Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Náci zombik (Dead Snow -Død snø)

2009.03.30. 21:02 koimbra 20 komment

Néhány napja jegyeztem meg, hogy a nagy vértől tocsogó palettán egyszerűen már nincs hely a sok horror számára, túlkínálat van ebből a műfajból, futószalagon jönnek az új köntösbe csomagolt régi filmek és akad köztük pár önálló kreálmány is. Talán azért is lehet ezekre azt mondani, hogy nem nyújtanak semmi újat, nem borzong bele az ember, mert már immunissá lettünk a sok borzasztó dolog láttán. Néha azonban belefut az ember egy olyan műbe is, amely kivételesen nem egy hollywood-i gépezetről pottyant le, hanem egy másik ország alkotása, amely kijutott az adott ország hátarain túlra. Ilyen volt [REC] spanyol horror, amely mellett a többi amcsi hasonló műfajú mű elbújhatott (a kutak mélyére vagy a fák mögé vagy egy soha nem nézett tévécsatorna késő esti programjába). Most a norvégok is előrukkoltak egy élvezhető-nézhető náci-zombis filmmel és talán egyszer majd megnézhetjük végre  a Block-66 című magyar mutánshorrort is.

 

Két autónyi fiatal egyetemista (3 csaj és 4 srác) a havas hegyekben töltenék a szabadidejüket egy faházban. Sör, trécselés, sör, „szánkózás”, sör, szex és sör-így lehetne jellemezni az ottlétüket. Feltűnik egy nem túl udvarias ember is, aki egy régi második világháborús történetet ad elő erről a vidékről a fiataloknak, a sztoriban pedig németek is szerepelnek.. Később fel is tűnnek a náci zombi katonák, akiknek a külseje pont úgy fest, mint bármely más élőholt esetében, a különbség csupán annyi, hogy az egyenruhájukon nem látszik az idő vasfoga.

 

Rögtön elsütik az elején a szokásosat, miszerint nincs térerő ezen a vidéken, ezen el is viccelődnek, felemlegetnek néhány olyan filmet, amiben szintén hasonló volt a helyzet, ezért ezt meg is lehet bocsátani. A zombik is teszik a dolgukat, beleznek, szemet nyomnak ki, azért marad néhány talpraesett egyén, akik felveszik a harcot a fenyegetéssel. Akad itt verekedés kocsmai stílusban és előkerül egy fegyverként használható kalapács is és felberreg egy láncfűrész is, amiről nekem mindig a Hullajó „szaftos” hentelése ugrik be (csak fűnyíróval).

 

Hiányzott ebből a filmből is a feszültség, de egy cseppet sem volt unalmas és a főszereplők sem azzal töltik a játékidő nagy részét, hogy benn a faházban vacogtatják a fogukat vagy menekülnek a hóba, hanem bemosnak a mocskos kis foszló rohadékoknak. Nem veszi magát véresen komolyan a film, olykor szélesen vigyoroghatunk néhány momentumon. Összességében 70 %-ot adok a Dean Snow-ra, dobott volna rajta nagyot, ha a mozibarát srác még benyög néhány filmes utalást.

 

 

imdb: 7,5

 

Címkék: horror dead snow 70 %

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr631036123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.03.30. 21:45:54

"dobott volna rajta nagyot, ha a mozibarát srác még néhány filmes utalást"

...is elszór? :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.03.30. 21:48:59

@Rorschach: Annyira jó, hogy néha nem ment a blogrendszer:) Ezt is átírtam és nem mentette el. Szombaton a zenész-színész összellításnál nem akart menteni néhány dolgot, aztán újra kellett írni néhány sort. Itt sem mentett. Kösz, hogy szóltál:)

stnksrbtks 2009.03.30. 21:58:39

a hullajoban meglepo modon nem szerepel lancfuresz

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2009.03.30. 22:27:12

Kint vagy főoldalon Koimbra, grat! :)

VVega · https://debugme.eu/ 2009.03.30. 23:15:02

@Armida: szokott :)

Ezt meg meg kéne néznem már, bár lassan már kicsit sok lesz a zombikból :D

KiNG 2009.03.30. 23:18:42

olvastam róla, jónak ígérkezik
Nem volt nekik elég az Untermensch, még az egyetemistákat is szivatják, bazz! :D

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2009.03.31. 00:44:08

Mozikban fogják adni vagy várni kell mire a Film+ megveszi? Imádom a zombis filmeket. :)))

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.03.31. 08:37:54

Én is rájöttem! Szeretem a horrort!

