Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Michael Caine az Eredet végéről

2010.09.30. 16:38 koimbra 48 komment

Figyelem: spoileres

Az Eredet nem csak az év egyik sikerfilmje, hanem nézők ezreinek agyát mozgatta meg az alkotás,  különféle fórdumokon vitáznak, eszmét cserélnek, megosztják véleményeiket (nálunk is volt néhány Elanor kritikájánál). A film végén Cobb megpörgeti a totemét, hogy megtudja a valóságban van vagy esetleg még mindig álmodik, a végeredményt nem várja meg, hanem odalépdel gyerekeihez és átöleli őket. A totem pedig pörög, pörög, majd vége szakad a filmnek, azt nem látjuk, hogy eldől.

Michael Caine, a film egyik mellékszereplője a BBC egyik műsorának a vendége volt, a színész a The Elephant to Hollywood könyvét reklámozta, azonban az interjú alatt a műsorvezető feltette megkérdezte, hogy szerinte miképp végződik az ERedet. Caine elárulta, hogy nem a véleményét fogja elmondani, hanem a tényt és Christopher Nolan is ezt akarta a nézőkbe sulykolni.

 

„Ha én benne vagyok egy jelenetben az a valóság. Mivel én soha nem szerepeltem Cobb álmaiban.” -közölte Caine. E szerint a film happy enddel zárul, Cobb végre újra a gyerekeivel lehetett. Öröm, boldogság.

Címkék: miújság inception

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr532335004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tipca 2010.09.30. 17:10:59

A végén ő volt ott Cobbal? Már nem rémlik. Mondjuk az egész "Cobb nem álmodik az apósával" dolgot nem egészen értem, úgy van tálalva, mintha ez egyértelmű lenne, de ők tudják, ha így van, akkor így van.
Így viszont jó lett a vége, sajnáltam volna, ha ennyi szenvedés után sosem jut haza.

Shyllard 2010.09.30. 17:17:59

Akkor sem hiszünk neki :P

Alex Mahone 2010.09.30. 17:19:49

Ez a film vége. Jujj de nagyon gonosz leszek, ha most azt mondom, hogy az értelmesebbje segítség nélkül is kitalálja...

Amúgy mi ez, hogy halljuk, ahogy eldől? Kétszer láttam a filmet két különböző moziban, viszont ahogy levették a képet, egyből raktak alá zenét is, tehát én speciel nem hallottam semmit.

Globetrotter2014 2010.09.30. 17:48:48

@Alex Mahone: speciel nálunk állva pasolták a filmet, úgyogy nem soka thallhattunk a dőlést...

speedle 2010.09.30. 18:11:04

ZF2:

hol nézted, hogy állva tapsoltak?

nekem is egyértelmű volt a vége, és tényleg eddig az év filmje nálam.

A nép fia 2010.09.30. 18:18:28

Elég nyilvánvaló volt, hogy a valóságban vannak a végén. Tán volt, aki nem figyelt?!

Shyllard 2010.09.30. 18:20:44

@Alex Mahone: Az a vita sztem nem arról szólt, h ki miben biztos, hanem hogy ki hogy értelmezte a saját gondolkodásmódja szerint. Sztem logikus, h akik jobban szeretik a tragikus befejezéseket, azok inkább a rosszabb végkifejlet felé hajlottak :)

gisss 2010.09.30. 18:45:05

Azért durva hogy nekem fel se tűnt hogy Caine nincs benne egy álomban sem. Ezen átsiklottam:)

countrypecos 2010.09.30. 19:09:57

Hát, Caine miért lett volna benne az álmokban? :P Nem akciózott.
Nekem is az volt a benyomásom, hogy a vége a valóság, mert látni lehetett, hogy dülöngél a pörgettyű.
Egyébként meg baromi jó film volt, nálam is az év filmje.
OFF: Ajánlom figyelmetekbe a Legion- A kilencedik légió-t. Lehet, hogy nem egy kasszasiker, de szerintem megéri megnézni, ha valaki szereti a kosztümös, római koros cuccokat. :)

nikodémus 2010.09.30. 19:27:44

Halljuk, hogy eldől? Ki hallotta? Én nem...

