Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

A nagy (?) akció poszt

2011.01.27. 20:20 koimbra 67 komment

Vélemények akciófilmekről, az újakról, a régiekről és a várhatóakról. Mi volt anno, mit szeretnél látni a jövőben, mit lenne jó megtartani és mit nem kellene erőltetni.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr972952469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

COLT 2011.06.02. 20:55:51

Na, most már hogy működik úgy érzem megkezdeném én a témát, ha nem baj ;) Igazándiból szerintem a mai akció filmek rosszak, nincs bennük annyi "szív", és "hangulat", mint a 80-as években, és igazi akciósztárok sincsennek. Illetve lennének, csak azok meg minden gagyi szarban játszanak. Örökzöld marad a Commando, a rambo, a Die Hard, de azért már valami új se lenne rossz, néha:)

A nép fia 2011.06.02. 22:46:35

@COLT: Tulajdonképp a világ változása miatt tűntek le ezek a "hősök". A '80-as évek végéig az USA képviselte a Nyugatot, az erőt, amely megállítja a SZU-t. Kellettek ezek a karakterek, ezek a filmek, hogy demonstrálják Amerika mindenhatóságát, legyőzhetetlenségét. De figyeld meg, hogy 1991 után, amikor a SZU felbomlik, az akciófilmek érdektelenné válnak. Eltűnnek ezek a titánok, leáldozik a félisteneknek. Mert a társadalom már nem igényli őket. Egyfajta útkeresés, morális válság lesz úrrá a közhangulaton és ~ízlésen.

Ennek az útkeresésnek és elveszettségnek az ellensúlyozására születtek a vicces akciófilmek. Tucatnyit lehetne sorolni. Ugyan ez az akció-vígjáték műfaj már korábban is létezett, a 90-es években érett meg igazán. Az addig kőkemény igazságosztókból poénkodó feka rendőrök, mulatságos helyzetekbe kerülő alakok kerültek. A domináns színek a tipikusan kaliforniai páva-ruhák lettek: hawaii ing, színes csíkos ingek á la Benetton, kihívó viselet. Nézzétek meg mondjuk a Kíméletlen kaméleont. Tipikus példája.

A 2000-es években megint kialakult egy sötétebb tónus. Már a poénos figurák levetkőzése is megtörtént. A középpontba az ember, az egyén története került, és az egyén szenvedése, katarzisa, gyakran felmerülő elemként az elveszettség és a kitaszítottság (Gladiátor, Bourne-trilógia, Batman Begins, Az ember gyermeke, Sin City, Kick-Ass, stb.). Az identitását kereső ember lett az új korok hőse. Ezen felül megjelentek a pozitív antihősök, amelyek korábban nem voltak jellemzőek. A fennebb említett Sin City zsúfolásig van antihősökkel, mégis szurkolunk nekik. Megkockáztatom, még valójában Wolverine is antihős a maga nemében, kár, hogy a film nem jól sült el. De a Machete, vagy a Hobo with a Shotgun szintén kiváló példa az antihős-kultuszra.

A legújabb tendencia, amit kialakulni látok, az pedig a moralitást feszegeti, a jó és rossz között elmossa a határokat. Az Eredet erre az iskolapélda, de a most megjelent X-MEN: Az elsők is ilyen irányba mozdult el. Nem igazán lehet megtalálni a vonalat, ami a két oldal között húzódik.

És persze ilyenkor jön The Expendables, ami felidézi a régmúlt "dicső" titánjait, nosztalgiával emlékszünk vissza az esztelen hentelésre és a megállíthatatlanul előre nyomuló tesztoszteron-hegyekre.

Hát... így látom én az akciófilmeket.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.03. 09:53:03

Ehhez kapcsolódóan itt egy poszt
filmdroid.blog.hu/2008/11/12/kene_mar_egy_hos_egy_igazi_ferfi_vagy_no

A 80-as években nem volt az akciófilmekkel, kevésre mondtam rá, hogy ez gáz, igaz akkor még fiatal voltam :) De ha újranézem az Amerikai nindzsát akkor is tetszik, elkap a retro hangulat. A Commando vagy a Tango és Cash viszont e hangulat nélkül is teljesen élvezhető még:)
Manapság már bárki lehet akcióhős. Megmondják Jake Gyllenhaalnak, hogy légyszi pumpáld fel magad, mert te leszel Perzsia hercege és lőn...
Mindenki azért rimánkodik, hogy Dwayne Johnson térjen hanyagolja a tündéres vígjátékos vonalat:) És Will Smith is visszatérhetne az akciókhoz.

