Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Harry Potter és a Félvér Herceg (Harry Potter and The Half-Blood Prince) 2 in 1 iromány

2009.07.30. 22:01 koimbra 42 komment

Őszintén szólva nem került egy Harry Potter könyv se kezeim közé, azokat nem olvastam. Egyrészt azért mert korábban láthattam néhány regény filmváltozatát, ezek pedig egyáltalán nem nyerték el tetszésem, alig hasonlítottak az olvasott verzióhoz, másrészt pedig a nem kaptam kedvet a Potter kölyök mozis kalandjai után, hogy megvegyem/kikölcsönözzem/kölcsönkérjem valamelyik regényt. Részemről az eddigi filmekkel nem volt nagy problémám, az első 4 rész nálam a nézhető kategóriába tartozik, az ötödik felvonást viszont már teljesen élveztem.

 

A széria hatodik részét tavaly küldték volna a moziba, ám a bemutató dátumát megváltoztatták és áttolták 2009-re, volt egy-két gyenge magyarázat, a legvalószínűbb az, hogy tavaly a Warner stúdió szépen megszedte magát, főleg a Batmannel, idén pedig szinte biztosan nem tudtak volna hasonló nagyságú bevételt produkálni, romlott volna az a szép statisztika, így gyorsan átpakolták a Harry Potter erre az évre.

 

 

A főhős és a többi eddig megismert és ismeretlen diák visszatér Roxfortba, Dumbledore továbbra is kivételezik a sebhelyeshomlokúval, hiszen ő a Kiválasztottat (aki nem tudná, ez maga Potter) és együtt kalandozgatnak, űzik a praktikákat meg ilyesmi. Voldemort nem túl barátságos arca is ott lebeg sokak emlékezetében, a többség tudja, hogy hamarosan lecsap a gonosz és akkor véget érnek a nyugalmas, romantikával teli hétköznapok.

 

Először is nem értem miért pont a Félvér Herceg címet kapta, nem csodálkoznék, ha a könyvben ez a név sokkal sejtelmesebben, misztikusabban hatott volna, nagyobb volumenű kutatómunkával próbáltak volna utánajárni, a filmben azonban nem igazán foglalkoznak kilétével, sőt nem is túlzottan kajtatnak utána, nem próbálják felkutatni ki is lehet (csupán Hermione próbálkozik a könyvtárban). Azon kívül, hogy Harry sokat bújja a Félvér Herceg jegyzeteivel teli könyvet, nem sokat emlegetik.

 

 

Még ez volt a legkisebb problémám a filmmel kapcsolatban. David Yates dirigálta az előző epizódot is, ami (mint írtam) a széria legjobb darabja volt, ezért örültem, hogy ismét ő koptathatta a rendezői széket. Ezúttal Yates nem volt a helyzet magaslatán, mintha maga se tudta volna mit akar, bár lehet inkább a forgatókönyvíróra kéne fogni, a jó direktor csak leforgatta azt, ami oda le volt írva. Az előző részből kiindulva el kellett volna kezdeni kidolgozni valamilyen tervet Voldemort ellen (én ezt tettem volna), de még csak a felkészülés kezdetének a jeleit sem lehetett észre venni. E helyett mindenki vidáman kavart mindenkivel, azzal voltak elfoglalva, hogy bemutassák ki-kivel szimpatizál és kinek milyen szerelmi baja van éppen. Ha kihagyták volna azt a kevés csiri-birit, meg azt a sok CGI-t, akkor lehetett volna belőle egy átlagos amerikai gimis-tini vígjáték vagy egy délutáni mexikói-brazil koprodukcióban készült romantikus sorozat nyitódarabja (megjegyzem még így is tudtam mosolyogni néhány poénon).

 

 

Olybá tűnik, mintha nem tudtak volna dűlőre jutni, hogy mit is akarnak: Egy jó zord, sötétebb hangvételű fantasyt vagy egy pedig egy vidám tinivígjátékot. Az előbbivel vezették fel a filmet, aztán elég gyorsan váltottak....és úgy gyakorlatilag egy jó ideig nem is történik semmi, majd Potter és Dumbledore elmentek „kincsvadászatra” valami barlangszerű helyre (ez olyan volt, mintha a Gyűrűk urából megismert Gandalf Frodóval kalandozott volna), aztán a végén megérkeztek Voldemort csatlósai. Apropó, ezek a figurák úgy vonultak végig Roxforton, mintha az övék lenne a hely, nem tűnt fel egy mágus, varázsló vagy sárkányfűárus, hogy megakadályozza őket, gyanítom Rowling a könyvbe azért némi varázspálca párbajt (kapitulatusz meg ilyesmi) azért összehozott. Egyszerűen hiányzott a csata, a harc a Roxfort falai között.

