Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Polanski szabad ember

2010.07.12. 16:21 koimbra 57 komment

A svájci hatóságok visszavonták Roman Polanski szabadságát korlátozó intézkedéseket, tehát a rendező immár oda megy ahova szeretne, illetve olyan országba, ahol nem kattan a kezén a bilincs.

Mint ismeretes a direktort a 70-es évek végén egy 13 éves lány megrontásával vádolták meg, majd az ítélet elől elhagyta Amerikát és oda azóta se tette be a lábát. Tavaly a Zürichi Filmfesztiválra volt hivatalos, ahol a nemzetközi elfogatóparancs értelmében elkapták (pedig korábban is megfordult arra), majd óvadék ellenében házi őrizetbe helyezték. Az amerikai illetékes szervek kérelmezték kiadatását, ám a hónapokig tartó huzavona végeredménye az lett, hogy a svájci igazságügyi minisztérium úgy határozott, hogy elengedik a rendezőt, a közleményben leszögezik, hogy ők nem arról döntöttek, hogy Polanski bűnös vagy sem.

Címkék: miújság

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr712146802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spawn85 2010.07.12. 16:25:43

Akkor most végső soron mi értelme is volt az egész cirkusznak, amit svájciak csináltak?

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.07.12. 16:29:19

@Spawn85: Semmi:) Úgy tudom, hogy mikor belépett az országba Polanski a gép jelezte, hogy el kéne fogni, a rendőrők rá is kérdeztek, hogy érvényben van-e ez még, majd mikor igen volt a válasz letartóztatták. Aztán Amerikával ment a cirkusz egy ideig, állítólag a svájciak a nemzet érdekeit szem előtt tartva engedték el a rendezőt. Nem igazán tett jót az ország hírnevének, hogy Polanskit letartóztatták.

henry06 2010.07.12. 16:45:44

@koimbra: Egy drogos pedofil letartóztatása nem tesz jót egy ország hírnevének!? Szép kis világban élünk ha ez igaz.

ocse1917 2010.07.12. 17:04:40

értem én, hogy nagy művész meg minden, de azért ezt nem kellene büntetlenül hagyni. aki ezt jóváhagyta annak kívánom, hogy a művész úr ittassa le és analizálja ki, ahogy azt már korábban tette!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.12. 17:12:02

@ocse1917: Az a baj, hogy ez a hajó már olyan régen elúszott, hogy már el is süllyedt. Vagy 30 éve. Akkor kellett volna felelősségre vonni, már ha egyáltalán volt bűntény. Az ilyen "híres ember megerőszakolt"-történetek mindig igen gyanúsak, könnyű Katát táncba vinni. Tetszik érteni. Az amerikai igazságszolgáltatásról és annak megalapozott ítéleteiről is lehetne értekezni...:D

Brekicc 2010.07.12. 17:46:50

Sztem ebből az időszakból 90% hogy minden celebről elő lehetne húzni egy hasonló sztorit.
Most már valóban fölösleges bolygatni a történetet, mert az elszenvedő sem akar már ezzel foglalkozni. Polanskynak elég érvágás az hogy ezzel a hírrel sok támogatót elveszít.

Daihelyon 2010.07.12. 18:07:45

@efes:
Ugye akkor a 20 évnél régebbi egyház bűnökről is le lehet kattanni, hisz már hol van az?
Kettős mérce-e?

ocse1917 2010.07.12. 18:11:49

@efes: hogy mi történt azt Polanski sem tagadja. azonban csak azért elengedni, mert vagy 30 évig sikerült kibujnia a felelősségre vonás elől, elég felháborító tény.

@Brekicc: csak azért, mert másnak is lehet hasonló sztorija, az nem mentség neki.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.07.12. 18:39:55

@Daihelyon: Te pontosan miről beszélsz-e kettős mércés?

