Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Próbálkozások a Raimi-féle Pókember előtt

2012.07.04. 14:49 koimbra 41 komment

pokember_1.jpgA képregényvilág egyik legismertebb és legkedveltebb szuperhőse Pókember, aki az évtizedek során számos ellenfelet a padlóra küldött. Nem csak kegyetlen és agyafúrt gengsztereket és gonoszokat kellett maga alá gyűrnie, magánéleti problémái is adódtak és bizony sokszor háborogtak a rajongók is az elcseszett történet miatt (a One More Day még sokáig beszédtéma lesz). Elsőként Sam Raimi szállíthatott le egy mozifilmet, de előtte sokan megpróbálkoztak a vászonra vinni a Hálószövő kalandjait. Nézzük szép sorjában kik fordultak meg a projekt háza táján és mivel próbálkoztak.

A 70-es évek vége felé többen felfigyelhettek arra, hogy a Columbia logója alatt a filmszínházakba került egy Pókember film, ami nem más volt, mint egy 77-ben leforgatott sorozat nyitó epizódja. Amerikában kívül persze nem nagyon tették közzé ezt az információt. Egy évre rá a stúdió újravágott néhány részt a szériából és néhány országban beküldte a mozikba. Ekkoriban már felvetődött, hogy kellene végre egy normális produkció. Talán segítette volna a tervezet elkészülését, ha más képregényfilmeken is dolgoztak volna, de az 1983-as Superman 3 után Hollywoodban parkolópályára kerültek a képregényfilmes elgondolásokat.

Íme a 77-es sorozat első része teljes egészében


A 80-as évek elején a B filmek császáránál Roger Cormannál voltak a jogokat, majd 1985-ben visszakerültek a Marvelhez, ahol gyorsan lepasszolták a Cannon Filmsnek. Menahem Golan és Yoram Globus 225.000 dollárt fizetett azért cserébe, hogy 5 évig próbálkozhassanak megvalósítani a projektet. Tobe Hooper éppen a Támadók a Marsról és a Texasi láncfűrészes mészárlás második részén gondolkodott, amikor Golanék megpróbálták alátolni a rendezői széket. Ám Hoopernek teljesen más elképzelései voltak a figuráról. Leslie Steven forgatókönyvíróval egy olyan eredettörténetet kreáltak, amiben egy céges tudós Peter Parkert radioaktív sugarakkal bombázza, aminek hatására egy nyolc karú szörnnyé válik. A lény azonban nem hajlandó a tudós szörnyseregéhez csatlakozni, hanem szembeszáll alkotójával és teremtményeivel.

Stan Lee haja és bajsza az égnek állt, erősen szorgalmazta, hogy ezt a szkriptet vágják ki a kukába. A fejesek figyelmébe ajánlotta Ted Newsomot és John Brancatot, az ő változatukban Ootto Octavius egy tanár lett volna, aki a gimis Peter Parker útját egyengette. Egy cikletron baleset miatt Parker különleges erőkre tesz szert, ugyanakkor mentora is jelentős változásokon ment volna keresztül. Doc Oc újra megépíti cikletron gépét, ami elektromágneses zavarokat és és antogravitációs hatásokat eredményezett volna. Hooper hümmögött, majd felállt a rendezői székből, helyére Joseph Zito került, aki az Usa Invázió klasszikus Chuck Norris filmmel aratott sikert.

Zito Barney Cohennel átíratta a történetet, a Sabrina, a tiniboszorkány alkotója jó néhány akciójelenettel gazdagította a sztorit, beleírt egy új, képregényben eddig nem látott bűnözőt és Doc Oc sokszor ismételgette volna az Oki-doki szöveget. A stúdió úgy 15-20 millió dollárt szándékozott költeni az alkotásra és szépen hozzá is láttak a szereplőválogatáshoz. Zito választottja Scott Leva kaszkadőr volt, majd Tom Cruise neve is szóba került. Octopusnak Bob Hoskinst képzelték el, Lee pedig nagyon szerette volna eljátszani J. Jonah Jamesont.


