyis Az emlékmás alapjául Philip K. Dick We Can Remember It for You Wholesale című novellája szolgált, amely 1966 áprilisában jelent meg először a The Magazine of Fantasy & Science Fiction című kiadványban.

 

A készítők azt mondták szeretnének szorosabban ragaszkodni a novellához, ám ebből nem sok valósult meg. Közelebb áll a történet a novellához, de a főszereplő munkája, élete, jó pár dolog át lett gondolva, a lényeg vagyis az átírt emlékű férfi az egyetlen ami megmarad a novellához és Verhoeven filmjéhez képest. Azért is mondom hogy nem tértek vissza a novellához, mert a főszereplő karakterének a neve is megmaradt Douglas Quaidnek, pedig ugye a novellában Quail nevet kapott a karakter...

DF-04025.jpg

Len Wiseman annyira szeretett volna egy az eredetitől eltérő filmet készíteni, hogy lemásolt egy másikat, a Szárnyas Fejvadászt. Patrick Tatopoulos designer próbálta szinte egy az egyben lemásolni a legendás Ridley Scott film helyszínét és őszintén megvallva jó munkát végzett. Mert bár nincs ránk akkor hatással a film mocskos és túlnépesedett helyszíne mint Scott elképesztően aprólékos poszt-apokaliptikus világa, jól néz ki a képernyőn Tatopoulos munkája.

 

Azt kell hogy mondjam vizuálisan nagyon rendben van a film. Gyönyörűen megkomponált akciójelenetek, a 3D élmény remek, látszik mire ment el a 125 millió amiből a film készült, és ez nagy dicséret. Kurt Wimmer és Mark Bomback forgatókönyve viszont kritikán aluli. Az alkotás legkomolyabb hibája a forgatókönyv, amely tönkreteszi a filmet. Az 1990-es film sem volt nagyon több egy durva és véres akcióorgiánál,  de volt értelme és jól fel volt építve a történet.

DF-02068_r.JPG

Tudtuk miért akar emlékeket Arnie karaktere, tudtunk hogy mi mozgatja őt itt viszont egyszerűen nem kapunk normális magyarázatot miért akar új emlékeket főhősünk és a film tele van értelemtelen fordulatokkal. Újra vissza kell utaljak az 1990-es filmre, aminek legemlékezetesebb jelenete az volt ahol az orvos próbálja meggyőzni a főhőst, hogy ez nem a valóság. Ott kapunk egy ésszerű normális választ miért nem hallgat Schwarzenegger a magyarázatra (elkezd izzadni a doki) itt totál értelmetlen ennek a jelenetnek az újragondolása. Csak nézünk magunk elé furcsán, hogy most akkor mi is történt?

 

Megint itt van egy film amelyben megjelenik a Bay efektus. Ahogy Michael Bay utóbbi filmjeiben itt is egymást követik a látványosabbnál látványosabb akciójelenetek, hihetetlenül jó lett a látványvilág is de az egész olyan mintha egy nagy-képernyős videojátékot, vagy egy akciójelenetekből összeollózott klipet néznénk. A karakterek kidolgozatlanok és hihetetlenül gagyik, a történet pedig teljesen lyukas, több sebből vérzik. Kate Beckinsale azért jól nézett ki a rossz szerepében, tényleg jól áll neki ez a negatív szerep, és talán a legjobb dolog a filmben, de kb. minden jót elmondtam ezzel a színészi játékról.

 

Van néhány kitekintés az eredeti műre amelyek mosolyt csalnak az arcunkra, ilyen a reptéri jelenet amelyben egy ugyanolyan nőt faggatnak mint akinek Schwarzenegger maszkírozta magát és ugye a három mellű prostituált is megjelenik a vásznon egy rövid időre. Kaptunk egy vizuálisan tényleg jóra sikerült filmet, amelyben szemet gyönyörködtető a látvány, de mégis erősen középszerűre sikerült. Nem tudnám azt mondani hogy rosz, csak épp nincs benne semmi meglepő és semmi emlékezetes. Egy felesleges újragondolása egy maga idejében nagyon is jó filmnek. 60 %-nál többet nem érdemel.

imdb: 6,3

rottentomatoes. 30%

 

Javaslom inkább nézzétek újra a '90-es filmet. Itt is van teljes egészében.

 


Címkék: kritika remake iromány 60 %

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr494716131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leone51 2012.08.17. 18:50:52

"Gyönyörűen megkomponált akciójelenetek, a 3D élmény remek"
Ez a film nem 3D-s? Hol játsszák úgy?

countrypecos 2012.08.17. 18:51:54

Nekem meg nagyon tetszett. Szerintem nem is akart ez a film egy "hű, de nagyon megváltom a Világot" alkotás lenni. Ahogy a kritika írja, a látványvilág és az akciók ott voltak. Az, hogy nincs története... Hát ha csak nem valami nagyon agyas filmről van szó, szinte mindre igaz. Már sokszor leírtam szerintem ezen az oldalon, kell ilyen film is. Bay-t meg hagyjuk már békén, vannak nála jobb rendezők, de vannak nála rosszabbak is. Más rendezőt nem ismertek, akit lehet csesztetni? Kicsit vissza lehetne venni az örök elégedetlenkedésből. Kaptunk egy másfél órás látványorgiát. Most lőjétek a stábot agyon, mert ilyet merészeltek.

