Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

A Halál a Ragadozó ellen 2 (Aliens vs Predator: Requiem)

2008.02.01. 19:38 koimbra 8 komment

 

John McTiernan anno bemutatta a Predatort, Ridley Scottnak pedig az Alient köszönhetjük. Mindkét lény mára kultstátusznak örvend, ha szeretnék egymást egy tábortűz mellett békepipa mellett karöltve eljárhatnák az örömtáncot. A high-tech felszereléssel nyomuló rusnyaság gyűjteményében felfedezhető volt egy alien koponya is a Predator második részében. Ettől valahogy mindenki olyan izgatott lett, a crossover lehetőségéről, a két monszta egy filmben való szerepeltetéséről pusmogotak. Amire még sokat kellett várni, hiszen képregények és könyvek jelentek meg a témához kapcsolódóan először, de a számítógépes játék verzió se késlekedett.

 

Aztán végre eljött az idő, amikor a két franchise-t összeeresztették. A film sikeres lett ugyan, de Paul W.S. Anderson (a rendező) kapott hideget, kígyót, békát, stb. Azon kevesek egyike vagyok, akinek tetszett az első rész. Jó volt na. Nem számítottam egy hatalmas A kategóriás durrbelebummra, az elvárásom az volt, hogy a Predatorokat és az Alieneket egymással harcolni lássam és ez megadatott. Öröm, boldogság.

 

A második rész lehetősége pedig ott lebegett sokáig a levegőben, a stúdió profittal zárt, így jöhetett a folytatás. Anderson azonban nem maradt a rendezői székben, sokak örömére, kevesek bánatára. A rendezői szék(ekbe) a Strause tesók ülhettek. Korábban speciális effektusokkal foglalkoztak a srácok, de hatalmas rajongónak vallották magukat a lényekkel kapcsolatban. Mindenhol hatalmas vigyorral mesélték, hogy milyen kafa filmet fognak összehozni, Anderson majd elbújhat mögöttük No meg azért, ha ők készítik az effekteket is, akkor máris spróroltak valamennyit, főleg ha a haverok is besegítettek. A rajongók előre örültek, a producerek szeme helyén pedig dollárjelek jelentek meg.

A történet ott folytatódik ahol az elsőnek vége szakadt (tehát nem vágták ki a kukába az első részt.) Kikel a predalien, a Predatorok űrhajója belecsapódik a Földbe egy kisváros közelében, ami annyira kicsi, mint Budapest, de kevesebben laknak benne. Az arctámadók akcióba lendülnek és a Predalien se helyi házőrzőnek szegődik el és nem jelentkezik be a helyi árvaházba adoptálásra, csak egy kis vacsorára. Szóval arat a Halál, szó szerint. A Predatorok bolygójáról is elindul egy nagy májer, a vadászok vadásza, a predatorok predatora, hogy odasózzon az alieneknek. Iszonyat hentelést mutatnak be, habár ebben az alienek járnak leginkább az élen.

 

És itt bizony nincs Dutch (Scwarzenegger) kaliberű alak, nincs Harrigan hadnagy (Danny Glover) és nem jelenik meg Ripley (Sigourney Weaver) sem, hogy leszámoljon gondokkal. Hiába jelenik meg a Nemzeti Gárda, percek alatt haláloznak el, nem kímélnek senkit a lények. A kórházban is hiába sikítoznak a szülőosztályon. A szereplők közül nincs igazán ismert név, talán csak Reiko Aylesworth, aki Jack Bauer mellett tanulta a kormányügynök szakmát. (Egyébként még így is mindenki jobban teljesít, mint a sztárgárda a tegnap látott „A király nevében” c. Uwe Boll filmben)

 

A negatívum leginkább az, hogy bizony ez kőkemény B kategória. A fene se érti ezt, hiszen szerintem keríthettek volna egy korrekt rendezőt, egy olyat a felső kategóriából, aki megnyalta volna mind a tíz ujját, hogy ilyet csinálhat. Azt nem mondom, hogy verbuváljanak valami fasza kis szereplőgárdát is, ezeknek a szörnyeknek úgyis mindegy kit filéznek ki, nekem meg pláne mindegy milyen nagy arcból tör ki egy kis randaság vagy hogy kibe szalad bele egy lándzsa. A producerek helyében a következő epizódot már azért megpróbálnám úgy megalkotni, hogy az elvárásoknak megfeleljen, mert irtózatosan sok negatív kritikát kapott a film, a rajongók csalódottak megint. Gondolom az elvárások nagyok voltak és nem ütötték meg a mércét..

A romantikus szálon nagyot néztem, de szerencsére ez is „megoldódik”.

 

Szerintem egy rohadt jó szórakozás volt, nulla elvárással ültem be a moziba és örültem, hogy viszontlátom a két régi ismerőst (ahogy egy haverom fogalmazta: Én ezt a Predalient a fiammá fogadnám.) A cselekmény gond nélkül gördült előre, az meg hogy nem nagyon beszéltek egymással az emberek pár mondatnál többet egyáltalán nem volt zavaró, főleg akkor nem, ha a kozmoszbeli szörnyek látványosan felvonulnak a sötétben.