COLT 2011.06.03. 14:11:17

@koimbra: @A nép fia: ez így igaz, de hősökre mindig lesz szükség a mozi vásznon, ahogy akció filmekre is mindig lesz kereslet, ha más nem, akkor egy szűk rétegnek, ellenben most nincsennek, Dwayne Johnson konkrétan buzit csinált magából azzal a sok trutymóval, pedig lennének neki adottságai egy commandos kaliberű filmhez, stathamnek meg szimplán jók a filmjei, hellyel közzel.

COLT 2011.06.03. 15:53:56

Most néztem újra a Cobrat, meg a Commandot. Azt hiszem ezekről írok egy kis kritikát, zseniális mind a kettő, még mindig :)

NZ79 2011.06.04. 11:54:59

Mit nem kellene erőltetni??
Például a Halálos fegyver reboot-ot..pedig a Warner fejesei nagyon akarják.

COLT 2011.06.05. 10:07:53

@NZ79: Ez egyértelmű, én azt biztosan nem fogom megnézni. Gibson és Glover nélkül értelmetlen a sorozat:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 12:10:48

@COLT: nemhogy értelmetlen, de nem létezik nélkülük.

COLT 2011.06.06. 14:40:57

@doggfather: Na, pontosan az:) Ez szerintem olyan mintha a Terminátort nem Schwarzenegger játszaná el, vagy nem Sly a Rambot, esetleg a Rockyt.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.06. 16:04:38

A betervezett Kommandó remake---felesleges. Úgy ahogy felesleges lenne feldolgozni a Die Hard-ot vagy a Rambót. De azért valljuk be egy Ütközetben eltűnt rebooton vagy remake-en már lenne mit javítani.

COLT 2011.06.08. 12:45:24

@koimbra: Mondjuk én láttam egy Commando remaket, amit oroszok csináltak. Pocsék, Schwarzenegger elvitte a hátán az egész filmet, tőle lett olyan király, nélküle nem érne semmit, pláne nem ma, amikor már a nosztalgia teszi olyan királlyá, amilyen:D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.08. 17:09:19

@COLT: Na ez az, Schwarzeneggeről bárki elhitte, hogy akár egy kézzel lever bárkit. Most meg A papban Paul Bettanyról akarják elhitetni, hogy milyen über vámpírölő. Na persze.

COLT 2011.06.08. 17:14:28

@koimbra: Van két, jó indulattal 3 akció filmekre alkalmas "sztár" manapság, akik mellesleg nem igazán "szűllítanak" jó akciókat. Itt van a gond, bár el kell fogadni hogy a nagyon kedvelt 80-as éveknek már leáldozott.

COLT 2011.06.16. 10:14:19

Na, megvan az Expandables kettő rendezője, erre most tényleg marha kíváncsi vagyok, és nagyon bízok Slyban, de akkoris sántít ez egy kicsit nekem.

Kinek mi a top 10 kedvenc akciófilmje? (akár trilógiákat is tehetsz egy helyre, vagy quadrológiákat)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.16. 10:35:54

Legjobb akciófilm franchise?
Halálos fegyver
Rambo
Bad Boys

Legjobb akciófilmek? Lehetne sorolni, de pl. Commando, Tango & Cash, Tökéletes katona, Úszó erőd, Az utolsó cserkész, A szikla, Féktelenül

A Die Hard első két része tökéletes, sajnos a második kettő már nem érdemli meg, hogy a helye legyen a franchise-ban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.16. 11:25:01

@koimbra: személy szint a 3ik a kedvencem a die hardból. :D

A bad boys második része katasztrófa..

