Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Képregények és filmek kibeszélő

2011.01.27. 20:26 koimbra 218 komment

Képregényfilmes poszt. Ide aztán nyugodtan kiöntheted, hogy mi a szíved vágya, hogy milyen képregényeket szeretnék a vásznakon látni. Melyik rendezőre kellene bízni egyes produkciókat, melyik témákat akarod a mozikban tudni. Mi nem állná meg a helyét a filmszínházakban, melyeken kell változtatni, hogy ne legyen röhejes. Stb, stb, stb,

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr802952496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.10. 08:16:31

@little2:

Az azért érv a népszerűsége mellett, hogy volt 2 saját anime sorozata is a 90es években, nem??

Illetve, hogy a japánok 4 animét csináltak (penge, vasember, x-men, rozsi) tavaly, vagy előtte.

van egy Illuminati nevű csapat, amit amolyan leglegnek hoztak létre, akik döntenek mindenről.

Info:

en.wikipedia.org/wiki/Illuminati_%28comics%29

tagjai közt pedig?

Nem mondom, hogy nem mesterségesen, nem tudatosan, de a marvel megkerülhetetlen, az egyik legfontosabb karkatert csinált a Vasemberből az utóbbi 10 évben.

SHIELD igazgató volt, Usa védelmi minisztere, az egyik leggazdagabb a világon minden crossoverben, eventben benne van, nem ritkán vezető szerepben..

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.10. 09:00:38

Arról meg ne is beszéljünk, hogy Pókember a népszerűségi listán kívül kábé minden egyéb listán messze nem lenne dobogós...
(erő, ellenfelek, sikersség, kidolgozottság stb)

Mégse mondanám, hogy másodhegedűs.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.10. 09:53:36

Egyébként a Civil War-t tudnám felhozni Vasembert illetően. Ő volt a negatív oldal vezére. Egyébként szerintem ő is poénkodik, csak éppen Starkként és nem amikor vasgöncben van.

Egyébként ha már másodhegedűsök: kíváncsi vagyok a Marvel/Disney mihez kezd a Megtorlóval és a Pengével.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.10. 11:35:00

@koimbra: közben gondolkoztam a nincsenek normális ellenfelei.

Hát pont neki vannak a legvalóságosabb ellenfelei.

1. alkohol Tony Stark az ember ellenfele, és nem is gyenge ellenfél

2. justin Hammer szintén Tony ellenfele, de Tonyé az üzletemberé. ( en.wikipedia.org/wiki/Justin_Hammer )

3. Vannak kosztümös ellenfelei is, mint Tony a szuperhősnek ( kosztümös sima rablók, komoly tudós álruhások)

4. Van saját alien ellenfele ( en.wikipedia.org/wiki/Fin_Fang_Foom )

5. világhatalomra törő nagyúr (Mandarin)

És akkor ezek csak a sajátjai, nem az Angyalokkal közös ellenfelei.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.10. 13:55:10

@doggfather: Mandarint számomra valahogy egy vicces kinézetű figura. Hiába vannak varázsgyűrűi és hiába halálos ellenfél, mégis olyan, mint egy karikatúra. Fing Fan Foom egynek jó. Az alkoholt ne nevezzük ellenfélnek, minden hősnek megvan a maga személyes problémája szerintem, Tonyé a szesz.

Egyébként én nem hittem volna, hogy az első rész hatalmas siker lesz, mivel a Civil War miatt eléggé csökkent a népszerűsége. Ajj, a fenébe, a Hulk visszatérése után azt se tudom hogy most mi van a Marvelnél. Vannak esetleg friss képregény honosítások valahol?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.10. 14:06:11

@koimbra: nem tudok annál frissebbeket.

Írtam 5öt, abból kettőt szúrtál ki (mandarin, szesz), és egy még tetszett is. :D

a film sikere egyértelműen RDJ akinek nem kell játszania csak magát adja.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.10. 14:16:20

@doggfather: Pl. Pókembernek van egy rakat kemény ellenfele: Venom, Zöld Manó, Vészmanó, Vízember, Homokember (amíg rossz volt), Kraven, Vermin, Skorpió, Baljós négyes, Rinó.
De ezzel szemben a Vasember ellenfelei nem tudnak ilyen emlékezetesek maradni. A Marvel Extrákban sem olyan sztorikat választották, ahol lehetett volna aggódni érte. Még az orosz mását sem találtam kiemelkedőnek. Fing Fan Foom meg hiába jó, inkább Dr. Strange-nek kellett volna vele összecsapnia.
Hammer meg valahogy nem ugrik be a képregényekből, vagy nem volt előttem olyan, amiben ő is benne volt vagy kiesett.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.10. 14:25:41

@koimbra: pont pókember nem jó példa. :D

Zöld Manó meghalt ugye, elég régen.

Venomig nem volt egy tényleg fontos ellenfele, mindet leverte, mint vak a poharat.
Venom olyan népszerű lett, hogy olyan hősfélét csináltak belőle, megint nem volt.

És a csavar!

Visszahoztak egy több évtizede halott ellenfelet (Osborn) csak hogy legyen egy épkézláb ellenfele!!!!

(és átestek a ló túloldalára, mert egyfajta lex luthor lett belőle)

Kraven az utolsó vadászattal lett nagyon komoly ellenfél ezt elismerem, de akkor meg már mindegy volt.

Vészmanó akkor volt fontosabb, mikor nem tudtuk, hogy ki volt, de mint gonosz nem zavart sok vizet.

Mysterio aki nagyon jól fémjelzi, hogy milyen ellenfelei vannak Pókinak el is mondja, hogy tudja, hogy amolyan szerencsétlen-másodhegedűs( :):) ) gonosz.
(és ilyen Rhino, Skorpió, Vermin is)

little2 2012.05.10. 15:47:24

Utolsó bejegyzésem a témában:

Elfogadom, hogy az utóbbi 5-10 évben megkerülhetetlen karakterré vált a Marvel univerzumban. Azt eddig is állítottam, hogy mindig is a Marvel zászlóshajói között volt.
Ugyanakkor bő 40 éven át közel sem ő volt a legérdekesebb karakter.
A 2000-es évek közepe előtt, ugyan ki kezdte volna vele a szuperhősök bemutatását egy laikusnak? Megmondom: SENKI. Miért? Mert második körös karakter. Meg lett volna említve, hogy van egy páncélos csávó is, aki együtt nyomja néha pár másikkal és ennyi.
Mikor Magyarországra behozták a képregényeket, mi alapján döntöttek? A várható népszerűség alapján. Hol volt Vasember? Sehol. Miért? Mert második körös karakter. Persze be lett mutatva, hogy van ő is, de ennyi.
Amikor elkezdtek jönni a filmek mi volt? Jöttek az első körös filmek (Sup/Bat/X/Pók stb.) Hol volt Vasember? Sehol. Miért? Mert második körös karakter. Volt róla szó, hogy talán majd egyszer rá is sor kerül, de hogy mennyire lesz rentábilis, arról már megoszlottak a vélemények. Magát a Marvelt lepte meg leginkább milyen sikeres lett végül a film.