Tipca 2010.09.30. 19:56:45

Én sem hallottam a dőlést, és azért annyira nem egyértelmű a dolog, hogy a vége valóság, mint amennyire azt mondjátok. Igen, én is úgy AKARTAM értelmezni, hogy hazaért, de ezt BIZTOSRA nem lehet tudni, mivel a pörgettyű nem dőlt fel - legalábbis úgy, hogy mi láttuk volna. Itt nem arról van szó, hogy "az értelmesebbje _kitalálja_", hanem hogy mi történt _valójában_.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.09.30. 20:04:42

Nekem úgy rémlik, mintha hallható lenne, hogy eldől a totem. Odaképzeltem volna?:)

lolperec 2010.09.30. 20:14:53

e örő e bódottá..
azt hittem leüli a vétén... ^^

Tim149 2010.09.30. 20:29:10

@koimbra: Igen, odaképzelted :) Szól a zene a jelenet alatt, és amikor a kép átvált a stáblistára, egy éles hanggal a pörgés zaja is megszűnik - nem eldőléssel, csak megszakad.

Alex Mahone 2010.09.30. 20:36:17

@koimbra: látod, te úgy szeretnéd értelmezni a végét, hogy eldől :D
Egyébként nagyban függ attól, hogy mit is akar kihozni belőle az ember, de a legmagasabb fokú objektivitással azt mondom, 1000%, hogy eldől.

lighthousekeeper 2010.09.30. 20:41:17

Mi van akkor, ha a történet az elejétől az álomban játszódik és Cobb ki sem lép a valóságba, azaz a munkák is csak újabb történetek egy mélyebb szinten. Lehetséges? :)

SINtelen 2010.09.30. 20:50:52

Egyetlen baj a filmmel,hogy lehetett volna más a vége is,csak az ámerikáiak nem értenek a tragédiához. Kötelező mindig az a kurva happy end számukra. Ettől szarok az amcsi filmek.

suo tempore 2010.09.30. 20:54:12

@lighthousekeeper: akkor a pörgettyű sosem dőlne el, hacsak nem néha úgy álmodja,h eldől :DD

Mese92 2010.09.30. 21:06:40

Én is azt vallottam, hogy a vége az valóság. Happy End függő vagyok. És szeretem, ha a porontyok vissza kapják apucit :)

Lova 2010.09.30. 21:23:35

A vegete megkonnyeztem pedig meglett ferfiember vagyok (es ket gyerek apja nem mellesleg).
De szerintem nem annyira egyertelmu hogy a valosag volt, mert ahhoz ket alomszinten is at kellett volna loknie magat. Es az lattuk mennyire nem egyszeru:
1. havas bunker szinten a felrobbant epulet romjai alatt volt eppen
2. varosi autosuldozeses szinten meg a teste a japoval egyutt a folyo feneken volt a furgonban.
Eld tul, gyere fel es kapjal egy olyan lokest hogy visszagyere. Aham...

Shyllard 2010.09.30. 21:59:02

@SINtelen: :P Te is sok amcsi filmet láttál, ha szted mindnek happy end a vége. :)

Thresher 2010.09.30. 22:00:10

Az egész porhintés ott van, amikor az ex felveti hogy mi van ha "normális" élete is álom, hiszen annyira üldözik.

Annyiban lehet logikus az álom-teória, hogy maga a gép, amire rákötik magukat, az eléggé valószínűtlen, ergo álomszerű! Továbbá van egy kis bibi, miszerint egy álomban miért kéne úgy viselkednie egy gépnek mint a valóságban... csak úgy, ha az eredeti gép is egy álomban van.

