Elköltöztünk: filmdroid.hu
Emlékmás feldolgozás
2009.02.26. 11:48 57 komment
Arnold Schwarzenegger készített néhány klasszikust, még jóval azelőtt, hogy elment kormányzónak. Ott volt a Terminátor (aminek jön a negyedik része), a Conan (amelyet már régóta szeretnének újraforgatni), a Predator és nem utolsó sorban az Emlékmás is. Paul Verhoeven szórakoztató, véres és brutális filmet készített Phlip K. Dick művéből. Az Emlékmás ezen felül nagy kasszasiker is volt, 261 millió dollárt hozott világszerte. A történet a 21. század végén játszódi, Douglas Quaid (Schwarzenegger) egyszerű munkás és úgy gondolja kipróbál egy új technológiát, amely során a páciens agyába olyan élményeket vésnek, amelyet csak akar. Quaid mikor feleszmél máris egy akció kellős közepén találja magát.
Ha jól emlékszem nem derül ki, hogy ez valóban megtörtént-e vele vagy végig a gép közvetítette az agyába a történéseket. (A kommentelők szerint kiderül, én 15 éve láttam utoljára a filmet, itt lenne az ideje egy újranézésnek.)
A Columbia stúdió és Neal H. Moritz (Vas, Nyolc tanú) producer szeretnének remake-et készíteni a filmből. Moritz elmondása szerint a mai vizuális effektekkel egy jobb, korhűbb produkciót tudnak majd összehozni. A producer arról nem beszélt, hogy ki fogja írni a forgatókönyvet és még a lehetséges rendező személyét is homály fedi. Szerintem nem tudnak Verhoeven alkotásánál jobbat készíteni, Schwarzenegger a hír hallatán pedig biztos forog a bársonyszékében.
Alább pedig az eredeti film előzetese látható
Címkék: remake miújság
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2009.02.26. 12:31:02
Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.02.26. 12:33:41
@Koimbra: kiderul. Ami kerdeses volt, hogy a beszivargas es a kis partizan megtalalasa volt-e a celja, amiert az egesz alcadolgot felvette, vagy mar elotte atallt a fekete csaj hatasara. Mindketto ellen szolnak ervek. (Leginkabb az, ha nem torik meg az alcat, akkor mi vezette volna a Marsra, ha megtorik, akkor miert volt az akcio fonokenek a csaja kiszamitott eletveszelynek kiteve?)
Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.02.26. 12:34:44
ergerberger 2009.02.26. 12:40:28
Kiderül.
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2009.02.26. 12:48:33
az eredeti történetben (a novellában) úgy volt, hogy egy emléket beégettek, és az nem csak emlék lett az embernek, hanem a körülötte lévő világban is megvalósult. a swarci-féle film tetszett, de a novella érdekesebb volt...
ZmanUK 2009.02.26. 12:51:29
gergok2 · http://gergok.blogspot.com/ 2009.02.26. 12:54:02
Javaslom a Szárnyas Fejvadász mielőbbi újragondolását is, vontatott és a szőrös mellkas rég kiment már a divatból.
Prequel-eket és még több képregény-feldolgozást a népnek!
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.02.26. 12:57:17
vandorherceg 2009.02.26. 12:57:26
Az is elgondolkoztató, hogy a cikk szerint az egyik "megújító" jegyzi a Vas c. alkotást, aminél szarabb, gagyibb filmet elég nehéz találni...
ZmanUK 2009.02.26. 13:01:00
En rengetegszer megneztem es reszemrol nem erdekelne semmifele remake.
Aki ezt kitalalta, az "nyerjen szep emlekeket a Memoriaval":-), majd menjen a Marsra, KET HET-re. :)
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.02.26. 13:05:55
Rob67 2009.02.26. 13:08:49
Nagyon fiatal lehetsz még édesem.
Minden újraforgatni mert szar? ebből csak annyi derül ki, hogy a sztori számodra lényegtelen mellékszál a vizualitás nagyistene mellett.
Ez azért téged minősít.
paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2009.02.26. 13:10:55
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.02.26. 13:15:51
Az emlékmás nagyjából ugyanez: nincs az még lefutva.
