Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Top 10 legrosszabb szuperhős mozik

2011.08.04. 08:43 BeniMan 141 komment

 

Folytatódik a Top 10-es rovatunk. Jövő héten kerül a hazai mozikba a Green Lantern Ryan Reynolds főszereplésével. A kritikák és a nézők véleménye egyaránt lesújtó volt a DC szuperhőséről készült filmről és épp ezért gondoltam összeszedem az igazán rossz szuperhős filmeket. A lista szubjektív! Szerintetek melyik a legrosszabb szuperhős film? Melyik film maradt le a listáról? A Ti Top 10 listátok hogy néz ki? A kommentekben lehet vitázni. 

10. Pókember trilógia

Jogos kérdés hogy mit keres ezen a listán egy 2,5 milliárdot hozó trilógia. Nos, sokak szerint ez a legrosszabb képregény adaptáció, amit valaha csináltak. Mert bár voltak jó karakterek (Willem Dafoe, Alfred Molina, és elsősorban a J. Jonah Jamesont alakító JK Simmons ) remek képi világ, de egész egyszerűen katasztrofálisra sikerült Pókember bemutatása. Tobey Maguire egy emós, életunt hálószövő lett, akinek minden megmozdulása után a fejünket fogtuk. Sam Raimi kiherélte az egyik legnépszerűbb szuperhőst. Így itt a helye a listán.

9. Supergirl

1984-ben Supergirl is tiszteletét tette a mozivásznon. A készítők a ’78-ban bemutatott Superman film után úgy gondolták, a nézők vevők vesznek az Acélember unokahúgára is. Az eredeti Superman filmből csak Jimmy Olsen tűnt fel. Igazi sztárparádét hozott a film: Faye Dunaway, Peter O'Toole, Mia Farrow is szerepelt, mégis hatalmas bukta lett. Erős jóindulattal is csak egy ’B’ kategóriás filmnek mondanám…

8. Acélzsaru

Miután a képregényben Supermant megölte Doomsday 4 szuperhős vette védelmébe Metropolist. Az egyik a négyből volt Acél, akinek a kalandjairól 1997-ben egy filmet is összehozott Kenneth Johnson, Shaquille O'Nealel a főszerepben… O’Neal egy hatalmas kalapáccsal fém ruhában üldözi a bűnt. Az egyetlen pozitívum hogy Supermant egyáltalán nem hozzák elő a filmben. Szörnyű színészi játékok katasztrofális párbeszédek. Nézhetetlen.

 

7. Superman 4. - Harc a békéért

Az utolsó olyan Superman-film, amelyben Christopher Reeve alakította a főszereplőt. Supermannek rengeteg ellenfele van tehát bőven lehetett volna kiből válogatni. A filmesek azonban kitaláltak egy teljesen idétlen figurát, Atomembert… Supi ruhája itt már teljesen csillogó villogó ízléstelen valami és még a trükkök is hihetetlen gagyik. Superman egy nagy hálóba gyűjti össze az atomrakétákat a filmben… 19 évre sikerült kinyírni a Superman filmeket!

 

6. Nick Fury - Zűrös csodaügynök

Elég ha annyit mondok hogy a címszereplő David Hasselhoff? Először Bruce Willis-t szemelték ki a főszerepre, de neki volt annyi esze hogy nemet mondjon. Hasselhoff színészi játéka finoman szólva is kritikán aluli és akkor még nem beszéltem a többi szereplőről. A sztori gyerekes, a képi világ förtelmes... Érdekesség h az a David S. Goyer volt a forgatókönyvíró, akinek a Nolan féle Batman trilógiát is köszönhetjük.

 

5. Amerika Kapitány (1990)

Sajnos Amerika kapitányt is sikeresen meggyalázták már egyszer a mozi képernyőjén. A kapitány maszkjára műanyag fület ragasztottak, mert szerintük az jól néz ki... A neon kék-piros testhez feszülő ruha, a filmtörténet talán legundorítóbb dressze. Itt még nem értek véget a hülyeségek, ugyanis a nagy ellenfél Vörös Koponya ebben a filmben olasz volt… Dolph Lundgrennek és Arnold Schwarzeneggernek is felajánlották a címszerepet, de ők inkább távol maradtak az alkotástól.

 

4. Elektra

Nem tudom elképzelni kinek a beteg elméjében született meg az ötlet, hogy a jóindulattal is csak közepes Derdevil után, kapjon egy külön filmet Elektra is. Jennifer Garner színészi játékáról jobb, ha nem mondok semmit, legyen elég annyi hogy Bob Sapp is jobb volt nála. A filmben a halottak valamiért elpárolognak és egy kislány pár nap alatt ninja orgyilkos lesz. A történet értelmetlen, a karakterek gagyik, egy kínzással ért fel a végignézése…

 

3. Macskanő

Az azért már jelent valamit, ha egy színész elismeri, hogy a film, amelyben szerepelt egyszerűen nézhetetlen. Halle Berry megtette ezt. Hogy lett Selina Kyleból, Patience Philips? Hogy lett Sharon Stoneból szupergonosz egy sima arckrémtől? Miért kellett ezzel művel kínozni minket? A vicc az, hogy több forgatókönyv író is beperelte a filmet, hogy az Ő neve szerepeljen a stáblistán. Inkább azért pereltek volna, h nehogy megjelenjen a nevük ezen a szörnyűségen…

2. Fantasztikus négyes (1994)

Nem 2005-ben készült először film a Fantasztikus Négyes kalandjairól. 1994-ben is próbálkoztak egy adaptációval, de bár ne tették volna. Fáklya egyszer lángol az egész filmben, Mr. Fantastic nyúlását egy műkézzel és bottal imitálták, a Lény pedig úgy néz ki, mint ha egy kacsa megdugott volna egy sziklafalat és egy 2 méteres gyerekük született volna. Mindez abban a gusztustalan neonkék testhezálló ruhában… Különleges film a Fantasztikus Négyes, hiszen hivatalosan soha nem került forgalomba. Azért készült el, hogy a Constantin stúdió megtarthassa a képregény megfilmesítésének a jogait, mivel azok visszaszálltak volna a Marvelre ha nem készül egy film. A Marvel annyira felháborodott a végeredmény olcsó mivolta láttán, hogy azonnal eltusolták az egészet, több milliót költött csak arra, hogy a film semmilyen formában ne kerülhessen a nézők kezébe...sikertelenül. A kalózmásolatok során, borzalmas képminőséggel terjedő film végül eljutott azért az igazi rajongókhoz, valamint néhány éve már feljavított minőségben is elérhető az interneten. Az Empire Magazine minden idők legrosszabb képregény adaptációjának nevezte és csak azért nincs a listám első helyén, mert a stúdiónak volt annyi esze hogy nem adta ki a filmet!

 

 

1.Batman és Robin

Van bárki, aki szerint nem ez minden idők legrosszabb szuperhős filmje? Batman és Robin ruhájára mellbimbók kerültek, Batmanék jégkorongoznak a filmben a rosszfiúkkal, a karaktereket totál tönkretették, Gothamből egy giccses neo hányadékot csináltak, az effektek bántóan szörnyűek… Arnold Schwarzenegger egyszerűen katasztrofális, de nem tudnék mondani egy színészt sem, akit csak egy percig is szívesen néztem pedig igazi sztárparádét hozott a film. (George Clooney, Chris O'Donnell, Uma Thurman, Alicia Silverstone, Elle Macpherson…) Az Entertainment Weekly megválasztotta minden idők 3. legrosszabb folytatásának. Amikor Batman előveszi a Batbankkártyáját a filmben én már majdnem sírtam… Ez a film bűncselekmény a nézők ellen! Joel Schumacher képes volt kinyírni egy népszerű és jövedelmező sorozatot ezzel a katasztrofális alkotással, amit még Ed Wood is megirigyelt volna.

Itt pedig a jelenet amikor Batman előveszi a Bathitelkártyáját....

Most TI jöttök!

 

 

 

 

 

 

 

 
Címkék: top10

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr273123269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.04. 08:53:15

úúúúúúúú, nem egyszerű egy ilyen lista, de majd gondolkozom rajta én is.
Elektra, Batman és Robin, Macskanő biztos rajta lesz nálam is. :D

Az F4, meg Amerika Kap-ok nálam inkább afféle fan vid-ek semmint rendes filmek, azokat a stúdiók se gondolták komolyan, csak a jogok miatt gyorsan összedobták...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.04. 09:22:33

meg volt több Pókember film is, azt se feledjük, meg Hulkból is van nem is egy, meg Batman film is Burton előtt. :D

Goddamn90s 2011.08.04. 09:30:03

en annyibol nem ertek egyett a listaval, hogy nalam a Pokember sorozat az elso helyen van:D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.04. 09:34:17

Ezekre gondoltam, és az a szörnyű, hogy egyes részei jobbak mint az újak...

www.imdb.com/title/tt0078308/
www.imdb.com/title/tt0076975/
www.imdb.com/title/tt0081938/
www.imdb.com/title/tt0077328/

jah, és a kéz ninjái mindig elporladnak ezt a képregényből vették. ;)

Shyllard 2011.08.04. 10:03:08

Nálam a Pókember 2 tűrhető kategóriában volt és lehet, h fura, de kiskoromban rengtegszer láttam a Batman és Robint, úgyhogy nállam az sincs benne a listában :P Igazság szerint nem is láttam még olyan borzalmas képregényadaptációt, talán a Macskanőre, Pókember 1-3-ra meg az Elektrára bírom csak nyugodt szívvel rámondani, hogy ezek tényleg borzalmasak voltak.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2011.08.04. 10:10:24

Jó lista, nálam a Macskanő csak egy bolhaszőrnyivel maradna le a Batman és Robintól.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.04. 10:53:10

@FayeFaye:
A Daredevil nem olyan rossz, próbálja követni a képregényt, mint a Szellemlovas, vagy az F4.