@ocse1917: Polanski az aktust nem tagadja, míg az áldozat is felszólalt Polanski érdekében, hogy miért nem hagyják ezt az egész dolgot annyiban. Ergo: a csaj is akarta a dolgot. Miről beszélünk? Nem volt erőszak. Az pedig, hogy hány kiscsaj hazudja magát 16-nak, szal, túmacs. Mit keresett az a kiscsaj abban a társaságban, holott otthon kéne lennie habosbabos ágyban, házifeladatot írva. Anyucit kéne becsukni, nem Polanskit. Ő csak kúrni akart egyet egy dögös sweet little sixteennel.

henry06 2010.07.12. 19:07:37

"Ő csak kúrni akart egyet egy dögös sweet little sixteennel."
Remélem a te 13 éves lányodat(mert hogy annyi volt) fogja egy híres rendező megb..ni, kíváncsi vagyok akkor hogyan vélekednél..
"Anyucit kéne becsukni, nem Polanskit." Ez már no comment kategória, a végén még megmagyarázod hogy igazából a Polánskid volt az áldozat, idióta.
44 évesen egy 13 éves csajt bedrogozni, megkúrni, de persze ő az ártatlan:)
Mindig meglep egyesek mennyire hülyék:)

chuck-d 2010.07.12. 19:29:45

@efes: 44 éves neves és elismert rendezőként és fotósként elhívni egy 13 éves kiscsajt fotózásra napközben a barátom házába, kettesben leitatni és benyugtatózni, a tiltakozása ellenére mindhárom opcionális testnyílását kipróbálni szerintem annyira nem menő, és nehezen védhető, de te érzed. azért ha lesz lányod és szép is lesz megváltozik majd a véleményed, bár kis átgondolással ez normál esetben most is menne.
13 éves baszki, és begyógyszerezte, seggbe meg szájba rakta egy 44 éves ember. akarta, meg nem erőszak? vagy nem vágod a sztorit, de akkor minek állsz ki mellette, vagy valami nincs rendben veled.
nagyon sok év kinézett neki, tele halmozattal, csak az áldozat az anonimitás miatt belement vádalkuba. ezért maradt a kiskorú nemi erőszakolása, ami elől meglépett.
jó rendező, meg 8 évvel ez előtt a Manson dolog is keményen betehetett neki, de ezért akkor is böri járt volna.
de akik a fejét vennék meg leírják teljesen, pláne ha még a származását is belekeverik nyugodtan bekaphatják Polanski-ét. ülnie kellett volna annyit, amennyit kapott, ennyi.
mellesleg nekem erre nem áll fel, és szerintem nem annyira kurvás:
1.bp.blogspot.com/_pyylukR2xyI/SsJJkfJjCFI/AAAAAAAAALw/Xf_-_DumXjg/s400/samantha+geimer+polansky+rape+1.JPG

chuck-d 2010.07.12. 19:36:57

látom nem egyedül csodálkozom az öreg bevédésén, de én azért nem szeretném, hogy bárkinek a 13 éves lányát megcsinálják csak azért, mert átgondolatlanul kommentelt valamikor. elég toleráns vagyok, de ezért jópár év kaptár kijárt volna. ez a 30akárhány év bohózat viszont tényleg vicc körülötte, megoldotta, hogy ne üljön, arról már nem ő tehet, hogy megoldhatta. don't hate the player; hate the game.

Brekicc 2010.07.12. 19:40:36

Olyan sokan adják itt a hegyi beszédet a pedofilok ellen, de az esetek 90%-ában senki se tenne semmit.

Az egyetlen igazi ember aki a tökénél fogva lógatta fel a pedofil köcsögöt az Drasius Kedys volt! & ezért a mai törvények szerint még neki kellett volna börtönbe vonulnia.
subba.blog.hu/2010/05/04/nyugodj_bekeben_drasius_kedys

Sajnos nemrég meghalt. Nem volt szent életű, de ő legalább tett valamit a pedofília ellen, nemcsak a szája járt.

chuck-d 2010.07.12. 19:56:44

@Brekicc: a kettő nem ugyanaz, Kedys lánya 3-4 éves lehetett kábé, beteg pedofilok áldozata, azokat simán tarkón.
Polanski meg bűncselekményt követett el egy lányon, akit nézhetett 14 felettinek, teljesen nemileg éretlennek azért már nehezen nevezhető. böri kijárt volna, de nem pedofil.