Az eredeti sem volt ám akkora szám, csak nem sok sci-fi készült akkoriban sem, főleg nem Schwarzeneggerrel. Volt pár filmje, sci-fi is, ez tény. Hozzátenném, hogy én sem értettem, minek a remake, amíg nem olvastam el a novellát. Az eredetinek kb ugyanannyi köze volt a novellához, mint most a remakenek.

Én védem a filmet, szerintem érdemes megnézni MOZIBAN! Mert ezeket nagyvászonra készítik. Vígjátékot lehet otthon is nézni. Tettem már kivételt, de én a látványfilmekre utazom, a hangrendszer és a nagyvászon mind azt szolgálják, hogy hadd szóljon az a mozifilm.

Én ajánlom, nekem azt nyújtotta, amit vártam. Nem szoktam százalékokban gondolkodni, jó volt és kész.
Az eredeti is tetszett, más miatt, ez is tetszik, megint csak más okokból kifolyólag.

countrypecos 2012.08.17. 18:53:41

@Leone51: Sehol. :P Lehet, hogy úgy kell érteni: nem visít a kép, hogy "átverés" vagyok.
A látvány tényleg szép, nekem nagyon tetszett.

Daermon85 2012.08.17. 19:30:32

Jó kis film volt ez.

countrypecos 2012.08.17. 19:36:38

@Solarian: "Az előzetes alapján"- tehát nem láttad...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.17. 19:41:46

nekem az eredeti nem tetszett egyáltalán, ha ez rosszabb akkor nem is biztos, hogy megnézem...

countrypecos 2012.08.17. 19:50:46

@Solarian: Ha nincs benne a helyszín, ami az eredetiben a Mars volt, akkor azt mondom, igen.
Van olyan film, amit előzetes alapján úgy ítélek, hogy nem nézek meg. Aztán később vagy megnézem, vagy nem. De akkor nem is mondok róluk semmit, amíg nem láttam az adott filmet.

Nekem jobban össze volt rakva. Az eredetinek is megvannak a maga szépségei.
Vannak hasonlóságok, de azért nem egy az egyben ugyanaz a két film. A hasonlóságok pedig szerintem elhanyagolhatóak ebben az esetben. Kivételesen jó remake lett. Engem is meglepett.

FayeFaye 2012.08.17. 20:28:04

Most olvastam, hogy a helyszín eredetileg Új Ázsia lett volna, a lift pedig a "Chinese Fall", de megváltoztatták, hogy jobban játszon Kínában.

bucbuc 2012.08.17. 20:49:15

Nekem pont az akciójelenetek hiteltelenek.

g0d 2012.08.17. 21:02:06

nekem az eredeti egy örök klasszikus! ezért nagyon kritikus szemmel ültem le... nem mondom, hogy nem volt olyan pillanat amikor ránéztem az órámra, de azért akcióban és látványban nem volt hiány! az előzetes kritikák alapján valami űberszart vártam, ehhez képest simán végigültem a filmet. mert tényleg látványban odabasznak, nekem tetszett ez a blade runner-es hangulatú világ. sajna a sztori elég gyengécske, vagyis nincs is igazából. de legalább van vége a filmnek. amúgy nemtom ki olvasta a novellát amiből készült, de tulképp egyik film sincs köszönőviszonyban sem vele.

Thresher 2012.08.17. 21:02:11

Egyszerűen már a plakátról visít hogy középszerű.

Trigon_ 2012.08.17. 21:02:39

Az utóbbi években, olvasva kritikákat és látva filmeket, egyre erősebb bennem a meggyőződés, hogy
1) régi jó filmből ma már soha nem készül új jó film, ez valami természeti törvény lehet, mint a fénysebesség;
2) látványos, szép, gyönyörű, lebilincselő filmet már nagyon megtanult csinálni a filmes szakma, de ezzel arányosan csökken a forgatókönyvek és témák ötletessége, igényessége, ravasszága, konzisztenciája, szóval a minősége.

Ma polkorrekt, a nézőt elégedetté tevő, a videójátékokra rácuppant kamaszok szellemi igényét kielégítő filmek termelésére van piaci igény. A filmipar a piacot keresi, és ha a többség szart akar enni, akkor a kisebbségnek nemigen jut semmi. Elő kell venni a régi filmeket, feleim, akkor is, ha nem olyan jók bennük a filmtrükkök és a díszletek, és felfrissíteni ízelelőbimbóinkat egy kis aromás, a múltban el nem süllyedt, régi érlelésű mesével, pihenésképpen két unottan nézett helyszínelés vagy gépágyútűz között.