Miután a Cannon csúnyán befürdött a Superman negyedik résszel és a He-Mannel a költségvetést 10 millióra csökkentették. Zito gyorsan lelépett, úgy vélte, hogy így lehetetlen egy normális Pókember filmet összehozni. A forgatókönyvet többször is átírták, hogy beleférjen a szűkös költségvetésbe, majd a rendezésre kinézett Albert Pyun is faragott rajta itt-ott. Leva továbbra is arra várt, hogy belebújhasson a kék-piros kosztümbe. Egy interjúban elmondta, hogy Brancatoék forgatókönyve eléggé jó volt, de ráfért volna még némi csinosítgatás. De mikor újabb írók léptek a fedélzetre azok rossz vagy minősíthetetlen munkát produkáltak.

A Cannon már1,5 milló dollárt eltapsolt a projektre és gyakorlatilag nem tudtak más felmutatni, csak jó néhány vacak szkriptet. 1989-ben a Pathé vette át az uralmat a stúdió felett, ami után Golan kilépett és megalakította a 21st Century Film Corporation vállalatát, vitte magával a Pókember jogokat is. Letett arról, hogy kisköltségvetésű filmet próbáljon megvalósítani és úgy tűnt, hogy ismét sínre kerül a projekt. 1989-ben bejelentették, hogy szeptemberben indul a forgatás, jó előre eladták a televíziós vetítések és házimozis forgalmazás jogait, hogy összejöjjön a költségvetéshez szükséges összeg. Stephen Herek melegíthette a rendezői széket, de a történetre ráfért volna még egy alapos gatyábarázás.1990-ben a Light and Motion Corporation effektcéggel vették fel a kapcsolatot, ahol a trükkökkel foglalkozhattak volna.

cameronspider.jpgA Carolco több éven keresztül próbálta rátenni a mancsát a Pókember jogaira, nagy öröm volt, hogy sikerült Golant rávenniük, hogy náluk készülhessen el a film A True Lies forgatásának a vége felé James Cameron leadott egy forgatókönyvet és saját magát képzelte el a rendezői poszton, Dr. Octopus szerepére Arnold Schwarzeneggert tartotta a legalkalmasabbnak, a főszerepre Michael Biehnt szerette volna, de Leonardo DiCaprio neve is megfordult a fejében. Ezen felül Elektro és Homokember is részese lett volna a sztorinak. Előbbi karaktere a korrupt kapitalistákat figurázta volna ki. Cameron 10 perc alatt letudta volna Parker Pókemberre válásának bemutatását, úgy gondolta, hogy ennél nem is kell több, hiszen mindenki tudja, hogy mitől vált azzá, aki. A végén Pókember egy hatalmas csatába keveredik a főgonoszokkal, majd felfedi kilétét Mary Jane előtt.(A forgatókönyv nagy részét itt olvashatod el.)

Ekkor jött a pereskedés. Cameron kezében volt a döntés joga, hogy ebben a projektben ki kapjon kreditet, Golat viszont kihagyta. Erre ő a bírósághoz fordult, hogy a produceri kreditjét megkaphassa, mivel állítása szerint a Carolcoval szerződése volt erről. Azonban Cameron meglebegtetett egy másik szerződést, amelyben le volt tisztán írva, hogy ő tartja kezében a gyeplőt. Majd a Carolco is a bírósághoz fordult, megpróbálták visszaszerezni az évekkel ezelőtt eladott tévé-és videójogokat. A nagy pereskedés alatt Golan cége és a Carolco szépen csődbe ment, akárcsak a Marvel.

1998-ban a Marvel nagy nehezen összeszedte magát, a bíróság megállapította, hogy időközben a jogok elévültek és ismét a Marvel birtokolja azokat. De a huzavona ekkor még nem ért véget. A Columbia 7 milliót csengetett ki azért, hogy náluk készülhessen el a film, ám az MGM-nél azt állították, hogy erre nincs lehetőség, hiszen a Cannontól ők vették meg a jogokat. Azzal fenyegetőztek, hogy majd szépen elkészítik saját verziójukat.

Az ügy úgy oldódott meg, hogy az MGM fejese, John Calley a Columbiához szegődött, ahol éppen Kevin McClory producer is ténykedett, aki birtokában volt a Tűzgolyó 007-es film jogainak és ha úgy gondolta volna, simán bele tudott volna vágni egy James Bond filmbe. Szóval Calley megpendítette, hogy a McClorynál található anyagokból elindíthatják a saját 007-es franchise-ukat.Egy ideig ment a keménykedés mindkét fél részéről, majd sikerült egyezségre jutniuk, az MGM nem csinál Pókember filmet, a Columbia pedig nem teremt újabb James Bond-ot.

