Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

21-Las Vegas ostroma (21)

2008.05.08. 21:37 koimbra 1 komment


"Jöttem, nyertem, csibét ettem"



Egyes egyedül ültem tegnap egy 140 fős teremben a film alatt. Úgy helyezkedtem, ahogy akartam, olyan pózokat vettem fel, amelyeket szerettem volna. Az egész terem az enyém volt.

 

 

 

Terence Hill és Bud Spencer egyik filmjükben azt akadályozták meg, hogy egy őrült elme egy bizonyos rakéta segítségével a számokat kitörölje az emberek agyából. Spencer és Hill éppen azt állapították meg miközben a fickó nyomába voltak, hogy számok nélkül egy focimeccset se tudnak így végignézni, sőt még egy dupla hamburgert se tudnak rendelni, így különösen fontos a úriember elkapása. Na igen a számok fontosak, bár jómagam matek terén elég gyenge vagyok/voltam. A fősulin is majdnem körbefutottam az épületet, mikor kiderült, hogy sikerült a statisztika szigorlat és mindig izgatottan vártam a könyvvitel pótzh eredményeit minden egyes félév végén. Ezért nekem teljesen érdekes az, ha egy filmben számokkal zsonglőrködnek, babrálnak, stb.

 

Ben Campbell (Jim Sturgess) igazi eminens, ott ül az első padban mindig, fejben piszok jól oszt-szoroz-összead bármit, mindenkiből kiváló és a Hardvardra szeretni menni, ehhez azonban szüksége van 300.000 dollárra. A matektanár (Kevin Spacey) lehetőséget lát benne, így beszervezi a kis külön csapatába, akik hétvégente Las Vegasban 21-eznek, persze a technikájuk a lapszámolásban és a jelbeszédben rejlik. A kidolgozott stratégia beválik, dől a lé, Ben pedig megismeri az igazi las vegas-i éjszakai bulizást is. Amit csinálnak nem illegális, de nem kedvelik a kaszinókban az ilyen stílust és bizony idővel egy biztonsági főnök (Laurence Fishburne) gyanakodni kezd

 

Igaz történet alapján, mondják a készítők, ami annyit tesz, jó ha a történet kicsiny része igaz. Mint írtam az elején, nekem érdekes, ha a számokkal kavarnak. Egy ideig nem is volt rossz, de valahol zavaró volt, nem volt minden megmagyarázva. Azért megmagyarázzák benne, mi az a Black Jack, de a trükköt, a számolást már csak felszínesen érintik, ebbe jobban belemehettek volna. Másrészt a csapat jelzései egymás felé is elég amatőr szinten van. Még egy óvodás is észreveszi,  egy profi biztonsági megfigyelő  meg aztán az ilyet elég hamar kiszúrja, ha éppen arra néz. Szintén negatívum, hogy az esetleges fordulatok, a pénztől való megreészegülés, a csapat addigi agyának mellélépése, stb, no meg a végkifejlet sejthető. Sablonos sztori, valós események, a való élet is csak egy nagy klisé lenne? Ráadásul a Sturgess és Kate Bosworth között sem jött le az, hogy lángolna a levegő, a szerelmi szál nem működik.

 

Jóindulattal is csak közepes ez a produkció, ez az ostrom nem rengeti meg az ajtókat, de ha egy összedől vagy kinyílik, még nagyobb eséllyel válaszhatunk egy másik moziteremben zajló filmet. Nem rossz ez, de nem fogunk rá emlékezni sokáig, talán majd egyszer, ha huszonegyezés közben azon kapjuk magunkat, hogy számoljuk a lapokat.

 

Értékelés: 50 %

 

És egy kis sztori az on-line 21-ről. Befizettem kevéske összeget az egyik netes póker játékra, nem sokat 2500 Ft-ot. Játszogatok, játszogatak, szépen fel is vittem 100 dollárra ezt az összeget, oh, de látom ám van Black Jack is, kipróbáltam, szépen le is buktam 40 dollárra. Én bizony maradok a pókernél.
 

imdb: 7

rottentomatoes: 34 %

 

Előállítási költség: 35 M $

 

Eddigi amerikai bevétel: 79,2 M $

 

Eddigi összbevétel: 116,7

 

szereplők:

 

Kevin Spacey (Mickey Rosa)

Jim Sturgess (Ben Campbell)
Kate Bosworth (Jill Taylor)
Laurence Fishburne (Cole Williams)
 

Rendező: Robert Luketic

 



Címkék: iromány dráma 50 %

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr38460560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

theodore 2008.05.10. 23:42:10

Haverokkal 3an fizettünk be mi is egy netes pókerre vagy 20.000 Ft-ot, átváltották persze dollárra. Na játszogattunk egy hónapig vele felválta, olyan 600 dollárnál jártunk már, mikor felvetődött, hogy vegyük ki a pénzt, de előtte még próbáljuk ki a Black Jacket is, 10 perc alatt csináltunk plusz 50 dollárt, de aztán lebuktuk valamennyivel, aztán 2 óra alatt elbuktuk a 600 dolcsit. A billentyűzetet és egy pakli kártyát, amit hirtelen találtunk rituálisan elégettünk a kertben.

A film egyébként olyan jó közepes:)
süti beállítások módosítása