Ezekkel csak az a baj, hogy meg se próbáltak vmi újat vinni bele (Nolan), vagy filmesebben nyúlni a figurához (Vasember), vagy kellő alázat hiányzott (x-men), vagy egy zseni kellett volna (Burto- Batman).

és ezek nélkül 2000 után már nem elég csak egy képregényt a vászonra típusú film, mint annó volt a Superman.

BeniMan 2011.08.04. 12:35:17

Az elmúlt két hétben ezeket a filmeket keresgéltem. Először egy 30 as lista jött össze abból lett ez a 10 es. :D Meglepően sok tré szuperhős film született...
Amúgy mindenkinek ajánlom a Fantasztikus négyes filmet. Valami borzalom!!!!! Szinte végig röhögtem az egészet. Nem akartam elhinni h készült egy ilyen film... De mondom érdemes végignézni. Epic a film! Corman tényleg a "B" filmek atyja!!!! :D

ForgerON · http://filmdroid.blog.hu 2011.08.04. 13:13:06

Vizsgálódás kérdése, hogy mitől rossz egy szuperhős film. Pl. a Spiderman trilógia "jól néz ki", de a tartalom meg egy rakás termonukleáris hulladék. Biztos vagyok benne, hogy akik tartják valamire a trilógiát, azt a látvány miatt teszik. Nálam az Elektra van az abszolút első helyen. Untató, buta film, amiben nincs egy épkézláb jelenet, a színészi játék meg barokkos túlzással is harmatgyenge.

shiver23 2011.08.04. 14:01:27

Szerintem a két új fantasztikus négyes film idétlenebb mint a pókember trilógia szóval mindenképp betenném a top10-be a macskanő-elektra-batman és robin trió elé :-).
Jöhet a TOP 10 legjobb szuperhős filmek aminek a végén nálam a pókember trilógia és a hulk filmek trónolnának, a közepét abszolút kibérelné a vasember az eleje felé pedig olyan címek lennének mint az X-Men 2, a Penge 2 meg az új batman filmek.

mates11 2011.08.04. 14:04:01

Csak egy filmet tennék hozzá ehhez a listához:
www.imdb.com/title/tt0118365/

A magyar név "Az ötödik hős" és hát borzalom,hihetetlen hogy 1997-ben képesek voltak egy ilyen filmet összehozni,vetekszik az itt bemutatott fantastic 4 c.borzadállyal...

COLT 2011.08.04. 14:04:30

Alapjaiban véve hülyeségnek tartom ezeket a nagy amcsi képregéyneket, mondjuk a sin city bejött, a film is, meg a képregény is. Jövőhéten megyek az amerika kapitányra, mondjuk kb. fogalmam sincs hogy mire kéne számítanom, meg hogy mi ez az egész.

BeniMan 2011.08.04. 14:07:32

@mates11: Basszus pedig láttam is ezt a filmet régen! :D Na ezt el is felejtetem... :D Pedig ez előkelő helyre került volna a listán...

Attila1234 2011.08.04. 15:45:21

A Batman és Robin volt életem egyik legfájdalmasabb moziélménye. Sírtam.

Bátrabbaknak: youtu.be/VY7MLgy5Whw

A nép fia 2011.08.04. 15:49:32

Szerintem az Eric Bana-féle Hulk borzalmas. Persze, az itt felsoroltak majdnem mind azok. A Pókember 2 még csak-csak...
De egyébként készültek más Pókember-filmek is még a 90-es évek elején, de lehet, hogy korábban. Emlékszem, úgy 96 környékén láttam a Pro7-en egyet.

A nép fia 2011.08.04. 15:51:02

@doggfather: Jó, hogy mondod! Az Adam West-es Batman gyakorlatilag.... hát....

asz0089 2011.08.04. 15:58:16

A régi Pókember nagyon hiányzik a listából tényleg, jó, hogy linkelték.
De nekem már azonnal látnom kell a régi Amerika kapitányt meg a Fantasztikus négyest. :DD
Batman és Robinnál valóban nem volt a világon nagyobb szenvedés. A Batman bankkártya, ami fedez mindent. Szerencsére nem azért szeretjük George Clooneyt. Ettől függetlenül minden Batman képregény megvan, amit a filmből csináltak. :D

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.08.04. 17:42:37

A Fantom is ott kellene legyen a listán. Amilyen jó a képregény olyan rossz volt a film.

SoulMiner 2011.08.04. 17:42:50

Az Adam Westes Batmant én megvédem, szerintem zseniális, és a legönirónikusabb mozgókép ever! Sajnos a listával egyet kell értenem, de a Daredevil is simán bekerülhetett volna az élbolyba...

billy reed 2011.08.04. 17:46:42

"Nos, sokak szerint ez a legrosszabb képregény adaptáció, amit valaha csináltak.(...)Tobey Maguire egy emós, életunt hálószövő lett, akinek minden megmozdulása után a fejünket fogtuk. "

Sokak szerint meg jó volt.
Emós? Van fogalmad, hogy mit jelent?
Mi meg /ha te is fejedelmi többest használsz, akkor én is/ nem fogtuk a fejünket.
Ilyen egyszerű.
Komoly érvek voltak kedves cikkíró...Kb., mint a "brit tudósok megállapították..."

mutant · http://universal.blog.hu 2011.08.04. 17:54:51

@SoulMiner: Én is megvédem:) Jó az!:)

A macskanő mindenképp okádék. A legutolsó Superman nincs fenn, na az is rémes lett. A legutóbbi (2005) FF nekem nem tetszett.
A Pókemberrel egyetértek.Nekem a Batman és Robin tetszett. Közepesnek mondanám.
Penge 2-3,na azok is iszonyatosak...
Kimaradt a Megtorló. A Travoltás. Hát valami borzalom!!Attól még D.L.-es Büntető is sokkal-sokkal jobb adaptáció! Mondjuk a War Zone a legjobb a három közül. A Szellemlovasnak csak egy hibája van: Nicolas Cage:D

Rebelde 2011.08.04. 17:54:52

én bírtam a pókembert:)

pdani 2011.08.04. 18:04:14

Spawn / Ivadék - amikor kijöttünk a moziból, megfogadtuk a haverommal, senkinek nem áruljuk el, hogy ezt valaha is láttuk.

BeniMan 2011.08.04. 18:06:54

@billy reed: Elkerülte a figyelmedet egy mondat. "A lista szubjektív!" Ez a Top 10 rovat azért jött létre hogy itt a kommentekben vitázzunk és mindenki megossza a saját véleményét vagy listáját. Mivel én vagyok a cikkíró én indítom el a vitát a saját SZUBJEKTÍV listámmal. Itt nem érveket sorakoztatok fel hanem a saját véleményemet. Ha nem tetszik a lista leírhatod a sajátodat, ezt is leírtam már a cikkben. Nem kell megsértődni meg beszólni ha egy általad kedvelt film bekerül a listára. Ez egy játék fogd fel Te is így. Írd meg a saját 10-es listádat vagy védd meg a kedvenc filmedet nincs ezzel baj. Csak mondom ne sértődj meg ezen a listán. Ez csak játék. Ezért születnek ezek az írások!

paráznabillegető 2011.08.04. 18:12:52

fantom kimaradt, bazze?
és a megtorló is???
árnyékról nem is beszélve.
na és a rocketeer?
vagy a
ne má.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.08.04. 18:13:06

a szellemlovas is egy köpedék, a superman 3 is épp elég tré elemet tartalmaz, de a Batman és Robin valóban mindennek a teteje (legalja)

aFx 2011.08.04. 18:34:18

batman és robin szerintem fless. rossznak rossz, ellenben nem lapos, és párpercenként van benne valami akkora őrültség, hogy szórakoztató marad. kb úgy, mint a 80nap alatt a föld körül (hapi herceg!), eszméletlen baromság, ellenben Schwarzenegger egysorosai minimum a napi borzasztó szóvicc blogra mehetnének. vágy bármelyik pillanat, amikor batman feltűnik a színen, és mellbimbója van!!4!négy!! rossznak rossz, de mellette kegyetlenül szórakoztató, és ebben a mezőnyben azért ez eléggé nagy szó.

egyébként gyenge szuperhősös film... ööö toxic avenger triológia hol marad? son of the mask? na azoknak is itt lenne a helyük.

pókember meg okés, változnak az idők. átlagember kell, akivel azonosulni lehet, nem példakép. és az új peter parker pontosan ez: a szerencsétlen átlaglúzer.