Trigon_ 2012.08.17. 21:05:40

@g0d: "amúgy nemtom ki olvasta a novellát amiből készült, de tulképp egyik film sincs köszönőviszonyban sem vele."

Valamiért ez minden olyan filmre igaz, amely Dick valamelyik novellájából készült. Másokra is, persze, de még mennyire, de annak ellenére, hogy Philip K. Dick történetei milyen feltűnő gyakorisággal adtak alapötletet filmekhez, egyik sem lett gerince is a filmnek. Lehet, hogy azért, mert a novellák rövidek, de lehet, hogy a filmesek az irodalommal még nem tanultak meg együtt élni.

countrypecos 2012.08.17. 21:08:52

@g0d: Ezt mondom, az eredeti filmnek sincs tulajdonképen sok köze a novellához. De azért istenítik, hiába nem sokan olvasták el.

Én is akarok kommentelni 2012.08.17. 21:12:30

@Trigon_:
"1) régi jó filmből ma már soha nem készül új jó film, ez valami természeti törvény lehet, mint a fénysebesség;"

Batman?

bitboys 2012.08.17. 21:22:09

Trigon_ 2012.08.17. 21:05:40

Olvastam. Innentől kezdve nem tudom mi menti meg a filmet nálam.

Sanosuke 2012.08.17. 21:43:41

Farell a Swat és Miami Vice óta nem tud igazán nagysikerű filmekben játszani.

bitboys 2012.08.17. 21:51:38

Miami Vice szerintem nagyon jól teljesített, meg is nézem újra. Köszi, hogy feldobtad..:)

nemecsek ernő áruló 2012.08.17. 22:14:57

@Gibbons: Miért, ki legyen? Ryan Reynolds? :D

Gazuzem 2012.08.17. 22:30:02

Lehet, hogy Andi Vajna hiányzik a filmből?

Trigon_ 2012.08.17. 22:58:31

@Én is akarok kommentelni: Batman? Melyik film lenne melyiknek a remake-je?

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.08.17. 23:14:40

@Trigon_: "a videójátékokra rácuppant kamaszok szellemi igényét kielégítő filmek"

az a fránya általánosítás a tudatlanok legnagyobb fegyvere : (

mereszet 2012.08.17. 23:16:35

Akárhogy is, holnap megnézzük a családdal.
Egyébként a Batman Re(make)boot egészen jól sikerült, talán a Kezdődik indult kicsit gyengén, de az sem rossz tulajdonképp. Bocs az off-ért.

párnalárva 2012.08.17. 23:35:13

Nem láttam a filmet, de a kritika egyéltalén nem lep meg. manapság a legtöbb amerikai filmre rá lehet húzni ugyanezt a leírást. Remek látványvilág. Borzalmas forgatókönyv. Kidolgozatlan karakterek.

Én is akarok kommentelni 2012.08.17. 23:45:44

@Trigon_:
Nolen Jokeres filmje nálam simán remake, nem csak reboot

Trigon_ 2012.08.17. 23:56:20

@dzsoni szánsájn: Te is általánosítottál, amikor azt állítod, hogy az általánosítás a tudatlanok legnagyobb fegyvere. Hiszen sok tudatlannak valószínűleg nem ez a legnagyobb fegyvere, ezért bocsánatkérést várok a tudatlanok nevében :-)) egyébként pedig az általánosításról a kijelentésed azt sugallja, hogy az a tudatlanokra jellemző, pedig minden ember folyamatosan általánosít, amikor bármilyen kategóriát, osztály szóba hoz.

Szerinted melyiket mérem fel általánosságban rosszul: a cuppantak filmes igényét, a játékok megnevezett kapcsolatát az igénytelen filmfogyasztással – egybecsengően a poszt állításával –, vagy a mai tömegfilmek színvonaláról szóltam túlzott szigorúsággal?

Trigon_ 2012.08.18. 00:05:47

@Én is akarok kommentelni: Aha. Látod, nekem nem is jutott eszembe párhuzamba állítani ezeket, persze emiatt talán okolható az is, hogy Batman figurája köré már számolatlan filmet, sorozatot, rajzfilmet, bábjátékot és zongoraversenyt kanyarintott a szórakoztató ipar, valószínűleg versenyezve a Star Wars Money Maker Franchise And Fucking Up sikereivel. A két film szerintem annyira más, hogy joggal hihetném csak az egész fogalomkör alapját adó figurák újabb felhasználásának. De ha szerinted tényleg az volt a szándék, hogy az első Batmant újrabőrözzék, akkor ez az a kivétel, amely kontrasztot ad a szabálynak, talán, mert a Bale-féle filmek, már amelyeket már láttam, nekem valóban a többi fölé emelkednek.

Ormi 2012.08.18. 00:09:05

"Emlékárusítás nagyban és kicsiben"
Kaland a végeken, 1973 -- a novella így, és itt jelent meg nálunk.
Felettébb jellemző, hogy egy alapjában kedves és ironikus történettel a hollywoodi filmesek mit tudnak -- immár másodjára -- elkövetni.
Nem vagyok benne biztos, hogy Dick örült volna az effajta "adaptációknak"...