A Rambónak is az első része igazán ami jó a többi...

a kedvenceken gondolkodok még.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.16. 11:41:07

@doggfather: Az első kettő izgalmas volt, az első perctól az utolsóig remek. A harmadikban nagyot csalódtam, akció van, de izgalmas kb nulla, ugyanígy a negyedik is.
A Bad Boys 2-ben Bay elengedte magát, belepakolt mindent, amit akart. Kissé elszállt, de még így is több volt, mint jó.
A Vaskabátokban ezt meg a Holtpontot nézi a két főszereplő:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.16. 13:03:31

Kedvencek:

-James Bond filmek (mind, mind más okból, de mind)
-első rambó
-első bad boys
-halálos fegyverek
-UTOLSÓ CSERKÉSZ!!!!
-die hard (még a 4ik is nálam)

így hirtelen, de még gondolkodok.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.16. 13:05:06

-xXx kimaradt, neekmaz is bejött
-desperado, de csak az a volt egyszer egy vadnyugat az nagyon zsúfolt, a mariachi-ban meg nincs egy épkézláb színész sem.

COLT 2011.06.16. 21:18:05

Nagyjából egyet kell hogy értsek, a Halálos Fegyver szerintem mind a 4 rész alatt egy nagy telitalálat, nekem a Die Hard összes része bejött, még a 4 is, csak éppen másképp kel nézni mint a kettőt. A 3 meg szimpln kurvajó szerintem, amikor Bruce a liftben szarrá lövi a kelet németeket wáháááá. A cserkész zseniális, a Commando is dettó, a Pusztító is jó (a rockyt is szeretem, de az inkább akció dráma) a Cobra is marha nagy kedvencem. De igazándiból a Rambo első része nagyk irály, meg a többi se rossz. Nagyjából ami a 80-90es évek elején készült kivétel nélkül jöhetm összeíorom al sitámat, és kisebb kritika formájában beküldöm a droidra.

COLT 2011.06.16. 21:19:17

@koimbra: Ja, és a Bad Boys 2: az autós üldözés fasza, ellenben aviccek erőltettetek, mondjuk a vlge király, olyan mintha két és fél órán át egy jól vágott és fényképezett video klippet néznél.

Cucuminator 2011.06.16. 21:28:47

tudnátok nekem ajánlani jó 80-as akció filmeket? Nem sokat láttam :D Persze minden Rambót láttam, Die Hard 1et káttam és a Kommandó sem maradt ki, de annyi ilyen filmet nem láttam. Aki nagyon érdekel az Lundgren, mivel az Expendablesban őt bírtam a legjobban :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.16. 21:32:45

@Cucuminator: Véres játék, Lőj a vadászra, Vakvégzet., Punisher (Lundgren másfél órás akciója), Delta Kommandó, A nindzsa bosszúja,

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.16. 21:38:00

@koimbra: a lőj a vadászra, és a vak végzet tényleg nagyon jó.

Cucuminator 2011.06.16. 21:40:09

@koimbra: Punisherről hallottam :) azt nagyon meg akarom nézni, ma le is szedem szerintem :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.16. 21:41:46

@Cucuminator: Thomas Jane puhapöcs volt Megtorlóként, Lundgren viszont nagyon osztotta a golyókat.

Cucuminator 2011.06.16. 21:44:36

@koimbra: Thomas Jane nekem sem tetszett. Ray Stevenson viszont nem olyan mint a Megtorló... ő maga a Megtorló! Ezért vagyok kíváncsi Lundgenre ő milyen volt

Cucuminator 2011.06.16. 21:46:00

@doggfather: Jane-es film nem lett volna szar, ha tényleg nem csak a végén van akció. Meg szerintem rá nem is illik a szerep.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.16. 21:46:06

@Cucuminator: totál igazad van, Stevenson pont olyan, mint a képregényben.

Cucuminator 2011.06.16. 21:49:42

@doggfather: Én tátott szájjal néztem végig a filmet :D egyszerűen imádtam. Annyira jó volt. Nekem a kedvenc képregyfilmem. Lehet nem a legszínvonalasabb és nem tartalmaz mély filozófiai gondolatokat, de a hangulata és Ray olyan jó volt, hogy csak na... Már vagy ötször láttam. Ahogy Jigsaw és a tesója a kocsiban táncolnak az beszarás :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.16. 21:51:26

@Cucuminator: tényleg jól sikerült, én is láttam többször is.
És fogom is még.

COLT 2011.06.16. 21:52:41

@Cucuminator: A Cobra hatalmas film, a Die Hard folytatásai is jók, és amit feltétlenül nézz meg: Mind a négy halálos Fegyvert az eredet iszinkronokkal. Meg a 90-es évek elejéről az utolsó cserkészt.

