Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Pokoli édenkert (A Perfect Getaway)

2009.10.19. 16:16 koimbra 4 komment

 

Fiatal pár nászútra érkezik a gyönyörű Hawaiira. Boldogok, vigyorognak, mint a tejbetök, örülnek egymásnak és csodálatos látványnak. Mert hát a látvány az aztán fantasztikus, magas hegyek között hol a tenger hupikék, túrázni indulnak, ahol más párokkal is összefutnak, de hogy ne legyen minden pazar, szép és jó a kedélyeket felborzolja egy környéken történt brutális gyilkosság, a rendőrség gyanúsítottja egy férfi és egy nő.

 

A filmet ahhoz hasonlítanám, mint mikor az utcában úgy döntött egy fickó, hogy a kocsibejárót lebetonozza. Elhívta a haverokat, vázolta a tervet, mit és hogyan kéne, mindenki hevesen bólogatott, elővették a szükséges eszközöket és kellékeket, ezek közé tartozott némi pálinka is és hát lecsúszott néhány kupicával. Mindenki jól beitalozott, majd egy idő elteltével már mindenki hülyeségeket beszélt lepihentek egy csöppet, mikor magukhoz tértek már erősen délután volt, szépen megették a kimaradt ebédet. Ekkor eszükbe jutott a, hogy miért is gyűltek itt most össze és gyorsan összedobták a bejárót, amin lehet közlekedni, de majd egyszer azért csinosítani kell rajta. Nos a film is valami hasonló lett, a tervezet megvolt, de minden mással foglalkoztak a készítők, csak a produkcióval nem és mire észbe kaptak már eltelt a játékidő 2/3-a, akkor aztán belehúztak. Ha egyszer valaki úgy dönt, hogy készít ebből egy remake-et, az biztos jobb lesz.

 

 

Pedig ebből lehetett volna igazán egy izgalmas filmet összehozni. Nem tudjuk melyik páros állhat a gyilkosság mögött, nem tudjuk melyikük húzta fel az ártatlan turista álarcát, ilyenkor a néző izgatottan megteszi a tippjeit, majd a körmét lerágva feszülten várja az eredményt. Azonban az A Perfect Getawayban nyomokban sem fedezhető fel az izgalomnak még a csírája se, inkább egy jó turistafilmet láthat a néző, festői környezettel és még kockahas is villan, a nők sincsenek túlöltözve. Igen, a táj festői, szerintem többször fordult elő, hogy a háttér festett volt.

 

Egy csavar következtében aztán a bóbiskoló néző felkapja a fejét és reméli, hogy végre történik valami. Az utolsó fél órára szépen belehúztak a készítők, váratlanul az unalom elszáll és pörögnek a történések rendesen. Tehát a film pont ellenkezőjét nyújtja, mint a többi produkció, itt nem a végére fogy el a szufla, hanem akkor jönnek rá, hogy itt bizony most thrillert forgatnak. Ennek tetejében még a reklámokat is az ember arcába tolták. Nem elég, hogy itthon a tévében folyamatosan megszakítják reklámblokkokkal (vagy a reklámokat szakítják meg filmekkel?). Azt hiszem utoljára A sziget volt az, ahol erőteljesen a nézőbe sulykolták, hogy ezt meg kell venned. Bizonyára nehezen szedték össze a szükséges 14 millió dollárt az elkészítéshez és a mobiltelefongyártók és a videokamera forgalmazó sokat tejelhetett azért, hogy jól kivehetően lássuk többször is mire képes a készülék és milyen szép felvételt készít.

 

 

30 %-ot tudok adni a filmre, unalmas, vontatott alkotást rendezett David Twohy, sokáig tartott az alapozás. A Pitch Black rajongónak az érdekében remélem, hogy azok, akik majd pénzt adnak a harmadik Riddick-kalandra nem látták ezt a művet, mivel a film elbizonytalaníthatja őket és inkább bevarrják a zsebüket is, nehogy véletlenül mégis adakozzanak a sci-fire.

 

imdb: 6,7

rottentomatoes: 58 %

 

Büdzsé:14 millió dollár

Amerikai bevétel: 15,5 millió dollár

Eddigi összbevétel: 20 millió dollár

 

Címkék: thriller iromány 30 % a perfect getaway

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr221460914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elanor_ 2009.10.19. 23:04:21

nem tudom, ki hogy van vele, de én ez az egy fénykép alapján megmondom, h a fekete csajos páros a gyilkos, szóval tök felesleges már megnéznem :D

Alex Mahone 2009.10.20. 15:18:17

Ne is nézd. Ez egy kalap sz*r, de komolyan... Semmi izgalom, semmi indíték, gagyi trükkök, gagyi játék (Jovoviché főleg...), Zahn jellemfejlődése, hááát, megkockáztatom, nem volt silány, Tim Olyphant meg egyenesen jól játszott. 2/10...

