Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Transformers

2011.10.02. 16:38 koimbra 15 komment

 
Michael Bay egész munkássága egy bizonyos hozzáállást testesít meg. Robbanóanyag és CGI pazarló használata, egy nagyon egyszerűre megírt cselekményfüzettel, ahol semmit nem gondolnak komolyan, és ettől - ki nem mondva - óva intik a nézőközönséget is.
Ez a Hollywood-ban gyártott mozgóképek többségére igaz, mi több: törekednek rá, hogy jellemző legyen.
 
Nem szándékozom végigmenni a márkanév történetén, hogyan lett játék-árucikkből képregény, majd animáció. Ez kiterjedt háttérirodalom, amihez ennek a darabnak egyébként is csupán névleges köze van: Optimus "Prímás" neve, továbbá Megatron, Scorponok, Űrdongó, stb. Ezek egy földönkívüli gépfaj tagjai, akik régóta tudnak az emberiségről. És fel tudják ölteni a miáltalunk ismert tárgyak pontos alakját, rögtönözve.
Van továbbá egy szeleburdi mítosz az Örök Szikráról, ami lényegében egy csiszolt kocka formájú, fénylő ásvány. Ennek birtokában monumentális energiakészletek juthatnak a két fél valamelyikének birtokába. A szembenállás Álca és Autobot között mindössze annyi szinapszist kap, ami okvetlenül fontos, hogy legalább... meg tudjuk nevezni a film témáját.
Divatos egy történet azon ábrázolási módja, ami szerint beállítják itt a háborút: egy lelkes, élete elején álló fiatalember akaratán kívül belekeveredik a gigászi csatasorozatba, és számtalan hajmeresztő veszélyt leküzdvén, társaival együtt hőssé válik. Ez a formula olyan alkotásokat emelt kultikus nagyságra, mint a Star Wars vagy a Top Gun.
Ha valaki nem elégszik meg az akciójelenetekkel és a dübörgő hanggal, akkor itt találhatja a lgkézenfekvőbb fogást a filmen: nincsenek jellemek. Személyiség nélküli árnyemberek sodródnak az eseményekkel, és próbálják épp bőrrel megúszni azokat. És - hasonlóan a Terminátor 3.-hoz - ugyanez érvényes a gépkarakterekre. Optimus az egyetlen közülük, akinek tisztességes beszédet írtak a készítők. 

Hogy a film eladható legyen, Bay minél több dinamikát és rombolást törekszik belepumpálni a munkájába. Nem lenne ezzel semmi baj, ha a történet külön-külön tenne indokolttá
  • minden egyes üldözést,
  • küzdelmeket autobotok és álcák között,
  • a tetemes anyagi kárt, amit a transzformerek végbevisznek a civilizált világban,
  • az elvárható és azonnali nemzetközi visszhangot, amit ez az iszonyú őrület a világban hátrahagy.
 
A főszereplőkhöz hasonlóan az akciószcénákat is nehéz egymástól megkülönböztetni. Egyedül a földrajzi helyszín és az éppen tönkretett tárgyak jelentenek különbséget - egyszerű járművektől egész irodaházakon át a világ több számítógépes hálózatáig.
 
Akcióorientáltsága azért sem menti fel a produkciót, mert az szinte teljesen a gépek köré épül. Ők terveznek, taktikáznak, iodézik elő vagy oldják meg a helyzeteket: ez az emberekre csak majd a számítógépek megbénulásától kezdve lesz jellemző. A jellemrajzok hiánya pedig bizonyos fokig még az akciót is visszarántja, mert alig-alig lehet szorítani valakinek a megmeneküléséért. Nem beszélve a jövőjük, az ismerőseik jövőjének alakulásáról. 

