Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

A majmok bolygója: Lázadás (Rise of the Planet of the Apes )

2011.08.19. 16:38 BeniMan 86 komment

Az idén nyáron még nem kaptunk olyan filmet, ami után maximálisan elégedetten jöhettem volna ki a moziból és magával ragadott volna a film élménye. Voltak korrekt darabok (Halálos Iramban 5 például), de valahogy mégis ez a hiányérzet megmaradt. Nem voltak nagy elvárásaim a Majmok Bolygója: Lázadással kapcsolatban. Mivel a ’68-as film nagy rajongója vagyok és élénken élt még bennem Tim Burton 2001-es adaptációjának gyenge minősége. Viszont teljesen meglepett és azt kell hogy mondjam, az idei nyár, talán legjobb filmje a Majmok Bolygója: Lázadás.

A közeli jövőben játszódik a történet ahol az ember épp a Marsot próbálja meghódítani és az Alzheimer kór gyógyszerének felfedezése is elérhető közelségbe került. A filmnek nem éppen a történet az erőssége. Mert bár nincs vele különösebb gond azért néhol nagyon is kiszámítható és sablonos megoldásokhoz nyúltak. Mégis nagyvonalúan szemet hunyunk fölötte mivel a színészi játék és a látványvilág mindenért kárpótol. Találkozhatunk pár kimagaslóan jó alakítással, gondolok itt első sorban John Lithgowra aki az Alzheimer kórban szenvedő apa figuráját rutinból lehozza. Brian Cox feltűnése is örömteli, őt Az Embervadászban Haniball Lecter első megformálójaként ismerhetjük. James Franconak nem ez a legjobb alakítása mégis hitelesen hozza az eltökélt, apjáért aggódó tudóst. A legmeglepőbb mégis Tom Felton alakítása volt. Draco Malfoy megformálója az állatmenhely szadista dolgozójaként zseniális. Olyan szinten ellenszenves volt, hogy már vártam, hogy egy gorilla feldugjon neki egy banánt.

A film főszereplője mégis Caesar a csimpánz. Andy Serkis (A Gyűrűk Ura-trilógia, King Kong) közreműködése nagyon sokban hozzájárul a film kivételességéhez: a színész különleges tehetséggel, hatalmas átéléssel és aprólékos pontossággal játszotta Caesart, a lázadó majmot a Motion Capture technika érzékelői számára. A majom mimikája, szemei nagyon jól meg vannak csinálva. Végig követhetjük Caesar vonásain, hogy hogyan válik a gazdáját szerető állatból, önálló saját gondolatokkal rendelkező szabadság után ácsingózó intelligens lénnyé. Korábban soha nem készült még mozgásérzékelős trükkfelvétel külső terepen – eddig ez kizárólag a stúdió védett falai között volt lehetséges, ahol minden körülmény szigorúan kontrollálható. Ezúttal viszont a majmokat játszó színészek – élükön Serisszel – a többi színésszel együtt hozták létre a jelenetet. Jól néznek ki a majmok, de azt nem mondanám hogy tökéletesen, mivel ha nagy számban vannak jelen a mozivásznon a majmok mozgása valahogy darabosnak tűnik. Az utolsó 20 percben elszabadul a pokol. A majmok végig dúlják egész San Fransiscot és a Golden Gate hídon megütköznek a rendőrökkel is. Az a jelenet, amikor Caesar fellázad a gondozója ellen, engem a székembe szögezett. Fantasztikusan ábrázolták a majmok öntudatra ébredését és azt hogy lesz Caesar a majmok vezetője.

Ha meg kell említenem valami negatívumot a filmmel kapcsolatban az talán a már említett néhol sablonos megoldások. Továbbá az is hagyott némi hiányérzetet bennem, hogy az előzetesben hallható bitang jó zenéből, semmi nem köszönt vissza a filmben. De ennek ellenére, az alkotóknak beírhatunk egy hatalmas nagy piros pontot, hiszen az egész filmet tele pakolták az eredeti alkotásra való utalásokkal. Így tisztelegtek a legendás ’68-as film előtt. Csak néhány példa: Tom Felton karakterének a neve Dodge Landon ami az eredeti film űrhajósaira utal. Charlton Heston társait a filmben Dodgenak (Jeff Burton) és Landonnak (Robert Gunner) hívták. A filmbeli orángután neve Maurice amivel Maurice Evansre utalnak, aki az orangután doktort Zaiust formálta meg anno. Caesar anyját "Bright Eyes"-nak Csillagszeműnek hívják a filmben. Taylort (Charlton Heston) Dr. Zira (Kim Hunter) hívta így. A filmben a Híradóban hallhatjuk egy Mars utazás hírét. Az űrhajó neve Icarus csak úgy mint Taylorék űrhajója amellyel lezuhantak. Charlton Hestonról sem feledkeztek el a készítők, a színészt is láthatjuk, hiszen a tv-ben A Tízparancsolat című film megy amelyben Heston Mózest játszotta. Örömmel fedeztem fel azt is hogy a ’68-as film legendás mondata a „Vedd le rólam a mancsod, te átkozott, koszos majom!” -is feltűnik a filmben. Sajnos erre fontos apróságra nem figyeltek a szinkronban így csak eredeti nyelven élvezhetjük ezt a jelenetet. A film erénye továbbá, hogy olyan kérdéseket vet fel, amelyek manapság is nagyon égetők. Az állatkísérletek megengedhetőek, etikusak? Miért képzeli magát az ember Istennek? Képes az ember által teremtett lény túlnőni az alkotóján? 

