Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Vexille (Bekushiru: 2077 Nihon sakoku)

2008.12.03. 21:12 koimbra 5 komment

 

Szerintem nem csak én vagyok egyedül azzal, mikor azt mondom több női akcióhős kéne. Mindig csak a fickós tesztoszteron csöpög a képernyőről, vászonról, alig-alig látni olyat, mikor egy hölgy abálja le az ellent. Néhány hónapja láttam az Almamag japán animét, amiben egy lány verekedett lélegzetelállító módon, az is a jövőben játszódott és ott is páncélba bújtak a rend őrei. A Vexille is valami hasonlót ígért, a végeredmény viszont csalódás.

 

 

2077-ben járunk, a robotika igen fejlett, az ENSZ határozatokat is hoz ennek korlátozására, Japánnak ez nem tetszik, ezért látványosan elszigetelődik, megszakít minden kapcsolatot a külvilággal, semmiféle kémcuccal nem lehet betekinteni oda. Mindenféle fejlett műszer és technika kudarcot vall a szigetországgal kapcsolatban. Ezért Amerika beküldi oda a legjobb S.W.O.R.D ügynököket némi információszerzés céljából.

 

A megvalósítás, a képi világ maga a gyönyör, mind a közeli, mind a távoli képek szépek.A városok jól mutatnak, a lángok élethűek, a robotok szétesése is remekül van kidolgozva. A Dűnéből is kölcsönvették a homokférget, csak itt ezeknek a lényeknek a fém a kedvenc csemegéjük. Nézése közben leginkább a Mátrix ugorhat be, itt is öltönyben és napszemüvegben császkálnak egyesek, legfőképpen a gonoszok. De a figurákon lett volna még mit csiszolni, a szereplők arcán semmi érzelem nem tükröződik, mindegy mi történik velük, ha szomorúak, ha vidámak, mindig ugyanaz az érzelem süt a képükről. A főszereplő csaj, Vexille jól mutat, de hogy mi a jó fenéért lett ő szuperkommandós, azt fel nem foghatom. Nem tud semmiféle olyan kunsztot bemutatni,mint az Almamag hősnője Deunan, leginkább olyan kis szerencsétlennek hat, míg Deunan magabiztosan verekedte magát előre.

 

 

Itt rá is térek az akciójelenetekre. Szép, szép ez is, de nincs meg benne a dinamika, nem ámulhatunk rajta, nincs jól megcsinálva, nem táthatjuk a szánkat, nem mondhatjuk rá, hogy ez olyan, mintha egy rendes filmet néznék. Ezek alatt pedig nyomatják a kemény zenét, ami többséségben nem is nagyon illik oda, jobb lett volna talán rendes filmzenét írni, nem különböző együttesek egyes számait belepakolni.

 

Összességében a képi világon kívül nem sok pozitívum van benne,. Nem túl jó képességű hősnővel döcögősen halad előre a sztori, helyette inkább ajánlom az Almamagot, ha valaki akciódús, jól megalkotott animét akar nézni. Nekem ez egy 30 %-ot ért.

 

Címkék: iromány

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr87801799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FayeFaye 2008.12.03. 21:55:16

Nekem nagyon bejott, jobban, mint az Almamag.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.12.03. 22:01:40

Nekem sajnos nem, jó kis animés-mangás harcra számítottam, de nem sikerült olyan szinten megcsinálni a lövöldözéseket, harcokat, mint az Almammagban. Ráadásul nekem még egy ideig Deunan háttérkép is volt nekem:):)

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.12.04. 09:19:57

Ezt nem láttam, csak az Appleseed-et (ott nem a sztori, hanem a látvány tetszett), na majd megszerzem ezt is. kösz az infót.

Kóczy · http://koczy2.wordpress.com 2008.12.04. 11:40:59

Az Appleseed-et én is láttam, az nekem nagyon bejött.

FayeFaye 2008.12.04. 14:37:20

En is szerettem az Appleseed-et, foleg Briareos nyuszifuleit:P (tuti, hogyha szinkronizaltak volna, Patrick Warburton lenne a hangja). De a tortenet eleg zagyva volt, ha jol emlekszem az Appleseed 2 kicsit ertelmesebb volt, de elegge oszemosodik a ketto. A Vexille tortenete jobb, es nincs benne annyi akcio, de amikor tortenes volt, abszolut egyutt izgoltunk, hogy sikerul-e. Ugyanazzal a 'live action animation' technikaval keszult, ugyhogy a latvany ugyanolyan profi, nekem meg jobban is tetszett, mert nem volt benne annyi plasztik-rozsaszin. Mig a japanok nagyon jok sci-fi-ban, az alapanyag gyakran az animacio leggyengebb pontja. En azt szeretnem latni, hogy atvesznek nyugati klasszikusokat, pl. mennyire eszbonto lenne, hogyha ez a csapat csinalna meg a Neuromancert az amerikai eloszereplos adaptacio helyett?!
süti beállítások módosítása