Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Csajos poszt, romantikus Top10 + 2

2012.09.08. 16:00 Elanor_ 48 komment

Melyik az a romantikus-csajos film, amit _bármikor_ meg tudtok nézni? Nekem jó pár szívem-csücske eszembe jut, tipikusan olyan filmek, amik nem döntögetnek sem hitchcocki magasságokat, sem bergmani mélységeket, de, ha mondjuk a tévében kapom el valamelyiket, akkor egyszerűen nem bírok elkapcsolni, elforrhat a kávé, üvölthet a gyerek (pláne, mert még nincs), de még a munkából is elkésem (pedig németeknek dolgozom).

Továbblépés szigorúan csak csajoknak! ... én szóltam. :)


love_actually.jpg
Igazából szerelem (Love actually, 2003)
Minden évben újra kell nézni, többször is. A legeslegjobb szkeccsfilm, amit valaha összehoztak, pedig ebben a műfajban nehéz értékelhetőt, pláne koherens alkotást az asztalra tenni. A sztori több külön szálból áll, amikben átlagos és különleges emberek Karácsony előtti pár napját drukkolhatjuk végig (nagyobb a feszültség, mint egy road movieban!). Szemtanúi leszünk, ahogy mindegyiküknek összegabalyodik kissé az élete: szerelmeket veszítenek és találnak meg a legváratlanabb pillanatokban. Zseniális pillanatokat és gyötrelmeket, és még zseniálisabb dialógusokat írtak az összes szereplőnek, akik maguk is ékkövek egy nagyon színes palettán: Liam Neeson, Hugh Grant, Emma Thompson, Bill Nighy, Colin Firth, Keira Knightley, Laura Linney, Martin Freeman, Billy Bob Thornton, Rowan Atkinson, atyaég, Alan Rickmant majdnem kifelejtettem!


music_and_lyrics.jpg
Zene és szöveg (Music and Lyrics, 2007)
Fú, a mindenit, már 5 éve volt, hogy kb. egy hónapig minden nap meghallgattam (pontosabban néztem, mert közben szénné kellett magam a látványon röhögnöm) a Pop, goes my heartot?? Előtte nem voltam szerelmes Hugh Grantbe, de ez az önirónikus, meglepően mély szerep végleg hülyét csinált belőlem. Grant egy letűnt popikont játszik, aki eladná a lelkét az ördögnek (azaz merő opportunizmustól vezérelve dalt írna az aktuális tiniüdvöskének), de a szöveggel valahogy nem birkózik.
Írói válság, mondanánk, ha valaha is rejtőzött volna benne akár egy csepp művészvér is, de nem mondjuk. Talán még ma is fogalmazgatná a háromsoros műalkotást, ha a kisegítő-bejárónőként hirtelen megjelenő Drew Barrymore viráglocsolás közben közbe nem locsogna. Ezzel nem csak, hogy a bajból húzza ki az idősödő popsztárt, de még arról is meggyőzi, hogy még mindig jó pasi… és tényleg.


notebook_14.jpg
Szerelmünk lapjai (The notebook, 2004)
Lehet-e giccsesebb valami, mint szakadó esőben bőrig ázva csókolózni, vagy öregkorunkban életünk szerelmével együtt térni örök nyugalomra? Mégis, a film gyönyörű, Ryan Gosling és Rachel McAdams kiválóan passzolnak egymáshoz, tökéletesen hitelesek, élettel teliek még akkor is, amikor épp mondvacsinált indokok (a csaj sznob-tetű családja nem engedi, hogy együtt legyenek) miatt nyűglődnek. Ez még azelőtt készült, mielőtt Gosling Hollywood hypercool outsidere lett, de már itt látszott, hogy igazán izgalmas színész, akinek kifejezetten jól áll a kisfiús szabálytalanság. A film után pár évig együtt is maradt a két kanadai sztár, de sajnos nem örökkön-örökké, amit személy szerint sajnáltam, mert igazán szimpatikusak voltak együtt.


