Elköltöztünk: filmdroid.hu
Az élet után (After.Life)
2010.08.15. 09:34 14 komment
Egy thriller, vagy horrorfilm bennem akkor hagy maradandó emléket, ha a félelemkeltésen és borzongáson túl van benne valami olyan gondolat, mely akár a saját életemre is átültethető. Az élet után mindenképpen ez utóbbi kategóriába tartozik, hiszen, mint azt a cím is sejteni engedi, az élet utáni állapot kerül bemutatásra, ugyanakkor - az íróktól nagyon merészen - nem a valódi klinikai halálról lesz szó, de egyelőre erről többet nem árulok el.
A történet azzal indul, hogy egy fiatal tanárnő, Anna (Christina Ricci) élete egyik legrosszabb napján, temetésen vesz részt, valamint ezek után az esti vacsora egy szakításba fullad párjával (Justin Long). Az éttermet a feldúlt lány hirtelen hagyja el, s néhány perc múlva baleset áldozata lesz az úton.
A lány arra ébred, hogy a helyi temetkezési vállalkozó, Eliot (Liam Neeson), éppen előkészíti a temetésre. Anna először nem hiszi el a történteket, hiszen ő úgy érzi, még életben van, de a pap nyugodt válaszai hagyják meggyőzni őt. Eliot elmondja, hogy különleges képessége által tud kommunikálni a halottakkal és segít nekik átkelni a túlvilágra.
A pap annyira meggyőző, hogy eleinte a nézők előtt is hiteles. A romantikus lelkűekben bujkál a legtöbb kétség, amikor kiderül, hogy Anna párja sosem akarta elhagyni a lányt. A férfit éri a legváratlanabbul a halála és mert nem képes lerendezni magában a történteket, mi is csak arra várunk, hogy mindez egy rossz álom legyen.
Ahogy halad előre film, a pap viselkedése is egyre több kérdésre ad okot és egyre kevésbé egyértelmű, mi történik. Egyik percben minden kétséget kizáróan életben van a lány, de aztán a következő jelenetben hagyjuk magunkat meggyőzni az ellenkezőjéről.
A jó történethez hozzájárul, hogy nagyszerű színészi alakításokkal párosul. Liam Neesontől hidegrázást lehet kapni és ez talán azért is sokkoló, mert nem ezt szoktuk meg a színésztől, továbbá Christina Ricci is igen meggyőző és szerethető figura. Különleges esztétikum jellemzi a film látványvilágát, az általános komor (főleg szürke) színeit csupán Ricci piros fehérneműje kavarja fel. A film végére előbújnak a műfaj kliséi, egyik pillanatban egy Edgar Allan Poe novellában találjuk magunkat, máskor egy klasszikus thrillerben, ahol gonosz tanítványra akad. De mivel nem olyan felszínes a film, hogy csupán egy őrült ámokfutásával, vagy klausztrofób helyzetekkel akar félelmet kelteni, hanem olyan kérdéseket is megérint, mint hogy tényleg élünk-e az életünkben és tényleg megteszünk mindent amit elevenen lehetséges, egy magasabb szintre emelkedik az alkotás.
Szerintem: 7/10
Címkék: thriller iromány 70 % after.life
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vazzegabi 2010.08.15. 14:03:30
Spawn85 2010.08.15. 14:10:54
A nép fia 2010.08.16. 12:31:51
Golden eye 2010.08.16. 14:41:03
Mese92 2010.08.16. 19:45:45
KRONAUTA (törölt) · http://mezsgye.blog.hu/ 2010.08.16. 21:33:44
Elanor_ 2010.08.16. 22:09:12
Mese92 2010.08.16. 22:18:00
nyuszisz 2010.08.16. 22:30:26
koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.08.21. 12:14:31
Spoiler:
Akkor most Neeson karakterének megvolt a képessége vagy nem?
Ha Ricci hulla lett volna és csak Neeson képes vele kommunikálni, akkor elvileg ki se tudott volna jutni a házból, nem? Tehát Neesonnak nem is kellett volna aggódnia, hogy nincs nála a kulcsa.
madárijesztő 2010.08.26. 22:15:09
walter sobchak 2012.03.17. 19:40:21
SPOILER
Jobban tetszett volna, ha tényleg ilyen halottlátó lett volna a főszereplő, nem csak egy őrült gyilkos SPOILER VÉGE
Christina Ricci a piros ruhájában nagyon tetszett, Liam Neeson mellett úgy nézett ki mint egy játékbaba.