 

Unalmas, vontatott, hosszú film volt, a speciális effektekkel nem volt baj, de ezt már rutinból hozzák ott Hollywoodban.. Fájlalom a kiadott 1000 Ft-os jegyárat, inkább egy másik hp-re költöttem volna inkább, egy kupica házipálesz sokkal több örömöt tudott volna szerezni, mint ez a produkció. Nagyon remélem, hogy a következő részben a „begyűjtő túra” alatt inkább a kalandot helyezik előtérbe és nem romantikáznak se a főhősök, sem pedig a különféle goblinok, manók és egyéb lények.


Armida véleménye

 

 

Harry Potter fanok bizonyára megorrolnak rám, de nem tetszhet mindenkinek ugyanaz és ez így van rendjén. Amúgy sem vagyok a sorozat rajongója -nem mondom az első rész tényleg sok-sok meglepetéssel szolgált, izgalmas volt, látványos és igazi mese- azonban az utána következő részek rendre hozták a vontatott, hosszan elnyúló, agyoncsavart történeteket, amikkel már nem tudták fent tartani az érdeklődésem a varázsló fiú és társai iránt.
A Félvér Herceg a sorozat leggyengébb darabja, nem számít a rekordbevétel, az sem érdekel mennyire dicsérik a kritikusok, nekem nem tetszett. A könyvet nem olvastam- és fennáll a lehetősége hogy jobb mint a film (azért írom hogy fennáll, mert azért létezik arra is példa, mikor egy film messze felülmúlja a könyvet, gondoljatok csak a Parfümre) de mégis, ez a film, rettentően unalmas és monoton. Amikor megláttam a mára már férfinak kikiáltott (!) Harry Pottert, azt hittem rosszul látok. Rajongók most ne figyeljenek, de valami elképesztő tenyérbemászó képe lett ennek a fiúnak (Daniel Radcliffe). Eszembe is jutott róla gyorsan Elijah Wood, aki a Paradicsomban olyan cuki kisfiú volt (majdnem ilyen édi volt a kicsi HP is) aztán amikor megláttam Frodóként szabályosan megijedtem tőle. No szóval, sajnos ilyen negatív metamorfózison esett keresztül Daniel is, legalábbis az én szemeben. Ami kifejezetten zavarónak találtam, hogy bár ő a kiválasztott, ő az aki túlél mindent, és neki kéne lennie a varázslómájszternek mégis a Félvér Herceg jegyzeteiből puskázik aztán learatja a babérokat? Na ne.....

 


Hermione, aki örökmozgó lexikonként funkcionál, szinte semmi komoly szerepet sem kapott (ez gondolom magából a sztoriból fakad, megértem hogy most HP-re van kiélezve a dolog, de mégis olyan hiányérzete van az embernek). A Ront alakító Rupert Grint- annak ellenére, hogy amikor először megjelent a filmben, eltakartam a szemem a látványa miatt, jesszus- viszont nagyon jól játszott és sokat nevettem rajta.
A történet vontatott- leszámítva pár perces jeleneteket, amikor megtudtunk valami újat a múltból- és olyan érzésem volt, mintha soha nem lenne vége. Látvány? Nos, semmi meglepetés nem ért, már mindent láttam az előző részekben, a repkedő dementoroktól kezdve a varázslatos bigyókig és izékig. Az egyetlen dolog ami tetszett, hogy valóságosabbnak tűntek a szereplők (egy mesénél persze nem ez a lényeg, oké) az hogy beindultak a hormonok és mindenki szerelmes volt, sokkal emberibbé tették a szereplőket. Ez volt az egyetlen olyan vonal, amely néha kizökkentett a lagymatag, semmitmondó összevisszaságból és nevetésre késztetett (nem vígjátékról van szó, tudom), azt hiszem ha ez a jellemábrázolás kimaradt volna a filmből, semmit nem ért volna az egész. Az akciójelenetek siralmasan gyengék és unalmasak és azt hiszem ezzel el is mondtam mindent.

