Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Shrek a vége, fuss el véle (Shrek Forever After)

2010.07.14. 21:52 koimbra 59 komment

Sokat változott Shrek világa az első részhez képest, a kövér, zöld ogre akkor boldogan élt egyedül, most pedig már házas ember 3 aranyos kis csöppséggel, legjobb barátja, a Szamár pedig gyakran becsörtet hozzá a gyerekeivel.  Shreknél azonban betelik a pohár, szeretné, ha újra minden a régi lehetne, mikor még féltek tőle a népek , mikor lakhelye nem volt turistalátványosság, mikor még a parasztok reszketve dobták fel a vasvillájukat és nem kértek rá autogrammot. Ezt a helyzetet használja ki a gonosz és hataloméhes Rumpelstiltskin, aki szerződést köt a letört ogréval, hősünk azonban elkövet egy nagy hibát, nem olvassa el figyelmesen az aláírt dokumentumot,   óvatlanságának „hála” nem olyan helyzetekbe kerül, mint amilyeneket elvárt volna.

Az első rész kiváló szórakozás volt, rengeteg poénnal, vicces helyzettel és sok ismert mesefigurával, a folytatással sem volt nagy gond, a problémák a harmadik felvonásnál kezdődtek, a franchise rajongóinak nagy része csalódottan távozott a mozitermekből, fő bánatuknak leginkább a poénok újrafelhasználását és az ötlettelenségét emelték ki, megkondult a vészharang, a készítők hallhatták ugyan, de a fejeseknek, akiknek dollárjelek vannak a szemük helyén bizony ez eléggé hidegen hagyta, úgy gondolták összedobatnak még egy epizódot és a legeslegutolsó Shrek filmként reklámozták, több rész már nem érkezik, ezzel még több embert lehetett (volna) a mozikba csábítani, mivel ki ne lett volna kíváncsi a jó szívű behemót utolsó kalandjára. Ugyanakkor a producerek fejében már meglehetett a koncepió, tudták hogy miféle alkotás fog születni, nem is tartottak nagy ötletbörzét, az alternatív univerzumot szépen előrángatták a kalapból. Ebben a világban Shrek nem mentette meg a toronyból Fionát, Mézi gladiátorharcos lett,  a Szamár kocsit húz, a Kandúr egy elhízott jószág,   Rumpel  pedig boldogan csücsül a trónon, boszorkányai pedig szabad garázdálkodnak, láncos vaskoponyákkal fogják el a mesefigurákat. Ogresereg szerveződött, melynek élén Fiona áll.


Az animáció, illetve a képi világ mutatós, meglátszik, hogy nem egy olcsó produkció, de ami igazán számít, az nem a pazar külső, hanem a belső. Már az előző részeket is poénok vitték a hátukon, itt azonban rendesen spóroltak a humorbombákból, a viccesnek szánt szituációkon vagy szövegeléseken nem lehet mosolyogni vagy nevetni. A Szamár most is folyamatosan mondja a magáét, azonban alig akad egy-két olyan mondat, amelynél el lehet ereszteni egy mosolyt, az alkotás legjobb pillanatai azok a jelenetek, mikor Kandúr és a Szamár együtt vannak. Hiba volt Mike Mitchellre bízni a rendezést, nem tudom mi győzhette meg a stúdiót, hogy ő a megfelelő személy a direktori posztra. Vajon a Tök alsóval vagy a Túlélni Karácsonyt vígjátékkal győzhette meg a producereket?

Sajnálatosan a mellékkarakterekkel sem tudták feljavítani a negyedik részt, a mesefigurák túlságosan is a háttérbe szorultak, bár inkább úgy tűnik, hogy beleerőltették őket, hogy ne legyen senkinek hiányérzete, de hogy hova kerülnek a játékidő alatt az már senkit nem érdekelt. Rumpelt nem tudták kellően gonoszra megalkotni, inkább egy általános iskolás gyerekre hasonlít, akinek kijárna két tasli, csakhogy ez a főgonosz még egy pofont se érdemelne, a fejvadásza, a Patkányvadász fuvolás láttán pedig az ember csak mereszti a szemét, hogy mégis ezt hogy gondolták.