 

A protagonista Sam Wiwicky szimpla pálcikaember, akinek sztereotip  vágyálmai - csinos nő, menő kocsi, tuti balhé - közepette nincs valódi lelkivilága. Mindenféle környezetben döcögve reagál a dolgokra, akár a rendőrségen, az utcán, vagy egy szigorúan titkos katonai erődben. Lapos és ritkán meggyőző szöveggel érintkezik bármilyen életformával - legyen szó egy csinos nőről, tisztről vagy egy fölébe tornyosuló gépharcosról. Többször életveszélybe kell kerülnie, hogy egyáltalán a határozottságnak jelét mutassa. De ez még nem karakterfejlődés, nem vezet oda, hogy több fontos ellentanácsot is ő ad a harcoló feleknek a végén. Shia Labeufnak pedig nem ez az első cérnaszerepe (gondoljunk az Én, a robotra).

 

Ami Megan Foxot illeti, ő itt akár egy "üres fejű szexbomba"-feliratú táblát is hordhatna a nyakában. Mikaela kizárólag a "főhős" vágyálmainak tárgyát képviseli, aki mikor milyen pózban mutatja a nézőknek formás idomait. Ez a fő erélye, mimikai eszköztára igen csekély.
És egyáltalán nem értem, hogy a rengeteg csetepaté közepette mi tudja egy kicsit megfogni őt Sam-ben. Nagyon hamar  világossá válik, hogy a fiú sekélyes észjárású balek, akinek más se jár a fejében, mint a tiniélet adta szórakozási lehetőségek, illetve, hogy minél távolabb kerüljenek a közvetlen veszélytől. Őszintén szólva a hadsereg vezetőinek inkább hazaküldei kellen a fiút a kikérdésezése után. Sam civil tanú, nem világmegmentésre szánt vezető. Ehelyett nemcsak elhozzák őt és Mikaelát egy titkos támaszpontra, de bevonják a srácot a megoldóakcióba is!
Szerepel még köztük egy energikus szőke kódszakértő, Maggie. Neki köszönhető még úgy némi találékonyság emberi részről. Keller miniszter és a többiek se nagyon tudnak mit kezdeni Samékkel, majd az általános zárlattal. Elméleti vészhelyzetként szerintem ez egy könnyen belátható eset. A függetlenség napjában legalább Morse-jelekkel sikerült kommunikálniuk a világ többirészével - bár azt is kötve hiszem, hogy működne valódi vészhelyzetben.
Rajtuk kívül még találunk egy lassú felfogású néger haspókot - aki mellesleg komputerzsonglőr -, s egy csomó katonát. Parancsnokaik, mint Brigham és Epps lényegében csípőből feláldozható, érdektelenül felhalmozott klisék, akik majd a végén befejezhetik Optimus és Sam fáradalmait az Álcák ellen.
Ha a "zúzómontázsok" után a szereplőket is félretesszük, akkor egy invázió előkészületei maradnak meg a sztoriban. Egy beépült álcának, Tombolónak sikerül korábban kikémlelt adatok alapján megtalálni az Örök Szikra helyét. Sőt: nemcsak észrevétlenül bejut a bázisra: falóprogramot juttat a hálózatukba. Logikus, hogy erre az egész létesítmény felkapja a fejét.
Ám miközben az Álcák szervezetten fáradoznak Megatron kiszabadításán, az emberoldal  gyakran tétlekedik. Amilyen elhamarkodottan következtetnek, olyan lassan kapcsolnak össze tényeket. Miért Samnek kell arról győzködnie Simmons ügynököt, hogy ürítsék ki a bázist? Ha egyszer látják, mekkora kárt okozott Tomboló mesterkedésére, nem egyértelmű, hogy a hely célponttá vált?
 
Sam ükapjának jelentősége is körülbelül ennyire komolyan vehető. Ő talált rá Megatron tetszhalott testére egy bő évszázaddal ezelőtt. Az összefüggés a szemüvegével borzasztó erőltetett. Hogy tud információkat felszedni egy szemüveg pusztán azzal, hogy hozzákarcolódik egy fémfelülethez? És miért éppen az Örök Szikra koordinátái azok az adatok? Ennek még azzal együtt sincs értelme, hogy az Örök Szikráról kiderül: ugyanabban a 7-es szektorban őrzik, mint a mélyhűtve tartott Megatront.
 
