Elköltöztünk: filmdroid.hu
A legjobb ázsiai filmek, melyeket még nem forgattak újra
2008.10.30. 14:44 13 komment
A megoldás nem a remake-ek elkerülése. Nyilvánvaló tény, hogy a nagyon jó eredeti filmek remake-jei megbuknak, mivel nem olyan tehetséges emberek készítik őket, mint akik az eredeti verziókat." - ezt David O. Selznick mondta még 1956-ban.
Manapság Roy Lee az aki tesz-vesz és annyi filmet remake-el, amennyit csak tud. A The New Yorker azt írja, ő az az ember aki elhozza Ázsiát Hollywood-ba és menet közben szert tesz néhány ellenségre is. (Amit maxinálisan megértek, mert az amcsi verziók meg sem közelítik az eredeti filmeket) Miatta láthattuk a Kör, Az átok, A kör 2, Sötét víz, Átok 2, Mezsgye című filmeket. Idén a Szem, Shutter, The uninvited, The echo, Alone, A kör 3 és az Átok 3 kerülnek sorra.
És most nézzünk néhány ázsiai filmet, amelyre még nem csaptak le Hollywoodban.
1. Buppah Rahtree: Scent of the night flower
2003-as Thai horror- vígjáték
"Egyedülálló keveréke a horrornak és a fekete komédiának, mely jókedvű, miközben kísérteties. Buphan Rahtree , a félénk diáklány nem tud ellenállni a gazdag és jóképű playboynak, aki azonnal elhagyja őt, mikor kiderül hogy terhes. A lány elhatározza hogy bosszút áll, még akkor is ha addig él."
Ez a folytatásának az előzetese, a címe Rathree Returns
2. Cure
1997-es pszichothriller-pszichohorror. " A 2002-es Dallas-i Ázsiai Filmfesztiválon.....mindenki visszatartotta a lélegzetét, amíg egy nő csendesen haldoklott."
Takabe, a rendőr nyomozó bizarr gyilkosságsorozat ügyében nyomoz. Habár minden áldozattal azonos módon végeztek- a mellkasukra egy X-et vésve- az esetek különböző elkövetőkre utalnak.
Előzetes erre
3.Suicide club
"Egy nagy csapat japán diáklány a metro elé ugranak, hogy tömeges öngyilkosságot kövessenek el- és ha még ez sem késztet arra hogy megnyomd az eject gombot a dvd-én, akkor készen állsz arra, hogy tanulmányozd a társadalmi problémákat, melyek kínozzák a tiniket."
A filmet 2002-ben rendezte Sono Sion és megkapta a zsűri különdíját a "Most Ground-Breaking Film"-ért a Fantasia Film Fesztiválon.
4. Dorm (Dek Hor):
"A film alkotóti nagyszerű munkát végeztek, hogy úgy érezd magad, mint az elveszett kisfiú."
2006-os Thai horror-thriller-dráma, egy félénk kisfiúról, akit internátusba küldenek. Fura és kísérteties dolgok történnek ott.
5. My scary girl
"Alcsacsony költégvetésű film, az író-rendező Son Jae-gon bemutat egy 30 éves félénk férfit, aki végre valahára randizni kezd." Újdonsült barátnője azonban kissé gáz.
A film dél-koreai és 2006-ban mutatták be.
6. Inner senses
"Dr.Jim Law egy pszichiáter, aki sem Istenben sem a szellemekben nem hisz. Páciense Yan, aki négy éve szellemeket lát....."
A film 2002-ben készült Hongkongban. Betekintést nyerünk hogy milyen is a hallucináció, a depresszió, a trauma és az öngyilkosság. Szomorú realitás a filmhez kötödően, hogy a főszereplő, Leslie Cheung, utolsó filmje ez, mert 2003-ban öngyilkosságot követett el, depressziója miatt. A Mandarin Oriental Hotel 24.emeletéről ugrott ki. Hatalmas nemzeti gyász volt az országban.
7. A chinese ghost story
"Kicsit furcsa választás egy horror cikkbe ezt beválasztanom, de a horror mindenkinek mást jelent.....A filmben Leslie Cheung egy adóbehajtó, aki váratlanul menekülteket talál egy elhagyatott templomban. Aztán találkozik egy gyönyörű, de halálos szellemmel és egy nagyon erős pappal is."
1987-es hongkongi film. Azóta készült még két epizód.
Az eredeti cikk ITT olvasható, hozzátettem a film poszterét és előzetesét is. Legnagyobb bánatomra ezeket a filmeket nehéz beszerezni magyarul- legalábbis én nem találkoztam velük- de semmi para, sok fent van a youtube-on feldarabolva. Jó szórakozást!
Címkék: távolkeleti filmek
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.10.30. 14:48:11
Armida 2008.10.30. 17:24:25
dzsó 2008.10.30. 18:39:02
Egyébként az első kettőt láttam, igazán jó volt
asgdsd 2008.10.30. 18:42:32
Egyebkent a 7 mesterlovesz (is) szazszor jobb film, mint az eredeti zagyva 7 szamuraj.
Armida 2008.10.30. 18:51:58
A bevétel miatt muszáj emészthetővé tenni a nagyközönségnek.
Asgdsd: különbözőek vagyunk, nincs ezzel semmi baj. Kinek ez teccik, kinek az, kinek meg mindkettő. :)
Tipca · http://tipca.freeblog.hu 2008.10.30. 20:38:45
Armida 2008.10.30. 20:41:18
Tipca · http://tipca.freeblog.hu 2008.10.30. 21:32:40
Armida 2008.10.30. 21:41:20
Ja, igen, szeretem, főleg a japán filmeket. :)
wuwei 2008.10.30. 21:57:50
Egy igazán kiváló remake azért készült, szerintem jobb mint az eredeti japán verzió. Ez a Ring (de csak az első rész).
Armida 2008.10.30. 22:01:35
A Körben totál igazad van, az speciel nekem is jobban teccet mint a Ringu. :)
ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.10.31. 11:23:15
Mellesleg akit érdekel mai cikk: www.smashingmagazine.com/2008/10/30/50-stunning-asian-movie-posters/
Armida 2008.10.31. 11:28:45
(asszem többször csak magánmunkát vállalok be, abból nem lehet nagy baj) :(