Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Lost-ból Thor-ba

2012.08.23. 13:30 doggfather 35 komment

Adewale Akinnuoye-Agbaje (Lost) csatlakozott a Thor második részének stábjához. Az elképzelések szerint Thor egyik ellenfelét játssza. Úgy látszik a készítőket továbbra sem zavarja, hogy a Skandináv mondakörben meglehetősen kevés afro-amerikai van...

MV5BMTY4NjMwMzc3MF5BMl5BanBnXkFtZTcwNTAyMTQ4Nw@@._V1._SY314_CR25,0,214,314_.jpg

Címkék: akció képben miújság néznivaló sequel képregényből film

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr224727718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buchek8 2012.08.23. 15:36:53

Mr. Eko :D Egyik nagy kedvenc a Lostból :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2012.08.23. 17:09:03

Ejnye de csúnya rasszista posztok születnek ezen a blogon. Most rekesszenek ki valakit egy filmből a bőrszíne miatt???

Komolyra fordítva a szót, nagyjából a 1991-es Robin Hood adta meg az alaphangot ehhez az "erőltessünk bele feketéket a történelmi (ihletésű) filmekbe" vonulathoz. Ugyanakkor itt emelném ki, hogy a Thornak (mint Marvel-film) kb. annyi köze van a skandináv mondavilághoz, mint Tvájlájtnak az Oscar-díjhoz, és ebből kifolyólag azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy Thor ellenfele esetleg nem is ebből a mondakörből lesz.
Egyébként csatlakozom az előttem szólóhoz, Mr. Eko-t jó lesz viszontlátni

FayeFaye 2012.08.23. 17:19:18

A Skadináv mondakörben elég kevés angol is szerepel, mint pl. Hopkins vagy Hiddleston, Hemsworth pedig ausztrál, szóval csak az zavar téged, hogy fekete. Mellesleg nem is afro-AMERIKAI, mert Londonban született, ha meghallgatod egy interjúját echte londoni akcentussal beszél, a Lostban a vastag afrikai akcentus volt a kitaláció.:) De mondok jobbat: Londonban a Nemzeti színházban a Danny Boyle rendezte Frankensteinben a színészek fele fekete volt (blind casting), pedig nem modernizálták a darabot. Frankenstein apja nagyon széles West Indies akcentussal nyomta, ami elég vicces volt. Mellesleg ha ellenfelet játszik akkor biztos ő is valamilyen démon/istenség lesz, ők pedig nézhetnek ki akárhogy, a Frost Giantek sem voltak fehér emberek, még emberek se.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.23. 17:55:35

@FayeFaye: @danialves: igazatok van, félreérthető voltam, akkor ne a skandináv mondakörrel jöjjünk, hanem a Thor képregénnyel, ott se nagyon vannak feketék...

és nem az a rasszizmus, hogy kimondom, hogy nem kéne bele, hanem, hogy beletesznek 1 feketét, hogy elmondhassák, hogy nini ott van, ők aztán marhára liberálisok...

FayeFaye 2012.08.23. 18:24:45

@doggfather: nem mondtam, hogy ez egy rasszista hozzáállás, megértem az álláspontodat. Nem ismerem a képregényeket, de van rá precedens - Kenneth Branagh Sok Hűhó Semmiértben Denzel Washington pl. - és az előző Thor-ban is egy fekete színész volt a szivárvány híd örzője. Én nem vagyok nagyon híve hogy a szöveg minden betűjét kövessék - ezért adaptáció, nem illusztráció - és szerintem hülyeség olyan dolgokon kiakadni, hogy Daniel Craig az első szőke Bond, vagy hogy Katniss-nek barnabőrűnek kellett volna lennie a könyv szerint az Éhezők viadalában. Ezt nagyon túlzásba lehet vinni, pl. Robert Downey Jr-nak sem lett volna Sherlockot játszania, borzalmas a kiejtése. Szerintem manapság a kiejtés sokkal fontosabb, mert mindenhol élnek mindenféle színű emberek, de az akcentusod még mindig elárulja, honnan jöttél. Ha a bőrszíne zavar, mert nem tűnik svédnek, akkor az is zavaró kellene legyen, hogy senki nem HANGZIK svédnek. A How to train your dragonben mennyire hülye volt már - és én szeretem azt a filmet - hogy minden felnőtt skót volt, de minden gyerek amerikai? Bocs, ez egy kicist hosszú lett, de sokat szoktunk erről beszélni és elég sok érvem van készenlétben.:D