 
 
Aztán itt van a katarzis. Gyakorlatilag minden hivatalos és nem hivatalos személy próbálja helyreállítani a Tomboló által szabotált rendszert. Tomboló egyébként sok kínos pillanatot produkál a filmben. Két ízben is elveszíti például a fejét. Ebben például még azt se értettem, hogy mitől halt meg. Amikor Mikaela lefejezte, még át tudott transzformáódni egy életében először látott mobiltelefonná. Most, a végén saját dobócsillaga szedi le. Mitől volt ez súlyosabb eset?
 
Az Örök Szikra "erejéről" is hamar kiderül, hogy csak a történet gyors, mihamarabbi elvarrására korlátozódik. Sam megint előáll egy ötlettel, ami annyira pofonegyszerű, mégsem gondoltak rá a harcoló csoportok: Optimusé helyett Megatron testébe próbálja tenni a Szikrát! Ez majd valahogy berobbantja a robotot, holott Tomboló is elvileg ettől kapott erőre a bázison.
Sam helyzete leginkább Hal Jordanre emlékeztet a Zöld Lámpásból. Hiába későbbi film: ott is arra látunk példát, hogy egy ifjú hős többször hoz fel nyilvánvaló ötleteket, miközben a rend fenntartói helyett fantáziaszegényen küszködnek kitalálni egy végső megoldást.
 
Először fel se akartam külön hozni, hogy a Transformerek motivációi  is félszegek. Persze, a kockaereklyén kívül otthont is keresnek - legalábbis úgy látszik. Az Álcák az emberi nem elpusztítására törnek, az Autobotok a megvédésükre.
  • Miért viszonyulnak így a szerves homo sapiens-hez?
  • Mióta ismernek minket, és mennyire?
  • Ezen a ponton pedig felmerül: miért létezik két, egymással ellentétes törekvésű transzformer-csoport?
  • Miért éppen a Földön akarnak megtelepedni?
  • Mik a szükségleteik, ha vannak nekik?
  • És az eset után miért döntenek úgy az Autobotok, hogy az emberiséget konkrétan védelmezni akarják onnantól kezdve?

 

Valószínűleg még fellelhetők további hibák a filmben, és igyekszem majd megfigyelni azokat is. De azt hiszem, ennyiből is kitűnik a lényeg. Üres, elvnélkülien hatásvadász roncsderbi a 2007-es Transformers. Amellett, hogy nincs valódi köze Cybertron, a Transzformerek szülőbolygójának történetéhez, semmilyen értéket vagy irányultságot nem képes felmutatni. Mulasztásait pedig a későbbi részek csak tovább tetézték.
 

 

A kritikát L'Angelus, a http://filmi-helyszinelok.blogspot.com/ oldal ura írt.

Címkék: iromány transformers

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr843272268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shiver23 2011.10.02. 17:47:54

Hmm micsoda részlets írás :-). Tetszett csak ne lenne benne annyi helyesírási hiba :-D.
Egyszer készíthetnél egy részletes elemzést Bay munkásságáról, kíváncsi vagyok mi a véleményed a többi filmjeiről is.
Arra meg még jobban kíváncsi vagyok, most hogy nem rendez több Transformers-t mi lesz a következő filmje :-)???
Én sokakkal ellentétben szeretem Michael Bay filmjeit. Tudom mire számíthatok tőle és azt mindig megkapom. Ő egy látványfilmes és azért nézem a filmjeit hogy élvezkdejek a sok akciójelenteten semmi másért :-).
Ha mélyebb tartalmat és jellemekkel megáldott színészeket akarok nézni akkor berakok pl. egy Scorsese vagy Michael Mann filmet.
De Bay esetében mindenki megtanulhatná már végre mire megy ki a játék.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.10.02. 18:20:13

Michael Bay nevétől én nem kapok görcsöt, sőt, kedvelem munkásságát, aminek ékköve A szikla.
A Transformers múltját, történetét nem ismerem, legalábbis nem merültem bele soha, csak annyit tudok, hogy honnan jöttek.
Vettem pár képregényt, megkaptam a Transformers rajzfilmet (a Dinobotokkal) és volt egy játékom is.
Maga a film szerintem roppant remek szórakoztató akciófilm volt, engem székbe szögezett.

