Filmdroid

Nézzük meg a mai filmes újdonságokat, Artu!


Elköltöztünk: filmdroid.hu

Avatar

2009.12.18. 15:20 nyuszisz 125 komment

 

James Cameron egyik filmje sem tartozik a kedvenceim közzé. Ennek ellenére engem is elkapott az Avatar-láz. Hiába, egy ilyen látványélmény senkit sem hagyhat hidegen; ha más nem, legalább meg kell nézni, milyen az a film, mellyel tömegeket lehet megmozgatni.

 

A technikailag szépen megoldott film percek alatt kiragadott a valóságból. Körülbelül ugyanaz az érzés fogott el, mint a legutóbbi Star Trek mozinál, s hamarosan  - lélekben -  egy távoli naprendszer kék bolygója felé haladtam.

Egy deréktól lefelé bénult katona, Jake (Sam Worthington) történetébe kapcsolódunk bele, aki hirtelen elhunyt ikertestvére helyett lép egy különleges programba. A küldetés helyszíne a Pandora bolygó, melyet az ember hosszú idő óta hiába próbál igába hajtani. Van ugyanis e helynek egy igen különleges, és drága természeti kincse, azonban a helyi őslakosok, a N'Avik egy kis törzsének faluja alatt található az összes kitermelhető mennyiség. Jake  feladata, hogy tudatával a genetikailag számára alkotott N'Avi testbe kapcsolódjék, hogy ezáltal beépüljön és megismerhesse  bennszülöttek zárt világát. Jake-et teljesen elbűvöli az élmény, hogy az új testben ismét egészségesnek érezheti magát. A sors összehozza a főnök lányával Neytirivel (Zoe Saldana), s hamarosan új életet kezd a N'Avik között. Eléri mindazt, melyet az évek óta itt dolgozó kutatócsoportnak, és az élén álló biológus hölgynek (Sigourney Weaver) eddig nem sikerült: a tökéletes beilleszkedést.

Ez az idegen világ növény- és állatvilágával, lakóival és egész rendszerével együtt nagyon valóságos és valóban csodálatos, hogy mindezt létre tudták hozni egy filmben. Biztosan óriási munka lehetett összeállítani ezt a közel három órás anyagot. A történet azonban csak egy - nem túl jól megírt - mese, mely az egykori indiánregények élményét idézi. Igazából, ezt már sokan megfogalmazták előttem, ha már filmről van szó, összehasonlítva a Farkasokkal táncolótól, Az új világon keresztül a Star Wars-ig. (Engem emlékeztet még az Utazás a Föld középpontja felé és Apocalypto filmekre is). De alapjában véve, e tekintetben csak ismételni tudnék.

Ehelyett vegyük górcső alá magát a főhőst, hiszen róla még van mit beszélni. Jake Sully tengerészgyalogosnak saját bevallása szerint is teljesen üres a feje. Úgy érkezik a Pandorára, hogy betűt sem képes elolvasni a bolygóról. Mondhatjuk, hogy csak a  megélt tapasztalatokban hisz és lehet igaza is van. Az "új testben" aztán nagyon gyorsan elveszti identitását, szerintem túl gyorsan és talán sajátjai ellen való fordulása is nagyon kevéssé osztja meg a személyiségét. Nem tudom, mennyire kell leamortizálni a Földet ahhoz, és milyen távol kell kerülni tőle, hogy az ember a vele született kötődését el tudja felejteni. Szerintem nincs olyan mérték, melyben ez lehetséges lenne. Az ember a Földön érzi otthon magát. Különben ez nagyon jól látszik ebben a filmben is, mennyire hasonlóvá alakították a Pandorát a bolygónkhoz, létezik pl. a ló és a kutya (vagy farkas) helyi megfelelője, és a dzsungel is igazán csak az éjszakai fényében más. Talán mindegy is ezeket fejtegetni, lecsupaszítva úgy is a Földünkről lehet szó. De még így is, nehéz elképzelni, hogy az ember képes legyen hátat fordítani saját kultúrájának, akármennyire is szeresse a természetet. Még az igazi Pocahontas történetében is úgy volt, hogy az indián hercegnő hagyta hátra a vadont és illeszkedett be a gyarmatosítók közé, nem pedig fordítva. Nem tudom, mi hajt bennünket ilyen végzetesen a civilizáció felé, mintha egy belénk kódolt cél volna már a történelem kezdete óta, mely igencsak visszafordíthatatlannak tűnik, hiszen a vadonélés nehézségeit már nem lennénk képesek vállalni.

Természetesen, azért az Avatar esetében egy nagyon szép meséről beszélhetünk, még ha a főhős árulása valamelyest mégis túl egyszerűen zajlik le, lényegében olyan fontos érték mellett szól, mint maga az élet joga. Csodálattal tölthet el bennünket ez a szorosan együttműködő rendszer, az élő bolygó, egy közös akarat megléte, mert valami ilyesmire lenne szükségünk nekünk is, és egy fontos bizonyosságra, hogy egy felsőbb értelem részei lehetünk mi magunk is. Sőt, a film élvezetéhez még ez sem szükséges. Csak nézni kell, és bámulni egy mások által elképzelt világot. 

 

Címkék: avatar iromány sci fi

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr411606889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Repce Manó 2009.12.18. 16:02:07

Vissza a természetbe! Lehet, hogy sokkal inkább megértjük a környezetünk szépségét, ha nem kizárólag elszeparált mesterséges kunyhókban tengetjük életünket, hanem néha tényleg kimegyünk felfedezni az erdők szépségét. A természetes állapotokat már nem lehet visszacsinálni, de megkísérli ez a filmes momentum megmenteni azokat a viszonyokat, amelyekben még lapul valami a természetességből. Nekem bejött a film, bár Cameron sokkal többet is tud. 7 pont a 10-ből.

Dejdő 2009.12.18. 16:55:53

Most hogy elolvastam ezt a kritikát,már annyira nem is vagyok rákattanva! Azt hittem a történet is egyedülálló vagy egy picit kiszámíthatatlan, de ezek szerint nem:( Oscaron ha mégis oda lesznek érte,akkor az csakis a látvány miatt lesz! a 3D miatt ha legjobb filmnek jelölik és még ha meg is nyeri akkor szomorú leszek!

nyuszisz 2009.12.18. 17:54:26

@Dejdő: igazából nem szeretném elvenni senki kedvét ettől a filmtől, és mástól sem. Aki egy nagyon látványos kikapcsolódásra vágyik, annak tökéletesen megfelel a film, és még izgalmas is. Gondolkodni viszont nem szabad, ettől kivétel, ha valaki élménybeszámolót ír, vagy csak úgy beszélni kezd róla, akkor akaratlanul is jönnek az észrevételek.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.18. 17:59:20

Mindenképpen IMAX-ban szeretném megnézni, egyébként ez lesz az első, amit ott néznék. Szerintem már csak januárban kerítek rá sort.

mAri · http://tivobitchez.blog.hu/ 2009.12.18. 18:36:52

A történet nem túl fordulatos, de nem is vártam mást, csak szépséges és látványos dolgokat. Ebben nem csalódtam. Mindenképp nagyban nézős.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2009.12.18. 18:44:29

Hosszú és didaktikus, de azért élveztem.