A Majmok Bolygója: Lázadás egy remek nyári popcorn movie. Nem csak szórakoztat el is gondolkodtat. A hibái ellenére is azt kell hogy mondjam méltó utóda a ’68-as filmnek. Ez pedig már önmagában is dicséret. Rupert Wyatt rendező a rendelkezésére álló 93 millió dollárból mindent kihozott. Az idei nyár legjobb filmje volt és talán mondhatom, hogy ott van 2011 legjobb filmjei között. Várom a folytatást! 80%-ot megadok rá!

imdb: 8.0

rottentomatoes: 82%

Címkék: iromány sci fi majmok bolygója 80 % majmok bolygója: lázadás

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr503165295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shyllard 2011.08.19. 17:05:30

Tényleg jó volt nagyon, a színészek remekek még szinkronnal is, a sztori meg tényleg sablonos néhány helyen, viszont efelett sztem nyugodtan szemet lehet hunyni, hiszen Ceasar történetét piszkosul jól bemutatták, SPOILER Mikor először üvöltötte, h "NEM" iszonyatosan megdöbbentett SPOILER VÉGE és van még jópár elég hatásos jelenet benne. A végében csalódtam csak kissé, valahogy arra számítottam, hogy itt fogják bemutatni a bolygó leigázását is, node sebaj. Szorítok neki nagyon, remélem hoz elég pénzt a konyhára, mert akarom látni a folytatást. Ritka a jó remake (bár erre nem lehet ezt a szót teljesen ráfogn) de ez az. Piszkosul az. A majmok érzelmei iszonyatosan jól vannak ábrázolva, hiába a CGI, életszerűnek látszanak teljesen. Asszem a közeljövőben végig is "szenvedem" az összes régi epizódját :)

Dean6 2011.08.19. 17:06:13

Én nem nagyon értek egyet a 80%-al.A történet elég egyszerű volt,sőt a történetvezetés is elég lassú volt az elején.A végén jön csak a nagy lerohanás,aminek igazából mi volt az értelme?A vége elcsépelt és összecsapott volt. James Franco jól hozta a szerepét,jó választás volt. A nyári filmek elég keserves szereplései miatt tényleg minőségibb filmet kaptunk,de közel sem annyira jót,hogy az év legjobb filmjei közé soroljuk.Egy egyszer nézős előzményfilm.

BeniMan 2011.08.19. 17:11:14

@Shyllard: Nem mertem beleírni de valahogy nekem is ez volt a reakcióm. Egy hangos bazdmeg elhagyta a számat amikor megszólalt. :D Tényleg jó film volt és azzal h nem mutatták be a bolygó leigázását rengeteg potenciál rejlik egy folytatásban!

2011.08.19. 17:52:17

"Mivel a ’68-as film nagy rajongólya vagyok és élénken élt még bennem Tim Burton 2001-es adaptációjának gyenge minősége."

A rajongólya az egy állat, egy madár? Kérlek javítsd ki :) 5. sor

vazallus 2011.08.19. 18:07:40

Hát az első két rész az nagyon rendben volt. Aztán szerintem eltévedt az egész. Nem láttam ezt az újat, de egyszerűen vicc volt majomlázadásos rész már az eredetiben is. Ráadásul nem is lett volna rá szükség. A poén az első rész végén épp az volt, hogy az ember rombolta le a saját civilizációját az atombombábával. Szóvan nem kellett volna erőltetni ezt a majomlázadást, mert elég nevetségesnek hat, hogy a mai technológiával, nem tudnak leverni pár tucat hőzöngő majmot. (bár ha Londonra gondolok, persze mégse akkora baromság) Pedig még az az ötlet se lett volna rossz, hogy háziállatként elterjednek a majmok. Na mindegy nekem a 2. rész után minden rész csalódás volt. A remake meg konkrétan katasztrófa. Meg nézem ezt is, de nem reménykedem különösebben. Ha szar a sztori, nekem lehetnek akármilyen flancosak az effektek.

SzJ1982 2011.08.19. 18:17:42

Valaki magyarázza már el, miért húzzák le mindenhol a Tim Burton-félét? Szerintem kifejezetten jó film volt, még önmagában is. És a végét tekintve, arra is ráfért volna egy folytatás...
Nem mellékesen, az új rész tényleg kiváló.

Anti Anyag (törölt) 2011.08.19. 18:18:31

Ennyire nem megy ez a film? Na ezt nem csodálom, mert irdatlanul gagyi.

Kelly és a szexi dög 2011.08.19. 18:26:38

Tegnap láttam, nem volt nagy eresztés, de persze azt én is vártam, hogy egy gorilla feldugjon - akárkinek - egy banánt...na, majd talán a Kovi rendezte változatban!

aha, persze 2011.08.19. 18:28:13

Negatív vélemény:

A szereplők életszerűtlen lépései, a gyermeteg módon végigvitt sztori, a film 2/3-áig tartó -altató- bevezetés már egyenként is a gagyi kategória ismérvei, hát még ha ezek együtt jelentkeznek...
Egyszer (se) nézős film ez: túl sok benne az érdektelen rész, a cselekményt előre nem vivő "időkitöltés". Olyan, mintha írtak volna 20 perc tartalmat, és köréerőszakoltak volna annyi felesleges cselekményt, ami kiadja egy mozifilm hosszát.
A hídon történő események nem haladják meg a 80-as évek B-kat. sci-fi filmjeinek szintjét. A helikopter vízbe zuhanása körüli történések szánakozó "Na ne már!" reakciót váltanak ki.

