Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Box Office: Cameron, a box office ura

2010.01.03. 23:07 koimbra 15 komment

Elkezdődött az új év, január első hétvégéjén egyetlen széleskörű premier sem került bemutatásra, csak a régebben bemutatott produkciók versengtek egymással, már ha lehet egyáltalán versenyről beszélni, mivel az Avatar ismét maga mögé utasított mindenkit. James Cameron több, mint két és fél órás műve 68,3 millió dollárt zsebelt be harmadik víkendjén, amivel együtt 352 millió dollárt tudhat magáénak a produkció, könnyedén lehagyta a hatodik Harry Potter filmet és hamarosan lekörözi a Transformers 2 eredményét (402 millió dollár). Az alkotás ezen kívül magáénak tudhatja a legjobb január elsejei bevételt. Világviszonylatban túllépte az egy milliárd dolláros határt és bizony 100 %, hogy a Gyűrűk ura: A király visszatér 1,12 milliárdos eredményét is röhögve lenyomja. Az kérdéses, hogy beéri-e a Titanicot, megvan rá az esély, de ha nem, akkor is elmondhatja Cameron magáról, hogy ismét ő a világ ura. Az egy milliárdos mezőnyben egyedül Cameron az egyetlen rendező, aki két filmmel is képviselteti magát, illetve az első két helyen az ő alkotásai állnak. Egy szó, mint száz, az Avatar 2009 legtöbbet termelő filmje lett.

 

Második helyen található a Sherlock Holmes, közönsége alig 2/5-ét vesztette el. Harmadik pozícióban Az Alvin és a mókusok folytatása leledzik, szépen tartja magát, ahhoz képest, hogy a közönség szerint irtózatosan rosszul sikerült a sequel, az imdb-n 2,8-en áll. Az Egyszerűen bonyolult -15,4 %-kal termelt kevesebbet, mint egy hete, a romantikus vígjáték így már majd' 60 millió dollárt termelt két hét alatt. 160-al több mozi játssza a The Blind Side-ot, 10 %-kal nőtt is a bevétele, a dráma több, mint 200 millió dollárt gyűjtött össze. Növelte a bevételét A hercegnő és a béka is, megnőtt az esélye arra, hogy bevegye a 100 milliós határt. Érdekes, de a Hova lettek Morganék? Vígjáték is többet kapart össze, mint egy hete, azonban úgy tűnik hiába minden erőlködés, ebből nem lesz profit. Továbbra is 1412 helyen vetítik a Nine musicalt, gyenge bevételeket tud felmutatni, a Weinsteinéknek már csak abban reménykedhetnek, hogy díjakkal halmozzák el a művet, ami talán felkelti az emberek figyelmét. Az Újhold 3,6 millió dollárt gyűjtött össze, ezzel együtt már 287 milliónál jár a film.

 

Jövő héten három alkotás is próbálkozik, hogy lenyomja az Avatart. Jön a sokat tologatott Daybreakers, a Leap Yead romantikus vígjáték és a Youth Revolt.

 

Amerikai mozis bevétel becslések, az adatok millió dollárban értendőek.

 

Cím

Hétvége bevétele

Eddigi bevétel

Büdzsé

Info

 

Avatar

 

68,3

 

352,11

 

Kritikareklámok, szinkronos előzetes, James Cameronról 


Sherlock Holmes


38,38


140,67

 

 Előzetes, képek, jelenetek

Alvin és a mókusok 2

36,6

157,34

 

Előzetes

Egyszerűen bonyolult

18,7

59,1

80

Előzetes

The Blind Side

12,65

209,05

29

Előzetes

Egek ura

11,35

45,02

25

Feliratos előzetes


A hercegnő és a béka


10,01


86,08


105

Előzetes, 3 perc a filmből, az első 5 perc

Hova lettek Morganék?

5,2

25,62

58

Előzetes, poszter 

Nine

4,25

14,07

80

Előzetes, poszter

Invictus

4,13

30,75

60

Előzetes, poszter 

 

Címkék: boxoffice

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr161643665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rolee83 2010.01.04. 05:07:23

Szinte biztos voltam benne, hogy az Avatar nem fog megbukni és rekordokat fog dönteni!!

Shyllard 2010.01.04. 18:08:19

Nem értem miért termel ennyit. Énis láttam, de ennyire nem fogott meg. Szegény Nine, miért mindig azokkal a filmekkel csesznek ki, amik talán értékesek is lehetnek?

Rolee83 2010.01.04. 18:51:21

Hogy miért termel ennyit?
1. Mert sokan kíváncsiak rá, hogy mit alkotott Cameron, meg az a nagy hype ami megelőzte a filmet...
2. Aztán ezek az emberek beajánlották a filmet ismerőseiknek, barátaiknak, hogy mekkora istenkirály!!

Persze vannak akik fanyalognak, meg biztos vannak olyanok akik nem ajánlják senkinek a filmet, de a többségnek bejön a film és ha csak ők rátudnak venni még pár embert, hogy elmenjenek rá, akkor már meg is kaptad a választ a kérdésedre.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.01.04. 19:04:00

@Rolee83: Mikor tegnap kijöttünk a moziból volt pár olyan ember, aki azt mondta épp a haverjának, csajának, stb, hogy erre még egyszer eljön. Olyat is hallottam, hogy azt mondta már másodjára látta, újra jegyet váltana, de holnap már meló.