Roland Emmerich, Tim Burton, Chris Columbis és David Fincher neve is szóba jött a projekt kapcsán. Fincher szerette volna elérni, hogy a The Night Gwen Stacy Died történetet forgathassa le, amivel a stúduió nem értett egyet. Végül Sam Raimi írhatta alá a szerződést. A forgatókönyvet David Koepp tette le az asztalra, de nem sokat változtatott Cameron elképzelésén. Elektro és Homokember továbbrais részese volt a történetnek, de a főhősnek leginkább Zöld Goblinnak gyűlt volna meg a baja és még Dr. Octopus is benne volt. Majd Scott Rosenberget eresztették rá a szkriptre, aki több új jelenettel gazdagította a cselekményt, de kiírta Octopust, végül kikerült Elektro és Homokember is.

A főszerepre Leonardo DiCaprio, Freddie Prinze Jr, Chris Klein és Heath Ledger is esélyes volt. Scott Speedmannal, Jay Rodannal és James Francoval leforgattak egy screen-test-et is, majd Tobey Maguire ölében landolt a lehetőség. Franco végül bekerült a filmbe, Harry Osbornt játszhatta el.

A 114 milliós amerikai nyitó hétvége láttán sok elemző elképedt, addig egyetlen film sem tudott hasonló összeg produkálni.

Címkék: pókember

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr374629059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gandalf Garaboncias 2012.07.04. 15:18:30

Úú, ezt a hetvenes évek-beli sorozatot láttam tévében, valamelyik német csatorna leadta anno a kilencvenes években. :0DD
Egészen elképesztő baromság volt.

Söci 2012.07.04. 15:26:57

elkezdtem olvasni a Spiderman képregényeket a Brand New Daytől ami az
546-os szám és most az 596-nál tartok

nagyon profi, tök jól megírt sztorik vannak benne, Spidey humora, látványos csaták

venom vs. antivenom úúúú

érdemes belenézni

Globetrotter2014 2012.07.04. 15:33:44

A Raimis jó volt. A képregényekhez kéepst elég jól ültették át, ennél többet nehéz kihozni a pókermberből.

Nem várok sokat ettől a rebootól...

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.07.04. 15:57:17

Én a sorozatból láttam néhány részt, a tékából hoztam ki. Akkor már megjelent itthon pár képregény és eléggé fogtam a fejemet, hogy én nem így képzeltem el mozgásban.

A Cameron féle változat szerintem jó lett volna, állítólag 60 millióba került volna, de én tutibiztos vagyok abban, hogy ennél sokkal többet költött volna rá.
A Raimis filmek egytől egyig sz*rok voltak.

Mese92 2012.07.04. 16:18:55

Nekem tetszenek a Raimi féle Spiderman filmek, bár tudom, a kevesek közé tartozom, akiknek bejött :/ Zöld Manó és Octopus is jó volt, a szerelmi szál nem a legjobb, de Pókember figuráját jól eltalálták. A 3. résszel már én sem vagyok elégedett, de megesik, hogy három filmből egy nem úgy sikerül, hogy egy színvonalon legyen a másik kettővel.

Sanosuke 2012.07.04. 17:39:33

a Raimi féle Pókember 1-2 neken nagyon tetszik.

az őrült zseni Osborn szerepében Willian Dafoe zseniális.

az örült tudós Octavius szerepében Ralf Molina szintén remekel.

a 3 részre már kicsit elfáradt Raimi bácsi.

én támogatnám a Nolan, Burton és Bay rendezte Pókembert :D

BeniMan 2012.07.04. 18:31:58

@Mese92: Épp az volt a legnagyobb baj h Pókembert nagyok elkúrták. Pókember mindig is egy szemtelen, cool beszólásokkal operáló szuperhős volt végig nagyon laza és jópofa. Itt kaptunk egy Alkonyatedward színvonalú saját magát sajnáltató, végig szomorú szemmel bámuló "emó" Pókembert...

Dafoe és Molina tényleg zseniális volt, azért piros pont. A többi része viszont gáz volt.... Szerintem.

Kilgores 2012.07.05. 09:49:05

@ZF2: Hol ültették át jól?! Pont ez a baja, hogy egyáltalán nem képregényhű. Már az előzetesből ítélve az új jobb lesz..

Globetrotter2014 2012.07.05. 10:17:20

@Csello94: a képregény 16 éves korig való. Kockáknak esetleg 20ig. A mozifilmek lényegesen szélesebb korosztálynak szólnak.