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.08.18. 01:02:42

Csak egy apró észrevétel, ami inkább a szövegre vonatkozik és nem a filmre: megérné egy kicsivel több figyemet fordítani a stilisztikára, mondatformálásra és hasonlókra. A műgonddal megírt szöveg hitelessebbé teszi a véleményt, és adott esetben önmagában is élvezetté válhat. Érdemes vele foglalkozni. Egyébként hajrá, mindent bele!

Void Bunkoid 2012.08.18. 01:16:21

Amúgy a Blade Runner-hasonlítgatás nem alaptalan, az is egy Philip K. Dick-regény alapján készült, VALAMINT ha valaki nem tudná, A Total Recallból készült egy tévésorozat is, ahol egy kicsit össze is mosták a két dolgot, valahogy egyszerre szerepelt benne a Rekall-féle emlékvásárlósdi meg a Nexus-androidok is :)

Parasite 2012.08.18. 02:28:33

már a bemutató alapján teljesen várható volt, hogy nem ér a nyomába az eredetinek. az a baj a mostani filmekkel, hogy rámennek a szuperszónikus renderelt látványra és trükkökre és másra már nem jut sem idő sem energia sem pénz. az eredeti verzióban renderelés nélkül is átjött a marsi világ, szinte érezni lehetett a kolónia szagát, a kocsma, a mutánsok nyomora, az egész atmoszféra szinte tapintható volt. ez a mostani meg csak egy szintelen szagtalan hosszúra nyúlt trailer egy konzolra írt játék előtt. az új filmben mindenki szexi, mindenki jól néz ki, minden tiszta és steril, mintha most jött volna ki a gyárból. hol van richter? hol van kuato? komolyan kate beckinsale-t kell néznem az egész filmben, mint főgonoszt? aranyos, szexi nő, látványnak nem utolsó, ez tény, de hol van ő főgonoszságban egy michael ironside-hoz képest? sehol.

mereszet 2012.08.18. 02:34:04

@Parasite:
Ezzel így teljes mértékben egyetértek...Tényleg túl szép minden a filmben, kellenének "csúnya elmaszkírozott szereplők" is a movie-ba..

Trigon_ 2012.08.18. 04:32:37

@Parasite: Te már előre tudtad, hogy milyen helyesírású lesz a következő kommented, és bennünket akartál figyelmeztetni?

pizzaboy 2012.08.18. 07:30:35

Érdekesség: a Különvéleményt akarták anno Total Recall 2-ként eladni Verhoeven rendezésében. Habár szeretem Verhoeven-t, nem bánom, hogy nem így történt.

ttii75 2012.08.18. 07:33:12

Szuper kis film lett, minden perce szórakoztatott és nálam ez a lényeg. Nem értem mi a bajotok a forgatókönyvvel, állandóan ez a "gyenge sztori, lyukas forgatókönyv" duma megy itt, ja állítólag az új Batman ezekben nagyon erős, hát szerintem meg az lett egy hulladék:D
9-et rányomtam IMDB-n
Peace!

ttii75 2012.08.18. 07:39:23

Ja igen, egy percre sem ugrott be a Szárnyas fejvadász hangulata(szintén nem bírtam végignézni)annál inkább a Különvélemény ami rohadtul tetszett.
Azért mert régi és klasszikus egy film miért kell automatikusan jónak is lennie?
Szeretem olvasni itt a kritikákat, de egy szavukra sem adok:)

Sanosuke 2012.08.18. 07:40:20

@pizzaboy: de a Különvéleményt Spielberg rendezte :

ha már Emlékmás 2 akkor a Felejtés Bére nagyon hasonlít rá.

a8zoli 2012.08.18. 08:35:37

a régit kedvelem nagyon. teljesen mindegy mit írnak róla az emberek ezt megnézem min. 1x. ;)

Hell0 · http://csaladinapkozibudapest.hu/ 2012.08.18. 08:35:57

megnézzük bár nekem az eredeti verzió nagyon tetszett, nehéz lesz azt felülírni.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.08.18. 08:46:06

@Trigon_: najó, igazad van, bocsánat : )

melyikről szóltál túlzott szigorúsággal? hát, mindháromról : D de, főleg a játékos rész bántotta a szemem : )

@Chigavera: +1

FayeFaye 2012.08.18. 08:46:40

@Sanosuke: In Bruges. (Erőszakik?) Ebben elismerten jó, és szerintem nagyon jó volt a Frászkarika remake-ben is, de kevesen vagyunk, akiknek tetszett a film.

@Trigon_: A videojátékot játszók átlagéletkora meghaladja a 30 évet, és összességében több nő játszik, mint 19 év alatti fiú. Hogy Hollywood még mindig a tini fiúkat célozza meg a blockbuster filmjeivel azt mutatja, hogy ők vannak lemaradva. Ezért tudott a Sex and the City olyan iszonytaos mennyiségű pénzt összeszedni ugyanabban az évebn, amikor a Speed Racer megbukott.