És hogy a látvány milyen nagyszerű (állítólag)?
Minden arany,a mi fénylik? Még a lelakkozott kutyasz*r is?

Az egész film B-kategóriás, jóindulattal.
4/10

Tassadar 2011.08.19. 19:37:37

@vazallus: Én is pont ezen a véleményen vagyok.

Hiller Józsué 2011.08.19. 19:40:45

Szakadjatok már le erről, hogy a 68-as film méltó utódja, a picsába is ez majdnem egyben a Majmok bolygója 4. remake-je ami meg 72-es. Tim Burton filmjét lehetne a 68-as eredetihez hasonlítani nem ezt, most ennyire hülye mindenki aki erről ír vagy mi van?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.19. 19:56:54

@Hiller Józsué: Nem hülye, csak tájékozatlan. Lehet, hogy olyanok is leírják ezt, akik nem is látták a 68-as filmet, csak a címét ismerik, meg a későbbi filmvariációkat.

"Elkészült a Majmok Bolygója 4 remake-je." Ez csak nekem ennyire ciki?

Shyllard 2011.08.19. 20:02:49

@Hiller Józsué: 1-2 jó volt, a 3-4 már nem éppen. Szerintem nyugodt szívvel beszélhetünk méltó utódról, hiszen a témát is sikeresen elevenítette fel amellett, hogy sokban túlszárnyalta az eredetijét (ami a 4. epizód)

L'Angelus 2011.08.19. 20:07:47

Nem érdekel: minden téren ötlet, munka és figyelem a maximumon kell egy mozifilmbe! Elegem van a rendezők és producerek szerencsétlenekedéséből! Évtizedenként max. 2 tucat igazán karakteres film készül.

BeniMan 2011.08.19. 20:10:49

@Androsz: @Hiller Józsué: Egy az egyben? Láttat a '72-es filmet vagy akár ezt? A 72-es filmben egy jövőből visszautazó majomtudós pár gyermekének a történetét meséli el. Annyi köze van ennek a filmnek a '72-eshez h mindkettőben Caesarnak hívják a majmot. Azt már csak halkan jegyzem meg h a '72-es film 2600 körül játszódik! A filmben a majmok rabszolgaként dolgoznak és nem állatként vannak kezelve hanem egy lázadó fajként. Ez a film egy eredettörténetként volt beharangozva és úgy is készült el. A '68-as film volt az egyetlen amelyet a készítés során figyelembe vettek erre a részre utalnak vissza több jelenetben is. Az egy dolog h bunkó paraszt módjára próbáljátok a másokat kioktatni és álokoskodással figyelmet szerezni de hogy még a filmről sincs fogalmatok amiről beszéltek az már gond. Ha gondotok van a kritikával normális hangnemben hajlandó vagyok megvitatni de erre a hangnemre nem vagyok vevő.

BeniMan 2011.08.19. 20:14:46

@Androsz: Ha kicsit feljebb körbenézel az Ajánlott bejegyzéseknél megtalálod az eredeti '68-asról szóló írást. filmdroid.blog.hu/2011/08/15/a_majmok_bolygoja_1968_planet_of_the_apes
egyetlen filmről sem írok véleményt anélkül hogy meg ne néztem volna.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.19. 20:28:27

@BeniMan: Mivel te írtad is, hogy a 68-as filmnek nagy rajongója vagy, a megjegyzés nyilván nem is személy szerint neked szól, hanem általánosabban a napokban már több ezzel kapcsolatos írásban olvashatóaknak. A két film története igen távol áll egymástól, a leírások alapján úgy láyom, hogy a filmek stílusa és filmes szemléletmódja is, ezért a kapcsolatukat sűrűn emlegetni túlzás.

Én a 4. részt nem ismerem, ezért arról nem is állítok semmit. De kevés okom van, sok-sok év tapasztalatai után, bízni egy 4. részben. Visszatetsző produceri szokás sikeres filmek címét húzónévként használni csak szőrmentén kapcsolódó filmekhez. És egyben bizalmatlanságot is ébreszt, hiszen ha a film önmagában, egy önálló címmel nem állna meg, akkor nem várhatunk sokat tőle. Ez a Halálos iramban 5 esetében is érvényes.

Azt a gólyát pedig javítsd már ki, kérlek, mert igen rosszul fest.

mulholland2 2011.08.19. 20:36:15

őőő, SPOILER! Nem akarom lelombozni a grandiózus majom invázió váróit. De eddigi állás szerint úgy néz ki dolog, hogy az emberiség nem háborúzik a majmócákkal hanem szépen a "szer" által elhaláloznak majd, minthogy az az emberekre halálos viszont az emberszabásúakat meg nem. SPOILER vége! :) legalább is így láttam. Persze ettől még csatázhatnak egy sort ha sorozat lenne :)

rexus (törölt) 2011.08.19. 21:00:07

Próbáltak CGI alá valami forgatókönyvet pakolni...nem sikerült

Peter T. Sinclare 2011.08.19. 21:23:27

@vazallus: Én is éppen ezen gondolkodtam - egy ilyen lázadást nagyjából három perc alatt végleg elfojt mondjuk a légierő néhány napalmbomba ledobásával (hogy semmi extrát ne említsek).

Vagy bevetnek egy harci helikopátert...
www.youtube.com/watch?v=UvvQRIxXGzA

Londonban is azért ölthetett ekkora mértéket a csőcselék tombolása, mert ott alapvetően az élet megóvása a cél, tehát nem állnak neki géppuskával deréktájban oszlatni.
Szóval a sztori már eleve erőltetett, az eredeti atomháborús forgatókönyv messze reálisabb.