Hozzászóló123 2009.02.26. 13:26:04
Gazz 2009.02.26. 13:26:54
Sőt, amikor a pszihológus megpróbálta rádumálni, hogy vegye be a pirulát, szemmel látható, hogy izzad, s ez Svarcinak is feltűnik. Ha a gépben van, ugyan miért izzadna egy virtuális pszihológus?
ZmanUK 2009.02.26. 13:29:20
Izzadhat a virtualis pszichologus ha nagyon paranoid akarok lenni. Mivel ugye a korulmenyeket keverheti a gep is, sot lehet a virtualis pszichologus pusztan a gep muve volt.
Mindenesetre elgondolkodtato film volt :)
Iron 2009.02.26. 13:36:53
emberek, talán érteni kéne az iróniát :D
(gergo2 pont az ellenkezőjét gondolja, amit írt, bizonyám :P)
@Gazz:
sztem arra gondolnak itt néhányan, hogy Svarci VÉGIG a gépi élményt élte át, és a beküldött pszichomókus is csak egy csavar volt a virtuális történetben, virtuálisan izzadt :), az egészet csak képzelte a beültetett emlékek hatására
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.02.26. 13:42:43
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.02.26. 13:43:05
Na most mennem kell mert megyek Lost-ot meg Győzikét nézni.
gergok2 · http://gergok.blogspot.com/ 2009.02.26. 13:43:14
Amúgy csatlakozom sainjust-hoz, az, hogy ez a Moritz producerálta a Vas c.-művet mindent elárul.
Nekem amúgy sokkal komolyabb aggályaim vannak a Neurománc-filmfeldolgozás kapcsán, amelyet jelenleg pont a Vas rendezője: Joseph Kahn jegyez. Na abból lesz még szentségtörés!
guy 2009.02.26. 13:43:23
gergok2 · http://gergok.blogspot.com/ 2009.02.26. 13:45:52
Hogy páran milyen könnyen behúzhatók a csőbe...:)
báró Csekonics 2009.02.26. 13:50:51
Sajnos nem. (Biztos agyukra ment a sok megapixel, gigabájt meg decibel.) Egy film a sztoritól lesz jó, a jó sztorit a jó színész és a jó rendezés teszi érdekessé és nézhetővé. A jó zene, effekt, vágás, kaszkadőrjelenetek csak dobnak rajta, önmagában ez utóbbiak kb. annyit érnek, mint egy oktatófilm a filmkészítésről.
honphibu 2009.02.26. 13:58:45
Dick regénye többet érdemel.
Hátha most sikerül.
Szerintem.
gergok2 · http://gergok.blogspot.com/ 2009.02.26. 14:01:08
Szerintem Hollywoodban már egy ideje uborkaszezon van. Minden 10-ik tucatfilmre, ha jut egy olyan amit érdemes megnézni.
A filmkészítőknek ott van a kezében a bőségszaru: a CGI technika de ostobaságokra fecsérlik.
A stúdiók a biztos haszonra utaznak, ezért aztán folytatást-folytatás követ,
azon akkor se buknak nagyot, ha szar.
Ugyanez a haszonelvűség csapja agyon pl.: a számítógépes játékokat
is. Nagyobb, színesebb, de nulla invenció.
A filmeket ma már többnyire olyanoknak csinálják akik belezavarodnak egy összetett mondatba...
báró Csekonics 2009.02.26. 14:04:44
...és ezek az emberek aztán nem értik, ha nem megy annyi ember moziba, hanem inkább letölti az ócska filmjeiket - aztán egy megnézés után törli is, mert egy 50Ft-os üres DVD-t sem akar 'elpazarolni' rá...
maydayray 2009.02.26. 14:05:19
báró Csekonics 2009.02.26. 14:09:48
Sharon Stone-ról nem is beszélve ;-)
Asszem 2009.02.26. 14:09:54
Star Wars IV-VI
Gyűrűk Ura I-III
Dűne...
Egyébként nekem semmi bajom az újraforgatással, sem akkor, ha azért történik, mert szar az eredeti film, sem azért, mert elavultak az eredeti film trükkjei, sem pedig azért, mert úgy gondolja a rendező, hogy ugyanazt a történetet akkor kicsit más oldaláról világítja meg (pl. a Solaris kétféle feldolgozása, oszt egyik sem tetszett Lem-nek).