Behajtó70 2012.08.18. 09:02:15

Emlékmés reloaded? Ugyan!

Svarcinak elhittük, ennek a nyeszlett senkinek ki hiszi el?

Csak egy újabb gagyi pénzgyár, pont mint a prométefos.

Gagyivúd csúszik lefelé, lassan eljön a nemzeti filmgyártás odeje.

bucbuc 2012.08.18. 09:42:17

Azok nagy sikerű filmek voltak?

Ugyanilyen középszerű-alatti fosok.

bucbuc 2012.08.18. 09:43:12

"Sanosuke 2012.08.17. 21:43:41
Farell a Swat és Miami Vice óta nem tud igazán nagysikerű filmekben játszani."

erre volt válasz.

bucbuc 2012.08.18. 09:44:19

@dzsoni szánsájn: Ez is egy általánosítás. :)

countrypecos 2012.08.18. 09:45:18

@ttii75: Én sem értem ezt a hozzáállást, de már én is unom ezt a dumát.

bucbuc 2012.08.18. 09:46:47

@Parasite: Na de miért nem jut idő erre?

Mert balfasz a rendező.

shred 2012.08.18. 10:58:46

És tényleg, hol van Richter? Az a figura, Ironside, hiába fele akkora mint Svarci, az egyik legbrutálisabb rosszfiú, akit láttam - az eredeti filmből nekem ő a legemlékezetesebb karakter.

Darkcomet 2012.08.18. 11:17:33

@countrypecos: "Az eredeti sem volt ám akkora szám, csak nem sok sci-fi készült akkoriban sem"

Ez egy komplett marhaság. Mondjuk úgy, kevés sci-fi, fantasztikus film, űropera (a vonatkozó kategóriákat tessék személyre szólóan beosztani) jutott el hozzánk.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2012.08.18. 12:24:07

Az eredeti és a remake is teljesen más módon jó, de az élvezeti értékük majdhogynem teljesen ugyanolyan.

Parasite 2012.08.18. 12:44:21

@Trigon_: nem, kedves cinikus embertársam, a cikkben szereplő bődületes helyesírási hibákra gondoltam. az, hogy az én kommentemben van hiba, talán annyiból elnézhető, hogy én nem írok cikkeket, nem áll szándékomban újságírósat játszani. ellenben próbálok odafigyelni a hibákra, így ha találtál benne, akkor mi lenne nem humorizálnál, hanem konkretizálnád?

countrypecos 2012.08.18. 13:00:29

@Darkcomet: Forgasd ki a szavaimat nyugodtan. Megvan a véleményem, neked is meglehet a sajátod. A gondolatomat még sok módon kifejthettem volna, de nem akartam hosszan írni. Vitázni, meg ilyenek fennakadni nem kellene. Azért annyira sok sci-fi nincs, a mai napig sem. (Már ami élvezhető is.) Hidd el, láttam párat. A klasszikusokkal szerintem a jelenlévők többsége tisztában van. De nyugodtan sorold fel őket, hátha lesz olyan, ami én sem láttam és akkor megint lesz mit néznem. :)

Tehát akkor leírom, lehetett volna az eredeti Total Recall is jobb. Olyan lett, amilyen. Nekem is megvan itthon, lejátszom olykor-olykor. Teljesen nézhető és jó film. Nekem személy szerint ez a változat jobban tetszett. Ennyi.

countrypecos 2012.08.18. 13:02:35

@Darkcomet: Forgasd ki a szavaimat nyugodtan. Megvan a véleményem, neked is meglehet a sajátod. A gondolatomat még sok módon kifejthettem volna, de nem akartam hosszan írni. Vitázni, meg ilyeneken fennakadni nem kellene. Azért annyira sok sci-fi nincs, a mai napig sem. (Már ami élvezhető is.) Hidd el, láttam párat. A klasszikusokkal szerintem a jelenlévők többsége tisztában van. De nyugodtan sorold fel őket, hátha lesz olyan, amit én sem láttam és akkor megint lesz mit néznem. :)

Tehát akkor leírom, lehetett volna az eredeti Total Recall is jobb. Olyan lett, amilyen. Nekem is megvan itthon, lejátszom olykor-olykor. Teljesen nézhető és jó film. Nekem személy szerint ez a változat jobban tetszett. Ennyi.

(Bocs, de beakadt a netem :D, nem tudom hogy az előző átment-e.)

FayeFaye 2012.08.18. 13:37:41

@Parasite: Nem hiszem el, hányszor kell ezt elmondani. Ez egy blog, nem is profi blog, hanem hobbi blog semmi köze az újságíráshoz, az írók hobbiból írják, nem ez a munkájuk, nem keresnek vele pénzt, nincs olvasó szerkesztő, aki átnézi a szövegeket. Nincs egy hierarchia a "mi az írók" és "ti a befogadók" között, te is küldhetsz nyugodtan írásokat. A cikkeknek nem az a célja, hogy megmondják a tutit, hogy az író híres és gazdag legyen, hanem hogy elindítson egy beszélgetést egy virtuális baráti körrel, ahol mindenki véleménye egyformán érvényes.