Alex Mahone 2010.07.12. 20:09:05

@chuck-d: nem pedofil? Szerintem azért egy 13 éves lányt nem lehet tizennyolcnak nézni. Kurvára nem.

@efes: az áldozat valszeg azért mondta, hogy hagyják az ügyet a picsába, mert nem akarta, hogy minden második ember ujjal mutogasson rá az utcán: "néda, ott van a csaj akit az a híres rendező megrépázott". Nem tudom, te hogy vagy vele, de én sem nagyon akarnám ezt a felhajtást, ha velem történt volna.

chuck-d 2010.07.12. 20:54:13

@Alex Mahone: aha. mert 18 alatt pedofil. te mi a bánatot csináltál középiskolás korodban? pedofil voltál a 16-17 éves barátnőd mellett?
van ugye olyan, hogy beleegyezési korhatár, ami itthon 14 éves kor, ezalatt büntetik, felette nem. na a pedofília meg nem büntetőjogi kategória, és a nemileg éretlenek baszkurálásáról szól. egy 13 éves lány már szülni is tud, tehát biológiailag érett, az áldozat sem volt szűz, tehát annak is érezte magát, itt pedofíliáról beszélni fogalmatlanság. persze 14 év alatt büntessék is, az USA-ban 16 éves kor alatt vágnak sittre, és talán ez jobb is, de a pedofília jelent, amit jelent, és gyakorlatilag mást.

Alex Mahone 2010.07.12. 21:36:54

@chuck-d: ha két tizenhat éves szeretkezik, az szerintem némileg különbözik attól, ha egy 13 éves hál együtt egy 44 évessel.

Akarata ellenére. Bedrogozva.

bigyibogyo 2010.07.12. 21:50:29

hu.wikipedia.org/wiki/Beleegyez%C3%A9si_korhat%C3%A1r

Nem mellesleg, aki szerint 13 éves kislány nem nézhető 18nak az menjen el egy disco-ba és csodálkozzon a sok ált. iskolás "25 évesen"

Polanskit nem véletlenül ítélték el. Élt egy országban, annak a törvényeivel amit megszegett. Ha 30 év alatt nem évült el, akkor hajrá, csukják le.

chuck-d 2010.07.12. 21:54:20

@Alex Mahone: ez így van, kár, hogy only write üzemmódban vagy, mert fentebb erről beszéltünk. csak tudod azért 18 alatt még nem pedofília, erre reagáltam, amit te vágsz, csak mellébeszélsz. :]

Alex Mahone 2010.07.12. 22:20:38

@bigyibogyo: gyakorlott szem igenis meg tudja különböztetni.

@chuck-d: nem "only write"-ban vagyok. Kíváncsi lennék, nálad mi számít pedofíliának, ha én beszélek mellé...

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.07.12. 22:24:26

@Alex Mahone: Hát azért hidd el, hogy mászkálnak olyan 13 évesek, akik 18nak néznek ki. Egy ismerősöm tanárként dolgozott és ő mesélte, hogy ez a korosztály mit művel, a diákjai mondtak egy-két dolgot neki.
Egyébként meg nem Polanski mellett, de kell már az a tárgyalás a fenének, az egykori áldozat is családos ember, békésen akar élni, van családja, gyereke, meg tudom érteni.

Spawn85 2010.07.12. 22:43:37

@koimbra: Ezt én is megtudom erősíteni. Én is tanárként végeztem és tanítottam olyan 13-15 éveseket, akik simán kinéztek 18-nak.

Amúgy valóban így van, Polanski egykori áldozata ma már családos ember, és ő maga kérte többször is, hogy hagyják már ezt az egész ügyet...

Fatal Error! System Halted! 2010.07.12. 23:15:13

Pörög a kommentszámláló, győz a bulvár, lehet csámcsogni, anyázni, okoskodni.

Kállai Ferenc halálát meg leszarni.

Elanor_ 2010.07.12. 23:17:56

és nektek az nem sántít, ha egy 44 éves egy 18-nak kinéző (megjegyzem, az USÁ-ban 21 számít felnőttnek) 13 évest megerőszakolni?
attól, h 18-nak nézed, attól még nem lesz semmis az erőszak ténye, nem mellesleg pedig egy igazi ostoba vadbarom vagy, aki sem a gesztusaiból, sem a felnőttségi szintjéből nem jön rá, h csak egy felnőtteskedő gyerekről van szó.