A pókember széria jól vitte át a karaktert. Kicsit geekebb ez tény, de azért lássuk be kevés ennyire "gyerekes" főhős található a nagymultú (nem 10-15 éve alkotott) szuperhősök ligájában. És a pókemberuniverzum hősei és antighősei ezen gyerekes mentalitással készültek.

Speciel én a goblinon röhögtem, mert még a filmes változatban is egy vicc. Sajna vannak temaikák amik nem érnek meg a mozifilmek közönségének érettségére. Lehet tuningolni (lásd Transformers), de könnyű elvéteni az arányt. Joker avyg Goblin esetében az unvierzum legtehetségesebb szinészei próbáélták heylre hozni azt amit a geek comicolvasók évtizedek alatt kialakítttak.

Ezek utűn a mopzifilmgyártókra fogni egy szuperhősfilm bukását szerintem, elgalűább annyria hülyeség mint a Marvelnek tulajdonítani az Avenger sikerét.

Kilgores 2012.07.05. 10:59:03

@ZF2: Részben egyet értek veled. Az, hogy a képregén max 20 éves korig való, abban nem... Ez is csak egy hobbi, ami eltarthat hosszú ideig, de nem gyerekesebb, mit fps játékokkal játszani. Ez nézőpont kérdése, én így állok hozzá, de tiszteletben tartom a véleményed.

Ha abból indulunk ki, hogy idősebek is olvasnak képregényt, akkor nem szól szélesebb korosztálynak, csak szélesebb közösségnek, például azoknak is akik nem olvassák a füzeteket.

Abban viszont igazad van, hogy egy az egyben nem kerülhetnek ezek a történések vászonra, de attól még lehet sokkal hűbb (lásd Nolan-féla Batman). Ebben botlott el számomra ez a trilógia. Számomra nem azzal van baj, hogy a Sony csinálta a filmet és nem a Marvel..nekem a rendezés nem tetszett, a főszereplőről nem is beszélve. De ez is csak egy vélemény, amiből sosem lesz egy, ami igaz és sérthetetlen :)

Söci 2012.07.05. 11:06:40

egyáltalán nincs igazad abban, hogy a képregény 16 éves korig való

egy képregény ugyanolyan, mint egy jó könyv, egy jó horrorfilm,
érdekes történetek vannak benne elmesélve, kb. mintha leülnél mozizni
csak ugye nem másfél óráig tart az élmény, hanem hónapokig követheted a hőseidet

ennyi erővel Asimovot, vagy Stephen Kinget olvasni is felesleges, de nekem így is érdekesebbek, mint mondjuk a francia realista drámák

és pont Pókembert nem nevezném gyerekesnek, mivel tele van jobbnál jobb poénokkal, Spidey állandóan elereszt valami hülyeséget
és mondjuk ő a legtöbb szuperhőssel ellentétben munkát is keres és anyagi gondjai is vannak, nagyon realisztikus univerzum van köré felépítve

szerelmi szálak, a barátsága Osbornnal

sokkal összetettebb a legtöbb képregénynél

és szerintem tök király dolog, ha valaki felnőtt korban is képes ilyen hülyeségeken pörögni és nem savanyodik be a bmw-jében

little2 2012.07.05. 11:08:04

@ZF2: Huhh, rengeteg hülyeséget lát az ember a neten, de azért kevésszer olvas az ember ennyi tömény marhaságot egy hozzászóláson belül.
Bár az tény, ha úgy áll hozzá az ember a fenti monológhoz, mint te a Raimi féle Goblinhoz, akkor röhögni lehet rajta, hisz mindkettő csak egy vicc. (Még ha nem is annak lettek szánva.) :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.07.05. 11:12:45

@ZF2: A képregény nem korfüggő. Olvassák azt kicsik és nagyok. Én is követtem egy ideig a neten a történeteket, de csúnyán lemaradtam. A képregények is teljesen élvezhetőek felnőttfejjel.

A képregényfilmek elsősorban a rajongókat kellene, hogy kielégítse, hisz elsődlegesen az a cél, hogy őket bevonzzák a mozikba. A Sony jól tudta, hogy a negyedik Pókember már rohadt sokba kerülne, talán több, mint 300 millióba és a harmadikban sokan csalódtak, így nem hozna olyan sok profitot, mint amennyit reméltek. Ezért úgy döntöttek, hogy újraindítják, egy olcsóbb produkcióval, megváltoztatott eredettörténettel. A rajongók úgyis elmennek rá, mert kíváncsiak, hogy mit változtattak. Afféle Star Wars effektus, ahol Lucas egy-két jelenetet átalakít és máris több millióan kíváncsiak az eredményre.