50-first-dates.jpg
50 első randi (50 First dates, 2004)
Gondolkodtam, hogy egymás alá soroljam-e a Barrymore–filmeket, végül is így hagytam, úgysem lehet ezt leplezni: kellőképpen szép és tehetséges, de emellett pont annyira aranyos, kedves, és szomszédlányos, hogy ne lehessen rá irigykedni, netán haragudni. Pláne, mikor Adam Sandlerrel játszik… mert hát ki irigyelné tőle Adam Sandlert?? Persze csak viccelek. Ezekben a filmekben még nem volt lecsúszott, erőltetett fura-alak, hanem a kedves szomszéd srác, akinek a helyén van a szíve, és olyan cukin-furán mosolyog. Hát nem ennivaló?
A sztori szerint Sandler végre megtalálja élete szerelmét, Barrymore-t, a csajszi viszont egy baleset óta rövidtávú amnéziában szenved. Sandler nem adja fel, küzd a csajért, minden áldott nap újra és újra megszelídíti, meghódítja, elvarázsolja, meggyőzi, hogy összetartoznak. Barrymore végül mindig bedől, még akkor is, ha fogalma nincs róla, hogy ki ez a pasi. Az a szép, hogy a téma ellenére sikerült az alkotóknak bárminemű giccset elkerülniük, a film egyszerűen csak aranyos és vicces, ja, és nagyon-nagyon szerethető.


TheWeddingSinger22.jpg
Nászok ásza (The wedding singer, 1998)
Ez mindenki ismeri, és ha mondjátok sem hiszem el, hogy valaki ne szeretné.
Úgy figurázza ki az egész béna 90-es éveket (és a béna 80-as évek dalait), hogy egy pillanatra sem tiszteletlen, hanem veszettül szórakoztató.
Sandler egy cuki, de lepukkant srác, aki mindig is híres rockénekes akart lenni, de elrohant mellette az idő és hirtelen elhízott örömapák és –anyák közt találja magát, harmadosztályú lagzikon, ahol az a dolga, hogy mások boldogságát fesse alá, zeneileg. Éppen egy kiadós burn outtal néz szembe, amikor megismerkedik a szintén végtelenül cuki, ártatlan, naív, mindenkinek jót akaró Barrymore-ral, aki az aktuális lagzin pincérnőként segít ki. Az út A-ból B-be nem egyenes, ugyanis Barrymore-nak van egy végtelenül tahó vőlegénye, Sandlernek meg egy szintén végtelenül tahó menyasszonya… Szóval adott ez a két kedves ember, akikben nem csak az a közös, hogy az Isten is egymásnak teremtette őket. Ugye nem spoiler, hogy a szkript végül összehozza őket? De még hogyan! Billy Idolt is bevetve, teljes mellszélességgel.


13goingon30.jpg
Hirtelen 30 (13 going on 30, 2004)
Ezt a filmet sem az eszéért és az eredetiségéért szeretem, hanem két dolog miatt: Jennifer Garner és az akkor még (jelentős színészi múltja ellenére) tökismeretlen Mark Ruffalo.
Borzasztóan helyesek, külön-külön is, hát még együtt.
Garner 13 éves, halálosan szerelmes a suli rohadék macsójába, aki meg is szívatja, ezért nem csoda, hogy az egész életét utálni kezdi. A balul elsült házibuli után egy sötét kamrában kezdi mantrázgatni, hogy mennyire gáz tininek lenni, míg másnap arra ébred, hogy érett nő lett belőle. Csetlik-botlik, egyáltalán nem érti, hogy lehetett belőle ekkora karrierista picsa, jobb ötlet hiányában felkeresi gyerekkori barátját, Ruffalót. A srácról – dramaturgiailag nagyon szépen adagolva – kiderül, hogy mindig is szerelmes volt a kicsi Garnerbe, de ezzel a mostani hülye libával ő sem tud mit kezdeni, ezért együtt megkeresik a gyökereiket (hogy mi fontos az életben). Na, most egy könnycseppet is elhullajtottam. A filmet a kritikusok utálták, de én akármikor megnézem. A legkirályabb rész, amikor Garner a Thrillert táncoltatja el a fásult kollégákkal az unalmas céges bulin. A videó minősége nem túl jó, de hátha kedvet csinál.