Sanosuke 2012.08.18. 13:38:06

én elbeszélgetnék a vintage TR szereplőivel és stábjával mit szólnak a remakehez :)

Sanosuke 2012.08.18. 13:41:11

elindítom a szavazást.

ki a dögösebb/szexibb nő ? Backinsale vagy Biel ?

robbie90 2012.08.18. 14:04:06

Teljesen egyet értek a kritikával, talán annyiban nem, hogy nekem az akció jelenetek sem jöttek be annyira, hiába jók ma már a vizuális effektek, egy jó akciójelenethez az kevés, súlytalan volt az egész.
Erre a filmre a legjobb jelző talán az, hogy felesleges. Nem ajánlom senkinek, aki látta a Schwarzenegger félét annak azért nem, mert ez a közelébe sem ér annak, aki nem látta, az meg inkább nézze meg azt.

robbie90 2012.08.18. 14:08:42

@Sanosuke: Itt Backinsale volt, de azért Biel is tud az lenni, ha akar. :)

little2 2012.08.18. 14:30:09

@FayeFaye: Szerintem ezt a bejegyzést ki kéne rakni a fejlécre. Akkor talán többet érne. :) Bár a nyelvtannácik alapból szűklátókörűek, így lehet az is kevés lenne.

Parasite 2012.08.18. 14:32:26

@FayeFaye: nem a mondanivalóval volt bajom. a helyesírással. mert zavaró. léteznek helyesírás-ellenőrző megoldások. aki veszi a fáradtságot cikket írni, mert még egyszer mondom, újságírósat játszik, mert arra számít, hogy 1-nél többen el fogják olvasni az irományát, akkor legyen már felénk és maga felé nézve annyira igényes, hogy átnézeti egy ellenőrző programmal. vagy ő maga átnézi legalább párszor.

FayeFaye 2012.08.18. 15:32:29

@Parasite: nekem is az "újságírást játszik" kifejezéssel van problémám, ami egy olyan elavult tekintélyelvű világnézetről árulkodik, hogy csak szakértők foglalkoznak mindennel (újságírók írnak újságot újságírói diplomával), tehát aki valamilyen témával foglalkozik az vagy szakértő vagy annak tetteti magát. Ez ma már nem így néz ki, mindenki azt ír, ami neki jól esik, ha tetszik blgot indíthatsz a vaj köpülésről, max. senki nem olvassa el, aki pedig elolvassa a saját akaratából teszi, nem fizetett érte semmit, tehát az író nem is tartozik neki semmilyen kötelezettséggel. Én is kiakadok, ha 5 000 ft-ért veszek egy nyomtatott könyvet, és tele van helyesírási hibákkal, mert ott van valaki, akinek ez a munkája. De ha az átlagosnál jobb helyesírási készséggel rendelkezel, neadjisten magyar tanár vagy szerkesztő vagy, és ingyen és a saját idődben - ahogy az író is írta a cikket - vállalod a megjelenő cikkek lektorálását, dobj egy emailt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.18. 15:37:05

@FayeFaye: ott nem is egy valaki van akinek az a munkája, hogy mire 5000ért megveheted addigra ne legyen benne hiba...

FayeFaye 2012.08.18. 15:47:29

@doggfather: és sajnos így is akad, az elektornikus könyvekről nem is szólva, amikben szinte sokkoló a szöveg minősége, mintha egy olyan kiadásért fizenél, amit valaki fénymásolt és összetűzött egy gémkapoccsal, pedig azokat sem adják ingyen:/

a8zoli 2012.08.18. 16:10:39

megnéztem és nekem ez 1x nézhető alkotás marad.
a látvány az komoly és igazából 3 dologból rakták össze : szárnyas fejvadász , én a robot és a nagy bánatomra nagyon kevés Fallout . erre jobban rámehettek volna mert itt sok sok lerombolt és pusztaság is komolyabb látvány és nem mondjuk 25x a szárnyas fejvadászt másolni. a történet meg középszerű semmi extra. nekem a schwarzis régi sokkal jobban tetszett sorry 6 p. ;)

Trigon_ 2012.08.18. 17:19:30

@FayeFaye: "A videojátékot játszók átlagéletkora meghaladja a 30 évet, és összességében több nő játszik..."

Ez nagyon izgalmasan hangzik, de azért sokunk vágya teljesülne, ha erről bármi megtekinthető forrást meg tudnál nevezni, mert az én képzelőerőmet meghaladja, hogy harmincas anyukák nyomatják a Call of Dutyt. Ha esetleg olyan dolgokra gondolsz, mint a Sims, vagy ez a Sex and the City (gondolom, a sorozathoz lehet köze), arról elhiszem, a harmincas anyukák a horoszkópokra is nagyon buknak. De a kitételemmel nyilvánvalóan nem rájuk céloztam.