Akármelyik a karakterrel foglalkozó oldalt nézi az ember, kiemeli, hogy az utóbbi évek óriásit löktek a renoméján. És tényleg így is van. Jelen pillanatban már ő az egyik legnépszerűbb hős. De sokáig tartott mire idáig eljutott. Pl. a Titkos Háború idején is még csak egy én-is-ott-voltam szinten volt jelen. Most meg már ő a központi arc a sztorikban. Óriási a kotraszt. És ez azért van, mert csak mostanában kezdtek el igazán érdekes dolgokat csináltatni vele. De ezt csak kb. a mozinézők 2%-a tudja, mert ennyi ember követi kb. az újkori képregényes történéseket. Hiába nőtt a karakter annyit a Marvelnál az utóbbi időben, ha nincs Robert Downey Jr, most is csak egy páncél meg egy név lenne az átlag a műfaj iránt érdeklődő embernek. Még én se tudtam volna sokkal többet mondani róla, pedig valamilyen szinten a kedvenceim közt volt régen is. De annyira már nem volt érdekes, hogy komolyabban bele is ássam magam. Elég volt, ha néha felbukkant a nagyobb sztoriknál a többivel együtt. Miért? Mert második körös karakter.

Az egy más dolog, hogy a Marvel (meg a Dc is) tele van jobbnál jobb harmad- negyedrangó karakterrel is, akikben még mindig rengeteg potenciál van. Vasember, pláne a mai állapotában, ezekből kiemelkedik. Sőt most már lassan a belső elitből is kiemelkedik. De Robinnál is évtizedekig tartott, mire eljutott odáig, hogy magára ölthette Batman jelmezét. Előtte bizony másodhegedűs volt istentelenül sokáig...
Természetsen ez az ÉN értelmezésem, de
remélem most már érthető, miért neveztem másodhegedűsnek. Más meg csinálhat más jellegű kategóriákat, ahol Vasember lehet akár a nr. 1 is. Engem biztos nem fog zavarni.

little2 2012.05.10. 15:56:51

@doggfather: Most te ne essél túlzásokba. Pókembernek sokkal számosabb és változatosabb ellenfelei voltak, mint Vasembernek valaha is.
Tudod, hogy mi az oka, hogy Póki kifogyott az ellenfelekből? Az, hogy ötször annyi történet jelent meg vele. Egyszerűen lehasználták. Nem lehet a végtelenségig csűrni-csavarni a dolgokat. De a Póknak kapásból ki lehetne találni 20 filmre való történetet. Vasnál gondba lennél te is már fele ennyitől is.:)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.10. 17:21:08

@little2: Na ezzel teljesen egyetértek. Csak évtizedekkel később lépett előre.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.10. 17:21:54

@little2:

"Most te ne essél túlzásokba. Pókembernek sokkal számosabb és változatosabb ellenfelei voltak, mint Vasembernek valaha is."

Számosabb az biztos, de változatosabb??

Manóból van vagy féltucat, hol ott a változatosság??

nem írtam, mondtam, hogy nem jobbak/élvezetesebbek póki ellenfelei, azt írtam, hogy Vasembernek is vannak normális ellenfelei, ne is kevesen.

koimbra mondta, hogy bezzeg Pókinak mennyi van, arra írtam, hogy olyan sokkal azért nincs több.
És azt a nem sokkal többet is rendesen elhasználták ahogy te is írtad.

Azt nem vitattam egy percig se, hogy Pókinak van a legtöbb története, nem is lehetne vitatni, te is írtad, hogy volt, hogy majd egy tucat címen jelent meg havonta.

Azt vitatom, hogy neki vannak a legjobbjai. :D

Sőt arányait nézve neki van a legkevesebb, nem a többiekhez képest, hanem, hogy mennyi története van neki.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.10. 17:24:17

Azzal, hogy egyik mondatoddal ütöd a másikat nem tudok mit kezdeni.

Írod, hogy 2000 előtt volt 40 évig másodhegedűs, de most már nem az. De te annak tartod.

Akkor most az vagy nem??

little2 2012.05.10. 18:36:30

Tippem: Az Avangers hétvégére 1.2 milliárdon fog állni.

@doggfather: Azért te se vagy egyszerűbb eset nálam lásd be. ;)

Manók Norman/Harry/Vész
Venom/Carnage
Sakál, plusz komplett klón sztori
Lizard tragikus történet
Scorpion Az egész Jameson féle gyűlöletkampány
Oki Doki - Brilliáns tudós megőrül
Kraven - Az egyik legemlékezetesebb sztorit produkálta
A Kingpin is pókos karakter- Komplett maffia + Rózsa vonal
Még egy olyan kisebb karakterből mint a Tarantella is drámai filmet lehetne összehozni.

De persze ezek mind unalmasabb karakterek és sablonosabb, egysíkúbb történetek ahhoz képest, hogy Stark iszik mint a gödény. (Amennyit egy magamfajta laikus is tud róla.)

Ami meg a lehasználtságot illeti:
Gyakorlatilag ő magasan a rekorder összefüggő sztori tekintetében, hisz még a One More Day se igazi újrakezdés. Lazán 4-5-ször több sztorit tudott generálni mint az összes többi karakter, ezt bizonyára úgy tudta elérni, hogy stabilan hozta az unalmat annak a pár karakternek kombinálásával.
Még odaát DC-éknél se tudott ennyit kihozni magából egy karakter sem, 10-15 évente kénytelenek retconolni a komplett bagázst.
Plusz ha az emberléptékű sztorikat (emberléptékű karakter, hello?), a megalománabbakhoz képest hátrébb sorolod, az egyéni szocprobléma.
Batmannél pl. maga a hős másodhegedűs sokszor (bocsesz:D) a gonoszaihoz képest. Pókot meg azért olvas az ember, mert rá (Parkerra)(klónsztori?) legalább annyira kíváncsi vagy, mint az ellenfeleire.

Azt egyébként vágod, hogy most ízlésbeli dologba kötöttél bele? Tényleg te akarod megmondani, hogy mi az unalmas?
Maradjunk a tényeknél: Vasember soha nem volt (és most sem) képes havi 4-5 sztorit kitermelni, ellentétben másokkal.

Ezek a mondatok se ütik ám egymást:

"nem írtam, mondtam, hogy nem jobbak/élvezetesebbek póki ellenfelei,"

"Azt vitatom, hogy neki vannak a legjobbjai. :D"

Mert az ellenfelek minőségének nincs köze a történetek minőségéhez, mi?;)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.10. 19:03:20

@little2: sose állítottam, hogy én nem vagyok "szakbarbár". :D

Azt írtam több van, de nem változatos, erre te:

"Manók Norman/Harry/Vész"

"Venom/Carnage"

Azért használsz / jelet, mert te is tudod, hogy "vagy" opció van, ugyan olyanok NINCS változatosság. :D

Sikeres volt a Manó, mint ellenfél, gyorsan csináltak még egyet Zöldből is, aztán Vészből is vagy 3at.

Szimbióta jó volt (venom), nosza még egyet (carnage).

Oki Doki/gyík mindketten túdósok baleset történt velük, megint nem túl változatos. Az őrült Sakált nyugodtan ide vehetjük a klónjaival együtt.

"Mert az ellenfelek minőségének nincs köze a történetek minőségéhez, mi?;)"

Nincs feltétlenül szerintem, Kraven egy sótlan unalmas vadász volt, majd 30 évig, aztán egyszer csak az utolsó vadászattal felértékelődött.
Illetve nem ő, hanem a történet. Neki a vége miatt nem volt rá esélye. De attól még Kraven egy nagyon gyengén megírt karakter.

Vezér sokkal inkább Fenegyerek ellenfél, semmint póki.

Én Sakált, meg a klónsztorit inkább felejteném, semmint emlegetném mint pozitív példát. Az egy naaaagyon hosszú tévedés volt, majdnem olyan, mint a one more day...