W Joe 2011.08.04. 18:47:54

Régi Pókember film: www.youtube.com/watch?v=uYvExgb8x3E
Meg volt Tv sorozat is

Leone_510 2011.08.04. 18:56:32

elég jó lista, bár fura módon nekem a pókmen nézhető kategória, igaz a képregényt nem ismerem

nikodémus 2011.08.04. 19:07:57

BeniMan, ezeket végignézted? Őszinte részvétem, én már a trailereket sem bírtam. Anno csak a Batman & Robint láttam, borzasztó, de egy kitekert hangulatban mégis lehet rajta röhögni. Ha jól tudom, a hatvanas években volt valami Batman mozifilm is. A Pókember trilógia szimplán csak jelentéktelen, a Spawn, na az kemény (főleg hogy komolyan is gondolták). Amúgy Shadow és Dick Tracy, valaki?

(Azért lehet, hogy érdemes lenne szétválasztani egymástól a TVfilmeket, sorozatokat meg a moziba szánt filmeket.)

Darkcomet 2011.08.04. 19:10:30

Azért az 1994-es, a szomorú kutyaszemű Alec Baldwin főszereplésével készült Shadow sem volt egy egyszerű eset. Szabályszerűen visitoztunk a moziba, annyira csapnivaló film.

BeniMan 2011.08.04. 19:17:05

@nikodémus: Igen ezeket mind láttam. Volt ami kész kinszenvedés. De pl a Fantasztikus négyes az olyan szinten gagyi volt h sírva röhögtem a földön amikor néztem. h nem hiszem el h ilyen van. Egy bot volt a srác keze a nyúlásnál!!! Epic!!!!! Nagyon ajánlom mindenkinek h nézze meg!! Hatalmas élmény volt. Annyira szar h már jó! :D

eMJe 2011.08.04. 19:21:30

Az összes Pókember valami szörnyű. Toby ritka sz*r választás volt, az biztos. A szellemlovas Cage-dzsel simán idefér még:)

victor vacendak 2011.08.04. 19:28:08

Az Ironman 1-2, az új Amerika Kap, az X-men First Class és a Green Hornet az én listámon rajta van. Elsősorban azért, mert a sok pénz ellenére semmivel sem jobb vagy érdekesebb a történet és a kivitelezés, mint mondjuk Shaq Acélzsaruja. nekem személy szerint elegem van ezekből a langymeleg szarokból. A Watchman volt az egyetlen jó film a témában.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.08.04. 19:53:51

Pókemberből se animációs film, se mozifilm nem sikerült nézhetőre.
A Macskanő szerintem nézhető, nem tudom miért, de én elvoltam rajta. A régi F4-es mozit megnézném.:) Az Elektra úgy ahogy van gány, sőt a Thomas Jane-es Megtorló is.

heroldoftheda 2011.08.04. 19:57:36

@billy reed: Szerintem a legnagyobb baj az volt a pókember filmekkel, hogy eltűntek a karakter jellegzetességei. Nem volt olyan poénos, meg beszólogató mint amennyire kellett volna, ehhez persze hozzájárul a színész balfaszsága is, de szerintem rosszul volt megírva, vagy lehet, hogy csak instruálva. Mindenesetre számomra minden elveszett a hősből, ami emberivé és szerethetővé tette. Kicsit balfasz volt mindig is, de nem ennyire tutyimutyi, meg nyivákolós. Voltak problémái, nagyon is emberi problémái, de valahogy nem így kezelte őket mint a filmekben. Szerintem.

heroldoftheda 2011.08.04. 20:16:17

Egyébként meg válogatás nélkül:
Tini nindzsák 2-3, az 1-t kiskorom miatt nem mondom
Batman és Robin
Batman Forever
Elektra
Daredevil
Transformers 2, 3-t nem láttam ( nem visz rá a lélek )
régi Hulkok és újak
Wolverine, na az nekem egy helyen van a Batman és Robinnal,
Green Lantern
Fantom
Punisherek mindegyike (D. L.-es is )
Pókemberek
Superman, a legelső John Williams-es zenést kivéve mindegyik, de az is inkább csak az emlék miatt marad ki
Spawn
Ghost Rider
The League of Extraordinary Gentlemen
Pengék, nekem az egy sem jött be túlzottan
Jonah Hex
Green Hornet

Ezek ugrottak be, mint legrosszabbak, valamint előre félek az Avengers-től. Nem tudom miért, de szerintem nagyon elfogják baszni. Túl nagy falat ez. Pffff. :)

algi 2011.08.04. 20:21:18

Ez komoly, hogy a 3. rész miatt felkerül az egész Pókember trilógia? Szerintem elég lenne a 3. részt nevezni, az első kettőbe nehéz belekötni.

algi 2011.08.04. 20:26:19

@A nép fia: Az Eric Bana féle Hulk?! Ez most komoly? És mi van a Hihetetlen Hulkkal?

Fertőző a vére?! Nem szexelhet?! WTF?! Miféle baromság volt az a film?

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.08.04. 20:28:23

@algi: Az első két Pókember is totál trágya volt.

algi 2011.08.04. 20:31:24

Halihó blogmotor, nem jelennek meg a válaszkommentek, így nemtok válaszolni.

algi 2011.08.04. 20:39:45

@koimbra: Tudom, ahogy a Charlie angyalai is szar volt, meg minden, amit nem lehet úgy élvezni, hogy karót nyelt az ember. Nincs még egy olyan képregényfilm, ami ilyen kitűnően parodizálta volna a kliséket, dehát a legtöbben nem röhögni mennek a moziba, hanem azért, hogy a múzeumi áhítatot gyakorolják..

A forgatókönyv is tele van olyan fordulatokkal, amiket más képregényfilmek távolról sem ismernek (még a Nolan féle Batman-ek se). Pl. az első résznél, hogy Osborn és Peter milyen kacifántosan jönnek rá egymás kilétére, vagy hogy a második részben sejtetik, hogy May néni rájött Peter titkára.

Szóval arról lehet vitatkozni, hogy valaki egy olyan hiperrealisztikus izét vár egy képregényfilmtől, mint a Nolan féle Batman (én pl. nem), meg nyilván voltak hibái a filmnek (pl. a 2. rész túl hosszú volt), de azt nem lehet mondani, hogy igénytelenek lettek volna Raimi Pókember-filmjei.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.08.04. 20:44:52

@algi: A fene se várt nolani Pókembert. Én kedveltem az F4-et, a Fenegyereket...de Pókember helyett nekem bizsergett a pókösztönöm. A Raimi féle verzió mindegyik része unalmas, elcseszett adaptáció volt. Ez nem az volt, mint amit a képregényekben megszerettem. Mindhárom rész közel nézhetetlen.

A nép fia 2011.08.04. 20:48:56

Azért szögezzük le, hogy a közízlés is változik. Az, amitől 15-20 éve elájultunk, ma már nem állja meg a helyét. Pl. a Villám. Mikor kiskoromban láttam, úgy 92 környékén, imádtam. Most meg nézhetetlen. Ugyan ez volt az Árnyékkal és a Fantommal is. Sőt, a Batman Forever-t premieren láttam, feliratosan vetítették! Ma már másképp tekintek ezekre a filmekre, de azért egy kis kellemes emlék, jó érzés megmaradt, hogy régen mennyire rajongtam értük.

De azt azért szívre tett kézzel ki merem jelenteni, hogy Adam West Batman-jét egy percig sem élveztem.....

Továbbá: A Megtorlót nem láttam, a Macskanőt sem. Viszont A Maszk fia totál blődség, de a Penge 3 is eléggé gáz. A Zöld lámpást nem láttam, de nem is izgat, a Zöld darázs borzalom, 2 órát elrabolt az életemből. A Jonah Hex-et 10 percig bírtam. A Spawn-t láttam 2x, de nem tudom felidézni az élményt. Biztosan azért, mert annyira jelentéktelen volt.

A nép fia 2011.08.04. 20:50:03

@BeniMan: Igen, megkaptam 2 nappal ezelőtt, csak a munkával annyira el voltam havazva, hogy 14-16 órás műszakokat húztam le, és még kézbe venni se jutott időm. Nagyon szépen köszönöm, rettentően örülök neki! :-) :-D

bknn 2011.08.04. 20:52:15

A Batman és Robinért később egy riportban maga a rendező is elnézést kért.

