Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Heti néznivaló

2009.12.17. 20:07 koimbra 9 komment

Három új filmet mutattak be ma a magyar mozik, megérkezett a sokak által várt Avatar is, amely szerintem hetekig uralni fogja a sikerlistákat. E mellett láthatunk egy drámát és egy magyar dokumentumfilmet is,

Avatar: James Cameron 12 éve nem készített nagyjátékfilmet, ám most végre visszatért egy hatalmas költségvetésű sci-fivel. A történet a Pandora bolygón játszódik, az emberek egy értékes ásványi anyag miatt érkeznek oda, ám a na'vikkal meggyűlik a bajuk.
Sam Wothington, Zoe Saldana, Sigourney Weaver, Giovanni Ribisi, Stephen Lang, Michelle Rodriguez láthatóak a főbb szerepekben.
Az imdb-n már 8,4-en áll, 4 Golden Globe-ra jelölték.
A kritikák többsége pozitív, a Chicago Reader írója azt mondja, hogy végre rájött mit érezhettek az emberek az 1933-as King Kong mozifilm láttán. Roger Ebert az mondta, hogy egy ember van csak Hollywoodban, aki tudja hogyan kell elkölteni 250 millió dollárt. A Rolling Stone-ban pedig azt írják, hogy Cameron tehetsége legalább olyan nagy, mint amekkorák az álmai.



O' Horten: 2007-es dráma, Odd Horten 40 évig dolgozott a vasútnál, ám most kényszernyugdíjazzák és tele van olyan kérdésekkel, hogy miképp került a lábára a vörös tűsarkú cípő vagy hogy túléli-e egy bekötött szemű ember a vezetést éjszaka.
Bent Hamer a Tótumfaktor rendezője dirigálta a produkcót.
89 %-on áll a Rotten Tomatoes oldalán. A New York Postban azt írták a filmről, hogy olyan mestermű, amiben a csipős humort is fapofával adják elő.

Kádár: fekete-fehér magyar dokumentumfilm. "Talán régen hallottak engem... Kibírják" - ezekkel a szavakkal kezdte Kádár János (1912-1989) utolsó beszédét, és ezzel kezdődik Muszatics Péter portréfilmje is. A HCC Media Group, a Magyar Média Műhely és a Pelagi Film 70 perces alkotása az egykori pártfőtitkár életét mutatja be - azaz nem a máig velünk élő kádárizmust, hanem az egykori pártfőtitkár politikusi pályafutását helyezi a középpontba.

Címkék: néznivaló

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr991605210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jimbo1000 2009.12.17. 21:52:12

a héten lesz iromány az avatarról?

már sok kritikát olvastam, amik a látványt ezerrel dícsérik (és jó sok sorban),de a történetről csak annyit írnak, hogy banális, meg kiszámítható, meg tök béna. De arra még mindig nem igazán kaptam választ, hogy újra egy Cameron szintű filmet kapunk, vagy ő is lesülyedt a tipikus egysíkú blokbusterek világába.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.17. 22:03:04

@jimbo1000: Én IMAX-ban szeretném megnézni, de gondolom mostanában telt házzal megy a vetítés, majd szerintem csak januárban tudok sort keríteni rá.
Én nem írok róla tehát, nyuszisz látta, remélem ír róla:)

jimbo1000 2009.12.17. 22:15:14

@koimbra: óuuu, pedig ugy vártam már.
az imax-jegyelőadásokat én is láttam, és tényleg nem igazán van jegy mostanában, és én sem tehetem meg, hogy csak ugy imaxben hirtelen meglessem, kicsit messze van tőlünk a mozi (és ugyanugy a 2d-s és 3d-s moti is) :)

Spawn85 2009.12.17. 22:19:32

Én ma délután megnéztem az "Avatar"-t. Igaz, ahol én lakom, ott nincs 3D-s mozi, úgyhogy én beértem a "hagyományos" verzióval is.

Nekem összességében tetszett a film, de igazából én is azt tudnám megerősíteni dióhéjban (mivel nem akarok spoilerezni), amit jimbo1000 is mondott. Szóval a látvány nagyon jó, szépen részletesen ki van dolgozva minden, látszik, hogy nagyon sokat dolgoztak rajta. A csatajelenetek is nagyon jól sikerültek. 3D-ben mindez nyilván jóval nagyobb élmény.
A történet viszont tényleg nem túl bonyolult, és eléggé kiszámítható is. Igazából szerintem aki megnézi a trailer-t az nagyjából ki is tudja következtetni a sztorit nagyjából.
De ahogy mondtam összességében nekem tetszett.

nyuszisz 2009.12.17. 22:24:20

Akkor hamarosan írok róla, ha ennyire várjátok. Csak nemrég értem haza a moziból, most már nem kezdek hozzá, remélem holnap este lesz időm és ihletem is.

nyuszisz 2009.12.18. 07:41:18

@duckit: sajnos nem, én is vidéki vagyok, a 3d-s látványról nem tudok nyilatkozni :(

nyuszisz 2009.12.18. 07:49:23

@koimbra: miért nem csatlakozol a HPS-hez? Még lehet, hogy van szabad jegyük is és nem vagy olyan távol Bp-től. Nem ártana twitterezned :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.18. 09:11:29

@nyuszisz: Tudom, hogy szerveztek közös Avatarozást, de jelenleg nem tudok feljutni Pestre. Talán januárban.
süti beállítások módosítása