Az állatkísérletes etikai kérdésre meg csak egyetlen kérdéssel felelnék: te hány majmot áldoznál fel, ha a kisgyermeked élete volna a tét?

poseidon 2011.08.19. 21:25:35

@BeniMan: 'Viszont teljesen meglepett és azt kell hogy mondjam, az idei nyár, talán legjobb filmje a Majmok Bolygólya: Lázadás.'

Nekem eléggé hiteltelennek tűnik egy olyan kritika, amiben még a film címét sem tudják rendesen lemásolni a plakátról!

:-(

Kelta6725 2011.08.19. 21:33:40

Ma földön kb 150.000 csimpánz él, és kb még ugyenennyi másféle, de emberszabásu, nincs több..gorilla pár ezer talán..
Ugyhogy háború nem lesz, mert kb 7 milliárd ember azért lenyomná őket, még fegyver nélkül is :)
Nyilván majdnem kihalunk a járvány miatt, ők meg szaporodnak mint állat :)
Egyébként nekem pont az eleje tetszett, ahogy Cesar értelme kinyílik...a bunyó a végén gyengus volt.

Shyllard 2011.08.19. 21:37:48

@Peter T. Sinclare: A városra nem dobálhatnak bombákat, mert ott tele van civilekkel. Az erdőre sem, mert az meg tele van mammutfenyőkkel ,amik védettek. És itt, ebben a filmben még nem fajultak odáig dolgok, h ezeket megszeghessék.

Alvin666 2011.08.19. 21:59:15

"élénken élt még bennem Tim Burton 2001-es adaptációjának gyenge minősége. "

Hogy ezt mire írod, fogalmam sincs. Láttad egyáltalán a 2001-es adaptációt?

Ha igen - és ezután mondod hogy gyenge minőségű, akkor erre nem tudom mit mondjak.
Neked akkor tényleg rajzfilmeket kell inkább nézni...

BeniMan 2011.08.19. 22:05:42

@Alvin666: láttam. nem tetszett. amúgy az 5.5-ös átlag az imdb-n és a 36%-os átlag a rottentomatoes-on az én véleményemet támasztja alá. A film egyetlen pozitívuma a fantasztikus maszkmesteri munka. A problémámat a 2001-es filmmel elolvashatod ebben a '68-as ról írt kritikában.

Shyllard 2011.08.19. 22:07:27

@Alvin666: Neked meg nem kéne filmeket nézned, ha sztem a 2001-es jó volt :D Mármint lehet saját véleményed, de sztem ne hordj le másokat ilyen hangnemben, mert ő mást gondol... LOL mostjutott eszembe: Csaknem indexes lett a cikk, h ennyi paraszt jön ide?

BeniMan 2011.08.19. 22:10:14

@Shyllard: Most értem meg azt amit Koimbra mondott az Indexre kikerülésről. Mindenesetre ha Koimbra visszajön kb 1 hónapra eltűnök. Agyilag hihetetlenül lefárasztott ez a hét. Pláne most ez a cikk meg a kommentek. :S

Peter T. Sinclare 2011.08.19. 22:11:02

@Shyllard: városra nem dobhatnak bombát, mert tele van civillel? Magyarázd el az afgán és iraki civileknek is...
Tudom, azok ellenséges országok, de egy ilyen lázadás esetén, saját földön, ha bombákat nem is, géppuskákat simán bevetnének. Aztán jöhetnének a fehérjefeldolgozó szakemberek és a kutyák whiskascsimpánzt ennének pár hónapig :)

Anti Anyag (törölt) 2011.08.19. 22:16:20

Itt a film helyett úgy látszik inkább a reklámra költenek.

Amúgy az első sztorijához, szellemiségéhez ennek a filmnek semmi köze nincs azon kívül, hogy ebben is majmok vannak, ez egyszerűen egy "zs" kategóriás gagyi.

Kb., mint a III. oszt. katasztrófafilmek. Sztori erőltetett, inkább szánalmas, cselekmény nulla, egy jelenetet nagyjából kidolgoznak és azzal adják el a filmet a gyanútlanoknak.

wowerman 2011.08.19. 22:16:26

már bocs de a fogalmazási készségeden csiszolhatnál. kb mintha egy 14 éves gyerek fogalmazását olvastam volna... rövid egyszerű kijelentő mondatok, semmi más.

BeniMan 2011.08.19. 22:23:06

@wowerman: nyugodtan írhatsz egy saját verziót is. Megígérem kitesszük. Utána pedig még a felém irányuló kritikádnak is lesz valamilyen alapja.

Alvin666 2011.08.19. 22:33:05

@BeniMan:
Elolvastam a 68-as filmről írottakat, egyetértek a véleményeddel annak a filmnek kapcsán.

Ezután már értem, hogy a helytelen szóhasználat tévesztett meg engem, amikor a 2001-es filmről írtál, miszerint "gyenge minőségű".

Lehet hogy egy kicsit - vagy nagyon - túlreagáltam a dolgot, amiért elnézést kérek mindenkitől, tőled elsősorban.

Arról, hogy miért értettem félre amit a 2001-es film kapcsán írtál, arról most nem szeretnék szemantikai vitát nyitni, de nekem valaminek a "minősége" mindig is a materiális megjelenést, kivitelezését, elkészítési minőséget jelent, azt írja le. Nekem egy autó lehet gyenge minőségű, de egy filmben megfogalmazott filozofia gondolat az nem lehet. Egy gondolatnak - vagy annak hiányának - szmámomra nem lehet "minősége".

