Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Ellison sci-fi író pereli a Lopott idő készítóit

2011.09.17. 14:00 koimbra 12 komment

Harlan Ellison sci-fi író beperelte a Lopott idő (In Time) rendezőjét, Andrew Niccolt és a New Regency stúdió producereit, mondván, hogy a film a saját 1965-ben megjelent Tiktak-ember ("Repent, Harlequin!" Said the Ticktockman) című novellájának a másolata. A szerző nem először fárad a bíróságra, korábban a Terminátor kapcsán állította azt, hogy tőle lopták az ötletet. 

A Hugo-díjas író többször is visszautasította, hogy novellája alapján film készüljön, majd 2010-ben megállapodást kötött egy másik féllel, ami szerint forgatókönyv készülhet a történet alapján, majd azzal bekopogtatnak egy hollywoodi stúdió ajtaján. Ellison szerint világosan kitűnnek a hasonlóságok a Tiktak-ember és a Lopott idő között, megjegyezte, hogy Richard Roeper kritikus már látta a produkciót és ő is úgy véli, hogy eléggé a szerző írása nyomán születhetett a produkció. Az író azt követeli, hogy a bíróság akadályozza meg a film bemutatását és rendelje el a kópiák megsemmisítését.

A Lopott idő a jövőben játszódik, ahol 25 éves korig mindenki normálisan öregszik, innentől kezdve az idő fizetőeszközzé válik. Minél több van belőle annál tovább élhetnek és költekezhetnek. A gazdagok így akár örökké is élhetnek. Justin Timberlake hirtelen rengeteg időhöz jut, majd futni kényszerül, mivel gyilkossággal gyanúsítják (előzetes). A Tiktak ember történései szintén a jövőben zajlanak és az idő itt is fizetőeszköz.

Címkék: per miújság in time

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr233234019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Quixote de la Ferko 2011.09.17. 21:10:59

Nem ez lenne az első csórelás a filmvilágban. A Pusztitó-t is Nemere könyvéből lopták.

JohnHenry 2011.09.17. 22:31:57

@luciferko: legalábbis nemere szerint. én is megettem, míg nem láttam woody allen sleeper-jét, a pusztító alapötlete inkább onnan van.

Don Quixote de la Ferko 2011.09.18. 00:48:55

@JohnHenry:

Ez nekem új. A Nemere könyv 100 %, hogy évekkel korábban íródott, megnéztem a kiadás időpontját.
Ez a Sleeper korábbi. Megnézem, dunsztom nincs, miről szól.

csillámpóni 2011.09.18. 01:29:42

Nem, egyébként én mondtam a Zsidó Producernek, hogy kéne végre egy film, amiben ott van Justin Timberlake, és... tadá! idén ott van MINDEGYIKBEN.

De nem tudok rá (már a Zsidó Producerrre) haragudni, mert Timberlake olyan egy kis... szexi dög.

csillámpóni 2011.09.18. 01:31:42

Egyébként ez az Ellison rokona Bret Easton Ellisonnak?

Alex Mahone 2011.09.18. 01:54:04

Nem hiszem, hogy Niccol csak úgy amolyan hálivúdiasan se szó se beszéd lopna egy viszonylag ismert írótól. Jobb ő annál.

ghalleck 2011.09.18. 04:45:57

Csillámpóni! Az Bret Easton ELLIS! Guglizzál!

Donor 2011.09.18. 09:00:34

Szerintem már mindent megírtak oda vissza, szóval ennyi erővel mindenki csak plagizál....én is mert ezt már előttem is leírták páran :)))

Irodalom dolgozatomra egyszer ezért kaptam egyest. Rohadt jó kis útleírást adtam be, erre kiderült, hogy valami nagy íróról másoltam részletekbe menően a történetet, úgy hogy nem is olvastam tőle semmit. (jóval a PC megjelenése előtt, tehát nem copy paste volt) Nem igazán értettem a dolgot, de rájöttem a megoldásra.
Szeretem a dokumentum filmeket. Láttam egy olyat amiben helikopterrel mennek valami olajmezőre és bemutatják a táj változását, valószínűleg az a dokumentum filmes olvasta az író művét és felhasználta a költői képeket.

powerage 2011.09.18. 09:01:22

Ha valakinek alapozás kell a "Harlan Ellison egy pöcs" témában, érdemes itt elindulnia: www.penny-arcade.com/2005/09/26/

Ami meg a Nemere-Pusztító kapcsolatot illeti, az inkább csak egy kegyes önhazugság, amivel a nulla alá süllyedt szerző nyugtatgatja magát...

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.18. 15:25:01

Azt nem tudom, hogy a Holtak harca mennyire lopás, de az tény, hogy 86-ban jelent meg és a Pusztító 93-as film és a sztorija kb egy az egybe megegyezik.

vrango 2011.09.19. 07:53:33

Az "ötletlopás" témáját most mellőzve inkább azt tanácsolnám Harlan Ellison bácsinak, hogy ne nyavajogjon, annyira tán csak nem kell neki a pénz, hogy ilyen kicsinyeskedéssel lejárassa magát - ez a film megbukik magától is...

Bár, ahogy a kommenteket elnézem, H.E. valahogy nem került át a mai sci-fi rajongók köztudatába... Ez viszont kár:(
süti beállítások módosítása