Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Atya gatya, az Avatar 500 millióba került!?

2009.11.09. 15:39 koimbra 20 komment

Sejthető volt, hogy James Cameron következő filmjánek, az Avatarnak a költségvetése nem fog megállni 200 millió dollárnál, sokkal inkább valószínűbb volt, hogy 300 milliót fognak rá költeni. Azonban a New York Times szerint az Avatar büdzséje elérte az 500 millió dollárt. A cikk szerint több, mint 230 millió ment el a film előállítására, 150 milliót tesz ki a globális marketing és ezen kívül még a produkción dolgozókat is ki kell fizetni, így jön ki az 500.

Cameron rendszeresen túllépte a költségvetést korábbi filmjei esetében is, igaz az általa készített alkotások esetében az utolsó ráköltött cent is meglátszott a vásznon. A Terminátor 2 1991-ben a legdrágább filmnek számított, A mélység titkával pedig túllépte a büdzsé keretet, a Titanic pedig jóval többe került annál, mint amennyi összeget előirányoztak rá, igaz bőségesen behozta az árát.

Az Avatar vajon képes lesz profitot termelni? Akárhogy is a Fox stúdió annyira nem aggódik, mivel nem egyedül finanszírozta Cameron költséges vízióját, több más vállalatot is bevont, hogy csökkentse a kockázatot, majd a végén kiderül, hogy okos döntés volt-e ez a lépés. Állítólag a rendezőnek van egy tartalékterve is bukta esetére, az Avatarhoz ugyanis kifejlesztett egy új technológiát, amit majd jó pénzért el tud adni.

Címkék: avatar

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr561512894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2009.11.09. 16:33:51

Jézus! Ez már klasszisokkal jobb trailer, mint amit eddig láttam. Most már nagyon várom.

srizs 2009.11.09. 16:51:17

Halihó!

Ezt már az elején tudni lehetett, mivel nem rejtették véka alá.:)

madárijesztő 2009.11.09. 17:04:09

Én egy fórumon írtam be, hogy szerintem 400 millió dollár körül lesz szerintem a film, erre a sok okos elkezdte, hogy 200 max, mindenhol ez van, nem fogják túllépni és különben is az ő szavuk szent és aki más mond az köcsög::):)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.09. 17:42:10

Szerintem, majd ha Cameron másfél millió dollárból is képes épkézláb, nézhető mozit csinálni, megtapsolom. Addig nem.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.09. 17:44:55

@efes: Értem ezalatt azt, hogy 4-500 millió dollárból bárki Gipsz Jakab is képes akármilyen überallezgiga filmet csinálni, kb. mint ez is lesz.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.11.09. 18:00:50

@efes: No mondjuk ezzel vitatkoznék, nézzük csak meg Uwe Boll mit csinált 60 millió dollárból A király nevében esetében. Ugyanazt a tré minőséget hozta, mint a többi filmje esetében. Kell azért ide tehetség is.

Egyébként majd meglátjuk mi lesz a vége, a Titanic esetében azt mondtam hatalmas bukta van kilátásban, aztán mekkora siker lett. Lehet ez is az lesz.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.09. 18:11:37

@koimbra: Á, anyagilag tuti siker lesz - 500 millát nem kockáztatnak "ütre". Amúgy fanyalgás lesz, az is tuti, de akkora a hype, hogy rajongás is lesz. Egy darabig, aztán jön a következő, még 3débb, még avatárabb, még, még, stb.

Uwe Bollt nem ismerem, mert nem láttam egy filmjét sem, de tudom, hogy ő a dilettantizmus non-plus-ultrája..:) Cameron persze, hogy nem dilettáns, közepes rendező és egy jó menedzser inkább. Az igazán kreatív arcok az Avatar kurva hosszú vége főcímében lesznek olvashatók, a közepe-vége felé...:)

desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2009.11.09. 18:14:11

Minimum 1 milliárdos bevételre van így szükség. USA-ban hoz vagy 300-400 millát, a többit meg megtermeli nemzetközileg. Persze, ha sikeres lesz.

Drakeamarth 2009.11.09. 18:35:23

Nem nagyon érdekel, mennyit költenek az Avatarra. Cameront ismerve minden cent meg fog látszani a filmen.

Egyébként meg ez az 500 milla nemtom mennyire pontos adat, mert elvileg beleszámolták a marketingköltségeket is amik egy blockbusternél minimum 100, de az Avatarnál szerintem megvan 150 milla is.

(Azt csak zárójelben jegyezném meg, hogy a Terminátor 2 fele ilyen jó film nem lett volna, ha nincs alatta a bitang erős forgatókönyv és rendezés.)