És speciel az Avengers sikerét a Marvelnek tulajdonítom. Vállalom, hogy hülye vagyok:) De gondolom ez már eleve nekem szólt, hiszen mintha korábban lett volna szó erről:)

Söci 2012.07.05. 11:18:22

háhá egyből 4en lekommenteltük, hogy a képregények felnőtteknek való :)))))

avengers kosztümöt fel, találkozunk a téren :)))

Globetrotter2014 2012.07.05. 11:27:13

@Csello94: nem gyerekesebb mint fpssel játszani ez igaz. De normálisen FPSsel sem játszol 20 felett.

Abból ne induéj ki hogy idősek olvasnak képregényt. Van pár kocka aki igen. Kinősz belőle mint a legóból. Legfeljebb majd 40 épvesen nosztalgiázol egy kört (egyébbként erre a nosztaligűra épít most a Transformers, akik az eredetivel játszottak azok gyerekei most pont abban a korban vannak hogy az újakat megvegyék).

Van pár 30 éves aki olvas képregényt, ez igaz. Van pár 30 éves aki FPSezik, ahogy van pár 18 éves aki legózik. És van pár 40 éves is aki matchboxot gyűjt, modellezik.

De ezek nem tipikus esetek, erre nem lehet tömegterméket építeni.

little2 2012.07.05. 11:33:10

Hogy ne csak vagdalkozzunk a szavakkal, íme a számok: robot6.comicbookresources.com/2012/02/dcs-new-52-appealed-to-avid-and-lapsed-readers-survey-finds/

Az USA-ban mindössze 2% a 18 éves kor alatti szuperhősöket olvasó képregényolvasó.

Ez persze azért is van, mert egyre kevesebb az új fiatal olvasó. De az USA-ban a diplomások 42% egyetlen könyvet se olvas el a diplomázás után. Ebből látszik, hogy a népek ott (is) kezdenek leszokni az olvasásról. (Arrafelé mondjuk már semmi se meglepő, most hallottam, hogy már a kézzel írást se tanítják az iskolában a gyerekeknek, csak a számítógépen való pötyögést.)

Söci 2012.07.05. 11:38:22

@ZF2: akkor ZF te biztos színházba jársz :)))))

Kilgores 2012.07.05. 11:40:27

@ZF2: Gondolj vissza a Dc Comics első éveire...vitték ki a katonáknak szórakozás képpen. Szerintem csak közép-európai fejjel áll így hozzá az ember. És felnőtt fejjel is jó dolog lehet, kicsit kiszakadni a hétköznapokból, igaz, az én 18 éves fejemmel ezt nem tudhatom, kb fél éve kezdtem el képregényt olvasni, és szerintem geek se vagyok, de ugyan olyan kikapcsolódás számomra, mint mikor egy Ken Follett könyvet olvasok.
@Söci: Én is ezt akartam kiemelni, hogy Parkert teljesen hazavágták, csak már kicsit hosszú lett vna a monológ :D
Ja, és már csak ki kellene osztani, hogy ki, ki legyen, mert túl sok Vasember lenne :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.07.05. 11:41:31

Egyébként itt a remek alkalom, hogy leírjátok kivel képzeltétek volna el a Pókember filmet, mi lenne az álomszereposztásotok és hogy milyen Pókembert akartok látni a vásznakon.

És szerintetek melyik korábbi próbálkozás lett volna elég érdekes?

Kilgores 2012.07.05. 11:45:31

@koimbra: Volt arról szó, hogy a Toby gyerek helyett Jake Gylenhal (nem tudom h kell irni) játszotta vna Pókembert. Szerintem sokat dobott vna a filmen.

little2 2012.07.05. 11:50:24

@ZF2: Mindössze annyi itt a helyzet, hogy a saját kis életed tapasztalatait próbálod az egész bolygóra vonatkozóan általános érvényűnek levezetni. Ezt két szóval össze lehet foglalni: tudatlanság + szűklátókörűség.
Sokkoló lesz de elárulom: más országokban mások a szokások. Indiában pl. a bollywoodi filmekre bukik több mint 1 milliárd ember, pedig azok legtöbbje gyerekesebb bármelyik amcsi képregénynél. Kicsit néha nem árt távolabb lépni, és akkor látni a fától az erdőt is. ;)