De felesleges ezen rúgózni, direkt van úgy a film foghíjasan megírva...

Csubakka Mrozsek · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.09.30. 22:04:50

igazából az nem világos, hogy mennyi időt töltött a gyerekeitől távol? ugye álmában többször megjelentek a gyerkőcök (persze csak hátulról), de nekem az az érzésem, hogy semmit se nőttek amíg emberünk akciózott keresztül kasul a földön.. akinek ilyen korú gyerkőcei vannak, az tudja hogy akár pár hónap alatt is mennyit változnak, itt pedig ugyanúgy néztek ki, szerintem még a hajuk se nőtt.

a film egyébként működött nálam, amikor kijöttem a moziból gyanúsan néztek körül,hogy ez most vajon hanyadik szint :))

blindeye 2010.09.30. 22:06:30

Azért nem láthattuk, hogy eldőlt-e vagy sem, mert így még simán lehet második rész.

CsellósKata 2010.09.30. 22:10:12

Nekem úgy jött át, hogy álmodik, de már elfelejtettem miért. :)

Csubakka Mrozsek · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.09.30. 22:10:16

második részt eldőléssel is lehet csinálni, nem féltem őket, a következő rész elején fél mondatban is meg tudják magyarázni, hogy álom ellenére mégis miért dőlt el :))

moesko 2010.09.30. 22:16:20

ajajaj, kezdő fejtegetés ez itt. szerintem direkt bonyolított a forgatókönyv, nincs abszolút igazi megoldás, mindenki értse úgy, ahogy akarja, és gondolkozzon.

ha nagyon bele akarunk menni a dologba, a gyerekeken a végén ugyanolyan ruha van, mint a film elején, persze, éppen adhatta rájuk a nagyanyjuk ugyanazt, de véletlennek túl erős lenne ez egy ilyen filmben. másrészt a totemmel kapcsolatos első számú szabály az, hogy ne mondd el senkinek, hogyan működik, Cobb meg simán megosztotta ezt Ariadnéval például. ezen kívül nem is a sajátja volt, hiszen Malét használta tovább, szóval nem biztos, hogy arra az utolsó 5 másodpercre kellene alapozni a megoldást, hiszen nem tudjuk, működik-e a totem, ha mástól vettük át, meg amúgyis bárki buzerálhatott Cobb agyával, aki tudta a működését.

én olvastam és gyártottam is egy halom teóriát, mind mellett és ellen is szólnak érvek. lehet, hogy szimplán gyökér vagyok, de 3 nézés után sem találtam olyat, amibe ne lehetett volna belekötni. és pont ezért lett ez a legeslegkedvencesebb filmem, és ezért fogom még nagyon sokszor megnézni: )) és nálam nem kérdés, hogy nem ébredt fel, csak azt nem vágom, hogy mennyi volt álom..

Ero-Sennin 2010.09.30. 22:19:34

A készítők szándéka hogy ne legyen eldönthető, mivel így az emberek tovább gondolkozhatnak és vitázhatnak. Olyan ez mint a mi való világunkban az ember halála, nem egyértelmű hogy ez a teljes megsemmisülés-e vagy valami teljesen más, pont ez a szép ezekben a dolgokban, a misztérium ami gondolkodásra és vitára készteti.

Shyllard 2010.09.30. 22:32:41

@blindeye: @Csubakka Mrozsek: Én úgy tudom biztos, hogy nem folytatják a filmet. Hülyeség is lenne, Nolan nem olyan. A Memento, a Following, A tökéletes trükk is hasonlóan zárult mint az Inception, de azokból sem láttunk még folytatást. A Batman-t meg szép, hogy folytatja, az már eredetileg is triológiának készült.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2010.09.30. 22:36:13

na ez ugy néz ki, h a végén ua szinten van ahol a felesége megöli magát. és ha az álom lenne, akkor az asszony mikor megöli magát felébred. és mi lenne az első dolga? felkelti cobbot:) ennyi...