COLT 2011.06.16. 21:53:45

Ja, és még Tango és Cash, a terminátorok, bár abból az elő kettő ami jó, talán még a három elmegy mint látvány film. A megtorlót meg nem láttam, aLudgerneset. Mikor készült?

Cucuminator 2011.06.16. 21:58:15

@COLT: 1989-ben :D A Terminátor 1,2-őt láttam és jóféle filmek :D Cameront csak ebben a két filmben bírom, bár még az Alienst nem láttam. Az Utolsó cserkészt meg meg akarom nézni, mert én is cserkész vagyok :D bár tudom, hogy nincs sok köze a cserkészethez :D

COLT 2011.06.16. 21:59:38

@Cucuminator: Hát az utolsó cserkészt gondolom úgy érthetik hogy az ember, aki végig kitart az elvei mellett:D szóval ha azt vesszük, bár nem vagyok akkora kemény arc mint Joe:D attól még én is tiszteletbeli utolsó előtti cserkész vagyok:D

COLT 2011.06.16. 22:02:34

Ja, de a cserkészt csakis az eredeti Magyar szinkronnal. "Ha nem hozod a táskát is vissza kapod a lányodat, darabokban."

"Joe, szerinted ezek már meghaltak?
-Willis bele lő a verdába párat a Berettával: most már igen:DDDDDDD"

"Szevasz Milo, honnan hívsz, a medencéből a víz alól?"

"Ha még egyszer hozzám érsz megöllek"

"Én csak egy cigit kértem:D

Ja és azt gondolom meg sem kell említenem hogy a cigaretta mást nem is jelenthetett, mint a Piros Marlboro. Nagyon kemény egy film volt ha valahol Willis igazán kemény volt egy filmben, akkor az ez volt.

Cucuminator 2011.06.16. 22:03:18

@COLT: CSerkésznek lenni jó :) lépj be. Amúgy mennyi idős vagy?

COLT 2011.06.16. 22:07:19

@Cucuminator: Hát közelebb vagyok a húszhoz mint a tízhez, ha a helyesírási hibák miatt kérdezed: Nem jó a billentyűzetem, és a gépem is a katasztrófa határát súrolja, volt egy "kisebb" balesete szegénynek. Egyébként leírnám én szívesen a korom, lévén a kor nem érdem, hanem állapot, de szerintem sok ember szemében hitelét vesztené a mondani valóm, amikor kiderülne hogy még csak 16 leszek :) Egyébként érdekes módon nem igazán születtem bele a korba, és mégis ezeken nőttem fel. Nagyon megsértenélek ha megkérdezném a korod?:) Mégis csak én vagyok a fiatalabb:)

COLT 2011.06.16. 22:11:36

Bár igazándiból teljesen kilógok a korosztályomból. Ők még csak hírből sem ismerik a Run DMC-t, a Metallicat, a Scorpionst. A Die Hardról még csak nem is hallottak, ahogy a cserkészről sem, a ponyvaregény nekik ismeretlen fogalom. A korosztályomnak teljesen mindegy hogy mi a helyzet, csak ezer forintból úgy csapják szét magukat minden hétvégén ahogy csak tudják, én ennek nem vagyok a híve egyáltalán, általában ha olyan van hogy iszogatunk (oké, tény hogy nem feltétlenül helyes ilyen korban, ellenben nem is részegségig iszok) akkor is általában egy jó bort veszek, mint sem olcsó kannás szart, szóval eléggé kilógok úgy mond a sorból. Ki is néznek rendesen, a barátaim mind 20+ évesek ha bele gondolok. Egyszerűen nem jövök ki senkivel, ezért is szeretem ezt a topicot, itt olyan embereket találok akikkel lehet értelmesen beszélgetni, és tudják hogy ki az a Mr. McClane.