KenSentMe 2011.08.04. 21:01:10

Először csak a posztra reagálnék, a kommentek átbogarászása nélkül, aztán még lehet, hogy írok egyet..

szóval, a lista szerintem jól sikerült, az első hármat leszámítva mindig féltem továbbgörgetni, hogy jaj, mi jöhet még, sikítani fogok:) .. de csak az első helyezettel nem vagyok kibékülve (a Pókember 2 és 3 szerintem is szörnyű, a Pókember 1 első fele viszont szvsz egész jól sikerült.. Peter Parker tényleg egy olyan kis pöcs volt, mint Tobey Maguire, csókolom Józsika középiskolásként, csak neki ezt sikerült később kinőnie.. vagány lett, normálisan beszélget a csajokkal, osztja a hapsikat, amolyan dörzsölt, kifacsart, átlagosan kellemes és normális fotoriporterré vált az évek múlásával.. Tobey Maguire viszont az összes folytatásban egy kis pöcs maradt, nem sikerült neki tököket növesztenie, ez tulajdonképpen a 2. és 3. rész fő hibája. A képi világ és az ellenségek meg a cselekmény nagyjából rendben vannak. De a Pókember 1-el elégedett vagyok.).

Megjegyzések:
1.) Hihetetlen, de a Batman és Robin szerintem nem olyan rossz. Annyira rossz, hogy az már egészen érdekes. Ha az ember kissé kótyagosan vagy alkoholos befolyásoltság közben nézi, akkor tök élvezhető, mert valami más világot nyit meg, ami a hagyományos filmekben ismeretlen. Annyira elrugaszkodik mindennemű valóságtól, hogy számomra pont ezért lesz érdekes - és a Mindörökké Batmant pl. rosszabbnak érzem, mivel ott azért igyekeztek normálisak maradni. Tudom élvezni a szürrealitást.
2.) Nyilván a 4. helyen sok film állhatna, a Szellemlovastól kezdve a Hulkon át egy csomó egyenszar képregényfilm létezik, amik holtversenyben vannak valahol az Elektrával. (Ez az a szint, amikor a stúdió biztosra megy, veszik az eredeti alaptörténetet, kiadják egy fantáziátlan niemand rendezőnek, legyártják a trükköket és kész az új nyári képregényfilm.)
3.) A 2. film valóban egy kuriózum, a 3. film pedig valóban a legszarabb egyenszar képregényadaptáció, tulajdonképpen még az eredeti képregényben lévő karaktert sem sikerült adaptálni, inkább Berry kisasszony képére formálták és a történetet is megszüntették. Jobb lett volna, ha pornófilmként forgatják le.
4.) A lista magasabb sorszámú helyein kisiklott/übergagyi filmek vannak, amiket még lepontozni sem érdemes igazán - ez inkább ilyen műveltségi érdekességek.

Nem, egyébként tetszik a lista koncepciója, bár én valahogy a Pókember alá felcsempésztem volna az X-meneket is (1,2,3) .. nekem ugyanis az egy csalódás sorozat, amennyire jó képregényben az X-men, annyira műanyag a vásznon.. nem az fáj, hogy csináltak egy szupergirl filmet (hahaha, csórikáim), mivel annak már a neve is gagyi, hanem az, hogy az egyébként cool X-ment sikerült popkornizálni.

marcelllus 2011.08.04. 21:10:14

Az látszik, hogy fikázni tudtok.
Nem vagyok nagy képregény rajongó, de azt elárulhatnátok, hogy melyek a jól sikerült adaptációk!
A kommentek alapján egyik képregény-adaptáció sem ér 3kg fost.

algi 2011.08.04. 21:15:44

@koimbra: Ja, ha azt várod el, hogy a gyerekkorod Pókember képregényeit idézze, akkor ÍJ.

algi 2011.08.04. 21:17:55

@marcelllus: Miért akarsz kifejezetten képregényadaptációt nézni? Olvass inkább jó képregényeket! Watchmen, Maus, Dark Knight Returns…

marcelllus 2011.08.04. 21:22:32

@algi: Nem köt le.
Nincs semmi bajom a képregény-kultusszal, de inkább megnézem, mint hogy olvassam.
Nálam a sci-fi jön be ha könyvről van szó, meg egyéb utópisztikus irományok, de a képregényekben nekem túl sok a kép ;)
Szóval, vannak jó képregény-adaptációk is?

ac3^BB 2011.08.04. 21:25:24

nalam a 2 uj batman van a toplistan, hulladek mindegyik

zsoltix 2011.08.04. 21:29:41

Kepregenyek, szamitogepes jatekok megfilmesitese ritkan jo. Az eredeti elmenyt keresik bennuk az emberek, azt meg nem adjak vissza.

Dr. Cica75 2011.08.04. 21:56:06

Ejnye :). Két szó: Italian Spiderman.
Itt a trailer:
www.youtube.com/watch?v=UhHhXukovMU

De a teljes is fent van a neten.

Az igazi Trebics 2011.08.04. 22:02:48

Eleve ez az álarcos-szuperhős dolog egy gyerekes baromság, amiből sikeresen divatot csináltak nálunk is.

Ennek fényében az általam is értékelt filmek nem az alapsztori, hanem ahogy azt elmesélik, az eredetiségük és a humoruk miatt:

1. Watchman
2. Kick/Ass
3. Hihetetlen család

+1 az első Batman, de csak Jack Nicholson miatt.

Értelemszerűen minden más nézhetetlen volt nekem eddíg.

algi 2011.08.04. 22:04:28

@marcelllus: Az a baj, hogy mi a jó, az az elvárásaidtól is függ. Mondjuk esetleg olyan listát lehet mondani, hogy mi nem hulladék.

Sztem a Raimi féle Pókember első két része izgalmas volt és látványos. A Nolan féle Batmanek irtó igényesen voltak megcsinálva, és irtó realisztikus az ábrázolásmódjuk (0 természetfeletti). A Lee féle Hulk is igényes, de nagyon lassú, meditatív jellegű film, nem az a bunyó-bunyó-bunyó. A Vasember 1 irtó szórakoztató és vicces, de abszolút komolytalan, totál megfeledkezik az eredeti figura árnyoldaláról (alkoholizmussal küzdött). A Superman visszatér is ügyesen meg van rendezve, és van, aki szereti, de sztem nagyon zavaros a film nagyja. A legképregényszerűbb adaptációk talán a Sin City, a 300 és a Watchmen. A Sin City képről képre adaptál, a 300 képregényt nem ismerem, a Watchmenből viszont mindent kihagytak, ami a sztori megértéséhez nem szükséges, vagyis szerintem a legjobb részeket.

Persze mindegyikről találsz olyat, aki azt mondja, hogy trágya. :)

algi 2011.08.04. 22:07:07

@marcelllus: Ja, meg ott a From Hell, ami érdekes lehet, ha érdekel Hasfelmetsző Jack. Annyira nem volt emlékezetes, hogy bármi értelmeset tudjak róla most mondani, mert a nagyja kiment a fejemből, de hulladéknak nem mondanám.

Libernyák 2011.08.04. 22:37:21

Én a Spawn-t is felraknám a listára!

BeniMan 2011.08.04. 22:40:31

@A nép fia: Szívesen! :)
@algi: Nem a harmadik rész miatt. Koimbrával egyetértve totál trágya az egész trilógia. Szörnyű. A hajamat téptem amikor megláttam Tobyt. Semmi köze Pókemberhez. Egy vicc volt a srác. Pókembertől egyáltalán nem ezt vártuk. És azok az erőltetett "poénok"... @heroldoftheda: OOO a Tini Nindzs Teknőcök film. 7-8 évesen a kedvencem volt. :D Kövezzetek meg de nosztalgiából még mindig megtudom nézni az összes részét, és még jól is szórakozom rajta!! :D
@koimbra: Az F4 rengeteg helyen fent van és még több helyről le lehet tölteni! Sőt azt hiszem youtubon is fent van az egész egyben(bár lehet keverem az Amerika Kapitánnyal) Tényleg kihagyhatatlan! :D

Mr. Rocketfinger 2011.08.04. 22:45:11

George Clooneyhoz csak annyit, hogy a Kémkölykök című Rodriguez agymenés végén a vicces jelenetekben lesújtóan annyit mond magáról: "ez karrierem mélypontja". hát tévedett. a poszt tolójának minden kétséget kizáróan igaza van, a legnézhetetlenebb szuperhősös film EVÖR a Betmen és Robin. abban a pillnatban ahogy megláttam Swarcin azt a fröccsöntött valamit, el kellett kapcsolnom, mert még a röhögőgörcs közepette is én éreztem magam kínosan.

algi 2011.08.04. 23:06:49

@BeniMan: Hidd el, én se Toby Maguire-ért néztem, és nem is azért tetszett, mert olyan lett volna, mint a Pókember képregény. Csakhogy én nem is szerettem a Pókember képregényt, amíg Straczynski át nem vette az írást. De egy idegesítő színész miatt nem lehet azt mondani az egész filmre, hogy trágya, amikor a látvány mellett izgalmasan meg volt írva, és a rendezés is nagyon ott volt a szeren - nem csúszott el egyszer se gagyizmusokon, mint mondjuk a Fantasztikus Négyes. Az lehet, hogy valakinek nem tetszik az ilyen stílusú film, de erről nehogy már a film tehessen.

algi 2011.08.04. 23:08:40

@Mr. Rocketfinger: Én állítom, hogy az Incredible Hulk összemérhetően nézhetetlen a Batman és Robinnal. :)

algi 2011.08.04. 23:12:49

@marcelllus: Ja, meg a régebbiek között ott van a Rocketeer! Azt sokan elfelejtik, mert nem volt sikeres, de megéri kipróbálni. (Meg persze a Tim Burton féle Batmanek állati jók. Érdemes kipróbálni az eredeti Superman filmet.)