 


Összességében annyit tudok mondani, hogy egyszer meg kell nézni , és azt sem azért, mert jó, hanem mert sajnos alappá vált. Mivel bestsellerről van szó és az egész világ isteníti, elég ciki lenne azt mondani, hogy nem, én még nem láttam.

 

imdb: 7,7

rottentomatoes: 83 %

 

Büdzsé: 250 millió dollár

Eddigi amerikai bevétel: 229 millió dollár

Eddigi összbevétel: 633 millió dollár

 

Címkék: folytatás fantasy iromány harry potter franchise könyvből film sequel

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr471278339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elanor_ 2009.07.30. 22:45:05

egyetértek, én is rossz érzéssel, teljesen leszedálva andalogtam ki a moziból, az "akkor most ez mirről is szólt és mi vett el több, mint két órát az életemből?" érzésével.

én olvastam az összes könyvet (de már jó rég!), és arra számítottam, hogy majd kellemesen felidézi az olvasottakat. hát nem.
koimbra, jó a megérzésed, hogy nagyon fontos dolgokat hagytak ki (hova tűnt Voldemort?? ki az a flvér herceg?) és így lógnak a levegőben a "történések",
Armidának is igaza van, hogy semmi újat nem hozott ez a rész, amolyan nesze semmi, fogd meg jól jelleggel.

a film egyetlen mentsége, már amennyire vissza tudok emlékezni a könyvre az, hogy a könyvben is ez a rész valamiféle utolsó nagy lélegzetvétel, utolsó, lehelletnyi békeidő, utolsó gyors, önfeledt szívdobbanás volt, semmi más, mielőtt rájukzúdul a felnőttkor, és a végső harc Voldemorttal.

[ eszembe jutott egy Bradbury-novella, a Csak egy óra a nyár. en.wikipedia.org/wiki/All_Summer_in_a_Day ]

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2009.07.31. 08:43:05

Szia Elanor :)
Mivel te olvastad a könyvet, lécci segíts Félvér Herceg ügyben, miért hívják így? Nekem nem derült ki a filmből, de az is lehet hogy csak elsiklottam felette.

Elanor_ 2009.07.31. 09:49:17

@Armida: szia :)

***spoiler***

ő is félig sárvérű (ember), mint HP. az anyja tisztavérű volt (Price-nek hívták), de az apja mugli.

Tipca 2009.07.31. 09:54:26

Bár én nem Elanor vagyok, talán ő sem bánja, hogy én válaszolok. A Félvér Hercegről valóban többet nyomozgatnak a könyvben, bár érdemleges infó csak Piton klasszikus "én vagyok a Félvér Herceg" beszólása után derül ki - természetesen Hermione kutatómunkája révén. Piton apja mugli, innen a Félvér státusz, anyja pedig egy híres bájitalkészítő, Eileen Prince, innen a Prince, Herceg titulus.
Amit még hozzátennék: igen, jól sejtetted, a hatos könyv valóban egy nagy csatával zárul, még ha nem is monumentálissal, de áldozatok azért vannak mindkét oldalon. (Ron bátyjának, Billnek az arcát például szétmarcangolja a vérfarkas Greyback.) A készítők azonban nem akarták előre eldurrogtatni a petárdákat, és a roxforti csatát megtartották a nyolcadik HP-film utolsó félórájára.
Egyébként a kritika tetszik, nagyjából egyet is értek vele, azt leszámítva, hogy nekem (valószínűleg mivel régebben olvastam, így a hiányzó dolgokat kiegészítette az emlékezetem) kifejezetten tetszett a mozi. És a hibáknak szerintem nem sok köze van Yateshez, csak annyit mondanék, hogy az ötös forgatókönyve az egyedüli, amit nem Steven Kloves jegyzett...

Tipca 2009.07.31. 09:56:07

Hopp, közben Elanor is felbukkant. :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.07.31. 09:58:26

koimbra cimbora,
szerintem neked, mint az egyik legmenőbb blog.hus filmes szájt gazdájának, igenis kutya kötellességed elolvasni a Harry Potter-könyveket, mielőtt beülsz a filmre!!!