A szárnyas fejvadász annyira iszonyú jó könyv, hogy simán elbírna még akárhány feldolgozáőst/interpretációt.
A film látványvilága tök jó, én esetleg a mozgó űrhajókat cserélném ki bennük CGI-re, hogy ne legyen annyira makett-feeling, de a többi jó.
A szőrös mellkas meg ugyanúgy aranyos, mint a Halálcsillag tisztjeinek frizurája... korhű :D
báró Csekonics 2009.02.26. 14:24:32
Valahogy igazibbnak érzem.
Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.02.26. 14:29:29
"-Hogy kerultem ide?"
"-Az ajto kinyilt, On beszallt"
Igaz, volt benne par folosleges és mai szemmel gagyi jelenet, a vegen is kicsit gaz volt, amikor agonizaltak a Marsi homokban, és dülledt kifelé a szemuk.
De amugy a sztori is nagyon jó volt (kiskoromban kurvára nem értettem persze hogy miról szólt, de késobbi ujranezesek alkalmaval lejott, hogy óriási a sztori)
A hangulat is jó volt, meg a rendezés is, (Verhoeven) az opening theme meg egyenesen szerintem minden idok egyik legjobbja:
www.youtube.com/watch?v=MbEJuOfJC3c
gergok2 · http://gergok.blogspot.com/ 2009.02.26. 14:33:44
Alapvetően én sem ágálok minden feldolgozás ellen, volt már olyan amit jobban élveztem, mint az eredetit: pl.: anno az amerikai Kör-t.
De sajnos a tendencia az, hogy feldolgozás=lebutítás+színesebb effektek.
Szőrös mellkas-ügyben tényleg nagyot fordul a világ: lásd Sean Connery-Bond és Daniel Craig-Bond... :)
frank lucas (törölt) 2009.02.26. 14:34:53
kicsit már kezdem unni ezt a feldolgozás hullámot.egy két filmre rá fér de vannak olyan filmek amikhez bűn hozzá nyúlni.ilyen például ez is.Arról már nem is beszélve hogy a Predator-t is fel akarják dolgozni.Ez nagyon nagy hiba.Azt soha senki nem fogja felülmúlni mert az minden egyes percében maga a tökély:)A smaragd románcát is fel akarják dolgozni.abba is bele fognak bukni.már semmi új ötlet nincsen?ez kár
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.02.26. 14:44:50
Ebben bizony van igazság. Mint ahogy abban is, hogy ott van a filmeseknek a CGI, és jópáran azon törik a fejüket, hogy milyen filmet is csinálhatnának köré. Olyanok is lesznek. Marha sok filmet látva jutott már eszembe, hogy amikor azt megcsinálták, vajon mit gondoltak róla a készítők. Hogy na, végre sikerült egy jó filmet csinálnom? Vagy pedig hogy na, ezen a szaron is túl vagyok, legalább kerestem vele valami kis pénzt? Merthogy rengeteg olyan film kerül elénk a távákben, amelyeket egyszerűen kár volt leforgatni.
A Star Wars 4 újraforgatásáról bizony én már hallottam valamit zizegni, régebben. Az illetőt feltehetően már ápolják azóta valami csendes helyen.
Sokan nem képesek tudomásul venni, hogy a filmes TECHNIKA folyamatosan fejlődik, a hajdan még eredei ötletek és trükkök is megszokottá váltak későbbi filmekben, de az a film akkor is az volt a maga idejében, ahogy a híre tartja. Elismerem, vannak filmek, amelyek emiatt érdektelenebbé vagy gyermeteggé váltak az idők során, és ha a film már nem áll meg a saját lábán, akkor a történelem részeként elfelejtődik, és filmesztéták klubvetítésein fog már csak felbukkanni, talán.
De az újraforgatás sokszor nem sikerül, és ez sokat elárulhatna a filmkészítők hiányosságairól. Riasztó példaként nekem ott áll a Majmok bolygója, amelynek a pár éve készült változata iszonytatóan rossz lett - számomra -, a '68-as filmet igy nem tudja elhalványítani. Sajnos gyakran megfigyelhető az a gyakorlat, hogy a tévék egy remake elkészülte után folyton csak azt veszik elő, a régit akkor sem, ha az jobb volt.