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2009.11.09. 19:42:22

Kövezettek meg, de nekem még a Titanic is tetszett és nem multiplexben ültem végig, hanem fapadosban! (akkor még nem volt multip.)

sjbee 2009.11.09. 20:20:17

Miért köveznénk meg? A Titanic egy jó film.

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2009.11.09. 20:23:01

@sjbee: Nemtom, valahogy, pasi létemre mindig félve merem mondani. :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.11.09. 20:30:54

@duckit: Teljesen jó volt a Titanic, én is kényelmetlen széket kaptam, ráadásul csak az erkélyen volt hely, az első sorban, ahol nem tudtam kinyújtani a lábamat semennyire, a lábfejemet is el kellett fordítani, csak úgy sikerült üldögélni, három óra múlva alig tudtam felállni.

jack_the_lad 2009.11.09. 21:08:19

ebben benne van a marketingkoltseg is ( kb fele ), igy eleg unfair az osszehasonlitas.

efes, szerintem Cameron boven atlagon feluli rendezo, es igen kreativ ember ( o is grafikuskent kezdte, nem is akarmilyenkent ).

ezzel a hatterrel szerintem nem is kell azon csodalkozni, ha a vizualis foldbedongolesre jatszik. ebbol az is kovetkezik miert nem forgat masfel millabol ( ma mar nem lehet foldbedongolni ennyi zs-bol, max ha begotten tipusu dongolest akarsz, de ertelmes ember miert akarna olyat? )

ha megtehetnem en is az uttoro dolgokkal foglalkoznek, es o biztos meg nalam is megalomanabb..

szerintem a sztoritol sem kell fosni ( mert sokan huztak a szajukat latatlanban ), az osszes filmje elvezheto mind a mai napig, ezt sem fogja elkurni, barkivel fogadok egy sorbe.

remelem ezuttal nem szall el amit irok, mert akkor atkot vetek a kbsztt blogmotorra...

( piranha es tarsai valaszok alapbol ignore )

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.11.09. 21:29:59

Nah, először úgy tűnt 500 millió lesz az előállítási költség, de a cikk szerint 230 volt, a többi pedig a marketingre és a résztvevők kifizetésére megy el.

A Harry Potter 6 250 -be fájt és 155 volt a marketing, a 930 millióval pedig meg van elégedve a Warner.

Dzsedáj 2009.11.09. 22:00:56

Hogy lehet Cameronról olyat állítani hogy középszerű rendező??

Drakeamarth 2009.11.09. 22:08:20

Kell a sajtónak a balhé, bármit el lehet adni manapság, ahol egy mondatban szerepel az "Avatar" és a "bukás" szó.

tjunior 2009.11.10. 09:09:55

Nem vágom hogy jött ki ez az 500 millió, a marketing költséget miért számolja bele? meg mi az hogy ki kell fizetni a produkcióban dolgozókat??? persze valószínűleg évekig ingyen dolgoztak a filmen...agyrém.
Persze érthető miért 500 milliót az 500 millió, jól mutat a címlapon az meg fontos ugye, a 230 millió nem elég nagy szám, de akkor mondjuk a 2012 is belekerült vagy 350-400 millióba, 260 millió a film egy 100ast meg biztos elköltetenek margetingre.

geomayler 2009.11.10. 09:13:16

A dolgozók bére nem értem miért nem az előállítási költség része, máshol sem szokták külön emlegetni, más filmeken sem ingyen dolgoznak.

Viszont én kezdem azt érezni, hogy egy történelmi bukásnak nézünk elébe, ezen számok láttán olyan ráfizetés, mint az a legendás hollywoodi gigaprodukció még a fekete-fehér időkben, amihez piramist építettek.
Mondjuk a Transformers 2 is csak csillogó ugráló műanyag volt, mégis sokan megnézték, úgyhogy már a fene tudja.

(Titanicot én is kedvelem, régi moziban néztem meg, de volt szünet vetítés közben, mint a GYU-nál.)

exilis 2009.11.10. 14:35:26

efes: Ha szerinted Cameron közepes rendező akkor nem az akciófilm a te műfajod. Elfogultság nélkül az első 3 akciófilm rendező közé sorolná bármelyik hozzáértő aki nem a Titanic után született.(Nálam az első, de én elfogult vagyok).

Szerintem művész az aki képes olyan látásmóddal bemutatni valamit ahogy rajta kívül más nem. Szerintem Cameron ilyen ember. Perfekcionista, alázatos, és óriási vizuális intelligenciával bír.
Minden filmje ünnep nekem, a T1 és az Aliens óta mindegyiket ugyanígy vártam, és egyszer sem csalódtam.
süti beállítások módosítása