COLT 2011.06.16. 22:12:27

@Cucuminator: A cserkészség mit takar egyébként?:D

Cucuminator 2011.06.16. 22:19:24

@COLT: Én is kilógok a korosztályomból. Ha idézek egyet a Ponyvaregényből, néznek rám mint a hülyére, ha azt mondom Smoke on the Water akkor is és ha megkérdezem mi az a vv akkor meg főleg. Amúgy én a blogon már hitelemet vesztettem amikor az x-men topikban bevallottam, hogy csak 14 vagyok :D

COLT 2011.06.16. 22:30:19

@Cucuminator: Hogy őszinte legyek, a kor nem érdem, hanem állapot. Mondjuk én hozzá tenném hogy nekem van mi miatt szégyenkeznem, le is lehet nézni, lusta disznó vagyok ugyanis, ellenben a munka nem büdös a számomra. Amikben jók vagyok azok a nyelvek, semmi más, ismerem a határaimat, tudok írni, sokak szerint nem is rosszul, meg fényképezni, és elég jó vagyok a nyelvekből. Idén elég vacak lesz a bizonyítványom, mentségemre legyen szólva hogy volt egy komoly térd műtétem. Mondjuk most már mindegy, késő bánat.

COLT 2011.06.16. 22:31:12

Érdekes módon ilyenkor sírok +10 évért.

Tudom, hülye kérdés, de ki van még itt a droidon hozzánk hasonló korban?

Cucuminator 2011.06.16. 22:35:46

@COLT: Mit takar? Hát elég sok mindent. A cserkészeket nem úgy kell elképzelni mint kis buzikat akik szandálzokniban szalutálnak és egész nap a természetről és a virágokról beszélnek. Persze azért van egy-két ilyen figura is :D Az MCSSZ( magyar cserkészszövetség) egy ifjúsági szervezet. Járjuk a természetet, tanulunk (sok , a való életben is hasznos dolgot), karitatív munkát végzünk. Persze ez elég elrettentő lehet, de nem csak ebből áll. Rohadt jó társaság (legalábbis nálunk), van "bajtársiasság" és amúgy az egész jó. Persze nem mentes formalitásoktól (próbák, törvények, egyenruha, saját köszönés, stb...). Én is egy éve járok és 2 hete vagyok cserkész. Először én is hülyeségnek tartottam, de tévedtem. Én nem vagyok/voltam nagy természet járó, de itt megszeretem. És a mi a legfontosabb: valós értékekre nevel: Isten, haza és embertársak. Szerintem szeptembertől menj el egy-két őrsgyűlésre és utána döntsd el tetszik-e :D Tényleg jó, hogy az ember egy olyan közösség tagja amelyik nem kötelezően van együtt (mint a z iskolában), hanem a közös érdeklődés miatt.

Cucuminator 2011.06.16. 22:37:45

@COLT: Igen nem érdem, hanem állapot. Utálom amikor általánosítanak, hogy "sok hülye 14 éves". Amúgy ez szerencsére a droidon nincsen :)

COLT 2011.06.16. 22:42:06

@Cucuminator: Nekem a valós értékek: Család, Haza, Szeretet, Becsület. Viccesen hangzik, de a hazáért bármikor meghalok, ahogy a családomért is, és ez nem nyálas nagyfiúság, ilyen életfelfogásra születni kell szerintem, és büszke vagyok rá hogy ilyennek neveltek. Akik meg általánosítanak: ugyan olyanok mint a 14 éves kis trollok a pcguru, a gamestar, és hasonló fórumokon, amiket régebben látogattam.

Cucuminator 2011.06.16. 22:43:59

@COLT: Egyáltalán nem hangzik viccesen. Téged az Isten is cserkésznek teremtett :D Ha meg ateista vagy akkor arra születtél :D

COLT 2011.06.16. 22:44:20

@Cucuminator: A közösségről meg csak annyit: Azóta lettem inkább a magányos farkas típus, mióta elárultak, és elég alaposan meghurcoltak. Hogy nagyon őszinte legyek, nem érdekelnek a következmények, de mindig megpróbálom a gyengébbeket megvédeni, és ha csinálok valamit vállalom. Ezek alapvető emberi dolgok, ellenben nagyon hiányzik a mai világból. ja, és régi filmeket a népnek.