Látod, még a legsikeresebb, legkedveltebb képregényhős Pókember (nem irónia, tényleg az) ellenfeleiről is simán leírható, hogy az ellenfelei olyanok amilyenek.

Ahogy te is írtad ez igaz lehet másra is a Vasemberre is igaz.

Egyébként ne csúsztass, én nem ezt írtam:

""nem írtam, mondtam, hogy nem jobbak/élvezetesebbek póki ellenfelei,"

""Azt vitatom, hogy neki vannak a legjobbjai. :D"

Hanem ezt:
"nem írtam, mondtam, hogy nem jobbak/élvezetesebbek póki ellenfelei, azt írtam, hogy Vasembernek is vannak normális ellenfelei, ne is kevesen."

és ezt:

"Azt nem vitattam egy percig se, hogy Pókinak van a legtöbb története, nem is lehetne vitatni, te is írtad, hogy volt, hogy majd egy tucat címen jelent meg havonta.

Azt vitatom, hogy neki vannak a legjobbjai. :D"

Szóval állításom szerint: Pókinak van a legtöbb története, de messze nem a legjobb történetei, és sokkal több tölteléktörténete van. :D

De azt elfogadom természetesen, hogy csak szerintem, és hogy ez az én izlésem. :D

chuck-d 2012.05.10. 20:36:22

@little2: az önigazolás magasiskolája, amikor addig szűkítjük a halmazt, ameddig kiszorítjuk belőle a szerintünk nem odavalót, így lett mostanra első vonalból egy darab karakter. senki sem vitatta, hogy nem áll az első helyen Pókember - számos téren kiemelkedően -, de akkor rajta kívül mindenki másod- meg sokad-hegedűs. tehát a Marvel elit, a Marvel élmezőny egy szál Parker.

@doggfather: ez a szakbarbár tényleg nincs meg neked. :]

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.11. 07:55:45

@chuck-d: mármint, hogy mit jelent?? :D
Lehet. :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.11. 10:47:55

@doggfather: :) Jót röhögtem, talán a Kígyók a fedélzeten utalás volt a legjobb:D

Mellesleg: szakértők szerint 160 milliárd dolláros kár keletkezett volna, ha a Bosszúállók sztorija valóban megtörtént volna:) A hülyék...a képregényekben hányszor tarolták le New Yorkot? Nagyon ráérnek számolgatni. Remélem ezért nem kaptak pénzt:D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.11. 10:51:32

@koimbra: van ilyen szám más filmek esetében is??

Mert a függetlenség napjában nem csak new york-ot pusztítja az ellen, ott biztos sokkal magasabb ez a szám.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.11. 11:04:45

@doggfather: Az ID4-nél értelmetlen lenne számolgatni:) Nem tudom, hogy van-e ilyen szám más filmeknél, de nem kizárt, hogy akad még jó néhány kalkuláció.

chuck-d 2012.05.11. 14:19:50

@doggfather: a szakbarbár az, aki egy dologhoz ért - és abban elmélyült -, de máshoz nem, és más nem is érdekli.

a 2012 meg verné mindkettőt, meg az szar film is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.11. 15:32:11

@chuck-d: fakit, akkor tényleg nem jól használtam. :D

chuck-d 2012.05.11. 23:27:58

@doggfather: én is sokáig, megesik. :]

ha már viszont képregény kibeszélő, lassan jön a TDKR, és ugye a Marvel szórakoztató látványfilmeket ont, viszont nincs válasza a komolyabb hangvételű Batman trilógiára - és remélem a Pókember nem célozza ezt semennyire. most bánhatják, hogy a Fenegyerek kikerült a kezeik közül, az ő története a vak igazsággal és a bűnbandákkal, a várossal való együttélése kurva jó alap lett volna egy hasonlóan komoly történetfolyamhoz a vászonra.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.12. 13:13:07

@chuck-d: nem biztos, hogy a marvelnek kell ilyen "komoly" válaszfilm.

Csinál Angyalokat dögivel, keres egy rakat pénzt.

chuck-d 2012.05.12. 15:36:44

@doggfather: tényleg, nem kalkuláltam bele, hogy a stúdiók úgy működnek, hogy srácok, kerestünk pár milliárdot, még párszáz milliót már minek, jó ez így.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 09:14:57

@chuck-d: :D

Nem azt írtam, hogy nem akarnak még pénzt, hanem, ha bejön egy üzlet akkor azt folytatják facsarják, semmint változtatnak a sikeres recepten.

little2 2012.05.14. 11:53:03

I'm back.

Na az 1.2 milliárdos jóslatom nem jött be, bár csak azt csak úgy hasból jött, de az 1 milliárd se rossz. Szerintem a Harry Pottert el fogja kapni.

Na úgy látszik itt még mindig metszik egymást teljesen a halmazaink.:D
Én sosem állítottam, hogy szakbarbár lennék, elolvastam az első 400 póki kalandot, ez alapján rálátásom van a legfontosabb Stan Lee érára, de ennyi. Ez alapján mondtam, hogy a Raimi félreértelmezte a karaktert. Azt elfogadom, hogy esetleg elfogult vagyok, de egyéb nem.:D Nyolc éve szinte nem is olvasok szuperhősös képregényt. Vasember akkor még nem volt ennyire előre tolva, nekem megmaradt az élvonal egyik kevésbé fontos karakterének. Ez a helyzet srácok, hogy aki nem követte az utóbbi éveket, annak még egészen más képe van a karakterről, mint aki olvasta a polgárháborús cuccokat. Ez fordítva is igaz, én Pókit akkor hagytam abba, mikor még a csúcson volt, a mostani mélyrepülését szerencsére nem is ismerem közelebbről.
Ami meg a másik témát illeti. Póki sztoriból nem azért jelent meg ennyi, mert az írók az Olimpiára gyúrtak. Az olvasók követelték ki, egyre többet akartak, érdekes volt számukra karakter, mint ahogy a történetei is. Vasember önerőből ezt sose tudta elérni. Vasember történeteit ezek után feljebb rangsosrolni igencsak véleményes. Ráadásul ez tényleg 100% szubjektív megítélés kérdése.

1 Maradhunk annyiban, hogy Vasember bizonyos embereknél nem volt eddig központi karakter. Főleg nem ennyire. Én a Marvelnél se raktam pár évvel ezelőtt az ötbe, de nem is ez a lényeg, mert én az átlag a képregényeket felületesebben ismerő nézők szempontjából néztem a karaktert. Nekik ő már csak egy volt a sok közül. Ezért is volt meglepő a Marvel számára is a film sikere.
2 Az, hogy kinél mi a lúzerség megint csak szubjektív. Abban mindeki egyetért ha jól átom, hogy a Raimi verzió az nem hogy lúzer, de b@lf@sz volt.
3 Azt meg hogy kinek a történetei jobbak-rosszabbak döntse el mindeki maga, nem szerencsés leminősíteni egyiket se a másikkal szemben, mert ez csak vitagenerálásra jó, bizonyítani bármit is pedig lehetetlen. A megjelent történetek számával is maximum csak a kiváltott érdeklődést lehet mérni.

little2 2012.05.14. 12:11:43

@chuck-d: Ez a sötét hangvétel azért nem teljesen így van.
A Marvel kapásból a Pengével nyitott, az szerintem elég sötét.;)
A Fenegyereket eladták, ez így utólag tényleg gáz, de szerintem 90%, hogy év végéig már nem kezdenek semmi értelmeset a karakterrel, így visszaszáll hozzájuk.
Na és ot van még a Megtorló is, aki még Batmannél is sötétebb. Az más kérdés, hogy eddig mit bírtak kezdeni a karakterrel.:D