Valaki itt látta a Superman 2 Richard Donner-vágását? Tényleg annyival jobb az eredetinél?

Kassian 2011.08.04. 23:25:23

Botrányosan szar:
-Pókember 1-3
-Macskanő
-Az összes Batman, egészen a Nolan-féle cuccig
-Maszk 2
-Green Hornet
-Spawn

BeniMan 2011.08.04. 23:31:28

Baszki kikerültünk az Indexre. :D El sem hiszem :D Tiszta happy vagyok! :D :D :D

BeniMan 2011.08.05. 00:01:32

@algi: A gond az hogy még csak meg sem próbáltak kreatívak lenni. Mind a 3 részben a rosszfiu egy balul sikerült kísérlet után "jön létre". A történetvezetése és a csavarok is elég gagyik. a 3. részben Osborne amnéziás lesz? Homokember az utolsó pillanatban jófiú lesz ahogy Oki doki is a kettő végén? Nem azt mondom hogy nem voltak jó momentumai de az az igazság h nekem nagyon nem jött be. De ezzel semmi gond, nem vagyunk egyformák. Ezért is szubjektívek ezek a listák. :) Biztosan van olyan film amit én kedvelek és a Te számodra nézhetetlen. A Pókemberben viszont sajnos nem jutunk konszenzusra. :)

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2011.08.05. 00:21:34

Az itt felsorolt mozgó szemetek többségével embert lehet kínozni.
A Batman és Robin beöltözős jelenete, ha eszembe jut... Kínomban zokogok...

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2011.08.05. 00:35:20

A Watchmen volt az utolsó képregény feldolgozás, amivel elégedett voltam. Pozitív értelemben hatott rám. Bár lehet, hogy az eredeti képregény mondanivalója ütött át a mozgó képes változatán.
A bevezetője zseniálisan felvezette a filmet:
www.youtube.com/watch?v=v34hQQz7GvY

Tim Burton első Batman filmje az abszolút kedvencem. Bármikor újranézem.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2011.08.05. 00:46:48

Az összes létező Pókember film, Hulk-ok, Burton és Nolan féle Batmaneken kívül mind, az új Amerika Kapitány is - épp most néztem meg, bár ne tettem volna -, Megtorló adaptációk és az összes Transformers, valamint a Thor mind-mind über gázosak - a maguk korában értékelve is. Amik nálam bejöttek: Burton féle Batman filmek, 300, Sin City, Robotzsaru 1 és 2 - tudom, ez előbb volt film, mint képregény - X-Men filmek - főleg az új volt kellemes meglepetés, és kb. ennyi. A többi a szóra sem érdemes kategória...

@korovjov 2011.08.05. 01:24:41

Sajnálom, hogy a listáról lemaradt többek közt a Wanted - ritkán ért akkora csalódás, bár tény, hogy abból pont a szuperhősös vonalat áldozták föl a menőbbnek remélt golyóhajlítgatós baromságokért (és amilyen költségvetéssel/stábbal dolgoztak, nyugodtan számon kérhetném itt a főszereplő karaktereket is, mert ez így olyan, mintha a Transmetropolitant adaptálnák Korda Gyurival a főszerepben).

Illetve a magam részéről amilyen mélyre borulok a Sötét Lovag előtt, olyannyira hagy hidegen a Batman: Kezdődik a maga kategóriájában és súlycsoportjában nekem messze elnagyoltnak és ötlettelennek/bugyutának tetsző kb. első felével.

A Batman és Robin, ahogy az összes "átmeneti" Batman-film (amellett persze, hogy nyilván nézhetetlenek) szvsz nem érdemelnek ilyen harsány kritikát - lévén az első percben ordít róluk, hogy legkevésbé a rendezők/stúdiók/ésatöbbik gondolták komolyan őket (ebben mondjuk nem is szakadva el sokban a burtoni hagyománytól), csak ezt vesztükre elmulasztották olyan stílusosan hangsúlyozni, így maradt az egész költséges, színes gagyi.

A Spawn-t még hiányolom szintén fentebbről, szvsz abszolút méltatlan az egész agymenés akár csak az animációs sorozathoz képest is - alapból halálra van ítélve, miközben megpróbálja másfél órába sűríteni a sztorit. A Punisherek közül ellenben (már ha válogatni kell) a Lungren-félét védelmembe venném, szvsz messze nézhetőbb, mint bármelyik új generációs Pókember.

(A Watchmenen meg csak a sznobok kaffognak, akiket részben megértek, de ettől még a film juszt is pofás.)

Darkcomet 2011.08.05. 07:10:06

@marcelllus: Nekem a Holló első része egyfajta etalon, hogy hogyan is kell az ilyesmit csinálni. Mai napig is az egyik kedvenc filmem, a képregény adaptációk között pedig az abszolút első az én képzeletbeli listámon.

nemecsek ernő áruló 2011.08.05. 07:28:39

Fúúúú, a Nostalgia Critic kiakadása a Bat-CreditCardon valami világi. Ott nekem le kellett állítanom a reviewt, mert percekig röhögtem. :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.05. 09:25:06

fakk, mennyi komment, olyanok is írtak akiket most látok először, mit tesz egy index címlap. :D

algi 2011.08.05. 10:17:49

@BeniMan: Látod, a 3. részt én ki nem állhattam, és most a konkrét példákat abból hozod fel. Szóval ebben teljesen egyetértünk. Ráadásul az milyen ötlet volt, hogy Venom a hangra érzékeny? Az első két részben valami jelentős dolog történt a főgonosz legyőzésekor, Venomnál meg az a nagy csavar, hogy érzékeny a füle? Ráadásul ki se használták azt a párhuzamot, hogy MJ (ex?)pasija űrhajós, miközben Venom az űrből érkezik. Totál nem értettem azt a filmet, hogy mi miért van (Peter miért csalja meg MJ-t Gwen Stacey-vel?). A Homokember féle kísérlet pedig… Az első két részben a film első fele arról szólt, hogy felvezetik azt, hogy a leendő főgonosz hogyan készül a kísérletre, a Homokember viszont egy átlagbűnöző volt, aki véletlenül belepottyan egy random kísérletbe? Nevetséges. Honnan jöttek azok a tudósok? Honnan csöppent oda az a labor? Ennél még a Joker féle totál illúzióromboló Red Hood eredettörténet is izgibb.

@Lovrek Krisztian: X-Men filmek? Megértem, ha valakinek tetszik az X-Men 1-2 (nekem ebből csak az utóbbi tetszett), na de az X-Men 3?! Hogy lehet együtt említeni a Tim Burton féle Batmanekkel? Óriási zagyvaság volt, pedig a 2. rész milyen szépen előkészítette neki a terepet!

Spawn85 2011.08.05. 12:34:23

Nagyon jó kis lista. Amúgy nekem úgy rémlik, hogy '90-es Amerika Kapitány filmet csak TV-ben mutatták be, mozikba nem került. (De aztán lehet, hogy keverem valamivel.)

Amúgy nekem a kedvenc képregényem a Spawn, de tény, hogy a belőle készült film 1997-ben finoman szólva nem lett jó. (Az ugyanabban az évben készült rajzfilmsorozat szerintem sokkal jobban visszaadta a képregény hangulatát. Illetve az legalább visszaadta valamennyire.)
Ennek ellenére újra tudom nézni bármikor. :)

A "Batman és Robin", amikor először láttam 12 éves fejjel még tetszett is, de azóta párszor újranézve...Úristen...

A "Wanted" nekem annak ellenére tetszett, hogy az alapjául szolgáló képregényhez nem sok köze volt, ahogy hallottam.

Viszont a két új "Fantasztikus Négyes" filmben ha nem lett volna Jessica Alba...hát lehet, hogy még ennyire sem tetszettek volna. (Pedig így is azt mondtam, hogy kb. 10 éveseknek való filmek voltak.)

Ami nekem nagyon tetszett az utóbbi időkben, azok a Nolan-féle Batman filmek, a "300", a "Sin City", a "Kick-Ass" illetve a "Watchmen" (annak is főleg az "Ultimate Cut" verziója.)

De ha régebbieket nézek, akkor a Tim Burton-féle Batman filmek is nagyon bejöttek. Illetve a Christopher Reeve-féle Superman filmek közül az első kettő.

bbbarniii 2011.08.05. 12:45:45

@algi: Egyetértek a harmadik Pókember filmről alkotott véleményeddel. Az első rész remekül felvezette a trilógiát, a második szinte tökéletes volt, a harmadik meg egy értelmetlen, ostoba katyvasz. Szerintem az X-Men első része is hellyel-közzel élvezhető darab, de harmadik és a Farkasos spin-off film nagy trágya. (A legújabbról neked mi a véleményed? Nekem bejött.) A Venomos dologról meg csak annyit, hogy sajna a képregényben is a "hang" nyírta ki, Avi Arad meg ugye nem akarta ezt megváltoztatni, Raimi meg hagyta.