dirty.jpg
Dirty dancing (Dirty Dancing, 1987)
Nem, és nem, és nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy Swayze elment… Egy isten volt a táncparketten, olyan kiállással, ami a mai napig keveseknek van a színészek között. Az meg, hogy egy ilyen pasi hajlandó volt a csúnyácska, rémült szemű, savanyú petrezselyemárus kislányba beleszeretni, szerintem generációknak adott reményt.
A sztorit nem taglalom, ezúton is szégyellje magát, aki még nem látta. :) 2004-ben készítettek hozzá folytatást, ahol Swayze pár percig cameózik, de azt a filmet csak akkor szabad megnézni, ha még 25 alatt vagy.


alice.jpg
Alice Csodaországban (Alice in Wonderland, 2010)
Valami Johhny Depp-filmet mindenképp bele akartam tenni a listába, és ez a szabálytalan szerep Burton feldolgozásában kellőképpen izgalmas, mondhatni, egyfajta Depp-esszencia is egyben, a csajos sztori mellett. Sajnos nem találom már, melyik rendező mondta róla, hogy Depp tragédiája, hogy ő egy olyan művész, akit egy poszterfiú testébe zártak. Talán ezért olyan szimpatikus a pasi: egy egész életen át küzd azért, hogy alkotóként/művészként is komolyan vegyék, ne csak szexistenként. Ugye emlékeztet ez minket a nők ősi tragédiájára?
Visszatérve a filmre: csajos. Hiába írták és rendezték férfiak, hiába tartják az eredeti könyvet egy hagymázas hallucinogén rémálomnak, nekem a film megtekintése után nyert értelmet az addig mindvégig teljesen homályos sztori.
Koimbra kritikája róla itt.


psilove.jpg
P.S. I love you (P.S. I love you, 2007)
Ez a legújabb szerelmem, meggyőződésem, hogy anyagilag azért nem volt sikeres, mert Hilary Swank A fiúk nem sírnak és a Millió dolláros bébi testhezálló szerepei után senkit nem érdekelt jó csajnak öltöztetve. Én is sokáig azt gondoltam, hogy két Oscar után tutira jó színésznő (a két említett film is nagy kedvencem), de nekem aztán ne adják el Miss Kockafejet jónőnek. Tévedtem. Egyszer elkaptam a tévében és nem tudtam utána csatornát váltani. Egyszerűen zabálnivaló, a vívódásaival, a kínjaival-bajaival, a jópofa barátnőivel, a mindig zseniális Kathy Bates-szel, és nem utolsósorban Jeffrey Dean Morgannal (aki Koimbra szerint sosem lesz A-listás sztár, de én akkor is imádom). Ott csüngök azokon a jelenetein, amikor kiderül, hogy nem elég, hogy állati jól néz ki, énekelni és gitározni is tud, lelket ápolni is, pont annyira határozottan rámenősnek lenni, hogy egy kiadós pókhálótlanítást bevigyen, még a parti őrségnél is önkénteskedik, és szabad idejében hazajár, hogy apukájának segítsen. Hát nem édes?


privatlives.jpg
Pippa Lee négy élete (Private lives of Pippa Lee, 2009)
Keanu Reeves összes filmjét idetehetném, mert nekem ez a szomorú szemű Gyöngyvászonisten az első számú eyecandym. Amiért mégsem valamelyik Sandra Bullockkal, vagy Charlize Theronnal közös románcát választottam, annak csak az az oka, hogy szerintem a Robin Wrighttal közös filmje méltatlanul merült feledésbe. Wright kiváló színésznő, és egészen érdekes karaktert alkottak neki ebben a filmben.
Pippa Lee-nek (Robin Wright Penn) a történet szerint négyszer kell újradefiniálnia magát (innen a kissé fura cím), de ez a négy alkalom olyan pozitív kicsengésű, mint a buddhisták reinkarnációja: ha „jó” vagy az adott életszakaszban, akkor egyre jobb lesz az újjászületés, egyre közelebb kerülsz a legteljesebb élethez. Egykori kritikám róla itt találjátok.