Alex Mahone 2010.07.13. 00:00:22

@Elanor_: true.

Emberek! Ha valaki nem ismeri a törvényt, az nem menti fel alóla. Ergó ha azt hiszi, hogy 18 a csaj, attól még nem lesz annyi. Plusz ez egy kurvajó duma, hogy "ja hát nem mondta". Persze. Mert bedrogozva leitatva megrépázás közben nem jut eszébe esetleges mentőövként közölni, hogy "tata várjál, nem úgy van az!". Az igazság odaát van. Persze, ha tényleg lószart se tett ellene a kiscsaj, akkor meg is érdemli, mit háborog... Ezt egyébként nehezen hiszem el, ahogy azt is, hogy 18 évesnek lehet nézni egy 13 évest... Könyörgöm, egy futó pillantással még talán, de ha jobban megnézi valaki az alanyt (pláne ruha nélkül, mint esetünkben), akkor rájöhet, hogy valami sántít. Plusz ugye éretlen, kislányos viselkedés, megnyilvánulások, stb.

viktor134 2010.07.13. 00:20:55

Polanskit nem tudom elítélni. Sőt ha a lányomat dugnák meg 13 évesen csak magam okolnám, hogy mi a faszt keresett ő egy 44 évesnél.

A fickót nem, hiszen ő is csak ropogós husit szeretne. :)

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.07.13. 00:32:59

Azért azt is nézzük itt a nagy morál mellett, hogy a kis hatmilliós Svájc a banktörvény mellett más másodszor intett be a hatalmas Egyesült Államoknak.
Azok meg mit csinálnak? Szottyos fügével dobálják majd a teheneket?

Hajrá Svájc!

gitáros 2010.07.13. 00:37:38

Ha Polanski az olaszoknál (neaggyisten a vatikáni állam területén) hajtotta végre anno az akcióját, semmi gondja nem lett volna, mert ott 12 (tizenkettő év) a korhatár, akkor is annyi volt, és most is annyi...

@Alex Mahone:
Szerinted igen, egyébként gyakorlatilag az egész világ törvényalkotói szerint meg nem. Ez van.

2010.07.13. 00:38:03

@Bárzongorista: a nácik se mertek ugatni :)

2010.07.13. 00:38:51

@f@szharcos: anno, mert most már igen szerencsére, bár az a banktitok listás történet is leült

Alex Mahone 2010.07.13. 00:51:20

@viktor134: nem akarom játszani az erkölcsrendészt, de gratulálok. Kár, hogy manapság már egyre kevesebb az olyan ember, mint Te.

mg007 2010.07.13. 00:58:49

Mennyi szarházi pedofil van itt a kommentelők közt... Szánalom.

mg007 2010.07.13. 01:01:58

@viktor134: "A fickót nem, hiszen ő is csak ropogós husit szeretne. :)"

Ez hülyeség. Nem mindenki pedofil. Engem nem izgatnak fel az általános iskolás tinik.

Kuruttya 2010.07.13. 01:05:51

Jaj ugyan már, 13 éves lányt megdugni hol pedofília? 14 évest én is dugtam már.

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2010.07.13. 01:09:54

igazabol leszarom az egesz ugyet, Polanski egy zseni, a tobbi pedig bulvar, ami hidegen hagy oszinten

neurotikk! (törölt) 2010.07.13. 01:28:59

@viktor134:
Barcsak a te segged szeretne egy banda kigyurt cigany. Barcsak. En sem itelnem el oket.

De barkiet szeresse itt aki vedi Polanskit.
Mar beleegyezesi korban is benne vagytok, nem lehet semmi problema.

Spawn85 2010.07.13. 02:54:04

@Elanor_: Nem mondta senki, hogy Polanski egy szent, meg hogy nem elítélendő, amit csinált. (Vagy legalábbis én nem mondtam ilyet.)
Csak akkor vagy ítéljék el, vagy nem tudom mit csináljanak. Mert az, hogy időről-időre előveszik ugyanazt az ügyet, (amivel a ma már családos egykori áldozatot is meghurcolják újra és újra. Nem véletlenül mondta, hogy hagyják már békén, felejtsék el...) nem igazán jó.