Ezért értettem félre a dolgot, azt hittem, hogy a minőség szót a kivitelezés minőségével kapcsolatosan használtad - sajnos nem fejtetted ki bővebben a kritikádban hogy mire érted - ezért kavart meg engem. Ugyanis a film minősége szerintem osztályon felüli, mégha a mondanivalója nem is üt akkorát, mint a legelső feldolgozása a regénynek.

Remélem nincs harag.

BeniMan 2011.08.19. 22:44:27

@Alvin666: Semmi probléma. Örülök h tisztáztuk a dolgot. :)

dr. trafik nomac 2011.08.19. 22:53:01

Kicsit avatar utanerzesem van, a film szep, de szar. Egy dologban tetszett, az eredeti tortenetet sikerult kiegsziteni, kerekebbe tenni, mindebn masban max. kozoepszeru. Elotte A Larry Corwne-t neztem, nagysagrandekkel jobb.

Brail Kast 2011.08.19. 23:32:55

Harminc éves vagyok, a Majmok bolygója máig az egyik kedvenc könyvem, az eredeti CH féle film a kedvenc sci-fim. Ahogy CH Novaval lovagol a tengerparton, és megpillantják a Szabadság-szobor romjait, a mai napig az egyik legjobb filmjelenet, szerény véleményem szerint. A folytatások is viszonylag jók voltak, egyedül a IV. és V. film közötti több, mint 650 év zavarta meg a történet idővonalát. A negyedik rész ugye a 20. század végén játszódik, amikor Ceasar még fiatal majom, és a lázadást ő indíja el, az V. film pedig 2670-ben játszódik... Bármilyen intelligens legyen egy élőlény, nem hiszem, hogy élne hétszáz évet... A mostani Lázadásra visszatérve, nagyon vártam a filmet, és nagyon nagyot csalódtam... Nagyon sok a logikátlanság benne (pl Ceasar intelligenssé válásának ideje, és a többi majom intelligenssé válásának ideje (nyolc év-pár nap), a film második fele pedig semmi más, mint egy csomó majom pusztítása... Ami pedig az emberiség kipusztulásának oka, az nem a majmok lázadása, hanem más. Lehet, hogy a 2001-es Mark Wahlberg mozi akciómozi volt, azonban a történet alapján mégis sokkal közelebb állt az eredeti történethez, mint ez a film, éppen ezért jobban is tetszett, mint ez. Pár apróságot leszámítva persze (CH mozijában az emberek nem tudtak beszélni, míg a 2001-esben igen, más befejezés, de ugyanolyan megdöbbentő, sőt talán jobb). Szerintem sokkal jobb lett volna, ha a 2001-es filmnek készítenek előzményfilmet, mert akkor a történeti folytonosság is meg lett volna, és akkor ráakaszthatták volna a Majmok bolygója: Lázadás címet.

Ez csak a Majmok lerombolják San Franciscót alkotás, semmi más.

Értékelés: 4,5/10

Viktus 2011.08.19. 23:40:50

Szerintem jó film csak a végén hiányoltam v.mi igazi átvezetést pl. a vírustól butulnak el az emberek nem pedig kihalnak ...

Viktus 2011.08.19. 23:45:04

@Brail Kast:

A 2001-es filmet leforgatni is kár volt ... felesleges lett volna hozzá bármiféle előzmény.

gazsi72 2011.08.19. 23:59:20

Hát én sem értek egyet a 82%-al. A CGI-t dicsérték nyakra-főre, pedig ezt az animációs minőséget felülmúlta már 2005-ben a King-Kong. Ezt a szintet ilyen produkciókban már hozni kell említés nélkül, ennyi.

A forgatókönyvről pedig az a véleményem, hogy bár aprólékos, de hosszan elnyújtott bevezetés így az utolsó fél órára maradt a nagy felhajtás, ami beletorkollik egy gyorsan elvarrott céltalan befejezésbe.

Összességében nem volt rossz.

BeniMan 2011.08.20. 00:02:22

@Brail Kast: Caesar az intelligenciáját örökölte az anyjától és annak kifejlődése gondolom időbe telt. A többi majom viszont a szernek köszönhetően lett okos. Miután Caesar is kapcsolatba került a gázzal már beszélni i tudott tehát Ő is továbbfejlődött a szer hatásaként, még értelmesebb lett. Szerintem ez így korrekt. Ha belegondolsz azért van értelme. @gazsi72: A King Kongnál azért jobban kidolgozott volt a CGI ebben a filmben. Az arcmimikát még sehol nem tudták ilyen aprólékosan ilyen tökéletesen bemutatni. Ebben biztos vagyok.

gazsi72 2011.08.20. 00:10:37

@BeniMan: nézd meg a king kongot részleteit újra, pl.: amikor a levelelet eszi vagy a dino harcot.

Itt az utóbbi: www.youtube.com/watch?v=Kwp2agbgaZE

...és ez min 6 éves technika!

BeniMan 2011.08.20. 00:18:16

@gazsi72: az arcot nézd! www.youtube.com/watch?v=YazT1gXZBQs
itt azért ha a 2 videót összehasonlítod látszik a különbség. www.youtube.com/watch?v=7n8XTBVGLD8 ezen pedig itt a technika amivel csinálták. Jól néz ki mind a kettő de azért szerintem reálisan nézve látszódik h nincs egy szinten a 2 filmben használt CGI technika. De persze a King Kong is jó film.

