Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Túl a Titanicon

2010.01.26. 11:23 koimbra 36 komment

1997-ben és 1998-ban a Titanic bámulatos eredményeket produkált, több hónapig vezette a box office listákat, végül Észak Amerikában 600,8 millió dollárnál távozott a mozikból, az összbevétele pedig meghaladta a 1,84 milliárd dollárt. Ezt azóta egyetlen film sem volt képes megdönteni, de még csak meg sem tudták közelíteni ezt az eredményt. A sötét lovag esetében többen az jósolták, hogy Amerikában meglesz a 600 millió, azonban 533,3 millióig bírta az iramot Batman. Legutóbb pedig a Transformers folytatására fogták rá páran, hogy meg tudná dönteni a Titanic amerikai rekordját, ugyanis 5 nap alatt 200 millió dollárt kasszírozott, ám Optimusék "csak" 402,1 millió dollárig húzták. Az 1,84 milliárdot közelébe pedig egyetlen film sem tudott eljutni, a Gyűrűk ura: A király visszatér is csupán 1,1 milliárdot tud felmutatni.

James Cameron 12 éve nem készített nagyjátékfilmet, ám tavaly decemberben előrukkolt az Avatarral, amelyre csak úgy özönlenek az emberek és a sci-fi iránti érdeklődés nem lanyhul. Észak-Amerikában 552,7 millió dollárt szedett össze eddig, másfél-két héten belül meglesz a 600 millió is. Összbevétele azonban meghaladta a Titanic 1,84 milliárdját, hamarosan könnyedén átsuhan a 2 milliárdon is. egyesek azt jósolják, hogy a 3 milliárdot is meghódítja.

Az Avatar egy 12 éves rekordot döntött meg, valószínűleg évtizedekre betonbiztosan bebiztosította magának az első helyet. Ha a Titanicot sem sikerült még elsüllyesztenie egyetlen produkciónak, akkor a na'vikat ki fogja legyűrni? Talán maga Cameron? Ezúttal nem kell sokat várni arra, hogy új filmmel jelentkezzen, két év múlva jön a Battle Angel.

Címkék: avatar miújság

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr121700244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dejdő 2010.01.26. 11:34:13

Rohadt életbe! Én nem járultam hozzá ehhez a filmhez (szerencsére) mert engem elrángattak a moziba és nem én fizettem :) de láttam,és csak a 3D miatt jó! Francba hogy megdöntött minden rekordot:@

ocse1917 2010.01.26. 11:55:45

@Dejdő: egyszerűen hihetetlen, hogy be mertek mutatni egy olyan filmet, ami neked nem tetszik! le hollywooddal, le az emberiséggel!

DecKarD 2010.01.26. 12:03:21

Szép adatok, engem viszont nagyon érdekelne a Titanic és az Avatar eddigi nézőszáma, erről nincs vmi. infó?

Dejdő 2010.01.26. 12:14:21

Ocse1917! ROhadt vicces! Mivel egyáltalán nem ez a bajom,hogy bemutatták! a "Túl a Titanicon" cikkhez szólj hozzá,ne hozzám!

freddyD 2010.01.26. 12:23:09

Ha a Titanicot is 3D-s jegyárakon nézték volna meg annyian amennyien, az Avatar gyanítom a közelében sem volna még

gabbor 2010.01.26. 13:02:00

@freddyD: ez igaz, úgy a fenénél járna az Avatar, ha sima áron menne...

jimbo1000 2010.01.26. 13:49:00

titanic amcsiban 943 millió dollar inflációval. ha ez alapján számoljuk, akkor:
943/600*1.843=2.987

tehát 2.987 millió dollár volna ma a titanicé
csak kéredés, hogy ma jővedelmezne ennyit ez a film?

sélli_ 2010.01.26. 13:53:40

'összbevétele pedig meghaladta a 1,84 millió dollárt.' őőőő izé, nem milliárd? na nem kötözködésként...! Nem rossz film, de azért ENNYIRE nem jó szerintem...