 

Kőkemény rajongóknak biztos nem fog bejönni, ők ízekre szedik a filmet. A korábbi Alien(s) vagy Predator filmek színvonalát nem üti meg, ez tény. És ha ezt elfogadjátok és úgy nézitek meg, hogy az elvárásaitok nem a plafont verdesik, akkor Ti is elégedetten fogtok távozni a moziból. Részemről jöhet a folytatás, ahol az Alienek ellepték a Földet teljesen és a Predatorok ide járnak lövöldözni.

 

 

Értékelés: 80 %

 

Előállítási költség: 40 M $

Eddigi amerikai bevétel: 41,4 M $

Eddigi összbevétel: 121,2 M $

 

Szereplők:

Dallas – Steven Pasquale

Kelly O'Brien – Reiko Aylesworth

Eddie Morales seriff – John Ortiz

Ricky – Johnny Lewis

Molly – Ariel Gade

Jesse – Kristen Hager

 

 

A nyolcadik utas: Halál: 50 %

A bolygó neve: Halál: 100 %

A végső megoldás : Halál: 90 %

Feltámad a Halál: 60 %


Predator: 100 %

Predator 2: 100 %

 

Az Alien vs Predator 2 játékról pár szó: én csak a második résszel tudtam játszani, az emberrel és a Predatorral végigvittem, az Alien meg uncsi volt:) A legjobb az emberrel, sokszor a torkomban dobolt a szívem, ijesztő és félelmetes volt. Előfordult még anno, hogy hajnal 4-re értem haza, gondoltam játszok egy kicsit vele. Párszor felugrottam a székből. Hatkor hagytam abba. Hétkor már abbamaradt a szívem zakatolása és el tudtam aludni:)

Címkék: iromány alien franchise predator sequel 80 %

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr37320803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.02.01. 15:06:27

A ma estét megúsztam... Rambo lesz helyette.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.02.02. 13:25:55

Pedig jobban jártam volna az AVP-vel..

RRomeo 2008.02.02. 17:53:50

Az AvP első része mint játék hnagulatban messze jobb volt mint a második. A második sokkal szebb volt, ez tény. De az elsőtől konkrétan hátravágtam magam a székkel mikor az arctámadó nekemugrott - aki játszott vele tudja miről volt szó, valami iszonyatosan eltalálták azt a "hirtelenséget" ahogy rádugrik, nem volt kiszámítható. Csak a mocorgást hallottad és páni félelemmel kerested emberként hogy hol lehet, mert azonnal vége volt a game-nek ha rádugrott. De nehét volt észrevenni, kicsi és nagyon gyors, és ha megvan akkor vagy gyorsan reagálsz vagy megszívod. Iszonyú hangulata volt, a téged üldöző Alienek-et ordítva lőni a sötétben menekűlve tudva hogy nincs esélyed:-)

neander · http://kalozblog.blog.hu 2008.02.02. 18:47:57

Én is alcsony elvárásokkal ültem be, de így is elég szar film volt. Egyszer azért elment. A szőke jócsaj meg vicces volt.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.02.03. 10:07:29

Nem a film rosszaságával volt gondom (sztem egyébként jó volt), hanem a vérrel. A 18-as karikát keveslem, pedig egyébként nem vagyok egy ideg- és gyomorgyenge alkat

Andie 2008.02.03. 17:49:04

Én még nem néztem meg, cimborám nagy AvP rajongó, ezért meghivtam a filmre, de csak jövöhéten jön Pestre. De eddig elég sok negativ kritikát hallottam, hát remélem azért nem fogok nagyot csalódni, és ő sem. Nekem az elsö rész is tetszett, bár az Aliennek drukkoltam. Dehát sajna ök már csak ilyenek, mészárlásra vannak teremtve.
A főszereplőnek el tudnám képzelni Rockot, hozná azt a pofát, amit a Doomban, és mingyár feldobná a filmet. Akár meg is halhat a végén, ha ezt kivánja a sztori, nemérdekes, de a nézö tudna azonosulni egy főhőssel, nem ilyen névtelen senkik futkároznának.
Aztán meg a sztorit igazán el lehetne vinni pl egy olyan irányba, hogy az emberi evolúciót ezek a lények szabályozzák már régóta. Pl legutóbb is egy Alien invázió pusztitott ki minket, és kezdtük elölröl az indián kultúrával. Most megin kipusztulnánk, aztán indulnánk a kőbaltával. Najó, nem rendezek filmet vasárnap este...

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.02.03. 22:18:52

Andie, ebből akár a harmadik rész is simán össze lehetne rakni :-D

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2008.02.11. 12:49:36

"A romantikus szálon nagyot néztem, de szerencsére ez is „megoldódik”."

:)

A "megoldás" volt az egyik jelenet, amin igen jól szórakoztam, a másik a papás/ablakos :).

Amúgy egyetértek a kritikával, lehet kövezni.
süti beállítások módosítása