Shyllard 2009.12.18. 19:06:38

Na majd ezt elolvasom holnap, miután énis láttam, nem akarom, hogy bármi is befolyásoljon, amíg nem láthatom :)

Spawn85 2009.12.18. 19:11:06

Én is azt mondom, hogy a látvány az nagyon ott volt, viszont ahogy előttem is írták, a történet eléggé kiszámítható volt. (Valahova már írtam tegnap, hogy szerintem a trailer alapján ki lehet következtetni a történetet) Én azért majdnem 10/10-et adtam rá.

SPOILER:
Nem teljesen emlékszem, de azt elmondták a filmben, hogy miért olyan fontos az az ásvány, ami miatt a Pandora-ra jöttek az emberek? Mert Selfridge (Giovanni Ribisi) annyit mond, hogy 20 millióba kerül egy kiló belőle. Na, de pontosan mi az, miért kerül annyiba? Energiaforrás? Drágakő? Ezen az ásványon múlik a Föld jövője? (Csak mert azt viszont említették többször, hogy a Föld haldoklik.)
Mert erre nem emlékszem, hogy ez pl. említették-e a filmben.

nyuszisz 2009.12.18. 19:15:42

@Spawn85: én se, szerintem nem mondtak egyebet az ásványról, csak, hogy drága. Nem emlékszem, hogy ezzel megmenthették volna a Földet, csak a negyedéves jelentéshez volt rá szükség.

Giovanni Ribisi annyira jól játszik, de mindig csak ilyen kis mellékszerepben látom :(

Spawn85 2009.12.18. 19:23:48

@nyuszisz: Köszi, hát...akkor valószínű tényleg nem mondták. Pedig kíváncsi lettem volna.
Na, mindegy a látvány kárpótol mindenért. :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.18. 21:20:49

Egyébként Quatrich ezredes valóban olyan kemény, mint ahogy szerették volna, hogy az legyen?

nyuszisz 2009.12.18. 21:34:28

@koimbra: nem tudom, milyet akartak. Szerintem az egyik legtipikusabb kliséfigura a filmben és elég keménynek gondolja magát, meg sokat edz, de hát úgy könnyű, hogy gépek meg egy hadsereg áll mellette.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.18. 22:37:56

@nyuszisz: Azt hittem olyan figura lesz, akit évek múltán is emlegetni fognak.
Egyébként Amerikában az éjféli vetítéseken 3 milliót hozott, ami a Terminátor 4 eredményével egyező és 42 milliós hétvégével zárt.
Mégsem lesz itt decemberi rekord?

Viktus 2009.12.18. 23:14:50

Most néztem meg fergeteges végre egy jó film amit holnap újra megnézek 3d-ben :D

Viktus 2009.12.18. 23:29:23

@Spawn85:

Nem igazán az volt a lényeg. Inkább a tökéletes harmonikus biológiai rendszer összevetése az ember önpusztító módszereivel. Mondanivalóban is ott volt a látvány mellett.
Nem biztos az utolsó "civilizálatlan" őserdőlakók vagy éppen szibériai rénszarvas pásztorok életmódja olyan elvetendő vagy a modern emberi faj önpusztítása.

Spawn85 2009.12.19. 01:45:11

@Viktus: Ez mind oké, és rendben is van.

De a filmben azt mondták, hogy amiatt az ásvány miatt (a nevét is mondták, de nem jegyeztem meg) mentek az emberek a Pandora-ra. Tehát valami oka volt, hogy az olyan sokat ért. De hogy mi, az nem derült ki a filmből.
Másfelől pedig többször mondták a filmben, hogy a Föld haldoklik, Quaritch-ék mégis inkább egy Földtől 5 évnyi utazásra levő bolygóra mentek ásványt bányászni. Szerintem ez annyira nem lényegtelen, hogy miért.

Rolee83 2009.12.19. 06:00:27

Ma du nézzük 3d-ben, de már nehezen bírok magammal!! :D

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.19. 07:54:14

"Az "új testben" aztán nagyon gyorsan elveszti identitását, szerintem túl gyorsan és talán sajátjai ellen való fordulása is nagyon kevéssé osztja meg a személyiségét."

A túl gyors pálfordulások nekem is mindig gyanúsak egy filmben. :) Azt nem értem, ha ilyen látványt toltak oda, a sztorin miért nem faragtak még egy kicsit... És ezzel nem a bonyolultságot kérem számon, szeretem a pochaontas történeteket.

asz0089 2009.12.19. 09:41:21

Szerintem a story is nagyon rendben volt és baromi jóóóóó voltg az egész. Meg kell néznem nekem is még 1-2 alkalommal moziban. :)

suo tempore 2009.12.19. 10:44:15

megnézném, de a 3 óra elrettent kissé, már évek óta nem voltam moziban, kijöttem a gyakorlatból

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.19. 11:00:04

Én úgy egyébként Neytiri szexi volt?:D

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2009.12.19. 11:06:43

Az volt. Sőt jobban nézett ki, mint az alap színésznő.

nyuszisz 2009.12.19. 11:19:21

Az összes na'vi-nak tökéletes testet rajzoltak. De nekem a főszereplő jobban tetszett emberi alakjában.

freakin' · http://azutolsoakciohos.blog.hu 2009.12.19. 11:28:22

@suo tempore: ne riasszon el :)

a 166 perc úgy elszállt, mintha csak fél óra lett volna, végig tudtam volna ülni még ugyanennyit :)

asz0089 2009.12.19. 11:33:52

Csodatestük volt a na'viknak az biztos :)

Egyébként én is meg kell, hogy nézzem még egyszer a filmet, jajj annyira csodás volt. :)

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2009.12.19. 12:53:23

Hmmm fura, nekem túl hosszúnak tűnt. Annyira nem jött be. Star Wars népszerűségét biztos nem fogja "meglovagolni" ahhoz történetben is újat kellett volna mutatniuk nem csak látványvilágban, mint akkoriban a Star Wars. De nem akarok senkit elriasztani, tényleg jó film. Csak én sajnos nem tudok elájulni a látványvilágtól, történet központú vagyok, de azért nem bántam meg, hogy beültem.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.19. 13:02:27

Ha sikeres lesz tuti, hogy Lucas jön egy következő Star Wars filmmel.
Szerintem már a Riddick esetében is feszülten nézett, de aztán megnyugodott.

freakin' · http://azutolsoakciohos.blog.hu 2009.12.19. 13:06:51

@0gre: azért a Star Warsnak sem egetrengető a sztorija :)

Spawn85 2009.12.19. 13:31:16

@freakin': Tény, (talán) hogy nem egetrengető, de azért az Avatar-nak sem a törénetmesélés és a karakterek kidolgozottsága az erőssége, hanem a látvány. És szerintem a Star Wars-ban kidolgozattabbak voltak a karakterek. Persze, akinek nem jött be az SW, az meg nyilván ellentmond ennek. Éppen ezért sem (meg amúgy sem) akarom hasonlítgatni a kettőt, mert szerintem nincs is értelme.