BeniMan 2011.08.20. 00:20:36

@gazsi72: www.youtube.com/watch?v=IzcgvTg428I ez pedig a king kongnál használt CGI technológia. Ennyit változott 6 év alatt. Szerintem látszódik a fejlődés a 2 filmben is.

Viktus 2011.08.20. 00:22:08

Jobb volt a majom mimikája, mint az emberi főszereplőnek ...

gazsi72 2011.08.20. 00:48:20

A két film között eltelt rengeteg idő nem arányos a különbségekkel. A technikai előny, ha van is, az arc mimikákon kívül kevésbé mutatkozik meg.
De még egyszer mondom, csak azért "fikázom", mert a bevezetőjében is a forradalmi CGI-al akarják eladni a filmet.

Amúgy első látásra is az volt az érzésem, hogy, túl emberi a mimika. Egy csimpánz nem használja így az arc izmait. Túl "emberi", annak ellenére, hogy a korábbi részekben, ahol hagyományos sminket és maszkokat használtak nem is tudták az "emberiességet" elfedni. Csak egy vélemény.

Ajánlok egy jó bemutatót, arról, hogy mit szívtak 2004-ben a Brad Pitt / Benjamin Button öregítésével. Egyszerűen nem volt meg a technika később is készült el a film emiatt. Részletes arc kamera szkenneléssel: www.ted.com/talks/lang/eng/ed_ulbrich_shows_how_benjamin_button_got_his_face.html

Itt emberi mimikákra tették rá az öreg emberi arc textúrát, ezért olyan valós.

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2011.08.20. 00:50:02

@nomac: a film szép, de szar. :-) Ezt a mostanit még nem láttam, de az avatarra nagyon találó ez a mondat.

finalNmbr 2011.08.20. 01:30:10

Szerintem a Tim Burtonos is zseniális. Egyedül az emberfőszereplő játéka szar, de a többi, látvány és történet nekem rohadtul bejött.. (igen, én (is) rajongója vagyok a majmok bolygójának)

meatclone 2011.08.20. 03:20:14

Szerintem a nyar legjobb filmje a
" The help" volt

Dr Smit Plagius 2011.08.20. 03:32:14

kár volt időt pocsékolnom a filmre,,,

fedkvas 2011.08.20. 04:01:00

@Peter T. Sinclare: napalmbombát dobnak a san franciscoi házakra? meg a Golden Gate hídra? a rendőrség? a rendőrség szokott napalmbombát dobni? szokott egyáltalán valaki még atombombát dobni?
vagy elmegy a rendőr a katonához, hogy jaj édes komám, kibaszott velünk egy horda csimpánz, bonobó, orángután meg gorilla, légy oly kedves gyújts már föl minden erdőt Kaliforniában, hogy megdögöljenek?

érdekes amikor irrealitással kérik számon a realitást.

fedkvas 2011.08.20. 04:05:14

@BeniMan: ez így viszont nem korrekt, mert a csimpánznak nincsenek (emberi hang kiadására képes) hangképző szervei. jelbeszédre meg lehet tanítani, a film logikája mentén pedig akár einsteini kognitív képességekkel is rendelkezhet, de beszélni nem fog. ez az egy cink van a filmben, még a "no" elmegy, azt be lehet tudni tudatosan torzított majomhangnak, de ilyen ez az én otthonom már levesestál.

fedkvas 2011.08.20. 04:09:09

@Brail Kast: annyiban jó eredetnek, hogy valahogy fel kell gyorsítani a majmok evolúcióját, 600-1000 év alatt normális esetben ilyen ugrások nem történnek, viszont így megvannak az eredeti 68-as majmok ősei.

victor vacendak 2011.08.20. 09:01:30

Ezt még nem láttam, de a Tim Burton félét vagy 10x. Nekem nagyon tetszik.

Atkakukac1989 2011.08.20. 09:02:51

@BeniMan: nem tudom mi baja az embereknek, de ez a kritika teljesen tükrözte azt, ahogy én láttam a moziból kijőve a filmet. Nem tudom egy-két emberke mit látott, de ez egy kiváló film, és igen az egész évben is megállja a helyét!

Azt meg márt meg sem említem, hogy egyesek milyen apróságokon akadtak fel, a filmmel kapcsolatban! Mit kell ennyire szőrözni... egy filmet élvezni kell. Mindenbe belekötni meg nem kell. Ha Caesar kicsit okosabb volt és volt pár meghökkentő pillanata, hát istenem belefér.

Megjegyezném, hogy a csimpánzok génkészlete, csak 1-2 százalékkal tér el az emberétől.... ezen sokan elgondolkodhatnának!

aha, persze 2011.08.20. 09:27:58

@Atkakukac1989:
1: moziból "kijőve" nem látsz filmet :) Azt előtte látod :)

2: Nem "szőröznek" azok, akik negatív kritikával élnek. Egyszerűen csak jobban figyeltük meg a filmet, mint te. "Nem csak nézi, látja is"

3: Az 1989 a neved mellett a születési dátumod? Ez a film a 18-25 év közöttieknek készült, akik már hozzászoktak, hogy a gagyi történetet és sok helyen a realitástól mentes szereplői reakciókat a filmkészítők látványoskodni akaró (de valójában annál unalmasabb) képi világgal fedik el.

Már évek óta a legtöbb verekedést, autós üldözést elléptetem (a számítógép-távirányító egy jó találmány), mert már annyi ilyet láttam... Így sallangmentesen magát a filmet látom. Ha jobban belegondolunk, elég gáz, mikor motorcsónak (wtf?) kerül az autósüldözés közepébe, mint a Bad Boys 2-ben...

bknn 2011.08.20. 09:55:41

Aki csak most ismerkedik a Majmok Bolygója sorozattal, nézze meg az első részt, majd ezt. Tökéletes előzményfilm. A többi nyugodtan kihagyható. Na jó, a harmadik rész is érdekes volt, de kivitelezésben elég nevetséges.