Addict · http://www.noisefreaks.com 2010.01.26. 14:04:07

@DecKarD: Nincs pontos adat, viszont most olvastam egy elemzést a Collider-en, miszerint ha a világ többi részén is hasonlóan emelkedtek a jegyárak, mint Amerikában akkor a Titanicra 400 millióan, az Avatarra 200 millióan voltak kíváncsiak _eddig_. Ezzel a számítással az a gond, hogy míg ott az akkori $4.60-ról $15-re (IMAX USA) mentek fel az árak, addig nálunk az akkori 790 Ft-ról (Corvin, 1998. 01. 24. -megvan a jegy:) 1800 Ft-ra (IMAX Cinema City). És nálunk nyugat európával szemben ezalatt az időszak alatt nagyobb volt az infláció, tehát ott vélhetően méginkább közelít a két érték egymáshoz.

Azt viszont nem árt figyelembe venni, hogy még korántsem végleges számokról beszélünk. Még legalább 5 hónapig vetíteni fogják a filmet (a Dark Knightot 9 hónapig tartották műsoron), ezalatt simán elérheti a 2.5 milliárdot is. Másrészt akkoriban sokkal kevesebb nagyköltségvetésű filmet mutattak be, mint most. Kevesebben warezoltak is szóval az ilyenfajta összehasonlítás mindíg torzít.

Én csak gratulálni tudok Cameronnak ezért a filmért, újfent megmutatta a világnak, h ő világ legjobb akciófilm rendezője.

Viszont a következő filmje az Avatar 2 lesz, ezt nem győzöm hangsúlyozni, a minap is nyilatkozott az E! Online-nak Cameron, hogy ez volt az eredeti terv is a 20th Fox-nál, hogy lesz folytatás, megvan a technológia is, mindenki több részre írt alá, stb. Már "csak" a forgatókönyv hiányzik és készülhet a folytatás.

tylerD · http://www.youtube.com/watch?v=GFUN_JX6qH4 2010.01.26. 14:19:49

gabbor lényegtelen,mert míg a titanic fél év alatt hozott 600-at amcsiban az avatar 2 hónap alatt fog...úgyhogy ha rendes áron menne a legvégére úgyis megelőzné

boxofficemojo.com/movies/?page=daily&id=titanic.htm
a Titanic 97 decemberétől egészen 98 októberéig ment..úgyhogy hatalmas az avatar fölénye

DecKarD 2010.01.26. 14:40:33

@Addict: Kösz a választ. Szerintem sem rossz még az inflációt figyelembevéve sem ez a 6 hetes összeg.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.01.26. 14:49:42

Szerintem totál felesleges azt nézni, hogy mennyi volt a jegyár. Az emberek kifizették, beültek rá, van aki kétszer, van aki ötször. Ez nem csökkenti érdemeit.
Egyébként pedig ez az inflációs dolog érdekes. Ha egyes filmek bevételét a maikhoz viszonyítjuk igen szép adatok jönnek ki, de vajon ezek a filmek ma hoznának-e ennyit?

Shyllard 2010.01.26. 14:55:35

Erre csak annyit tudok mondani, hogy számomra mit sem számít a bevétel. A The Imaginarium Of Doctor Parnassus-t 1000-szer jobban tudtam élvezni, 1000-szer rosszabb képminőségével és néhol R5-ösbe váltó hangjával. Vagy megemlíthetném még a The Wild Things Are-et, The Man Who Stare At Goats, és sok-sok 2009-es filmet. A Titanic meg egy igazi mestermű volt, míg arra 10 év múlva is fogunk emlékezni, az Avatar-ra valószínűleg csak a körülötte kialakult tömeghisztéria miatt fogjuk emlegetni. Nem minden a mennyiség, a minőség is számít.

jimbo1000 2010.01.26. 15:04:09

@Shyllard:
"Nem minden a mennyiség, a minőség is számít."

szerintem az avatarra is igaz ez, végre nem a szokásos nagy moviet kaptuk, hanem egy jól összerakot filmet, és ez is számat valamennyire az emberek számára, mert azé még is többen mentek el rá, mint egy transformersre vagy egy harry potterre.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2010.01.26. 15:20:45

Shyllard:"Titanic meg egy igazi mestermű volt, míg arra 10 év múlva is fogunk emlékezni, az Avatar-ra valószínűleg csak a körülötte kialakult tömeghisztéria miatt fogjuk emlegetni."

