Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Gohatto-Tabu

2008.10.08. 18:38 Armida 6 komment


Egy szamurájiskola rejtett életét bemutató film, minden tabujával együtt.
1999-
ben Oshima Nagisa (Érzékek birodalma, amit halkan megjegyzek, hogy a világ egyik legnagyszerűbb filmje) rendezte.
A 19. század közepén járunk, amikor a cuki Kano Sozaburo (Matsuda Ryuhei) bekerül az elit szamurájiskolába. Sokaknak megtetszik a fiú és szabályos versengés indul meg érte. A film bemutatást ad az iskola életébe, a kiképzésbe, az akkor uralkodó szexuális szokásokba., de van itt cselszövés és kivégzés is.

A Tabu-t jelölést kapott a 2000-res Arany Pálmára, a japán Blue Ribbon Award-on pedig megkapta a legjobb rendezés, legjobb film, legjobb új színész( Matsuda Ryuhei) és legjobb mellékszereplő (Takeda Shinji ) díjakat.
Ezenkívül még három díjat kapott Matsuda különböző filmes szervezetektől.
A filmben természetesen szerepel Takeshi Kitano (Zatōichi) és  Asano Tadanobu (A tea íze) is.

Címkék: dráma távolkeleti filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr74703773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.10.09. 07:19:37

Egyik alapfilm a sok minőségi japán közül. 7/10

Armida 2008.10.09. 10:08:40

Akárhányszor leadja a Zone Europa mindig megnézem. Szupi kis film ez. :)

Mókus 2008.10.09. 11:07:05

Nos nekem csalódás volt. Jóval többet vártam, például egy valóban szép -de legalábbis minimum jóképú- srácot, karizmatikus szereplőket, akikből egyedül az öreg szamuráj (akibe belezúgott a kölök) sikerült mint jelenség.

A nagyon szépnek kikiáltott fiú kifejezetten tenyérbemászó képpel rendelkezik, ha ránézek nemaz jut eszembe hogy Michelangelo dávidja elbújhat, hanem az, hogy ez 2 yenért eladá az anyját is.

Az egyik állítólagos szeretője sokkal jobban néz ki nála, kár hogy nehéz vele is szimpatizálni. ez utobbi amugy gyakorlatilag a mesteren kívül mindegyik figurára igaz.

A végső tanulság (?) vagy inkább kép, a kidőlő virágzó cseresznyefa szájbarágós, ennél azért megerőltethették volna magukat jobban is. Pláne, hogy japán filmről van szó, ahol ez amugy is a közhelyek netovábbja.

A cselekménynek semmi sodrása. Az egyes elemek szinte unottan követik egymást.

Én szeretem a japán filmkultúrát. Kuroszava Akira (is például) gyártott alapműveket.

De azt ne keverjük közéjük.

Ennyit szerettem volan mondani. Természetesen mindez pusztán a személyes véleményem.

Mókus 2008.10.09. 11:09:54

Dávid természetesen nagybetű :-)
Nah ma még nem kávéztam :-)

Armida 2008.10.09. 12:11:44

Mókus, jó hogy megírtad a véleményed, nincs azzal semmi baj. Az a jó, ha minnél több ember írja meg, véleményt cserélünk satöbbi.

A fiú, nos, én úgy voltam vele, hogy néhol nem tudtam eldönteni hogy igaziból fiú e vagy lány, de ez bizonyára az én hibám. :)

bugika 2010.07.29. 00:27:39

ezt a japán srácot a szép pofijával én is megdugnám
süti beállítások módosítása