+ Kettő


csak_szex.jpg
Csak szex és más semmi (jé, ehhez nem kell angol címet keresnem, 2005)
Nem csak azért, hogy legyen magyar is a listán, hanem mert meglepően szerethető romantikus film volt. (Hogy azért meglepő, mert a magyar film így meg úgy… abba most ne menjünk bele.)
Schell Judit gyereket szeretne, de nincs kitől, ezért végső elkeseredésében pusztán „donort” kezd el keresni. Moralizálnak is benne egy sort, hogy ne legyenek elvarratlan szálak, de persze túl komolyan azért nem kell venni, túl súlyos témafelütés is lenne egy romantikus filmnek. Épp ellenkezőleg, szórakozni kell rajta, mert lehet. Pont annyira életszagú, amennyi még életben tartja és feszültséget generál, de alapvetően inkább börleszk. Hol a férfi fut a nő után, hol fordítva. Goda Krisztina tudhat valamit (nekem a Kaméleon is tetszett), kár, hogy eltűnt, fájó hiány van női rendezőkből.


panik.jpg
Pánik (2008)
Till Attila filmje azért került nálam a romantikus kategóriába, mert bár nincs benne haragszomrád-összejövünk, vagy óbárcsakegyszerészrevenne, de tele van érzékeny, már-már női EQ-jú csajos felvetésekkel.
A tabu ledöntése, hogy nem kell minden pillanatban helytállni, az elvárásoknak megfelelni, vagy, hogy az öregedést és a hibákat basszus, el kell fogadni, azt gondolom, olyan témák, amik inkább minket, nőket foglalkoztatnak.
Kedvenc pillanatom az volt benne, mikor Bánsági Ildikó (túl ugye a 60-on) azt mondja a kislányként vihogó barátnőinek, hogy „Érzem, hogy vár még rám egy nagy szerelem! … Vagy több kicsi.”


Végezetül ide tudnám sorolni persze az összes idevágó magyar klasszikust… mert amikor a tévét kapcsolgatom, és pl. Zenthe Feri kezd Violettának énekelni (jó, tudom, nem az ő hangja), vagy Karády szikrázó alakja tűnik fel a jelenetben, de még sorolhatnám, na, hát én akkor sem kapcsolom el a tévét, ha már nagyon-nagyon mennem kéne. :)

Amik kimaradtak: Szex és New York (mert még a jelenséget is utálom, ettől függetlenül másnak lehet ez a legkedvesebb agyeldobós-kikapcsolódós filmje), az olyan régi klasszikusok, mint pl. a My girl (mert bár pont annyira bájos, mint ravasz és mély, de már vagy ezerszer láttam és unom), vagy a legújabb tinifilmek (mert már rég nem vagyok tini, és szellemileg nem elégítenek ki).

Ha van kedvetek, írjátok meg a kommentben, melyik filmet veszitek elő egy forró kakaó kíséretében, ha odakint zuhog az eső. :)

Címkék: cikk top10 csajos poszt

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr744757924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2012.09.08. 17:09:02

Az én listám a következő:
10, Only You (1994)
9, Csúf Igazság
8, Kegyetlen játékok
7, Rómeó + Júlia
6, Büszkeség és Balítélet (2005)
5, Nyakunkon az élet
4, Üvöltő szelek (1998)
3, Jane Eyre (2011)
2, 9 és 1/2 hét
1, Szerelmünk lapjai

Goddamn90s 2012.09.08. 17:31:39

nem vagyok csaj, de Love Actuallyt kepes vagyok barmikor megnezni:D

FayeFaye 2012.09.08. 18:08:29

When Harry met Sally, orokkon orokke, sok huho semmiert, the truth about cats and dogs, penelope (james macavoy), az angol beteg...

Shyllard 2012.09.08. 19:32:27

Én se vagyok csaj, de azért megnéztem a listát és sztem a Zene és szöveg, 50 első randi, meg a Szerelmünk lapjai férfiszemmel is elég jó film, nem beszélve mondjuk a már említett Ház a tónálról, vagy az Időutazó feleségéről, meg örök kedvenc a (500) Days of Summerről is :D

dzsedilany 2012.09.08. 19:43:41

Igazából szerelem, Micsoda nő, Kegyetlen játékok, Dirty dancing. That's all folks

TomPowell25 2012.09.08. 19:48:10

Jó lista, mondjuk némelyiket nem ártana pótolnom, pedig én pasi létemre nem ódzkodom a műfajtól (sőt, a minap pont én ráncigáltam el egy csaj ismerősömet az Amit még mindig tudni akarsz a szexről-re:)).
Alan Rickmant meg jó, hogy nem hagytad ki, mert úgy jártál volna, mint a tea:

www.youtube.com/watch?v=eob7V_WtAVg

dutch 2012.09.08. 20:06:09

Szerintem a Ghost ott van minden idők legjobb 5 romantikus filmjében. Ja, és az Idétlen Időkig. Ezt a kettőt nagyon hiányolom a listáról.