Szerintem a TDKR nem fog csak olyan 8-900 millát hozni. Az első rész még csak kirobbanó siker se volt. A Heath Ledger körüli mizéria, plusz a remek alakítása, továbbá a remek forgatókönyv hozta meg a nem várt sikert. Ebből a háromból maximum egy fog teljesülni most. Ráadásul az idei mezőny eleve sokkal keményebb is. Nolan nélkül meg Batman is kérdés, hogy mennyire fog szárnyalni legközelebb.
Nagyon nem a Marvelnek kell itt reagálni a DC-re, hanem fordítva, a DC van a béka segge alatt a Marvelhoz képest. A Marvel háromszor annyi filmetgyárt, és a sikerességi rátája is lazán alázza a DC-jét. Még a Ghost Rider 2 se lett ordas bukta: több mint a duplája lett a bevétele a gyártási költségnek.

little2 2012.05.14. 18:02:50

Éppen lett volna jobb dolgom is, de mivel érdekelt kiszámoltam kb. mennyi hasznot termeltek a Warner féle DC-s filmek.
Ezek körülbelüli értékek, a dvd és egyéb bevételeket csak nyagyjából számoltam bele.

The Dark Knight +350
Batman Begins +50
Superman Returns - 150
Green Lantern -150
Watchmen -80
Batman and Robin -60
Constantine kb. 0
V for Vendetta kb. 0
Catwoman -100
The Losers -15
Jonah Hex -40

Ez a lista mindenképp megdöbbentő. A Warner a DC-s licenszeknek köszönhetően a 95-ös Batman Forever óta gyakorlatilag 200 millás mínuszt tudtak csak kitermelni. (A dvd + TV valamit még talán faragott rajta valamennyit.) Ez brutálisan szar. A Dark Knight nélkül félmilliárdos mínuszban lennének. A Batmanen kívül semmilyen sikerük se volt. Ha azt vesszük, hogy még a Harry Potter 5-öt is sikerült kihozniuk veszteségesnek papíron, akkor tényleg csak a csoda tartotta vissza eddig őket a csődtől.:D

little2 2012.05.14. 18:30:26

Itt egy sacc/kb Marvel lista is:
(Lehet nem pontosak a számok, de ugyanúgy számoltam mint a DC-s listánál.)

The Avengers + 450
Spider-Man + 250
Spider-Man 2 + 150
Spider-Man 3 + 150
Iron Man + 120
Iron Man 2 + 80
X-Men 3 kb. 0
X-Men 2 + 80
Thor + 70
Wolverine + 40
Captain A + 40
X-Men + 50
FF + 50
X-Men FC kb. 0 talán -
Inc Hulk - 100
Hulk - 50
FF + SS - 20-30
Ghost Rider - 20-30
Daredevil - 20-30
Blade 2 + 20-30
Blade + 20
Blade 3 - 20
Ghost Rider 2 - 10-20
Punisher Ezt nem is értem, max a dvd termelhetett hasznot.
Elektra - 20
Punisher 2 - 30

Eszerint a Marvel cirka 1.2 milliárd netto hasznot termelt 12 év alatt.
Asszem no comment.

chuck-d 2012.05.14. 18:43:34

@doggfather: miért kellene a meglévőn változtatni? azt tolhatják párhuzamosan. a választ nem egy befejezett trilógia versenytársaként értettem - ameddig nem időutaztathatók a kópiák, addig nehezen is menne -, hanem van ez a piaci űr dolog, ami lesz, azzal lehetett volna kezdeni valamit. mert a Nolan Batman-park idén bezár.

@little2: lásd fentebb, nem versenyben gondolkodom, hanem piacban a Batman filmekkel kapcsolatban.

a Penge vámpíros akciófilm, a Megtorló moralizálása legfeljebb a hullahegyek után értelmezhető, másképp nem működik a karakter, egyik sem egy komolyabb hangvételű közönségfilmnek való kategória.

hogyan számoltál, mi a képleted?

little2 2012.05.14. 19:22:54

@chuck-d: Az a gáz nincs pontos képlet. Elvileg a mozis bevétel 40-45%-a megy vissza a stúdiókhoz. Ez eddig okés is, de az a gáz, hogy azt nem lehet tudni mennyi pénzt költenek marketingre, és mennyi bevétel jön még a dvd+TV jogokból. Ezeket csak érzéssel lehet tippelni, a nagyon sikeres filmeknél (400 milla közeliek) hozzáadtam úgy 50 millát, de tényleg nehéz pontosan megállapítani.
Az biztos hogy a Batman Begins az kb. a Wolverine. Ha módosítunk itt-ott, akkor az egész listán módosítani kell, szal nagyjából azért egál.
Akárhogy is, a DK az egyetlen igazi sikere a Warnernak az utóbbi másfél évtizedben, de ennek a bevétele is csak a kompenzálásra elég.
Ez különösen akkor gáz, ha azt nézzük, hogy az utóbbi években a DC veri simán a Marveles eladásokat képregények terén. (De talán jól is mutatja, hogy a képregényes népszerűség filmeknél nem sokat ér.)

De egyébként nem értem a Batmanos dilemmádat. A Marvelnak nincs Batman szintű karaktere, Daredevil áll a legközelebb, de nagyon messze van tőle népszerűségben. Hogyan versenyezzen a Marvel a DC Batmanével, ha egyszeűen nincs ilyen karaktere? Esetleg még Wolverine aki morcos alkat, de más tényleg nincs.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 19:43:29

@little2: "Ez különösen akkor gáz, ha azt nézzük, hogy az utóbbi években a DC veri simán a Marveles eladásokat képregények terén."

Ezt hol olvastad?? Merthogy nem igaz.

És mi ez, hogy Rozsi még aki morcos alkat??
ha szerinted hasonlít Batmanre, mert morcos alkat...

Maradjunk annyiban, hogy a Fenegyerek a marvel Batmane, már csak azért is, mert annak "találták ki".

Megtorló meg egy ék egyszerű karakter, dehogy sötétebb ő Batmannél.

chuck-d 2012.05.14. 19:50:09

@little2: most akkor DD ilyen, vagy nem ilyen? főleg a Nolan Batman karakteréhez viszonyítva, aki nincs pontos fedésben a képregényes változatával. el kellene döntened. :]
és ha a képregényes népszerűség nem feltétlen mérvadó a filmhez, pár sorral lejjebb ez miért is lesz kifogás? főleg, hogy a "másodvonalas" Vasember most a húzókarakter a Marvel filmekben. legyen már következetes az érvrendszer. :D

igen, nehéz pontosabb adatokat saccolni, de kábé így kell, a Batman filmeken kívül elég siralmasan állnak.

chuck-d 2012.05.14. 19:56:50

@doggfather: ráadásul szerintem a Nolan-féle Batman eléggé Fenegyerekesedett - képregényes! - lett, indirekt módon.

chuck-d 2012.05.14. 20:38:47

@doggfather: a képregényben valamivel dominánsabbak a személyes motivációi, a filmben ettől elvontabban, a bűn és igazságszolgáltatás kontra igazság felé kanyarodik erősen, és a város és a reálisabb ellenfelek, bűnbandák is kicsit a inkább a pokol konyhája, mint a gótikus Gotham. mint írtam, indirekt módon.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 20:42:06

@chuck-d: van benne valami, még nem gondoltam így bele, de van benne valami.

Nehéz ilyen összehasonlítást vagy akár különbségeket tenni köztük, tényleg egymás "reciprokai", vagy nem is tudom, hogy mondjam.

