Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Darabokra eső emberek (+18)

2009.08.14. 11:36 koimbra 65 komment

Akad jó pár olyan film, melyben az egyik szereplő szó szerint elveszíti a fejét vagy egyéb testrészét. Az egyik alapeset, mikor karddal elválasztanak a testtől valamit, de van olyan, ahol egy földönkívüli szörny vágja ketté az alanyt, esetleg egy rafinált csapda csinál apró darabkákat egy emberből. De létezik még néhány variáció erre a témára. Az alábbi videóban egy kis összállítást láthattok ezekből a jelenetekből, hozzáteszem 18 éven felülieknek javasolt csak. Én azért hiányolom a Wrong Turn második részének az elején látott jelenetet.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr531308896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.14. 11:57:22

Hehe, milyen húzós kis mix ez!!! :D Az melyik film, amelyiken egy egész bankett van felszelve?

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.08.14. 12:06:18

@efes: A szellemhajó, rögtön a film elején történik ez, megalapozza egyből a hangulatot:)

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.08.14. 12:50:54

Huhh, nem gyenge összeállítás. :D Nincs valami lista, hogy melyik jelenet honnan van? Csak a Cube meg a Hellraiser:Hellworld ami ismerös, a bányászos meg gondolom a My Bloody Valentine remake lehet.

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2009.08.14. 13:58:15

Koimbra, ez szuper kis videó! :)
Engem az érdekelne, amelyikben Lance Henriksen esik szét.
(Meglepődtem volna ha a Kocka kimarad, de szerencsére benne volt)

Tipca 2009.08.14. 14:00:53

Nem rossz kis összeállítás. :D
@Case: Az elsőt passzolom, a második A kocka (Cube), harmadik a 13 kísértet (Thirt3en Ghosts), negyedik a Kaptár (Resident Evil), ötödik az Underworld, a hatodik mintha a Slither lenne, de ebben nem vagyok biztos, pedig már láttam azt a filmet, hetedik passz, nyolcadik a Végső állomás 2 (Final Destination 2), kilencedik valamelyik Hellraiser rész, tizedik valószínűleg a My Bloody Valentine, ahogy mondtad (a bányász ruha alapján), tizenegyedik pedig a Szellemhajó.

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.08.14. 14:04:37

@Tipca: Köszi az infót! :)

@Armida: Az a Hellraiser:Hellworld, de sajna maga a film finoman szólva is csapnivaló (mint bármelyik másik, a 4. rész után kijött Hellraiser folytatás)

kaamir 2009.08.14. 14:07:19

@Tipca: A hatodik sztem az Equilibrium.
Ez a Szellemhajó elkezdett engem is érdekelni :)

szabiaki (törölt) 2009.08.14. 14:08:00

@Tipca: az első az a menekülés absolomból

port.hu/menekules_absolombol_no_escape/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=4441

A ohnny Mnemonicban is van egy ilyen vágás után szétesés, és hát a hegylakóban is a végén.

Goose (törölt) 2009.08.14. 14:16:21

Na,akkor megyek ebédelek...

Globetrotter2014 2009.08.14. 14:21:19

Az rossz jel ha a legtöbb jelenetet már láttam az adott filmmel egyött? :)

iguana 2009.08.14. 14:36:47

A nyolcadik (a Végső Állomás előtti) az Equilibrium.

iguana 2009.08.14. 14:37:48

@ZF2: épp ezen gondolkodom én is...

kyanzes (törölt) 2009.08.14. 14:41:15

Van közte egy, amit nem ismertem fel. Arról van szó, amikor egy nő röpköd jobbra balra és egy palit nyes le. Az melyik?

tomarill 2009.08.14. 14:46:21

@ZF2: az baj lenne, mert én is mindet láttam!

Egyébként a szellemhajónak is szerintem ez a jelenete ér valamit az egészből (dvd-n ezt a részt 4-szer megnéztem).