COLT 2011.06.16. 22:46:04

@Cucuminator: :D nem vagyok Ateista, ellenben az egyházzal nagyon sok mindenben nem értek egyet, sőt. Én ahhoz tartom magam, amit talán a világ egyik legokosabb embere mondott nekem, az általános iskolai osztály főnököm, azt mondta, hogy nem létezik, hoyg ezt a nagy egészet valami ne irányítsa, valami fölső hatalom. Számomra ez a legjobb magyarázat, ettől jobban senki nem tudná nekem megfogalmazni, mondjuk kevés jobb embert ismerek, azt is hozzá kell tenni:) ő volt a legjobb példa kép, és az is marad:)

Cucuminator 2011.06.16. 22:47:38

@COLT: Kicsit elértünk a topiktól :D Am a cserkészekbe az a jó, hogy nem árulnak el és tényleg rendesek. A régi filmek a legjobbak :D

COLT 2011.06.16. 22:54:52

@Cucuminator: Ja, eléggé. Egyébként az Off-ba is áttérhetünk. A jeleket látta valaki?

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.19. 13:36:09

Én egyébként azt bánom a legjobban, hogy Dwayne Johnson nem csak akciózik.
A régi nagyon többsége szaros, unalmas, minőség terén gagyi filmeket csinálnak. Seagal ráadásul meg is hízott, alig tudja felemelni a fegyvert. Talán még Van Damme-nek volt egy-két nézhető filmje azután, hogy a DVD piac felé vette az irányt. Meg mondjuk Snipes-nak a Game of Death.
Stallone még tartotta magát, bár ha nem csinálja meg a Rocky következő részét és az nem lett volna siker, akkor kötve hiszem, hogy az Expendables-re pénzt kapott volna.

robbie90 2011.06.19. 16:46:52

@koimbra: Hát igen, The Rock nevéhez sajnos nem túl sok akciófilm köthető, ott az Amazonas kincse, az Emelt fővel, az új halálos iram, a Faster, meg esetleg még a Doom, de kb ennyi. Pedig anno az Amazonas kincse után azt hihettük volna, hogy csak úgy árasztja majd a jó kis akciómozikat.

Snipes meg régen számomra húzónév volt, de ma már sajnos nem az , sőt...Egyébként, ha már akciótopik, meg Snipes, akkor a Pusztítót mindenképpen említsük meg. Nagyon jó akció sci-fi Stallone-val a főszerepben.Az én képzeletbeli listámon ez a film egy oldalon szerepel a Die Hard és Halálos fegyver filmekkel meg az Utolsó cserkésszel.

COLT 2011.06.19. 20:04:08

@robbie90: Snipesot én a Pusztítóban, meg az 57-es utasban szerettem meg(utóbbit még mindig nem értem hogy mitől lett akkora nagy durranás, teljesen átlagos akciófilm, amit a tvnek készítenek direkt, pár jobb beszólással).

The Rock meg még "csak" idén lesz 39 éves, Schwarzenegger is ilyen tájban kezdte el bevállalgatni a nagyobb akció film szerepeket, de hát majd meglátjuk, mindenesetre szégyen és gyalázat hogy Rock még egy kubai diktátor magánhadseregét sem kapta ketté puszta kézzel.

Jason Statham más téma, vele nem csak lehetne, de (néha néha) csinálnak is jó akciófilmeket.

Stallone egyébként az ipar kulcsa, talán még Willis aki fogyasztható akciókat szállít, a jelenlegi helyzet szerint 65-67 éves koráig simán puffogtathat még.

Egyébként nekem az Expandables kettő eléggé rókabőr, és giga bukta szagú egyenlőre, de az első nagy kedvenc.

A kommandó remake, és a halálos fegyver remake pofátlanság, ahogy a Die Hard előzménynek sincsen sok értelme. Pláne ha elolvastuk az IMDB-n John McClane életrajzát...

Droidista 2011.06.21. 10:46:54

Ami szerintem kimaradt
Christopher Lambert : Fortress vagy ezerszer megnéztem hatalmas film a 2. része borzasztóan rossz,és A hegylakó több jó filmje szerintem nem is volt.
Steven Seagel : Nico,Ölve vagy halva,Halálra jelölve,Törvényre törve,Tisztítótűz ez volt az utolsó értelmes filmje.
Van Damme:Oroszlánszív,Dupla Dinamit,Börtöncsapda kemény film volt.
Lungren és Brandon Lee:Leszámolás kis tókióban ja és benne van fiatalon az Ereklyék fosztogatóiból a csaj.
Így hirtelen ezek jutottak eszembe a VHS kazettás korszakból de tuti van még Kurt Russelnek is jó filmje ami nem jutott eszembe.
Ja és még Swarcitól Az utolsó akcióhős ,de imádtam.Ja és a Predator1.Igen és még a Predator 2. Danny Gloverrel huhúúú

Droidista 2011.06.21. 10:58:26

Brandon Lee-nél kihagytam a Holló-t.