@koimbra: Új Star Wars film? Jöhet bármikor. :D

College · http://college.freeblog.hu 2009.12.19. 15:48:35

Hááát, akinek egy ilyen iromány veszi el a kedvét ettől a filmtől, az meg sem akarta nézni igazán...
Aki pedig a történet eredetiségének hiányát, kiszámíthatóságát kéri számon, attól kérdem én: miért, a Star Wars eredetibb volt és kevésbé kiszámítható?
Segítek. Nem.

nothing_fancy 2009.12.19. 16:39:30

Tátva maradt a szám a 3D-től, de a történettől nem annyira. Ha legközelebb megyek ilyen vetítésre, biztosan viszek magammal szemüvegtisztító folyadékot, mert tiszta mocsok volt a lencse. Ki is cseréltettem. Kaptam egy még koszosabbat :-D.
Amúgy miért 16 éven felülieknek való?

freakin' · http://azutolsoakciohos.blog.hu 2009.12.19. 16:42:58

@0gre: ha eredetibb volt, csak azért, mert 30 éves film, akkor még tudtak újat mutatni :)

most már kurva nehéz eredetit kitalálni és ezt egy ilyen produkciónál talán hülyeség is lett volna megkockáztatni, hisz rengeteg pénzt feccöltek bele.

de ne vitatkozzunk ilyesmin, főleg egy ilyen film kritikájánál :)

nyuszisz 2009.12.19. 17:02:12

Ez a ma már nem lehet újat kitalálni nagyon rossz indok, a hazai popszakma szokta takargatni magát vele.

Nálam egyébként ez a film abszolút ugyanazon a szinten van, mint a Star wars. (Mondjuk, ott volt az újabbak között a klónos rész, ami szerintem rettenetes rossz, még ha csak az akciót nézzük is). Mindezt félre téve - ezek a megalomán rendezők felébredhetnének egyszer, és vállalhatnának egy kicsit csavarosabb sztorit is, de sajnos csak a bevétel érdekli őket, semmi más. Engem kicsit zavar, hogy ennyire ostobának nézik a nézőket, de tényleg, hát milyen párbeszédek vannak ebben az Avatarban? Szinte csak olyan, hogy ne némafilm legyen, beleírtak pár közhelyet :)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.19. 17:18:57

@nothing_fancy: Talán azért mert gyakorlatilag a kékségek egy szál ágyékkötőben rohangálnak:D

nothing_fancy 2009.12.19. 17:26:25

Na de az azért rajtuk van :-D :-D

nyuszisz 2009.12.19. 17:29:56

Tényleg nem tűnnek meztelennek, mert kékek :) Nem jut eszembe semmi, ami indokolná a 16-os karikát.

exilis 2009.12.19. 17:30:32

A korhatár besorolásnál ilyenekre is hivatkoztak, hogy a filmben megjelenő dohányzás! (Weawer karaktere bagózik)

Tényleg ki kéne már halnunk lassan.

exilis 2009.12.19. 17:33:15

A rendező változat már csak azért is nézendő, mert állítólag lesz benne erotikus jelenet is. És melbimbók. Engem speciel idegesített, hogy a meztelen embertesteket vmi hínárrszerü szarral kellett letakarni.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.19. 17:57:37

Akkor megvárom a rendezői változatot.

Egyébként meg a Star Warst sose fogja lenyomni semmi, egyszerűen azért, mert a fénykard akkora kúlság, hogy azt szerintem nem lehet überelni.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.19. 18:17:14

@Rorschach: Esetleg összebeszélhetne Lucas meg Cameron, legyenek na'vi jedik:D

Rolee83 2009.12.19. 19:33:36

Egyszerű sztori eszméletlen látványvilággal!! Ezt egy darabig nem fogják überelni az biztos! És 3D-ben kell megnézni, ezt arra tervezték direkt, nagyon király színkavalkáddal, a képi világ valami lenyűgözőőő!
De leírni igazából nem lehet, ezt látni kell!!!!!!!!!!!!!

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2009.12.19. 20:22:40

Nem akarok vitatkozni, de azt azért nem érdemli meg.

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.12.19. 21:45:53

Megnéztem 3dben és hát..atya úr isten. Ez brutális film, tényleg olyan amit vétek letölteni. Aki teheti az nézze 3dben mert eszméletlen a látványvilág. Nálam 11/10.

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2009.12.19. 22:05:16

@asz0089: Nézd meg miket előzött le a top 250-es listában. Először a "Ne bántsátok a feketerigót", ami egy mestermű, egy tökéletes film. De ha mondjuk a látvány miatt nézzük a helyét, éppen megelőzte a "Chihiro szellemországbant" is, ami nálam van a top látványban, de ha valakinek az nem tetszett, akkor ott van a Sin City, azt is megelőzte. Aztán például közel van az egyik kedvenc filmemhez a Mechanikus Narancshoz, és azzal valóban nem érdemes egy mondatban említeni. Szóval jah, nem illik oda, szerintem olyan 150 körüli maximum.

asz0089 2009.12.19. 22:55:08

@0gre: Mechanikus Narancs nekem, mint Kubrick fannak alapmű.
De nehéz összehasonlítani az ilyen filmeket.
Az emberek véleménye viszont ilyen nagy számban, akkor is jól reprezentálja a tetszési mutatókat.

Shyllard 2009.12.19. 23:10:51

Jó volt, faja volt, de nem az év legjobbja. Engem iszonyatosan zavart, hogy minden olyan csilli-villi, plusz a sztori is iszonyat kiszíámatható volt. Legjobban az egészben a végvezető csáveszt bírtam, asszem a Nevem Earl-ban láthattam... :) Szóval Cameron közel sem azt hozta, amit vártam, nemhinném, hogy az Avatar-nak valaha is olyan kultusza fog kialakulni, mint pl az SW-nek. Persze azért jó volt, de nem olyan jó, mint lehetett volna...

freakin' · http://azutolsoakciohos.blog.hu 2009.12.19. 23:25:24

@Shyllard: szerintem ez csak attól függ, hogy milyen folytatásokkal támasztja meg Cameron. Mert azért az első SW, az Új Remény is a trilógia leggyengébb része, persze szerintem. Ha olyan folytatásokat rittyent hozzá a mélyen tisztelt rendező úr, mint Lucas az SW-hez, még bármi elképzelhető :)

freakin' · http://azutolsoakciohos.blog.hu 2009.12.19. 23:28:55

@nyuszisz: persze lehet újat kitalálni, de nemhiába van most ott Hollywood, ahol. folytatások, remakeek, rebootok, adaptációk egymás hátán, baromi nehéz eredeti ötletet találni, mert szinte bármire rá lehet húzni, hogy ezt én már láttam.