Aki olvasta a Félvér Herceget, nagyon jól tudja, hogy mivel a könyv fele a Voldemort utáni nyomozás a Merengő tálba öntött emlékekkel, a másik fele meg bénázós tiniszerelem, NAGYON nehéz dolga volt a forgatókönyvírónak, amikor 2 és fél órába kellett besűríteni a sztorit. Kb. 90%-osra oldotta meg a feladsatot, ez a könyv a tehetségtelen rendezőn, a látványos faszságaihoz ragaszkodó Yatesen bukott meg, aki azt hitte, rutinból lenyomhatja ezt a filmet is.

Az első 12 perc, ami ráadásul 3D-s is, abszolót jól levezényelte, a híd- és boltrobbantás a repkedő halálfalókkal tényleg nagyon jó alaphangulatot ad: itt háború van, és a gonoszok már leszarják, hogy a muglik is tudni fognak róluk.
Ugyanígy nagyon látványos volt a kviddics meccs is, ilyen sajnos az Azkabani fogoly óta nem volt a Potter-filmekben (máig az a legjobb amúgy, esőben, dementorokkal, whoa!)
A többivel viszont az a baj, hogy rosszul mérlegelt a rendező: beraktak egy teljesen felesleges látványos jelenetsort, amikor lerombolják az Odút a halálfalók, meg Potteréket kergetik a mocsárban. (tömény baromság amúgy, a hetedik rész elején pont az Odú a Főnix Rendje-főhadiszállás!)

Helyette bátrabban kellett volna lenyúlni Cuarón stílusát, és megtízszerezni a horror elemeket! Jobban kibontani Voldemort rettegett farkasember-csatlósát, Fenrir Graybacket, és bemutatni a már végzős Tom Denemet, akinek rengeteget jelentett a Roxfort (tanári állást kért Dumledore-tól!!!), mert tudta, hogy a falai között sok olyan ősi varázslóereklyét találhat, amiből horcruxot csinálhat (pl. Griffendél Godrik kardja, amiből így pont a Horcrux elpusztitója lett).
Sajnos kimaradt egy másik, kiváló horror-alapanyag is: amikor Voldemort megtalálja az igazi, mugli apját (akit az utolsó Mardekár-sarj, egy csúnyácska tiniboszorkány csábított el bájitallal), a nagyszüleit, meg a félállat nagybátyját, és kíméletlenül felkoncolja őket.

A könyvben nagyon fontos Tom Denem félvér származása, hiszen pont a nem aranyvárűekből lesznek a legdurvább, leghataloméhesebb varázslók. És persze van egy pont, ahol akár Voldemortról is kiderülhetne, hogy ő a Félvér Herceg!
Na ez pl. kurvára hiányzott a sztoriból, pedig a regény az egyik legjobb "a főgonosznak nehéz gyerekkora volt"-klisé, amit valaha olvastam.

A végén valóban kimaradt a nagy csata, a rendező ezt azzal indokolta, hogy lesz egy nagy roxforti csata a befejező részben is. Elolvastam, hogy ott kik halnak meg... Hát, ha most tényleg csak azért tartotta szárazon a puskaport, hogy majd 2011-ben eldurrogtassa, akkor azt hiszem, megéri várni!
A többi bakira viszont nincs mentség!!!


Ja, ugyanez vonatkozik a Watchmen meg 300 képregényekre! Azt is el kell olvasni, mielőtt a filmre beülsz!

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.07.31. 10:01:25

@Elanor_:
Harry nem félvér, mindkét szülője varázsló volt!
Aki félvér: Tom Denem, azaz Voldemort. Náluk ez ilyen fixáció, hogy a hataloméhes, roppant hiú, és veszélyesen intelligens félvér varázslók gonoszok lesznek (a Sötét Oldal könnyebb, gyorsabb csábítóbb, ugye), és előszeretettel nevezik magukat Hercegnek, Nagyúrnak meg hasonlónak.

Elanor_ 2009.07.31. 10:11:09

@Hamlet: rosszul tudod :)
Harry édesanyja, Lily Potter mugli volt
en.wikipedia.org/wiki/Lily_Potter#Lily_Potter
az a szörnyű némber, akinél Harry felnőtt, Petunia, nos, ő Lily nővére és teljesen hétköznapi ember, mint te vagy én. :)

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2009.07.31. 10:16:59

Elanor, Tipca, köszi az infót. :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.07.31. 10:32:57

@Hamlet: :) Köszi, hogy a legmenőbb filmes blognak titulálsz, de ez nem igaz:)
Korábban olvastam néhány olyan könyvet, amiből filmet csináltak és nem tetszett. Clive Cussler regénye a Szahara ugrik be erről nekem mindig, a filmet rohadtul lebutították a könyvhöz képest, persze ha nem olvastam volna, akkor meg talán egy jó kis kalandfilmet kapok.