Alaposan mellélőttek a Shrek 4-gyel, egy teljesen unalmas és humortalan animációs film lett belőle, amiben a csöppet komorabb világot tártak elénk. A Toy Story 3-ban képesek voltak arra, hogy a nem túl sok humorbomba, illetve a sok kilátástalan helyzet ellenére egy teljesen izgalmas és szórakoztató mű szülessen, az ogre új történetében pedig a vicces és drámai helyzetek nagy része kiábrándító. Szomorú, de a film 30 %-nál többet nem ér, a vége előtt pár perccel bátran be kellett volna fejezni, így biztosan (bár úgyis találnának rá módot, hogy Shreket visszahozzák) nem vennének a fejükbe újabb folytatást, remélhetőleg a Csizmás Kandúr jövő évben bemutatásra kerülő ennék csak jobb lesz, bár elég nehéz lenne alul múlni ezt a művet.

imdb: 6,7
rottentomatoes: 58 %

Büdzsé: 165 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 234 millió dollár
Eddigi összbevétel: 457 millió dollár

Címkék: animáció shrek iromány franchise sequel 30 % shrek forever after

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr292152227

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Shrek a vége, fuss el véle (Shrek Forever After) 2010.11.27. 10:21:03

Alapsztori: Shrek meghasonlik önmagával, a gonosz Rumpelstiltskin pedig ezt kihasználva szerződik vele. Shrek megszűnik létezni, Rumpelstiltskin pedig átveszi a hatalmat.Húzónév: -Műfaj: animációs, fantasy, vígjátékTrailer ittAmire számítottam: Nem vol...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2010.07.14. 22:08:41

De szar filmeket csinálnak a fajtársaimról mostanában.

Spawn85 2010.07.14. 22:24:54

Nekem a "Shrek 2" a kedvencem. Az első rész is jó volt. A harmadiktól viszont lejtmenet. Én azért erre is adtam erős jóindulattal egy 6/10-et, mert egyszer-kétszer azért elmosolyodtam, de az első két részhez képest nagyon gyenge.

bernstein 2010.07.14. 23:19:37

Ugyanaz, mint az Avatar. Látványra jó, tartalomra megbukott.

pazola 2010.07.15. 08:15:09

A humorbomba szo egyszer is sok volt..

Ballabás Dániel 2010.07.15. 08:17:14

Tegnap láttam. Szar volt, nem ajánlom senkinek.

Bla-bla-bla 2010.07.15. 08:21:19

Nos. A lányom oda volt érte. A nejem szintén. A fiamnak is tetszett. Bár mi nem fanyalogni, hibákat keresni mentünk....

eloszto · http://eloszto.hu 2010.07.15. 08:24:28

Szintén tegnap, és nem tetszett.

kpityu2 2010.07.15. 08:26:13

Ahogy a bevételt látom, azért hozza amit kell.:D

beavereater [AT] 2010.07.15. 08:26:29

A kislányom kimondottan jól szórakozott rajta, és mi szülők sem unatkoztunk. Tény és való, hogy nem volt könnyen emészthető nyári gegparádé, mint az első (két) rész, már maga az alaphelyzet is elgondolkoztató volt.
Érdekes, a hétéves kislányom észrevette, miről is szól a film, a posztíró meg nem :)

kaamir 2010.07.15. 08:28:11

Hát igen, ez már csak a pénzről szól, ezért ilyen kínosan erőlködős az egész.

Tulajdonképpen ez az első rész, csak máshogy elmesélve, és annak minden erénye nélkül.

beavereater [AT] 2010.07.15. 08:32:41

@kaamir: az első rész máshogy elmesélve? És vannak erényei az első résznek?

Mit nem mondasz... :)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.15. 08:39:54

'sztán mondja kedves koimbra! Maga másutt is firkál vagy khm... finoman átemelt egy más oldalon megjelent írást? Merthogy az itt megfogalmazottakat mintha már más oldalon is olvastam volna... (sajna nem emlékszem, hogy magyarul vagy angolul)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.07.15. 08:44:13

Egyszer nézhető volt... bár tény, hogy se erre, se a harmadik részre nem emlékszem már. Az első kettő maradandó volt, jó pár szállóigévé nemesült poénnal.

Ottvagyunkmár?

teabore 2010.07.15. 08:47:59

A lényeg megint a végén van:
"Büdzsé: 165 millió dollár
Eddigi amerikai bevétel: 234 millió dollár
Eddigi összbevétel: 457 millió dollár"

Több a bevétel, mint a kiadás? Naná, szóval a stúdió számára ez a projekt teljesen sikeres volt.

Azt viszont, hogy miért kell minden filmnél előrángatni, hogy mennyibe került és mennyit hozott és ez alapján megítélni egy filmet, soha nem értettem. Számos olyan filmet lehet találni, ami néhány millió dollárba kerül maximum, de a történet, a stílus és maga a film kenterbe veri a "hálivúdi" szuperprodukciókat - persze, ezek azok a filmek, amik az átlagos mozibajárókat nem érdeklik, sőt, jónéhány alkalommal be sem kerül a moziba, hanem kijön DVD-n (pl. Producerek).