A listával egyébként egyetértek, bár én hiányoltam a Szellemlovast. Nem elég, hogy semmi köze a képregényhez, a történet is egy madárköpet. Ráadásul a Szellemlovas animált motorja, meg ruhája eléggé műanyag-beütésű. No meg a Spawn. A képregényt imádtam, a film meg egy kiszámítható, unalmas, rövid, és egyben ronda alkotás.

gyilkos fűegér 2011.08.05. 12:57:50

Csatlakozom az előttem szólókhoz, az új Hulkokat bármennyi tudatmódosítóval is képtelenség elviselni.
Ha a "szuperhőst" kitágítjuk "képregényhősre", akkor viszont megállapíthatjuk, hogy a filmipar senkivel úgy el nem bánt, mint Garfield-al.

algi 2011.08.05. 17:24:21

@gyilkos fűegér: A legfelháborítóbb a Garfield filmben szerintem az volt, hogy az a rohadt csók a végén színpadi volt. Az volt a végső sértése a nézőnek.

@Barnileonidasz: A legújabb X-Ment még nem láttam, az eddigi filmek elbátortalanítottak. (Nekem igazából az első rész sem tetszett, csak a másodikat élveztem meglehetősen alacsony elvárásokkal.) Viszont a Pókemberből épp az a tanulság, hogy bármit lehet jól is, meg rosszul is csinálni. Doc Ocknál se volt egy hűdeérdekes ötlet, hogy tönkrement a chip. A 3. részben is csinálhattak volna valami olyat, hogy Peter Parker az egyetemen hangokkal kísérletezik, vagy mondjuk a félkarú prof jön rá, hogy bizonyos hangfrekvenciák segítik a regenerálást, mások akadályozzák… Amúgy is az első rész óta vártuk a gyíkembert.

Spawnból egyébként volt rajzfilmsorozat, ami szerintem jobb volt a képregénynél. Olyan volt, mintha az ötletszerűen írt képregény sztoriját összefogták volna egy kerek egésszé. Szerintem nagyon ütős.

youtu.be/Xyp4SdVUjuI

bbbarniii 2011.08.05. 17:29:45

@algi: A Spawn rajzfilmsorozatot ismerem, bár csak pár részt láttam belőle. Mindenesetre valóban nagyon ütős. Mintha egy Nolan filmet látnánk megrajzolva.

mates11 2011.08.05. 22:13:48

@Barnileonidasz: Az új X-men film neked tetszett?(táltott száj)

Hát annak annyi köze nem volt az x-menhez,mint a wolverine mozinak. XDXD

bbbarniii 2011.08.06. 08:20:47

@mates11: Egy kissé rosszul fogalmaztam. Jobban TETSZETT, mint a Wolverine mozi (ami egyébként egyenlő egy mázsa kutyagumival).

bbbarniii 2011.08.06. 08:21:51

Amúgy hiányolom a listából még a Wolverine mozit is. Egyáltalán tetszett az valakinek?...

L'Angelus 2011.08.06. 09:15:46

A Batman & Robin utólag paródiának felel meg. 2/10-es értéke van, de valahol még élvezetes is nézni, hogy ennyi baromságot összeraktak bele. Akkor érez dühöt az ember, ha magával Batman történetével azonosítja be, ahogy elvileg a mozikban adták.

De vannak tőle rosszabb képregényfilmek, pl. Macskanő, Tank Lány.

Spawn85 2011.08.06. 12:56:03

@Barnileonidasz: Nekem tetszett a Wolverine mozi.

bbbarniii 2011.08.06. 13:52:50

@algi: Ez lehetett volna az egész harmadik film legjobb jelenete. De persze elvetették...

youtu.be/CyTW4t5C7Lc

Muse · http://muse.blog.hu 2011.08.06. 16:59:46

A Spirit c. filmet emlegette már valaki? Na, én arról nem tudom eldönteni, hogy direkt olyan-e, amilyen, vagy csak simán egy szar Sin City koppintás... Végignézni viszont másodszori nekifutásra se bírtam. :D

BeniMan 2011.08.06. 18:17:53

A végén még összejön a 100 komment. :)

algi 2011.08.06. 19:27:50

Jut eszembe, Az árnyék megvolt? Rég untam filmet annyira. Alec Baldwin szerintem valami orrnagyobbítót kapott a maszkhoz, olyan nevetségesen nézett ki benne. :)

@Barnileonidasz: Én egyébként kiválóan szórakoztam az emós szálon. Számomra a film kiemelkedő része volt. Hasonlóan poén, mint a 2. részben a Raindrops Keep Fallin' on My Head-es rész.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.08.06. 19:36:16

@algi: Nekem speciel tetszett Az Árnyék, tavaly meg is vettem DVD-n, asszem 390 volt:D

algi 2011.08.06. 19:42:01

@koimbra: Igazából lehet, hogy ma már nekem is tetszene, mert a nagy orrán, meg két jeleneten kívül SEMMIRE nem emlékszem belőle.

BeniMan 2011.08.06. 19:49:11

@algi: Na specil Az Árnyék nálam is inkább a jobb filmek között szerepel. @koimbra: Javíts ki ha tévednék de úgy emlékszem Én olvastam tőled egy Árnyék kritikát már. :D
John Lone jó volt rosszfiúként és az egyik kedvenc karakter színészem a méltatlanul alul értékelt Peter Boyle is szerepelt benne.

bbbarniii 2011.08.06. 20:22:14

@algi: Amikor az utcán csettintgeti a szembejövő lányok popsiját, meg amikor riszálja a tökét egy házaspár előtt az még engem is megnevettetett. De amikor Gwennel táncol azért, hogy "felvidítsa" Mary Jane-t, az egyszerűen szánalmas.

Amúgy csak szerintem volt Topher Grace egy rettenetes választás Venom szerepére?

bbbarniii 2011.08.06. 20:25:22

Amúgy az én listám:

10. Transformers trilógia
9. Pókember 3
8. A hihetetlen Hulk
7. X-Men 3
6. X-Men kezdetek: Farkas
5. Spawn
4. A Megtorló: Háborús övezet
3. Macskanő
2. Az "új" F4 filmek (F4, F4 és az Ezüst utazó)
1. Batman és Robin
1.

Cucuminator 2011.08.06. 21:49:56

@Barnileonidasz: X-men 3-al és a Megtorlóval mi a bajod?

bbbarniii 2011.08.06. 22:18:16

@Cucuminator: Az X-Men 3-al az a bajom, hogy egy értelmetlen katyvasz,

a Megtorlóval meg az a bajom, hogy egy értelmetlen öldöklés. (Az előző filmben voltak drámai elemek, amik remekül szuperáltak, ebben meg öldöklés, öldöklés, öldöklés. Pedig olyan szépen fel volt építve a franchise, de...)

Cucuminator 2011.08.06. 22:33:07

@Barnileonidasz: A Megtorló franchise mikor volt szépen felépítve? :O Megtorló lényege az öldöklés :D Nem veszed kicsit túl komolyan a filmeket?

Spawn85 2011.08.06. 23:47:11

@Barnileonidasz: Amennyire én tudom, a Megtorló képregény is nagyrészt az öldöklésről szólt.
Nekem pont a túl sok drámázás nem tetszett pl. a 2004-es Megtorló filmben.
A "War Zone" nekem sokkal jobban bejött emiatt. De még a '89-es Dolph Lundgren féle verzió is jobban tetszett, mint a 2004-es.

@algi: Az Árnyék nekem például kifejezetten tetszett. Szerintem Alec Baldwin egyik legjobb filmje. Akárhányszor adja a TV, mindig újranézem. (Sőt, DVD-n is megvettem. :) )

Spawn85 2011.08.06. 23:50:47

@koimbra: "Nekem speciel tetszett Az Árnyék, tavaly meg is vettem DVD-n, asszem 390 volt:D"

Én még 990-ért vettem meg anno. :)

Cucuminator 2011.08.07. 00:04:32

@Spawn85: Pont ebben a pillanatban nézem a Lundgrenes verziót :D

bbbarniii 2011.08.07. 07:51:06

@Cucuminator: Lehet, hogy kissé komolyan veszem a filmeket, de hát egy hardcore képregényfan azért csak elvárja, hogy minőségi mozgókép készüljön a kedvenc hőséből. :-)

@Spawn85: Mindenki azt hiszi, hogy az eredeti képregény egy agyatlan öldöklés? Szó sincs ilyesmiről, a 2004-es Marvel Knights: Punisher a filmhez hasonlóan tartalmazott drámaibb elemeket, mégis megmaradt az aprítás. A Megtorló képregényben nagyrészt a War Zone (minő meglepő, az alapján készült a film) volt egy eszeveszett öldöklés, az eredeti meg a kisebb mini-sztorik egyáltalán nem.