Az Odút biztosan felépítik majd, megsuhintják a varázsvesszejüket a nagyok és voálá.:)
A CGI-t sok helyen feleslegesnek tartottam, bár mondjuk 250 milliója volt most rá, szóval biztosan örült a direktort. Ebből a pénzből pedig egy jobb csatát is összehozhatott volna. Az meg elég hülye magyarázat a készítők részéről, hogy majd a következő részben...
Ez kreativitás kérdése csupán, ezek szerint nem is nagyon akarták kivitelezni.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.07.31. 10:35:12

De ha már Félvér Herceg a címe, akkor fordítottak volna rá nagyobb figyelmet. Attól félek egyébként, hogy a Warner úgyis tudja, hogy a következő két rész is szépen fog tejelni, tehát magasról tesz az egészre, csak legyen egy bemutatnivaló filmje.
Ha arról szólna, hogy Voldemort és Harry sakkoznak a sarokban az is hozna vagy 900 millát

Tipca 2009.07.31. 10:49:05

koimbra: az semmi, a hetedik könyv címe ugyebár HP és a Halál ereklyéi, de a készítők kerek-perec megmondták, hogy ha egy filmbe kellett volna belesűríteni az egészet, valószínűleg ki kellett volna vágni az ereklyéket. :S
"Ha arról szólna, hogy Voldemort és Harry sakkoznak a sarokban az is hozna vagy 900 millát" Hmmm... ezt a filmet mintha már láttam volna... :P
Hamlet: szó szerinti értelemben Harry valóban nem félvér, de a varázslóknál 4-5 generációra visszamenőleg nézik a származást, így Harry igenis annak számít. Tom Denem többször is említette a Titkok kamrájában, hogy milyen sokban hasonlítanak Harryvel, többek között, hogy mindketten félvérek.

Elanor_ 2009.07.31. 11:00:35

lehet, hogy azért hagyták ki a horrorosabb részeket, h megkaphassa a PG-besorolást :) és minél többen nézzék meg. gyűjtögetnek, taktikáznak, na :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.07.31. 11:04:51

@Elanor_: Na ez szinte tuti, eret vágott volna a Warner fejese, ha nem sikerül PG-13-asra megcsinálni.
Őket csak a pénz érdekeli, a többi nem számít.

Spawn85 2009.07.31. 11:32:37

Szerintem könyvben A Félvér Herceg az egyik legjobb volt, de a film számomra is csalódás.

Én is nagyon hiányoltam a többi visszaemlékezést Voldemort-ról, pont azok miatt az okok miatt, amiket Hamlet is felsorolt, szerintem Voldemort múltja igen is fontos lett volna a történet szempontjából.
Én kicsit hiányoltam Dumbledore temetését, szerintem egy nagyon megható jelenetet lehetett volna csinálni belőle.
No, meg hiányoltam a film végi csatát. Azért a könyvben nem egészen ennyi volt, hogy a Halálfalók bemennek Roxfort-ba, megölik Dumbledore-t, aztán egyszerűen lelépnek.
Igaz, hogy nem tegnap olvastam a könyvet (hanem kb. két éve), de én is úgy emlékszem, hogy ott azért többet nyomozgattak a Félvér Herceg után.

No, meg volt egy-két szereplő is aki kimaradt (házimanók például), meg egy-két esemény máshogy is volt, mint a könyvben.

Ez most így sikerült, de én nagyon bízom benne, hogy a 7. rész nagyon jó lesz.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.07.31. 12:35:25

@Elanor_:
áááá, tényleg, persze, megkavart, hogy valaki "spontán" is lehet varázsló, anélkül, hogy előtte bármelyik szülője is az lett volna.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.07.31. 12:42:24

@koimbra: az EGYIK legmenőbbet írtam. ;)

a legmenőbb természetesen a Cinemátrix, bár most már nem blog.hus felületen szerkesztjük (illetve fordítva: könnyen kezelhető, "blogolós" lett az egész index felület. Nem árt tudni, ha mégis jönnél hírező gyakornoknak :)).

A másik legjobb a Geekblog.

