Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Lehetséges, hogy lesz újabb Potter regény

2010.04.07. 16:42 koimbra 84 komment

Elvileg jövőre véget ér a Harry Potter, a Halál ereklyéi utolsó részének második felvonása után a Warner nagy gondban lesz, ugyanis valamiképp helyettesítenie kell a Roxfort utáni keletkezett (bevételi) űrt. A varázslótanonc kalandjait és megpróbáltatásait papírra vető J.K. Rowling azonban néhány napja elárulta nem kizárt, hogy még ír egy újabb regényt.

A szerzőnő hétfőn részt vett a Fehér Ház húsvéti ünnepségén, ahol az egyik könyvéből olvasott fel a kisebbeknek, majd ezután elárulta, hogy jelenleg nincs semmilyen terve Harry Potterrel kapcsolatban, de talán majd 10 év múlva, ha lesz hozzá kedve. Viszont az írást nem hagyja abba és hamarosan egy új könyvvel fog jelentkezni.

A stúdió és a kiadó valószínű, hogy sürgetni fogja Rowlingot, hogy hozzon össze még egy Potter regényt, néhány 10 millió dollár után könnyen beadja az ember a derekát.

Címkék: harry potter miújság

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr371902020

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Harry Potter varázslata - pszichoterápia és üdvösségtörténet a mesevilágban (1) 2010.04.08. 05:16:27

Ez itt egy régóta ígérgetett poszt arról, hogy miért szeretem Harry Pottert. Bölcsész vagyok, tehát a szöveget időnként bebéklyózza majd a nyelvészet és főleg az irodalomtudomány, de majd igyekszem fékezni magam (mert pszichológiáról akarok írni és teo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shyllard 2010.04.07. 16:55:48

Harry Potter-ből sosem elég. Szinte mindegyik részét elolvastam minimum 5-ször, remélem tényleg folytatja :)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.04.07. 17:19:23

Lehetséges, hogy azt sem fogom elolvasni.

karbalán 2010.04.07. 17:30:39

"néhány 10 millió dollár után könnyen beadja az ember a derekát"

Ha 1-2 milliárd van a fiókban, akkor nem biztos :D

suo tempore 2010.04.07. 19:11:16

mivel folytatja? potter bácsi kalandjai?

Shyllard 2010.04.07. 19:44:33

@suo tempore: Mivel a főszereplőből auror lett, van lehetőség a folytatásra. (Sherlock Holmes varázsol)

a8zoli 2010.04.07. 20:04:19

lőjjetek le !!!! :D

Fashionistas 2010.04.07. 22:41:10

Hairy Potter lett belőle :)

victor vacendak 2010.04.07. 22:42:41

10 év múlva folytatja? Remek, addigra talán írni is megtanul.

romesz 2010.04.07. 22:45:14

szerintem mar sok ujat nem tudna irni rola. Persze az igazi rajongoknak teljesen mindegy, csak potter legyen benne :D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.07. 22:47:19

Forrás? Mert a Post nem említ semmit ezekről a nyilatkozatokról.

dtk74 2010.04.07. 22:51:27

Nekem jöhet bármennyi.

lamb79 2010.04.07. 22:51:42

elso helyen, nem is értem hogy miért hagyta abba a hetedik rész után. a konyvek jók, szórakoztatóak habár kicsit kezdtek már ellaposodni az otodik kornyékén.

de lehet hogy pont az lenne a sorsa mint a star warsnak. megírják a folytatást/elozményt ami gyenge lesz mert a pénz motiválja.
talán mégsem?

az a helyzet hogy rowling nincs elszállva magától. jártam a házánál (egy idoben arrafelé mentem reggelente a busszal munkába) és... semmi extra, egy sima nagyobbacska ház, szinte csak nagyobbak veszik korul.

elképzelheto hogy még talán pakolna valamennyi effortot egy újabb potter konyvbe, nem lenne rossz. pénz már van elég, az valószinuleg nem motiválhatja. nemrég azt nyilatkozta valahol hogy igazábó egy `albus severus potter` konyvet írna amiben látok potenciált.