Cameron biztosra akart menni ezzel a történettel, ha űbercsavaros, nehezen érthető lett volna, lehet, feleennyi pénzt sem hozott volna. egyszerű volt, könnyen érthető, mégis baromi jól felépített, szerintem :)

Zico 2009.12.20. 01:21:01

Ma láttam. Hosszú volt, unalmas volt, kiszámítható. Semmi érdekes. Nem "váltotta meg a mozit".
Indián feeling, környezet-tudatosság Battletech, stb.
Trendi témák zagyva elegye, ilyen egy "korszakalkotó" hollywoodi "mestermű", vagy mi a sz..t mondtak erről.
Cameron nem hazudtolta meg magát. Maximum középkorú pittsburghi kalauznőknek mond merészet egy ilyen film.

2009.12.20. 10:19:16

Tegnap este láttam én is.
Látvány 10/10. Ebben az értelemben nagyon jól össze lett rakva.
A történet viszont baromi gyenge. Kőkemény Pocahontas-beütés, semmi egyedi, egyéni nincs benne, még a poénokat és beszólásokat is szinte szóról szóra levágtam előre.

A közhelyeket se tudták megfelelően, egyedien, saját hangon működtetni (ellenben pl. a Ponyvaregényben vagy a Grant Torinóban igen; pedig kliséhalom mind a kettő - de megtalálták a saját stílust).

Összességében 5/10 vagy max. 6/10.

newthe 2009.12.20. 10:58:40

Szerintetek fogják feliratosan vetíteni Mo-on?

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2009.12.20. 13:11:31

@newthe: MoM parkba szokták eredeti nyelven vetíteni külön.

Malachi 2009.12.20. 14:03:06

@Zico: a mozit úgy váltja meg, hogy ezért érdemes beülni rá és fizetni a jegyért, mert azt a tényleg lélegzetelállító látványt semmi nem adja vissza. szóval beviszi az embert a vetítésre, én pl. az utóbbi években senkit nem küldtem moziba, de erre viszont mindenkit bátorítok, nézze meg, érdemes. a többi - sztori, klisék, egyszerű párbeszédek - egyáltalán nem olyan szörnyű, semmit nem ront az élményen. Talán egyszer sem éreztem magam kényelmetlenül a film alatt, ez pedig nagy szó manapság.

nem kell itt mindjárt a világ legjobb filmjére gondolni, de tény, hogy látványban ekkora minőségbeli ugrást nagyon régen nem láthattunk filmen. a SW-hoz is ennyiben kapcsolódik csak, nem másban. 30 éve az csodaszámba ment. nekünk meg itt az Avatar, mint egy új korszak úttörője.

csak gondoljatok bele mik jönnek még ezután, ugyanezzel a technikával. totál élethű elképzelt akármikkel tömött filmek, amikhez már nem kell félniük rendesebb sztorit írni. én a további Avatar részektől is ezt várom, ez tök jó volt beetetésnek, mindenki látja és leesik az álluk, később pedig jöhet a történet is a második-harmadik részben.

nem kell ezt túlbonyolítani, ezt a filmet mindenkinek látnia kell. nagyszerű élmény, remek szórakozás. erre találták ki a mozit.

Shyllard 2009.12.20. 15:18:49

@Malachi: Ha mostantól minden film ezzel a technológiával fog készülni, akkor én soha többé nem fogok moziba járni....

Malachi 2009.12.20. 15:44:25

@Shyllard: ez szomorú. csak azt nem értem, miért nekem mondod. ilyet állítottam volna?

Elanor_ 2009.12.20. 16:31:01

most láttam és elég nagy csalódás volt. ahogy előttem is mondták már, lekötött, meg szép volt, de ennyi.
egyrészt többet sima 3D-re nem megyek, mert azok a szemüvegek (amúgy is homályosak) valahogy letompítják a fényerőt és az össz játékidőből kb. 40 percet nem is láttam, annyira homályos volt a kép a sötéttől és az iszonyat béna vágásoktól/kameraállásoktól.
a sztori még hagyján (a logikai bukfencektől eltekintve), de a szövegkönyv az tényleg vacak (egyetlen egy poént tenni a 160 percbe szerintem gyalázat).
a látványvilágról meg annyit, h a végén már kiégett az agyam a sok-sok csillivilli cucctó, mintha minden foszforeszkálna, és csontra minden pinkben pompázna. Cameron amúgy frankón meleg? Vagy mi ez a túlcsordult vonzódás a rózsaszínhez?

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.12.20. 18:16:05

@Elanor_:
színvak vagy, semmi rózsaszín nem volt a filmben, csak KÉK! ;)

Shyllard 2009.12.20. 18:49:36

@Malachi: "csak gondoljatok bele mik jönnek még ezután, ugyanezzel a technikával" Belegondoltam és elborzadtam....

Malachi 2009.12.20. 19:15:53

@Shyllard: oké, de az előbb azt írtad, hogy ha minden film ezzel, blabla, akkor te soha többé. mindegy.

mellesleg miért borzadsz el? nem szereted beleélni magad egy filmbe, könyvbe, mesébe, akármibe? sajnos a filmes eszközök már csak ilyenek, ha azt akarod, hogy semmi ne zökkentsen ki muszáj kinéznie valahogy annak a megvalósításnak. én most először éltem bele magam igazán egy látványos mozifilmbe azóta, hogy 10 évesen olvastam valahol, hogyan készült az eredeti SW, bábokkal, meg makettekkel, piha. :)

Shyllard 2009.12.20. 19:26:50

@Malachi: Nekem nem tetszett a technika. Pl túl sima volt a Na*vik, emberek bőre, stb... Minden olyan "tiszta" volt (átvitt értelemben), számomra az egész megvalósítása olyan felületesnek tűnt (nem lehordani ezért a kijelentésért) Amúgy a viláég maga nagyon tetszett, a lények, meg minden, csakhát ez a "tisztaság", ami a játékoknál Okés, de egy filmnél sztem már nem...

Malachi 2009.12.20. 19:33:48

@Shyllard: értem, de erre nem tudok okosat mondani. iszonyat komoly munka lehetett elkészíteni a filmet és az utolsó, amit mondanék rá az, hogy felületes. megdöbbentően élethű volt minden.

ez a nagy tisztaság egyébként lehetett szándékos is, hogy ezzel is szembeállítsa a na'vikat és a koszos, zajos, gépolajos embereket, katonákat. tiszta, romlatlan, ősi világ - koszos, kapzsi, kegyetlen, mocskos jövő.

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2009.12.20. 20:33:34

@Malachi: "az eredeti SW, bábokkal, meg makettekkel, piha. :) "

És mennyivel élethűbb volt. Aztán többször elrontották CGI-vel. Azért olyan rosszak az újabb SW filmek, mert semmi kreativitást nem öltek bele, látszik, hogy mű, hogy CGI. Makettekkel viszont dolgoztak keményen és annak furamód meg lett az eredménye. Bocsánat, hogy nem teljesen a témához dologról írok, de abbahagyhatnák ezt a CGI-t, mert nem jó. Iszonyatosan mű, ha láttál már pár ilyen CGI-s filmet már tudod mikor melyik jelenetnél alkalmazták. Azzal mondjuk nem lenne problémám, ha pár dolgot kijavítanak vele, de egész filmeket erre a technikára építeni? Szerintem elég gáz.