2010.07.15. 08:52:54

nekem csak az első tetszett, de az nagyon.

wu wei 2010.07.15. 09:02:55

"Szomorú, de a film 30 %-nál többet nem ér, a vége előtt pár perccel bátran be kellett volna fejezni, így biztosan (bár úgyis találnának rá módot, hogy Shreket visszahozzák) nem vennének a fejükbe újabb folytatást, remélhetőleg a Csizmás Kandúr jövő évben bemutatásra kerülő ennék csak jobb lesz, bár elég nehéz lenne alul múlni ezt a művet."

Szedd már szét 2 mondatba legalább :) Amúgy a film tényleg szar :( Kár érte :/

movhu 2010.07.15. 09:07:38

Hát gyerekek:

Büdzsé: 165 millió dollár
Eddigi összbevétel: 457 millió dollár, és még hol a vége?

Ettől kezdve a készítők szerintem azt is lesz*rják, ha a fél világ szerint nézhetetlen.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.15. 09:09:37

@beavereater: komolyan. Ennyire nem vagyok otthonos a bloggerek világában.

BTA 2010.07.15. 09:09:51

Tegnap láttam és szerintem jó volt.
Ki tudott kapcsolni fejben, nem volt unalmas, talán nem volt annyira nevettető, mint pl. az első rész, de lehetett rajta szórakozni. Egy animációs filmtől azért nem kellene túl sokat várni... aki meg eleve fanyalogva ül be rá, az minek megy oda????

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.15. 09:11:07

Van olyan mozi, ahol szemüveg nélkül is 3D-ben lehet megnézni? És olyankor végig 3D?

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.07.15. 09:13:23

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Muti hol olvastad ugyanezeket a sorokat. Szerintem nem én vagyok az egyetlen, akinek nem tetszett a film.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.07.15. 09:15:19

@beavereater: Saját magam hoztam össze az irományt és ha tetszik valami, akkor pozitívan írok róla, ha meg nem, akkor lehúzom.

Archenemy 2010.07.15. 09:16:22

Szerintem nem szar, sőt. Jó az alaphelyzet.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.15. 09:17:13

@koimbra: mint mondottam volt, nem emlékszem. De szinte 1:1-ben ugyanezek a kifogások voltak felsorolva.

Donor 2010.07.15. 09:22:07

Szerintem jó volt.
Első két részt persze nem üti meg a sok újrahasznosított és nem túl gyakori poén miatt, de jó történet volt.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.15. 09:23:02

@koimbra: kérdés volt, nem gyanusítgatás. Viszont ha te annak vetted... hmmm... valaki előtted emlegette a hazai blogszféra erkölcsi érzékét...

madárijesztő 2010.07.15. 09:23:56

Pfejj, múlt héten csütörtökön rohantam a moziba, hogy megnézzem, hatalmas csalódás volt. Rumpel helyett kellett volna egy másik gonosz, a többi mesehőst is többször kellett volna szerepeltetni és a poénok olyan halványok voltak

madárijesztő 2010.07.15. 09:28:50

@beavereater: LOL:D Minden animációs filmnek van manapság mondanivalója, de nem azért ül be az ember, hogy élvezze? A hét éves kislányodnak tetszett, a gyerekekkel mindent meg lehet etetni sajnos. De míg az első két rész még a felnőttek többségének is tetszett, ez pedig sokak szerint a felnőtteknél enyhén szar volt

balra 2010.07.15. 09:29:02

Lányomnak bejött, ha ő boldog, én is az vagyok. Én meg nem láttam.

Amorphis 2010.07.15. 09:30:46

Nem értem a sok fanyalgót! Ez egy igen tisztességes befejező rész volt. A korábbi részek legfőbb humorforrását a filmes utalások, kifigurázások adták. A harmadik részre ez a lehetőség azonban eléggé kimerült, így el is hagyták. Ez egy "sima" családi mesefilm lett a korábban megismert szereplőkkel, néhány alappoén (a Csizmás "nézése") visszaemelésével.
Igenis van benne rengeteg poén, legalábbis az egész mozi szinte végig röhögött a filmen, tehát valszeg nem csak én láttam így. Például a "bömbölj" kisfiú, vagy a Shrek begyűjtés ( Gepetto mint ogre) kifejezetten poénos volt sztem. Az első két rész színvonalát nem éri ugyan el, de a harmadik résznél igenis sokkal jobb a befejezés. A ma tapasztalható animációs filmdömpingből még messze kiemelkedik a franchise utolsó darabja is.