Csore60 2010.04.07. 23:02:00

Jó kis könyvek, még akkor is, ha nem a világirodalom remekei. A lényeg, nagyon sok gyerek ezeken keresztül kedvelte meg az olvasást, és ezért nem lehetünk eléggé hálásak. Bármennyire szeretem Jókait, a mai gyerekek nem rajta keresztül lesznek olvasókká.

Lángharcos 2010.04.07. 23:04:26

@Shyllard: De arra is van lehetőség, hogy más, hanyagoltabb cselekményszálakat, eseményeket felkapjon. Az unikornisok élete, vagy a sárkánykutatók nehézségei, vagy egy másik iskola, esetleg egy másik házból való egész más mentalitású varázslókölök élete, esetleg Harry gyermeke, esetleg a régmúlt...

ügyfélszolgálatos 2010.04.07. 23:05:29

@Csore60: Szarból nem lehet várat építeni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.07. 23:05:48

@efes: pedig érdemes, mert tényleg érdekes, bármilyen irodalmi magasságból, ugyanis ritka szórakoztató:)

iksz01 2010.04.07. 23:40:39

"Jó kis könyvek, még akkor is, ha nem a világirodalom remekei"
ezt pontosan ki is dönti el? Jah és főleg - mi alapján? Hatalmas sznobságnak tartom, hogy valami csak akkor lehet "művészeti alkotás", ha csak a "hú de műértő értelmiség" szereti...

Ha a Harry Potter nyakaterkert nyelvezettel lett volna írva, és odabiggyesztik, hogy Tolsztoj írta anno, akkor máris mávészeti alkotás, gondolom.

Ugyanis komoly és nagy gondolatok ebben a műben is találhatók, plusz érdekes történet, fantáziadús részletek, izgalmas karakterfejlődések tömege, sok fordulat, és az egésznek különleges hangulata van. =)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.07. 23:52:49

A HP-könyvek igenis szórakoztatók, és csak a sznobok hordják fenn az orrukat, hogy amit több millióan olvasnak, az csak szar lehet. Hát nem. És tényleg, rengetegen csak emiatt olvasnak. Már megérte.

ZéBé 2010.04.08. 00:03:50

Még régebben nyilatkozta valahol, hogy folytatni fogja, csak nem Harry lesz a főszereplője.

[c] 2010.04.08. 00:04:48

Egyszer azt nyilatkozta, hogy sajnálja, hogy csak hét kötetesre tervezte, mert szívesen írna (írná?) tovább.

[c] 2010.04.08. 00:07:26

@fred07: Amit sokan szeretnek, az nem lehet elég emelkedett :)

TroppauerHümér 2010.04.08. 00:09:23

Ha folytatja, félek, ugyanaz vár rá, mint Asimovra, aki jól elcseszte az Alapítvány sorozatot, pedig az indulás remek volt. Larry Niven viszont tudta, mikor kell abbahagyni a Known Space sorozatot: amikor a feltevések már olyan bonyolulttá váltak, hogy csak mesterkélten lehetett volna alkalmazkodni hozzájuk.

Sajnos a HP is erősen az akciófilmek irányába ment el a vége felé, pedig az első három kötet még tele volt szellemes ötletekkel. Lehet hogy sok olvasót vonzana még egy kis varázspálcás lövöldözés, de a sorozat értékét nemigen növelné.

romesz 2010.04.08. 00:34:25

@fred07: mesekonyv az egesz, semmi koze a vilagirodalom remekeihez. Enm fogjak oktatasi anyagnak felvenni egyetlen iskolaba sem, mint ahogy Rejto Jeno konyveit sem oktatjak. Attol fugetlenul az embrek olvassak es olvasni fogjak, mert szorakoztato irodalom.

mizrolist 2010.04.08. 00:46:15

@romesz: Én 12 éve érettségiztem, de a magyartanárom már akkor is számonkérte Rejtőt is :D

Murderface 2010.04.08. 01:39:43

Egész éltemben 2 (kettő) darab könyvet basztam a sarokba az első 50 oldal után, ebből az egyik a Hary Potter 1. része (ebből következik, hogy a többibe bele se kezdtem). Szerintem fostalicska populista retek, amit egy munkanélküli tanár próbál (megjegyzem, elég sikeresen) megetetni a néppel. Üzleti szempontból nézve minden tiszteletem az övé, irodalmi szempontból kivégzőosztagot javaslok a hölgynek.