Főleg akkor érezni ha olyat olvasol amit Frank Miller írt. Batmant is és DD-t is. Akkor a legszembeötlőbb a hasonlóság.

chuck-d 2012.05.14. 20:52:07

@doggfather: erős moralizálás, komoly - nem komolykodó - hangvétel és főleg a katarzis, ami egy hős esetében fontos egy történetben, és ami hiányzik a Marvel filmekből. hősökről szól, szórakoztató és látványos produkciók, de valós katarzis nincs, nincs igazi tét vagy mondanivaló. valamennyi igény erre is volna, a filmet a megfelelő karakterrel majd megcsinálja hozzá valamelyik stúdió, idő kérdése. én csak feldobtam ez alapján az ötletem, ennyi.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 20:56:08

@chuck-d: ez most ismét arra válasz, hogy kell e a marvelnek komoly film, ugyi??

chuck-d 2012.05.14. 20:56:25

@doggfather: Miller még Rozsit is rá tudta dobni a morál-vonatra, van egy kézjegye, ami két hasonló karakter esetén néha szinte csak jelmezkülönbséget okoz. :]

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 20:58:50

@little2: "Ez különösen akkor gáz, ha azt nézzük, hogy az utóbbi években a DC veri simán a Marveles eladásokat képregények terén."

Mint felljebb írtam ez tévedés, találtam adatokat is, hogy @chuck-d: megnyugodjon,hogy érvelek. ;)

2011: www.diamondcomics.com/Home/1/1/3/237?articleID=117032

2010: www.diamondcomics.com/Home/1/1/3/237?articleID=104270

chuck-d 2012.05.14. 20:58:58

@doggfather: ja, igen, még eszembe jutott hozzá, meg ha már képregényes topik, akkor bedobni, hol is csonkák ezek a Marvel csodák.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 21:02:55

@chuck-d: írt miller is rozsit szerintem, vagy csak rajzolt volna???

hát igen a filmeken 90 percben nem nagyon lehet visszaadni azt amit 40 év képregényben lehet.

chuck-d 2012.05.14. 21:05:40

@doggfather: mély sebet ejtett ez az érv dolog, úgy érzem ha leszáll az éj és felüti fejét a bűn, akkor színre lép majd az Érvember, aki lekaratéroz, bocs kung-fuz minden inkoherens gondolatmenetű elfogult blogbetyárt. :]

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 21:08:52

@chuck-d: :D:D

dehogy, tök igazad van, ha van érv, és egy vitában illik, hogy legyen, akkor azt tessék használni is, ne csak kinyilatkoztatni. :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 21:20:24

@chuck-d: de a (folyamatos) kungfuzásért még megcincálom a bajszod egyszer. :D

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.05.14. 21:20:37

@chuck-d: bár nem Marvel film, de a Raimi féle Pókember, az összes hibájával együtt is jó példa a követeléseidre (tét, katarzis,stb.)

chuck-d 2012.05.14. 21:21:12

@doggfather: azt a híreset Claremont-tal együtt írta, de inkább hozzá kötik. :]

nem 40 év cselekményét, hanem egy hős/ök/höz méltó történetet kellene hozzá írni, eddig sem egy-egy képregény konkrét sztoriját vitték vászonra. ettől még ez a koncepció jelenleg működik a vásznon, de a füzetek közt meg sem említenénk.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 21:23:02

@chuck-d: pont a nolan filmek konkrét képregényfilmek. ;)

Nem az adósság és becsületre gondoltam, másikat nem írt?? Azt csak rajzolta egyébként.

chuck-d 2012.05.14. 21:34:39

@dzsoni szánsájn: a baj csak az, hogy ahol komoly akart lenni, ott csak komolykodás sikerült, meg amúgy is annyi sebből vérzik, hogy jaj.

@doggfather: ha nincs bajszom és hajam sem, akkor csak reménykedni tudok, hogy feladod ezt a testszőrzet elleni erőszak projektet. főleg, hogy nem is írtam semmi rosszat a kung-fura - fura, hö-hö -, sőt, miközben begépeltem elszállt felettem egy fehér daru és megsimogattam egy képregényfilmekért imádkozó sáskát. a tévében meg megy a CSI. kell ennél több? :]

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 21:40:20

@chuck-d: jajdenincsotthonnálad senki,mi?!?!

:D:D

chuck-d 2012.05.14. 21:42:06

@doggfather: a Marvel filmekre gondoltam, hogy nem konkrét képregényes történetekkel dolgoznak amúgy sem. de Nolan melyik képregényeket vitte vászonra változtatás nélkül?

Miller meg nem csak rajzolta a szóban forgó történetet, más Rozsit meg tudtommal nem csinált.

chuck-d 2012.05.14. 21:44:20

@doggfather: dehogynem, Anyu, a macska meg a Babettám. meg a sáska. :]

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.14. 21:48:48

@chuck-d: közben utána néztem, nem írt/rajzolt másikat.

a begins a 1st year, a TDK meg a long halloween alapvetően. Van változtatás, de simán felismerhető mindkét alap.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.05.14. 21:51:59

@chuck-d: hát, nálam az első kettővel nincs gond, maximum a casting egy részébe tudnék belekötni komolyabban. Az első pedig kifejezetten komoly (nem, nem komolykodós, talán csak Tobey ábrázata miatt nem túl hiteles : D), az említett katarzíssal a végén. Mellesleg többnyire igaz, hogy a Marvel film "hősökről szól, szórakoztató és látványos produkció, katarzis, mondanivaló nélkül", de ismerve a közönségét, nem is kell ennél több. Pont emiatt nem lesz a TDKR az Avengers közelében bevétel szempontjából.

chuck-d 2012.05.14. 22:04:36

@dzsoni szánsájn: na igen, ízlésekről nem fogunk vitatkozni, a második a legemészthetőbb, de nekem ez egy félrecsúszottabb projekt. a másik dologgal meg nyilván egyetértek, ahogy fentebb is írtam, nem is konkrétan hiányolom a Bosszúállókból ezt, hanem a történet- és végkifejlet-centrikusabb képregényfilmek létjogosultságát próbálom csak erősíteni.

chuck-d 2012.05.14. 22:21:43

@doggfather: én úgy tudom a két filmhez legalább öt sztorit dolgoztak fel és bele, ide és oda, és ehhez még Nolan is hozzátett új dolgokat, meg kapott egy teljesen új környezetet, azóta is ugrálnak rajta, hogy mennyire és miben nem igazi az ő Batman elképzelése. ez már számomra kevésbé konkrét feldolgozás, mint mondjuk egy Watchmen, aminek mint tudjuk a vége nem stimmel, de azért eléggé leköveti a képregényt.

