Elköltöztünk: filmdroid.hu
Az apokalipszis lovasai (The Horsemen)
2009.05.25. 21:09 1 komment
Michael Bay rendezőként egy sor látványos akcióval kápráztatta el a nagyérdeműt, ám a jó direktor nem maradt meg a nagyobb költségvetésű mutatós robbantásoknál és lenyűgöző rombolásoknál, úgy döntött, hogy producerként rémisztő horrorfilmekkel sokkolja/szórakoztatja a jónépet. Kezdetben még remake-ekkel jött, A texasi láncfűrészessel még semmi gond nem volt, ám ezt a szintet nem tudták hozni a későbbiekben. A rettegés háza még korrekt munkának bizonyult, de a Hitcher már unalmasra sikeredett és a kasszáknál sem teljesített szépen. Idén 3 olyan horror (és egy thriller) érkezik, amely Bay figyelő szeme előtt készül, az egyik a The Horsemen, ami kivételesen nem remake.
A nyomozók új, minden eddiginél nagyobb volumenű ügyet kapnak ki. Kezdetben még csak emberi fogakra lelnek a fagyos, hideg időben, később pár hullával is megszaporodik a lista. Az esetek mindegyikénél a tettes a „Jöjj és láss” üzenetet hagyja maga után. Breslin nyomozó (Dennis Quaid) éjt-nappalá téve dolgozik a tettes kézre kerítésén, egy idő után pedig rádöbben, hogy az emberöléseknek köze van a Bibliához, azon belül is az Apokalipszis négy lovasához.
Dennis Quaid a szokásos „de sok bajom van nekem” arccal játssza végig a filmet. Jót tenne neki, ha elvállalna egy vígjátékot is, a végén annyira megszokja a világfájdalmat sugárzó arcot és a kissé lebiggyesztett szájat, hogy még vésővel sem tud majd igazítani ábrázatán. Zhang Ziyi abszolút telitalálat a szerepre, a kislányos, copfos, vigyorgós gyilkos figurát úgy hozza, hogy közben feláll a szőr az ember hátán. Mondanám, hogy a rendező úr hibája, hogy rosszul magyarázta el Quaidnek a dolgokat, de akkor Ziyinek vajon miért ment perfektül minden? Peter Stormare is feltűnik, de ki kell ábrándítanom mindenkit (mielőtt még túlzottan megörülnétek neki), kb. két jelenete van, pedig vele aztán lehetett volna kezdeni valamit.
Sorozatgyilkosos, bibliai témájú filmek, ahol a nyomozónak valami családi tragédia lelhető fel a múltjában akad nem is egy, többségük azonban nem túl érdekes, megtekintése után pár napra már csak haloványan emlékszik rá az ember. Ha a témában kellene hasonló alkotást emlegetni, akkor a Feltámadás ugrik be elsőre (Christopher Lambert talán legjobb filmje). A The Horsemen rendezői székébe Jonas Åkerlund kliprendező ülhetett, de egy szemernyi sem látszik abból, hogy emberünk zenéi videókkal szokott foglalotoskodni, talán visszafogta magát vagy nem volt kedve egy másfél órás klippet összehozni. Az elején még úgy-ahogy érdekes a film, de ez is elmúlik ahogy telik az idő, ráadásul a néző felteheti magának a kérdést, hogy a megoldás vajon ilyen egyszerű? Igen, bizony egyszerű, ám nem nagyszerű és nem megdöbbentő és esetleg teljes marhaságnak is tűnhet. Hiányzott az izgalom is belőle, nem voltak rafkós feladványok, ami a nézőt is gondolkodásra készteti, nem lehetett szurkolni a nyomozónak. A rendező nem tett mást csak leforgatta azt, ami le volt írva, nem tett bele semmi mást, a végeredmény pedig egy közepes lett, végig lehet bambulni, de később, ha esetleg a tévében belefutunk biztos átkapcsoljuk másik csatornára.
Címkék: horror iromány the horsemen
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.