Ahemm - mint mondjuk a Star Wars-t? :)
(nem azt mondtam, hogy az Avatar van annyira jó film, mint az Új Remény, csak a tömeghisztéria szót ide alkalmazni..pfff... hasonlítsd össze az Alkonyat-, vagy a Potter-hívőkkel. :) )

Shyllard 2010.01.26. 15:24:46

@jimbo1000: Minél látványosabb, minél monumentálisabb, minél jobb képminőségű és minél több minden legyen benne. Azért eléggé a mennyiségre törekedtek.

A Harry Potter és a Transformers elsősorban egy bizonyos rajongóbázist céloz meg, míg az Avatar úgyszólván mindenkinek készült.

@Vészmadár: Én is Potter-fan vagyok, de értem mire célzol :)

Addict · http://www.noisefreaks.com 2010.01.26. 15:29:01

@koimbra: Annyiból van értelme, hogy következtetni lehet belőle a nézőszámra.

jimbo1000 2010.01.26. 15:54:38

@Shyllard: de a sok mennyiség között nem veszed észre mínőséget.
szerintem azé nem volt annyira látványos (igaz én 2d-ben néztem) és örültem, hogy nem csak arra van használva a látvány, hogy törnenek zuzznak, meg felborul minden, és a végén a harcok sem voltak olyan nagy valamik, tehát mennyiségileg mégsem maximális.

de idén volt már egy halom 3d-s film/mese, de azt nem értem, hogy azok mért nem tudták megragadni akkor a látványra kiéhezett közönséget?

Shyllard 2010.01.26. 16:11:58

@jimbo1000: Van ami megragadja az embereket, van ami nem. Ha valamire sokan mondják, hogy jó, akkor a többiek elhiszik, lehet az akármilyen szemét (itt nem az Avatar-ra gondolok, mert azt én se tagadom, hogy jó film) Erre van az a szép kis mondás, h: "Egyél szart! Több milliárd légy nem tévedhet."

Spawn85 2010.01.26. 16:52:54

@Vészmadár: "...csak a tömeghisztéria szót ide alkalmazni..pfff... hasonlítsd össze az Alkonyat-, vagy a Potter-hívőkkel. :)

Hát tudod egy-két fórumba találkoztam olyan Avatar-fanokkal, akik már-már a Twilight rajongók szintjén voltak. Ezt nem negatív értelemben mondtam, de egyesek olyan szinten védték a filmet, aki csak megjegyezte, hogy szerinte nem 10/10, az már egyből hülye, barom...stb...volt, meg nem értett a filmekhez. Ilyesmivel utoljára a Twilight-nál találkoztam.

A HP amúgy nekem is tetszik. A Twilight második részét pedig még mindig nem láttam.

Na, ennyit OFF-nak.
Én örülök, hogy megdöntötte a Titanic rekordját, de elfogult vagyok, mivel nekem a Titanic nem tetszett.

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2010.01.26. 17:11:10

Ritkán fordul elő velem, hogy egy filmre kétszer is jegyet váltok.
Az AVTR viszont simán megnéztem kétszer IMAX moziban, és bizony másodszor is tetszett. Anno a Titanic-ra is beültem a fapados moziba, ez is megérdemelte.
Gratula Cameron-nak, szar lehet, hogy két filmje van az első két helyen.
Szerintem neki már nem kell magyarázkodnia akkor sem, ha a köv. filmjei elbuknak.
Le a kalappal előtte.

Judy88 2010.01.26. 18:18:40

Ahány ember, annyiféle vélemény.:)Szerintem az Avatar is eléggé megosztja az embereket. Valakinek pl.csak a látvány miatt tetszik. Nekem épp a története miatt nem tetszett, egyszerűen túl sablonos volt. A nézők már a film felénél kitalálhatták, hogy mi lesz a vége...

tylerD · http://www.youtube.com/watch?v=GFUN_JX6qH4 2010.01.26. 18:44:23

Judy88:A Gyűrűk Ura 1. részénél is simán lehetett tudni,hogy mi lesz a 3. vége (annak is aki nem olvasta a könyvet).Ennek ellenére a gyűrűk ura kultuszfilm lett,az egyediségével, hangulatával,látványával(nem a story miatt).Ott is a rendezés volt igazán mesteri mint az avatar-nál is.Ha gondolkodni akarok egy filmen,fordulatokat akarok nem egy Cameron filmre ülök be a moziba.Ő ehhez ért.Ez nem krimi vagy thriller,egész más.

desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2010.01.26. 19:55:27

Teljesen feleslege itt a film minőségét elemezgetni. Az biztos, hogy Cameron tud valamit, mert a világ minden részén kajálják a filmet és ezt nem lehet teljes mértékben csak a 3D-re fogni.