Elanor_ 2012.09.08. 20:12:40

@Armida: Uhhhh, tegnap este lattam teljesen veletlenul a Jane Eyret, Fassbender miatt faj a szivem, h nem kerult a listamra, de mondjuk amugy is annyira eros film volt (megterhelo, de jo ertelemben), h nem biztos, h barmikor ujra elo tudnam venni.

@Bloooo: , @Shyllard: Je, talaltunk ket embert, akinek tetszett a Haz a tonal... :) anno olyan brutalisan lehuztak a kritikusok, h nem mertem megnezni. Kesobb potoltam, es nem bantam meg. :)

@TomPowell25: Ismertem a teast, de ez most jopofanak szant fenyegetes volt v mi a halal?

Elanor_ 2012.09.08. 20:13:22

@dutch: a Tieden rajta van, ez a lenyeg! :)

Seggarcu 2012.09.08. 20:53:26

Before Sunrise, Before Sunset?

FayeFaye 2012.09.08. 21:09:39

@Seggarcu: U, jo otlet es lesz folytatas! Before midnight.

Bloooo 2012.09.08. 22:46:26

@Elanor_: én ezért nem szeretek kritikát olvasni arról amit még nem láttam, de egyébként érdekel. Na eszembe jutott még a Benjamin Button különös élete a saját kis listámra. :) Ha belefér a romantikus műfajba.

FayeFaye 2012.09.08. 22:56:44

Practical Magic! Kozben rajottem, hogy a csajos listam pont olyan mint a reszeg playlistem: csipa olyan dolog van rajta, amit egyetemen/gimiben lattam.:p

FayeFaye 2012.09.08. 23:23:08

Erről jut eszembe: Moulin Rouge!

A nép fia 2012.09.09. 05:22:35

Igazából szerelem - kívülről tudom oda-vissza. Nem egy pasis film, de vicces, nem túl giccses (na jó, valójában rettentően giccses, de szerethetően), jók a szövegek, és a történetek is remekül össze vannak fűzve.

TomPowell25 2012.09.09. 08:34:07

@Elanor_: valami olyasmi, csak amikor írtam már nem voltam a toppon.:)

nikodémus 2012.09.09. 08:50:48

@Seggarcu: Csatlakozom, fájón hiányzik a listáról (ha lehet ilyet mondani). És megesz a kíváncsiság a harmadik részért.

@Elanor_: A 2011-es Jane Eyre tényleg erős film, nagyon érveztem. Az Üvöltő szelekből szintén készült tavaly egy újabb adaptáció, de az még sokkal "durvább", köze nincs semmiféle romantikához. De egyszer érdemes megnézni.

Papichulo 2012.09.09. 10:12:53

Forget Paris - www.imdb.com/title/tt0113097/

Semmi Nora Ephron? Semmi Meg Ryan? Legalabb egy You've got mail? Ha mar egy magyar mubol keszult :)

B-Bird 2012.09.09. 10:35:22

Az gondolom senkit sem zavar, hogy sok újság és netes portálon az ilyen "Minden idők legjobb romantikus filmjei" listákon mindig előkelő (többségben első helyen) helyen szerepelt a Szív hídjai!? ...és nem véletlen.
A ház a tónál is lemaradt, de ezt már említették. A cikk címébe nem ártott volna beleírni, hogy Eleanor_ top 10 romantikus listája, mert mondjuk Alice -t belevenni, mert hogy "jujj a szivim szerepel benne"... Pff. Akkor már Ollókezű Edward jobban passzolt volna a romantikus kategóriába.
Csak hát ugye ezek mind 2000 előtti alkotások, így tippre Eleanor_ a '90 -es évek szülöttje. Rengeteg klasszikus romantikus film van a XX. Századból, ebből a listából kb. 1-2 jutott volna csak be, ha azokat is versenybe küldtük volna.

És akkor még pár cím, amik így hirtelen eszembe jutnak, de nem feltétlen romantikusak talán másoknak: Angol beteg, Ének az esőben, Grease, The Holiday, Titanic, Love Story, Római vakáció, Micsoda nő, Angyalok városa, Zöldkártya, Francia csók, Sabrina, Mindörökké szerelem, Forrest Gump...