Shyllard 2010.01.04. 19:27:35

@koimbra: van pár ismerősöm, aki már 3-omszor is látta. Sőt van, aki még 4.-jére is meg fogja nézni :)

@Rolee83: Biztos van valami a filmben, ami megfogja a népeket, csak nem tudom egyszerűen felfogni, hogy mi az a "valami" Merthogy nekem még a látvány maga sem jött be annyira....

jimbo1000 2010.01.04. 19:33:06

@Shyllard: én inkább a milliárdosok klubjából a sötét lovagot nem értem, hogy lett ilyen sikeres, mert az nem igazán volt igazán über látványos és a története is inkább valami maffia storyra hasonlított (a begins szerintem sokkalta jobb volt történetben és látványban is)

Shyllard 2010.01.04. 19:52:10

@jimbo1000: Joker-es képemmel nem pont nekem kellett volna ezt mondanod :D A TDK tökéletes, lehengerlő alkotás, nem lehet benne semmilyen hibát sem találni. Helye van a milliárdosok klubbjában mert a lehető legizgalmasabb film a világon. Ha valami izgisebb a TDK-nál, az már szívrohamot okoz :)

jimbo1000 2010.01.04. 20:15:10

@Shyllard: én is egy jó filmnek tartom, de nem az a fajta, amelyik összetudna hozni egy milliárdot. mert most azé valjuk be nagyon látványos dolgok nem voltak benne, meg a története is bonyolult volt egy átlagnéző számára (sőt még robert dawney jr. számára is aki azt mondta rá, hogy egyetem kell a megértéséhez).
a lényeg az, hogy nem az a fajta film volt, ami a nagy közönségnek tetszenne.

Shyllard 2010.01.04. 20:38:34

@jimbo1000: Nemtom, nekem annyira azért nem volt bonyolult :D Mondjuk Ledger nevével hypolták nagyon, azt elismerem, hogy miatta hozott ennyit (sőt nekem ez volt az első Nolan film, amit láttam) De azért nem semmi, hogy egy ember halálán mennyit tudtak keresni. ÉS ezúttal tényleg rendkívüli egy alakítás volt.

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2010.01.04. 20:42:37

@Shyllard: TDK és az AVTR egykutya. Mindkettő nagyon állat film! Nekem 100%!

matthew01 2010.01.04. 20:56:06

@Shyllard: szerintem is a TDK istenség. nagyon-nagyon megfogott a film de azért sikerült pár technikai bakit találnom, de persze ezek egyáltalán nem zavaróak és csak itthon vettem észre amikor már minden vágást tudtam előre. de ha érdekel akkor nézd meg az alagutas üldözést. nincs szívem bántani de ott egy csomó baki van a forgalommal. de ettől még hidegrázós a jelenet. nagyvászon+fullhangerő. (kb akkor elég hangos ha összerezzensz minden sörétes lövésnél.akkor már elmondhatod h alakul)

Shyllard 2010.01.04. 21:13:20

@duckit: Azért van különbség: az Avatarnál a látvány, míg a TDK-nál a sztori és a mondanivaló a lényeg.
@matthew01: majd kipróbálom, bár nem célom lerombolni a tökéletes filmről alkotott képemet.

jimbo1000 2010.01.04. 22:46:09

@Shyllard: ha már a tdk volt az első, akkor a batman begins-t láttad?
szerintem az ütösebb, tudom, nincs benne joker, meg harvey dent, de akkor is az hangulatosabb.

2010.01.05. 11:18:15

Hm. Én is kíváncsi vagyok, hol lesz az Avatar vége. 1,5 milliárdot biztosan eléri, de lehet, hogy lehagyja még a Titanicot is. Úgy látszik Cameron kb. 10 évenként készít egy ilyen filmet :)

Érdekesek a kommentek.

Ha megnézzük, 5 film van, amelyiknek a mozibevételei meghaladják az 1 milliárd dollárt.
Mindegyik nagy költségvetésű, kőkeményen megreklámozott film.
Egyik sem rövid játékidejű, mind gigantikus látványvilágú. Mindegyik az alapvető emberi érzelmekre, történetekre koncentrál.

Mindegyik heroikus küzdelmeket mutat be (a Titanic is, a maga módján), és egyik fontos mondanivalójuk, hogy vannak hősök, akik akár az életüket is feláldozzák a szerelemért, barátaikért, vagy az eszméért, hogy a világot, az embereket jobbá tegyék.

Persze jó forgatókönyv és rendező kell, profi stábbal, megfelelő (szerencsés?) időzítéssel, profi reklámmal.

Shyllard 2010.01.05. 15:00:42

@jimbo1000: Láttam már azt többször is, alapból azért ültem be a TDK-ra, mert sokra tartottam a Begins-t. Ledger annyira nem is érdekelt, csak aztán a moziban, miközben előredőltem és a karfát szorítottam, akkor döbbentem rá, hogy ez a Joker zseniális. Nomeg a film is, mert volt pár remek alakítás.
süti beállítások módosítása