2010.09.30. 22:38:05

„Ha én benne vagyok egy jelenetben az a valóság. Mivel én soha nem szerepeltem Cobb álmaiban.”

Wow. Logika a köbön.

resistanceisfruitful.com/blog/wp-content/uploads/2010/02/circular-reasoning.jpg

kisPocok 2010.09.30. 22:52:09

@A nép fia: A gyerekek miért nem öregedtek akkor 1 napot sem? Miért látta ugyanolyannak a gyerekeket évekkel később, mint az álmában?

kisPocok 2010.09.30. 22:54:08

@lighthousekeeper: Akkor viszont él a felesége is... :)

FayeFaye 2010.09.30. 23:15:03

@moesko: azota volt egy interju a kosztum tervezovel, aki elmondta, hogy nem teljesen ugyanaz a ruha a gyerekeken, meg kell nezni kozelebbrol. majd blue ray-n pause-zal...

Krujs 2010.09.30. 23:29:39

Én úgy próbáltam magyarázni, hogy ha álom lenne, és nem dől el a totem amit otthagy az asztalon, és elmegy a gyerekeivel játszani, mikor visszajön úgy is látja pörögni a totemet, és rájönne hogy álom. Azt meg így nem hagyhatják nyitva.

És ha a rendező/író 5 vagy több éve agyal a story-n, egy ilyen hibát nem követ el:)

Burcicsek 2010.09.30. 23:38:53

Bakker, mit vitatkoztok, Caine megmondta hogy happy a vége, és NE LEGYEN MÁSODIK RÉSZ, az mindig csak ront az elsőn, vagy mert üti a mércét, vagy mert nem...

norbi2k 2010.10.01. 00:50:50

Mivel látta a gyerekei arcát, ezért valóság... álmaiban sose látta őket megfordulni...

2010.10.01. 02:02:07

nyitva lett hagyva, és még most is vitát generál, ez a jó benne, nem? :)
a válasz másodlagossá válik, és az a lényeg, hogy beszélünk róla...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.10.01. 07:08:05

Mivel elkezdett imbolyogni, tehát veszít az energiájából, tehát ez a valóság.

WonderCsabo 2010.10.01. 07:41:36

Én is úgy gondoltam, h. ez a valóság. De Nolan direkt hagyta nyitva a filmet, h. még gondolkozznuk rajta.

Caine is ugyanúgy konpirál, ahogy mi. :)

rushman 2010.10.01. 07:57:10

Eredet 2: Visszajön és a cucc még mindig pörög. Nagy vívódások árán megöli magát, és kiderül, hogy a halottnak hitt felesége álmában volt. Stbstb. Lehetne ezt folytatni, akár más műfajban is. Hogy ne lehessen az elődhöz hasonlítani.

flozan 2010.10.01. 09:00:41

Nem tom ki figyelte, de nagyszerűen játszott Nolan a színekkel is: az álomban kékek voltak az árnyalatok, míg a valóságban barnák.Úgyhogy nem kérdés, hogy a vége mi volt.

Alex Mahone 2010.10.01. 13:10:18

@kisPocok: a gyerekeket a film elején és végén mások játsszák, IMDb.

moesko 2010.10.01. 20:50:45

@FayeFaye: najó, ez tényleg túlmutat a határaimon: DD

Burcicsek 2010.10.01. 21:06:36

Persze, hogy egy film lényege hogy az emberek megvitassák a saját nézőpontjukat, csak fennkölt akartam lenni :-DD Egyébként én is végig olvastam a hozzászólásokat és tetszik, hogy ezt érte el a filmmel, ezeknek a vitáknak van értelme

super_admin 2010.10.05. 09:42:15

Hello,

Nekem csak egy kerdesem van a vegevel kapcsolatban: Miert ugyan abban a ruhaban vannak a gyerekei a "valosagban", mint az almaiban ?
süti beállítások módosítása