little2 2012.05.15. 01:30:33

@doggfather: @chuck-d: Hó, nem pihentetek míg távol voltam.
Egy szóval se mondtam, hogy Wolvi olyan mint Batman, csak elképzelni nem tudtam, hogy ki szállhatna versenybe komolyság terén Batmannel a Marvelnél. A többi karaktert is kilőttétek jogosan, szóval tényleg nincs senki. DD-nek a filmje nem lett a legjobb, de még a bukta Batman és Robint se tudta megközelíteni, szal ő se nyerő alkat filmen.
A DC uralmat csak arra alapoztam, hogy nézegettem én is az eladásokat, és az első tíz helyet nem egy közelmúlti listán kibérelte magának a DC.
Pl. itt van két random lista az elmúlt fél évből:
www.comichron.com/monthlycomicssales/2011/2011-12.html
www.comichron.com/monthlycomicssales/2012/2012-02.html
Ahogy elnéztem az X-menen és az Avangersen kívül nem nagyon bírt senki a DC-vel. De annyira nem ástam bele magam, lehet más hónapokban a Marvel a nyerő.
Azon azért meglepődtem, hogy Iron Man az csak 40-60. hely környékén kullog, most mikor elvileg a toppon kéne lennie. De ha visszanéztem több évre, akkor se nagyon volt átlagban 25-30-on belül. Még a Marvel TOP 20-ban sincs benne sokszor, nem gáz ez egy TOP 3-as karaktertől? Mostanában a Megtorló környékén van, ergo a filmes sikernek nem sok köze van a képregényes sikerhez. Ha a képregényben működik valami, az nem biztos, hogy filmen is működik, jó példa rá a Green Lantern. Fordítva is igaz ez persze, erre jó példa Vasember aki filmen köröket ver a képregényes verzióra.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.15. 10:24:49

Én arra már rájöttem, hogy a bevételeket nem úgy kell számolni, hogy szimplán csak megfelezzük. Leginkább az amerikai bevétel számít és ha egy film pl 100 milla és Amerikában hoz 100 millát arra már azt mondják, hogy okés. Mellesleg ott van még a DVD eladás meg kölcsönzés, tévés jogok. És ne feledkezzünk el a több dologról se, a zenei cd-k, a számítógépes játékok, kulcstartók, füzetek, játékfigurák, stbstb.
A Watchmen pl. Amerikában DVD-n még kitermelt 53 millió dollárt és a kölcsönzésekből legalább még ennyit.
A Superman meg kb 200-ba került, csak éppen az évek alatt elherdált milliókat, úgy 50-60-at még hozzácsaptak a büdzséhez. Amerikában ettől függetlenül DVD-n hozott 81 milliót.
De végső soron a mozis bevétel számít. A Watchmennél az volt a baj, hogy inkább a képregényrajongókhoz szóltak volna és a büdzsé terén elszámították magukat és túl fárasztó volt már az erős marketinghadjárat. A Losers-t megpróbálták A kategóriásnak beállítani, holott inkább B-s volt, a Jonah Hex-szel pedig semmit se tudtak kezdeni. A Macskanőt meg nem Pitofra kellett volna bízni, ellenőrzés alatt kellett volna tartani a munkálatokat.
A Zöld Lámpással meg az volt a baj, hogy túl grandiózus akart lenni.
Mellesleg a mozis bevétel 50-55 %-a megy vissza a stúdióhoz.

A Marvelnél a Punisherre térnék ki, összesen mindennel együtt 110 milliót hozott, ami a 33 milliós büdzsé mellett kifejezetten üdítő volt a gyártó számára.

Egyébként felesleges itt a számokon lovagolni. Nem azért csinálnak egy 100 milliós költségvetésű filmet, hogy 10-20 milliókat keressenek rajta és úgyis úgy alakítják a számokat, ahogy akarják.
Rob Bowman pl egy interjúban azt mondta, hogy meg szeretné csinálni az Elektra folytatást,számolgatott is, aminek az volt az értelme, hogy összességében nem volt bukta a film. Az Inc Hulknál meg pont a Marvel mondta, hogy teljesen elégedettek az eredménnyel, pont erre számítottak, visszahozta az árát, bár nem kerestek rajta sokat.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.15. 10:55:32

@little2: csak jelzem, hogy a TE általad linkelt listákon Pókember 22, és 20 ik, inkább én kérdezem, hogy:

"nem gáz ez egy TOP 3-as karaktertől?"

:D

Hagyd már a Vasembert, van még 10 másik figura aki lehetne példa mindenre, sőt annak ellenkezőjére is. ;)

És a Fenegyerek egy jó rendezővel simán lehetne olyan komoly, sőt még komolyabb is mint batman.

@chuck-d: fentebb már írtam egy önkényes felosztást a képregényfilmekről, megismétlem, mert olyan jó lett. :D:D
(nem igaz, de még senki se cincálta szét legalább)
ez alapján írtam a batmanről, amit írtam. :D

Idézet magamtól: :D:D

Önkényes, de nálam 3 fajta képregényfilm van.

1. "wikipédia alapú" általában a képregényfilmek ide tartoznak. Ezekben a szerzők elolvasták a hős wiki adatlapját és kábé azt próbálják filmre vinni.
Ezekből is van:

a) izzadgságszagú: Pókemberek, F4, elektra, batman és robin, mindörökké batman
b) korrekt: Fenegyerek, x-men, Rozsi, Thor, Amerika Kapitány
c) zseniális: Penge, Vasember

2. Amikor egy képregény, vagy max kettő a konkrét alapja, általában ezek szoktak jobban sikerülni nagyobb százalékban (TDK-long halloween, Begins-first year, X2-God Loves, Man Kills, Megtorló háborús övezet). Ezekben a szerzők alapul veszik a képregényt és abból alkotnak valamit.
A képregényrajongók meg mutogatnak, hogy figyi innen vagy onnan van, és vagy jól, vagy rosszul sikerült adaptálni egy egy részletet, sztorit.

3. szolgai másolás, melyeknél, a sztoribord egy konkrét képregény, ha nem vagy rajongó, de fogod a képregényt a kezedben akkor is simán felismered, hogy a jelenetek hogyan követik egymást, mit hol találsz meg a lapokon. Ilyen a sin city, 300 és a watchmen is.
Ezektől senki nem várja, hogy megfejtsen, általában nem is lehet máshogy csak így vászonra vinni, illetve, mint a watchmen példája mutatja így sem lehet tökéletesen.

Vannak olyanok is, amiket nem lehet besorolni, mint tim burton batman-e ami nem is képregényfilm, ahol batman csak egy indok burton-nek, hogy a saját zseniális világát filmre vihesse, de nála minden filmnek ez a lényege, nem a történet, vagy karakterek.

little2 2012.05.15. 13:29:45

@doggfather: Ja, csak ha alaposabban megnézed azt a listát, látod, hogy az élen épp a DC figyel, és Pók az egyetlen Marvel karakter, aki egyedül is benne van a Marvel Top 5-ben.
Vasember, meg még az 500.-ik számával se tudott az összesítettbe az összesített TOP 10-be kerülni.
Ezt érvként hoztam fel, hogy a képregényes siker nem korrelál a filmes sikerrel.
Blade-et pl. a kutya se ismerte, mégis nagyságrendileg a DD szintjét hozta a mozikban, a Punishert meg egyenesen alázta.
Amit nem tudtok feldolgozni, hogy az átlag mozinéző ismert valamennyire max 5 szuperhőst, az összes többi az csak futottak még kategóriában volt a filmek előtt. Érdektelen számukra mit produkáltak a képregényben. A képregényeket csak kb. a nézők 2%-a követi/követte. Ezért nincs hatással a Vasember sikere a képregényes eladásokra és fordítva is így van ez másoknál.
DD meg sose lesz Batman szintjén filmen, egyszerűen nem működik annyira. Ki érdekeli jobban az átlagnézőt? Egy kőgazdag kúl sötét hős kúl cuccokkal, vagy egy vak csávó? A csajok melyikre buknak inkább? Sose lesz egy szinten a kettő. Még egy szerinted korrekt feldolgozás is csak a leggázabb Batman film 75%-áig jutott.
Ja és nemrég olvastam. Stan Lee mondta, hogy Vasember a legnépszerűbb hősük a csajoknál. Ritkán kapnak levelet lányoktól, de ha igen, azt tuti Vasember miatt. Robert Downey jr. meg csajmágnes. Vasember filmre még a barátnőjét is el tudja vinni az egyszeri geek. Ezért lett olyan sikeres, nem azért mert "top" karakter volt a Marvelnál, vagy mert annyira fantasztikus feldolgozás lenne. Batman detto ilyen. Mindkettő gazdag és kúl. És még hihető. Barátnőmnek is ez a kettő jön be igazán. Összes többinél már húzza a száját. Ezt a tényezőt már Póki is bukja. P csak a kedvelhetősége és ismertsége miatt lett akkora siker, ha úgy tetszik "önerőből".