Söci 2012.07.05. 11:52:56

én azt szeretném, ha Hollywood sokkal többet kockáztatna és el merne szakadnia sémáktól

több mélység legyen újra a filmekben,
és ne tudjam előre az egész sztorit mielőtt beülök rá, hogy jön a jó hős, aztán jön a gonosz, meg lesz benne szerelem

szóval csiszolhatnának mindig rajta, csak nem nagyon mernek eltérni a jól bejáratott alapoktól

pedig szentem így lehetne újra színt vinni a filmekbe
több kiszámíthatatlanság, több akció,

jah és vagányabbak is lehetnének,
vagányság a kulcsszó

mostanában minden olyan biztonságos
és átlagos

little2 2012.07.05. 12:05:14

@koimbra: Én csak annyit mondok, hogy a Raimi félék katasztrofálisak voltak, egyedül néhány színész tudott javítani valamit rajtuk.
Ez az új film talán jobb lesz, talán nem. Igazán átütő biztos, hogy nem lesz.
Én még várok arra, hogy egy igazán méltó film szülessen erről a karakterről. Gyanítom, nem mostanában lesz ez.

A Cameron féle verziónak kicsit utána néztem, és most már örülök, hogy nem lett belőle semmi. Teljesen kifacsarta volna a karaktert ő is. A neten állítólag fenn van a forgatókönyv. Ennyit mondtak róla: We are lucky, that we dodged the bullet with this one.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.05. 12:32:06

a képregény az egyik legfelnőttebb műfaj az összes közül, arányaiban sokkal több felnőtt képregény van, mint felnőtt film.
(nem, nem pornóra gondolok)

Globetrotter2014 2012.07.05. 16:50:29

@little2: bejártam pár orszűágot 4-5ben éltem is. Ahol volt is a kérpegényeknek kultusza ott sem a pókember volt.

Igazából a képregény amerkiában élvesz presztízst mert az áll a legközelebb ahhoz amiben betűk vannak. (Európában létezik egy olyan is hogy "könyv"). :) Ahol a könyvolvasás nem erős (pl Olaszország), ott erősebb a képrepgény (de ott sem Pótember, hanem helyi termákek mint a Dylan Dog)

Maradjunk annyiban hogy Magyarországon a 30 feletti generációnak nem a pókember képregény volt a gyerekkor meghatározó élménye és valszeg sosem kerültek kapcsolatba vele. Jómagam általános iskola idején olvastam 1-2 pókember kérpegényt, ami már több mint 2 évtizeede volt.

Tudom keméy dolog elképzelni hogy amit most imádsz az pár év múlva már nem lesz trendi, sőt ciki lesz. Majd esetleg 10-20 év múlva magadnak vagy a gyerekednek újra felfedezed.

Számítógépes játékok nem számítanak szokványos dolognak 30 felett, csak nagyon IT-s kocka ismerőseimnél téma már (ott valóban).

Elnézve a reakciókat ugynaza gyerekes védelmi ösztön jöün rögtön elő mint a játékbologoknál amikor valaki előveszi hogy a játék lehet rossz hatással az emberekre fejlődésére.

Elnézve a saját és korosztályom érdeklődését (és eléggé nemzetközi körben mozgok), sem a képregény sem a számítógép nem számít tényezőnek.

Globetrotter2014 2012.07.05. 16:53:19

@ZF2: visszaolvasva az utós bekezdést: szémítóügép termlészetesen mindehol van, esetléeg ipad tablet is, pár alibi appal.

De mondjuk nem sok isemrősnél van kormány autószimulátorhoz, vagy játékkonzol (és ahol van ott is inkább családbarát wii, mint pl playstation).

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.05. 17:34:36

@ZF2: így van a 30+osok a kockás képregényeit ismerik inkább.

Globetrotter2014 2012.07.05. 17:44:25

@doggfather: már akkoriban is voltak komolyabb darabok, keress rá az Interperss Magazinra és az Alfára. 89ben pl már volt Monlith bosszúja. 90 től pedig már nagyon pöpec történelmi képregények voltak, igaz inkább francia beütéssel...