FayeFaye 2012.08.23. 18:34:52

@doggfather: Akinnuoye-Agbaje will actually play the dual role of Algrim the Strong and Kurse, as the Variety report explains:

In the comicbooks, Algrim the Strong was the most powerful of a race of Dark Elves, who is coerced by Malekith to fight Thor. After he's betrayed by Malekith and injured during a battle, Algrim is healed and transformed into a much more powerful being called Kurse, who is twice as a strong as Thor.
(io9.com)

Szóval sötét elf lesz.:)

O86 2012.08.23. 18:36:08

Nekem aztán tök mindegy, csak Tom Hiddleston-t ne hagyják ki a szereplők közül! :)

FayeFaye 2012.08.23. 18:52:46

@doggfather: Megtaláltam! re "azért tesznek bele fekete színészt, hogy liberálisabbnak tűnjenek", nem rég olvastam ezt a cikket arról, hogy mennyire gyengíti a hollywoodi filmeket az, hogy egy globális közönséget próbálnak kiszolgálni. Többek között fehérebbek a szereplőgárdák, mert a producerek úgy gondolják, hogy mindenki kevésbé toleráns, mint az amerikaiak. “It’s an endless discussion in the casting rooms, in studios and in television. Endlessly, like ‘we should get some color in this thing,’ and you’re like, ‘okay,’ but it’s rarely in the leads, because we’re all trying to make money. If you could make money with non-white people in the leads, then that’s the trick — you’ll have more and more people doing it. And it all gets back to like they always say this about foreign [audiences] – ‘don’t put a black person on the poster because they won’t sell in Germany.’ And you’re like, well what does that say? Are we saying it’s okay? We really want to sell in Germany so let’s not put black people — what does that mean? Are we just willing to make the buck and sell it to racists? Well yes, in fact, yes, that is what we are willing to do. And it’s strange.” www.filmschoolrejects.com/opinions/how-appeasing-a-global-audience-is-making-hollywood-movies-weaker-and-oddly-more-whitewashed.php

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.23. 19:00:57

@FayeFaye: "Többek között fehérebbek a szereplőgárdák, mert a producerek úgy gondolják, hogy mindenki kevésbé toleráns, mint az amerikaiak."

ez mekkora marhaság már, hogy az amcsik toleránsak?! Vagy toleránsabbak másoknál?!

Nem az a marhaság, hogy írtad, hanem, hogy akár 1 amcsi is így gondolja.

FayeFaye 2012.08.23. 19:13:11

@doggfather: Mégiscsak nekik van kisebbségi elnökük, vannak nyíltan homoszexuális/leszbikus politikusaik - nálunk mikor lesz ilyen? - persze nem mindenki, de a nagy többség szinte mindent elvisel, kivéve az ateistákat.:) (www.scientificamerican.com/article.cfm?id=in-atheists-we-distrust)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2012.08.23. 20:09:53

@FayeFaye: Ugyanakkor az amerikai államok 90%ban még mindig tilos a melegházasság és hatalmas tüntetéseket tartanak ellene, falat építenek a mexikói bevándorlók ellen, és a választók 50%a konzervatív republikánus, azaz a fenti elveket képviseli. Viszont azt nem hiszem, hogy kollektíve bojkottálták volna a németek mondjuk A függetlenség napját. Szvsz Amerika is akkor mutatja magát a legtoleránsabbnak, amikor más országok dolgába kell belepofázni, de ez már más téma.