Csillagszeműjuhász 2011.08.20. 10:37:25

Megnéztem nem rossz film, de némileg súlyozhatták volna, pl. a néger csávó volt a megtestesült profitéhes gonosz, holott az egész nem a profitért megy hanem minnél jobb gyógyszerekért amit az emberek - igen a filmesek is - kétpofára zabálnak ha fáj valami, és azt is majomokon kísérletezték ki.

Nézőke 2011.08.20. 12:29:37

Filmmúzeum kedden adja majd az eredetit.

Nem túlzás az idei nyár legjobb filmje cím odaítélése 80 %-al?
Super 8 mintha 90-et kapott volna,és kiváló kritikákat..

BeniMan 2011.08.20. 12:39:14

@Nézőke: Itt a Droidon tuti nem. egy rövidebb iromány jött róla. A jobb filmek között volt de azért nem az igazi. Persze ez csak a mi szubjektív véleményünk. Az h kinek mi tetszik meg mennyire az változó. Jó volt a Super 8 de 90%-ot nálunk emlékeim szerint a Toy Story 3, a Becstelen Brigantik kapott pl. (most ez a 2 ugrott be.)

ave 2011.08.20. 13:14:46

Vannak jo reszei a filmnek, pl. tetszik a majomhazas reszek egeszen jok, a CGI profi, en nem vettem eszre, hogy termeszetellenesen mozognanak barhol is.

DE. Mint film sz*r. Igazabol a vagomunka nagyon sz*r. Oke, hogy hosszu idot kell gyorsan lezavarni az elejen, de ennyire azert nem. Szerintem ezt nagyon csunyan megvagattak a rendezovel, nem tudom elkepzelni, hogy ez igy tetszik neki.
Nehany jelenet egyszeruen tul hirtelen indul es tul hirtelen er veget.

Shyllard 2011.08.20. 19:14:38

@aha, persze: "Egyszerűen csak jobban figyeltük meg a filmet, mint te"
Na szerintem az ilyen embereknek nem lenne szabad filmeket néznie. Minek kell már alapból a hibákat keresni egy filmben? Istenemre mondom, sajnálom mindazokat, akik képtelenek arra, hogy kikapcsolódjanak egy mozi alatt és csak és kizárólag a film összességét élvezzék. Ilyenkor érzem magam szerencsésnek. Kit érdekel mi lehetséges is mi nem?! Ez egy film, nem pedig valamilyen tudományos szeminárium....

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2011.08.21. 00:35:40

Nekem ez a film tökéletes kikapcsolódást nyújtott. Nem gondolkodtam el azon, hogy van-e a rendőrségnek atombombája vagy esetleg a majmoknak hangképzésre alkalmas szervük.
Rengeteg jelenet tetszett benne, volt olyan is ami nem, de ritkán vannak tökéletes filmek, ha vannak egyáltalán.
Ez egy szórakoztató film, ennyi.

COLT 2011.08.21. 10:29:48

@Viktus: Kurvajó vagy te is bazmeg, az észt nagyon tudjátok osztani, de a SPOILER gombhoz hülye mindegyik. Képzeld el, én még nem láttam a filmet, de érdekelt, de miután nem tudod befogni a pofád, vagy csak nehezedre esik leírni hogy Spoiler a lustaságodból kifojólag, így már akár ki is törölhetem a seggem az érdeklődésemmel. Szerintem kurvára nem kéne BeniMan-t osztani, írjatok ti jobbat, aztán majd meglátjuk, nem mondom hogy tökéletes, se a kritika, se a film, de biztosan nem olyan szar mint amilyennek beállítjátok. Először is, az eredeti Majmok Bolygójához eléggé nehezen lehetne hozzámérni, lévén az egy olyan film, ami a maga idejében kb. akkora hatást gyakorolt az emberekre, amit ma szerintem már egy film sem tud elérni, másrészt meg, ez pont nem annak a filmnek akar a Remakeje lenni. Ez egy teljesen különálló rész szerintem, amiben kevesebb a storyval való tökölés, (de ahhoz pont elég hogy jövőre jöhessen egy majmok bolygója:az emberek ébredése; c film) és több a látvány meg az akció. Nincs is ezzel semmi gond, popcorn mozinak elmegy, csak a sok ember azt hiszi hogy azért mert ő már 30 éves(húha marha nagy kor nem mondom) meg főiskolára jár, ő oszthatja az észt, meg minden alap nélkül fikázhatja a másik munkáját, de ugyanakkor nem veszi észre hogy 28 éves és még mindig az egyetemet járja. A másik amit utálok hogy mindenbe rejtett mondanivalót kell keresni, igen, az elsőben volt, de a többiben nem nagyon, ebben meg végképp nem, ha csak a sok marhának nem az a mondanivaló hogy ne baszogassuk a majmokat mer' dühbe jönnek és odabasznak. Az a remake amiben meg mark Whalberg játszott szerintem korrekt akció mozi és +1 Tim Rothért benne.

COLT 2011.08.21. 10:31:02

@Shyllard: Hagyjad, amint láthatod a fele bagázs most járt itt először, és a fele valami kisegítő iskola tanulója lehet.

Atkakukac1989 2011.08.21. 12:00:45

@Shyllard: Köszi, hogy bevédtél! Egyébként egyetértek! Sokan túlbonyolítanak bizonyos dolgokat... én, csak élveztem a filmet és kész!