Brail Kast 2010.04.08. 04:41:23

Szerintem írja meg az előzményeket. Voldemort felemelkedése, a Főnix Rendjének kialakulása és harca Voldemort ellen izgalmas lenne.

romesz 2010.04.08. 04:45:59

@mizrolist: az szerintem nem a tanrendben volt benne, hanem a tanar egyedi oktatasi modszerehez tartozott.

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.08. 04:54:30

Az első két rész nagyon tetszett, igaz csak filmen láttam. A félvér herceget elolvastam eredetiben. Könyvben, angolul tetszett - bár nem kizárt, hogy ennek inkább az volt az oka, hogy korábban kizárólag szakmai angollal foglalkoztam, így jelentett némi plusz élményt a nyelv is. Filmen már nem teszett. Az utolsó részt is elolvastam, az már könyvben sem az igazi.
Valahol a harmadik résznél váltott gyerekmeséről thrillerre, már-már horrorra. Ettől kezdve egyre kevésbé érdekel. Egyre inkább érezhető rajta, hogy írókám a saját életéből keveri bele a rémálmait. Kár érte...

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.08. 04:55:47

@Murderface: ajánlom figyelmedbe az Amerikai Psycho című remekművet! :DDD
Filmen még elviselhető, könyvet korábban nem dobtam ki azért, mert olvashatatlan volt. Ezzel megtörtént.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.04.08. 05:25:31

@Brail Kast: Ez egész jó téma.
Nekem tetszik a Potter, minden kötetet többször is olvastam. És nagyon jó a magyar fordítás.

Ooorsi 2010.04.08. 07:22:42

@Csore60: teljesen igazad van, abban, hogy megszerettette az olvasást a gyerekekkel. Szerintem meg igenis jó könyv, ha emlékeztek a Nagy könyvre, csak benne volt az első tízben.
Az, hogy ekkora sikere lett, csak szerencse kérdése, mert ha nem lenne sikeres, akkor is jó könyv lenne.
Valóban sznobság, ha valaki el sem olvassa és rávágja, hogy populáris szar.
Inkább ez, mint a tvájlájt... na nem mintha össze lehetne hasonlítani.

Nzoltan 2010.04.08. 07:27:17

A Vatikán mit szól?

EvilHedgehog 2010.04.08. 08:06:52

Nem egy irodalmi műremek, de szórakoztató....

Nomeg J.K Rowling pölö Dan Brown-hoz képest Nobel-díjas író...

ocse1917 2010.04.08. 08:47:58

tehát J.K. Rowling a könyvilág George Lucas-sza. nem nagy meglepetés. nem kell félni. lesz itt előzmény, animációs sorozat, könyv a film alapján, könyv a könyv alapján, ezek megfilmesítve, és után a már indulhat is a reboot.

ocse1917 2010.04.08. 08:49:03

@EvilHedgehog: Dan Brown-hoz képest én is az vagyok:)

bárisnya 2010.04.08. 09:00:10

Jó nagy adag igazi magyar bölcsész-önimádat, és az általában ezzel járó "úgy kritizálok valamit, hogy nem is olvastam, mert az már eleve ciki a mi köreinkben"-hozzáállást vélek kiolvasni a Rowlingot ab ovo fikázó hozzászólásokból, nem csak itt.
Nem szégyellem, szeretem a stílusát és a Potter-könyveket. Van humora, tud többszörösen összetett mondatokban fogalmazni, szereplőinek jelleme képes fejlődni, ami a kortárs ifjúsági irodalomban szinte egyedülálló (vö. bármelyik rettenetes vámpíros cuccal).
Valahol egyszer azt nyilatkozta, szívesen írna krimiket. Én meg szívesen olvasnám őket.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.04.08. 09:21:33

@bárisnya: Mucika. Az első kettőt olvastam, sajnos. A csajszi (Rowling) nem tud írni, egy valamihez van tehetsége és ez a mai világban úgy tűnik, sajnos a legfontosabb: eladni magát. Ezt azonban felénk (bölcsész végzettségű önimádóknál) úgy hívják, hogy kurválkodás.