@Parasite: HA találtam benne? A konretizálással éppenséggel te is adós maradtál, mert elég karcos dolog egy poszthoz összesen annyit kommentelni, hogy "helyesírás!!!!". De akkor konkretizálok, ha ez a kívánságod. Kezdjük azzal, hogy a mondatokat nagybetűvel kell kezdeni, ez egy régi hagyomány, szinte elvárás, főleg azoktól, akik a helyesírásra érzékenyek. "sem idő sem energia sem pénz", én itt két vesszőt is nagyon el tudok képzelni. "szintelen szagtalan hosszúra nyúlt trailer", ezzel ugyanez a helyzet, de az egyik vesszőt bátran kiválthatod egy kötőjellel. richter, kuato, kate beckinsale, michael ironside, ezek tulajdonnevek, már csak az illem miatt is dukál a nagy kezdőbetű. Nálad csak ezeket a hibákat haláltam, de hangoskodó helyesíráskövetelőtől nekem ez is sok. Ha a konkrétumokat kívántad. De egy poszt után sosem helyes, nem is illendő a helyesírásról hosszú vitákba bonyolódni.

@Sanosuke: "ki a dögösebb/szexibb nő ? Backinsale vagy Biel ?"

Kérdésed messzemnően költői. :-)) Beckinsale, még mindig a leggyönyörűbb ismert színésznők egyike, ezt hittel állítom.

Parasite 2012.08.18. 17:44:34

@Trigon_: örülök, hogy csak ennyi hibát találtál. a vesszőkkel kapcsolatban teljesen igazad van, lustaságból szoktam kihagyni. ugyanúgy a nagybetűket is azért nem használom, mert nincs kedvem lenyúlkálni a shifthez. kényelmetlen. szerintem ez ma már teljesen általános az interneten, általános beszélgetésnél (mondhatni csetelésnél), de majd mindjárt rákeresek, ha mégis paraszt szokás, megpróbálom visszaszoktatni magam a használatára. cikket nem így írnék.

@FayeFaye: pedig számomra teljesen nyilvánvaló, hogy aki blogot vezet és leírja bizonyos dolgokról a véleményét időről időre, az valamiféle újságírást mímel. reményeim szerint próbálja betartani annak formai szabályait, nem csak összehány néhány gondolatot. de ne legyen igazam, akkor is tartom magam az előző kommentem második feléhez, miszerint tisztelje meg magát és mindazokat, akik elolvassák amit írt, hogy átnézi és hibáktól mentesen adja ki a kezéből az irományt. nem kell lektorálni, egy "rosz" jellegű hibát, vagy kihagyott betűket tökéletesen javít egy komolyabb szövegszerkesztő.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.18. 18:01:07

@Parasite: szóval aki blogol annak illik betartania a szabályokat, aki kommentel annak nem?!

BeniMan 2012.08.18. 18:14:33

Na akkor visszaértem az egy napos pihenőből. Jó látni a sok kommentet meg h mennyien olvasták már az írást. :)

Előre elnézést mindenkitől a hangnem miatt de kicsit kezd elszállni az agyam.

Na de térjünk rá a lényegre.@Parasite: Pár száz cikk, kritika után azt hiszem mondhatom, hogy ha normális hangvételű kritikát kapok az írás minőségéről, a helyesírásról, amink a segítő építő jelleg a célja, azt megköszönöm itt a kommentben is és javítom, odafigyelek a dologra még jobban. Nem egyszer előfordult hogy szólt valaki negatív kritikát fogalmazott meg amelyből tanultam és utána jobban odafigyeltem a készülő írásra. Vissza lehet olvasni a filmkritikák utáni kommenteket. Egyszóval nem vagyok az a sértődős fajta, szerintem a visszajáró kommentelőink ezt tanúsíthatják.

Sajna azonban időről időre előfordul, hogy egy "magyar tanár" beszabadul az indexről és pofátlan hangnemben elkezdi osztani az észt és ezt egyre nehezebben tolerálom.

Mert legyünk őszinték, itt ebben az írásban nem Kazinczy Ferenc anyanyelvének megbecstelenítéséről van szó, hanem pár vesszőhibáról és elgépelésről, a szöveg vége felé, amely engedtessék meg, de úgy gondolom h elnézhető egy blogon amelyet a munka mellett csinál pár lelkes mozinéző. De garantálom hogy százalékosan nincs több hiba benne mint az Élet és Irodalom e havi számában vagy az aktuális Vox Mozimagazinban. Ezeknek a kommenteknek amiket ide böfögsz, semmi értelme csak az hogy kötekedhess valakivel...
De hogy őszinte legyek amíg 15 - 20 ezer ember olvassa az írásainkat és azoknak a 90%-a meg van elégedve a munkákkal, addig leszarom a véleményed....

Amúgy pedig a való életben is az "újságírót játszom", ez a munkám, feljogosít rá a diplomám...

BeniMan 2012.08.18. 18:18:10

Ó és még valami. A Filmdroidot mozinézők, filmrajongók csinálják. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, egyszerű mozinézők, akik írásba foglalják a véleményüket.