Jim 2009.03.31. 08:47:45

@Kaland-Játék-Kockázat: háháháhháháhá:)) Addig is nézd a yeti bosszúját!

VVega · https://debugme.eu/ 2009.03.31. 08:52:40

@Jim: na az a film nem semmi anyag :D

VVega · https://debugme.eu/ 2009.03.31. 09:17:30

@Curval: te meg állj le az önreklámozással

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.03.31. 09:56:47

@Armida: Köszi, meg is ijedtem, hogy kitettek, direkt azért rakom az irományokat este 9 körülre, hogy az már tuti ne kerüljön ki. Erre hoppá.:)

Na mondom reggelre lesz vagy 20 anyázás, erre mégse. Meg vagyok lepve, már A túlvilág szülötténél sem szóltak be.

Egyébként inkább a horrorból lesz sok(k), mivel elkezdtem az idei After Dark Horrorfest filmjeit megnézni, de azok is ugyanolyan rosszak, mint a múltkoriak.

Turisas · http://alfaomega.blog.hu 2009.04.01. 01:29:28

Utólag mi is gratulálunk az Index főoldalhoz.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.04.01. 09:52:56

@Turisas: Kösz, de az indexre kikerülni nem nagy kunszt, nem jár érte elismerés, mindenféle hülyeséggel kirakják már az oda az embert.
inmfc és Te is hosszabb, jobb kritikát hoztatok össze, mint én, legalábbis szerintem, szóval nem is értem miért nyomtak ki most oda. Egyébként is az indexről nem csak a filmrajongó emberek suhannak el ide, hanem a megmondó emberek is.
Kb másfél -két hónap és kigyűlik az adsense 100 dolcsi és akkor átváltok másik üzemmódba:)

inmfc · http://calacitra.blog.hu 2009.04.01. 14:14:41

@koimbra: thx egyszer, kétszer meg, hogy akkor kitetted az én kritikám linkjét is, láttam ám:)

de különben meg már engem sem izgat ez az index címlapos dolog, volt amikor igen, de aztán ez megszűnt... most már azoknak élek, akik nap mint nap visszatérnek hozzám, ennyi...

és hogy ne legyek annyira off: a film teljese élvezhető volt, az elejét majdnem sikerült megmenti (gondolok itt a beszólásokra), de aztán eljött, beindult a történet, humoros is volt, véres is, kicsit klisés néhol, viszont roopant jól szórakoztam rajta, juhi... én még eggyel többet is adnék...nyolcas

minority 2009.04.20. 20:11:03

70% erre? Már ne is haragudj, de ez a film rettenetesen szar. Horrornak nem félelmetes, vígjátéknak meg nem vicces. Ha legalább véresen komolyan venné magát, akkor lehetne röhögni a bénázásokon, mint mondjuk a Troll 2-nél, de ez...El kellett volna döntenie a rendezőnek, hogy horrort vagy vígjátékot akar csinálni. Egyébként sztem pont az általad is említett filmes utalások a leggagyibbak az egészben.

Rolee83 2009.11.03. 15:10:07

Szerintem simán okés a 70%!! Pár napja néztem meg és én jól szórakoztam rajta. Amolyan horror-vígjáték féleség. A film nézése közben nekem is a Hullajó jutott eszembe.

Gibson · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.11.07. 23:14:30

Teljesen korrekt film. Én élveztem. Amikor egymással szemben áll a két barát és egy csapat zombi, beindul az a fülbemászó zene, összecsapnak, fröcsög a vér, imádom.. :)
süti beállítások módosítása