(A rowlingi "többszörösen összetett mondatok"-at olvasva majdnem megfulladtam a röhögéstől. De még ha tényleg zseniálisan brillírozná is az efféléket: most komolyan, ez írói erény? :D Szerintem, ez az alap. Az író ott kezdődik, ahol Rowling véget ér.)

[c] 2010.04.08. 09:33:05

Úgy látom, némelyek szellemi fölényük bizonyítékának tekintik, hogy megvetik a Harry Potter-könyveket. Ha megveted, akkor inteligencs vagy, ha inteligencs vagy, megveted.

jet set 2010.04.08. 09:33:25

@Shyllard: Értelmesebb időtöltést is választhattál volna.
Bár lehet, hogy a szmájli azt jelezte, hogy csak vicceltél. :-)

jet set 2010.04.08. 09:34:46

@lúzer_: Nekem nem tetszik. Baj?

[c] 2010.04.08. 09:40:57

@efes: Ha a stílusát, mondatszerkezetét etc. tekintem, nos, valóban láttunk nála jobbat is, sokat. Az nem szint, hogy értelmes összetett mondatokat épít, ez a minimum.
Ugyanakkor felépített egy konzisztens mesevilágot, melyben mindennek megvan a pontos helye és szerepe - Voldemort családi helyzete, múltja, jellemfejlődése, melyek erkölcsi és pszichológiai kérdéseket is felvetnek (Harry és Voldemort több szempontból is hasonló sorsa és az erre adott ellentétes reakció - mire mentség a rossz gyermekkor?), érdekes csavar a sorssal kapcsolatban (ld. Neville) továbbá egy, az egész regénycikluson átívelő erkölcsi tanulság, amely azonban mégsem szájbarágós (legalábbis szerintem). Még sorolhatnám.
Egyszóval: érdekes. Kisebb-nagyobb gyermetegségeivel együtt is.

[c] 2010.04.08. 09:42:27

@jet set: Nem, de nem is erről beszéltem.
Azzal, hogy nem tetszik, nincs semmi gond.

Hírbuzi 2010.04.08. 09:47:22

Harry Potter és a fekete gumigyűrű.
A Potter család haiti nyaralásán kezdődik a történet, ahol is rettenetes sötét varázslatokkal találkoznak...

hircsarda.hu/kultura/449-a-hatodik-galaxis-utikalauz-utan-ujabb-folytatasok/

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2010.04.08. 09:55:05

Harry Potterben pont az iskola, a Voldemort elleni harc volt a lényeg...a következő részben nem lesz Voldemort, és Harry se lesz roxfortos diák (max tanár)...az meg már nem ugyan az :\

MagyarZizzi (törölt) 2010.04.08. 09:59:25

Harry Potter és azok az unalmas évek, amikor senki nem akarta őt megölni :-)

Nekem csak az első négy kötet tetszett, utána kezdett a történet nagyon kiszámíthatóvá válni, kevésbé volt már szellemes, inkább az akciófilm-stílus felé tolódott el. Azt volt az érzésem, hogy nem a Harry Pottert, hanem egy aránylag jól megírt fanfictiont olvasok. Erre mit ad isten, hallottam egy riportot Rowlinggal, ahol azt mondta: "A hetedik kötethez sokat merítettem rajongói írásokból." Akkor egy kicsit megrendült benne a hitem. (Fogadok, hogy a szerelmi jeleneteket vette át, azok nem is hasonlítottak az első kötetetl stílusára.)

f74 2010.04.08. 10:22:24

Lehetne:
Harry Potter Begins
Harry Potter Returns
Harry Potter: Voldemort Strikes Back
Harry Potter: Evolution
Harry Potter: Origins
Vagy valami hasonló :)

min 2010.04.08. 10:37:29

Ez a Harry story már vicc és fárasztó. Hány rész lessz még? 18?
Szánalmas az egész...

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 11:10:09

@bárisnya: Én az összeset elolvastam és azt mondom, hogy egy fércmunka. Mindenféle mitológiai elemeket rakott össze. Olyan ez könyvnek, Jugoszlávia volt országnak: Egy fércmű...

Hol van ez például egy Merle vagy Umberto Eco könyvhöz képest? Ne érts félre én is olyasok gagyi könyveket (pl.: Doom) de nem tartom a világirodalom remekeinek.