Egyszerűen arról van szó, hogy viking istent meg kora-középkori személyt ne játsszon fekete, mint ahogy déli rabszolgának sem DiCapriot castingolják.
Másrészről viszont itt pont nem erről van szó, de a felvetés szerintem jogos.

Maya-- 2012.08.23. 20:59:28

nagy kedvencem nekem is a Lost-bol. nem erdekel mit jatszik, kompatibilis e a borszine a vikingekkel, vagy mittudom en... legyen benne a filmben! amugy lehet majd feherre sminkelik :)..mivan? barmi lehetseges.

Rolee83 2012.08.23. 21:24:44

Az első részben is volt fekete bőrű színész. És akkor mi van?! Én pont leszarom. Nem ezen fog múlni a film sikere!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.23. 21:33:06

@Rolee83: nekem az se tetszett. ;)

írtam is akkor is kommentben.

FayeFaye 2012.08.23. 21:33:08

Följebb már írtam, egy fekete elfet játszik.

FayeFaye 2012.08.23. 21:38:06

@danialves: Ha Árpád atyánkat jétszhatja egy kékszemű olasz...

chuck-d 2012.08.23. 23:24:24

@FayeFaye: az Államok leginkább a képmutatásról híres, gondolom a németek miatt felejtették ki régebben a feketéket a vietnami háborús filmekből és a mostani hőskölteményeikből a latin-amerikaiakat. azért dobták be épp a németeket, mert ott róluk könnyen el lehet hitetni, hogy nem toleránsak. pedig csak ki kéne ugrani Berlinbe. azt nem teszik hozzá, hogy a külföldi mozibevételekből alig jön be pénz a hazaihoz képest. ekkora hülyeséget rég olvastam. Obama és a melegházasság nem cseréli ki a társadalmat, 44 éve lőtték le Martin Luther Kinget. nekünk mikor lesz kisebbségi elnökünk? végül is azt a szokást sem vettük át, hogy néha agyonlövik őket, pedig ott négynél sikerült, és több, mint egy tucatnál még próbálták.
amúgy meg épp te hozod fel az angol rendezőket - Branagh és Boyle -, akiknek a filmjeinél fontos volt az európai piac, mégsem számoltak ezzel a rasszista faktorral.

@doggfather: ha ebből ennyire kilóg a feka, akkor biztos el fog keseríteni az info: a Vezért is egy feka játszotta. ;]

Blake007 2012.08.24. 01:15:38

Ha a szerep megkívánja hogy fekete akkor nem baj. Engem ez a jelenség akkor zavar, ha eredetileg fehér karaktert játszik fekete. A 89-es Batmanbe Harvey Dent néger vol. WTF?! Vagy a Daredevilbe a Kingpin, vagy Nick Fury, Bár az utóbbi jó választás volt. Engem igenis zavar, ha így van, talán színvakok a kedves alkotók? Amúgy meg mindig kell egy "alibinéger" a filmekbe, aki többnyire vicces, jópofa, esetleg önfeláldozó, csak hogy ne legyen gond. Jó, hogy nem még Abraham Lincoln-t is egy feka játsza majd. Na, de mégegyszer, ebben a Thor esetben nem zavaró szerintem, egy néger a germán mitológiába.

Blake / Mitch and Murray 2012.08.24. 02:24:12

@Blake007: Ezzel a"néger"dumával nem jutnál messzire az USA-ban. :D
Teljesen egyetértek egyébként,határozottan kilóg a pol-korrekt lóláb sokszor.