Söci 2012.07.05. 18:21:00

@ZF2: te vagy a legnagyobb geek itt ZF :)) gyerekes védelmi ösztönöd meg szerintem neked van, ha ugyanazt képes vagy leírni 25ször egymás után

egyrészt rengeteg Pókember képregény volt a 90es évek elején, max akit nem érdekelt, az nem vette meg

az amerikaiakat butának tartani, háát...nem tartanám azt a nemzetet butának amelyiknek a gazdasága évtizedek óta világelső, plusz első számú katonai hatalom, modern felhőkarcolóvárosokat építenek és kultúrájuk alapvetően meghatározta az egész bolygót az elmúlt 50 évben

a legjobb zenekaraik vannak, a legjobb filmeket készítik, és az amerikai szépirodalom is az európai irodalom folytatása

Poe, Mark Twain, Graham Greene, de akár Lovecraft vagy Stephen King

ez, hogy az amerikaiak buták ez egy hatalmas hippi közhely

plusz, ha szerinted olyan gyerekes dolog a Pókember akkor ugyan miért vitatkozol rajta egész nap?

és abban is biztos vagyok, hogy a baráti köröd a Batmanről fog beszélgetni mikor bemutatják a moziban

a felnőtt lét az pont azt jelenti, hogy tudsz szórakozni és hülyéskedni

nem kell komolyan venni magadat

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.05. 20:22:53

@Söci: "a legjobb zenekaraik vannak, a legjobb filmeket készítik, és az amerikai szépirodalom is az európai irodalom folytatása"

nem, nem és nem. :D

Globetrotter2014 2012.07.05. 20:58:20

@Söci: Nem tagadtam hogy van bennem egy erős geek vonal... :)

De olyat tulajdonítasz nekem amit éln nem írtam. Én midnössze annyit írtam le hogy az amerikaiknak nem erőssge a könyvolvasás. És mivel nem olvasnak könyvet ezért már a képregényt is el lehet adni valami magasztos műfajként.

Pedig ez azért túlzás.

És Lavecraft mellett azért van kortárs irodalom is, bér nem vagyok egy szaki gonodlom nem állt meg Keruacnál vagy Vonnegutnál, akit érdekel.

De az nem az átlagamerikai lesz...

Igen vicelődsz 25 évesen.
35nél megint változik a dolog.

Söci 2012.07.05. 21:08:47

@ZF2: szóval azt állítod, hogy az amerikaiaknál nem erősség az olvasás

de ezek szerint mégis a ma legolvasottabb írók amerikaiak
akiket soroltál, Keruac, Vonnegut vagy Stephen King

akkor, hogy is van ez ?
picit ellentmondásos amit állítasz nem ?

Söci 2012.07.05. 21:10:04

@doggfather: nem mi? de azért rendszeres olvasója vagy egy blognak, ami 95 %ban hollywoodi filmekkel foglalkozik

szóval igen, igen, igen

Söci 2012.07.05. 21:13:08

@ZF2: meg mi ez az átlagamerikai ??

ez valami mítosz nem?

azt jelenti, mindenki buta, kivéve én
én mindent tudok a világról, és akik messzze vannak a tengerentúl azok biztos hülyék

hát akkor, hogy lehet az, hogy azok a hülye emberek jólétben és vidáman élnek, és mindenki az ő kultúrájukat utánozza?

Globetrotter2014 2012.07.05. 21:52:43

@Söci: úgy a legolvasottabbak hogy készítettek filmeket a könyveikről. Persze Kerouacról hallottam már gimi alatt is, de bevallom őszintén Vonnegut a film után jött képbe.

Érdsd már meg, az olvasottságnak semmi köze a butasághoz. Simán lehetsz értelmes szakbarbár úgy hogy sosem ovlasol szépirodalmat. Eleve a könyvolvasás eléggé időtrabló művelet.

Az átlagamerikai/európaihoz nem kell elmerülni az előítéletekben, vannak felmérések ilyen dolgokról.

Meg persze vannak dolgok amiket tud magáról az ember...

AMikor pl először mentem Olaszországba volt egy felkészítő küldölieknek, hogy ne lepődjenek meg az országon. Az egyik iylen "elementi di civilta" dolog volt hogy az olaszok nem olvasnak. Volt még mellette pár vicces életkép...

Aztán az olaszok közé cspenve feltűnt hogy mennyire nagy kultusza van a képregényeknek.