[c] 2010.04.08. 11:28:57

@MagyarZizzi: Nekem épp a 3-4. kötetnél kezdett igazán tetszeni, ahogy egyre inkább fény derült arra, hogy - sarkítva - Voldemort nem "csak úgy" gonosz, mert "kell egy olyan is a mesébe", és Harry sem "csak úgy" jó, hanem mindennek megvan a maga háttere. A szereplők mozgatórugóinak, főként.
Ebből a szempontból a legérdekesebb alak Piton.

[c] 2010.04.08. 11:32:48

@ügyfélszolgálatos: "Mindenféle mitológiai elemeket rakott össze."
Sokféle, más eredetű elemet összeömlesztett, ez tény - ez bizonyos szempontból zavaró, de úgy is felfogható, hogy tobzódhatsz a különféle mágikus képességekben és lényekben.

Jester 2010.04.08. 11:33:22

Előbb kéne HP könyveket tanítani az iskolában, mint a Kőszívű ember fiait.. Legalább megszeretnék az olvasást a gyerkőcök és nem a világ legunalmasabb időpocsékolásaként élnék meg. Uff.

[c] 2010.04.08. 11:38:02

@Jester: Ezért kapni fogsz.

EvilHedgehog 2010.04.08. 11:43:52

@Jester: Egyetértek...előbb meg kell szerettetni az olvasást,utána majd jöhetnek a komolyabb darabok.....

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 12:55:52

@lúzer_: Ha jó fantasy-t akarok olvasni akkor inkább Ursula K. Leguint vagy Jack Vance-t fogok, nem ezt a fércmunkát.

@Jester: Ha ilyen primkók a mai gyerekek akkor tök mindegy, hogy ezzel kezded, mást sem fog olvasni. Nekem pl. gyerekkorom egyik legjobb olvasmánya volt a Kőszívű ember fiai...

[c] 2010.04.08. 13:39:10

@ügyfélszolgálatos: Erre tanár ismerőseim tapasztalata rácáfol.

Tudom, nem is értelmiségi, aki nem hápog a "mai fiatalok" miatt - mivel én magam nem vagyok tanár, inkább nem elemzem ennek jogosságát -, csak annyit jegyeznék meg, hogy a gyerek és a kötelező olvasmányok viszonya nem pusztán a gyerek értelmi képességetől függ. Legalább annyira függ érzelmi érettségétől, emberismeretétől, élettapasztalatától etc. És e szempontnak - szvsz - nem egy kötelező olvasmány nem felel meg. NEM azért, mert a gyerek hülye, hanem azért, mert még nem élt meg annyit és olyat, hogy igazán érthesse.
Na persze elméletben mindenki Dosztojevszkijt olvasott tízévesen. A gyakorlatban nem annyira.

mizrolist 2010.04.08. 14:26:26

@ügyfélszolgálatos: és vajon te ugyanolyan érdeklődésű gyerek voltál, mint a maiak? Én azt tudom, hogy szeretek és szerettem olvasni, de pl. Jókaitól (pár kivételtől eltekintve) kirázott a hideg. Asimov viszont korlátlan mennyiségben jöhetett. (és volt olyan kötelező olvasmány is, amit szívesen olvastam, de ezek közül a legtöbb már a 20. század irodalmához tartozott; a 19. századból inkább általános iskolásként szerettem műveket, a gimnáziumban utáltam azt az időszakot)

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 14:30:18

@mizrolist: Ezek szerint nem... Én élveztem a gimis és ált. isk. kötelezőket. Igaz én pl. hajlamos voltam irodalom órán is a szöveggyűjteményt előre olvasni mert szerettem pl. Mikszáth-ot. Szerencsére nekem a szüleim az Egri Csillagokat olvasták fel kiskoromban nem ezt a szutykot.

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 14:32:04

@lúzer_: Lehet, de szerintem csak a magyar írók művei között ezerszer jobb ifjúsági művek vannak, mint ez a szar. Ezt úgy mondom, hogy mind a 8 pottert olvastam. Jó lehet, hogy velem van a baj és magas a léc nálam.