A Blade Runner csak távolról egyezik Dick regényével, ez tény. Sok-sok ilyen film készült már. De ez a film a maga látványvilágával költeményszerűvé sikerült, önálló dicsőséget szerzett, nem is érdemes emiatt a regényt keresni benne. De a regény híveinek elkeseredését átérzem, amikor a cím hallatán mindenki a film történetére gondol, holott a regény a maga nemében szintén klasszikus (lehet, mert nekem nem nagyon tetszett).
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.26. 14:52:17
Hogy fogja belecsempészni a a robbanásokat, és az autósüldözéseket?
Nem akarom megnézni, pedig tudom, hogy nem fogom kibírni :)
Filmnek szvsz eléggé unalmas lenne a Neurománc, pláne, hogy 90 percben végi kéne rohanni a sztorin. Áh... szentségtörés.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.02.26. 14:53:29
Amit báró Csekonics írt a filmet csak feldobó tényezőkről, azokból szigorúan kivenném a vágást. Én csak az utóbbi időkben kezdtem értékelni, és nektek is azt javaslom, hogy gondolkodjatok el egy jó film után, hogy a vágás mennyit tett hozzá az élményhez. AHogy egy helyszínen a különböző nézetek számunkra teljesen természetes módon váltakoznak a beszélő, az őt hallgató, a közben általuk látottak és még rengeteg dolog között, az bizony értékes munka eredménye ám. A vágásban nem valami bravúrt kell keresni, hanem azt értékelni, hogy a képváltások nem RONTJÁK az élményt. Mert az az igazi, ha a vágás nem tűnik fel, hanem csak nézheted nyugodtan a filmet, mert mindig azt látod, amit kell. Ha rossz vagy unalmas vágást látsz, akkor fogsz igazán rájönni, hogy miért is adnak nekik külön Oscar-díjat.
lyoker · http://dagonya.hu 2009.02.26. 14:59:47
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.02.26. 15:04:53
A Predator pedig tényleg jó úgy, ahogy van. Nem is sejtem, miféle trükkel lehetne feldobni, másról meg kár is beszélni.
A Terminátor viszont, ha újra megnézitek, kicsit kopott már. Vannak benne kicsi tökéletlenségek, és ami sokkal inkább számít, kissé túlhaladott stíluselemek. De az a film egy nem túl drága próbálkozás volt, egy alig ismert rendező harmadik filmje, és feltehetően mindenkit megdöbbentett, mennyire nagy siker lett.
báró Csekonics 2009.02.26. 15:21:53
Szerintem a Terminátor is úgy jó, ahogy van - max azt a Scwarzi-s 'önműtős' jelenetet lehetne újraforgatni, ott tényleg kilóg a lóláb kicsit, de még mai szemmel is elámulok, hogy _akkori technikával_ mit tudtak megcsinálni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.26. 15:22:11
ZmanUK 2009.02.26. 15:26:32
gergok2 · http://gergok.blogspot.com/ 2009.02.26. 15:36:39
A hír a Neurománcról sajna igaz, és nem is elég friss ahhoz, hogy esetleg kamu legyen...
Gibson eredetileg Chris Cunningam-et akarta rendezőnek, aki többek között Björk All is full of love videóját rendezte. www.youtube.com/watch?v=EjAoBKagWQA
Cunningham-et el tudnám képzelni a film adaptátoraként, kár, hogy ő másképp gondolta...
Ami a robbanásokat és autósüldözéseket illeti, hidd el, hogy megtalálnák a módját, hogy beletegyék őket a filmbe-ezek képesek voltak tinihorrort csinálni az Alienekből meg a Predatorokból is.(Alien vs. Predator-Requiem)
Asszem 2009.02.26. 15:39:52
Igen, a Dűne film számomra iszonyúan gagyi, és nem a trükkök miatt. Ámbár a könyvet még nem olvastam, csak a játékot játszottam, tehát asszem nem számítok autentikus szakértőnek :D
Szerintem az újraforgatás egy izgalmas, jó dolog is lehet, ha nem a nyilvánvaló pénzért megy, és ha tud valamit hozzátenni az eredetihez képest (nem csak látványban)
frank lucas (törölt) 2009.02.26. 15:45:43
papugaja 2009.02.26. 15:48:20
gergok2 · http://gergok.blogspot.com/ 2009.02.26. 15:48:55
Az én mellkasom is szőrös-és büszke vagyok rá, bár mondjuk nem szoktam köldökig kigombolni az ingemet...