Zis4 2009.08.14. 14:51:20

@tomarill: Gratulálok az izlésedhez. Biztosan szomorú gyerekkorod lehetett.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.08.14. 14:57:35

@koimbra: De lehet, hogy mégse a harmadik rész, inkább a második:)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.14. 14:59:49

@Zis4: Ugyan már! Aki nem gyakta szét kishúga Barbieját a konyhakéssel/nem vágta szét az öcsi GI Joe-ját szabászollóval, az nem is volt igazi gyerek...:D

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.08.14. 15:01:28

01. No Escape (Menekülés Absolomból) 02. Cube (Kocka) 03. Thirteen ghosts (13 kísértet) 04. Resident Evil (A Kaptár) 05. Underworld 06. Slither (Féltél már nevetve?) 07. Equilibrium 08. Final Destination 2 (Végső Állomás 2) 09. Hellraiser: Hellworld
10. My Bloody Valentine (Véres Valentin - remake) 11. Ghost Ship (Szellemhajó)

Powerpill 2009.08.14. 15:02:27

a johnny mnemonicból is beugrik egy ilyen 3-ba szelős jelenet

_czar 2009.08.14. 15:10:29

a szellemhajó egyébként rettenetesen gyenge alkotás, de ez a jelenet üt :)

matrixer47 2009.08.14. 15:14:31

@efes: Az a kísértet hajó vagy szellem hajó nem tom a pontos címet.

Tipca 2009.08.14. 15:15:17

@koimbra: nem is a második, hanem az első :D
@_czar: egyetértek, szerintem a fent bemutatott jeleneten kívül nincs sok értékelhető benne. pedig szeretem az ilyen témájú filmeket, de a Szellemhajóból szinte semmi nem maradt meg. Arra emlékszem, hogy járkáltak a hajón, meg volt egy szellemkislány, vagy mi a szösz, és kész. :P
egyébként én még a Sejt klasszikus "szeletelt ló" jelenetét hiányoltam belőle

Shitting Bull 2009.08.14. 15:24:03

@_czar: csak azt mondja meg valaki, a gyerek hogy élte túl? Ő eleve szellemként volt jelen?

snorbi 2009.08.14. 15:28:26

@Shitting Bull: Asszem talán nem teljesen vízszintesen haladt a madzag, volt akinek a derekát, volt akinek a fejét vitte ketté. A gyerek annyira alacsony volt, hogy a feje fölött elhúzott... (ezt az összeállítási most nem néztem meg, gyengék ehhez az idegeim :)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.08.14. 15:28:28

@Shitting Bull: például úgy, hogy az ő fejét nem vitte le semmi.

snorbi 2009.08.14. 15:29:33

@efes: Nem érdemes, szutyok egy film...

FeroxX 2009.08.14. 15:31:50

egyszer megnéznék élőben is egy ilyet

Leveskocka 2009.08.14. 15:43:44

alacsony volt a csaj.

labove 2009.08.14. 15:54:32

Ennél már csak a spriccmixeket szeretem jobbna!! De sztem erre is el tunnék élvezni..
Kurvajó!

Fakk, a macskák réme 2009.08.14. 16:03:59

Guszta kis sor, gyerekkoromban már attól befostunk ha Bud Spencer összevonta a szemöldökét..., ahhoz képest ezek...

mukinyúl 2009.08.14. 16:29:17

@Shitting Bull: Végül ő sem élte túl, mert felakasztották.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2009.08.14. 16:52:35

@Tipca: nekem is egyből a Sejt ugrott be. Meg bármelyik Jamie Oliver show :-D

Egyébként most komolyan elgondolkoztam azon, vajon milyen fiziológiai hatásai lehetnek, mennyire életszerűek (vagyis halálszerűek) ezek a jelenetek.