[c] 2010.04.08. 14:45:41

@ügyfélszolgálatos: Az alapprobléma az, hogy nem (mindig) ifjúsági műveket olvastatnak az ifjúsággal. Vagy nem azt és akkor, amikor ideális lenne.

Így lehet elrettenteni a kölyköket az olvasástól. Ismétlem, nem hülyék, csak nem érettek (akkor még) hozzá.

"csak a magyar írók művei között ezerszer jobb ifjúsági művek vannak, mint ez a szar"

Vannak hát; mint tudjuk, a népszerűség általában nem egyenesen arányos a minőséggel, de éppen mert a Harry Potter népszerű, képes rávenni a gyerekeket az olvasásra.

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 14:48:12

@lúzer_: Az a baj, hogy sokan jó műnek is tartják mert népszerű...

[c] 2010.04.08. 14:50:27

@ügyfélszolgálatos:
Középiskola óta nagy kedvencem Kafka - ennek ellenére a Harry Potter is szórakoztat, és nem érzek örökös késztetést mindenkinek az orra alá dörgölni, hogy "bezzeg én olvasok szépirodalmat".

[c] 2010.04.08. 14:52:04

@ügyfélszolgálatos: Hát, az attól függ, mit értünk azon, hogy "jó". Mert én nem feltétlenül azt, hogy szépirodalmi magasságokba emelkedik.

mizrolist 2010.04.08. 15:47:27

@ügyfélszolgálatos: mire feladták kötelező olvasmánynak hatodikban az Egri csillagokat, én már kb. 8-10 alkalommal elolvastam :) Egyébként egyetértek lúzer_-rel: nem jó időben olvastatnak sok művet. (az, hogy mi a jó könyv, szvsz szubjektív. én pl. a Galaxis Útikalauz-könyveket zseniálisan jónak tartom, de ismerek olyan embert, aki ezt nem osztja...)

Shyllard 2010.04.08. 15:57:53

@victor vacendak: Olvastál egyáltalán tőle könyvet?
@Lángharcos: Nemhinném, hogy lecseréli a főszereplőt, bár annak én örülnék a legjobban :D
@romesz: Angiában az 1. rész már kötelező olvasmány :)
@EvilHedgehog: Olvastál egyáltalán Dan Brown könyvet?
@jet set: Bocs, hogy tetszettek a könyvek :S
@ügyfélszolgálatos: Naja, te már felnőtt vagy. Jóhogy érettebb fantasy-t olvasol.
@lúzer_: Ez baromság, hogy a fiatalok nem olvasnak. Én se vagyok éppen túl idős, de sok olvasott ismerősöm van.
@ügyfélszolgálatos: itt kezdődik a baj. Te 8 Potter könyvet olvastál, míg Rowling csak 7-et írt. (a kiegészítőket leszámítva)

Amúgy sokatok hozzászólásából leszűrhető, hogy csak a filmek alapján ítélitek meg az egészet és a könyveket még a kezetekben sem fogtátok. Pedig higgyétek el, a kettőnek nem sok köze van egymáshoz!

[c] 2010.04.08. 16:03:38

@Shyllard: Valószínű, hogy ezt is el kell osztani hárommal, ahogy a "mai fiatalok" sztereotípiák többségét.
Ugyanakkor több embertől hallom, hogy a gyereke egyáltalán nem olvas - önmagában ez még nem tendencia, nyilván "a mi időnkben" is voltak ilyenek.
Viszont gináziumi magyartanárommal beszélgettünk erről nemrég, és sajnos az ő véleménye is az, hogy a mai gyerekekre egyre jellemzőbb, hogy nem olvasnak, továbbá hogy képtelenek az önálló tanulásra (akár még arra is, hogy a guglin rákeressenek).

[c] 2010.04.08. 16:04:34

@Shyllard: "Nemhinném, hogy lecseréli a főszereplőt, bár annak én örülnék a legjobban :D"

Mér'?

Shyllard 2010.04.08. 16:07:13

@lúzer_: Olvassanak HP-t, nekem is a 2. rész volt életem első nem képes könyve és iszonyat megszerettette velem az olvasást. Persze nem azt mondom, hogy a fantasy-k királya (mert bárki bármit mond, az igazából a Steven Erikson által létrehozott Malazai bukottak könyvének regéje), de én pl ugyanúgy tudom élvezni minden egyes alkalommal, mint pl a Monte Cristo grófját, vagy a Piszkos tizenkettőt.