A dohányzás valóban eltűnt- már nem számít politikailag korrektnek-
pedig milyen sokat adott pl az első Alien film lerohadt, ócska, melós hangulatához!
Nemigen értek a filmek technikai oldalához, de nekem úgy tűnik manapság a vágásokkal is úgy trükköznek, hogy folyamatosan stimulálják az emberek magas ingerküszöbét. Már egy olyan szimpla jelenetet is, amikor 2 szereplő bejön egy ajtón 4 kamerállásból és 10 vágással vesznek fel.
A legutolsó James Bond filmet követően határozottan tengeribeteg voltam...
terran 2009.02.26. 15:57:01
a neurománc jó és persze műfajhatározó de mindig röhögök hogy a címe egy hatalmas félrefordítás(neuromancer=neuron+necromancer), neuromanta vagy idegmágus vagy vmi ilyesmi kellett volna
nemecsek ernő áruló 2009.02.26. 15:58:09
Most neztem meg! Friss az elmeny :)
antiAnti 2009.02.26. 16:11:56
Kopiás Attila Steve 2009.02.26. 16:12:58
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.02.26. 16:13:00
Newtehen, Chaplin felemlítése pontos találat, 80 év elteltével még a börleszkjei is ugyanolyan mulatságosak.
Frank lucas, igazad van, nem is kevésszer a nem nagy durranásnak hirdetett, esetleg elsikkadó filmek között lehet jó új élményeket találni. És több nem amerikai film kellene, kanadai, angol, francia, meglepően friss érzés.
Gergok2, amit a köldökig témáról írtál, megborzongatott. Bár vannak nők, akiknek az bejön.
Az Alienben a cigizést nagyon jól fogtad meg, hatásosan lealacsonyította az űrhajózást a misztikumból a meló szintjére. A Nostromo egy sima teherhajó volt, úgy is kellett kinéznie. Nagyon sikerült.
A már túl magas ingerküszöb problémája már sajnos nagyon érezhető a bűnözős és akciós filmekben. Egyre véresebb és brutálisabb dolgokat mutatnak - az ehhez társuló nézői elfásulás természetesen szemernyit sem járul hozzá a fiatalkori és egyéb bűnözés eldurvulásához -, az akciókban pedig mindennek fel kell robbannia, és az mág csak a kezdet. Igen, pontosan így van, az ingerküszöb túl magas lett, az egy ember által megnézett filmek számának megemelkedése miatt is. De látod, te már ÉSZREVETTED, hogy a vágás túl nyomulós. Vagyis már nem volt jó munka. Valahogy elölről kellene kezdeni az egész filmes építkezést, de ez persze kivitelezhetetlen.
Dr. Fred Edison 2009.02.26. 16:42:26
Újrafeldolgozást én amúgy egyik említett filmnél sem látnék szívesen, folytatást viszont többhöz is lehetne. A Szárnyas Fejvadásznak például érdekes lehetne, viszont túl kicsi az esély, hogy akár csak meg tudja közelíteni az eredeti színvonalát.
Viszont a Conannál kisebb a kockázat, mert ott a Conan a Pusztító már elég gyengére sikeredett, annál már csak nem csinálnák rosszabbra. Igaz nehéz lenne méltó Svarci utódot találni, viszont én megnézném őt ősz hajjal, szakállasan is.:-) Sőt, ha visszahoznák, akkor csak így lenne értelme, mert annál kevés szánalmasabb van, amikor megpróbálják valaki korát lefaragni.
Bilux67 2009.02.26. 16:54:23
Szerintem a magyarok bejövetelét kéne újraforgatni, kicsit átírnám a forgatókönyvet...
flamer 2009.02.26. 17:36:59
paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2009.02.26. 19:04:43
az ironiához meg legközelebb egy smilet, s nem fogok hülyét csinálni magabmól :D