@Alex Mahone: Igazad van. Mint mondtam már tanítottam 18 évesnek kinéző 13-15 éves lányokat. Viszont a viselkedésükben valóban egyből látszott, hogy még nem annyi idősek...

drhook 2010.07.13. 04:31:08

Ha most az akkori kislány híres filmszínésznő lenne mintahogy anyucikája eltervezte akkor soha nem tudna senki erről az egészről:)
Miért nem a katolikus egyházról beszélünk inkább? Ők nem 1 db kisgyereket répáztak meg hanem ezreket! és ez csak a jéghegy csúcsa! Vazze.

Roy 2010.07.13. 07:06:20

@mg007: Csak egy kérdés.
Hol a p××××ba voltak a 13 éves kislány szülei, és hogy került Polansky bulijára?
Lehet, hogy mindez a szülők tudtával, és beleegyezésével történt. Amerikában ez nem ritka, hogy a karrier érdekében mindent feláldoznak.

A Kárpátok Ostora 2010.07.13. 07:29:55

Itt mindenki úgy nyilatkozik, mintha ott lett volna (ami nyilván elfojtott vágyálmait tükrözi épp ezért hörög, mint a látans buzi gay pride idején). Ami biztosnak tűnik, az az, hogy a szülők úgy szereztek tudomást az aktusról, hogy az ártatlan kislányuk a barátnőinek eldicsekedett, hogy sikerült megdugatnia magát Polanskival. Ez amolyan verseny volt a sok kis wannabe modell ribanc körében. Erre a szülők pénzt szimatolva, feljelentették Polanskit. Ennyit a kurva nagy erkölcsiségről.

Húsleves 2010.07.13. 07:41:07

Mit lehetne várni egy olyan hú de demokratikus országtól, amelyik abból él, hogy bűnözők pénzét őrzi, mossa tisztára, és ugyanez érvényes a pénzen kívül a műkincsekre is?

peca1000 2010.07.13. 07:48:35

Az én 1. csajom 13 éves volt, és simán kinézett 18-nak!
Én akkor 16 voltam.

bgabor1911 2010.07.13. 08:14:15

Én azt olvastam hogy a csaj prosti volt, és gyakorlottan mozgott az ilyen bulikban.
Nem volt bedrogozva, és ő is benne volt a dologban. Ezért nem akarja hogy bírósági ügy legyen belőle.

Egyértelműen nem történt erőszak a szó köznapi értelmében, az más kérdés hogy jogilag igen, hiszen ott is tilalmazott az hogy felnőttek kiskorúakkal hetyegjenek.

Más szóval:
Polanski egy bulin (ki tudja milyen befolyásoltság alatt) engedett egy szemrevaló lány közeledésének, akiről a bulin mindenki tudta hogy prosti. Ezekután pedig polanski nem a lányi igazolványainak vizsgálatával volt elfoglalva, kidertendő, hány éves.
Nyilván a lányon nem látszott hogy kiskorú.

Ezekután miért kell őt bűnözőként beállítani? Engem nem érdekel hogy milyen rendező, vagy milyen nem, de nem őt kéne elővenni az ügyben. Szerintem is azt kellene megnézni, hogy mi a fenét keresnek 13 éves kislányok hollywoodi hírességek partiján (ez konkrétan Jack Nicholson bulija volt), miért kurválkodnak ott, és miféle szülei vannak az ilyeneknek.

bgabor1911 2010.07.13. 08:18:28

Mellesleg az itteni hozzászólások jól mutatják az "istenadta nép" szellemi képességeit, hogy részinformációk és a helyzet részleges ismerete mellett követelitek polanski felakasztását.

Régen az ilyen szitukból lettek a lincselések, aztán pedig a tanácstalan fejvakargatás, amikor utólag kiderült, hogy a meglincselt fickó mégis ártatlan volt.

