Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Megszűnt a Cinema újság

2009.08.04. 17:28 koimbra 13 komment

Az [origo]-n olvastam, hogy megszűnt a Cinema magazin! "Az áprilisi szám rendben megjelent... A májusi szám viszont már nem érkezett meg az újságárusokhoz és előfizetőkhöz, és a júniusi szám munkálatai közben szóltak a kiadótól Levitinéknek (a szerkesztőknek), hogy leállhatnak, mert a lap többször nem jelenik meg." A cikket itt olvashatod el.

Kb 15 éve vettem meg az első Cinemát, majd minden hónapban a szokásos megjelenési időpontban érdeklődtem az újságosnál, hogy kapható-e már az újság. Így ment ez évekig, mikor a magazin csak több heti késéssel jelent meg, akkor már sejthető volt, hogy valami zűr lehet. A cikkek ezután már nem voltak színvonalasak, ha jól emlékszem az oldalszám is lecsökkent. Aztán jött a Vox, amit párhuzamosan vettem a Cinemával, majd úgy döntöttem, hogy nem veszem többé. Havonta a könyvtárban átlapoztam, de átlag 10 perc alatt végeztem az újsággal.

Béke poraira!

Címkék: rip

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr681288703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2009.08.04. 17:37:18

Én talán 1997-ben vettem meg az első Cinemát, aztán sokáig minden hónapban visszatértem az újságoshoz az új számért. A Voxot majdnem az indulás óta olvasom. Jelenleg is a veszem a magazint, csak azt sajnálom, hogy ott is már másodszor csökken az oldalszám.

gabbor 2009.08.04. 18:09:35

Milyen szerekesztők? Az a újság a német verzió tükörforditása volt már kezdetek óta. Szinte 1 magyar írótól való cikk sem volt benne. Én nem sajnálom.

kaamir 2009.08.04. 19:14:36

Én kb. '97 és 2000 között vettem renszeresen, aztán a Vox-ot is párhuzamosan, aztán már csak a Voxot. Ma meg már egyiket sem. Unalmasak. Sok kép, kevés info, ráadásul promószagúak az írások.
Igazából annyi a neten a filmes blog, magazin, hogy csoda, hogy eddig kibírták.
@gabbor: Ez igaz, viszont ha jól emlékszem ez fel is volt tűntetve az újságban.

Elanor_ 2009.08.04. 19:28:10

szinte semmi értelme már a nyomtatott sajtónak, viszont azzal is vigyázni kell, h jól megszűrjük, a neten mit olvasunk, mert annyi sok hulladékkal van tele.
a Vox is mehet a levesbe, én azt sem sajnálom.

Shyllard 2009.08.04. 19:44:47

Megvettem néha pár számát, ha mondjuk épp utaztam vhova, h olvasgassak közbe valamit, de nem hiányzik túlságosan. Sztem már semmi értelme nincsen a nyomtatott sajtónak, mert úgyis mindenki csak a netet bújja az őt érdeklő hírek felől.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.04. 20:23:21

Az efféle nagyon színes magazinoknak általános hibája, hogy gyakorlatilag a filmforgalmazók reklámkiadványaiként funkcionálnak. Ha esetlegesen súlyos savazással találkozunk ezek lapjain, az is csak valamiféle rafinált reklámstratégia része lehet: az antireklám is reklám, ráadásul nem is a legrosszabb hatásfokú. De ez azért mégiscsak egy reklámújság volt. Lesz másik, vagy sem, tök mindegy.

6faludi (törölt) · http://lacikonyha.blogspot.com 2009.08.04. 20:25:33

netessék kétségbe esni, a hazai filmes szaklapokból még ígyis bőven van kínálat: Mozinet, Filmvilág, Prizma, stb... megkockáztatom ezek nyújtanak igazi tartalmat a filmekről.

Spielberg 2009.08.04. 20:25:58

na, nekem 2 szám kivételével MIND megvan a CINEMA-ból, sőt, egy időben dolgoztam is velük. Az olvasók legnagyobb és legpofátlanabb átverése, amit a kiadó csinált, egy 18 éves magazint POFÁTLANSÁG így beszüntetni. Én sajnálom.

warcry83 2009.08.04. 20:26:31

VOX-ot ne bántsuk, mióta létezik minden része megvan, és az sem érdekel ha félig már megszokásból veszem.
A Cinema viszont egy nagyon rossz filmes újság volt mert minimum 1 hónappal mindig le volt maradva...
Én jobban sajnálom a Total Film-et aminek Albert Györgyi volt a főszerkesztője. RIP újság és Györgyi is

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.08.04. 20:44:42

@warcry83: Én is vettem anno a Total Film-et, egész jó volt.

Seraphin 2009.08.04. 21:34:17

Cinemából 2 számot vettem, Vox-ból négy évnyi anyagot.
Utólag belegondolva, a Cinema színvonalasabb volt.

nyuszisz 2009.08.04. 21:38:47

Én a Filmvilágot olvasom gyerekkorom óta, most már inkább csak a neten v. könyvtárban. Nem szeretek folyóiratokat vásárolni, mert hamar elolvasom, felgyülemlik, kidobni sajnálom, de nincs is hol tárolnom, szóval nem azért mert a neten annyi minden van, mert valójában rengeteg minden nincs pl. régi filmekről nem sok olvasnivalót lehet találni.

College · http://college.freeblog.hu 2009.08.08. 10:33:44

Én 1995-ben vettem az első Cinemámat, és utána évekig úgy vártam minden hónapban, mint a Messiást - főleg azokat a számokat, amiben "NAGY FILMELŐZETES" volt az adott évről, max 1 db képpel a jövőbeni filmsikerekről....
Pedig tényleg bosszantó volt, hogy sokszor 2-3 hetes késéssel jelent meg, aztán meg a net térhódításával, kb 2001-2002 táján már semmi értelmét nem láttam annak, hogy megvegyem... Mindig, mindenről hamarabb tudtam a neten keresztül, ami miatt meg érdemes ilyen folyóiratokat venni (speciális interjúk, kritikák, forgatási beszámolók stb.), abból meg egyre kevesebb volt a lapból.
Az utóbbi pár évben nem is fogtam kezembe Cinemát, csak Vox-ot, ami egyébként jóval színvonalasabb volt, de nem is hiányzott. Azért RIP.
süti beállítások módosítása