Gryllus Villamos 2010.07.15. 09:36:50

Kellett volna még humorbomba ebbe az írásba.

jog-ász 2010.07.15. 09:48:35

az igaz hogy jok voltak régen a poénok, de ez legalább igazi mese volt, konfliktus és izgalom is volt benne, legalább is a körülöttem lévő gyerekek nagyon élvezték.
szerintem az nem baj ha egy mese tényleg mese és nem csak idióta poénok egymásra hányva.
én ezért szerettem a Fel!-t is. semmi poénos nem volt benne de izgalmas mese volt, győzött a jó és boldogan ment ki mindenki a mozibol.

f61g 2010.07.15. 09:52:35

Az a helyzet, hogy nekem pl. nagyon tetszett. Sokkal jobb, mint a 3. rész, és más, mint az első kettő. Kicsit komolyabb az üzenete (az ilyesmit az Index cikkeinek nagy részében nem "cool" észrevenni...), és valóban nem annyira poéngyár. De azért baromi jókat röhögtem rajta, a kövér macska szerintem szenzációs. Az egész családnak tetszett, érdemes megnézni.

littlerock 2010.07.15. 09:55:05

Tegnap megnéztük... Mi a baj ezzel a rajzfilmel??? Az emberek gondolkodásmógja az ami kritikán aluli!!! Gondolkodjunk már egy kicsit!!! Ez egy rajzfilm, semmi több. Milyen világmegváltásra várunk a moziban??? Lassan, de biztosan bekerít minket az elégedetlenség. Hány olyan ember van, aki nem nyúl az asszonyhoz, mert nem olyan mint egy pornószínésznő? Hány olyan elégedetlen ember van, aki fanyalogva ül be a 4 évvel ezelőtt megvett autójába, pedig akkor minden álma ez volt, de ma már sokkal több szebb és jobb van??? Milyen jogon követelünk magunknak mindig többet és jobbat???? A cikkíró, meg menjen művészfilmet nézni. Ez a mese a gyerekeknek tetszik, mi kell ennél több?????????

Picurigor 2010.07.15. 10:02:25

Én megnéztem a menyasszonyommal, és bár valóban nem ütött akkorát, mint mondjuk az első kettő, azért ez is aranyos film volt, én jól szórakoztam rajta.

És hogy mennyire lehet nehéz alulmúlni? Nos, ezt nemtom megítélni, de nekünk, magyaroknak, a Kis Vukkal biztosan sikerült.
Úgyhogy szerintem ne fikázgassuk a külföldi animációs filmeket, hanem bölcsen hallgassunk...

eszemmegáll 2010.07.15. 10:02:42

Ez a Shrek nem az a Shrek...
Az első résszel tényleg nem vetekedhet semmi, az friss, vicces, ötletes volt. Ez a rész szerintem is jobb a harmadiknál, egész új megközelítéssel indult, még felnőttek számára is elgondolkodtató mondanivalója volt (lehetett volna). Engem sokáig lekötött és kíváncsian vártam, hogy mit hoznak ki belőle. Aztán rájöttem, hogy a szokásos holliwoodi megoldás lett: jó ötlet, szép kivitelezés, de végül egy agyoncsapott szirupos történet ami nem is tudja, hogy most mi akar lenni és mit akar mondani...:(
Igy végül tényleg csak egy szép, de elbaltázott, elnyálazott film lett, amit egyszer (az első részre tekintettel) meg lehet nézni, és néha még őszintén nevetni is lehet rajta.

Ezzel együtt kár érte...!!!

BaLee 2010.07.15. 10:03:55

Nem volt akkora nagy eresztés. A kandúron meg a szamáron lehetett néha azért jókat vigyorogni.
A 3D megdobta az összhatást.

Egyszer nézhető volt, nem bántam meg, hogy elmentem.

Viszont sok helyen látszottak az erőltetett poénok.

eszemmegáll 2010.07.15. 10:04:58

Kár érte, mert sokkal sokkal több volt ebben...

kompi · http://filmtrailer.hu 2010.07.15. 10:06:47

Legalább azt biztosan elmondhatjuk, hogy ennél rosszabb már nem lesz.

agi02 2010.07.15. 10:15:05

Szerintem vállalható.