Spawn85 2010.07.13. 10:41:45

@bgabor1911: Szerintem nem követelete senki Polanski felakasztását, max. annyit, ha bűnös büntessék meg.
Te azt olvastad, hogy a csaj prosti volt, más meg azt olvasta, hogy nem volt az. Az az igazság, hogy erről az ügyről már írtak sok mindent, de az igazságot igazából csak az tudja, aki ott volt a bulin.

bgabor1911 2010.07.13. 12:34:56

@Spawn85: Ugye azt belátod, hogy akár prosti volt, akár nem, semmi keresnivalója nem volt a bulin.

Nem tudom egy normális 13 éves kislány másként hogy kerülhetett volna egy ilyen drog-alkohol buliba, elég valószínű hogy önszántából ment oda.

Alex Mahone 2010.07.13. 14:59:14

@bgabor1911: még a végén azt hozod ki konklúziónak, hogy Polanski az áldozat.

Spawn85 2010.07.13. 14:59:22

@bgabor1911: Az eddig sem volt kérdés egy percig sem, hogy a csajnak 13 évesen nem volt keresnivalója egy ilyen bulin.

chuck-d 2010.07.13. 15:03:08

@bgabor1911: azért ez a részinformációs dolog rád is keményen igaz, vannak benézéseid.
On 11 March 1977, Polanski was arrested for the sexual assault of a thirteen-year-old, Samantha Geimer, that occurred the day before at the Hollywood home of actor Jack Nicholson. The girl testified before a grand jury that Polanski gave her both champagne and Quaalude, a sedative drug, and despite repeated protests and being asked to stop, he performed oral sex, intercourse and sodomy upon her. The grand jury returned an indictment charging him with rape by use of drugs, perversion, sodomy, lewd and lascivious act upon a child under fourteen, and furnishing a controlled substance to a minor.
wikipedia
a csajt a modell anyjától kérte el, hogy a francia Vogue magazinnak csináljon fotósorozatot róla, nem volt semmi buli, kivétel ha a megerőszakolósdi nem az.

chuck-d 2010.07.13. 15:25:43

@Elanor_: de, kurvára sántít, viszont hiába 21 a felnőttkor határa ott, a beleegyezési az 16, itthon meg 14. ettől még nagyon gáz, csak ezt nem árt tudni az ügyhöz.
@Alex Mahone: nem "nálam számít" valami pedofíliának, és már fentebb leírtam, hogy a nemi érettséghez kötik, nem a szellemihez. egy 13 éves lány már bőven öreg egy pedofilnak. ezért is fordul ki az emberek bele ezektől. nagyon gyerek kinézetű nagyon gyerekekre mennek. értem én, hogy neked a 13 is az, normális gondolkodás, szerintem is simán gyerekek még, de biológiailag már nem annyira. jellemzően ennek a lánynak sem Polanski vette el a szüzességét, hanem a barátja.
Polanski egy igen komoly és gusztustalan bűncselekményt követett el, amiért simán sok év böri járna, de ettől még nem pedofil. ezzel nem védem, ez a bíróság előtt sem lenne súlyosbító körülmény.
@drhook: téged valami mindenre zsidózóval kellene összekötni, mert egy szinten lennétek.

Alex Mahone 2010.07.13. 16:07:11

@chuck-d: így már értem.

Mindenesetre én vagyok konzervatív, vagy egy 13 éves lánynak még bőven szűznek kéne lennie (jó esetben)?

Spawn85 2010.07.13. 19:22:34

@Alex Mahone: Nem hiszem. Szerintem is egy 13 éves lánynak még nem kellene szexuálisan aktívnak lennie.

Elanor_ 2010.07.13. 20:28:37

@Alex Mahone: <3 kérlek, légy a gyermekeim apja. :D

chuck-d 2010.07.14. 00:28:53

@Alex Mahone: nem vagy konzerv, de sajnos már itthon is egyre gyakrabban ez a helyzet. odafigyelő szülők, kevésbé kurvuló társadalom nem ártana. közhelyeket böfögök, de ez van.
tudom, hogy csak a szart vesszük át, de én negyven kommenttel fentebb láttam jobbnak az amerikai verziót a beleegyezési korhatárra, azaz a 16 évet. akkor én most mit nyertem? egy kisfiút? :]
süti beállítások módosítása