Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Felmérés eredmények

2012.09.15. 11:50 FayeFaye 27 komment

Nagy köszönet mind a 472 embernek, aki kitöltötte a kérdőívet! A felmérés teljesen amatőr volt, biztos lehetett volna jobb kérdéseket feltenni, hogy informatívabb válaszokat kapjunk - pl. így utólag a korcsoportok nem voltak tutik - de így is megtudtunk sok érdekes dolgot.

Például, hogy nem csak úgy látszik, hogy majdnem minden olvasónk férfi, hanem azok is, a megkérdezettek 91,5%-a. Ebben rosszabbak vagyunk, mint az Academy of Motion Pictures, ahol a tagok "csupán" 77%-a férfi. Ez Pac Man formában így néz ki:

ChartExport(1).png

Az életkori eloszlás érdekesebb, mert voltak, akik meg voltak győződve arról, hogy tini srácok olvasnak minket, ehhez képest teljesen felnőtt a Droid közönsége, sőt, túlsúlyban vannak a 25 év felettiek (49,8%). Alig látszik, de az ici-pici narancssárga szelet egyetlen válaszoló, aki 16 év alatti! Innentől kezdve tessék úgy káromkodni, hogy egy gyerek is olvassa!

ChartExport.png

Ha összevetjük ezt a két eredményt, az átlagos Droid olvasó a 20-30-as éveiben járó férfi, így nem meglepő, hogy milyen zsánerekről szeretne olvasni: sci-fi/fantasy 85,1%, akció 75,8%, képregény filmek 75,3%. Az utolsó kérdésre sokan válaszolták, hogy szeretnének többet olvasni idegennyelvű és művészfilmekről, de a számok ezt nem igazolják (25,2%), az átlag olvasó a művészfilmeknél csak a romantikát utálja jobban. Persze eddig is voltak ilyen írások és ezután is igyekszünk minél több és változatosabb műfajú filmről írni, de kedves csendes kisebbség, Like-okkal jelezzétek, hogy vagytok!

ChartExport(3).png

A "Miért látogatsz el az oldalra?" kategóriákban egyértleműen a tömény információ nyert. A legtöbben hírekre kíváncsiak, 83.3% beszélni sem akar róla, csak elolvassa és szó nélkül továbbáll.

ChartExport(2).png

És még így sincs elég hír! Örömmel olvastuk, hogy a többség, 74.0% "jó" értékelést adott az oldalnak, 19.6% pedig kitűnőt, és sokan semmit sem változtatnának a jelenlegi felálláson. De a leggyakoribb igény, hogy legyen még több hír. Hogy milyen témában, az már nem olyan egyértelmű:

"kevesebb box office"
"Több box-office"


"Nem nagyon látom értelmét régebbi filmek kritikájával vesződni."
"...  minél több régebbi, de jó filmet is."


"Több művész film téma, hír, cikk, porté, kritika."
"...lila ködös művészfilmektől, köszönöm, de kiütést kapok."


"Minél több hír, hírfoszlány. ...még ha csak pletyka szintűek is."
"Szerintem sok irreleváns dolog kap a szükségesnél nagyobb figyelmet, ...pl. "x film nemzetközi előzetese, amiben van 1 db új képkocka", "y film 3. trailerének a teaseréből egy promóképről készített negyedik plakát.")"

Sajnos a hírek mennyiségén nem tudunk változtatni, több okból sem. Egyrészt mert az éterben sincs sokkal több hír, amit olvasunk, azt tovább is adjuk. Persze a tömegek bölcsességének törvénye szerint az összes olvasó együttvéve mindig is tájékozottab lesz, mint az aznapi hírszerkesztő, 5000 látogató közt biztos vannak olyanok, akik előbb hallottak valamit, mint mi. Harvey Weinstein is ritkán telefonál, hogy küld egy exkluzív klipet, csak promózzuk egy kicsit a filmet. Másrészt a hírszerkesztés nagyon időigényes: számos blogot és híroldalt kell végigolvasni, le kell fordítani, képet találni, az y film 3. trailerének a teaseréből egy promóképről készített negyedik plakáthoz is kell valami új szöveget költeni. Ez mondjuk ideális esetben 20 perc, és van napi 6-10 bejegyzés. Mindemellett a Filmdroid még mindig nem egy hivatásos blog, a szerzőknek ez nem a főállása, ide a saját idejükben írnak hobbiból.

A leggyakoribb válaszok arra, hogy miért nem szólsz hozzá a "lusta vagyok", "nincs mit hozzáfűznöm", "nem akarok regisztrálni" és a "nem akarom, hogy letámadjanak a trollok". Mind teljesen érthető és jó indok, és nem is lehet mindenki exhibicionista. De kérünk mindenkit, hogyha nem is szól hozzá, ha van Facebook profilja, akkor nyomjon egy Like-ot, mert csak így tudjuk lemérni, hogy minek van sikere. De aki hozzászól, az is nyomhat egy Like-ot, mert szeretjük, ha szeretnek!