hekus szuperkutyabőrben 2011.10.02. 19:03:32

Személy szerint, elfogadom hogy a Transformers egy tömény darálós, a képi effektekre nagy hangsúlyt fektető film. Több nem kell, nem akarnék benne látni fontosabb mondanivalókat, utalásokat, élet nagy kérdéseit stb... csak dübörögjön a hang, essen szét pár robot és ennyi! Szerények az elvárások, de élvezem a filmet/filmeket, mert hogy a 2. és a 3. rész is elfogadható volt. De hát, ízlések és pofonok!!! - Az írás pazar volt, tetszett! -

BeniMan 2011.10.02. 19:38:01

Személy szerint Bay nagy kedvencem volt régen. A Bad Boys 1-2 még mindig óriási kedvencem és a Sziklát is szeretem tőle, az Armageddon pedig egyenesen az egyik kedvencem. Viszont a Transformers filmek tényleg kritikán aluliak. Az elsőre még azt mondtam h oké rendben nem volt rossz de utána csak egyre rosszabb lett. Mintha Bay leforgatott volna pár akciójelenetet aztán a kész felvételeket megmutatták egy forgatókönyvírónak akinek aztán egy történetet kellett faragnia a képsorok segítségével. A 3.-rész egyenesen kiábrándító volt.... Kíváncsi vagyok mihez kezd Bay. Ha kijönne a Bad Boys 3.-mal és csak megközelítené az első két film minőségét Én már megbocsátanék neki mindent.
@shiver23: Már jött egy írás Koimbrától Michael Bayről.
filmdroid.blog.hu/2009/06/22/michael_bay_1
itt eltudod olvasni :)

shiver23 2011.10.02. 20:45:26

Ja tényleg, olvastam régen ezt az írást Bay-től! BeniMan, adja az ég, hogy legyen Bad Boys 3, arra én is kíváncsi lennék mit kezdene Bay ezek után egy szimpla akciófilmmel! De szerintem Martin Lawrence miatt nem fog megvalósulni, lehet hogy már 120 kilós az ürge :-).
A Transformers filmekre visszatérve, nekem soha nem lesznek a kedvenceim viszont techdemónak kiváló. Nem tudnám végignézni többet egyiket se (max 5 év múlva) de ha új hangcuccot vagy új TV-t, monitort akarok teszetelni az biztos hogy mindig a 3. részt fogom elővenni :-D. Szerintem a trilógia utolsó része sikerült a legjobban, a legkevésbé gyerekes rész.

jikininki 2011.10.02. 23:21:15

kb ugyanennyi (ha nem több) logikai hibát és gubancot tartalmaz a star wars is. legalábbis az 1. 2. 3. epizód, amiről készült is egy szép filmes beszámoló. youtubon www.youtube.com/watch?v=FxKtZmQgxrI

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.10.03. 08:13:46

mi is az aktualitása ennek a cikknek????

jikininki 2011.10.03. 09:32:39

miért kéne aktuálisnak lennie? én szeretek nem csak a mostani filmekről/hírekről olvasni.
a rádióban sem jó szerintem ha csak a mostani zenéket játszák. jobb a változatosság

L'Angelus 2011.10.03. 10:00:30

Kritikám a "filmi helyszínelők" c. blogomról:

Michael Bay egész munkássága egy bizonyos hozzáállást testesít meg. Robbanóanyag és CGI pazarló használata, egy nagyon egyszerűre megírt cselekményfüzettel, ahol semmit nem gondolnak komolyan, és ettől - ki nem mondva - óva intik a nézőközönséget is.
Ez a Hollywood-ban gyártott mozgóképek többségére igaz, mi több: törekednek rá, hogy jellemző legyen.

Nem szándékozom végigmenni a márkanév történetén, hogyan lett játék-árucikkből képregény, majd animáció. Ez kiterjedt háttérirodalom, amihez ennek a darabnak egyébként is csupán névleges köze van: Optimus "Prímás" neve, továbbá Megatron, Scorponok, Űrdongó, stb. Ezek egy földönkívüli gépfaj tagjai, akik régóta tudnak az emberiségről. És fel tudják ölteni a miáltalunk ismert tárgyak pontos alakját, rögtönözve.
Van továbbá egy szeleburdi mítosz az Örök Szikráról, ami lényegében egy csiszolt kocka formájú, fénylő ásvány. Ennek birtokában monumentális energiakészletek juthatnak a két fél valamelyikének birtokába. A szembenállás Álca és Autobot között mindössze annyi szinapszist kap, ami okvetlenül fontos, hogy legalább... meg tudjuk nevezni a film témáját.