A fanyalgást gondolom az is okozhatja, hogy a mesehősök poénjaihoz sokkal jobban kell ismerni a Grimm testvérek mesevilágát, mint az Magyarországon elterjedt.

(a Patkányfogó és Rummpen is onnan lehetett volna ismerős)

smartdrive 2010.07.15. 10:15:48

látod, és mégis eltart egy blogot

Viktus 2010.07.15. 10:24:35

Nem volt olyan jó, mint régen, de nézhető-szórakoztató ez a rész is.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.07.15. 10:25:06

Nekem kifejezetten bejött, hogy végre nincs másodpercenként új, pihentagyú filmes kikacsintás, hanem kapunk egy sötét mesét, aminek van eleje, közepe, vége, meg szájbarágós tanulsága. És azért az animátorok is eléggé odatették magukat. Ez a trilógia lezárása, nem a 3. rész. :)

Oleg Gontar 2010.07.15. 10:43:57

az elso resz is rossz volt a fingon kivul keves mas poen volt. A 2. resz az tenyleg fasza volt.

Elkeveredett 2010.07.15. 10:59:22

Nekem bejött. A kis pszichopata törpe nagy arc volt, a kardos menyecske szerep jól áll Fionának, azt meg szeretem, ha egy filmben móresre tanítják a háromgyerekes tökiket, akik azt hiszik, nem jó nekik. :)
Utolsó, azt mondod? Kár. Én akár sorozatban is bírnám.

Spawn85 2010.07.15. 11:12:23

@Bla-bla-bla: Én sem úgy ülök be egy filmre eleve, hogy na ez akkor most tuti rossz lesz, vagy hogy hibákat keresnék.
Ahogy mondtam az első két Shrek nagyon tetszett, a harmadik már nem, de reméltem, hogy ez a negyedik jobb lesz. Így is ültem be megnézni. De nem tetszett. Ennyi.

Spawn85 2010.07.15. 11:18:32

De egyébként mint minden film, ez is olyan, hogy van, akinek tetszik, és van akinek nem. Úgyhogy szerintem értelmetlen emiatt egymásnak esni...

Donor 2010.07.15. 11:31:10

@agi02: Igen, valószínűleg ez lehet a gyökeresen eltérő vélemények hátterében.
Az előző részek nagyon alap közismert mese sablonokat és csomó közismert aktuális filmet figuráztak ki, ez pedig inkább a régi mesékre épített, amit az amerikai rajzfilmeken nevelkedett nemzedék már nem ismer, hiszen Disney nem dolgozta fel az összeset :)

2010.07.15. 12:00:05

én sose értettem miért van mindenki úgy oda érte, ez a shrek-mánia az agyamra megy már. az első részt láttam, annyi elég is volt, nem hagyott maradandó nyomokat bennem. legutóbb azt hiszem a Némó nyomában volt ami igazán tetszett. azóta hetente jönnek ki ezek a a vacak animációs filmek, rendes igazán jó mesék meg már alig készülnek sajnos. Fantastic mr fox! na azt imádom. ajánlom mindenkinek. az tényleg vicces és nagyon szerethetők benne az állatok. sokkal jobb rájuk nézni, mint ezekre a számítógépes förmedvényekre (tisztelet a kivételnek).

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.07.15. 12:31:42

Fű, na lekerült az indexről az irományom, néhányan azért itt vezették le a feszültséget, ahogy látom:) Egyébként kétszer nem lehet leírni, hogy humorbomba?:D
@littlerock: Az első három rész nekem tetszett, ez meg nem és akkor már nézzek művészfilmet? Röhej.
Mellesleg nem értem, hogy mit kell ezen felfogni, de tényleg. Nevetni, szórakozni akartam, szeretni szerettem volna ezt az izét, de elbaltázták.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.07.15. 13:59:55

@efes: Jah:) De ha azt írtam volna, hogy mennyire jó mese, akkor meg azok dobáltak volna itt szép, kedves szavakkal, akik szerint meg marha rossz volt.
Még jó, hogy már edzett vagyok:D

Brekicc 2010.07.15. 18:35:52

A Shrekből az első rész volt elfogadható kategória a többire csak 3 betű illik. FOS.

Én akkor fogadtam meg hogy nem nézek meg több shreket, amikor az X.-ik részben Merlin füves pipázik és aztán a készítők ezt még jópofának is tartják. Mondhatom hogy nem véletlen hogy Amerika ott tart ahol.

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2010.07.15. 19:05:19

Nekem a második tetszett a legjobban, de csak második megnézésre. Rengeteg a rejtett poén.
süti beállítások módosítása