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.15. 13:52:38

@little2: ne legyen már az a vonzó karakter aki kőgazdag, Póki világ élében csóró volt, és népszerű.

"DD meg sose lesz Batman szintjén filmen, egyszerűen nem működik annyira."

jó forgatókönyvvel és jó rendezővel simán lehet.

Batman és robin után mindenki azt mondta vége batman filmes pályafutásának, és jött nolan.

tehát ilyen "sose" ilyen nincs. :D

Az volt az első állításod, hogy a dc veri a marvelt az utóbbi ÉVEKBEN, mire hoztam táblákat, hogy nem, 2010ben és 2011ben is marvelé volt a képregényes piac.

Erre te hozol táblákat 2 HÓNAPRÓL.

Ne keverd már az érvelést, hogy egyszer hónap egyszer év attól függően, hogy mennyire támasztja alá az "igazad". :D:D

Így nem lehet vitatkozni. :D

little2 2012.05.15. 15:03:57

@doggfather: Öregem, te tényleg csak arra figyelsz ami neked tetszik.
A Vasember meg a Batman a csajoknál menő, ezért hajlandóak elmenni rá moziba. Ezérd dől a lé. Pókember meg gyerekfilmnek/családi filmnek volt jó, ezért lett sikeres.
Az Avangersnél meg a sok hős együtt adta a vonzerőt. Plusz Robert Downey jr.
Még esetleg Superman aki labdába rúghat az 500 milla feletti kategóriában, de már ő se vonzza annyira a lányokat, mert nem ember. Plusz sokak szerint túl erős, eljárt már felette az idő.
Az összes többi még ismertebb hős az a 2-400 millás sávot bérelte kimagának, mert csak egy bizonyos réteget érdekelnek.
Pl. hiába van és volt toppon az X-men a képregényes piacon, a nézőket csak közepesen érdeklik. Wolvi se annyira népszerű a csajoknál még Hugh Jackman ellenére se, mert nem szimpatikus, hogy karmolászik. Csajomat az istennek se tudom rávenni, hogy megnézzünk egy x filmet.
Mégegyszer DD SOHA nem lesz még 500 millás kategória se, majd csak ha felére értékelődik a dollár. Eddig egyszer se bírtam rávenni a barátnőmet, hogy megnézze. Nem hogy nem érdekli, de egyenesen taszítja. Engem mint rajongót is csak mérsékelten érdekel. Képzeld még a képregény rajongókat se érdekel egyformán minden hős.
Képregénynél hülyére dícsérik a Hellboy sztorikat, a filmek mégis erősen hasaltak, pedig azok se voltak rosszak. Hány példa kell még neked?
A Marveles listánál meg írtam, hogy megnéztem pár hónapot, de nem merültem bele, és elismertem, hogy a Marvel jobb lehet máskor. De példával illusztráltam miért vetemedtem ama mondat leírására. Te meg nekiállsz személyeskedni. Te még azt se veszed észre, ha neked ad igazat valaki??
A szakértői szurkálódásodnál is azt írtam, hogy minél inkább belemerül valaki egy témába, annál inkább elfogultabb lesz. Ergo ekkor is egyetértettem veled, de te még ezután is ezen lovagoltál. Olvasd már el normálisan, amit ír neked az ember.
A Vasembernek kemény 30 ezres olvasótábora van jelenleg. A filmeknek meg milliós nézőtábora. Még a Punisher filmeket is többen látták ennél. Érdektelenek a képregényes ranagsorok meg számok, de még a történetek minősége is a filmeknél. A nézők 90% először találkozik a karakterekkel a filmvásznon. Csak az számít, hogy a moziban hogy működnek.
De ha már képregényes listákkal dobálódzol:
www.comichron.com/vitalstatistics/topcomics2000s.html
Itt van a 21. század legjobb 300-as eládási listája. A Vasember egyszer szerepel rajta önerőből a lista közepe táján. Az oldal egyébként eladásilag mid-range kategóriába teszi a többi Avangerssel. Csak együtt erősek igazán.
Ne vitatkozz már hülyeségeken, főleg akkor ne, ha már tulajdonképpen egyetértettünk. Jössz itt nekem két három dologgal napok óta, mert értetlenkedsz, a többire meg amit írok, nem is reagálsz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.15. 15:26:00

@little2: nem akartam személyeskedni egyszer se, véletlenül se nem szokásom, én max @chuck-d: bajszád fogom meghúzni egyszer, de ő tudja, hogy miért.

1. De olyan érvekkel nem tudok mit kezdeni, hogy a nőknek, vagy a te nődnek ki mi tetszik.
(csendben teszem hozzá, az enyém most jött el először moziba az Angyalokra, korábban sose egyre se)

Abban igazad van, hogy fontos a női vásárlóerő, meg a tinik, de nem csak az a fontos.

2. Azt feljebb írtam, és nem tudom jobban elmagyarázni, hogy ha jön egy jó forgatókönyv (1), jó rendező (2), vagy neaggyisten egy színész halála (3) akkor nyugodj meg a te nőd is be fog ülni egy DD filmre.

Addig amíg ezek közül egyik se volt addig nem mondhatod azt, hogy sose.

3. Most is azt linkelted, hogy a marvel veri a dc-t képregényeladásban csak jelzem. :D

te jössz még mindig azzal, hogy ki hogy veszi a Vasembert, holott azt már tényleg megbeszéltük régen. :D

Remélem nem hagytam ki semmit, nem válogattam kedvemre. :D

De nehogy megsértődj az egész nem ér annyit. :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.15. 15:53:58

hogy ne csak parttalan vita legyen.

ki melyik képregénykaraktert melyik színésznek, és rendezőnek adná??

chuck-d 2012.05.15. 18:13:10

@doggfather: ha a képregényes és filmes érveket így keveri valaki, azzal nehéz is lesz vitatkoznod, egyszer jönni lehet népszerűségi listákkal, egyszer nem, egyszer másodvonalas karakterből is lehet jó film, máskor nem, a Batman Vasember karakterpárhuzam meg a csúcs az érdeklődő csajokkal.

a hármas felosztásod nem rossz, bár nekem a második pont egy két véglet közé szorított nagy kalap, amibe egy konkrét történet inspirációjától kezdve a több történetből összeollózás is belefér szabadon kezelve az alapanyagot és a karaktert, ez az, amit lehetne még felosztani, a másik kettőt nem, azok végletek. mindenesetre a Marvel az első ponttal dolgozik, tehát visszatérve a gondolatmenet elejéhez nem lehet indok, hogy azért súlytalanok a történeteik, mert feldolgozhatatlan a több évtizedes képregényfolyam. egyszerűen erre nem fordítanak annyi energiát, mert nem kell nekik a sikerhez.

a bajszos dologból már pár éve is ki voltál nőve, vigye el ezt az huncut ötletet a keleti szél. :] a topikfrissítő kérdésre meg szerintem jó Fenegyerek lenne Joel Edgerton, és rendezhetné Paul Thomas Anderson, vagy - mondok egy merészet - Ben Affleck.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.15. 20:26:23