Llew 2009.07.31. 13:02:39

ESETLEG SPOILERES BÁR IGYEKEZTEM OVATOSAN FOGALMAZNI

Az mellett, hogy alapvetően jól szórakoztam a moziban, a filmnek az a baja, hogy gyakorlatilag a történet lényegét, vagyis Voldemort múltját szinte teljsen kihagyták belőle, mert ami benne van az éppen csak a felszín megkarcolása. Végre bemutatásra kerülne, erre azt a részt kidobják, így az alak egy sablon főgonosz marad. A cím magyarázata is szinte nulla. A történet végének lehagyásával, szereplők és történetszálak lógnak a levegőben, csak úgy mindenféle magyarázat nélkül. És bár a végkifejlet így sem vidám, egyszerűen elvész az eredetileg sokkal nyomasztóbban érzékelhető innen aztán szinte semmi remény sincs hangulat.

Andrews 2009.07.31. 13:04:57

A 7. részbe valószínűleg az első részletébe beleraknak majd ám a 6-b-ól kimaradt dolgokat a rendező beszélt erről. Sokan újabb emlékekre tippelnek úgy hogy pl. Harryre maradt a Merengő Dumbledore által.

Tipca 2009.07.31. 14:25:37

Andrews: Na, az viszont nem volna rossz húzás, így ki lehetne tölteni pár homályos foltot.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.07.31. 15:08:17

jaja, pl. a Horcrux utáni kutatást kezdhetné Harry azzal, hogy megnézi Voldemort családaprítós emlékeit (bár ugye azt Dombledore csak szóban mondta el, ha jól emlékszem, mert már nem tudta megszerezni az Azkabanban rohadó, gyilkosnak beállított házimanó meg a a félállat nagybácsi emlékeit)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.07.31. 15:10:24

amúgy az Azkabani fogoly is PG-13 volt, mégis sokkal darkosabb tudott lenni, mint a többi!

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.07.31. 15:22:23

@Hamlet: Ez meg mondjuk rendezőfüggő. Christopher Nolan lépes volt megcsinálja a Batman PG-13-asra, pedig többen a fejüket fogták, hogy ezt most hogy? A harmadik HP is darkosabbra sikerült, azt hiszem volt egy-két ember itt is, aki a fejét csóválta a PG13-ason.
Szerintem ha Yates csak 150 milliót kapott volna jobban odafigyelt volna.

elefes 2009.07.31. 15:31:04

@Spawn85: nem, ezek után szinte biztos, hogy a 7. rész is egy nagy rakás szemét lesz.

Az előző két filmhez képest meglepően élvezhető a film, de hihetetlenül elszomorító, hogy az Azkabani fogoly után elkezdtek szépen biztonsági játékot nyomatni és egyre slamposabbá vált az egész sorozat, divathorror beütéssel. Az utolsó részre ki kellett volna rúgni ezt a Yates-t és valami normális figurát leszerződtetni, mint ahogy arról régen még pletykáltak is.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.07.31. 15:47:14

@Hamlet: Del Toro egy évtizedre elég filmtervet szedett össze, de biztosra veszem, ha ő dirigált volna egyet is akár, akkor az kiemelkedően jó lett volna.
Neki még most jön a Hobbit, azzal ellesz egy darabig, majd következik a többi betervezett cucc.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.07.31. 20:58:34

@koimbra: hát, én szívesebben megnéztem volna egy Del Toro-féle duplaPottert.

A Hobbit, a Hellboy 3, az Őrület hegyei, a The Steadfast Tin Soldier and the Vampire, meg a Frankenstein-remake csúszhat pár évet!
(pedig azokat is nagyon várom már)

Elanor_ 2009.07.31. 22:59:54

ugyan már, srácok, Toro nem tudta volna PG13-masra megcsinálni! :D

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2009.08.01. 09:37:35

Sajnos a párom olvasta a könvet s elcibált, hogy nézzük meg (tegnap történt), hát ugyancsak elcibált az első kettőre, vagy nem is tudom hány rész volt már, azok valahogy emészthetőbbek voltak, itt szabályosan az órámat néztem. A filmről: borzasztó vontatott, unalmas színtelen, vontatott és kiszámítható és bárgyú. Az eddigi részek sem voltak jók, de ez eddig az év csalódása. Persze, hogy a könyv az jobb lehet, bár én nem olvastam, de azért vannak a rendezők, hogy bármilyen vacakból kihozzák a mozi adta látványelemekkel és a karakterekkel a nézőből a folyamatos figyelmet... Egyszó, mint száz, tökmind1, milyen volt a könyv, attól még lehetett volna jobbat kreálni: nem ajánlom, csak Puttyer-fanoknak a filmet. 10/2 (az a baj, hogy én a dél-kóreai meg animékon nevelkedtem, s ott van egy szint pedig szeretem a meséket, de ez ramaty volt. (és le is maradtam Gyurta Dani aranyérméről).