Megtorló képregény még vicces is volt egy ideid, lásd a magyarul is megjelent "Megtorló: Balfékek szövetsége" című sztorit.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.07. 10:02:37

A háborús övezet szerintem az egyik legjobban sikerült képregényfilm.
Pont visszaadja azt amit kell, és minden működik vásznon is.

L'Angelus 2011.08.07. 10:43:16

MINDEN IDŐK LEGROSSZABB SZUPERHŐSFILMJE NÁLAM EZ:

Turbo - Egy Power Rangers Movie

0/10

Összehasonlításképp: a Batman és Robinra 2/10-et adtam.

Spawn85 2011.08.07. 13:17:43

@Barnileonidasz: Az nem baj, ha egy film tartalmaz drámai elemeket is, viszont én úgy éreztem, hogy a 2004-es Megtorló filmben ezt kissé túlzásba vitték. Én egy "Megtorló"-tól akciófilmet vártam, a 2004-es meg inkább olyan volt, mint egy filmdráma néhány akciójelenettel. Ezzel együtt persze az is igaz, hogy mindezek ellenére nem tartom egy kifejezetten rossz filmnek,de a másik két Megtorló feldolgozás jobban tetszik.

@L'Angelus: Azt én is láttam, de én a "Power Rangers"-t nem sorolom a szuperhősös filmek közé, ezért nem említettem. :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.08.07. 13:22:15

@Barnileonidasz: A Thomas Jane-es megtorló egy nagy nulla volt. Attól még nem lesz Megtorló, hogy felveszi a halálfejes polót. Ray Stevenson viszont hozta, amit kellett, pont ugyanezt szerettem volna látni. Oké, kissé túl erőszakos volt, de az előző film után mindenképpen örömteli volt. Ráadásul nő rendezte.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.08. 12:20:52

@koimbra: nem volt az túl erőszakos. ;)
pont jó volt.

bad00 2011.08.08. 18:36:48

Hát lehet csak nekem van ilyen furcsa izlésem, de szerintem a pókember első 2 része nagyon jó volt. Főszereplő, ellenség, sztori, minden a helyén volt. A 3. rész közepéből pedig ki kell vágni egy fél órát és az is nézhető.

oOMoHiOo (törölt) 2011.08.09. 14:24:23

@algi: az első Pókember nézhető volt. A másodiknál kb. 15-20 perc múlva már kínosan feszengve ültünk a helyünkön, a felénél már nem tudtunk kussolni és végigkommentáltuk az egészet. Egyszerűen sz@r volt látni a műnyavalygást amit Peter Parker utánzata lerendezett. A harmadikat már meg sem néztem, de a hallottak alapján jól is tettem.

oOMoHiOo (törölt) 2011.08.09. 14:28:12

@marcelllus: pl. Hellboy (főleg az első), Sin City mondjuk kötelező képregény-adaptáció :)
Szerintem a Daredevil sem lett rossz. Én a Batman filmeket is szerettem (igen, mindegyiket, bár a Batman & Robint nem annyira...).

algi 2011.08.09. 16:25:46

@oOMoHiOo: Tehát az volt a gond, hogy nem volt elég realisztikus Peter Parker lelkivilágának ábrázolása? Én sose vártam egy Pókember c. filmtől a belső konfliktusok részletes kibontását. Egy szimpla dilemma bőven elég, csak keretezzék szépen.

algi 2011.08.09. 16:33:45

@oOMoHiOo: Hát, a Sin City mondjuk addig kötelező, amíg nem olvastad a képrgényt. Ha már olvastad, akkor legfeljebb kuriózum, mert semmi új nincs benne.

@bad00: Hát, ez már csak ilyen, el kell fogadnod, hogy a különböző emberek különböző filmeket szeretnek. :)

oOMoHiOo (törölt) 2011.08.09. 18:27:23

@algi: dehogy is az volt a gond. Az volt a gond, hogy egy picsogó, nyámnyila alakot faragtak az egyébként jó humorral megáldott, Pókember és Peter Parker világa között őrlődő karakterből. Azt én sem vártam, hogy mondjuk hasonlóan tálalják, mint teszem azt képregényben a Kraven utolsó változata c. minisorozatában, de azért ennyire ledegradálni és egy romantikus akciófilmé változtatni a Pókembert... ráadásul a romantikát is sikerült a nyálas-szenvelgős oldaláról megközelíteni.

Sin City: én egy képregény-adaptációtól nem is várok többet, mint azt, hogy hozza a képregény hangulatát :)

algi 2011.08.09. 19:32:39

@oOMoHiOo: Ez most komoly, hogy neked nem jött le a Pókember humora? Én végigröhögtem a filmet. (Miközben mindenki más tiszteletteljes csendben nézte.)

A Sin City nem a képregény hangulatát hozza, hanem egy az egyben kopizza minden egyes képkockáját. A kis kreativitás, ami a filmben volt, az annyiban merült ki, hogy még néhány dolgot beszíneztek, meg hogy a hangot hogyan oldják meg (pl. a Jackie Boy-os részben). Szóval gyakorlatilag a produkciós szakik lehettek csak kreatívak, de mint film 0 újdonságot nyújtott számomra. Mondjuk az igaz, hogy kényelmesebb hátradőlve várni, hogy peregjen a film, mint végigböngészni a képregényoldalakat, és ez valószínűleg sok nézőnél szempont.

oOMoHiOo (törölt) 2011.08.09. 19:59:49

@algi: úgy érzem, nagyon elbeszélünk egymás mellett.
Az első részben még felfedezhető voltak a képregényekből ismert Peter Parker. A második rész viszont - ismétlem magamat - merő nyafogás és nyál volt. Röhögtünk mi is persze, mert kb. negyed óra után kénytelenek voltunk a beszólásainkkal szórakoztatni magunkat (szerencsére a környezetünk is vette a poénokat). Na, azok humorosak voltak :)

Miért gond az, hogy "lemásolta" a film a képregényt? Nekem mindkettő tetszett, a filmtől pontosan azt kaptam, amit vártam. Nem hiszem, hogy többnek akart látszani, mint ami és ezt el is érte.

A Sin City képregényt imho gyorsabban végigpörgetem, mint amilyen hosszú a film, de lehet én olvasok extrém gyorsan:)

algi 2011.08.09. 20:40:19

@oOMoHiOo: Jó, hát, én a Pókember 2-t láttam előbb, és az 1. rész kicsit csalódás volt hozzá képest, mert azon nem lehetett annyit röhögni. (Ez a sok komment a filmekről egyre nagyobb kedvet csinált, hogy megint elővegyem a filmeket.)

Nem mondom, hogy baj, ha a Sin City egy az egyben másolja a képregényt, de nem éri meg megnézni, mert már láttam. Ha a filmet láttam előbb, akkor a képregényt nem éri meg elolvasni, ha a képregényt láttam, a filmet nem éri meg megnézni. Gyakorlatilag ész nélkül dolgozták fel, nem nyújt semmit, max. kuriózumként látni, hogy egy robot hogyan készítene filmet. Tehát nincs bajom a film minőségével, igényességével, a beállításokkal stb., mert pontosan olyan jó, mint a képregény, csak azt nem értem, hogy mi értelme. Ez olyan, mintha egy zenés albumot kiadnának asztali CD-lejátszók és PC-be épített CD-lejátszók számára is, de mindkét dobozban ugyanaz az audio CD lenne. Ott volt pl. a Watchmen, ami képi világában tökéletesen hozta a képregényt, és igaz, hogy nekem az a filmes értelmezés nem tetszett, de legalább volt valamiféle értelmezés, ami bizonyos szempontból jót is tett az alapanyagnak (más szempontból meg nem).

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.09. 21:23:15

@algi: a watchmen pont nem jó példa arra amit szeretnél, mert az is pont szolgaian másol.
Semmit, azaz semmit nem tesz hozzá.
A TDK jobb példa. ;)

algi 2011.08.09. 22:08:15

@doggfather: Hát, ha a Watchmen szolgaian van feldolgozva, akkor a film készítője nem olvasta elég alaposan a képregényt. Épp az a poén a Watchmenben, hogy miközben remekül visszaadta a képi világot, a beállítások, a sztori, a hangulat, a sztori üteme egészen más, mint a képregényben. Bár kifejezetten megtartották a '80-as években a történetet, valójában a mai közönségre lett adaptálva a film.

algi 2011.08.09. 22:12:30

@doggfather: Vagy most jut eszembe, hogy ott van a Fantasztikus Négyes. Ott pl. több helyen felidézte a képregényt (szolgaian másolt egyes beállításokat), mégis 0 képregényes hangulata volt az egész filmnek (kb. mintha a Melrose Place-t néztem volna).