Söci 2012.07.05. 22:01:39

@ZF2: komolyan nem értem hova akarsz kilyukadni

mi a célja a mondanivalódnak ?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.06. 10:02:45

@Söci: azért, mert rendszeresen olvasom, meg nézem még tudom helyén kezelni. :D

a kólát is megiszom, de tudom, hogy nem jó. ;)

Szóval nem nem, és nem. :D:D

little2 2012.07.06. 11:26:00

Látom már mindenfelé elkanyarodott ez a társalgás.
@ZF2: Magyarországi viszonyokat alapul venni az idősebbek képregényismeretére vonatkozóan, alapvetően hibás, hiszen itt nincs történelmi hagyománya.
Készséggel elhiszem, hogy sokfelé jártál, de attól, hogy mozogtál bizonyos körökben, ahol nem volt népszerű a képregény, az még nem jelent semmit. A képregény eleve rétegműfaj, már csak a témájából kifolyólag is, hisz a legtöbb fantasztikum. Ráadásul rengeteg a folytatásos, amitől az egész egyfajta szappanopera jelleget kap. Nyilván gyerekkorában próbál bele a legtöbb ember, de evidens, hogy sokan kikopnak későbbre. Manapság eleve sokkal több az otthoni szórakozási lehetőség is az internet miatt, ezért is csökken az eladás és a népszerűség. DE még mindig több ember ismeri ezeket a füzeteket, mint mondjuk a kortárs festészetet vagy az irodalmat. A te logikád alapján akkor ez a kettő se tényező. Nemzetközileg se. A 30-as korosztálynál pláne nem. Presztizsük tehát nulla. De bezzeg a filmeket azokat sokan nézik! Az aztán az érett műfaj. Nem is időrabló mint az olvasás. Látod mennyire értelmetlen ez így?
Összefoglalva: Képregény: rétegműfaj, egyre több konkurenciával.
Film: olcsó (pénzben, időben, erőfeszítésben) passzív szórakozás a tömegeknek
Irtózatos marhaság olyasmit megállapítani, hogy filmek közönsége érettebb lenne.
Lehetne még ragozni a témát, de felesleges. A lényeg, hogy amit leírtál, egyszerűen nem állja meg a helyét, plusz még degradéló is volt egy műfaj rajongói számára. Legközelebb gondold át jobban mit írsz le.

@Söci: Az amerikaiak intelligenciaszintje gyerekkorban természetesen akkora mint egy étlegeurópainak. A probláma az általános műveltségükkel van. A helyi dolgokat ismerik, da a világ dolgaiban bántóan tudatlan az átlag. Ez az oktatási rendszerük miatt van. Tervszerűen vannak butítva.
Lehasalni se kéne a teljesítményük előtt. Sikerült népirtással megszerezniük egy óriási ásványi kincsekben gazdag országot. Ettől lettek nagyhatalom, plusz a környéken nem is volt konkurencia, így meg tudtak erősödni gyorsan.

"a legjobb zenekaraik vannak, a legjobb filmeket készítik, és az amerikai szépirodalom is az európai irodalom folytatása"
Sajnálom, de ez netto hülyeség. A zene eleve szubjektív, én pl. 90%-ban európai zenét hallgatok. De az is netto tény, hogy az angolok többet tettek a zenei megújulásért történelmileg mint az amerikaiak. A filmgyártásban gazdasági előnyük van, de ennyi. A színvonalba ne is menjünk bele itt. Ezen a blogon is téma volt már sokszor a hollywoodi "minőség".
Az amerikai irodalom egy külön bejegyzést is megérne, de az biztos, hogy gazdagságban messze európa mögött kullog, már csak az időtartam miatt is.

borisz 2012.07.07. 01:11:02

@little2: kösz, hogy helyettem is leírtad.

egyébként meg: én 35 vagyok, rohadtul viccnek fogom fel az életet, pókemberen, kockáson, francia pif magazinon, alfán, botondon nőttem fel, ahogy az ismerősein zöme is, közben elolvastam a világirodalom fontos műveit, filmbuzi vagyok és képben vagyok a kortárs művészetekkel. ja, és negyedikben otthagytam a gimit, mai napig nem érettségiztem le. semmilyen computeres játékkal nem játszottam soha, a környezetemben viszont szinte mindenki.
csak azért írom ezt le, hogy jelezzem, általánosítani egy ótvar nagy fasság.

Söci 2012.07.07. 08:02:03

komolyan olyanok vagytok, mint a kommunisták

az amerikaiak buták :))))

hé a hidegháborúnak vége !!!
lazítsatok
süti beállítások módosítása