(tudom, hogy nehéz dolog ilyen cikkeket írni, mert ugye mindenkinek más a top favorit és akkor mennek a viták a fórumon, ami persze vonza a trollokat meg a "katasztrófa-turistákat", akik a balhé miatt nézik a hozzászólásokat, de ez a lista most tényleg nem jött be szerintem. Eleanor csajos romantikus top listája... Így nem szólnék egy rossz szót sem!)

Bocs Eleanor!

Ui.: Azt is tudom, hogy ez egy blog és arról ír az ember, amiről akar, mindenki más bekaphatja, stb... de ez akkor is igaz, ha ilyen nagy látogatószámmal rendelkezik már az oldal? És már nem csak a szűk baráti körnek írkálunk? ;-)

hozé77 2012.09.09. 10:36:13

Amik a cikkben nem szerepeltek és én, mint férfi, szívesen nézem őket:

Mielőtt felkel a nap
Mielőtt lemegy a nap
Szép kis nap
Szenvedélyek viharában
Titkárnő
Chunking Express (Hongkong)
Kiborg vagyok, amúgy minden oké (Korea)
Citizen Dog (Thaiföld)
Amelie csodálatos élete

Bár a tini romantikusfilmeket, már mint műfajt is, elég nagy fenntartással kezelem, a következő kettőtől mégsem kaptam rángógörcsöt (magam sem értem a dolgot):

Séta a múltban
Keith

Hirtelen ennyi...

B-Bird 2012.09.09. 10:36:49

És bocs, most látom, hogy Elanor... Úgyhogy már két ok is van, amiért lehet gyűlölni! Sorry! :-S

Szpájk 2012.09.09. 10:46:20

Notting Hill
Singles

Tipca 2012.09.09. 11:26:12

@B-Bird: gondolom, elírtad, mert egy kivételével az összes film 2000 UTÁNI.

viszont hadd döntse már el Eleanor, hogy ő milyen filmeket szeret. ez az ő listája, miért kéne kiszolgálnia a te, vagy bárki más igényeit, elvárásait. attól hogy valahol minden idők legjobbjának tartanak egy filmet, ő lehet, hogy nem szereti, csak azért nem fogja rátenni a SAJÁT listájára, hogy te elégedett lehess. én is inkább az Ollókezűt raktam volna rá, ha már Burton és Depp, de ha neki az Alice jobban bejött, szíve joga.

"mindenkinek más a top favorit és akkor mennek a viták a fórumon, ami persze vonza a trollokat" - ezzel mondtad meg a tutit...

ami a listát illeti, bár én is ráraktam volna némelyik film helyett mást (Angyalok városa, Csodás álmok jönnek), a felsoroltak nagy részét láttam, és szerettem. és annak ellenére, hogy én sem vagyok csaj, egy időben az Igazából szerelem nálam is visszatérő program volt karácsony táján. :D

haruka 2012.09.09. 11:29:01

Serendipity (Szerelem a végzeten), John Cusack, Kate Beckinsale, bármikor jöhet.
Amerika kedvencei, szintén John Cusack. :)

Na és hol marad a Pretty woman? :)

Armida · http://armida.freeblog.hu/ 2012.09.09. 11:37:33

Elfelejtettem írni a Renée Zellweger filmeket, élükön a szuperszínes Pokolba a szerelemmel és Bridget Jones; aztán eszembe jutott még a Szerető (Jane March).

Elanor_ 2012.09.09. 12:18:05

@B-Bird: nem tudom, olvastad-e a bevezetot, de ugy tunik, csak atugrottad.
irtam, h _nekem_ ezek a filmek azok, amelyeket ujra es ujra eloveszek, barmikor megnezek.

azt sem tudom, h torzsolvaso vagy-e, mert ok tudjak, h ezeket a "listakat" csak gondolatebresztonek, temainditonak szanjuk, ami utan veletek, olvasokkal szeretunk a filmekrol, es a ti listaitokrol beszelgetni.

a top10-et ezert sem kell komolyan venni, + azert sem, mert nem rangsoroltam, + azert sem, mert ez csak egy cimke, ami ala besoroltam a szerkesztoseg keresere a cikket, holott eredetileg nincs koze semmilyen rangsorhoz, listahoz, csak par igen jo film, amik szemelyes kedvenceim.