BeniMan 2011.08.09. 22:20:29

@algi: Hát azért a Sin City védelmébe annyit hogy Frank Miller szerint is az egyik legjobb képregény adaptáció. Sokat olvasok filmes listákat épp az ilyen cikkek miatt és nem nagyon találkoztam olyan képregény filmes listával ahol ne lenne a legjobb 5-ben a Sin City (Entertainment Weekly, Premiere, Rottentomatoes, Empire Magazine...) A Watchment én is kedvelem de megjegyzem a film előtt én még csak nem is hallottam róla.

algi 2011.08.09. 23:09:26

@BeniMan: Nem azt mondtam, hogy a Sin City rossz film. A Sin City igényes, színvonalas film kiváló forgatókönyvvel. Nem egyszerűen szórakoztató, hanem teljesen tudatában van annak, hogy milyen zsánert parodizál, miközben komoly képet vágnak hozzá a színészek (kivéve a Rodriguez által rendezett Jackie Boy-os részt, azt sajnos tök úgy rendezték, mint egy paródiát). Csak azt mondom, hogy a film semmit nem (pontosabban szólva: alig) adott hozzá a képregényhez. A film is nagyon jó, meg a képregény is, de a film nem egy önálló alkotás. Nem adaptáció. A képregényt használták sztoribordnak, szóval úgy is mondhatjuk, hogy a képregény filmes megnyilvánulása. Ez persze sokak számára előny, mert rengeteg képregényadaptációval az volt a gond, hogy semmi köze nem volt az eredetihez, legalábbis erre fogták azt, hogy igénytelenek lettek. Pedig a Tim Burton féle Batman filmek is sokban eltértek a képregénytől, mégis nagyon igényes filmek, szóval az, hogy a szolgai hűségen múlna a film minősége, természetesen sületlenség. (Érdekes lenne olyan filmeket keresni, amik egy szar képregényből készültek, de jó lett a végeredmény.)

Az, hogy a Watchment nem ismerted, az annak köszönhető, hogy nem USA-ban szocializálódtál a képregényolvasók táborában a nyolcvanas években, mert a képregényes toplistákban ott van az első kevésben a Sin City-vel, a Dark Knight Returnsszel, meg a Mausszal együtt (már azelőtt ott volt, hogy egyáltalán felmerült a megfilmesítés gondolata).

Spawn85 2011.08.10. 00:45:12

@algi: "Hát, a Sin City mondjuk addig kötelező, amíg nem olvastad a képrgényt."

Én nem olvastam, majd lehet, hogy el fogom. Bárhogy is lesz, a filmet Jessica Alba miatt akármikor újra tudom nézni. És ez nem fog változni. :)

algi 2011.08.10. 01:29:01

@Spawn85: A képregényben csupaszon táncol a karaktere. :P

Spawn85 2011.08.10. 01:53:40

@algi: Az lehet, viszont Jess sosem fog totál pucér jelenetet csinálni filmen. (Legalábbis pár hete ezt mondta.)

algi 2011.08.10. 03:12:22

@Spawn85: Ő elég szexi tud anélkül is lenni. Már így is elég sok tinit megrontott, akit a gyanútlan szülők ültettek a Hetedik mennyország elé, hátha keresztény értékek ragadnak rájuk.

algi 2011.08.10. 03:13:27

@Spawn85: Jó, ezt benéztem, nem tudom, miért keverem Bilet meg Albát.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.08.10. 08:32:13

@algi: Akkor íme miért írom, hogy a watchmen szolgai.

Önkényes, de nálam 3 fajta képregényfilm van.

1. wikipédia alapú általában a képregényfilmek ide tartoznak. Ezekben a szerzők elolvasták a hős wiki adatlapját és kábé azt próbálják filmre vinni.
Ezekből is van:

a) izzadgságszagú: Pókemberek, F4, elektra, batman és robin, mindörökké batman
b) korrekt: Fenegyerek, x-men, Rozsi, Thor, Amerika Kapitány
c) zseniális: Penge, Vasember

2. Amikor egy képregény, vagy max kettő a konkrét alapja, általában ezek szoktak jobban sikerülni nagyobb százalékban (TDK-long halloween, Begins-first year, X2-God Loves, Man Kills, Megtorló háborús övezet). Ezekben a szerzők alapul veszik a képregényt és abból alkotnak valamit.
A képregényrajongók meg mutogatnak, hogy figyi innen vagy onnan van, és vagy jól, vagy rosszul sikerült adaptálni egy egy részletet, sztorit.

3. szolgai másolás, melyeknél, ahogy te is írtad a sztoribord egy konkrét képregény, ha nem vagy rajongó, de fogod a képregényt a kezedben akkor is simán felismered, hogy a jelenetek hogyan követik egymást, mit hol találsz meg a lapokon. Ilyen a sin city, 300 és a watchmen is.
Ezektől senki nem várja, hogy megfejtsen, általában nem is lehet máshogy csak így vászonra vinni, illetve, mint a watchmen példája mutatja így sem lehet tökéletesen.

Szerintem, nem győzöm hangsúlyozni ezek vannak, és ezen "kritériumok" alapján a watchmen a 3as kategória. ;)

Vannak olyanok is, amiket nem lehet besorolni, mint tim burton batman-e ami nem is képregényfilm, ahol batman csak egy indok burton-nek, hogy a saját zseniális világát filmre vihesse, de nála minden filmnek ez a lényege, nem a történet, vagy karakterek.

És most lehet szétcincálni. :D:D

Spawn85 2011.08.11. 00:02:49

@dzsoni szánsájn: Na jó, de gyakorlatilag semmit nem mutattak belőle. (mondjuk vicces is lett volna egy PG-13-as filmben :)) Szóval Jess is szerintem arra gondolt, hogy olyan meztelen jelenetet nem vállal, ahol mindent mutatnak is.

@algi Ha Jessica Alba lett volna a Hetedik Mennyországban már itt lenne DVD-n a polcomon mind a 11 Évad. :)

Amúgy az biztos, hogy nagyon szexi csaj. Amikor először láttam egy "Dark Angel"-ben, szabályosan beleszerettem. :) Aztán megnéztem minden filmet meg sorozatot, amiben feltűnt.
(Nem is hittem volna, hogy fogok még színésznőért ennyire rajongani, aztán jött a Bionic Woman meg Michelle Ryan, de ez már ide OFF. :) )

bbbarniii 2011.08.20. 11:03:03

@doggfather: A Rozsomákos spin-off egy szar, minden tekintetben.

Alig van köze a képregényhez, nulla színészi játék, ocsmány látvány, folyton ismétlődő, agyrohasztó zene.

Az első két X-Men film ellenben zseniális. (A harmadik egy katyvasz, az Elsők meg egyszerűen csak csalódás.)

bbbarniii 2011.08.20. 11:06:29

Amúgy tudtátok, hogy a 94-es F4 filmben a Lény szerkóját a Muppet Show készítői eszkábálták össze 300$ pénzből? Én csak pár napja tudtam meg.

BeniMan 2011.08.20. 12:22:44

@Barnileonidasz: hatalmas film. én sírva röhögtem végig. télleg a legrosszabbak egyike. de ezt nem tudtam.

bbbarniii 2011.08.20. 16:09:57

Érdekességek a 94-es F4 filmmeel kapcsolatban:

- Lény szerkóját a Muppet Show készítői eszkábálták össze 300$-ból. (Kb. 67,000 forint.)

- A "zseniális" végső harcjelenetet Berlinben forgatták le, viszont a film végét már az USA-ban.

- Mrs. Richards (Láthatatlan nő) szerepét eredetileg Carry Fisher kapta volna meg, de ő inkább átpasszolta. (Helyes, helyes!

- Michael Keaton minden idők legrosszabb filmjének tartotta az F4-et.

- Az Empire magazin minden idők legrosszabb képregényfilmjének tartotta az F4-et.

- Az USA-n kívül egy ország sem tudott a film létezéséről 2005-ig.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.09.03. 15:46:21

Megnéztem a Nick Furyt, eddig nem láttam.

Nem olyan rossz szerintem, sőt az Elektránál a Batman és Robinnál, a Macskanőnél ezerszer jobb. Meg még nem egy mai szuperhősfilmnél is korrektebb.

tv film az látszik, de annyira nem rossz.

(mondjuk hozzá kell tegyem, hogy Nick benne van a top 3 képregénykarakteremben, lehet kicsit befolyásolt a részrehajlásom.)

L'Angelus 2011.09.04. 09:54:57

A Batman és Robin nálam az óceán feneke.
Ami szuperhősfilm attól is lejjebb van, az már óceáni hasadék (pl. Catwoman, a két Power Rangers film, Superman 4. vagy a 66-os "R"atman.)

A nép fia 2011.09.04. 10:48:34

@L'Angelus: A Power Rangerst méltatlanul elfeledjük, szinte soha nincs megemlítve. Az első rész még elmegy szódával (pláne, hogy gyerekként az ÖSSZES részt láttam a német RTL-en!), de a PR: Turbo megbocsáthatatlan....

Mese92 2012.01.04. 15:32:09

Elképesztően jópofa ez a cikk :D mindegyikkel egyetértek (saját perverzióm, hogy imádom a Batman és Robint, mindig megnézem, ha leadják, de attól még elismerem, hogy katasztrófa volt :D)
süti beállítások módosítása