Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

A bosszú asszonya - Sympathy for Lady Vengeance

2008.12.08. 22:03 Armida 16 komment

Ez az a bosszúállós- gyilkolós film, amely alatt végig szélesre nyílt szájjal vigyorogtam és nem azért mert defektes vagyok vagy őrült szadista, egyszerűen ezt diktálta az igazságérzetem.
A főszereplő nő, Lee Young-Ae (itthon A palota ékköve c. sorozatban láthattuk) ártatlanul börtönbe kerül. Már az első tíz perc után tudtam, hogy nem akármilyen filmmel van dolgom. Kapásból a Yakuzára emlékeztető kisujjlevágással indít, vér szanaszét folyik, puncinyalós jelenet a börtönben, vacsora félbemarad, tányérok asztal szélére lökve, szex, aztán vacsi folytatódik....
Mikor főhősünk elkapja a valódi bűnöst, értesíti az áldozatok hozzátartozóit. Egy elhagyatott házban lejátssza nekik, a gyerekgyilkos felvételeit. Jesszus, micsoda képek, micsoda hangulat, a lehető legkeményebb az egész film alatt, eszméletlen jól meg van csinálva, abszolút hozza az érzéseket amiket kell, aztán megbeszélik közösen, hogy mi legyen a fickó sorsa, a következő jelentben meg azt látom, hogy a kikötözött gyilkos körül hangszórók vannak, megint nagyot mosolygok, a sorsa felől döntenek, ekkor még csak kezdődik a hapsi számára a tortúra. Az totális csúcspont, mikor látom a hozzátartozókat nyakig nejlon cuccban, sorszámot húznak, jujuj, már sejtem mi következik, és akkor megkezdődik az, amit a legtöbb ember tenne a gyereke gyilkosával.
Park Chan-wook nagyon odavágott ezzel a filmmel. Nagyon durva, kőkemény, iszonyú és én mégis mosollyal néztem. Orbitális nagy film. Tubeolható.

 

Előzetes

 

Címkék: távolkeleti filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr57812144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.12.09. 09:45:27

Gondolom akkor láttad a bosszú trilógia előző részét is. Alapfilm nálam is mind a három.

Armida 2008.12.09. 11:10:15

Még csak most ismerkedek Park Chan-wook filmekkel, ez csak a második amit tőle láttam, de meg fogom nézni a többit is, mert sokan mondják, hogy mennyire jó.

FayeFaye 2008.12.09. 14:30:07

Elso ranezesre a Dexter nyito kepsora igencsak sokat koszonhet ennek a focimnek.:)

FayeFaye 2008.12.09. 15:19:14

Ahogy feher hatter elott oldodik a ver, kozeliben ugy tunik, mintha valakit szeletelne, kozben csak sonka, meg ugy altalaban a hangulata.

www.youtube.com/watch?v=x5WpxxJpL-g

Armida 2008.12.09. 15:24:46

Jaaaa, már értem. :)

FayeFaye 2008.12.09. 17:42:07

Hat, kellett egy kis segitseg, hogy megertsem, mi is tortent, a vege meg mindig nem tiszta, biztos meg fogom nezni megegyszer. Es ezutan talan az Oldboyt is meg merem nezni.:)

Faith_Gunn · http://shadowbox.blog.hu/ 2008.12.09. 22:10:49

Nagyon jól össze van rakva ez a "sorozat".
Bár az elsőben túl sok a szervkereskedő, de abszolút pofán vág.
Aztán a második csak simán pofánvág, de úgy, hogy még órák múlva is tátott szájjal meredsz előre...
És a végén a katarzis; költői, brutális, felváltva röhögysz és bámulsz, egészen elképesztő... igen, azt hiszem az Orbitális a legjobb szó :)
Én ezt láttam először, már vagy 3 éve, és már az elejefőcímmel elvarázsolt, az zene, a képek. És amikor lement az első jelenet, tudtam, hogy ez az én filmem... az a tofus jelenet :)
Amikor kinyírja a szemét cellatársát, emlékszem az egész mozi hangosan röhögött :D

Erről jut eszembe, ezt is Titanicon látam, és hasonlóan fekete és vicces, de nem ilyen komoly és brutális. Szintén hatalmas élmény volt:
Wristcutters: A Love Story

Faith_Gunn · http://shadowbox.blog.hu/ 2008.12.09. 22:11:33

...ezt a trailert még nem is láttam :)

Armida 2008.12.09. 22:16:17

Faith Gunn, tényleg baromira tetszett, köszi a tippet. :)
Azt hiszem majd erre (Wristcutters: A Love Story ) is rárepülök ha lesz időm.

Faith_Gunn 2008.12.10. 10:10:31

Örülök, hogy új élményekkel gazdagodtál :D
Ezt a filmet tényleg mindenkinek, ajánlom, kivel valaha is filmekről beszélek, annyira értékes, és felejthetetlen alkotás, hogy már az iskolákban kellene vetíteni "kötelezőként". Nagyobb művészi élmény, mint amikről mostanában hallottam, hogy kötelező.
Nekünk még csak a Honfoglalás volt az, de az öcsém agyát már a Sorstalansággal, meg a Trójával pirították...a Tróját nem is értem :S

Armida 2008.12.10. 10:13:44

Faith Gunn, a Honfoglalás nekem is kötelező volt. Juj de utáltam. :((((

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.12.10. 10:17:30

A Honfoglalás nekünk is kötelező volt, de én mondtam a tanárnak, hogy már láttam egy hete és meg nem nézném még egyszer.

A Sorstalanságot nem láttam, nem is érdekel, a Trója pedig...hát abban én sem értem mi volt a kötelező, hiszen egy-két dolog volt benne, ami emlékeztetett az órán tanultakra.

Egyébként nekem a Bosszú trilógiából az Oldboy tetszett csak.

FayeFaye 2008.12.10. 16:33:06

Hehe, kotelezo Honfoglalas, a sotet folt a generacionk multjan, ha majd valaki 20 ev mulva elkesziti a magyar Waltz with Bashirt ez fog elokerulni, mint elnyomott fiatalkori trauma...mar evek ota nem gondoltam erre a filmre, de ahogy megemlitettetek, bevillantak Nero kek szemei, es megborzongtam...Meg kotelezo Szamarkohoges, ami egyebkent tetszett, de tipikusan aban a korban nezettek meg velunk, amikor meg egy szot sem ertettunk belole, csak a meztelen Hernadi Juditon vihogott mindenki.

Armida 2008.12.10. 16:56:15

Hehe :DDDDD

Faith_Gunn · http://shadowbox.blog.hu/ 2008.12.10. 21:42:41

Abban benne volt meztelenül Hernádi Judit??? O_o
Annyira untuk, hogy észre sem vettem :D
Bár rémlik, hogy volt egy pillanat, amikor nagy vigyorgás, meg fütyülés volt, de amire odanéztünk, már nem láttunk semmit (valamivel szórakoztunk) :)
süti beállítások módosítása