Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Zavart érzek az Erőben

2009.10.22. 10:30 koimbra 15 komment

Nem is oly rég George Lucas azt nyilatkozta az Avatarral kapcsolatban, hogy nagyon örül, hogy James Cameron egy új világot teremt, ugyanis csak kevesen képesek erre. Ő megalkotta a Star Wars világát és Cameron most ezzel próbál versenyre kelni. A Marketsaw oldal információ szerint Lucas az Avatar körüli hatalmas hype miatt fontolóra vette egy új Star Wars trilógia elkészítését, ami már 3D-ben lenne látható. Lucas csak a producerként felügyelé a munkálatokat, a rendezést a barátaira, Steven Spielbergre és Francis Ford Coppollára bízná.

Az aintitcool azért gyorsan utánakérdezett a Lucasfilmnél, hogy igaz-e ez a pletyka, ott pedig ezt mondták: "Lucasfilm jelenleg nem dolgozik 3D-s Star Wars filmeken."

Réges, régen (még ebben a galaxisban) rengetegszer megnéztem a Csillagok háborúja trilógiát, kívülről fújtam az egészet, de nem mondhatnám, hogy egyesekkel ellentétben ez határozná meg a mindennapjaimat, egyszerűen csak nagy rajongója vagyok a filmeknek. Az új trilógia első részét azonban nagy izgalommal vártam és a végén csalódtam benne, szerintem a Baljós árnyak csak egy közepes volt, a folytatás már elnyerte a tetszésem, a harmadik pedig nem volt rossz, de többet vártam tőle. Szerintem hagyni békén kéne hagyni a Star Wars univerzumot, Lucas bácsi megszedte magát belőle szépen, nem kell még egy trilógia.

Címkék: star wars miújság

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr31467170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabbor 2009.10.22. 10:46:27

Szerintem abban az esetben, ha az Avatar hatalmas siker lesz anyagilag, akkor 100% az új Star Wars film, ami érthető. Ha pedig bukik az Avatar, akkor sok sok évekre elfelejthetjük a gigafilmeket 3D-ben.

Tipca 2009.10.22. 11:52:03

Mármint ez a 3D-s trilógia egy 7., 8. és 9. epizódot takarna, vagy egészen új karakterekkel? Már csak azért, mert ha jól tudom, 7-9. rész hivatalos könyvben létezik, tehát akkor elvileg az adaptáció volna, ha viszont mégsem, akkor borulna a hosszú évtizedek során kialakult SW-univerzum. (Azért arra egyébként kíváncsi volnék, kik játszanák Luke-ot, Leiát és Hant. :D)

Llew 2009.10.22. 13:38:12

Arról még réges-régen volt szó, hogy a régi trilógiát átdolgozzák 3D-be. Szerintem most, a rajzfilm sorozat felügyelete és az élőszereplős sorozat előkészítése közben teljesen hülyeség volt elhinni ilyesmit Lucastól. Már ha egyáltalán valóban mondott akár csak hasonlót is, mivel én csak olyan forrást találtam, ahol a Lucasfilmnél lévő nagyon titkos informátorra, meg szóbeszédre hivatkozva találgatnak.
marketsaw.blogspot.com/2009/10/exclusive-lucasfilm-gearing-up-another.html
www.movieweb.com/news/NEME9MQP23g9PS

@Tipca: "7-9. rész hivatalos könyvben"
Itt nem arról van szó, hogy valaki írt három a Jedi visszatér után játszódó - többek által jónak tartott - könyvet a főszereplőkkel Star Wars témakörben (tehát hivatalosan Lucas tudomásával), és aztán ezt egy idő után elkezdték emlegetni 7-9. részként? És ezt még erősíti egy urban legend(?) vagy tényleges Lucas nyilatkozat, hogy ha lenne 7-9. rész akkor eltudná így képzelni.

Tipca 2009.10.22. 15:11:25

@Llew: Fogalmam sincs, bevallom őszintén, a filmkönyveken kívül sosem olvastam Star Wars könyvet, így annak a 7-9. részeknek is csak homályos elképzelésem van a sztorijáról, a hallomások alapján. Akár az is lehet, amit mondtál, bár én eddig mindenhol csak úgy láttam emlegetni azt a könyvhármast, hogy a "hivatalos folytatás".
Egyébként érdekesnek találnám, ha bármi lenne az új SW-ből. Szerintem, az új trilógia, ha éppen anyagi bukás nem is volt, sőt, de azért a rajongók elég fanyalogva fogadták (főleg a Baljós árnyakat).

Llew 2009.10.22. 16:17:03

@Tipca: őszintén szólva én sem ismerem a sztorijukat. A filmkönyveken kívül én is csak a Republic Commando sorozatot olvastam/om.
Akár az emlegetett könyv sztorijával, akár újjal szerintem hülyeség lenne folytatni. Az új trilógiára még volt ok Anakin történetének elmesélése miatt, de az ő és az Uralkodó halála után szerintem egyszerűen nincs értelme folytatni.
Az, hogy a galaxis legtávolabbi zugaiból, a hajuknál fogva rángatunk elő sitheket, vagy más ellenséges alakokat, akikről a filmben egy vesszőnyi említés sincs az maradjon meg az EU regény íróknak, ne legyen forgatókönyv/ek alapja.
Az, hogy az eddigi történetszál üres részeit töltik ki, vagy egészítik ki, mint a jelenleg futó rajzfilm (ami annak ellenére tetszik, hogy nem hibátlan és messze is vagyok a célkorosztálytól), vagy a tervezett tv sorozat, az sokkal szimpatikusabb ötlet.