COLT 2011.06.21. 22:57:25

Az utolsó akció hős marha jó. Érdekel valakit hogy az akció filmekben milyen fegyvereket használnak? Van róla egy perfekt lista az interneten, színészekre osztva, én végig néztem a nagyon életművét, ki hitte volna hogy Gibson 2 féle FS92-es Berettát is tart a kezében az első halálos fegyver alatt. Ja, és szegál régen király volt, kiskorom kedvence volt Schwarzi mellett, meg Stallone is a hős stádiumban volt akkor az AMD-63-asával.

COLT 2011.06.22. 10:53:26

Na, tegnap jó kis akció filmes napot tartottam, mondjuk korán is keltem, Rambo III, Rambo IV, Az utolsó akcióhős. Ma meg megnézem a Halálos fegyverek közül valamelyiket, meg a kommandót.

NZ79 2011.06.25. 18:59:21

Top 10 akciófilm-retro:1981-99
10-USA invázió:Chuck páncélöklöt eszik a reggeli kávé mellé..:)
9-Sötét angyal-Lundgreen szétrúgja a földönkívüli rosszfiú tökeit:)
8-Rambo 1.-No comment..:)
7-Mad Max 2.-Döbbenetes autós üldözések, alacsony költségvetésből.és a végén egy remek robbantás..
6-Terminator 2-Vizuális mérföldkő
5-Ál/ARC..John Woo..éljen a lassítás..
4-A Szikla. Bay igen is , tud rendezni..néha:)
3-Az utolsó cserkész..véres, és komolytalan
2-DIE HARD trilógia...számomra talán a 3. a kedvenc..
1-HALÁLOS FEGYVER 1-3..csupa nagybetűvel,,számomra a 2. acsúcspont.

COLT 2011.06.29. 21:10:41

@NZ79: Dettó, de a 4 is beférne első helyre, meg Segalnak is vannak jó filmjei néha:)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.30. 19:52:59

A Transformerst elnézve eszembe jutott, hogy Bay inkább csinálhatná a Bad Boys 3-at. De végül is jobb ha nem készíti el. Az első rész nagyon jó volt, a másodikban Bay kiélte magát, bemutatott minden kunsztot, amit csak tud és nem érte be azzal, hogy Miami utcáit söpörjék tisztára hőseink, még majdnem elfoglalják Kubát is. Bay nem tud újat mutatni, mégis úgy érzem, hogy megpróbálna rákontrázni a Bad Boys 2-re, amit nem fog tudni megoldani. Vissza kellene venni és az elsőhöz hasonló filmet készítenie

robbie90 2011.06.30. 21:41:02

@koimbra: Nekem is pont ez jutott eszembe közben, hogy most hogy lezárta ezt a transformers dolgot mostmár nyugodtan nekiugorhatna a Bad Boys 3-nak. :) Nekem egyébként a második rész is tetszett, voltak benne agyatlan túlzások, de pont attól volt jó szerintem.

COLT 2011.07.03. 11:49:52

@koimbra: Hát jó lenne egy Bad Boys 3, csak a 2-vel az volt a baj, hogy sok olyan dolog volt benne amit viccesnek gondolt, és nem feltétlenül sült el úgy... Na meg hát nagyon eleresztette magát, de az akció jelenetek 15 év múlva is ugyanolyan királyok lesznek benne mint anno a moziban:) Egyébként az a gond hogy a két főszereplőnek úgy mond már nincs feltétlenül fizikuma az akciófilmekhez, Okl, eltudnak még puffogtatni, de ha megnézed Sly 65 évesen is majdnem hogy jobban tartja magát mint Lawrence, persze, tudom hogy nagyon nem ugyanaz a kettő...

COLT 2011.07.22. 09:42:16

Ma lesz a TV2n a sakál árnyáka, elég jó film, bár már nem mai, és nem is igazán akció film, csak azt sajnálom hogy szét lesz szabdalva...De megéri megnézni egyébként.

COLT 2012.01.06. 22:20:59

Na, látom lassan fél éve nem írtam már, de nem is nagyon volt pörgés a topicban:S
süti beállítások módosítása