Shyllard 2010.04.08. 16:09:02

@lúzer_: Mert a főszereplő egy emo-s, önző alak, rajta kívül az összes szereplő fantasztikusan van megalkotva. Harry Potter a legnyagyobb kliséje a HP könyveknek, ugyanolyan a jelleme, mint pl Frodónak, vagy Luke-nak. És valljuk be, a GYU-ban és az SW-ben se a fsz-ek voltak sokak kedvencei :)

ügyfélszolgálatos 2010.04.08. 16:16:37

@Shyllard: Bocs, hogy nem emlékeztem, hogy hány hulladékot írt. Ez nem igazán érvelés, hogy ez a probléma. Annyit olvastam amennyit írt. És még mindig szar.

Shyllard 2010.04.08. 16:28:24

@ügyfélszolgálatos: Szerinted, de sokak szerint nem. És ezt tartsd tiszteletben.

mizrolist 2010.04.08. 17:03:38

@ügyfélszolgálatos: szinte biztos, hogy tudnál mondani olyan könyvet, ami szerinted jó, szerintem meg olvashatatlanul szar :D

[c] 2010.04.08. 17:06:30

@Shyllard: Érdekes, hogy önzőnek tartod. Hétköznapi dolgokban valóban (gyakran) az, nagyobb léptékben viszont épp ellenkezőleg. Korántsem egyetemes emberi tulajdonság, hogy feláldozza magát a (varázsló)társadalomért. (Hogy végül mégis életben marad, az nem számít, nem tudta előre.)

[c] 2010.04.08. 17:08:01

@ügyfélszolgálatos: Értékelem, hogy nem anélkül alkotsz véleményt, hogy olvastad volna.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.04.08. 17:16:07

Én csak az utolsó HP regényt olvastam, nem volt rossz, de nem dobtam el tőle az agyam.
Érdemes lenne a magyar írók műveit is megfilmesíteni.
Az Éj és a Hajnal trilógiája nagyon jó, Jeffrey Stone azóta se írt ilyen jót. De Anthony Sheenard Brett Shaw regényei is elég jók, akárcsak Harrison Fawcett York Ketchikan könyvei.

Shyllard 2010.04.08. 17:16:53

@lúzer_: Az önfeláldozása az a kötelező hős motívum volt. Mindenesetre számomra a könyvben bemutatott gondolkodásmódja igencsak unszimpatikus (főleg az 5. részben)

EvilHedgehog 2010.04.08. 17:51:54

@Shyllard: Az aktuális Elveszett jelkép című Dan Brown könyvet is végigrágtam....

Ennyiszer sohasem láttam leírva papíron hogy iPhone....

Matthiaas 2010.04.08. 21:40:58

Annyian Potterben gondolkoztok. Szerintem, ez a hét HP kötet pont kitesz egy szép, kerek egészet, nem hiányzik hozzá se előzmény, se jövőbeli folytatás. Vagyis, ez így nem teljesen igaz: nekem nem hiányzik.

Én oda meg vissza lennék a gyönyörűségtől, ha Rowling azt mondaná, hogy új könyvet ír, és tervez kiadni, DE csak akkor ha a HP-től elvonatkoztatott regénnyel jönne.

Elég kíváncsi lennék arra, hogy milyen ötletbörze van a fejében, ha mondjuk egy varázsmentes világgal kellene kezdenie valamit. Valaki említette a krimit, na csatlakozom Én is szívesen olvasnám, és tökre bírnám, ha indítana egy Sherlock Holmes szerű nyomozós sorozatot, egy átívelő szállal.

Shyllard 2010.04.08. 21:58:09

@ügyfélszolgálatos: Miért is kell tiszteletben tartanod mások véleményét? Ha képes vagy ezt megkérdezni, akkor nincs több mondanivalóm a számodra.

ügyfélszolgálatos 2010.04.09. 09:36:36

@lúzer_: Még jó... nem troll vagyok, hanem véleményem van.

@Shyllard: whatever kiscsákó.
süti beállítások módosítása