"ha éppen anyagi bukás nem is volt, sőt"
Olyannyira sőt, hogy a TPM
világszinten még mindig a 10. legsikeresebb film (www.boxofficemojo.com/alltime/world/), és inflációval korrigálva is a top 20-ban van (www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm).
Egyébként meg bármi ami Star Wars az kizárt, hogy anyagilag bukás legyen.

"új trilógia" "a rajongók elég fanyalogva fogadták"
Egy részük, mert nagyon sokan szeretik is az újat. A fiatalabbak meg tán jobban, mint a régit. Összességében nekem sincs bajom az új részekkel, de azért vannak benne nagyon nem szeretem részletek, míg a régiekben nem igen tudnék ilyet mondani. Mondjuk ebben jó adag nosztalgia van a gyerekkori emlékek miatt.

ErEr 2009.10.22. 16:45:04

egyszer látná valaki egyben, egészként a pre trilogiát és nem ugyanazt szajkózná... ez volt az alapkoncepció ugyanis a "walt disney" feelingtől eljutni a birodalomig, persze a legsötétebb tetszett, az volt a legkozelebb az eredeti hangulatahoz, hiszen azok mind a diktaturaban jatszodtak. Na mind1.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.10.22. 17:05:20

én inkább egy SW tévé-sorozatot látnék szívesebben, mint új trilógiát. mondjuk han solo/chuwi vonalát (mielőtt becsatlakoztak az epizode IV-ba), a firefly stílusában...:)

Bobzen 2009.10.22. 19:28:30

Kár lenne előre leírni/hype-olni ezt az új trilógiát, főleg, ha még terv szintjén sem létezik, ám nekem örömhír, hogy Lucas csak producerként működne közre. Az új trilógia részei egyáltalán nem nyerték el a tetszésemet, pár momentumot leszámítva szinte minden hiányzott belőlük, ami az eredeti filmeket naggyá tette, s emellé Lucas túl nagy hangsúlyt fektetett a néhol felesleges látványra/akcióra/bárgyú humorra. Értem én, hogy az öreg "világokat teremt", de ha a stílus mögött hiányzik a szubsztancia, akkor a fene megette a gungan-eket meg a klónkatonákat. Spielberg-gel kapcsolatban is vegyesek az érzéseim, az Indie 4-et minősíthetlennek tartom a mai napig, ám nem tudom, hogy ez Lucas-úr CGI-fétise, vagy a kettejük közös rombolása miatt érzem így (a Világok Harca remake-et most hagyjuk :D ). Coppolában van minden bizodalmam :)

2009.10.22. 19:41:06

Teljesen mindegy, miről szól a Zahn-féle 7-9. regény, Lucas azt csinál, amit jónak lát, teljhatalma van az Star Wars univerzumban... nagyobb mint az uralkodónak valaha is volt =D De ez érthető is, nem? Pl. Boba Fett sztorija is teljesen más volt az úgynevezett expanded universe szerint, aztán a 2. epizódban Lucas szépen átgyúrta az egészet. Millió ilyen apró változtatás történt az addig hivatalosnak tartott sztorihoz képest.
Ha le is forgatná a filmeket, kétlem, hogy ehhez a három regényhez nyúlna.

Shyllard 2009.10.22. 20:37:16

Én örülnék egy folytatásnak. Mert be kell vallanom, nekem a 3. rész tetszett a legjobban. Számomra iszonyat drámai volt az, amikor a klónok hirtelen elkezdték mészárolni a jediket. Meg Anakin lávába esése is nagyon jó volt, meg az egész film. Bár az animációs már nem jön be, sztem annyira nem adja át egyik SW-s triológia feelingjét is. (mert szerintem a régi 3-mat és az új 3-mat könnyebb úgy nézni, h két sorozatként értékeljük, így nem tűnik föl annyira a különbség a kettő között) Mindegy, én várom, ha film lesz, mert az csak jó lehet!

Spawn85 2009.10.22. 20:45:21

Nekem tetszik a Star Wars úgy ahogy van. Ha lenne új trilógia, megnézném...

Tipca 2009.10.23. 00:39:37

@Spawn85: Szerintem ez nem kérdés, én is megnézném, meg szerintem az itt kommentezők java is. A kérdés inkább az, hogy kell(ene)-e új trilógia?
@kokoagb: Na látod, ezt nem tudtam, hogy Boba Fett sztoriját is átgyúrta Lucas. Ennek fényében akkor bármi lehetséges.
"Egyébként meg bármi ami Star Wars az kizárt, hogy anyagilag bukás legyen." - Ebben is van igazság...
És mielőtt valaki félreértené, nekem sem volt semmi bajom az új trilógiával, csak - ahogy Shyllard is mondta - egészen máshogy kell azt nézni, mint az eredetit. (Azt viszont hozzá kell tennem, hogy a legutóbbi tévés vetítéskor a Klónok háborújánál égnek állt a hajam a "romantikus jelenetek" alatt. :S)

Tipca 2009.10.23. 00:40:54

Mármint Klónok támadása. A "háborúja" az animációs sorozat.

picmania 2009.12.30. 01:09:05

@Spawn85: Hát még én:)
Emlékszem, a '80- as években, a Jedi visszatér bemutatása óta tudtuk, hogy a Star Wars sztori bizony 9 részes (a mellék stb szálaktól eltekintve)
Szóval azóta várom hogy az első, és az utolsó trilógiát is láthassam... (Azóta az első trilógia ugye teljesült:) )
Addig meg be kellett érni a könyvekkel, meg pl a Galaktika magazinban leadott Jedi kristály sorozattal, vagy a Ewokok: Csata endorért c. filmmel, meg ilyesmikel
Szóval én is reménykedem hogy azért meglesz az az 7. 8. 9. rész is valamikor...
süti beállítások módosítása