Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Prometheus viral + egy-két érdekesség

2012.05.16. 17:25 koimbra 12 komment

Dr. Elizabeth Shaw (Noomi Rapace) videóüzenetet küld Peter Weylandnak.

 

Először Jon Spaihts dolgozott a Prometheus forgatókönyvén, csak később jött képbe Damon Lindelof. Az író az EW-nek mesélt arról, hogy miképp kérték fel a munkára. "Éppen a völgybéli Ventura Boulevardon kocsikáztam, amikor felhívott az ügynököm és megkérdezte, hogy öt perc múlva esetleg tudom-e fogadni Ridley Scott hívását. Valami megmagyarázhatatlan oknál fogva azonnal beletapostam a fékbe és félrehúzódtam. El akartam kerülni, hogy véletlenül akadozni kezdjen a térerőm, miközben magával Ridley Scott-tal beszélek. Szóval csak ültem ott és felkészültem arra, hogy két órát így fogok tölteni, mivel a "Ráérsz-e öt perc múlva?” kérdés egy Scotthoz hasonló filmes esetében azt jelenti, hogy jó ideig várakozni kell. Magamban rimánkodtam, hogy az Alien előzményéről legyen szó, ugyanis erről már hallottam korábban. A franchise rajongójaként tudtam, hogy meg akarják csinálni. Mondtam is magamban, hogy bár erről lenne szó. 5 perccel később a telefonom megcsörrent és a vonal végén ott volt Ridley. Nem holmi asszisztens, aki arra kért, hogy tartsam, hanem maga a rendező. Nem húzta az időt, egyszerűen belecsapott a középbe. Konkrétan a következőket mondta: "Hali, el fogok neked küldeni egy forgatókönyvet, majd mond el, hogy mit gondolsz róla". Nem kérdeztem, hogy milyen filmről lenne szó, csak annyit nyögtem ki, hogy "Igen, uram, várom." Ennyi volt az egész beszélgetés. Úgy egy órával később egy fickó felbukkant a házamnál a szkripttel, megmondta, hogy ő ott fog várakozni a kocsijában és ha végeztem az olvasással akkor vissza kell adnom neki. Ez volt az a pont, ahol rádöbbentem, hogy az Alien előzményről van szó, mivel ilyen biztosítás mellett mi másról lehetne szó?

Charlize Theron lehetett volna a főszereplő Noomi Rapace helyett. Ám amikor az ajánlat befutott még úgy volt, hogy hamarosan kezdetét veszi a Mad Max folytatása, ezért nemet mondott. De miután kiderült, hogy a munkálatok csak később indulnak be visszatért a Prometheus fedélzetére, de ekkor Rapace már megkapta Dr. Elizabeth Shaw szerepét. Ennek ellenére egyáltalán nem bánta, hogy csak egy mellékkaraktert kell megformálnia.

Sokáig pletykáltak róla, hogy Scott vissza szeretne térni a franchise-hoz, de az évek során senkinek meg sem fordult a fejében, hogy megkérdezze: „Szeretnéd megrendezni a következő részt?” Állítása szerint ezért meg is sértődött. Ám az Entertainment Weekly-nek elárulta, hogy a projekt annyi változáson ment keresztül, hogy már csak nehezen ráfogni, hogy valóban előzményről lenne szó. „A Prometheus ötlete egy egyszerű kérdésből ered, ami gyakorlatilag az első Alien film óta foglalkoztat és egyetlen további folytatásban sem válaszolt rá senki: Ki volt az a alak a székben, ki is ez a Space Jockey?” Még magunk se tudtuk, hogy ebből folytatás vagy előzmény lesz-e.”

Michael Fassbender három filmmel „edzett” a Prometheusra. A Földre pottyant férfiit, A szolgát és az Arábiai Lawrence-t nézte felkészülés gyanánt. „Lawrence is egy kívülálló, a végén már se nem angol, se nem arab. Szerintem az általam játszott Daviddel kapcsolatban is erről van szó.” Míg a többiek hibernálva töltik az út nagy részét addig David felügyel a hajóra és újra és újra előveszi David Lean klasszikusát. Fassbender meg is jegyezte, hogy a forgatás alatt folyamatosan ez a film ment. Ugyanakkor nem nézte meg a korábbi Alien filmeket, így azt sem tudja, hogy Ian Holm vagy éppen Lance Henriksen miképp játszottak. E helyett a Szárnyas fejvadászt tekintette meg.