@chuck-d: ugye, hogy rendes fenegyerek film kéne ide. :D

Kevin Smith rendezze, és már jó is lesz. :D

chuck-d 2012.05.15. 20:51:07

@doggfather: én alapvetően kedvelem Smith régebbi filmjeit, nagy geek is, de téged mivel győzött meg egy komoly DD rendezéséhez?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.16. 07:36:33

@chuck-d: a guardien devil című általa írt DD képregénnyel. ;)

(amihez ha jól emlékszem egyébként Ben Affleck írt ajánlót, de ez nem biztos.)

chuck-d 2012.05.16. 18:13:19

@doggfather: úgy értettem, melyik filmje alapján gondolod, hogy egy ilyen rendezés menne neki, mert lehetne forgatókönyvírója, ülhetne ott, mint Miller a Sin City-nél, de hogy ő rendezze, nem tudom... shame on me.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.16. 19:23:20

@chuck-d: az alapján, hogy mekkora rajongója, biztos vagyok benne, hogy kellő alázattal nyúlna a témához, nem rontaná el.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.05.16. 22:10:39

@little2: az a baj, hogy összevissza beszélsz, az érveid gyakran egymást ütik, és mindenféle koherencia nélkül adod tudtunkra mondandód (amiben mellesleg előfordul néha egy-két jó meglátás, ezt nem kétlem).

Mellesleg, a Hellboy filmek erősen hasaltak? Bangladesben, vagy hol?

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.16. 22:22:37

@dzsoni szánsájn: Sajnos a Hellboy filmek nem hoztak jól. Az első rész után a Sony megengedte Del Toronak, hogy átvigye más stúdióhoz, de ott sem sikerült aratni, habár többet termelt, mint az első.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.05.16. 22:34:40

@koimbra: Az első résznél Amerika gyakorlatilag visszahozta a gyártási költséget, a második költsége 85 volt, ami Amerikával és Angliával visszajött, világszinten 160 milliósbevétel, mindez a Sötét Lovag árnyékában. Szóval, a nullszaldó megvolt, mindkét esetben : )

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.17. 12:37:53

@dzsoni szánsájn: de egy nullszaldó egy üzletben bukás, nem???

nem a befektetést akarják visszakapni, hanem keresni akarnak. :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.17. 13:09:36

@dzsoni szánsájn: Az első résznél 43 millát költöttek a marketingre, szóval több, mint egy százasba került. A második részre a stúdió valamiért adott 85-öt. Általában ha a bevétel hozza a gyártási szint költségét Amerikában a producerek elégedettségüknek adnak hangot. De itt sajna egyik esetében sem volt ilyen. Ugyanakkor valószínű, hogy DVD-n jobban ment mindkettő, a Hellboy 2 csak az Államokban DVD eladásokból 44 millió dollárt keresett. Szóval így csak összejöhetett egy kisebb profit, de mivel az Universal nem erőlteti nem biztos, hogy lesz harmadik rész. Del Toro megküzdött a Hobbittal, megküzdött Az őrület hegyeivel és most szerintem nem akar újabb harcba belemenni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.17. 13:19:47

@koimbra: nem is baj, Perlman tökéletes választás volt Vörös szerepére, meg a színészek úgy általában, de a képregény meglehetősen sötét, kékes, szürkés gótós hangulatú.

A film meg (főleg a 2ik rész) egy nagyon színes, változatos, csillivilli tündérmese lett.

Hangulatra, színekre, képekre, nem történetre.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.05.17. 16:05:44

@doggfather: anullszaldó inkább tapasztalat, le lehet vonni a konklúziót (Hogy "ilyet legközelebb ne") anélkül, hogy buknánk :D

little2 2012.05.17. 17:57:49

Látom jól megkaptam. Ez van, ha az ember lázas betegen nekiáll túl sokat beszélni egy kedves témáról a neten.:D Ez is a betegség egy mellékhatása.:D
Most semmire sincs időm, de kénytelen leszek majd reagélni a fentebbiekre, mert itt már a szellemi képességeim vannak megkérdőjelezve!
Majd jelentkezem a héten valamikor.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.17. 20:05:08

@dzsoni szánsájn: legyen. :D

Szerintem a biznyicben nincs olyan, hogy tapasztalat. siker (profit) vagy bukás.

Tapasztalat játékokban, meg sportban van.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.17. 21:04:49

Kijött a Zöld Íjász sorozat előzetese www.youtube.com/watch?v=l-GmfyLV45Q

Ezért odalesznek a tinicsajok

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2012.05.17. 21:25:22

@doggfather: tapasztalat profit és bukás esetén is van,a nullszaldó viszont az abszolút : D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.18. 10:52:48

@dzsoni szánsájn: Csak nehogy Mission Impossible legyen a végén belőle:D Bár ha van kedved egy új filmről is összedobhatsz valamit.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.18. 11:09:50

Ebben az Íjászban az a húzódzkodás. :D bitang jól néz ki.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.31. 14:00:01

hátha nem kapok ki érte:

index.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2012/05/31/negy_fogonosz_lesz_a_vasember_3-ban/

kicsit soknak tűnik nekem 4 ellenfél, még akkor is ha 2en vannak esetleg war machine-el.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.05.31. 14:36:41

@doggfather: Nem lesz négy főgonosz, erre akár mérget is vehetünk. Eleve semmi értelme, max kettőnek. De ebbe elég csak belegondolni józan paraszti ésszel. Esetleg kettővel még megküzdhet. És Mandarin szerepeltetése egyáltalán nem hivatalos.
Indexes cikkeket ne linkelj, kösz. Különösen hogy anno kitiltottak amikor meg mertem jegyezni sokszor, hogy jó lenne ha nem késnének 3-4 napokat az új hírekkel. Ezt érdemeltem, azok után, hogy bevallottan innen "loptak".

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.05.31. 14:45:19

@koimbra: bocsi, bocsi, nem teszem többet.
(vagy csak ritkán)
:D

Szerntem is marha sok 4 ellenfél, de már 3 is, a TDK ban is úgy oldották meg, hogy Kétarc "csak" a végén szerepel, és Maroni akkortól nem, ahogy a többi gengszter se.

Meg a Madárijesztő is csak az elején.

De még így is lehet az az érzése az embernek, hogy sok az ellenfél.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.06.01. 15:33:47

kiderült, hogy alan scott lett meleg a dcnél, lehet megnyugodni, nem fő karakter lett homi...

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.07.09. 15:41:45

@doggfather: Kár, hogy ezzel nem engem kerestél meg. Csalódott is vagyok.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.09. 15:43:21

@koimbra: nem mondod?!?!

bocsi, majd ha legközelebb eszembe jut valami agymenés. :D

(meg ha jó lesz esetleg reközlést tudunk intézni. :D)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.07.19. 13:57:27

Janes Grogan kaszkadőr az IReviewToo honlapnak elmondta, hogy a Sötét elfek (Dark Elves) is benne lesznek a Thor 2-ben. Vezetjük Malekith, az elátkozott, szóval vele fog megmérkőzni Thor. Az már más kérdés, hogy a szegény kaszkadőrt keresztre feszíti a stúdió:D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.19. 14:01:40

@koimbra: :D megdícsréni nem fogják az biztos...

A nép fia 2012.08.22. 17:05:51

Láttátok az Avengers BluRay-en a stáblista végi extra jelenetet?! WÁÁÁ!!!! Az komoly volt!!!! :-D
süti beállítások módosítása