Malachi 2009.12.20. 22:26:08

@0gre: persze, jó az SW-s makett és báb, nagyon szeretem még most is és szerintem is vacak lett a CGI-s belekontárkodás, hiába az ILM műhely.

de az Avatar más. ezzel persze semmit nem mondok, mert teljesen szubjektív, de én általában hányok a látványfilmektől, mert valamit mindig elszúrnak bennük a vége meg gagyi mindenképp. az Avatar viszont nem gagyi. nem kínos. Cameron eltalált valami nagyon jó egyensúlyt és ez nagyszerű. komolyan mondom, üdítő.

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2009.12.20. 23:27:45

Most értem haza első IMAX élményemből és teljesen fejbe vágott!
A film számomra tökéletes szórakoztatást nyújtott. Csak ámultam a film alatt.
Nekem ez 100%! Ezért találták ki a mozit, hogy elvarázsoljon. Most sikerült 160 percen keresztül.

vargatom 2009.12.21. 02:49:25

Star Wars makett és báb jó? Biztos hogy nem a nosztalgiafaktor beszél belőletek?

Nálam többször aztán elég kevesen látták azokat a filmeket, imádom őket, meghatározó jelentősségük volt az életemben. De mai szemmel nézve azért borzasztó sok a gagyi benne.
Az meg egy más kérdés, hogy Lucas először idejekorán erőltette a CG-t (amikor 97-ben feljavította a régi filmeket), aztán meg képtelen volt normálisan használni a további három filmben. Utóbbiban jelentős része volt annak, hogy többnyire a forgatás után írta meg a filmeket, és utólag kellett mindent átalakítani...

vargatom 2009.12.21. 02:51:30

Ami az ásványt illeti: azért hívják unobtaniumnak a filmben is, mert ez egy évtizedes szokás a tudományos közösségben a csak elméletben létező anyagokra. Jelen esetben olyan szupravezetőről van szó, ami nem csak -250 fokra hűtve, hanem szobahőmérsékleten is rendelkezik ezzel a tulajdonsággal.

Bővebben itt (és most már szinte mindenhova bespammeltem, juhé :)
www.pandorapedia.com

Egregor 2009.12.21. 09:21:46

@College: Izé, azért egészen más az, ha egy alaptoposzt (árva fiú bölcs tanítómestere és társai segítségével szembeszáll a Gonosszal, végül győzedelmeskedik a Jó) filmesít meg valaki sci-fi környezetben, vagy pedig egy unalomig ismert közhelyet (gonosz birodalom leigázza a jó természetet, ami visszaüt és győz: tipikus Hallmark/Disney sablon) filmesítenek meg.

Ráadásul az első esetben a karakterfejlődés harmonikus, senki sem fordul ki önmagából, Darth Vader a legutolsó pillanatig is lojális a mesteréhez, mindössze az apai érzések kerekednek felül benne nagy sokára, Han Solo ugyanaz a simlis szerencsevadász, aki az első pillanatban is volt, csak lassan egyre inkább felébred benne valami morális plusz, ami a végletes individualizmustól a közösség szolgálata felé tereli, stb.

Az Avatarban nincs igazi jellemfejlődés, a kripli zsoldos már az első percben is mintha ambivalensen viszonyulna az ezredeshez, tehát az, hogy végül na'vi akar lenni, és melléjük áll, nem is igazi árulás, mivel ez már az első percben benne volt.

A sablonok terén a SW sem szűkölködik, de ott, mivel alapvetően a történethez alakították a látványvilágot, ez sokkal kevésbé feltűnő.

Az Avatarban a látványhoz és CGI erőforrásokhoz igazították a történetet, ami piszkosul nem használt neki. Egész egyszerűen olyan volt, mintha az egyedüli cél az új technológiai lehetőségek bemutatása lett volna a bennfenteseknek, amit filmként adtak el a nagyközönségnek, hogy azért vissza is hozza a belefektetett milliókat.

Olyan az Avatar, mint a videokártyákhoz készített kis benchmark-filmecskék, amik nyomokban történetet is tartalmaznak.

Igen, talán így lehetne summázni:

Avatar: nyomokban történetet is tartalmaz.

Egregor 2009.12.21. 09:25:42

@Malachi: Azért ne legyünk igazságtalanok, hiszen minden film speciális trükkjeit a maga korának viszonyaihoz kell mérni. Az Avatar is "redvás gagyi" lesz 50 év múlva...

Csak éppen, ha egy film kizárólag látványból áll, akkor ott nagyon komoly gondok vannak.

Az eredeti Dűne film speciális effektjeinek egy jó része megmosolyogtató lehet mai szemmel nézve, de a maga idején azért komoly fegyvertény volt. Ott, ráadásul a látvány mögött egy brutális háttértörténet is volt. Frank Herbert klasszikusának feldolgozása messze übereli az Avatart, még ha látvány terén egy lábatlan gyalogbéka is a 100m-es gyorsfutáson...

eprom 2009.12.21. 09:30:59

duckit: ott a pont!

Erről szól a mozi, se többről, se kevesebbről. Kikapcsolódásnak tökéletes, még ha tele is van klisékkel. Abban mindenkinek igaza van, hogy nem egy túl fordulatos mű, kiszámítható, viszont a látvány csodálatos, kárpótol mindenért. Végre megint gyereknek érezhettem magam, igaz "csak" 160 percre, de bőven megérte! Nekem erről szól a mozi és Cameron hozta ezt.
Végre egy olyan film, aminek a vége sincs eltolva, nem megy az "ötös", hogy juhééjj amerika megint nyert, milyen fasza csávók vagyunk, kinaíiak, négerek, hinduk, mexikóiak kéz a kézben... na ettől hányok.
Imax 3D kötelező :)

Shyllard 2009.12.21. 09:37:39

@Egregor: Teljes mértékben egyetértek veled.

@eprom: Ha igazán gyereknek akarod érezni magad egy rövid időre, nézd meg Tim Burton Nagy Halját. Ott nem csak a látvány eszméletlen, hanem a sztori is varázslatos.

eprom 2009.12.21. 09:41:14

@Shyllard: Láttam, rendben volt, de nem hozta nekem ezt a feelinget.

aliendriver 2009.12.21. 10:29:38

Nem olvastam vegig az osszes kommentet (ahhoz tul sok volt) :D

De mindenhol azt olvasom, h latvanyvilag szuper, story lapos.

Ez igy nagyjabol helytallo dolog, csak egyvalami szerintem kimarad..az oke, hogy a story az kb annyibol all, hogy jon a fohos, aki talalkozik az ellensegel, beleszeret az egyikbe, csatlakozik hozzajuk, aztan meg legyozik a csunya betolakodokat..viszont a film majdnem 2/3-a farkasokkal tancolo feelingesen mutat be egy olyan vilagot, feszeget olyan spiritualis gondolatokat, ami folott szerintem nagyon nem kene elsiklani..ezen a teren nagyon is komoly, es mely dolgokrol van szo (az erre fogekonyak szamara)..ahogy Sigourney Weaver is mondja a filmben "You need to listen what she says"

aliendriver 2009.12.21. 10:35:36

Nem olvastam el az osszes kommentet, de szinte mindenhol ezt hallani..