 

Címkék: viral alien prequel prometheus

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr544520556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gandalf Garaboncias 2012.05.16. 19:56:09

Csak azért csodálkozom, mert eddig, ugye, azt hangsúlyozták, hogy a Weyland és a Yutani a Prometheus idején két különböző cég, és még nem olvadtak össze. :0)
Ez volt szerintem az első nyoma annak, hogy a Yutani is szerepet kap a filmben.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2012.05.16. 19:59:47

Fassbender egy picit túlspilázza ezt a színészi rákészülést...:))) Nem hiszem, hogy itt bárki bárhol, bármilyen színészi díjat fog kapni XD (viszont ha igen, akkor nem érdekel a film...)

Gandalf Garaboncias 2012.05.16. 20:05:16

@Pisti, az aragorn:

Mégsem ez volt az első Yutani-felbukkanás, márciusban volt egy ilyen hír is, csak lemaradtam róla:
www.prometheus-movie.com/news/133

És van Twitter-csatornájuk nekik is:
https://twitter.com/#!/YutaniCorp

vrango 2012.05.16. 23:41:20

Király!
Jók ezek a plusz infók is - elképzeltem, ahogy a forgatókönyvíró kéglije előtt dekkol egy fekete limó, abban pedig egy fekete öltönyös, napszemüveges "Smith ügynök" várja vissza az anyagot :D
Mondjuk, eszembe jutott egy olyan verzió is, hogy közben a hátsó ablakon az író kihajítja a scriptet egy szomszéd srácnak, hogy fusson el vele a Copy generalba:)

bucbuc 2012.05.17. 01:23:13

"Ugyanakkor nem nézte meg a korábbi Alien filmeket, így azt sem tudja, hogy Ian Holm vagy éppen Lance Henriksen miképp játszottak. E helyett a Szárnyas fejvadászt tekintette meg."

??? Idiótája.

kerdezo83 2012.05.17. 12:17:22

Nem tudom...
Csak szerintem idegesítő és rusnya Noomi Rapace? Rendesen a hideg ráz tőle... Már a Sherlock Holmes második részében is idegsített.
Plusz hogy ő lesz a főszereplő... kicsit az az érzésem van mintha Scott papa lemásolná az eredeti részeket. (Ugye ott Ripley volt a főszereplő.) Ott is a főszereplő nőből lett egy "harcos" nő. Most is ugyanazt érzem...
Itt jelezném, hogy az Alien és folytatásai szerintem mind szuper filmek. (Oké, az utolsó már nem volt annyira jó!!!) Csak ez a "nő megküzd az idegenekkel" már lerágott csont. Miért nem David (Michael Fassbender) lesz a főkarakter. (Vagy akár lehetne egy női robot is... nekem mindegy. Csak legyen valami újdonság...) Ettől függetlenül ott leszek a premieren, csak kicsit olyan mintha nem lenne "új ötlet". Attól meg hogy minden CGI és high-tech kép lesz, nem lesz egy film jó is.

kerdezo83 2012.05.17. 12:20:24

Ja még annyi... nincs más cég a jövőben? Megint a Weyland és a Yutani. Találjunk már ki valami másik céget is... bővítsük az Alien univerzumot...

zvladij 2012.05.17. 13:44:30

Rapace egy tünemény! :)

Shyllard 2012.05.17. 14:56:56

Ezeket a plusz infókat én is szeretem a filmmel kapcsolatban, sokkal jobbak mint a képáradatok és a trailerek. Rapace sztem jó választás, szép nő, érdekes arcszerkezete van, ezért is lehet sokaknak vele baja. Fassbender vírusvideója meg mindent vitt, iszonyat jól eljátszotta Davidet már abban a pár percben is :D

vrango 2012.05.17. 22:52:26

@kerdezo83: Szerintem meg kicsit korán kezdesz fanyalogni - olyannyira titkolódznak Scotték, hogy még bármilyen meglepetés előjöhet júniusban:)
süti beállítások módosítása