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2011.08.21. 12:29:36

Tegnap megnéztem végre én is. Tetszett, különösen az, hogy (majdnem) olyan kettős érzetet váltott ki belőlem, amit a 68-asnál is éreztem.

BeniMan 2011.08.21. 16:33:39

@Armida: Észrevetted a rengeteg utalást a '68-as mozira? Nekem egyedül a Mars űrhajó Icaros neve esett csak le. A többinek utána kellett olvasnom.

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2011.08.21. 16:51:50

@BeniMan: Nem sikerült, csak kettő:
SPOILER egy újságcikk főcíme az volt hogy Lost in space, na akkor sikítottam egyet. És amikor az állatkínzó Malfoy azt a klasszik mondatot mondta.
SPOILER VÉGE.

Mindenesetre elgondolkodtató, hogy az emberiség legnagyobb ellensége maga az ember. (És nem szeretném tudni, hány pusztító vírusokat tartalmazó aktatáska kevereg a világban.)

attila1 (törölt) 2011.08.21. 20:57:58

anno a Galaktikában a szerkesztőség válaszolt az amatőrök beküldött "regényeire". Amikor már nagyon unták a sok marhát ilyen válaszok születtek:

"Odáig értjük, hogy a kredencben felrobbant a gázpalack, de hogy a keletkezett tűz hogy pusztította ki az egész emberiséget, azt már nem. Talán ha egy kicsit bővebben elmagyarázná."

Ez jutott eszembe erről a filmről...

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2011.08.21. 23:53:12

Kicsit furcsa, hogy más "híres" blogon...in. egyáltalán nem olvasok negatív hozzászólást. És ott is dicsérték a filmet. Ez vajon mit jelent?
Másodszor is látva a filmet továbbra is fenntartom a véleményem a filmmel kapcsolatban. Nagyon jó szórakoztató film. (az utalások csak hab a...)

Buchek8 2011.08.22. 11:46:54

Nem vagyok nagy rajongója ennek a franchisenak, de ez a film rohadt jó lett. :)

L'Angelus 2011.08.22. 12:46:55

Büszke vagyok, hogy olyan ember vagoyk, aki ízig vérig szidja és kritizálja a hollywood-i filmeket, és nem hajlandó elnézni a pénzéhséget/kaparintásvágyat/zöld hasúra izgulósdit/kasszaorgiát/gubabuzerálást/lé-leszívást!

COLT 2011.08.22. 20:39:48

@L'Angelus: én szerintem meg ezt pont leszarja mindenki, pláne ha egy film jó.

Daermon85 2011.08.23. 08:43:18

Nekem tetszett Tim Burton 2001-es alkotása.
Láttam az eredetieket is. Azok is jók.
Ez pedig szerintem nagyon jó lett. Várom a folytatást.

Spykes · http://cinemonkey.blog.hu/ 2011.08.23. 22:01:25

@BeniMan: Bocsi, de az ember azért látogat ide, hogy kritikát olvasson, nem azért, mert nem tudna írni egyet. Ahogy egy barátom mondta: Attól, hogy nem vagyok szakács, még meg tudom mondani, hogy jó-e a tökfőzelék. Szóval ha nem jön be valakinek ez a stílus (amivel csak az a baj, hogy kiforratlan). Én a helyedben nem ugattam volna le wowerman-t. A nyilvánosság átka, hogy az emberek elmondják, hogy mi nem tetszik, és ebből rengeteget lehet tanulni meg fejlődni.

Jerryco 2011.08.24. 06:09:36

@nomac: Nekem meg egy elég erős "Farkasokkal táncoló" utánérzésem volt, amikor az Avatar-t néztem. :)))

nikodémus 2011.08.24. 11:35:51

Korrekt popcorn, viszonylag átgondolt történettel. (A technikai demonstráció lenyűgöző, mint az Avatarnál, de ott gyalázatosan gyenge volt a sztori.) Az előbbiekben kifogásolt "hibák" túlnyomó része tévedés, oda kellett volna figyelni a filmre.

SPOILER

pl. a Cézár és a többi majom értelmi fejlődésének látványos különbségéről: Cézár genetikusan örökölte a dolgot + tanítgatták (jelbeszéd ugyebár - a többi ilyet nem tudott az öreg orángután kivételével), a többiek pedig továbbfejlesztett, sokkal agresszívebb, inhalálható szert kapták.

SPOILER VÉGE

Egy dolog volt csak, ami zavart:

SPOILER

kulcsmajmunk kiruccanása, hogy megszerezze a szert. Ott gyorsan sok, addig nem nagyon próbált feladatot kellett egyszerre megoldania - na ez nehezen hihető volt számomra.

SPOILER VÉGE

Moria 2011.08.28. 00:57:32

@COLT: Esetleg az is eszedbe juthatna, hogy 28 évesen azért végez egyetemet/főiskolát, mert a második/harmadik diplomáját akarja megszerezni, és nem azért, mert mindenből 10x megbukik. Szerinted az, ha valaki tanul, szégyen? Brail Kast meg nem osztotta az észt, a véleményét írta le, neki nem tetszett. Ennyi. Egyébként ő összesen négy mondatban említette a Lázadást...

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.11.18. 20:55:46

A majmoknak drukkoltam és örültem, hogy láthattam egy jobb remake-et (vagy újragondolást. Csoda, hogy siker lett, hiszen a vége nem nevezhető túlságosan happy endnek.
süti beállítások módosítása