..a latvanyvilag szuper, a story lapos. Ez ugy nagyjabol igaz is, az elsovel nagyon nem lehet vitatkozni, a masodik is igaz onnan nezve, h a story az annyi, h jon a fohos, beleszeret az ellensegbe, atall, es legyozi a gonosz betolakodokat.

Viszont a film 2/3-a arrol szol, hogy amolyan Farkasokkal tancolo feelingesen mutat be egy csodalatos vilagot, feszeget olyan spiritualis gondolatokat, ami felett nem kene csak ugy elsiklani. Ezen a teren nagyon komoly, es melyremeno dolgokrol van szo, legalabbis az erre fogekonyak szamara..de ahogy Sigourney Weaver is mondta a filmben "You need to listen to what she says"

aliendriver 2009.12.21. 10:36:14

Azt hittem torolte a kommentem lol..:D

weirdo 2009.12.21. 11:34:28

Szerintem a sztori azért nem volt túlspilázva, hogy a hozzánk(tok?) hasonló egyszerű emberek is megértsék. Ráadásul igen hajazott arra, ahogyan minden természeti népet el akarnak tüntetni a föld felszínéről, vagyis még aktualitása is volt. Én SW, ST rajongó is vagyok, nagyon bejött a film, pedig cam verziót néztem:)

aliendriver 2009.12.21. 11:49:26

@weirdo: azert erdemes elmenni moziba, mert tenyleg odabasz a latvany :D:D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.21. 13:33:36

@weirdo: Sosem fogom megérteni mit lehet élvezni egy kamos verzióban.

Spawn85 2009.12.21. 13:50:22

@koimbra: CAM-os verziót én nagy ritkán arra szoktam használni, hogy ha nagyon meg akarok nézni egy filmet, és DVD megjelenést nem akarom megvárni, mert messze van, a mozijegy meg nem olcsó. (mostanában amúgy is megválogatom, hogy mi az amire érdemes kiadni a mozijegy árát). Ilyenkor arra jó a CAM-os cucc, hogy egyszer megnézzem a filmet, aztán törlöm is utána egyből.

Malachi 2009.12.21. 15:32:39

@Egregor: ezt nem nekem akartad címezni szerintem.

vargatom 2009.12.21. 18:21:49

@Egregor: Lynch filmjét imádom, de még a könyv alapos ismerete mellett is egy katasztrófa az egész. Borzasztó hangulatos és sok-sok részlete zseniális, de filmként felannyira se működik, mint az Avatar.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.21. 19:45:08

Most olvasgatom néhány reakciót a filmkészítők részéről. Steven Spielberg azt mondta, hogy utoljára akkor érezte így magát, mikor a Star Warst látta.
Michael Moore is éltette, szerinte teljesen mindegy, hogy 3D-ben nézed vagy sem, úgyis a történet a lényeg.
Kyle Newman pedig azt mondta, hogy elélvezett a szeme:)
Richard Kelly szerint csodálatos volt és most már IMAX-ban is látnia kell.

0gre · http://stoneagecomics.comxa.com/index.html 2009.12.21. 21:12:47

"Michael Moore is éltette, szerinte teljesen mindegy, hogy 3D-ben nézed vagy sem, úgyis a történet a lényeg."

Akkor miért nem nézi meg a Pochahontast, az Aladinn-t a stb-t? Ez a pali hülye.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.21. 22:01:43

Na közben kiderült, hogy rendesen alábecsülték az Avatar hétvégéjét, 73 helyett 77 milliót hozott. 200.000 dollár kellett volna megdönti a Legenda vagyok decemberi nyitóhétvégéjét.

Malachi 2009.12.22. 00:28:01

@koimbra: tökmindegy, szerintem ez a film tartósan jó hétvégéket produkál majd és végül lekörözi a hülye Titanicot is.

aliendriver 2009.12.22. 09:53:28

@0gre: Az, hogy te csak ezt latod benne, meg nem jelenti azt, hogy ugy is van :D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.22. 10:28:04

@Malachi: Igazság szerint erre szerintem nincs esély:) Amerikában meglesz a 300 millió, esetleg 400 sem kizárt, a nemzetközi bevételekkel együtt talán még 1 milliárd, 1,1 milliárd is összejöhet, de nem lesz itt előzés:)

ZX 2009.12.22. 11:40:54

Na tegnap este sikerült megnéznem 3D-ben.
Előtte persze elég sok negatív kritikát olvastam, így nem vártam sokat a filmtől. Azonban attól a perctől kezdve, hogy főhösünk emberként kinyitja szemét az űrhajóban, addig a percig mikor a végén N'Aviként kinyitja, leesett állal néztem.
Igen, kiszámítható. Igen, van bent sok klisé. De szerintem ennek ellenére sem mondható szarnak a történet, a látvány pedig nagyon ott van.
Azt mondom, hogy még a Titanic nevű szörnyűséget is képes vagyok elfelejteni Cameronnak ezért az alkotásáért.

ohiki 2009.12.23. 13:10:02

Hétfőn néztem meg, (moziban), azóta szinte folymatosan az eszemben van, jelenetek, képek.. stb! Nekem nagyon tetszett!!! Nem értem mit fanyalogtok, örülnék ha ez is megélne 6 mozi filmet és megannyi könyvet, mint a SW. Lehet hogy Pocahontasos, vagy Farkasokkal táncolós, de mit vártatok, Háború és Békét?? és a pálfordulás vagy árulás: Ki nem lépne ki a nyomorék életéből ha egy új világot kap és egy társat még ha küzdeni is kell érte???
Én ugyanzt éreztem amit gyerekként a Sivatagon és vadonban megnézése után, hogy a szereplőkkel együtt féltem ,vagy gyönyörködtem. Gondolom ez is volt a céljuk a készítőknek!!! részben!!! Várom a folytatást............
Kellemes Ünnepeket!

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.23. 13:47:22

@ohiki: Szerintem a folytatás 5 éven belül biztos nem kerül a mozikba
Neked is kellemes ünnepeket.

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2009.12.23. 17:06:56

@ohiki: Igazad van! Végre! Azért nem csak én vagyok hasonló véleményen!
Januárban újra megnézem!! Most másokkal és mindenkit rábeszéltem az IMAX-os változatra!

nyuszisz 2009.12.23. 19:11:33

Megnéztem még egyszer :) Most már láttam 3d-ben és síkban is, mindkettő szép, síkban élesebb és színesebb.