Alex Mahone 2009.10.23. 21:38:20

Ja és még annyit, hogy tele van a cucc hibával.
SPOILER!!
Pölö mikor a bankrabló kinézetű csávót és barátnőjét kéne elvinniük, inkább kitessékelik a kocsiból, holott ha ők a gyilkosok, ez pont a legjobb alkalom lenne... Vagy egy másik, hallhatjuk a gyilkos párt négyszemközt beszélgetni, ahogy azon aggódnak, hogy nem-e Oliphant a gyilkos, ami csak annak tükrében érdekes, hogy ha ők a sorozatgyilkosok, akkor csak nem rettegnének tőle, hogy ők lesznek a következő áldozatok.

peti342 2010.01.31. 13:10:47

Számomra kifejezetten tetszett a film. Tény és való, hogy lassú a tempó, és a film első fele arról szól, hogy bemutassák a szereplőket és lépésről lépésre építgetik a viszonyukat. A színészi játék és a karakterek simán elvitték a hátukon ezt a részt (Olyphant és Zahn nagyszerűen játszott, és meglepő módon Milla Jovovich is).
SPOILER!
Rengeteg kommentelőtől olvastam, hogy mennyire ellentmond a fordulat az előkészítésnek, például azzal, hogy a film első felében a Zahn-Jovovich páros a másik párra gyanakszik. Nos, kétszer is megnéztem a filmet, és szó sincs ellentmondásról és hibáról. Az összes részlet stimmel (egy egészen kis piszkos trükk azért van, amikor a gyilkosok egyes szám harmadik személyben beszélnek magukról, de hát egy sorozatgyilkos esetében talán ez elfogadható néha), a nézők egyszerűen csak belesétálnak a csapdába, és az eléjük tett részleteket abba a rendszerbe rendezik össze, ami nekik a legkézenfekvőbb (gyilkosság történt, új és idegen + kissé veszélyes a környezet, jópár fura / veszélyesnek tűnő figura felbukkan, és itt van ez az enyhén balfék, gyanakvó ifjú férj meg a felesége: tipikus áldozatkarakterek, nyilván ők a jófiúk). Ha megnézed a filmet azzal a szemmel, hogy na, ezek a gyilkosok, akik éppen az új személyiségük megformálását gyakorolják, stresszelik magukat az utolsó gyilkosságuk miatti lebukás miatt, és közben az új áldozataikat keresik, nos, a filmben így is minden tökéletesen rendben van. Amikor Zahn és Jovovich egymás között vannak, egyszer nem mondják ki másokra, hogy azok a gyilkosok: vagy arról beszélnek, hogy a másikok gyaníthatnak-e valamit, van-e esély a lebukásukra, vagy pedig arról, hogy megfelelő áldozatok lehetnek-e. Olyphantékkal kapcsolatban inkább az a problémájuk, hogy megfelelő áldozatok lesznek-e, mivel láthatólag kissé kattantak, és Olyphant valószínűleg egy kamugép, így az összeszedett információkból lehet, hogy nem fogják tudni jól lemásolni a személyiségét, miután megölik. Az első párossal kapcsolatban szó sincs arról, hogy rettegnének tőlük, és azért nem veszik fel őket. Zahn először picit elbizonytalanodik, hogy megfelelő áldozatok lesznek-e (a férfiből csak egy kigyúrt mellkast és egy agresszív tetkót lát), de aztán gyorsan döntenek, hogy elviszik őket, csakhogy ekkorra már késő, a marcona páros férfitagja felhúzza magát a hezitáláson, és elutasítja a fuvar felajánlását.
Én nem láttam trailert, úgy néztem meg a filmet. Lehet, hogy a trailer miatt nem voltak ilyen-vagy olyan elvárásaim, és ezért az alapján tudtam értékelni a filmet, ami. Nekem tetszett, bár nyilván ez sem hibátlan. Sok nézőt annyira csúnyán behúzott a csőbe, hogy aztán csak köpködnek a nagy fordulat hibás voltára, pedig ebből a szempontból egy fikarcnyi hiba sincs a filmben.
süti beállítások módosítása