Drakeamarth 2010.01.26. 20:39:45

A hivatalos bevételi adatok nem tartalmazzák a 3D-s emelt jegyárakat :)

Spawn85 2010.01.26. 21:32:57

@faith05: Hát...én A Gyűrűk Ura-t könyvben nem olvastam, úgyhogy amikor filmen néztem az első részt, halvány gőzöm nem volt róla, hogy mi lesz a harmadiknak a vége.

Ellenben az Avatar-nál például a két és fél perces trailer után nagyjából ki lehetett találni a sztorit...bárkinek.
De ettől még a film jó volt. Az, hogy Cameron tud valamit, pedig nem kérdés. Bizonyított ő már korábban is, és most ismét.

Addict · http://www.noisefreaks.com 2010.01.26. 23:30:21

@Spawn85: Na ne. Én sem olvastam, de első pillanatban tudtam mi lesz a vége, nehogymár te nem...

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2010.01.26. 23:47:33

Én olvastam, de nem emlékeztem.:)

Spawn85 2010.01.27. 10:39:24

@Addict: Hát...tippem nekem is volt, de aztán gondoltam, hátha Tolkien úgy írta meg, hogy nem lett happy end a vége...

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2010.01.27. 11:45:31

@Judy88: "túl sablonos volt. A nézők már a film felénél kitalálhatták, hogy mi lesz a vége... "
A felénél? Ne viccelj: már az előzetesek alapján tudni lehetett, hogy miről fog szólni és hogy mi lesz a vége, csak egy kicsit ismerni kellett a hollywood-i észjárást.

Andrews 2010.01.27. 12:55:26

A Gyűrűk Urának azért van egy saját világa, megannyi néppel és királysággal, több tízezer éves történelemmel (A Hobbit - A szilmarilok Morgothal Sauron főnökével stb. könyvek még +), hatalmas háttere van azért nem hasonlítanám össze egy két csodás erdő méretével, amit Cameron szépen hozott. Emellett a sztori se sablonos legalábbis nem annyira mint az Avataré, amit már az előzetesből Pocahontas 2.0-ának (3d-vel :) ) véltem és 100%ig igazam lett a moziban a film megtekintése után. Emellett a Gyűrűk Ura könyvben még Szauron legyőzése után Szarumánt és kis embereit kellett legyőzni a Megyében, a filmben ezt a bővített 3. rész verziójában letudták ezt az elején, ezt több okból elmagyarázza is a rendező. A film és a regény vége is keserű szájízt ad egyrészt happy end másrészt elég sokan elmennek/meghalnak. (pl Frodó a főszereplő is elmegy=meghal - halál metaforája)

Shyllard 2010.01.27. 16:00:12

@Andrews: Ne felejtsd el Tom Bombadilt és a többi karaktert sem! :) A GYU-ban ügyesen összerakott, többrétegű szereplők vannak, míg az Avatar-ban egyértelmű, hogy ki a jó és ki a rossz. Pl a GYU-ban Boromir a legkétoldalúbb szereplő, és az a jó benne, hogy mindenki eldöntheti, hogy szerinte melyik oldalon is állt ő. Míg az Avatar-ban? Nem tudok egy hasonlót sem mondani.

Garott 2010.02.14. 00:33:25

Nem értem miért gond az, ha egy filmnek egyszerűbb a története, ha az jól van megcsinálva.
A Matrix 3-nak meg nem mondta volna senki, hogy mi lesz a vége, de sajnos ettől még nem lett jó.

Spawn85 2010.02.14. 17:26:50

@Garott: Én meg azt nem értem, hogy miért olyan nagy gond az, ha valakinek nem jön be egy film, (Jelen esetben az Avatar) akár a történet, akár más miatt? Neked, meg sok embernek tetszett, (pl. nekem is, de azt én is mondtam, hogy látszott, nem a sztori megírásába fektette Cameron a legnagyobb energiát) másoknak meg nem tetszik. Ez van.
süti beállítások módosítása