Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Vanília égbolt harmadszorra úgy, hogy...

2008.05.11. 16:15 vadoc/csillagmoha 2 komment

...végig néztem az elejétől a végéig. S, hogy ne legyen elegetek belőlem annyira, írok még.

Tegnap, elnézést ma, éjszaka néztem meg a TV2-ön. Na jó, most kimegyek végig gondolom, és visszajövök. ...
Szóval, mindig el-el kezdtem nézni, aztán mindig valamiért abban maradt. Most, leültem és megnéztem. Ma megnéztem mi a műfaj besorolás: thriller. Aha, kösz. Végig a film közben azon gondoltam, hogy ez tuti, hogy dráma. Ha belegondolok, fúdedurvanagyot tévedtem.

Meg az járt a fejemben a film közben, hogy ez a Tom Cruise milyen narcisztikus személy. (Valószínűleg onnan gondolom, hogy néztem róla ilyen biográfiai jellegű dokumentumfilmet, és ott azt mondták, hogy nagyon vigyáz az arcára, a külsejére; nagyon hiú.) S ez a film telibetalált eme kijelentésnek. Igaz, hogy film, de a filmben is alapból a félelemmel való szembenállás volt a lényeg (nem csak ez), és a filmbeli szerepe a valóságos félelemmel való szembeszállás.

Bizonyította a film egy feltevésemet, az álmok tényleg össze tudják kuszálni a valóságot. A film mondjuk óriásian fogta fel a témát, mivel ebben a világban még nincs géppel vezérelhető és működő hibernálás, éberálom. Nem tudjuk irányítani az álmokat, maximum csak korlátozni.

Az, hogy David Aames (Tom Cruise) megtalálja a álmai asszonyát (Penelope Cruz), közben a szőkehajú lányt hitegeti, az nem fair. Persze Julie Gianni (Cameron Diaz) is érdekes személy. Elítélhetjük, mentegethetjük, vagy védhetjük, lényegtelen. A kocsis akciót túlzásnak tartom. Lehet, nagy fájdalmai voltak, lehet rossz érzés volt, hogy átverték. Akkor sem kell 180-nal leszáguldani egy hídról, a betonfalnak. Aztán a történések. Végülis a végén értelmet nyertem, hogy ő már azért állította biztosra a látomásait, mert az álmai összekuszálták a mátrixot. Nem lennék a helyébe.

Ahogy az egyik oldal kritikájában írták, a film végére szomorúak leszünk, lehangoltak, és egyáltalán nem tudunk örülni semminek. Nekem tetézte, hogy utána még másfél órával sem tudtam aludni. Ez nem a filmnek tudható be (tuti), de akkor sem keltem jó érzéssel. Nem tudom miért, de furcsa, hogy vannak filmek amelyektől még másnap is kiráz a hideg. Na, ez is benne a van abban a TOP10-ben.

Kicsit unalmas, nekem lassúnak tűnt, aki nagyon vállalkozó kedvű, annak ajánlott. (:

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr65463902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.05.11. 16:56:08

Személy szerint én az eredeti verziót nem néztem végig, ez meg olyan közepes volt, nem nagyon kötött le a film.

sjbee 2008.05.12. 01:48:30

Nekem meg pont az eredeti tetszett jobban és ezzel vszínűleg nem is vagyok egyedül.
süti beállítások módosítása