Elköltöztünk: filmdroid.hu
Burkolt reklámok
2009.10.29. 22:51 Szólj hozzá!
Gondoljunk csak bele! Számtalanszor adódott már, hogy valamit megláttunk a filmben, az megtetszett és próbáltuk pont azt beszerezni, vagy ha nem is pont azt, de valami hasonlót. Ez egy teljesen átlagos akció filmben is előfordulhat, vagy egy horror is kiválthatja belőlünk.
De mi van, ha egy egész őrületet indít el ez a stílus másolás? Amikor mindenki Carrie Bradshaw akar lenni, meg (Gossip Girls), vagy nemes egyszerűséggel már Prada-ra fáj a foga? Akkor jön az, hogy a filmek trendeket indítanak el, sőt a trendeket a filmek határozzák meg és bizonyos trendekhez pedig hozzátartoznak bizonyos filmek.
Hát milyen szingli 30 körüli csinicsaj lenne az illető, ha nem ismerné Carrie Bradshaw öltözködési szokásait? Milyen gimnazista csinicsaj lenne az, aki nem ismeri a Gossip Girls stílusát?
Ezek a burkolt reklámok körébe tartoznak. Mert ugyan a régi színész nem mondja ki, hogy milyen cigit szív, de nagyon jól látszik. Vagy a fiatal a bisztróban Coke-ot iszik vagy Sprite-ot, nem nyíltan mondja ki, hogy te is ezt vegyél, hanem kedves rákérdez a pincérnő, mit is szeretne. Ezzel elindul tudatunk felé az inger, hogy „oh az a jó csaj eperhake-et iszik”, vagy „oh az a helyes pasi kólát kért”. Elindul a gondolat bennünk, hogy mi is ilyen vagányak és menők leszünk, ha ezt isszuk, ezt esszük. És láss csodát, meg is vesszük!
Ezek tényleg azok a sorozatok és filmek, amelyek szándékosan építik magukba majd határozzák meg a trendet. Nah de beszélnünk kell még az anime őrületről és a HP fanokról is.
Kezdjük azokkal a filmekkel, akik divatot teremtettek, divatot hoztak piciny világunkba.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.