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.08.01. 12:47:23

Na ha majd legközelebb könyvtárba megyek kikölcsönzöm, ha eszembe jut és benn lesz.

Del Toro Hellboy filmje is PG-13 lett. Igaz a többi már R-es:)

Neooo 2009.08.05. 15:42:06

Ez volt az első HP film, amire magamtól vetemedtem rá és tessék, óriási csalódás. Kár. Sokkal többet ki lehetne hozni ebből...

tammasibela 2009.08.08. 20:16:19

Sajnáltam pitont:S en orultem volna ha nem tér rossz útra, bírtam a formát.

-------------------------
medkit.hu > kedvezményes viagra, cialis potencianövelő!

Krizzta · http://krizzta.blog.hu/ 2009.08.09. 07:41:55

nekem se tetszett ez a rész, többet vártam tőle
koimbra, hol van a Te százalékod???:)
szeretném tudni!!!:D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.08.09. 14:05:21

@Krizzta: Na az kimaradt, olyan 35 -öt adnék rá.

kelemenmarc 2009.08.20. 18:51:19

Messze a legrosszabb HP rész, csalódás, az izzadt tiniszerelemre fókuszált a film, nem a történetre és nem a fináléra. 5/3, mert még mindig jó fej vagyok. Ezek után ha nem kapok egy bombasztikus utolsó két részt, ölök.

wikiky96 2009.08.26. 10:26:30

Spawn85: nem a halálfalók ölik meg Dumbledort hanem Malfoyra akarják rákényszeríteni hogy ölje meg de aztán felugrik Piton és ő öli meg. Egyébként én is hiányoltam valami gyásszertartásfélét és hogy Pitont MINIMUM kirúgják amiért megölte az igazgatót. És szerintem kevés volt benne az akció és túl sk a nyálas. Javaslom hogy előbb nézzétek meg a filmet és utána olvassátok a könyvet, fordítva csalódás. Így jártam a Marley meg énnel is.

brumbal 2009.09.01. 20:03:22

Koimbra, igazán korrekt kritika volt, jó ilyet olvasni. :) Én a magam részéről kötelezővé tenném a film mellé a "Horcruxok" c. fejezet elolvasását, de legalábbis ajánlom, ha tisztábban akartok látni.
Azért reméljük, a dupla finálé jobb lesz. (Bizakodó vagyok, mert szerintem a Halál ereklyéi az egyetlen HP-kötet, amit érdemes lehet megfilmesíteni.)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.09.01. 20:58:57

@brumbal: Köszönöm:) A Hetedik előtt kihozom a könyvet a könyvtárból, meglátom nekem tetszeni fog-e.

brumbal 2009.09.01. 21:30:00

Örülök neki, bár a 7. kötet szerintem egy kissé összecsapott lett, ezért tartom esetlegesen hasznosnak egy filmes újragondolását.
De kötelező fejezet itt is van (csak hogy szóljak pár szót az érdekében), mégpedig "A Herceg meséje". Az egész sorozat megkoronázása.

Jay-k 2009.10.30. 22:37:56

Ez a film nagyon eltér a többi H.P filmtől!

Ez a film nagyon unalmas és a könyv valahogy jobb de a film nem valami jó.

Pedig többet vártam ettől a filmtől.

Intizar 2010.09.17. 14:02:06

@Elanor_: Butuska. Lily nem mugli, hanem mugli származású ("sárvérű") boszorkány, éppúgy mint Hermione. Mugli, az az, aki egyáltalán nem varázsló. Ha pedig varázslóktól származik, és mégsem az, akkor kvibli.

Intizar 2010.09.17. 14:03:07

Bár ha a filmből annyi sem derül ki, hogy Piton a félvér herceg (bár lehetne, persze, VOldemort vagy Harry is), akkor elég gáz.
süti beállítások módosítása