Sanosuke 2012.08.18. 19:51:03

@Gibbons: Freddie Prinz Junior jobb lett volna ? :D

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.08.18. 21:45:26

@BeniMan: ez esetben ne nevezzük kritikának az itt megjelent írásokat : )

@doggfather: igen, szerintem ez így okés

hogy én is beleugassak a témába, először és utoljára, a küllem valamiféle igényességet sugall, akár saját magunkkal szemben. persze minden hibának van oka, de hála a felület adta lehetőségeknek ezer alkalmunk van javítani.

@Trigon_: ha már így lepolkorrektezted a médiát és szóba jött a Call of Duty, ott az amcsik atomot dobnak ám saját magukra : D

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.08.18. 21:47:42

ja, és mielőtt félreértésbe keverednék és bárki támadna, hogy itt kardoskodok; az írás jó, tartalmilag semmi bajom vele, nekem formailag nem jön be (és itt nem a helyesírásra gondolok), de legyen az a legkisebb baj.

Darkcomet 2012.08.18. 21:48:53

@countrypecos: Nem forgattam ki a szavaidat. Te azt írtad, kevés készült akkoriban, én meg azt, hogy ez nem igaz, csak kevés jutott el hozzánk. Az, hogy ezek a filmek milyen minőségűek voltak, már más lapra tartozik, de ha őszinték akarunk magunkhoz lenni, manapság is igen kevés a minőségi sci-fi, függetlenül attól, hogy mennyi készül.

Filmcímeket nem fogok sorolni ebből az időszakból (mondjuk úgy, hogy a nyolcvanas évekből), de pl. a poszt apokaliptikus filmek ebben az időszakban élték a fénykorukat, kismillió ilyen-olyan film készült ebben a témában ilyen-olyan minőségben.

BeniMan 2012.08.18. 21:58:14

@dzsoni szánsájn: Had pontosítsak. Az a lényeg h nem filmkritikusok vagyunk hanem filmrajongók, mozinézők akik a saját szemünkön keresztül írjuk meg a véleményünket, írunk kritikát.

Amúgy mire gondolsz a formaiságon belül?

countrypecos 2012.08.18. 23:21:46

@Darkcomet: Tök mindegy, belekötöttél a kommentembe.
Minden kis vacak filmet meg említeni sem lenne érdemes. Én nem a mennyiséget, hanem a minőséget nézem. :)

@BeniMan: Ez az utolsó két kommented tetszett. :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.19. 07:08:03

@dzsoni szánsájn: nem mondhatod komolyan, hogy az írónak mindent be kell tartania, a kommentelőnek semmit, sőt még számon is kérhet az írón?!

Mert esetünkben ez történt. Parasite elismerte, hogy ő maga sem tart be alapvető helyesírási szabályokat (nagybetű a mondta elején), de kikéri magának, hogy a cikkíró nem tart be valamit.

És ha van különbség cikk meg komment között, akkor hol a határ?? Mi van abban az esetben (volt már rá példa itt is), hogy egy hírhez valaki hosszabb kommentet írt, mint maga a bejegyzés volt.
Akkor se kell neki betartania, csak a bejegyzőnek??

Parasite 2012.08.19. 12:57:41

@doggfather: aki blogol (cikket ír) annak feltétlenül be kellene tartania igen. aki kommentet ír az szerintem lehet kicsit hanyag, ami nem azt jelenti hogy a muszáj-t ly-nal írja.

Parasite 2012.08.19. 13:02:23

@BeniMan: hű beniman, magas a labda! az én hangnemem pofátlan és én fröcsögök? olvass már vissza legyél kedves, hogy kettőnk közül kinek a stílusa hagy némi kívánni valót maga után! elég nagy szegénységi bizonyítvány, hogy diplomás újságíró létedre megengeded ezt a stílust magadnak! hülyegyerek.

BeniMan 2012.08.19. 13:10:39

@Parasite: hát igen a stílus maga az ember... Most erre mit mondjak? Nem kell megszólalnom, lejáratod te itt magad egyedül is... :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.20. 09:01:04

@Parasite: elég szomorú ha tényleg komolyan gondolod, hogy te lehetsz hanyag, sőt büszke is lehetsz rá, közben másnak fel is róhatod ugyanazt...

istvan-76 2012.08.20. 10:38:09

Előre is bocsánatot kérek:
nekem rohadtul nem jött be a film,pedig a látvány gyönyörű (Blade Runner/Minority Report jut fejembe róla), a színészek hozzák amit és ahogyan kell...de valami nagyon nem jó...biztosan velem van a baj.
Az eredetit nem lehet felülmúlni.

kilgortrout 2012.08.21. 13:18:41

@Sanosuke: Emiatt (???) viszont jó filmben játszhatott, mint pl. az In Bruges.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.19. 18:53:51

megnéztem végre én is.

a könyvet nem olvastam, az eredeti filmre nem emlékszem, vagy nem láttam.
Ez a film nekem amolyan jövőbeli bourne film lett.
süti beállítások módosítása