Divatos egy történet azon ábrázolási módja, ami szerint beállítják itt a háborút: egy lelkes, élete elején álló fiatalember akaratán kívül belekeveredik a gigászi csatasorozatba, és számtalan hajmeresztő veszélyt leküzdvén, társaival együtt hőssé válik. Ez a formula olyan alkotásokat emelt kultikus nagyságra, mint a Star Wars vagy a Top Gun.
Ha valaki nem elégszik meg az akciójelenetekkel és a dübörgő hanggal, akkor itt találhatja a lgkézenfekvőbb fogást a filmen: nincsenek jellemek. Személyiség nélküli árnyemberek sodródnak az eseményekkel, és próbálják épp bőrrel megúszni azokat. És - hasonlóan a Terminátor 3.-hoz - ugyanez érvényes a gépkarakterekre. Optimus az egyetlen közülük, akinek tisztességes beszédet írtak a készítők.

Hogy a film eladható legyen, Bay minél több dinamikát és rombolást törekszik belepumpálni a munkájába. Nem lenne ezzel semmi baj, ha a történet külön-külön tenne indokolttá
minden egyes üldözést,
küzdelmeket autobotok és álcák között,
a tetemes anyagi kárt, amit a transzformerek végbevisznek a civilizált világban,
az elvárható és azonnali nemzetközi visszhangot, amit ez az iszonyú őrület a világban hátrahagy.

A főszereplőkhöz hasonlóan az akciószcénákat is nehéz egymástól megkülönböztetni. Egyedül a földrajzi helyszín és az éppen tönkretett tárgyak jelentenek különbséget - egyszerű járművektől egész irodaházakon át a világ több számítógépes hálózatáig.

Akcióorientáltsága azért sem menti fel a produkciót, mert az szinte teljesen a gépek köré épül. Ők terveznek, taktikáznak, iodézik elő vagy oldják meg a helyzeteket: ez az emberekre csak majd a számítógépek megbénulásától kezdve lesz jellemző. A jellemrajzok hiánya pedig bizonyos fokig még az akciót is visszarántja, mert alig-alig lehet szorítani valakinek a megmeneküléséért. Nem beszélve a jövőjük, az ismerőseik jövőjének alakulásáról.

A protagonista Sam Wiwicky szimpla pálcikaember, akinek sztereotip vágyálmai - csinos nő, menő kocsi, tuti balhé - közepette nincs valódi lelkivilága. Mindenféle környezetben döcögve reagál a dolgokra, akár a rendőrségen, az utcán, vagy egy szigorúan titkos katonai erődben. Lapos és ritkán meggyőző szöveggel érintkezik bármilyen életformával - legyen szó egy csinos nőről, tisztről vagy egy fölébe tornyosuló gépharcosról. Többször életveszélybe kell kerülnie, hogy egyáltalán a határozottságnak jelét mutassa. De ez még nem karakterfejlődés, nem vezet oda, hogy több fontos ellentanácsot is ő ad a harcoló feleknek a végén. Shia Labeufnak pedig nem ez az első cérnaszerepe (gondoljunk az Én, a robotra).

Ami Megan Foxot illeti, ő itt akár egy "üres fejű szexbomba"-feliratú táblát is hordhatna a nyakában. Mikaela kizárólag a "főhős" vágyálmainak tárgyát képviseli, aki mikor milyen pózban mutatja a nézőknek formás idomait. Ez a fő erélye, mimikai eszköztára igen csekély.
És egyáltalán nem értem, hogy a rengeteg csetepaté közepette mi tudja egy kicsit megfogni őt Sam-ben. Nagyon hamar világossá válik, hogy a fiú sekélyes észjárású balek, akinek más se jár a fejében, mint a tiniélet adta szórakozási lehetőségek, illetve, hogy minél távolabb kerüljenek a közvetlen veszélytől. Őszintén szólva a hadsereg vezetőinek inkább hazaküldei kellen a fiút a kikérdésezése után. Sam civil tanú, nem világmegmentésre szánt vezető. Ehelyett nemcsak elhozzák őt és Mikaelát egy titkos támaszpontra, de bevonják a srácot a megoldóakcióba is!

