Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Pitch Black- 22 évente sötétség (Pitch Black)

2009.03.27. 20:16 koimbra 7 komment

 

 

Kényszerleszállást hajt végre egy teherszállító űrhajó valami kietlennek tűnő bolygón. A zűrös landolást csak alig pár ember éli túl, köztük van egy veszélyes bűnöző (Vin Diesel), a tökös pilótacsaj, egy félénk régiségkereskedő és pár palacknyi finom piája, egy drogfüggő rendőr és egy Allah-hívő. Ezen a helyen nem egy, hanem egyszerre három nap is világít, a túlélők a landolástól nem messze szállásra lelnek, de a korábbi lakók csak csontok formájában képviseltetik magukat.. Később rájönnek arra is, hogy 22 évente sötétség borul erre planétára és minél hamarabb el kellene innen húzniuk, mert akkor előjönnek az éjszaka teremtményei és azok igencsak szeretik az ilyenkor errefelé kószáló lényeket...megenni. Az űrhajótörést megúszó emberek közül nem mindegyike fogja megélni a játékidő végét.

 

 

A 22 évente sötétséget sokan Vin Diesel első főbb szerepének titulálják sokan, pedig szerintem itt a középpontban Radha Mitchell áll, akiről nem mondható el, hogy rinyálna meg sírna össze-vissza, simán leereszkedik egy nagy sötétlő lyukba szó nélkül. A szinkron egyébként fertelmes, ezért még jobban úgy tűnik, mintha mindenki bénán játszana.

 

A sztori nem túl eredeti, mondhatnám eléggé elcsépelt, láttunk ilyet eleget, valószínűleg a készítők is, ezért merítettek néhány helyről, pl. a Star Warsból, de legfőképpen az Aliensből. A lények eléggé félelmetesre sikerültek, bár ezek sem egyediek, ezt mondjuk talán írhatjuk a kis költségvetés számlájára. A különféle szűrők használata elég szokatlannak hatott a szememnek, dobott a filmen valamelyest ez a megoldás, legszívesebben felvettem volna én is egy napszemüveget. A csúnya, gyilkos lények csak a film félénél jönnek elő, azonban addig sem lehet unatkozni, a rendező már az elején megteremti a hangulatot, ami végig ugyanolyan sávban mozog, korrekt sci-fi kategóriába tartozik és a vége sem az a nagy happy end, én 60 %-ot adnék rá.

 

A film nem került sokba, sikeres is lett, régebben pedig olvastam, hogy egyesek alapműnek is kikiáltották. A második felvonásban már Riddick lett a tényleges főszereplő, itt már a nagyobb, költségesebb, akciósabb elv érvényesült, a történetben pedig Vin Diesel leabálta a fél univerzumot. Nekem az már egyáltalán nem tetszett, élvezhetetlen volt számomra.

 

imdb: 6,9

rottentomatoes: 54 %

 

Büdzsé: 23 millió dollár

Amerikai bevétel: 39,24 millió dollár

Összbevétel: 53,18 millió dollár

 

 

Címkék: horror sci fi 60 %

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr431029706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2009.03.27. 20:31:46

Nekem mindkettő tetszett, de látvány miatt a második rész jobban. (meg persze abban reménykedtem hogy Riddick összejön Jack-el, de aztán nem) :D

ThufirHawat 2009.03.27. 21:02:12

Szerintem az első nagyon jó lett, nem túl eredeti, az igaz, de van egy sötét hangulata, amit szépen végigvisz a film. A második viszont szerintem pocsék lett. A látvány oké, na de a sztori... És Ridick szemét már nem is bántotta a napfény. :o(

Alex Mahone 2009.03.28. 00:02:40

Ez nálam kultfilm :)
Amilyen régi, annyira állat, és a két Riddick-filmtől számítva szeretem Vin Dieselt :)

Zzoorroo 2009.03.28. 10:51:17

Nagyon csíptem a filmet, legalább 10szer láttam is annó. Na, kedvet kaptam hozzá, be is lököm estére :)

Spawn85 2009.03.28. 11:12:42

Szerintem nézhető volt mindkettő, de az első rész jobban sikerült. És ha jól emlékszem ez a film tette fel Vin Diesel nevét "Hollywood térképére". (Ha rosszul emlékszem, akkor sorry.)

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2009.03.31. 00:49:38

Nekem is nagyon tetszett anno a moziban, amolyan kicsit Alien stilusú volt,de tetszett. Csak kár, hogy olyan hamar meghalt mindenki. :)

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2009.05.29. 10:00:09

A Pitch Black (miért nem lehetett Vaksötétnek fordítani?) nagyon jól eltalált film. Amíg nincsenek a monszták, addig is érdekes, de amint kezdene leülni a sztori, jön a napfogyi, és indul a buli :-) Egyébként a szinkron, bár tényleg nem túl jó, azért még élvezhető sztem.

A "második részt" annak ellenére megvettem DVD-n, hogy tulajdonképpen nem igazán tetszik. De a látvány az sztem nagyon odab*sz; egyedi és hangulatos, csak emiatt megérte azt a 2 rugót :-)
süti beállítások módosítása