Canon a Barbár 2012.08.24. 11:33:37

engem is zavar az, ha egy x színű karaktert másra cserélnek, lehet az kék fekete sárga barna vagy akármilyen, ez még nem rasszizmus.

már tényleg kissé túlzásba megy a pol korrekt cuccos, pedig pl a humor egyik alapköve a pofátlanság, amibe igenis beletartozik az hogy másokat viccesen kigúnyolunk.

lásd woody allen is tök jól kifigurázza a sztereotípiákat.

elég fura h manapság, ha az ember kimond olyan szavakat, h fekete bőrű, netalántán néger, cigány vagy zsidó, akkor már rögtön aggódhat azon h valaki rasszistának titulálja.

a munkám miatt rengeteg fajta emberrel vagyok állandó kapcsolatban, van köztük indiai, ugandai, jamaicai, angol, német, amcsi, izraeli, és mindenkivel tök jól megvagyok.

viszont szinte majdnem az összes olyan filmtől kiver a víz, amiben csak feketék játszanak :) mert mindig ugyanaz a móka, összejön a nagy család, de van egy kisöcs, vagy húg aki belekeveredett a gettóban valamibe, aztán jön a baj.... vagy már eleve a gettóban vagyunk, és egy tesó ki akar törni :)

Lost-ot soha sem kedveltem, mert unalmas rétestészta volt, de a csávó jó színész, kíváncsi vagyok milyen szerepet kap a Thor 2-ben.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.24. 11:35:57

@Canon a Barbár: nah azért ez általánosítás, nem csak ilyen "fekete film" van. :D

Canon a Barbár 2012.08.24. 11:46:21

@doggfather:

persze, hogy általánosítás.

de nagyon nagyon nagyon sok ilyen film van :)

most épp azon gondolkodom, hogy milyen olyan film készült, amiben csak feketék játszanak, és nem a szívás, a gettó vagy az összejön a család a téma :)

de ez ugyanolyan, mint amiben csak tinik játszanak, ott is létezik valamilyen titkos hálivúúdi szabály, ami miatt többnyire ugyanazt a sablont kell elkészíteni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.24. 12:02:18

@Canon a Barbár: az biztos, hogy sok ilyen van, Spike Lee filmjei azért nagyon jók, ezen sablonok ellenére.

Elanor_ 2012.08.24. 12:13:07

@Canon a Barbár: Bad boys, New Jack City, Bíborszín, Vámpír Brooklynban, Ali, Ray, Hercegnő és a béka, szerintem idevehetjük A Segítséget is és a Vitahatatlant, no meg a Man in black-ket :DDD

Canon a Barbár 2012.08.24. 12:39:57

@Elanor_:
jó filmek, de egyik sem tartozik abba a kategóriába, amiről beszélünk, hiszen nem csak feketék játszanak bennük :)

@doggfather:
jaja, Spike Lee régen nagyon király volt :) csipáztam a filmjeit :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.24. 12:45:30

@Canon a Barbár: most gondolkozok, hogy neki van e nem sablon feka filmje, talán ezek közül valamelyik:

mo better blues, he got game, summer of sam,

Elanor_ 2012.08.24. 14:32:36

@Canon a Barbár: ?? vagy te olyan filmekre gondolsz, ahol meg a vago es a sminkes is fekete? :D

Canon a Barbár 2012.08.24. 15:25:40

@Elanor_: hehe, nem :)
vannak azok a tipikus filmek, amikben csak feketék játszanak, max egy fehér, aki feketének képzeli magát :)

film + és hasonló remek csatornákon már csomó ilyet láttam :)

Canon a Barbár 2012.08.24. 15:30:40

@Elanor_:
egyébként a Segítséget tegnap néztem meg másodszor, eszméletlen jó mozi! eleve Emma Stone-t imádom:)
a tortás sztorin nagyon röhögtem.

nemecsek ernő áruló 2012.08.25. 08:52:26

@doggfather: Szerintem egy flmblogon ez akkor is kurvára felesleges kiszólás volt. Általában kommentekben nincs baj vele, ha kikívánkozik, ott nem foglak lecseszni érte, de légyszi' a cikkben az ilyen megnyilvánulásoktól tartózkodj, ha megkérhetlek!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.25. 09:43:30

@félázsiai nemecsek ernő áruló: szerintem eddig is szubjektívak voltak a cikkek/hírek hangulatai, ha jól emlékszem az utóbbi 2-3 évra...
süti beállítások módosítása