A nép fia 2009.12.27. 15:33:05

@koimbra: Miért ne folytatnák?
A világ megteremtése vett el ennyi sok időt, és a technika kiforratlansága hátráltatta.
Most, hogy mindkettő megvan, már csak egy jó sztori kell. Nem hinném, hogy van olyan színész közel-távol Hollywoodban (vagy bárhol a világon), aki nemet mondana egy szerepre, és a producerek is fognak rá pénzt áldozni, mert ebbe a filmbe megéri invesztálni.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.12.27. 15:38:18

@A nép fia: Fogják folytatni, de nem egyhamar. Cameron azt mondta a Battle Angelhöz fog hozzálátni, az 2-3 év legalább mire a vásznakra kerül. Aztán az Avatar második részét se fogja hónapok alatt összedobni, e mellett pedig van még egy rakás filmterve.

khonga 2009.12.28. 18:16:46

én még nem láttam a filmet. nem nagyon fogot meg az avatar láz.
a másik, hogy ha 3d akkor máris van az ember elképzelése a filmről. látvány, csicsa, áll keresés, nulla történet. és ezért sem mentem eddig 3d vetítésre. sokat adok a történetre. pedig milyen jó volna egy 3d movie jó sztorival.
miután szereztem pár infót a filmről (kritika, hsz) egy kis asszociáció véltem felfedezni a film látványa, története és a föld között. hiszen egyetemes vélemény szerint a föld valóban haldoklik. természeti kincs kizsákmányolás, felmelegedés stb. másrészről pedig a pandora bolygó lakóit, akik földi szemmel nézve primitiv, elmaradot lények,akikhez neház eljutni és beilleszkedni. valahol braziliában is van egy indián törzs, akiket enavene nave említik, akik szintén teljesen elzárkóznak a civilizációtól és nehéz bejutni a faluba. talán tudatos a camerontól, vagy csak én képzelem túl.

Kis Hableány 2009.12.30. 21:15:25

@nyuszisz: Az ásvány a befektetők miatt volt fontos.
Szerintem egy fantasztikusan jó film volt,nálam 10/10 mindenképpen,pedig nem osztogatom a pontokat csak úgy mindenkinek.Nem emlékszem hogy valaha láttam volna olyan filmet ami ennyire kielégített volna vizuálisan mint ez.Minden benne volt amire az ember vágyik.Kakand,repülés a sárkány hátán,ugrás a szakadékba,csodálatos álomvilág gyönyörű környezetben.Hát bazz ha valakinek ez nem jött be,annak a fejében van nagyon de nagyon nagy baj.Mellesleg Cameron báit nem kéne ennyire megfizetni hogy többször csináljon ilyen filmet.Nagyon nagy volt és ha dupla ennyi lett volna a jegy ára akkor is megérte volna nekem.

Kis Hableány 2009.12.30. 21:19:44

@khonga: Ennél nagyon jó a történet is szerintem.A romantikus rész is baromi jól meg volt csinálva,a harcos jelenetekkel sem estek túlzásba.És ez a 3D szerintem most ennél a filmnél nagyon nagyon ott volt!Állat volt.Teltház volt az Alliban most is pedig már két hete megy lassan.Nem véletlen.Sosem láttam még ilyen filmet ami ennyire jó lett volna és ennyire kielégített volna mint ez.

desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2010.01.01. 12:27:24

A történet blockbuster szinten azért nem olyan rossz. Nekem tetszett, helye van az év filmjei között, de csak 80%-ot adtam rá.

mesemondólány 2010.01.02. 10:51:03

Ma megyek megnézni és alig tudtam jegyet foglalni, pedig játszák már egy ideje. A Filmkatalóguson (én ott szoktam a filmekről olvasni) ez minden idők legjobb filmje, úgyhogy kíváncsi vagyok:)
Leginkább mondjuk a 3D vonz, mert azt mondják, anélkül nem annyira jó.

Spawn85 2010.01.02. 15:34:26

@mesemondólány: Szerintem élvezhető "hagyományos" módon is, ám ha teheted, akkor 3D-ben nézve biztos nagy élmény.

Én kicsit túlzásnak érzem ezt a "minden idők legjobb filmje" titulust. Nem is biztos, hogy van olyan film, amire nyugodt szívvel mondanám ezt, de persze ez az én véleményem.

Spawn85 2010.01.02. 15:36:05

@Kis Hableány: "Az ásvány a befektetők miatt volt fontos."

Ezt értem, de ez igazából még mindig nem válasz arra, hogy a befektetőknek miért ért ez az ásvány olyan sokat.

jimbo1000 2010.01.02. 17:15:29

@Spawn85: látod, ennyi is elég a jó népnek, hogy miért fontos az az ásvány.

egyébként az az ásvány szobahőmérsékleten szupravezető, tehát nincs elektromos ellenállása, és a mágneses mező elől pedig kitérnek, amit a jővőben a magler vasutakhoz, és a fúziós erőművekhez lehet felhasználni.

de ilyen dolgoktól a legtöbb ember a falra mászik, és gondolom ezért nem volt semmi magyarázat arra a kavicsra.

2010.01.02. 20:24:47

---SPOILERES LEHET---

@Rorschach: a film nem hangsulyozta, de emlitve volt tobbszor is, hogy 3 honapot elt a Na'vik kozott Jake, utana jott a haboru. Az Na'vik kozott eltoltott elso napok utan lelkesen szamolt be a bazison minden reszletrol, de az ido elteltvel egyre csak csokkent ez az elszantsag. Ezt is szova tette a "fogonosz" sebhelyes arcu Quaritch.
Azt is megfigyelhetted, hogy az "emberi" eletet mar elni sem akarta. A kajat is csak lapatolta befele, hogy minel hamarabb visszabujhasson az Avatarjaba.

Szemely szerint azokkal sem ertek egyet, akik a sztori miatt lehuzzak a filmet (tudom, klises, kiszamithato, blablabla), es azokkal sem, akik a latvany miatt magasztaljak. Az osszkepet kell nezni, amibe az elobbi ket dolognal talan tobbet szamitott maga a Pandora bolygo, a maga harmonikus vilagaval.
Ha mozielmenyt kell pontozzak, akkor ez 10/10, es szerintem itt azt kell pontozni ;)

duckit · http://gonduzo.blog.hu/ 2010.01.03. 22:32:47

17 nap alatt 1,018.8 $!
Azért ez nem rossz!

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.01.03. 22:59:03

Na elmentem Kecskemétre, megnéztem 3D-ben. Az elején mikor írták, hogy tegyük fel a szemüveget, akkor egyből odaugrott a szemem elé a visszaszámlálás, az előzetesek is eléggé pofásak voltak, Shrek és a Toy Story, kijött egy-két dolog a vászonról:D
A film 3D-ben csalódás volt, volt néhány jelenet, mikor hátrahőköltem, mert olyan volt, mintha tényleg felém jönne valami, de alapjában véve csalódás volt az IMAX részemről, ennél többet vártam. Sokat nem tett hozzá a filmhez, sőt, úgy érzem semmit.
A produkció maga tetszett, bár totálisan egyszerű sztorit mesélt el Cameron, pl. fel nem fogtam, hogy mi a fenéért szeretett bele Neytiri Jake-be. Ettől függetlenül teljesen bejött az egyszerű sztori sci-fi köntösbe burkolva, de elismerem, hogy rengeteg helyen bele lehetne kötni.
80 %-ot adok a szórakozásra.

jimbo1000 2010.01.03. 23:26:07

@koimbra: kecskeméten nincs IMAX.
számodra ez volt a legrosszabb Cameron film? (a piranhat ne számoljuk)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.01.04. 10:01:54

@jimbo1000: Akkor 3D. Az nem ugyanaz? Mi a különbség a kettő között?