Pierre73 2009.08.14. 16:56:09

bugyuta és hatásvadász megoldások ezek. Főleg, amikor még mozgatják a szemüket meg az arcukat. Ha sérülés éri gerincvelőt, rögtön összerogyik az ember. A tartóizmokról nem is beszélve. Nem tudom, ki élvezi ezeket... Azt hittem, hogy valaki végre előáll egy igazán hitelese kaszabolással.

i.a.n. 2009.08.14. 17:15:53

és még azt mondták brutálisnak, mikor a jövőből visszatérő trunks feldarabolta a gonosz dermesztőt a dragon ball-ban :D

gabest1 2009.08.14. 18:08:39

haha, nekem is az jutott eszembe, ortt elsírta magát

pazola 2009.08.14. 18:09:42

Az vajon baj, hogy a kommentek tobbsegevel ellentetben szerintem ezek nagyon betegek?

félemelet 2009.08.14. 18:19:58

A dolognak ez egy érdekes pszichológiai-filozófiai vonatkozása: mi rémít jobban/mi hatásosabb? Egy effektus valóságos bemutatása, vagy a dolog olyan tálalása, ami tudományos értelemben banális (pl. meglepett, "bazmeg, meghaltam!" gesztus az arcon, miközben az agyad hatszáz felé van vágva)?

Mivel az ilyen mérvű sérülésekről nincs kézzelfogható tapasztalatunk, legtöbbször annak a látványa, hogy egy 5 centis tűt beszúrnak valakinek a karjába, riasztóbb lehet, mint annak a látványa, hogy lerepül valakinek a feje.

lehet, velem van baj, de nálam így működik. Engem az ilyen darabokra hullós jelenetek közben az "érdekes!" gondolata jelenik meg, nem pedig az iszonyé... Pl. nekem az tetszett, amikor a széteső csávónak előbb kiomlanak a belei - mert hát, az mégésicsak érdekesebb, mint a tömbsajtként banálisan kockákra hulló testek látványa.

félemelet 2009.08.14. 18:23:59

És hozzá lehet még tenni általánosságban: szelid, humanista diplomás vagyok :-D, de valamiért szeretem nézni, pontosabban vonz az ilyen jelenetek látványa. Ez valami hülye ösztön, amit lehet tagadni - mint értelmiségigéza a dizsiben, hogy rá semmiféle hatással nincs a tök hülye, de vérszexi barbi látványa - csak szerintem felesleges tagadni.

Viktor H 2009.08.14. 18:27:07

a kiscsajt a végén hogy a picsába nem vágta ketté vagy minimum nyakazta le??

odáig rendben ,hogy " hülyebarom néznámeg ,hogy a faszit a nyakánál találta el" na de a többieket meg kb olyan mellkas és derék tájon akkor most hogyvan ez ?:D

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.08.14. 18:27:24

Csak injekciós tű ne legyen benne!!!!!!!!

félemelet 2009.08.14. 18:29:20

Az ilyen jeleneteknek tehát inkább valami absztrakt morális hozadéka van az érzelmek szintjén. A legritkább esetben keltenek bennem iszonyt, viszont amolyan "na, megkaptad a magadét, köcsög" érzést igen. Valami olyasmi ez, mint ahogy Bergson próbálta megragadni, hogy mitől válik egy figura vagy jelenet mulatságossá. Arra jutott, hogy a bábszerű, magatehetetlen megjelenés nevetésre ingerel - és ezt tapasztalom is, amikor kisgyerekeknek azt hülyéskedem, hogy csetlek-botlok. Mindig önkéntelenül röhögnek, holott semmiféle humorosság nincs a dologban.

félemelet 2009.08.14. 18:31:45

@Viktor H: pont ugyanúgy van, mint ahogy a múltkor egy csávó karját eltalálta egy meteorit. Ha más nem, akkor véletlen. Nem láttam a filmet, de ha rémfilm, akkor meg pláne jogos hatáselem egy ilyen misztikus véletlen.

victor vacendak 2009.08.14. 18:35:32

Egyrészt a Mythbusters egyszer bebizonyíthatná, hogy nincs az a kábel, ami így elhasít 80-100 embert. Másrészt nagyon béna, hogy kb egy magas embereket különböző magasságban vág ketté. Ahogy a Kaptárban is a lány feje/nyaka enyhén lejtős szögben hullik, míg a lézer vízszinben halad.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.08.14. 18:45:36

@Viktor H: ne gondolkozz rajta sokat, elrontod az élményt. : )

félemelet 2009.08.14. 18:47:22

@victor vacendak: a kábel hasító ereje nem csak a kábel formáján múlik, hanem az energiáján. Hidd el, kellő sebességgel repülve még egy csákány-nyél is precízen vágna ketté. (Főleg: van egy fizikai jelenség, amikor gyorsuló test érintkezik egy másikkal. Az anyag állítólag felkeményedik, annyira, hogy pl. egy fűszál is "bele tud állni" egy faajtóba.)