Szerepel még köztük egy energikus szőke kódszakértő, Maggie. Neki köszönhető még úgy némi találékonyság emberi részről. Keller miniszter és a többiek se nagyon tudnak mit kezdeni Samékkel, majd az általános zárlattal. Elméleti vészhelyzetként szerintem ez egy könnyen belátható eset. A függetlenség napjában legalább Morse-jelekkel sikerült kommunikálniuk a világ többirészével - bár azt is kötve hiszem, hogy működne valódi vészhelyzetben.
Rajtuk kívül még találunk egy lassú felfogású néger haspókot - aki mellesleg komputerzsonglőr -, s egy csomó katonát. Parancsnokaik, mint Brigham és Epps lényegében csípőből feláldozható, érdektelenül felhalmozott klisék, akik majd a végén befejezhetik Optimus és Sam fáradalmait az Álcák ellen.

Ha a "zúzómontázsok" után a szereplőket is félretesszük, akkor egy invázió előkészületei maradnak meg a sztoriban. Egy beépült álcának, Tombolónak sikerül korábban kikémlelt adatok alapján megtalálni az Örök Szikra helyét. Sőt: nemcsak észrevétlenül bejut a bázisra: falóprogramot juttat a hálózatukba. Logikus, hogy erre az egész létesítmény felkapja a fejét.
Ám miközben az Álcák szervezetten fáradoznak Megatron kiszabadításán, az emberoldal gyakran tétlekedik. Amilyen elhamarkodottan következtetnek, olyan lassan kapcsolnak össze tényeket. Miért Samnek kell arról győzködnie Simmons ügynököt, hogy ürítsék ki a bázist? Ha egyszer látják, mekkora kárt okozott Tomboló mesterkedésére, nem egyértelmű, hogy a hely célponttá vált?

Sam ükapjának jelentősége is körülbelül ennyire komolyan vehető. Ő talált rá Megatron tetszhalott testére egy bő évszázaddal ezelőtt. Az összefüggés a szemüvegével borzasztó erőltetett. Hogy tud információkat felszedni egy szemüveg pusztán azzal, hogy hozzákarcolódik egy fémfelülethez? És miért éppen az Örök Szikra koordinátái azok az adatok? Ennek még azzal együtt sincs értelme, hogy az Örök Szikráról kiderül: ugyanabban a 7-es szektorban őrzik, mint a mélyhűtve tartott Megatront.
Aztán itt van a katarzis. Gyakorlatilag minden hivatalos és nem hivatalos személy próbálja helyreállítani a Tomboló által szabotált rendszert. Tomboló egyébként sok kínos pillanatot produkál a filmben. Két ízben is elveszíti például a fejét. Ebben például még azt se értettem, hogy mitől halt meg. Amikor Mikaela lefejezte, még át tudott transzformáódni egy életében először látott mobiltelefonná. Most, a végén saját dobócsillaga szedi le. Mitől volt ez súlyosabb eset?

Az Örök Szikra "erejéről" is hamar kiderül, hogy csak a történet gyors, mihamarabbi elvarrására korlátozódik. Sam megint előáll egy ötlettel, ami annyira pofonegyszerű, mégsem gondoltak rá a harcoló csoportok: Optimusé helyett Megatron testébe próbálja tenni a Szikrát! Ez majd valahogy berobbantja a robotot, holott Tomboló is elvileg ettől kapott erőre a bázison.
Sam helyzete leginkább Hal Jordanre emlékeztet a Zöld Lámpásból. Hiába későbbi film: ott is arra látunk példát, hogy egy ifjú hős többször hoz fel nyilvánvaló ötleteket, miközben a rend fenntartói helyett fantáziaszegényen küszködnek kitalálni egy végső megoldást.