Elanor_ 2012.09.09. 12:23:21

@Tipca: az Angyalok varosat is nagyon szeretem, de annal tudom, h rossz vege lesz, igy max. reszletekben szeretek bele-belekapni, de az egeszet elejetol vegeig, tobbszor, barmikor... na, az nalam mazochizmus lenne. :)

Ti hogy vagytok vele, a szomorkasak, a nem hepiendesek is johetnek barmikor?

@haruka - a túracipős: Jon Cusack... de jo, ot is barmikor ujranezem. nem csak romantikus filmben. ;)

rxtr 2012.09.09. 12:45:18

nálam a Sztárom a Párom (Notting hill) az első

Tipca 2012.09.09. 13:00:57

@Elanor_: sőt, én kimondottan imádom a nem heppi ebddel zárulókat. más filmekben is az a kedvenc, ahol leigázzák a földet és kiírtják az emberiséget :D a Csodás álmok jönnek is azzal kezdődik, hogy gyakorlatilag meghal egy egész család :P azt láttad már?

exilis 2012.09.09. 13:08:16

Minden romantikus vígjáték alapköve a Harry és Sally, aminél jobb azóta sem született, úgyhogy annak stabilan helye van minden ilyen listán szvsz.

Elanor_ 2012.09.09. 13:08:40

@Tipca: igen, lattam, erdekes film volt, de inkabb csak a latvany maradt meg, mint a sztori.
nem mondod, h az alieneknek drukkolsz?! :DDD

Tipca 2012.09.09. 13:38:53

@Elanor_: nem mindig, de előfordul :P kedvenc sorozatlezárásom is a Mortal Kombat Conquesté volt, ahol a végén az összes főszereplőt kinyírták, a gonosz pedig leigázta a bolygót. kell ennél jobb? :D

Árkádia 2012.09.09. 14:16:36

Helloka,
Az en listam:

Numero Unooo: Napsutotte Toszkana
Notting Hill
Igazabol szerelem
Micsoda no!

Keptelenseg megunni oket!!!?

Árkádia 2012.09.09. 14:24:39

Ja, és hazai termés közül a Liliomfi viszi a pálmát!!!! Bármikor, bárhol, bármilyen helyzetben, bármennyiért! :)

Árkádia 2012.09.09. 16:16:20

@FayeFaye: Igen, igen, mindig feldobnak! :)

Seggarcu 2012.09.09. 16:26:21

IMDB-n nem áll jól, de nekem bejön: Blind Date ('87).

Más hangulat: The Fountain.

Brüsszeli csipke 2012.09.09. 20:31:30

Casablanca
Azt hiszem az alapművek egyike

B-Bird 2012.09.09. 20:35:12

@Elanor_: Nem ugrottam át, nekem csak a bejegyzés címével volt bajom. Ha ez egy amolyan magánblog lenne, ahol a blog szerkesztője egy ember, s csak ő írkálja a gondolatait, kedvenc dolgait, semmi bajom nem lenne. Ezt próbáltam kifejteni, hogy szerintem ez a blog már kinőtte a sima "blog, arról írok amiről akarok" feelinget. Sok mozis oldal van, de nem lennék meglepve, ha statisztikából az jönne le, hogy a mozis témákkal foglalkozó oldalak között előkelő helyen szerepel a filmdroid. Elég rég innen gyűjtöm én is a filmes infókat.

Később írtad, hogy Angyalok városa is jó, de az szomorú. Tehát Te most az "én kedvenc romantikus-vígjáték filmjeim" -ről írtál valójában.

Tessék szépen bepótolni azokat a filmeket, amiket még nem láttál, de többen is írtak itt róla. Tuti változni fog a top 10. :-)

FayeFaye 2012.09.09. 20:39:22

@Brüsaszeli csipke: En nem neveznem a Casablancat csajos filmnek, a filmtortenelem egy jelentos es altalanosan nagyra tartott alkotasa nemtol fuggetlenul. Nem vennem egy kalap ala a Bridget Jones naplojaval.:)

B-Bird 2012.09.09. 20:52:39

@Tipca: Igen, még reggeli kóma közepette írtam, így írtam félre.
És ahogy írtam, szerintem a filmdroid kinőtte a "magánblog" szektort, s már több íróval, nagyobb közönséget szolgál ki. Azt hittem, hogy valami kutatómunka eredményét fogom látni a tartalomban, nem egy ifjú író saját kedvenc romantikus-vígjátékait. Jól meg is lepődtem, hogy mik hiányoznak és mik kerültek be.