Bénának persze béna a látvány - pontosabban változó egy-egy jelenet bénaságának mértéke. Sokan úgy vélekednek erről, hogy ha már arra figyelünbk fel, hogy mennyire béna, és nem tudunk elvonatkoztatni, akkor eleve szar egy jelenet... ebben is van valami.

victor vacendak 2009.08.14. 18:47:35

@Linkovic Csumoszky: milyen élményt? Az a film teljesen nézhetetlen dramaturgiai csőd. Az egyetlen sokkoló jelentet pedig olyan ordenáré módon rontották el, hogy az már VH kollégának sem tetszett. :-D

victor vacendak 2009.08.14. 18:51:31

@félemelet: ez mint szép és jó, de itt nagy masszáról van szó, ami az enrgiát már az első métereken lecsökkentené (arról nem is beszélve, hogy emiatt kb a második sor embert már nem vágná, hanem csak a földre teremtené). Másrészt a kábel átmérője és a rögzítési módja nem látszik elég erősnek ehhez a cselekményhez.
Röviden, ez a jelenet nagyfokban a néző hiszénykeségére apellál.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.08.14. 18:58:15

"Egyrészt a Mythbusters egyszer bebizonyíthatná, hogy nincs az a kábel, ami így elhasít 80-100 embert. "

már toboroznak a kísérletre, jelentkezel? :D

félemelet 2009.08.14. 19:02:51

@victor vacendak: azt írod, "lecsökkentené" az energiát. A kérdés az, hogy honnan hová. Nem akarok morbid lenni, de pár éve egy acéllemezeket szállító teherautó ütközött egy turistabusszal. Nem fénysebességgel haladtak az úton, az energia mégis elég volt arra, hogy levágja a busz tetejét, ami fémből van, nem emberi testből. Viszonylag könnyedén iszonyatos energiákat lehet létrehozni (gondolj csak arra, hogy nyomatéki áttételekkel a legegyszerűbb módon nagyságrendekkel növelhető meg a hatóerő). Ellenben annyira részletesen, hogy milyen módon van rögzítve a kábel, még én sem néztem ezt a jelenetet... :-D

Egyetértek Csumovszkyval: egy James Bond filmhez fel kell venni a James Bond szemüveget, másképpen nem fog menni...

félemelet 2009.08.14. 19:06:26

Én pont azon szoktam jót lepődni, hogy az IMDB-n milyen hibákat észrevesznek filmekben. Pl. van a háttérben 94859834 méterre egy óriásplakát, amin a Trutyirudi édesség reklámja van, de az csak '82 júliusában került a piacra Oklahoma-alsó Csingcsung városában, a film meg '82 januárjában játszódik... :-D

szmoker (Homo Trollicus) 2009.08.14. 19:07:37

@Pierre73: "Főleg, amikor még mozgatják a szemüket meg az arcukat."

Pedig de, olvass utána a francia forradalomnak és a giullotine-nak.

félemelet 2009.08.14. 19:12:06

@szmoker: ez egy történelmi "aforizma". Arról szól, hogy egy tudóst nyakazásra küldtek, de akkoriban téma volt, hogy a lélek az agyban, vagy a szívben rejtezik-e. A legenda szerint a nyakazás után az illető még 31-et pislogott élete utolsó kísérleteképpen - szándékosan :-) - ezzel bizonyítást nyert, hogy az agyban.