Először fel se akartam külön hozni, hogy a Transformerek motivációi is félszegek. Persze, a kockaereklyén kívül otthont is keresnek - legalábbis úgy látszik. Az Álcák az emberi nem elpusztítására törnek, az Autobotok a megvédésükre.
Miért viszonyulnak így a szerves homo sapiens-hez?
Mióta ismernek minket, és mennyire?
Ezen a ponton pedig felmerül: miért létezik két, egymással ellentétes törekvésű transzformer-csoport?
Miért éppen a Földön akarnak megtelepedni?
Mik a szükségleteik, ha vannak nekik?
És az eset után miért döntenek úgy az Autobotok, hogy az emberiséget konkrétan védelmezni akarják onnantól kezdve?

Valószínűleg még fellelhetők további hibák a filmben, és igyekszem majd megfigyelni azokat is. De azt hiszem, ennyiből is kitűnik a lényeg. Üres, elvnélkülien hatásvadász roncsderbi a 2007-es Transformers. Amellett, hogy nincs valódi köze Cybertron, a Transzformerek szülőbolygójának történetéhez, semmilyen értéket vagy irányultságot nem képes felmutatni. Mulasztásait pedig a későbbi részek csak tovább tetézték.

2/10

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.10.03. 10:04:18

@jikininki: nem kell, csak meglepett. Ilyen kritikák nem popcornmozikból vannak évek múltán jellemzően itt, hanem "normális" filmekről.
Ennyi.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.10.03. 10:12:11

@doggfather: Kell hogy legyen aktualitása?:)
Egyébként tegnap valamiért bekapcsoltam a tévét, ment a TF 2, szerintem remek zúzás volt a végén. Bár ennek fényében nem értem, hogy a harmadikban hogyan tudták bevenni Chicago-t:D

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2011.10.03. 17:56:11

@koimbra: Ehh, Chicago-t a Green Bay Packers is bevette tavaly, pedig nem is fémből vannak XD
Amúgy a kritikával - ami részletes, és erősen elfogult, remekül megírt - annyi csak a problémám, hogy túl sokat szeretett volna "látni" ebben a filmben. Az agyatlan zúzástól azért messze álló, a jó kategóriába simán beférő szórakoztató mozi. Így nézve 7.5/10 (moziban, nagy vásznon ez 8.0/10 - ott jobban néz ki Mikaela is, hát még a robotok :))
Ha viszont a Transformers "történelem", és "mítoszok" szemszögéből nézem, akkor teljesen egyetértek a cikkíróval.
De én - meg a bennem lakó gyerek, akinek megvoltak a tranfórmersz képregények, és volt bóvli autobot mecsboksza is :) - maradok az első értékelésnél.

Jason19 2011.10.03. 21:51:02

Gratulálok a kritika írójának! Nagyon jól sikerült írás. Látszik rajta, hogy foglalkozott vele az író, megnézte, adatokat gyűjtött. Nem csak annyi, hogy sz@r a film, hanem tényleg alá van támasztva a vélemény.
Az egy másik dolog, hogy nem ért vele egyet mindenki. De pont erre mondjuk, hogy ízlések és pofonok.
Nekem pl. nagyon tetszett a film. Élveztem minden pillanatát, és odaszögezett a székhez a látvány. A második részt kevésbé szerettem, de a harmadik megint nagyon jól sikerült. Én az Avatar óta nem láttam ilyen látványos filmet, mint az.
A TRansformers filmeknek nem a jellemek, a dramaturgia az erőssége, hanem a látvány. Arra pedig senkinek sem lehet panasza.

L'Angelus 2011.10.03. 21:58:57

@Jason19:

Köszönöm szépen. |:-)

Bocs, hogy mégegyszer leírtam, nem láttam, hogy kikerült erre a honlapra is. De nagyon örülök neki, őszintén!
A blogom ugyan mégcsak 151 cikkes, de csak nyújt valamennyi olvasmányosságot.

L'Angelus 2011.10.03. 22:01:39

@koimbra:
Tényleg A szikla a legjobb filmje.
süti beállítások módosítása