Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Az elhagyott bolygó 2 (Screamers: The Hunting)

2009.02.04. 20:22 koimbra 2 komment

 

1995-ben mutatták be Az elhagyott bolygót Philip K. Dick novellája alapján Peter „Robotzsaru” Weller főszereplésével. 2078-ban jártunk, ahol is háborús állapotok uralkodtak, a szemben álló feleknek nem csak egymástól kellett tartaniuk, hanem a Sikoltóktól is, amely kicsinál minden élőlényt, ez volt a Szövetség igazi fegyvere, ám később ezek a robotok fejlődtek és azok számára is veszélyessé vált, akik hordták azt a csuklópántot, amelynek az lett volna a célja, hogy rá ne támadjanak ezek a gépek. A film szerintem nem sikerült rosszul, itt-ott félelmetes, teljesen hangulatos alkotás volt. Mivel bukott, senki nem gondolta, hogy egyszer majd folytatódik, de mégis megtörtént, eljött a folytatás.

 

Az első rész ott vért véget, hogy a főhős, Joe Hendricksson elhagyja a bolygót, úticélja a Föld, csakhogy az utolsó képkockák azt mutatták, hogy társasága is lesz, egy gépezet is elbújt az űrhajóban. A Screamers 2 néhány évvel később játszódik, S.O.S. Jelzést fognak a Sirius bolygóról, oda is küldenek egy űrhajót, a legénységnek igyekeznie kell, hiszen pár nap múlva olyan meteoreső várható, ami kiírt minden létformát a bolygón. A Sikoltó gyártása a planétán már leállt, de még mindig képviseltetik magukat szép számmal ezen a helyen. A kis csapatnak nem csak az ellenséges helyi lakosokkal és föld alatti gyilkos bizgentyűkkel van baja, hanem az űrhajó üzemanyaga miatt is aggódhatnak.

 

A második felvonásban a főszereplő egy kockahasú csaj, róla kiderül, hogy Hendricksson volt az apja, aki egyébként Föld légterébe érve felrobbantotta magát. Az egyik probléma az, hogy sem a csajért, sem a legénységért, de még a túlélőkért nem tudunk szorítani, egyik sem túl szimpatikus, szerencsére elég tisztességes ütemben fogynak a játékidő alatt, némelyikük pedig  olyan hatalmas nagy baromságot visz végbe, hogy már szinte meg is érdemli a halált.

 

A színészek is elég gyengén teljesítettek, ismert arc egy darab akad közöttük Lance Henriksen személyében, ő is már mindenféle gagyihoz adja a nevét, szerencsére jelenléte csak dob a filmen. Az elhagyott bolygó 2 olcsó folytatás, a trükkök nem éppen a legjobbak és a Sikoltók terén sincs nagyobb változás, gore ugye van, az sem az igazi, de mit is várunk egy eleve dvd-re szánt filmtől?

 

Aki szánna rá fölös másfél órát, az csavarja lejjebb igényszintjét (én is azt tettem), esetleg fogyasszon el némi alkoholt, így el lehet siklani a baromságok és logikátlanságok fölött. Eleve számítottam ilyesmi minőségre, meg nem is árultak zsákbamacskát, elvoltam rajta, egy 50 %-ot megkap, bár hiányzik minden belőle, ami az első részt jóva tette, a B kategória rajongói élvezni fogják. Szerintem aki túljut az első perceken és elfogadja a szereplők igen-igen gyengus teljesítményét, az már végig tudja nézni ezt a művet, aminek a végén még a kötelező csavar is megtalálható. Ennek fényében nekem lenne ötletem a harmadik részre, de mivel az is ilyen kis költségvetésű sci-fi lenne, így jobb ha bele se vágnak.

 

 

Címkék: akció sci fi 50 %

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr27923079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

load error 2010.10.24. 21:50:55

Tervezem megnézni a közeljövőben, de előre látom, hogy csak arra mentek rá, hogy az elejére odaírhassák Philip K. Dick nevét, és így talán eladható a dolog.

Spawn85 2010.10.25. 11:12:40

Szerintem az első rész jobb volt, de egyszer bőven nézhető ez is. Én 6/10-et toltam rá anno, amikor láttam.
süti beállítások módosítása