P.S.: A javaslatok között szerepelt, hogy írjunk többet a forgatás gyakorlati menetéről. Mi sem vagyunk szakmabeliek és engem is érdekelnének ilyen bepillantások a kulisszák mögé. Valaki más írta, hogy operatőr hallgató, úgyhogy, ha szeretnél írni a filmkészítés szakmai oldaláról, nagyon szívesen hallanánk tőled vagy más szakmabelitől!

Címkék: miújság

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr594775448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maya-- 2012.09.15. 12:24:52

nem toltottem ki, es nem irom le, hogy miert. azert jottem ide, mert lattam, hogy: vannak hirek, vannak cikkek az akciofilmekrol, a scifirol, thriller, horror stb. nem hianyolom a csajos margasagokat(kapok eleget belole a realis eletben, s az nekem pont eleg :)).. egy rovatot fogok olvasni ami a csajoknak szol, s az a hetifaszi. ez az en szemelyes velemenyem, nem kell altalanositani. nem zavar, hogy sok ilyen blogokon(ahol inkabb az akcio, sci-fi, krimi, horror stb. kap nagyobb teret)a pasi. en igy szeretem. nekem igy tetszik, annyit ne varialjatok.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.09.15. 12:49:20

Én úgy látom, hogy töménytelen mennyiségű hír van, speciel éppen ezért sok(k)altam be, mert szívem szerint mindent kitettem volna és csak blogoltam és csak blogoltam... Egyszerűen képtelenség mindet közzétenni, csak akkor lehetséges, ha az ember a számítógépe előtt él, eszik, alszik, wc-zik:)

Maya-- 2012.09.15. 13:02:28

@koimbra: igy van, keptelenseg most lepest tartani a hirekkel, de viszont te tudnal jol szelektalni is, csak azt tedd ki ami teged erdekel..jaj, bocsanat, azt is ami engem ;)

Maya-- 2012.09.15. 13:20:42

@koimbra: huu..akkor tenyleg nehez.:)

little2 2012.09.15. 14:38:49

Mik ezek a Pac Man formájú ábrák itt???!! Hogy kerülnek ezek ide?? Követelem azonnal a hagyományos pite alakú ábrákat!!!! :D:D

-----------------------------
Ha ilyen tempóban tervezikek továbbra is gyártani a cikkeket, akkor meg kéne növelni az egy oldalon egyszerre látható bejegyzések számát, mert egy pár napos cikk után is már rengeteget kell visszalapozni. A legjobb az lenne, ha be lehetne állítani, hány bejegyzés jelenjen meg. Vagy ezzel már túl sokat kérek?

Shyllard 2012.09.15. 15:14:08

Nekem még mindig kedvenc blogom, jól csináljátok nagyon, ami meg csak a kérdőív kitöltése után jutott eszembe az az, amikor megláttam a heti pasit vagy mit, h kaphatnánk heti nőt is, vagy valami ilyesmit? :D

FayeFaye 2012.09.15. 15:52:30

@Shyllard: A pasikat nem nagyon kell csabitani, ok mar itt vannak.:)

Doro_ 2012.09.15. 17:38:07

@little2: Támogatom az egyszerre látható bejegyzések növelésének ötletét. Vagy legalábbis ha folyamatosan a jobbfelsőben lennének a legújabb "szalagcímek".

Mauditore 2012.09.15. 19:57:57

Óóó lebuktam :D 15 vagyok, úgyhogy, mint egyetlen gyerek itt kijelentem, hogy amíg az oldalon ilyen gyakorisággal jelennek meg cikkek nem lesz semmi gond ;)

bucbuc 2012.09.15. 21:56:23

Bakker... Segítek, mert tényleg amatőrök vagytok.

A következőképp tudtok fejlődni még, ha akartok és van hova:

Még több infót és még több kritikát. Mindegy miről, csak legyen mit olvasni.

ha még bírjátok.

Ennyi.

Rohadtul nem azon kell gondolkodnotok, hogy mit hogy változtassatok. Ami jön azt nyomjátok ki.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.15. 22:01:49

@bucbuc: ilyen egyszerű?! :D de akkor kommentelni is sokat kell ám! ;)

Söci 2012.09.16. 08:24:54

jaj művészfilmet ne !!!

nagyon jól tudom, milyen típusú emberek néznek művészfilmeket, légyszi neeee :)))

Cucuminator 2012.09.16. 09:48:09

@Mauditore: Nem egyetlen. Itt vagyok én is. Csak mivel kb. egy hónap van hátra már tizenhat évesekhez soroltam magam. Bocsánat a kérdőív meghamisításért. ;D

Cucuminator 2012.09.16. 10:00:01

@Cucuminator: *meghamisításáért

Én szeretnék több művészfilmről olvasni, mert sajnos eléggé háttérbe vannak szorítva. Persze nem ezekre a Tarr Béla féle förmedvényekre gondolok, hanem azokra amelyek művészi mivoltuk ellenére szórakoztatóak is (pl.Woodi Allen). Mert nem minden művészfilm unalmas és nem minden unalmas film művészi.