Szerintem, ha a Piranhat nem számoljuk, akkor A mélység titka volt a "legrosszabb", az 60 %-os. Egyébként ebben az esetben nem is beszélhetünk, arról, hogy rossz. Inkább úgy, hogy melyik tetszett kevésbé.

2010.01.04. 11:24:44

@koimbra: www.imaxbudapest.hu/gyik
Ugyerzem kicsit kevered most a szezont a fazonnal.
Vannak azok a "filmek", amik a 3D-re mennek ra, es folyamat toljak az arcodba a dolgokat - csak latvany, es itt van az Avatar, ami alapvetoen egy jatekfilm, ami mellesleg 3D-s. Ha te nem latod/elvezed a kulonbseget a mezei 2D-hez kepest, akkor nem eri meg az a nehany szaz forint tobblet, amibe a 3D vetitesek kerulnek...

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.01.04. 11:29:08

@ruskyy: Szerintem is keverem. Eddig azt hittem a 3d és az imax majdnem egy és ugyanaz.

nyuszisz 2010.01.04. 14:04:50

A 3d és az imax 3d mozi között csak méret és a felbontás a kölönbség, ha jól tudom.

jimbo1000 2010.01.04. 14:54:37

@koimbra: először is a sima 3D és az IMAX 3D között a legföbb különbség a vászon mérete. kb. 3-4x nagyobb az IMAX vászon, de van sokk apróbb technikai különbség, de azt az átlagnézőt nem érdekli.

egyébként én 2d-ben néztem és nekem pl az volt az észrevételem, hogy maga a 2d-n nem lehetett érezni, hogy tulzásba vitték a 3d-s képeket, itt arra gondolok, amikor valami jön feléd azt a 2d-n ugy érzed, mintha hirtelen megnőne, ilyet nagyon sokat láthatsz a korábbi 3d-s filmeken, amit megnézel dvd-n.
és szerintem ezért lehet jó 3d-ben az avatar, hogy nem erőlteti az arcodva a cuccokat.

matthew01 2010.01.04. 15:11:28

meg az imax-ben a nézőtér is átgondoltabb.
jóval meredekebb, így 1 kicsit mindenki közelebb ül a vászonhoz.ez azért is van így mer a vászon is jóval nagyobb.arról nem is beszélve h elfér a lábad és képtelenség h az előtted ülő feje belelógjon a képbe. + a szemüveg is profibb. Cameron is azt írja h az imax a befutó. megvettem a Soundtrack-et, ott van 1 írás tőle. kevesen tudják de úgy általában a sima 3d az hatalmas vakítás. én először voltam az imax-ben aztán sima 3d-ben
és elég ijesztő a különbség. kb mint a VHS vs DVD. ezért repültem én is szegedről pestre h ott nézzem az avatart.megérte...(nekem)

2010.01.05. 13:08:18

@matthew01: en Szegeden a Belvarosi moziban neztem meg. Haver szerint az jobb, mint a Cinemacity-s 3D a plazaban. :)
Valamikor a heten megnezem ott is, de vegre sikerult foglalnom helyeket Imax-ba is.
Abbol a marketing dumabol mennyi igaz, hogy mindegy hol ulsz?

Krizzta · http://krizzta.blog.hu/ 2010.01.05. 16:50:45

végre láttuk az Avatart mi is, imax3d-ben, ma, Réz András bácsival egy előadáson:)
amúgy tetszett, 80-at adnék rá, párom teljesen odavolt, neki sokkal jobban tetszett, a hatása alá került rendesen.
engem inkább zavart a 3d, ne akarják megmondani, hová nézzek, szeretem a részleteken legeltetni a szemem, amit itt nem lehet, mert szédülsz, ha nem az éles részeket nézed...
látványmese felnőtteknek:)

Csutkaa · http://flickr.com/photos/csutka/ 2010.01.10. 23:27:58

ma megnéztem végre IMAX-ben. Hatszor láttam eddig moziban (2D és 3D) eléggé tetszik :D. Nagy kár, hogy IMAX-ben csak szinkronosan megy, bár nem vészes a magyar hang, eredeti mégis jobb. Sima 3D-nél sokkal jobb, de azért még van hova fejlődni... gyorsan mozgó részek eléggé elmosottak voltak [legalábbis nekem].
Forgatókönyvet elolvastam, azért 1-2 dolgot benne hagyhattak volna, remélem a rendezői változatban benne lesznek

Tituszazeb 2010.01.13. 23:23:31

Megnéztem 3D-ben. Ez az első 3D-s moziélményem. A látvány tényleg jó, a sztori azért annyira nem. A film bőven jobb az átlagnál, de tudnék jobbat mondani, akár 2009-ből is. Szerintem aki azt mondja rá, hogy ez élete legjobbja, az csak közönségfilmeket látott eddig.

Kicsit csalódás volt..akár jobban is elsülhetett volna..még jobban..

nikodémus 2010.02.18. 22:33:55

Sima 2D-ben láttam még tavaly. Egyszeri moziélmény, aztán gyorsan el kell felejteni. Cameron láthatóan kizárólag a technikai oldalra gyúrt, így lett ez egy monumentális videojáték-demo. Forgatókönyv nulla, logikátlan dolgok tömkelege, borzasztóan egysíkú karakterek (a vágottfejű katona keménykedésein szinte nevetnem kellett), kiszámítható sztori.
És a látvány? Itt ezt dicséri mindenki, holott egy hatalmas giccsparádé az egész. Pandorán minden szép, jó és tiszta, sehol egy koszfolt, egy eltaposott növény, egy elhullt állat, undorítóan csilli-villi minden. A lények meg eléggé antropomorfra sikerültek, semmi egyéni ötlet, nehogy a nagymama vagy a kistesó megijedjen a moziban. Hatlábú tigris, pörölycápa-fejű orrszarvú (vagy micsoda)... Evolúció? Nane. Nem volt ez végiggondolva rendesen kérem.
Azon töprengtem a film után, hogy milyen ironikus: a Földet a pusztulás szélére sodró nyugati civilizáció emblematikus szimbólumával, a számítógéppel készítettek el egy olyan filmet, mely amúgy ökologikus gondolkodásra bíztat... (azt is elég elnagyoltan teszi: valamiféle "minden egy"-típusú keleti gondolkodás lebutított változatával, némi Gaia-elmélettel fűszerezve. Hiába, trendivé kell formálni a környezetvédelmet is, különben "nem fogyasztható"...)

Rolee83 2010.02.19. 06:01:55

Hát mi most hétvégén újra megnézzük 3D-ben!! Meg ha végre sikerül jegyet foglalni IMAX 3D-re, akkor ott megint megnézzük!! Basszus, nagyon durva, hogy még mindig telt házas vetítések mennek és egyszerűen nem lehet jegyet kapni vagy ha igen csak az első sorba!!
süti beállítások módosítása