Utoljára amúgy ilyesmit imdb-n láttam, youtube magáncsatornákon, xpress és hasonló helyeken, ahol fórumban írkálta mindenki mi a tuti film, ott cseppet sem zavart.

Ezt is túlélem, bár Alice megjelenéséhez eme listában több kell. Kénytelen leszek holnap inni rá egy Kopparberget. ;-)

Elanor_ 2012.09.10. 10:43:14

@B-Bird: Nezd, ha te egy statisztikakkal es tudomanyos kutatassal alatamasztott top10-et keresel, akkor nagyon rossz helyen jarsz.

A blogok szemelyes hangvetelu, a szerkesztok/szerzok egyeniseget belevivo oldalak, pl. a hireknel is (ami elvileg tok szaraz, kvazi-objektiv tartalom kellene, h legyen) is mindig belevittuk az egyeni meglatasainkat, a kommentarainkat. Sokan irtak, h kifejezetten ezert jottek, h pl. koimbra hogyan velekedik egy hir kapcsan.

Eznek a blognak pedig az a kulonlegessege (ha eddig meg nem tunt volna fel, bar, nekem az jott le a kommentjeidbol, h nagyon feluletesen olvasol), h megprobaljuk minel inkabb parbeszedesebbe-interaktivva tenni, mert nem vagyunk profi kritikusok, hanem nagyon-nagyon lelkes amatorok.

A "maganblog" kifejezessel bevallom oszinten, nem tudok mit kezdeni. Nem lenne ennyi olvasonk, ha nem tetszene nekik, h igenis vannak egyeni felhangjaink (ld. elozo bekezdest).

A cimbol kiindulva csalodtal... hat sajnalom. Egyreszt arra nincs befolyasom, h az indexesek mit ragadnak ki a cikkbol, masreszt arra sincs, ha nem olvassa el vki a bevezetot, es arra sem, ha nem torzsolvaso, es nem mond neki semmit az, h "csajos poszt".

Az pedig, h a nevemet elirod - barmilyen meglepo -, a legkevesbe sem bant. :)

Az aggodalmadat a "hianyos" filmmuveltsegemre vonatkozolag nem ertem. Irtam en valahol is, h melyik filmet nem lattam a masok altal emlitettek kozul? Szerintem nem. Ezen kivul az "ifju koromat" is (sajnos) csak velelmezed.

Remelem, minden kerdesedet megvalaszoltam.

MajorAnna · http://manna.blog.hu 2012.09.10. 12:04:48

Számomra a legszerelmesebb történet meglepő módon a Brokeback mountain. Ill. a Szív hídjai. Aztán a Dirty Dancing, Egyszerűen bonyolult (csak azért is Meryl Streep), és félve írom le, mert tudom, ezért súlyos büntetés jár, de a Titanic :DDD (ezt persze máshol, máskor letagadom)

Brüsszeli csipke 2012.09.10. 20:50:54

@FayeFaye: Nem is lehet őket egy lapon említeni, de itt a "csajos" azt hiszem a romantikus filmek megjelölése volt indulásképpen, és a Casabalnca az egyik legszebb szerelmes történet

Rebelde 2012.09.16. 21:10:51

Manna, titanic????? ááááá:DDDD

szív hídjai, veszedelmes viszonyok, dirty dancing, igazából szerelem, bridget jones 1. ps I lávyúú, rongyosra nézve bárhol bármikor:)
meg még egy csomó romi film:)

anima_trix 2012.09.19. 15:33:31

igen, mert a csajok szeretik csak a romantikát, de néha azért le lehet a pasikat is ültetni egy romantikus film mellé :) Filmszerető szerelmeseknek most Kerekes Vica és Nagy Zsolt a Film Mánia és a Film Café képernyőjén fon.gs/zsoltiesvica
süti beállítások módosítása