Söci 2012.09.16. 10:08:44

@Cucuminator: ne légyszi ne, ne tegyük tönkre a blogot

Söci 2012.09.16. 10:09:40

@Cucuminator: nem hiszem,hogy egy olyan ember " művészetére " vagyok kíváncsi, aki a saját nevelt lányát kefélgeti

Cucuminator 2012.09.16. 11:20:31

@Söci: Kérlek ne tegyük tönkre a blogot ezzel a szar bulvárral. Kit érdekel, hogy a nevelt lányát keféli? Zseniális filmeket készít, és azzal, hogy ezeket megnéztem a kapcsolatom meg is szűnt vele. A filmjeit szeretem nem őt. Nem a barátom, nem érdekel kivel kefél. Vagy vegyük Polanskit: elvileg kislányokkal tölti az idejét, de ez sem engem érint, hanem őt, a lányokat és a rendőrséget. A filmjeit ettől függetlenül továbbra is szeretem, nézem. Szerintem neked nem a Filmdroidot, hanem a Blikket és társait kéne olvasnod.

Söci 2012.09.16. 17:16:14

@Cucuminator: nekem ???

hát ezek szerint pont neked nincs értékrendszered, ha téged nem zavar a pedofília akkor ne rám mutogass, hogy én vagyok a bunkó

látod ezért undorítóak az úgynevezett " művészek " , te se az igazsággal és az igazi boldogsággal foglalkozol, csak azzal amit művészet címén behazudnak másoknak

az a művészet, ha boldog, teljes életet élsz és másoknak is segítesz ebben, nem egy szaros film

és rohadtul sértő és szemét dolog, hogy a pedofilokat megvéded, engem meg leszólsz

ez aztán tényleg gusztustalan volt !!!!

Söci 2012.09.16. 17:18:10

na így engem ezen a blogon még nem sértettek meg

jól van írjunk cikkeket művészfilmekről, kezdhetnék mindjárt azzal a magyar filmmel, amiben egy kiscicát belefojtanak a vízbe

hú micsoda művészet

Elanor_ 2012.09.16. 17:51:29

@Söci: nem vedte senki a pedofilokat (Soon-Yi 20 mult, mikor "osszejott" Woodyval, szoval en amugy sem dobaloznek pedofiliaval)...

ez egy erdekes kerdes, es lehetne rola vitatkozni, h mikor es mi menten valasszuk kette a mualkotast a muvesztol.

de ez most nem az a hely es ido, kerlek, erre legy tekintettel, es valts vissza normalis hangnemre.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.16. 19:55:26

az biztos, hogy a filmjeinek semmi köze a magánéletéhez.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2012.09.16. 20:54:09

@Söci: "na így engem ezen a blogon még nem sértettek meg"
ez meglep, mert nekem úgy tűnik ezt a blogot olvasva, hogy lassan már minden nap megsértődsz valamin....
Btw, doggfathernek igaza van, semmi köze nincs a filmnek a rendező magánéletéhez, de opcionálisan akkor mindenki szégyellje magát most nagyon mélyen, aki valaha is megnézett egy Polanski filmet.

Egyébként akkor módosítom az indítványt, ne művészfilmek legyenek, egyrészt mert azokat én is utálom, másrészt mert elég szubjektív, hogy mi számít annak. Szóval én személy szerint inkább ismeretlen, független filmekről olvasnék :)
Viszont ez már talán nem is új dolog, a blog elég szépen termeli magából az ilyen írásokat (The Raid, Detachment, most ez a koreai film), úgyhogy csak így tovább!

Elanor_ 2012.09.17. 11:29:38

@danialves: most linkeljem az 13567 db. fuggetlenfilmes kritikankat? soha nem irtunk kizarolag a blockbusterekrol. :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2012.09.17. 13:33:28

@Elanor_: Én is ezt írtam az utolsó mondatomban. ;)

Doro_ 2012.09.17. 18:01:12

Szerintem minél többfajta filmről írunk, annál érdekesebb, színesebb lesz a blog. Nyilván a blockbusterekből lesz a legtöbb, mert az a mainstream, és ez jól is van így, viszont vannak csodálatos, elgondolkodtató művészi alkotások melybe megéri kicsit belemerülni és felkelteni a "mezei néző" érdeklődését is.

Én azt mondom, ízlések és pofonok, de ha a sokfajta ízlést és pofont szépen írjuk meg, abból nem lehet baj. Sőt! :)
süti beállítások módosítása