Pislogást amúgy simán el lehet kézelni, de azt a hülye "jáááj, meghaltam, bassza meg!" arckifejezést aligha... :-)

civistroll 2009.08.14. 19:16:14

Az emberiség már csak ilyen.
Mindig érdeklődve néztük a nyeszeteléseket.
Nyilvános kivégzések nyakazások, kerékbetörések, karóba húzások, felnégyelések.
A spanyol inkvizíció profi szintre emelte a trancsírozást.
Szerintem a bennünk lakozó gonoszt elégítjük ki ezek nézegetésével...

beam188 2009.08.14. 19:31:56

Hiányoltam az AVP2-ből a kórházas jelenetet. Meg a Cube2-ben is volt néhány említésre méltó jelenet.

victor vacendak 2009.08.14. 19:32:14

@félemelet: acéllemeznek lényegesen nagyobb lehet az energiája azonos sebesség mellett (a tömegét figyelembe véve), mint egy eleve nem merev testnek, ami alakváltozást szenved 100% (a kábelről van szó). Ezért írtam, hogy Mythbusters. Szerintem a jelenet lehetetlen.
Ahogy a szamurájkardos kettéhasítás is. A National Geographicon harcművész képtelen volt kettéhasítani a ballisztikai gél torzót, ami egy ember felsőtestét szimulálta...Kb. ekkora tehát az ilyen filmes túlzások léptéke.

Drakeamarth 2009.08.14. 20:16:06

Oké, felfogtuk hogy nem lehetséges a jelenet. Na és? Nem azért nézünk egy agyatlan másfél órás horrorfilmet, hogy tudományos magyarázatot kapjunk arra, vajon hogyan is vág egy kábel... Nem, azért nézzük, mert mocskos szórakozásra vágyunk, és ha ez a hitelesség rovására is megy, üsse kő (vagy kábel).

Szóval teljesen felesleges ilyenbe belekötni, csak az idődet vesztegeted. Ez egy értelmetlen, de jópofa kis trancsírozós jelenet. Kész.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.08.14. 20:17:51

@victor vacendak: ezek szándékosan eltúlzott jelenetek, nem érdemes logikát keresni bennük. ahogy abban sincs logika, hogyan veheti szemügyre egy torzóból kettétépett ember a saját beleit a Hullajóban, ettől függetlenül óriási móka egy ilyen másfél órás gore-fest.

a Szellemhajónak meg pont ez az egyetlen értékelhető jelenete.

Tipca 2009.08.14. 20:25:05

@victor vacendak: legközelebb meg majd azt mondod, hogy nincsen zombik, sőt a farkasembereket és vámpírokat is csak kitalálták... :D bocs, de ezt nem tudtam kihagyni. :) egyébként sosem értettem azokat az embereket, akik fizikai törvényeken agyalva ülnek le horrort nézni. talán velem van a baj...

félemelet 2009.08.15. 00:39:29

@victor vacendak: nem tudom, hogy észre veszed-e a csalást az érvelésedben. :-) Azt mondod: " acéllemeznek lényegesen nagyobb lehet az energiája azonos sebesség mellett" - miért fixálod le, hogy azonos a sebesség? E=0,5*m*v*v, tehát a formát és a merevséget most elhanyagolva (bár tudom, ez komoly különbség is lehet), durván kijelenthető, hogy míg a tömeggel csak egyenesen, addig a sebességgel négyzetesen arányos az energia. Ez nagyobb sebességeknél igen jelentős fór lehet. Az alakváltozás amúgy sem feltétlenül mérvadó, hiszen ilyen energiánál szinte le se szarja a huzal a testet, amit átvág.

A szamurájkardos dolgot megkeresem, mert hétkutyafasza, hogy egy jó éles karddal én biza simán kettévágom a gélt is, meg a kísérletvezetőt is. :-D

félemelet 2009.08.15. 00:44:07

@Tipca: alapvetően jó az érv. :-) De azért nem teljesen ül. Vannak bizonyos dolgok, amikben ki nem szarja le a 100%-os élethűséget - ellenben vannak, amikben nagyon is meg kellene felelni ennek. Egy David Lynch filmben lényegében mindent szabad - de például űrbázisos sci-fik igen ostoba és tudománytalan jelenetein tök jogos kiakadni. Szerintem.
Jelen esetben (egydimenziós horror... :-D) neked adok igazat...
süti beállítások módosítása